abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | Nová verze

    Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 21:44 | Komunita

    Ubuntu 24.10 bude Oracular Oriole (věštecká žluva).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 03:22 | Zajímavý článek

    V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 00:11 | Nová verze

    Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    27.4. 17:44 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 883 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    20.9.2009 17:57 | Přečteno: 2558× | Ostatni | poslední úprava: 20.9.2009 20:32

    Koupil jsem si nový notebook Lenovo ThinkPad X200 Tablet 7449-FXG. Včetně Windows Vista Business CZ. Používám ale Linux, takže ty Windows nevyužiju. Normálně stojí tak 3000 Kč, tady byly v ceně, tak je prodám za 1000 Kč, ale můžeme ještě smlouvat:-).

    Máte někdo zájem? Bohužel není to klasické instalační medium DVD nebo CD, Windows jsou uložený na vlastním oddíle, ale můžu to zkusit napálit na DVD z Linuxu. Samozřejmě k tomu bude i nálepka z notebooku a po předání DVD tu instalačku ze svého notebooku smažu.

    Má někdo zájem?

    AKTUALIZACE. Promiňte mi to, ale ten notebook jsem nekoupil (ikdyž s tím otočným LCD opravdu vypadá dobře). Nemám teda žádné Windows Vista Business OEM CZ k dispozici, takže je samozřejmě nechci ani prodat. Kdybych je čirou náhodou takhle nějak získal, tak samozřejmě vím, že OEM licence je vázaná na hardware a bylo by tedy proti licenci ty Windows provozovat na jiném PC nebo notebooku, nehledě na to, že by asi opravdu ani nešly nainstalovat, ať už by protestoval rescue&recovery systém, nebo by prostě nebyly ovladače. Ikdyž teoretická šance používání na jiném HW by tu mohla být, jak naznačil Heron, minimálně v tom, že by MS o nic nepřišel. Bohužel je ale možné, že v té licenci se opravdu píše, že Windows mohou být provozované pouze na počítači, se kterým byly koupené, pak by to samozřejmě bylo proti licenci. Navíc se někdo zmínil o tom, že klíč pro ty OEM Windows jsou dělané přesně pro ten hardware, takže při Genuine Checku by to zřejmě protestovalo. Naštěstí mi Linux funguje k mé naprosté spokojenosti už dost dlouho a až zase budu kupovat nový počítač pro sebe, tak samozřejmě budu vybírat pouze z výrobků bez virů, ehm, chtěl jsem říct bez Windows. Mimochodem, mám klasickej tower s Linuxem a na něm mám ten Linux už tak 4 roky - myslím tím samozřejmě tu samou instalaci. Mám tam spoustu programů, jednou jsem kompletně překopával disky (viz můj blog) a žádné problémy. Manželka má notebook Toshiba s Vistama asi jeden rok a systém začíná docela zlobit, teda oproti mému linuxu dost. Ale co by člověk chtěl od zavaděče pro hry, že? Když chce člověk v pohodě pracovat, má si nainstalovat operační systém:-)

    Ano, chtěl jsem si rýpnout, že při legálním nákupu jsem omezen na právu nákladat se svým legálně nabytým majetkem (v tomto případě s Windows). Ano, dělal jsem ze sebe blbečka, když jsem předstíral neznalost OEM licence. Pokud bych ale opravdu OEM licenci neznal a Windows neinstaloval (a tudíž tu licenci ani nemohl číst), tak bych neměl žádnou šanci zjistit, že se pokouším dělat něco nelegálního. Prostě je to svinstvo.

           

    Hodnocení: 18 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    20.9.2009 18:00 stepo | skóre: 3 | blog: stepo_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    A nebyvaji nahodou u windows OEM licence (vazane na konkretni HW)? Pak by to asi prodat neslo, nebo se mylim?

    Vojtěch Trefný avatar 20.9.2009 18:01 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    Není náhodou OEM licence vázaná na hardware? Tj. že nejde použít jinde než na tom notebooku?
    20.9.2009 18:24 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    Hehe, dva naprosto stejny dotazy, tak ale odpovim jenom jednou.

    Jestli myslite, ze to nepujde nainstalovat na jinym notebooku (HW), jak pise Jan Grmela, tak jsem ochoten jit s cenou dolu, prakticky pro me bude jakakoliv cena dobra. Ja ty Windows nevyuziju, takze bud je smaznu a nebude z nich mit uzitek nikdo, nebo se mi vrati neco malo z nakladu na notebook a nekdo jinej ziska levne Windows.

    Teoreticky by se to snad dalo nainstalovat s nejakyma standard ovladacema a ty spravny pro konkretni HW pak stahnout od vyrobce toho konkretniho HW.

    Nechapu ale, co presne myslite OEM licenci?

    20.9.2009 18:38 stepo | skóre: 3 | blog: stepo_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    OEM licence v pripade MS Widows znamena, ze dany software je urcen pouze pro jeden jediny pocitac a preneseni na jiny stroj neni (z hlediska licence) mozne.

    20.9.2009 18:54 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    OK, takze smazat. Ikdyz je mi srdecne u pr..., co OEM licence v pripade MS Windows znamena. Ja jsem s ni nesouhlasil. Mozna bych to mohl udelat naopak. Napsat si vlastni licenci, ze se zakoupenym zbozim si muzu delat, co chci a to da podepsat pri nakupu prodejci:-) Pak si mohl s Windows delat, co bych chtel. No, skoda, priste:-) A MS by pak musel souhlasit s tim, ze muzu jeho Windows pouzivat jak chci:-)

    20.9.2009 18:13 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    I kdyby to umožňovala licence, tak ty Visty nepůjdou nainstalovat na jiný notebook než na X200 nebo X200s, Rescue & Recovery vás nepustí do instalačního procesu.

    BTW, jaké to Xko je? Docela po něm taky pokukuju. Máš tu verzi s 1440x900 LCD, případně tu vysocesvítivou (tuším 600 cd na metr)?
    20.9.2009 18:30 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    Hmmm, zase licence. Co mate s licenci? Ja zadnou licenci necetl, ani jsem nikde nesouhlasil s nejakou licenci, pri nakupu jsem dostal akorat fakturu a zaplatil. Legalne jsem koupil notebook v obchode, zdarma k tomu byly i Windows, ktery nepotrebuju, takze se jich chci nejak legalne zbavit a vec, kterou jsem legalne koupil, muzu snad legalne prodat, ne?

    Hmmm, to tam neni klasicka instalace? To rescue & recovery neni instalacni medium? To me podvedli?

    Co se tyce modelu, pisu o 1280 x 800. Proste se mi libil ten otocnej monitor, ale svitivost a nejaky takovyhle podobny parametry jsem nezjistoval:) Takovej profi na HW zase nejsem. Hlavne kdyz to funguje:)

    20.9.2009 19:05 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    To že jsi licenci nečetl je tvoje mínus, neznalost neomlouvá. Je vážně nutný ze sebe dělat debila tíhle způsobem? Je určitě mnoho jiných, lepších způsobů jak poukázat na to, že mozek není tvou předností.
    20.9.2009 19:23 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    Sorry, ale debila ze sebe delas ty. Za prve, neznalost zakona neomlouva.

    Nechapu, proc bych mel pri nakupu cist nejakou licenci. Nebo pokud je nakup nejakyho vyrobku podminen prectenim a odsouhlasenim licence, mel nekdo overit, ze jsem si ji precet, nebo alespon by mel mit nekdo doklad, ze jsem s tou licenci souhlasil. Jak jsem psal, pri nakupu jsem dostal akorat fakturu, zadnou licenci jsem necetl a ani jsem nepotvrdil, ze bych s nejakou licenci souhlasil. Na dodacim listu jsem akorat podepsal prevzeti notebooku, o prijimani nejake licence tam nebyla ani carka (ani male pismo na konci stranky nebo na druhe strane:-)).

    Kamil Páral avatar 20.9.2009 19:38 Kamil Páral | skóre: 13 | blog: Kamil Páral | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    Tys ji číst nemusel, ale ten, kdo by ji od tebe koupil, by s ní souhlasit musel. A tudíž by souhlasil i s tím, že je neplatná (použita pro jiný HW než pro ten, se kterým byla zakoupena). A pozor, nemyslí se jen stejný typ hardwaru, ale přímo stejný hardware (tudíž licence nedovoluje to ani nainstalovat na jiný kus stejného notebooku). Je to hnus.

    Heron avatar 20.9.2009 19:46 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    Tuto informaci máš prosím odkud? OEM v Česku nebyla (používám záměrně minulý čas, třeba se něco změnilo) vázána na HW při prodeji. Na tom NTB dosud licence nebyla odsouhlasena, tedy IMHO stále není vázána na konkrétní HW.

    Problém může nastat při aktivaci. Proto jsem psal níže o Genuine Checku. To že to vezme licenční číslo při instalaci ještě neznamená výhru. Pokud je to instalační medium změněné výrobcem, je product key vygenerováno přímo pro tato Windows a jiné byť OEM stejné řady Windows nepůjdou aktivovat. Ale toto by si musel ošetřit RoboShim s kupujícím.
    otasomil avatar 20.9.2009 19:02 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    >>>I kdyby to umožňovala licence, tak ty Visty nepůjdou nainstalovat na jiný notebook než na X200 nebo X200s, Rescue & Recovery vás nepustí do instalačního procesu.

    Presne tak - jedna se totiz o vyrobcem zohavenou krabicovku.

    Jinak ovladace k HW nabizi na svych strankach kazdy seriozni vyrobce.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    20.9.2009 18:22 9002
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    OEM - predajom porusujes licenciu - ten dlhy text ktory si pri instalacii na NB necital...
    20.9.2009 18:32 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    Zadny dlouhy text jsem necetl. Aspon debian linux teda zadnej dlouhej text nezobrazuje pri instalaci. Takze sorry. Zadnou licenci jsem necetl (ani pri nakupu, jak uz jsem psal vyse) a ani se nepamatuju, ze bych nekomu neco podepsal nebo rekl, ze s nejakou OEM licenci souhlasim. Proste jsem se prodejce zeptal, kde jsou ty Windows a on rekl, ze na disku a tam jsem z linuxu opravdu objevil ten oddil. Takze to chci zpenezit.

    20.9.2009 18:29 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    To má být začátek nějaké sofistikované diskuse na to, jak mi zlá kapitalistická firma nedovoluje kašlat na autorský zákon nebo opravdu nevíš co znamená zkratka OEM?
    20.9.2009 18:37 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    Podle Wikipedie OEM znamena original equipment manufacturer - souhlasi to?

    Podle ceske Wikipedie je pak popis

    OEM (zkratka anglického Original Equipment Manufacturer) je obchodní termín, který označuje výrobek vytvořený jedním výrobcem pro jiného výrobce, který jej následně prodává pod svou vlastní obchodní značkou.

    Takze opravdu nechapu, proc bych to nemohl prodat.

    Jinak, co sem pletes autorsky zakon? Snad nekomu kopiruju nacerno nejakej soft nebo audio/video? Nekopiruju - chci prodat, co jsem dostal s notebookem a nepotrebuju to. Stejne jako kdybych dostal s notebookem OEM brasnu nebo OEM mys a uz jsem mel jinou, tak tu brasnu nebo mys taky prodam.

    20.9.2009 18:39 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    OEM licence MS Windows je ovšem vázána přímo na váš konkrétní notebook. Tečka.

    20.9.2009 18:42 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    Hmmm, zajimavy. Zadny takovy informace jsem pred nakupem nedostal. Zadnou licenci jsem neodsouhlasil, at uz OEM nebo neOEM. Jak jsem psal, podle wikipedie se pomoci OEM oznacuji pouze vyrobky, ktery si necha nejaky vyrobce vyrobit od nekoho jineho a pak to prodava pod svoji znackou.

    20.9.2009 20:08 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    OEM licence MS Windows je ovšem vázána přímo na váš konkrétní notebook. Tečka.
    IMHO táto väzba vzniká až nainštalovaním. Produkt je licencovaný pre použitie na HW, na ktorý bol prvý krát nainštalovaný. Nie na HW, s ktorým bol predaný. Problém by som skôr videl v tom, či sa to na inom HW vôbec rozbehne. To môže, ale nemusí.
    Max avatar 20.9.2009 22:01 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    Ee, není pravda. Je vázán k HW a musíš to dokázat fakturou ;-). Pokud přijde kontrola, budeš mít nálepku na ntb a nainstalovaný systém, ale nepředložíš fakturu, kde je ten OEM win zapsán spolu s klíčovým kusem HW, tak máš peška a jsi v řiti ;-). Třeba v alze to i píšou přímo ke každé OEM verzi windows ;-).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Shadow avatar 20.9.2009 22:02 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    Povinnost skladovat účetní doklady snad platí jen pro firmy, ne?
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    Max avatar 21.9.2009 00:31 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    Já jen říkám, jak to je. Jestli se z toho lze nějak vymotat a najít díru v zákoně, to nevím.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    21.9.2009 11:03 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    Ne, neříkáš. V autorském zákoně ani občanském zákoníků nikde není napsano, že fyzická osoba má povinnost ke každé nabyté licenci doložit doklad o nákupu pod dobu x let.

    Ta vaše domnělá povinnost je dána nějakým zákonem o účetnictví kvůli daním, který se vztahuje jen na „osoby“, které nějakou formu účetnictví musí vést ze zákona. Avšak ani tato povinnost nemá s platností licence (autorským právem) nic společného. Je to prostě kvůli daním.

    Max avatar 21.9.2009 11:20 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    Umíš číst? Nikde nepíšu, že musím jako obyčejný smrtelník skladovat faktury. Jen říkám, jak to vyžaduje MS dle licence. Tzn., že chtějí nějakým způsobem doložit, že daná OEM licence byla nakoupena s tím daným HW, na kterém je nainstalována. Nejpravděpodobněji tedy fakturou. To, zda je to v rozporu s naším zákonem, popř. zda se z toho dá nějak vyvléci, vůbec neřeším a jasně jsem to psal ;-)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    21.9.2009 12:43 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    Jen říkám, jak to vyžaduje MS dle licence.

    Ach tak, já myslel, že mluvíš a zákonech.

    daná OEM licence

    To nemohu sloužit, já jsem žádnou OEM licenci od Microsoftu ještě neviděl. V krabicové nic takového není (aspoň si nepamatuji).

    Heron avatar 20.9.2009 22:03 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    To už je zase takhle (od kdy)? Ještě v prosinci 2008 to nebylo vázané.
    Max avatar 21.9.2009 00:24 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    To nebylo, ale od ledna už je :-/. Myslím, že po celý rok 2008 jsi si mohl koupit OEM, nainstalovat kam jsi chtěl a už to nebylo dále přenosné. Od ledna 2009 to opět vrátili do starých kolejích a nelze koupit samotná OEM verze windows bez HW a navázat si jí na jakýkoliv HW. Bohužel. Navíc nám teď ještě MS zvedá ceny, takže asi tak.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Heron avatar 21.9.2009 10:04 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    Hmm to je docela blbý, tím chce MS opět zvýšit míru nelegálních kopií? Česi si poradí jako vždy, já teď budu kupovat nový komp tak licenci W7 svážu s procesorem a udělám škatulata (nový cpu do desktopu, z desktopu do serveru a ze CPU serveru s licencí na WinXP postavím nový stroj). Legální to zůstane a ještě si zvýším výkon :-).
    21.9.2009 10:23 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    To si jako můžeš vybrat, s čím tu licenci svážeš? Kdo ti takhle strašlivě zalhal?
    Max avatar 21.9.2009 11:24 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    No, asi tě budu muset zklamat, ale tohle ti neprojde :). Nevím přesně, na kolik věcí se to musí vázat a kolik jich půjde vyměnit, ale řekl bych, že jen na CPU to nenavážeš ;-). Myslím si, že určitě na základní desku a možná ještě na něco. Už je to doba, co jsem to řešil, musím si někde oprášit znalosti :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Heron avatar 21.9.2009 12:02 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    Co přesně mi neprojde? Staré Windy nejsou vázány na nic, ty si můžu nalepit kam chci. Nové Win7 klidně navážu na kolečko od trakaře a když někdo přijde (jako že nepřijde) tak mu ten komp klidně ukážu.

    Aby zjistil nepravost, tak by musel mít jednak povolení od soudu a začít se nimrat v jednotlivých komponentách. Ale proč by to dělal, když počet instalací Windows = počet zakoupených licencí, které akorát tak trochu nesedí s HW. Takže ano, není to úplně čisté, ale ani úplně špinavé. Komponenty se v Česku mění velmi často (já už mám třetí GK a druhý CPU za rok a půl), MS toto reflektuje.

    Navíc by mě zajímalo, co by se stalo, kdyby někdo opravdu přišel, ten měsíc se v tom hrabal a zjistil by, že ty komponenty jen udělaly hru na škatulata? Všechny zakoupené komponenty k OEM jsou k disposici. Zkoumal by to tak jako tak technik, takže očekávám zdravý rozum a bezproblémový závěr. Opravdu se nebojím i kdyby tuto diskusi četl někdo z MS placený za udávání jednotlivců.
    Fluttershy, yay! avatar 21.9.2009 15:22 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    Komponenty se v Česku mění velmi často (já už mám třetí GK a druhý CPU za rok a půl)...

    A co teprve u jistého jedince na H!

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Jendа avatar 21.9.2009 19:42 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    To není možné, můj počítač je už čtyři roky starý a měnil jsem jenom RAMku.
    Fluttershy, yay! avatar 21.9.2009 20:04 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    Já myslel Toho, jehož jméno se nevyslovuje. (Nejde o Voldemorta Matušku.)
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Jendа avatar 21.9.2009 20:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    Max avatar 21.9.2009 16:18 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    No, nevím, s čím vším se OEM váže, ale rozhodně je tam základní deska. Tu desku můžeš vyměnit za jinou, ale jen v reklamační lhůtě a na aktivačním centru mají právo po tobě požadovat servisní protokol a důvod změny desky. Pokud ti základovka odejde po reklamační lhůtě, propadá ti i OEM licence a přicházíš o wokna ;-)
    Pokud jsi si koupil OEM XPéček, nebo něčeho během roku 2008, tak jsi v suchu a pokud jsi nenalepil placku pravosti na nějaký case, tak jí stále můžeš použít kdekoli :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    21.9.2009 13:56 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    Projde. Měl jsem WXp home koupené s Athlonem 64, příslušnou deskou a socketem ... a pak jsem je přeinstaloval na starší PIII pro tátu (na Athlona šel linux) a přestože jsem se bál, že bude problém, nebyl.

    A dokud tu OEM verzi nenainstaluješ, tak je to úplně jedno. Myslím, že je musíš s hardwarem koupit, ale jestli je na tom samém harwaru musíš provozovat ... :-)

    Max avatar 21.9.2009 16:14 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    Jak nebyl problém? Přišla kontrola a vše ok? Protože v opačném případě nevím, kde jinde by mohl vzniknout problém. S instalací a aktivací rozhodně ne, ale už to nebude legální ;-). A pokud chceš OEM provozovat, tak jedině na HW, se kterým jsi je koupil
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    23.9.2009 10:04 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    Tím "nebyl problém" jsem myslel technický - instalace i registrace. Nevím, jestli může nebo nemůže vzniknout. Nezkoumá si Microsoft nějak licenční čísla ve spojitosti s hardwarem? Píšou, že se odesílají nějaké informace při registraci, ale že to nejsou osobní data. :-)))

    Kontrola nepřišla, ale v roce 2006 se daly licence OEM Xp koupit BEZ návaznosti na hardware. Měl jsem dokonce fakturu, na které byly uvedeny OEM Xp home bez jakéhokoli dalšího zboží. Teď už jí pravda nemám, po dvou letech "skartuji".

    Jestli se takto zakoupená licence může legálně přenášet mezi hardwarem nevím. Ani to nehodlám zjišťovat. Sice mám určité zábrany v používání kradeného software (také proto jsem si ty Xp koupil), ale zas se nesnažím být papežštější než papež. :-)

    Max avatar 23.9.2009 13:18 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    No, tak čistě teoreticky. Když jsi takovou verzi OEM koupíš a provozuješ jí na nějakém PC, tak na něm musíš mít nalepenou i tu jejich nálepku. Pokud na ní nalepená nebude, tak máš průšvih. Pokud jí na ní nalepíš, tak budeš mít docela problémy jí odlepit a dát na jiný PC. Pokud se ti to podaří všechno ok, tak na venek je vše v pořádku, jen ty budeš vědět, že jsi podváděl a běží to nelegálně, ale nic ti nebudou moci dokázat. Ovšem nevím, zda je třeba si držet fakturu jako důkaz toho, že jsi to koupil v období, kdy se to mohlo, nebo si jsou schopni dohledat, kdy a komu se ona licence prodala.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    24.9.2009 08:13 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    Jak jsem psal níže, samolepka se krásně odlepí poté, co se nahřeje fénem. Funguje to výborně, stejně tak už léta odlepuju staré dálniční známky. :-)
    default avatar 21.9.2009 11:56 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    Nevycházím z údivu.

    21.9.2009 07:03 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    Pokud ovsem na fakture figuruje. Mam totiz dojem, ze Windows na fakture v tomto pripade nefiguruji, ale ruku do ohne za to ted nedam - jak jsem psal, ten notebook jsem nekoupil, tak jiste to tvrdit nemuzu, ale mam dojem, ze na fakture je pouze jedna polozka - notebook. Jinak bych jim mohl rict, ze ten notebook jsem objednal, ale ty windows, at si nechaji. Takhle mi totiz prodaji notebook, jehoz soucasti jsou Windows. Takze max. to bude na fakture figurovat jako soucast toho notebooku, ale to bude ve stejnym smyslu jako RAM, disk, procesor. Proste je to v cene - ty windows jsou zadarmo v cene notebooku, jinak by musely byt na fakture rozepsane zvlast.

    Dulezitejsi asi bude opravdu vlastnictvi nalepky, jinak by s tou fakturou byl problem i v pripade krabicove verze. Koupim PC s krabicovyma Woknama, Wokna se mi nelibi, tak je nekomu prodam, ale ten clovek uz nedostane zadnou fakturu.

    Max avatar 21.9.2009 07:14 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    Na faktuře figurují jako součást notebooku, samozřejmě, že se tam nepíšou zvlášť. Proč by měl být problém s krabicovou verzí? Tu si snad můžeš instalovat kam chceš, jen nikdy nesmí běžet na dvou a více strojích současně. U krabicové verze není třeba nic dokazovat položkami na nějaké faktuře ;-)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    20.9.2009 18:38 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    Ne, očividně ze sebe dělá, že neví a právě proto má právo ten Windows zpěnežit - a poněvadž je známo (pokud dotyčný není BFU) , že OEM licence je vázána na konkrténí hardware, bude prskat, že je to fuj a humus . Většina lidí si tyto informace obvykle zjistí před koupí a ne až po tom a tváří se, jak kdyby pojem Windows a OEM slyšeli poprvé v životě.

    microcz avatar 20.9.2009 18:30 microcz | skóre: 18 | blog: Michalův zápisník | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    OEM - jak rekli lidi prede mnou ....imho kdyz je ti tech penez lito, vymahej je na prodejci

    20.9.2009 18:40 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    Neni mi lito penez. Ja koupil za penize notebook a ten jsem dostal. K nemu jsem zadarmo dostal Windows Vista, ale nepotrebuju je. Takze bud je smazu, a jak to tak vypada, tak to bude asi jedine reseni, protoze zajemcu moc neni, nebo je prodam. No, holt jsem si chtel snizit naklady na notebook a nekomu snizit naklady na nakup Windows, ale kdyz nema nikdo zajem, tak na tu partition nakopiruju neco lepsi, trebas ext3fs nebo reiserfs:-)

    20.9.2009 18:41 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    Jak to říci - TY WINDOWS SI NIKDO NEKOUPÍ, PROTOŽE JSOU VÁZÁNY NA VÁŠ NOTEBOOK! Proboha...

    20.9.2009 18:49 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    Jojo, kliiid:-) Nemusis kricet. Jestli holt zajem neni, tak neni. Jak jsem psal, dam na to radsi ext3fs, nebo spis physical volume a hodim to do nejaky volume grupy:) Tak z toho budu mit uzitek urcite:)

    20.9.2009 18:55 9002
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    Musi kricat, lebo si chapavy ako moj kokot medzi nohami..
    otasomil avatar 20.9.2009 19:08 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    Sak si koupi jen cislo, a ponicenou nalepku - uz i to je formalne spatne a nemuze to oficialne pouzivat. A neformalne: si to kazdej sosne nekde na rapidu zadara a je na tom uplne stejne jako kdyz to koupi timto zpusobem akorat ze ho to nic nestoji.

    Kdysy jsem cet ze lidi mobilem fotili OEM stitky v obchodnacich na vystavenych noteboocich pri nepozornosti prodejce.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    otasomil avatar 20.9.2009 19:11 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    >>>K nemu jsem zadarmo dostal Windows Vista, ale nepotrebuju je.

    Vidite .... windows jsou bezcenna a Vy je chcete prodat.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    20.9.2009 19:19 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    Pro nekoho mohla mit cenu max. 1000kc:) Ale uz ne 3000kc:) Chci jenom utrzit na necem, co jsem ziskal zdarma k necemu, ale nechci to pouzivat.

    otasomil avatar 20.9.2009 19:25 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    To pochopim ja, Vy, miliony lidi, ale uz ne M$.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    20.9.2009 20:47 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    Správný postup je prohlásit, že s udělenou licencí nesouhlasíš a zeptat se prodavače, jaké jsou jeho „zásady“ vracení peněz za licenci („zásady“ tomu Microsoft říká asi proto, že nikdo zásadně žádný peníze nevrací).

    21.9.2009 07:04 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    Ale me nejaka licence vubec nezajimala. Proste to nepotrebuju, tak nevim, proc by to mel spoustet a zajimat se o nejakou licenci, natoz resit, jestli s ni souhlasim nebo ne.

    default avatar 21.9.2009 09:57 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    Ale to by mělo. K notebooku jsi nedostal Windows, ale licenci na provozování Windows. Tak se jen informuj, zda tuto licenci můžeš převést na někoho jiného a za jakých podmínek. Jestli o tu licenci nemáš zájem a Microsoft ti neumožní ji převést na někoho jiného, tak se jí vzdej — vrať ji Microsoftu.

    21.9.2009 13:57 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    No, tak jsi mozna tu "diru" trosku nasmeroval jinam. Ta "dira" by se dala popsat i tak, ze notebook se prodava (a na fakture figuruje) pouze operacni system Windows Vista, takze k notebooku jsem dostal prave ty Windows. O licenci se tam nic nepise. Takze ja samozrejme nebudu nikomu prodavat/darovat licenci, ale budu mu davat Windows - data, ktery jsou na tom diskovem oddile. Jestli "Windows" (ty data na tom oddile) budou skutecne operacni system s nejakou pochybnou licenci nebo jestli to bude jenom porno, to je mi celkem fuk.
    default avatar 21.9.2009 14:52 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    Tím softwarem na fakturách se automaticky myslí licence opravňující kupujícího k užití díla. Autorské dílo jako takové si koupit nemůžeš. Vykonavatel majetkových práv může tato práva předat úplně nebo omezeně komu chce. Možná je to položka na faktuře nešikovně formulována a někteří sveřepí jedinci s tím možná můžou mít problém, ale taková je holt situace. :-D Majetkových práv se vzdát můžeš — navíc je to běžná praxe. Copyrightu jako duševního vlastnictví se vzdát nemůžeš. Jak jednou něco vytvoříš, už ti to nikdo neodpáře. Někdy je to na škodu. :-D

    Celý problém licencování software spočívá ve způsobu předávání licencí. Kdybys jako zákazník musel zajít osobně za výrobcem a on před tebou napsal na papír něco ve smyslu: "Opravňuji pana toho-a-toho k užívání díla toho-a-toho s podmínkami bla-bla-bla" a namístě to před tebou podepsal, ty také, a tys na dřevo vysolil prašule, tak bys tohle teď tady určitě neřešil. :-D

    Ty obchody slouží jen jako agentury, se kterými má autor smlouvu, že můžou za určitých podmínek opravňovat další zájemce podle pravidel, které určí vlastník autorských práv na dílo. To, že ty obchody na faktury napíší Microsoft Windows Vista Home namísto Sjednaný poplatek za udělení licence opravňující kupujícího k užívání Microsoft Windows Vista Home podle dohodnutých podmínek, je jen detail. Můžeš se obrátit na obchodníka a chtít po něm opravu faktury. :-D

    21.9.2009 11:22 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    Pokud budeš tvrdit, že o žádné licenci nevíš, tak ani nemůžeš nějakou licenci někomu prodat. Ty snad běžně prodáváš věci, které nemáš?

    To byl pohled filozofický. Z hlediska právního ovšem také nemůžeš licenci na software jen tak prodat. Zákon ti totiž takové právo nepřiznává.

    Ono totiž podle autorského zákona musí příjemce s licencí projevit souhlas. V opačném případě žádná licenční smlouva uzavřena ani být nemohla. (Do nedávna dokonce museli se smlouvou explicitně souhlasit obě strany, takže používání softwaru typu freeware bylo nelegální.) Takže ani nemáš právo ten software někomu dalšímu prodat, protože jej z právního hlediska „nemáš“.

    Souhlasím s tebou, že je to z pohledu koncového spotřebitele podraz a nespravedlnost, nicméně takhle blbé zákony, kdy vám prodejce vědomě naúčtuje operační systém, vás o tom neuvědomí a vy nemáte možnost získat hodnotu softwaru zpět, máme.

    21.9.2009 14:04 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    Ja ale netvrdim, ze prodavam nejakou licenci. Psal jsem, ze vypalim ty data z toho disk. oddilu na DVD a ty pak predam spolecne s tou samolepkou. Zadnou licenci nikomu prodavat nebudu. A ty data na tom disku skutecne mam a tu nalepku na pocitaci taky mam, takze oboji prodat muzu.

    Jasne, je otazka, co bych presne prodaval. Prakticky bych mohl prodat jenom ten stitek, protoze to je zrejme to nejdulezitejsi (to je potrzeni vlastnictvi prava uzivateni SW). Data (instalacku) si muze sehnat kazdej na internetu sam. A pokud tenhle stitek fyzicky vlastnim, tak si s nim muzu delat, co chci, treba se k nemu modlit. On by spis byl potom problem u prijemce, kterej by si licenci pri instalaci musel precist a souhlasit s ni.

    Ale rozhodne si myslim, ze kdyz si koupim nejakej program a zjistim, ze ho pouzivat nechci, tak ho muzu prodat nekomu jinemu. V opacnem pripade bych musel mit pravo ten software vratit prodejci a to teda opravdu hodne pochybuju, ze by neco takoveho fungovalo.
    21.9.2009 18:46 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    Ja ale netvrdim, ze prodavam nejakou licenci. Psal jsem, ze vypalim ty data z toho disk. oddilu na DVD a ty pak predam spolecne s tou samolepkou. Zadnou licenci nikomu prodavat nebudu.

    Ohraná písnička (a on na tu kudlu sám naběhl a pak ještě dvakrát). Z vás by měl vyšetřovatel radost :)

    Problém je, že vy moc dobře víte, že konáte protiprávně. Tudíž se jedná o úmyslný přestupek / trestní čin.

    Když přistoupíme na teorii, že jste nevěděl, že na disku je autorské dílo, tak jste zákon porušil neúmyslně/nedbalostně, za což jsou tresty nižší, ale jsou.

    Pokud vám to přijde nelegitimní, přiznávám, že je to úchylné. Zvlášť když třeba stačí ze se sebe udělat magora, a rázem je vaše neznalost či dokonce neschopnost si věci ověřit beztrestná. Nebo můžete tvrdit, že jste bazar, který jen přeprodává hardware. Tam po autorských právech zatím nikdo nejde. Nicméně to je praxe, nikoliv teorie.

    Ale úplně stejně vás mohou odsoudit za šíření dětské pornografie, vyzrazení státního tajemství a já nevím za co dalšího. Stačí že jste předal kopii „nebezpečné“ posloupnosti bitů.

    A ty data na tom disku skutecne mam a tu nalepku na pocitaci taky mam, takze oboji prodat muzu.

    Podle zdravého rozumu si prodávat můžete, co chcete. Ovšem střetávají se zde dva principy (autorský a vlastnický) a při vyvažování těchto dvou přístupů se prodávání kopie svého disku jeví dosti podezřele. Představte si, že trestná je již samotná příprava činu, k uskutečnění ani dojít nemusí.

    Ale rozhodne si myslim, ze kdyz si koupim nejakej program a zjistim, ze ho pouzivat nechci, tak ho muzu prodat nekomu jinemu. V opacnem pripade bych musel mit pravo ten software vratit prodejci a to teda opravdu hodne pochybuju, ze by neco takoveho fungovalo.

    Problém je, že program není hmotné vlastnictví, je to autorské dílo, které se řídí jinými zákony. V autorském zákoně není doslova napsáno, že programy nesmíte prodávat. Ale je tam několik paragrafů, ze kterých lze takový výklad vyvodi: § 14, § 66 odst. 6. Jinak při čtení autorského zákona si uvědomte, že je postaven tak, že nejprve veškerá práv ponechává autorovi a po té vyjmenovává výjimky, kterými tato práva autorovi odebírá, či jinak dovoluje nabyvateli licence s dílem nakládat.

    22.9.2009 09:29 misch | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    Super. Mě zase nezajímá GPL, ať si s ní Linuxáci vytřou p*del, že? :-(

    20.9.2009 18:43 stepo | skóre: 3 | blog: stepo_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    Jeste me napada: Neni nahodou zakon nad smlouvou? To znamena, ze pokud je v nejakem zakone, paragrafu, odstavci ci necem podobnem zmineno, ze softwarovy produkt (pokud jej radne ziskas) muze prodat? Pak by to omezeni na urcity HW nebylo platne, ne?

    20.9.2009 18:48 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    No, na to by musel asi odpovedet nejakej pravnik nebo clovek, co se v zakonech trosku vyzna. Ja uvazuju ted tak trochu "selskym" rozumem - proste jsem neco koupil, ale cast jsem nepouzil a nepouziju, protoze ji nepotrebuju, tak ji prodam. Rekl bych, ze to je normalni trzni chovani. Moje prebytky muzu prodavat, pokud je o ne zajem (resp. muzu je nabizet).

    Na druhou stranu, pokud by opravdu v nejakem licenci k pouzivani software byl nejaky odstavec o tom, ze ten software muzes pouzivat pouze na urcitem pocitaci a nesmis to prodat nekomu jinemu a tu licenci by sis precetl a s tou licenci bys souhlasil, tak by zrejme platila ta licence nad zakonem. Ono je urcite v zakone neco jako, ze "odstavec X par. Y zak. Z neplati, pokud licence stanovi jinak". Podobne jako je v ustave, ze mate pravo ABC, pokud zakon nestanovi jinak:-)

    pavlix avatar 20.9.2009 19:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    Licence nad zákonem? Nesmysl.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    20.9.2009 19:18 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    no, jakoby "nad zakonem". Takovych chytaku je samozrejme v zakone spousta. Zakon se odkazuje na "pokud neni ve smlouve uvedeno jinak". U nekterych veci asi ne, mozna u smlouvy o zamestnani nelze snizi vypovedni lhuta, ale hodne veci upravit jde, pokud se na tom obe strany dohodnou.

    20.9.2009 18:53 VRtulnikk | skóre: 17 | blog: blogisek | Rokycany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    Řekl bych, že on to prodat může. Ale ten, co to koupí to nesmí používat ;)
    20.9.2009 18:57 9002
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    No je to logicke :-D akoze A: Mam doma original Windows Vista OEM kupeny od jedneho z fora. B: A na ktorom PC? A: Jak na PC? V krabici pod postelou :-D
    20.9.2009 18:59 Marián André | skóre: 10 | blog: Qblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    Áno, toto je presné :)
    20.9.2009 19:00 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    Jo, ano, tohle je opravdu mozny. Ja jsem s zadnou licenci nesouhlasil, ale pokud by to nekdo koupil a pak by musel v licenci souhlasit, ze to bude pouzivat jenom s HW, se kterym ty Windows byly prodavany, tak by mel dost velkej problem a byly by mu ty windows na nic.

    Rekl bych, ze tohle je zatim nejserioznejsi a nejuplnejsi odpoved.

    20.9.2009 19:01 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    ak ten kluc nie je aktivovany, preco by nemohol nainstalovat, aktivovat a pouzivat ???
    20.9.2009 19:03 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    Tam bude mozna chytak v tej licenci, ze to bude rikat, ze se to smi pouzivat jenom na HW, se kterym to bylo prodany - proto to nebude smet pouzivat, protoze mu ten notebook s tema Windows neprodam:)

    21.9.2009 02:17 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    jenom na HW, se kterym to bylo prodany
    Teď by mě zajímalo, jak licence ošetřuje třeba výměnu poloviny hardwaru v notebooku. A co třeba 3/5 hardwaru nebo všechno kromě jednoho odpůrku :-D.
    21.9.2009 07:13 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    No, tohle je prave obcas problem. Pokud vim, tak na aktivacni lince Windows s tim problem nedeleji, pokud HW nemenic kazdy den. Nevim ale, jestli by nedelali problem v pripade zmeny HW pro OEM licenci. Mozna by muselo zustat aspon neco z puvodniho HW. Ono je tohle vazani na HW fakt na h..... Koupim PC s OEM Win. Za nejakou dobu vymenim disk za vetsi. Pak samozrejme budu chtit vymenit CPU. Obvykle s tim musim vymenit celou desku, obcas i vcetne RAM. Pak uz je z puvodniho PC pouze bedna, kterou ovsem aktivace Windows vubec nezajima. Takze co ted? Je to puvodni HW nebo neni? Mozna je OEM vyhodna i pro prodejce pocitacu - uzivatel OEM Windows nesmi PC jednoduse upgradovat, ale musi koupit uplne novy HW.

    20.9.2009 20:43 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    Ani prodat nemůže. Český zákon nepřiznává nabyvateli licence automatické právo na prodej softwaru. Jo, knihu, obraz to ze zákona můžeš, ale ohledně softwaru se musíš na tomto právu domluvit v licenci.
    21.9.2009 07:08 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    Pockej, to myslis jako vazne, ze kdyz legalne koupim nejakej software a nelibi se mi, tak ho nemuzu prodat dal??? Ja myslim, ze tohle jde. Nebo kdyz se mi teda nebude libit nejakej SW, tak muzu prijit k prodejci SW a rict, ze se mi ten SW nelibi, ze jsem ocekaval vic, takze tady ho vracim?

    21.9.2009 09:33 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    Podle představ většiny výrobců komerčního SW (resp. těch co jim píšou licence) skutečně ani jedno nemůžu.
    otasomil avatar 20.9.2009 18:59 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    Formalne to neni mozne takto prodat. Navic licencni stitek se Vam bez poskozeni nepodari odlepit. Jedine prodat jen cislo a i to uz je mimo licencni smlouvu.

    Clovek, ktery by od Vas "Vistu" koupil tak by si musel sam sehnat kopii install DVD - od kamarada ci na warezu a to si uz sezene i aktivator ..... a zadara ... tudy cesta nevede - oboji je nelegalni a tak proc za to jeste platit.

    Jak udelate z diskoveho oddilu na HDD notebooku instalacni DVD ?

    Pokud opravdu chcete vistu prodat (ac nelegalne) tak jedine zkopcit krabicovku (kamos, warez) a k ni dat (sic zniceny) stitek strzeny z notebooku.

    Proste na windows zapomente a s radosti dejte dd if=/dev/zero of=/dev/sd*

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    20.9.2009 19:15 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    Hmmm, ten stitek by fakt mohl byt taky problem. Budiz.

    Nechtel jsem z HD oddilu delat install DVD. Proste jen to, co tam je, vypalit na DVD. Predpokladam, ze by pak melo jit to zpatky nacpat na disk a bootnout to.

    Nechci to delat nelegalne. Proste jsem legalne koupil, cast nepotrebuju. Bud to necham lezet doma (necham na disku) a bude to zabirat misto, nebo to prodam (a neco z toho ziskam) a nebo to vyhodim (smazu). Chtel jsem zacit tou nejvyhodnejsi variantou.

    Heron avatar 20.9.2009 19:24 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    Clovek, ktery by od Vas "Vistu" koupil tak by si musel sam sehnat kopii install DVD - od kamarada ci na warezu a to si uz sezene i aktivator ..... a zadara ... tudy cesta nevede - oboji je nelegalni a tak proc za to jeste platit.

    DVD OEM lze normálně koupit, případně zkopírovat od výrobce počítačů (to jsou ti, pro které je OEM licence primárně určena). Tedy nemusí to warezit a i kdyby, tak nic neporušil.

    Nevím, jak je to v případě notebooku, ale OEM licence byla (je) v ČR distribuovaná přímo koncovým zákazníkům bez nutnosti vázání na hardware v době prodeje. MS ustoupil českému specifiku (každý si PC staví sám a nikdo nepotřebuje hotline). Já osobně kupuji pouze oem licence (s krabickovkou jsem se ještě nesetkal a to mám nemálo Windows zákazníků), dostanu medium a nálepku, kterou mám za úkol nalepit na skříň PC, kam to instaluji.

    Pokud to projde přes Genuine MS Check, tak MS po vás nepůjde. On je rád, že dostane prachy, nimrat se v jednotlivých licencích a řešit takto drobná provinění by se mu stejně nevyplatilo. Tím netvrdím, že je prodej OEM legální (to by musel určit soud), ale morálně žádný problém nevznikl (MS prodal jednu licenci a tu používá jeden počítač).

    Takže, já osobně nevidím nic závadného na prodeji nálepky. Od MS stejně žádnou záruku nemá ani první zákazník, takže kupující o nic nepřijde. Přijde akorát o podporu se strany výrobce PC (jejíž kvalitu nebudu hodnotit) a to je zohledněno v ceně.

    20.9.2009 19:26 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    Wow, super odpoved!:-) Druha kvalitni!

    otasomil avatar 20.9.2009 19:28 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    >>>a nálepku, kterou mám za úkol nalepit na skříň PC, kam to instaluji.

    Tak je to spravne.

    A co chudak nestastnik co koupi (zcelajiste poskozenou) nalepku od naseho inzerenta.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Heron avatar 20.9.2009 19:36 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    zcelajiste poskozenou

    Opravdu tak moc jistě? ;-) Odlepit to jde bez poškození (kolikrát je větší problém to dostat z oem krabičky). Z mého NTB odpadla nepoškozená sama. Jak si myslíš, že se řeší dálniční známka při výměně prasklého čelního skla?

    otasomil avatar 20.9.2009 19:55 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    Sklo se z odvracene strany nahreje horkovzdusnou pistoli a z horkeho povrchu uz nalepka jde pomerne snadno dolu.

    Myslim ze nas inzerent by skakal od podlahy ke stropu.

    >>>Z mého NTB odpadla nepoškozená sama.

    A za jak dlouho ?

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Heron avatar 20.9.2009 20:06 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    A za jak dlouho ?

    Asi za půl roku. Pokud to lepidlo vyloženě nevyschne a nezatvrdne, tak to není větší problém odlepit z čehokoliv. Ta nálepka se sice má roztrhat, ale zase musí vydržet první odlepení z krabičky na které to drží velmi pevně. Ještě se mi nepodařilo to roztrhnout. Je to ochrana pouze proti odtrhávání z nesprávné strany.

    kotyz avatar 20.9.2009 20:19 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    me podobnym zpusobem odpadla nalepka ubuntu. ale nalepka od widli 98 ktera na tom pocitaci byla uz kdyz sem ho kupoval jako repas, ta furt drzi. asi tehda pouzivali lepsi papir a silnejsi lep.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    21.9.2009 14:06 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    Nálepku nahřát fénem, odlepí se nádherně a nepoškozená. A na novém case drží jak přibitá. Vyzkoušeno před dvěma lety. :-)
    kotyz avatar 20.9.2009 20:01 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    ja je mam zadarmo z msdnaa, tak nezajem. i za tu tisicovku je to drahy. za xp bych ji dal, ale za vistu ne.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 20.9.2009 20:16 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    navic to nejspis bude fungovat jenom na stejnym modelu notebooku a na neco jinyho se to odmitne nainstalovat resp. se to nainstaluje ale bude to fungovat nahovno nebo vubec. dneska je to naka moda ze k tem kompum nedavaji zadny recovery cd natoz normalni instalacku, ale maji tam akorat image na disku.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    20.9.2009 20:31 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    Prosim, uz nereagujte, prectete si dodatek v zapisku blogu.

    20.9.2009 21:04 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    Jen dodám, že jsem čekal něco podobného - nějaký "chyták". :-)

    To že jsou licence při nákupu notebooků nuceny svinstvo je, stejně jako to, že minimálně 80% notebooků, když by bylo bez Windows, jelo na nějaké jejich warez verzi. (aneb názory "je to moc drahé, ale já to musím mít, prootže proto a Linux je fuj") Také mě to mrzí, neboť u svého EEE901 bych oem Windows XP Home taktéž oželel - jednak mám školní licenci, jednak tam mám stejně Ubuntu, protože XPčka, s tou kupou nitného software, se na tom provozovaly dost špatně. Rádobyvtipné poznámky o zavaděči na hry, raději ponechat bez komentáře, na svém desktopu používám vedle Fidorky taktéž Visty a ty neustále problémy, jak všichni pořád avizují, s ní nemám.

    Nakonec - nejdříve mi to přišlo jako hloupá provokace, ale je to docela zajímavé zamyšlení, nad prodejem licencí, zvláště to, že není možnost do ní nahlédnout předem. Takže +1 ...

    21.9.2009 07:19 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    No, necekal jsem, ze lidi pujdou az do nadavek, ale presne jak pises v posledni vete. Slo mi o to, zamyslet se a ukazat, ze clovek dostane k notebooku Windows, ktery treba ani nechtel. A kdyz je nechtel a nepotrebuje a nema moznost koupit bez nich (par prikladu ne-vraceni penez za Windows jsme tu meli), tak mu prodejce nerekne, ze s nakupem notebooku ziskava take Windows, ktere se ridi nejakou licenci a ze ty Windows jde pouzivat pouze na tom jeho notebooku a ze tam jsou dalsi podminky plynouci z te licence.

    20.9.2009 22:14 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    Ano, chtěl jsem si rýpnout...

    Plačeš na nesprávnom hrobe, blbečku. Nezdá sa ti niečo na licenčných podmienkach Microsoftu, ale to, čo sa s tým rozhodneš spraviť je, že naserieš pár ľudí, ktorí za to vôbec nemôžu a nemajú s tým nič spoločné. To, čo si mal spraviť bolo, že by si sa napr. išiel sťažovať do Microsoftu, alebo napísať blogpost, kde by si neznalých ľudí jednoducho varoval pred úskalím OEM licencií. Ale nasierať ľudí, ktorí s tým nemajú nič spoločného je určite ľahšie.

    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    21.9.2009 07:28 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    Neplacu blbecku (no, mohli jsme se oslovovat i jinak, ale pokud je ti to takhle prirozenejsi, asi to doma pouzivate bezne, tak klidne). Jak jsem psal, notebook jsem nekoupil a kdybych kupoval, tak si rozhodne vybiram bez Windows.

    Me jsou licencni podminky uplne u zadku, ja pouzivam linux. Slo mi o to ukazat, ze pri koupi se o tej licenci prave vubec nedozvim, ale presto se tu spousta lidi licenci ohanela. Ale kdyz jsem zadnou licenci pri nakupu necetl, natoz s ni souhlasil, tak me vubec nezajima, co se v ni pise. Chtel jsem proste ukazat, ze tu je dira. Prodejce by mel pri prodeji upozornit, ze Windows dodane s notebookem na disku se ridi nejakou licenci a pred jakoukoliv manipulaci s tema Windows bych si tu licenci mel precist.

    Mimochodem, s tim si ted ale nejsem tak 100% jisty, mam dojem, ze manzelky Toshiba mela Windows uz nainstalovane a pripravene k praci. Myslim, ze jsme pri prvnim spusteni take zadnou licenci nevideli. Ale mozna tam neco bylo, uz si nepamatuju tak uplne. Jenom mam proste dojem, ze jsme to zapnuli a Vista jela. Pak jsem udelal akorat zalohu na DVD.

    Nechtel jsem nasirat lidi, chtel jsem jenom, aby se zamysleli i nad timhle pohledem. Resilo se to tu uz parkrat, takze proc ne opet na to kouknout z jineho uhlu?

    21.9.2009 08:48 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    Slo mi o to ukazat, ze pri koupi se o tej licenci prave vubec nedozvim, ale presto se tu spousta lidi licenci ohanela.

    Opäť: ak ti išlo iba o to poukázať na to, že sa človek pri kúpe notebooku nedozvie o licencii, mohol si to spraviť vo forme upozornenia. Ty si naopak tým, že si zo seba robil nevediaceho iba naštval úplne nesprávnych ľudí.

    Mňa si napríklad nenaštval na začiatku, ale až priznaním sa k účelu blogpostu. Nemám rád ľudí, ktorí ostatných ťahajú za nos (nech by aj za tým bol vznešený účel), a obzvlášť mi to vadí na tomto serveri, ktorý mám rád a ničia to tu podobnými taktikami flamewaristi-provokatéri. Forma, ktorou si problém s licenciami podal bola provokatérska a nedospelá. Ten blbeček bol za to provokatérstvo.

    Nechtel jsem nasirat lidi, chtel jsem jenom, aby se zamysleli i nad timhle pohledem.

    To, že účelom nebolo nasierať ľudí ti verím, nicméně sa ti podaril pravý opak. To, na čo si upozorňoval si podľa mňa zabil veľmi nevhodnou formou. Ja som si napr. zo začiatku hovoril, že nikto nemôže byť tak hlúpy, aby prišiel s niečím takýmto, ale postupom diskusie som si povedal, že fakt o tom nemusí vedieť každý. Lenže z môjho pohľadu si to zabil tým, že si vodil za nos ľudí, ktorí práve mohli byť na tvojej strane.

    Aby som to zhrnul: myslím, že ak ti naozaj išlo o dobro veci, mal by si podniknúť aj nejaké reálne kroky, aby sa niečo zmenilo. Mne totiž tvoj prístup nepríde ako snaha niečo zmeniť, ale len ukázať si, že mám pravdu.

    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    21.9.2009 14:32 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    Praveze jsem nechtel hned na zacatku prozradit pointu. Chtel jsem vedet, jak na to budou lidi reagovat prirozene.

    Je videt, ze lidi to maji dost zazity, ze kazdej cetl licenci dopredu, a ze kdyz nechtel Windows, tak si nema ten notebook kupovat.

    Dale pak mi slo o to, ze to bundlovani SW je opravdu svinstvo, protoze to neni to same, jako bundlovani klasickych vyrobku - ke koupi dvou kusu dostanete treti kus zadarmo, pak ale muzete tyhle kusy vsechny nebo jenom nejake klidne prodat nekomu jinemu. U bundlovanych Windows je tohle problem.

    Podivej, chapal bych, kdyby se vsichni rozcilovali po tom, co bych jim rekl "legalni windows za 50kc, prijdte si pro ne 40km od vaseho bydliste, dostane se vsechny" a pak tam mel jenom ceduli "jste blbci, ze jste naleteli". Tady to spis bylo neco jako anketa "predstavte si, ze si koupite notebook s windows. Muzete windows prodat nekomu jinemu?". Ano, hral jsem nekoho, kdo netusi, co je OEM, nezna OEM licenci windows, ale priznej, klasicky BFU to opravdu nezna. Mozna tak jeste vi, ze se windows normalne kupujou, ale on je ma od kamose zadarmo.
    Fluttershy, yay! avatar 20.9.2009 22:19 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    A což takhle postup á la Kamil Páral???
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    20.9.2009 22:36 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    Nevím, jestli už to tu někdo psal přede mnou - napíšu svojí zkušenost: koupil jsem 2 notebooky, jeden Fujitsu Siemens, s Windows Vista Home něco, druhej MSI. Oba mají disky 250GB. FS jsem ani nenechal nastartovat do toho úvodního nastavení systému na disku a hned jsem udělal bit-to-bit dd kopii na externí HDD přes live systém. Tu přesnou kopii jsem přenesl na ten MSI notebook, spustil a rozběhl. Naprosto bez problémů, systém říká, že je legální, těma Genuine s**čkama to projde v pohodě, funguje to (jsou to Windows, takže v rámci možností).
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    Jendа avatar 20.9.2009 23:56 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    Tím bych se na veřejném fóru moc nechlubil :-P.
    21.9.2009 07:28 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    A proč ne... Microsoft mám totálně někde, můžou vůbec bejt rádi, že na tom MSI běží aspoň ne-vyloženě-ukradená licence. Na tom Fujitsu jsem to nenechal ani jednou nastartovat, tím pádem je mi to u něčeho.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    Jendа avatar 21.9.2009 13:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    A proč ne...
    It's illegal! :-)
    Microsoft mám totálně někde
    Ale SW policie tebe třeba ne ;-).
    22.9.2009 18:36 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    Ale SW policie tebe třeba ne ;-).
    To se stává... Víš jak... myslim že "mvp" to vystihuje dostatečně.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    otasomil avatar 21.9.2009 04:29 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    To je proste skandal - prodavat, kdyz neni co prodat......

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    21.9.2009 09:43 Frantisek S
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    Vim ze to neni aktuelni, ale licence na Windows OEM se da vratit staci nesouhlasit se smlouvou ... , nedavno to nekdo resil http://www.abclinuxu.cz/blog/kamil_paral/2008/8/vraceni-licence-windows-u-lenovo-cr

    21.9.2009 14:41 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    Jojo, to jsem cetl a vedel jsem o tom. Jenze jestli jsi to cetl, bylo tam docela hacku, napr. nesmet o tom mluvit (sorry, ale takovy podminky by v normalnich vztahu zakaznik-prodejce byl nemely).

    Jinak, jak jsem psal, slo mi o to, jak by to vypadalo, kdyby nekdo tu licenci vubec necetl, do cehoz ho nema nikdo pravo nutit, pokud by ty Windows vubec nehodlal pouzivat.

    A taky mi slo o to, ze na fakture zrejme neni napsane, ze platis za Windows (tohle samozrejme ted nemam overene, protoze jsme ten notebook nekupoval, ale mam dojem, ze u nasi Toshiby to tam nebylo). Pokud by to tam bylo, takze by se dalo mluvit o tom, ze ty Windows jsou vazane k tomu notebooku. Proste na fakture se uvadi pouze notebook s nejakym vybavenim. Takze podobne, jako bych mohl hned z toho notebooku vyndat vychozi disk a vymenit za vetsi a ten puvodni nekomu prodat, tak jsem chtel "vyndat" ty windows, dat tam linux a ty windows nekomu prodat.

    Taky vim, ze SW ma trosku jine podminky nez HW, ale prave ze ty podminky (z licence) se clovek pri nakupu nedozvi. Pouze az kdyz nastartuje ty windows. Dokud je ale nenastartuje, tak nevi, ze nesmi.

    A zamerne jsem zvolil Lenovo, protoze jsme vedel, ze zrovna u nich se to uz jednou resilo a pokud se nepletu, tak prodavaji jenom s Windows. Napr. Acer prodava stejne modely s i bez Windows (mozna nektere taky jenom s Windows, ale videl jsem jich dost i bez Windows) a take se to odrazi na cene. Proste clovek si muze vybrat.
    multi avatar 22.9.2009 10:44 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč
    bylo by tedy proti licenci
    pokud si s ni nesouhlasil tak bys nemel co porusit ;-)
    22.9.2009 11:02 jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prodám Windows Vista Business CZ za 1000 Kč

    A nejde ten software reklamovat na nejaky bug?

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.