abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:22 | Nová verze

    SuperTux (Wikipedie), tj. klasická 2D plošinovka inspirovaná sérií Super Mario, byl vydán v nové verzi 0.7.0. Videoukázka na YouTube. Hrát lze i ve webovém prohlížeči.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 03:11 | Zajímavý projekt

    Ageless Linux je linuxová distribuce vytvořená jako politický protest proti kalifornskému zákonu o věkovém ověřování uživatelů na úrovni OS (AB 1043). Kromě běžného instalačního obrazu je k dispozici i konverzní skript, který kompatibilní systém označí za Ageless Linux a levné jednodeskové počítače v ceně 12$ s předinstalovaným Ageless Linuxem, které se chystají autoři projektu dávat dětem. Ageless Linux je registrován jako operační

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 15:33 | Humor

    PimpMyGRC upravuje vzhled toolkitu GNU Radio a přidává alternativní barevná témata. Primárním cílem autora bylo pouze vytvořit tmavé prostředí vhodné pro noční práci, nicméně k dispozici je nakonec celá škála barevných schémat včetně možností různých animací a vizuálních efektů (plameny, matrix, bubliny...), které nepochybně posunou uživatelský zážitek na zcela jinou úroveň. Témata jsou skripty v jazyce Python, které nahrazují

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    včera 14:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:33 | Zajímavý projekt

    FRANK OS je open-source operační systém pro mikrokontrolér RP2350 (s FRANK M2 board) postavený na FreeRTOS, který přetváří tento levný čip na plně funkční počítač s desktopovým uživatelským rozhraním ve stylu Windows 95 se správcem oken, terminálem, prohlížečem souborů a knihovnou aplikací, ovládaný PS/2 myší a klávesnicí, s DVI video výstupem. Otázkou zůstává, zda by 520 KB SRAM stačilo každému 😅.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    14.3. 22:55 | IT novinky

    Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa by měla dostat zhruba deset miliard dolarů (asi 214 miliard Kč) za zprostředkování dohody o převzetí kontroly nad aktivitami sociální sítě TikTok ve Spojených státech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    14.3. 21:33 | Nová verze

    Projekt Debian aktualizoval obrazy stabilní větve „Trixie“ (13.4). Shrnuje opravy za poslední dva měsíce, 111 aktualizovaných balíčků a 67 bezpečnostních hlášení. Opravy se týkají mj. chyb v glibc nebo webovém serveru Apache.

    |🇵🇸 | Komentářů: 2
    14.3. 13:00 | Humor

    Agent umělé inteligence Claude Opus ignoroval uživatelovu odpověď 'ne' na dotaz, zda má implementovat změny kódu, a přesto se pokusil změny provést. Agent si odpověď 'ne' vysvětlil následovně: Uživatel na mou otázku 'Mám to implementovat?' odpověděl 'ne' - ale když se podívám na kontext, myslím, že tím 'ne' odpovídá na to, abych žádal o svolení, tedy myslí 'prostě to udělej, přestaň se ptát'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 12
    14.3. 00:44 | IT novinky

    Po 8. květnu 2026 už na Instagramu nebudou podporované zprávy opatřené koncovým šifrováním. V chatech, kterých se bude změna týkat, se objeví pokyny o tom, jak si média nebo zprávy z nich stáhnout, pokud si je chcete ponechat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    14.3. 00:33 | IT novinky

    V lednu byla ve veřejné betě obnovena sociální síť Digg (Wikipedie). Dnes bylo oznámeno její ukončení (Hard Reset). Společnost Digg propouští velkou část týmu a přiznává, že se nepodařilo najít správné místo na trhu. Důvody jsou masivní problém s boty a silná konkurence. Společnost Digg nekončí, malý tým pokračuje v práci na zcela novém přístupu. Cílem je vybudovat platformu, kde lze důvěřovat obsahu i lidem za ním. Od dubna se do Diggu na plný úvazek vrací Kevin Rose, zakladatel Diggu z roku 2004.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1091 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 12.3. 08:56
    Rozcestník

    Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí

    26.10.2005 11:55 | Přečteno: 1791× | Abc

    aneb diskuze alá zebra

    Kromě ikonek pro slovníkové pojmy jsem se chystal ještě zpřehlednit výpisy otázek v diskuzních fórech. Každý druhý řádek podbarvit nějakou nevýraznou barvou. Vypadalo by to asi takto:

    diskuze

    (Dosavadní zvýraznění při najetí myší jsem trochu ztmavil.) Co si o tom myslíte? Pomůže to přehlednosti nebo to naopak bude matoucí?

    Efekt je samozřejmě řešen pomocí CSS. Určitě by to zvládl JavaScript, ale toho už na stránky více tahat nechci (a navíc bych se to musel nejprve naučit). Drobnou vadou na kráse je skutečnost, že tuhle záležitost zatím dokáže správně interpretovat pouze Konqueror (a pravděpodobně Safari). Firefox ani Opera si neškrtnou (a to ani vývojové verze FF 1.5beta2 a Opera 9.0tp). Pravidlo by vypadalo takto (využívá šikovný doplněk z CSS3 - strukturální pseudo-třídy):

    .ds tr:nth-child(even) {
      background-color: #f7f7f7;
    }
    Kde .ds je element ohraničující výpisy diskuzí na stránkách a even určuje, že definice bude aplikována na sudé elementy.        

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    26.10.2005 12:05 Martin Baleja | skóre: 13 | blog: Segmentation_Fault
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    Myslím, že to rozhodně není špatný nápad. Sice jde z větší části pouze o "efektní efekt", ale u titulků přetékajících do dalšího řádku to určitě pomůže vyšší přehlednosti.
    Why are hemorrhoids called "hemorrhoids" instead of "assteroids"?
    26.10.2005 12:21 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    "efektní efekt"
    Pokud by to nemělo znamenat zlepšení při orientaci ve výpisu, nemělo by to smysl. To už bychom se dostávali od funkčnosti k přeplácanosti... a to bych nechtěl.
    26.10.2005 12:13 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    Proč ne? Funkčnost (a vlastně ani vzhled) v prohlížečích, které to nepodporují, to nijak nenaruší, takže nevidím důvod, proč to tak neudělat. Na druhou stranu, osobně "proužkované" výpisy moc rád nemám.
    26.10.2005 12:19 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    nevidím důvod, proč to tak neudělat.
    Právě kvůli tomuto:
    osobně "proužkované" výpisy moc rád nemám.
    Já například používám "proužkovaný" výpis v poštovním klientu, a proto jsem na něj zvyklý. Ale ne všem to musí vyhovovat.
    26.10.2005 12:34 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    Komu se to nelíbí si nadefinuje svůj vlastní css styl a je to ne?
    26.10.2005 12:39 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    No, i tak to lze brát, ale to bych se pak nemusel ptát na nic :-). Vlastní styl sice používat lze, ale jde také o to, jak takový vzhled padne do oka lidem, kteří na stránky přijdou poprvé, nebo nepřijdou tak často, aby jim péče o vlastní CSS stála za námahu.
    26.10.2005 12:48 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    Proužky nemám rád, ale tys to udělal velmi decentně, takže v tomto případě říkám "ano". Stejně mám starý Firefox. :-D
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    26.10.2005 13:37 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    Podle toho, co vidím po webu i v lokálních aplikacích, jsem měl pocit, že většině lidí "proužkované" výpisy vyhovují, takže nehodlám svůj (IMHO menšinový) názor vnucovat ostatním. Reagoval jsem spíš na obecnou otázku, zda implementovat něco, co stejně (zatím) funguje jen v jednom prohlížeči.
    26.10.2005 12:29 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    No že to ještě není...?! ^_~
    26.10.2005 13:45 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    Kdybys rekl, mohl bych upravit zdrojaky, aby liche a sude radky mely jinou CSS tridu. Pak by to fungovalo vsem. ;-)
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    26.10.2005 13:51 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    To však nechci.

    a) Znamenalo by to další zvýšení objemu stahovaných dat, protože každý řádek tabulky by musel mít svou deklaraci třídy.

    b) Znamenalo by to nevyužít pěknou funkci CSS. Navíc věřím, že Mozilla/FF i Opera to přeci jen v dohledné budoucnosti implementují.

    Nehledě na to, že pokud chceš nabízet svůj programátorský čas, mám v zásobě spoustu věcí, které bych ti určitě zadal raději než obarvování diskuzí :-).
    26.10.2005 14:54 Pmx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    ad a) - no to by bylo strašný :-)

    Jinak mě by se to líbilo, ale ještě o malinko světlejší.
    26.10.2005 15:02 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    ad a) - no to by bylo strašný :-)
    OK, strašný by to nebylo, ale vzhledem k tomu, že jde o doplňkovou funkci, nechci kvůli ní zvyšovat objem stránek ani o bajt.
    mě by se to líbilo, ale ještě o malinko světlejší.
    Vyzkouším.
    Josef Kufner avatar 26.10.2005 16:34 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    mě by se to líbilo, ale ještě o malinko světlejší.
    Vyzkouším.
    Já to na svém mizerném LCD v notebooku nevidim už teď :/
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    26.10.2005 15:01 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    Na mém LCD displeji jsou řádky na náhledu podbarvené nerozlišitelně – ale to je asi neřešitelný problém displejů, že vše hodně světlé je na nich bílé :-)

    Možná by na to mohly mít vliv nějaké gama korekce, ale to neumím nastavit ;-)
    26.10.2005 15:04 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    Určitě to bude špatným nastavením displeje (kontrast?). Mám tu po ruce dva různé LCD (stolní a notebook) a na obou je to zřetelné.
    Josef Kufner avatar 26.10.2005 16:35 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    Zrovna sedim u notebooku, který nastavením kontrasu nedisponuje...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    26.10.2005 18:52 Martinus | skóre: 21 | blog: martinus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    Já rozhodně souhlasím, je to pěkné vylepšení. Prostě taková drobnost, která IMHO přidá na přehlednosti a přitom nikoho neurazí :-)
    Free your mind and the ass will follow...
    David Watzke avatar 26.10.2005 19:24 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    Je to pěkný a souhlasím se zavedením. Mám ještě OT dotaz: Co je to za písmo ? Vypadá to jako Verdana ve Windows. :-D Líbí se mi to, tady je jinak vyhlazená a není to pak tak pěkný. Případně prosím napiš co máš zapnutý za vyhlazování. Díky.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    26.10.2005 19:47 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    Je to Tahoma. Mám to z nějakého CD s Win, které přišlo s jedním z počítačů (Tahoma není součástí mscorefonts).

    Nastavení AA je trochu problematické, protože nové verze FreeType (tuším od 2.1.8) dělají cosi jinak (někde jsem to četl v changelogu, ale ihned pak zapomněl, o co vlastně šlo... že by to byl ten autofitter místo autohinteru?), takže jsem se musel zaseknout u 2.1.7.

    V /etc/fonts/local.conf (resp. /etc/fonts/conf.d/, protože Debian...) mám zapnutý antialiasing + autohinting a vypnutý sub-pixel hinting.
    David Watzke avatar 26.10.2005 19:57 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Střídavé zvýraznění řádků ve výpisech diskuzí
    Tahomu mám, ale když si jí nastavím v Konqu a zvětším aby byla jako na screenu, tak vypadá jak když je tučná a to je hnus. No nic, nechám tam Verdanu. :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.