abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:55 | Nová verze

    Microsoft vydal novou velkou aktualizaci 2404.23 v září 2019 pod licencí SIL Open Font License (OFL) zveřejněné rodiny písma Cascadia Code pro zobrazování textu v emulátorech terminálu a vývojových prostředích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:33 | Nová verze

    OpenTofu, tj. svobodný a otevřený fork Terraformu vzniknuvší jako reakce na přelicencování Terraformu z MPL na BSL (Business Source License) společností HashiCorp, bylo vydáno ve verzi 1.7.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci. Vypíchnout lze State encryption.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:55 | Humor

    Spouštět webový prohlížeč jenom kvůli nákupu kávy? Nestačí ssh? Stačí: ssh terminal.shop (𝕏).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 18:11 | Nová verze

    Yocto Project byl vydán ve verzi 5.0. Její kódové jméno je Scarthgap. Yocto Project usnadňuje vývoj vestavěných (embedded) linuxových systémů na míru konkrétním zařízením. Cílem projektu je nabídnou vývojářům vše potřebné. Jedná se o projekt Linux Foundation.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:56 | Nová verze

    Operační systém 9front, fork operačního systému Plan 9, byl vydán v nové verzi "do not install" (pdf). Více o 9front v FQA.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:11 | Nová verze

    Svobodná webová platforma pro sdílení a přehrávání videí PeerTube (Wikipedie) byla vydána v nové verzi 6.1. Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení a na GitHubu. Řešeny jsou také 2 bezpečnostní chyby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:33 | Zajímavý software

    Lennart Poettering na Mastodonu představil utilitu run0. Jedná se o alternativu k příkazu sudo založenou na systemd. Bude součástí systemd verze 256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    29.4. 23:22 | Nová verze

    Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    29.4. 21:44 | Komunita

    Ubuntu 24.10 bude Oracular Oriole (věštecká žluva).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    29.4. 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (16%)
    Celkem 893 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    AMD? "Mrtva" platforma!

    10.2.2007 11:09 | Přečteno: 2108× | poslední úprava: 10.2.2007 11:17

    (Tento přízpěvek nemá založit flame, proto prosím všechny potenciální flamewaristy, aby vubec nereagovali)

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Tak jsem se právě dočetl, že AMD/ATI odmítlo dát výrobci VIA licenci na svou sběrnici, tudíž chipsetů VIA se pro AMD už možná nedočkáme. S přihlédnutím k tomu, že pro AMD jsou tu už jen odpadky nForce (Podpora zabugovaných nForce je ještě ke všemu strašná), a dale chipsety ATI - na výbavu chudé, o poznání dražší a ne 100% podporované prý-AMD chipsety, není co si k AMD CPU do počítače koupit.

    Situace v grafických kartách je obdobná. Proprietární ovladač ke grafické kartě se ovšem dá při troše dobré vůle ztrávit, takže zde nulová podpora opensource ze strany nVidie tolik nevadí. O ATI se raději vyjadřovat nebudu, protože ta se jako výrobce ovladačů pro Linux pouze tváří a když už něco vydá, tak v momentě, kdy karty už jsou rok-dva na trhu... Přiznám se, že proto pokukuji po Intelu GMA X3000 (máte někdo zkušenost???)

    No nic, už tak vídím ty rozbouřené reakce.... Takže komu by to náhodou hnulo žlučí, tomu se dopředu omlouvám. Ale musel jsem si nad chováním AMD/ATI povzdechnout. AMD už totiž na svou proklamovanou podporu Linuxu asi zapomělo... misto toho jsou jeho stránky prolezlé reklamou na VISTU...

           

    Hodnocení: 42 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    10.2.2007 11:18 chile
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    to je zase kupa kecu, ati v novych ovladacich podporuje i karty, ktere jeste nejsou ani na trhu. zato nvidia ma ovladace tak zpraseny, ze se komunita musi srat s nejakym noveau. mam nekolik ati a vsechny chodi s binarnim ovladacem uplne skvele. jeste ze nemam nvidii! ati rulezzz!!!
    10.2.2007 11:23 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    No ja teda nevim. ATI co mám v práci na stole jsem rozchodil az s verzi fglrx 8-33-...? která vyšla více než rok po uvedení karty na trh... do té doby šlo jen vyměnit kartu, nebo koukat na VESU :-D.... netvrdim, ze u nVidie vse vyborne funguje, ale aspon mohu pouzit neco novejsiho nez Radeon 9000!
    Max avatar 10.2.2007 14:38 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    ATI co mám v práci na stole jsem rozchodil az s verzi fglrx 8-33-...?

    To by mě teda zajímalo, co to je za kartu ...

    ... ale aspon mohu pouzit neco novejsiho nez Radeon 9000 ...

    Jo, tyhle kecy jsou opravdu pěkný ... Osobně mám zkušenosti jak s ATI, tak s NVIDII (x různých kombinací a různých PC), každý mělo svoje slabý chvilky, ale toto bych netvrdil. By mě teda zajímalo, jak třeba vidíš svět? Jako dva celky? Špatné / dobré? Černé/bílé? Zkus se nejdříve zamyslet, co tě vede k tomuto názoru ;-). Je to jedno, dvě sklamání, kdy se ti něco nepodařilo a u druhého produktu to šlo hned napoprvé? Nebo to jsou dlouholeté zkušenosti s oběma produkty?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.2.2007 12:13 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    Netvrdim ze nVidie je bezproblemova, ale z dlouhodobeho hlediska ma mnohem lepsi ovladace. To nemuzes poprit! Posledni Radeony, ktere behaly u me 100% bezproblemove byly rady 9000-9800! obvzlaste rada X1xxx Dostala dobre ovladace az ted v zime! A to je sakra pozde!

    Svet nevidim cernobile. Ale nakupuji u vyrobce, ktery me, jako uzivatele a zakaznika neignoruje!

    Mimochodem, sam mam Radeon 9000!
    11.2.2007 15:39 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    Svet nevidim cernobile. Ale nakupuji u vyrobce, ktery me, jako uzivatele a zakaznika neignoruje!
    Jak nVidii záleží na zákaznících, je velice dobře vidět na tom, jak jsou ochotni k čemukoliv vydat dokumentaci :-)
    11.2.2007 16:02 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    Ale vzdyt ja jsem rekl, ze nVidia na me jako na zakaznika kasle. Ale zatimco ovladace k nForce jsou neprekonatelna prekazka, ovladac ke graficke karte se se zatatymi zuby da skousnout. Zvlaste v pripade, kdy uz nic jineho neni.... Intel GMA a jeho opensource ovladace jsou prvni vlastovkou, ale pokud clovek potreuje samostatnou grafiku, tak mu moc nepomuze....

    Takze nForce NIKDY a geForce jen proto, ze neni zbyti.....
    10.2.2007 11:24 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    A s free ovladači pro ATI se nikdo nesral, že? :-) Ještě jeden pohled na věc, vývojáři se rozhodli, že NVIDIA je tak skvělá svým výkonem, že si zaslouží svobodné ovladače, které jej ještě můžou zvýšít, případně umožňit použít její GPU k jiným výpočtům. :-) Jinak do tohohle flámu se zapojit nechi, mám svůj integrovanej intel a jsem happy. :-)
    10.2.2007 11:26 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    Počkej! Ty máš Intel? Který a jak ti běhá? (to mě právě moc zajímá)
    10.2.2007 11:42 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    i915?, s ovladačem myslím i810 a běží včetně 3D akcelerace. Jinak obecně s čipy Intel nebývá problém, ovladače jsou svobodné a fungují na první ťuk, alespoň mi.
    10.2.2007 11:43 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    pravě proto přemýšlím, že koupím GMA X3000. nebo něco s G945.
    28.8.2007 18:07 cubaguest
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    Tak intel grafika X3000 na g965 a i915 na g945 funguje v pohodě i s 3D akcelrací. Mám odskoušené a bez sebemenších problémů.
    emorjino avatar 10.2.2007 12:01 emorjino | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    Já mám GMA900 chopset i915. Ovladače jsou open-source, 3D akcelerace bez problémů, vlastně jsem s tím nikdy neměl žádný problém. já už se těším až intel začne vyrábět kromě integrovaných grafických čipů i samostatné grafické karty.
    Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.
    10.2.2007 12:02 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    +1
    rADOn avatar 12.2.2007 10:50 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Intel GMA
    budiz varovan ze inteli ovladace nejsou o moc lepsi. klasicka konfigurace oGL & 4:3 monitor slape jako vino, ale cokoliv "slozitejsiho" muze byt problem. zazil jsem nekolik integrovanych intelek v notesech - zapnout pripojeny monitor, nastavit dualhead nebo sirokouhly monitor byl v problem.
    • zapinani monitoru vyzaduje laborovani s hw - funguje to kus od kusu ale pokud nemas notesa asi te to nezajima
    • dualhead == xinerama == nechodi oGL - to je hadam omezeni cipu. zamrzi spis ze nemuze tise revertnout na sw renderer ale X zhavaruji == editovat xorg.conf pokazdy kduz pripojis monitor je opruz. nemluve o tom ze nvidie to zvladaji
    • sirokouhle monitory snad nejak zavisi na verzi BIOSu cipu - obcas to jde, obcas se to da ukecat pomoci utilit 915resolution a 855resolution a nekdy proste slunicko nezasviti :-(
    moje experience je zhruba takova ze doma mam na DooMa 3 a podobny radosti :) nvidii protoze jeji ovladace, co si budeme povidat, jsou nejlepsi. na notesu s laskou vzpominam na ATInu protoze s vecma jako je xinerama na dvou monitorech nemela nejmensi problem (pravda, widescreen moncl jsem tehdny nemel) a intelku bych s klidnym svedomim (a varovanim) doporucil na normalni praci s jednim monitorem
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    10.2.2007 11:20 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    Je vidět, že jsi opravdu jenom průměrně inteligentní :-D

    Přidám tě na Ignorův seznam uživatelů doporučených k blokování.
    10.2.2007 11:24 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    Děkuji. Bude mi ctí!
    10.2.2007 11:31 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    Uf, to je ale spatna zprava. Kde jste to vlastne cetl?
    ^D
    10.2.2007 11:40 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    tuším že dnes na PCtuningu, kde je přepsána tisková zpráva od VIA...(jinak už jsem to viděl někde i před tím na zahraničním serveru).... s VIA se asi budeme potkávat jen u Intelu
    10.2.2007 11:43 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    Proč si Intel mršit s chipsetem VIA, když tu máme chipsety Intel. :-)
    10.2.2007 11:44 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    No právě. Já bych si k intelu nikdy nic jiného nekoupil... I když do kanclu je asi Celeron+VIA ideální...(cenově)
    10.2.2007 12:13 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    Celeron a Intel vyjde tak samo, ne? Rozdíl bude minimální.
    10.2.2007 12:21 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    To ano. protože staré Prescotty jsou za výprodejovou cenu....
    David Watzke avatar 10.2.2007 11:31 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    ... odpadky nForce (Podpora zabugovaných nForce je ještě ke všemu strašná)
    To ti řekla sousedka, co? Ááááchjo. Zív ;-)

    Jestli nechceš vyvolat flame, tak prosím především nešiř hovadiny.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    10.2.2007 11:38 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!

    -teplota

    -kompatibilita s pevnymi disky

    -zmršená podpora ACPI, IO-Apic....atd

    -ovladače vznikají VÝHRADNĚ reverzním inženýrstvím, skoro by se chtělo říct "proti vůli nVidie" forcedeath a sata-nv jsou kapitola sama pro sebe

    vám tohleto nestačí.....??? Já teda nevím, ale abych považoval za výborný chipset ten, který se mi "snad" povede rozchodit... to bych musel být pěkný vůl. Kompatibilita by měla být naprotou samozřejmostí!!!!

    David Watzke avatar 10.2.2007 11:44 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    • chipset mi chladí pasiv (heatpipe)
    • měl jsem už spoustu disků a bez problémů
    • k forcedeth AFAIK nVidia přispěla přidáním podpory pro GigaLAN

    To, že 5,5 roku válím nForce a z toho téměř 2 roky na Linuxu a nikdy jsem neměl problém (a znám spoustu dalších lidí, kteří jsou na tom podobně) nepovažuju za náhodu.

    Naznačuješ mi tu, že jsem pěkný vůl? Fajn, posluž si.

    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    10.2.2007 11:49 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    Ne, naznačuju ti, že máš štěstí? Nebo smůlu? řeknu ti to tak, znám spoustu lidí, kteří na nForce nedají dopustit. Nikdy se jim nic nezkazilo! Pak znám ale spoustu lidí, kteří říkají: "s nForce již nikdy více" A tenhle problém je tak 50/50!!! Promin, ale 50% spolehlivost je u mě strašná!!! Představa, že si půjdu koupit Motherboard s tím, že mám 50% šanci, že se mi něco bude "srát"...?? NE. to opravdu NE!

    Mimochodem, koukni se na stránky nVidie. Po hromadě zapíraných problému s nForce4 a nForce5 konečne u nForce6 přiznala problémy s pevnými disky!!!

    Co se týče forcedeath, je zábavné sledovat ty nářky, jak někdo nemůže zprovoznit ani jednu ze dvou síťovek na nějaké nForce desce (hlavně že jsou tam dvě, že??) a forcedeath nefunguje...
    David Watzke avatar 10.2.2007 11:52 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    Diskusi končím s tím, že si klidně můžeš zařvat 3x hurá, protože si vyhrál. Opravdu nemám náladu se tu hádat s někým, kdo patrně viděl nForce maximálně ve výloze...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    10.2.2007 11:53 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    ne ve výloze jsem ji opravdu neviděl. stalčily mi ty v PC. Přejí hezký den!
    10.2.2007 14:07 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    Opravdu nemám náladu se tu hádat s někým, kdo patrně viděl nForce maximálně ve výloze...

    Ale vzdyt ma naprostou pravdu... :-( Taky nemam naladu se hadat, takze Te kdyztak odkazu spis na lidi, co na ty chipsety pisou ovladace... to, ze nForce na Linuxu aspon nejak chodi je ucineny zazrak :-)
    ^D
    10.2.2007 12:18 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
  • chipset mi chladí pasiv (heatpipe)
  • Zatímco u jiných čipsetů na to stačí malý čtvereček žebra.
  • měl jsem už spoustu disků a bez problémů
  • A kolik z nich bylo SATA 300 s podporou NCQ? Dej si schválně do google něco jako "nforce SATA incompatibility".

    To, že 5,5 roku válím nForce a z toho téměř 2 roky na Linuxu a nikdy jsem neměl problém (a znám spoustu dalších lidí, kteří jsou na tom podobně) nepovažuju za náhodu.

    Tak to máš kliku, ale já bohužel řeším raklamace blbě fungujících nforce (mizící data z disků, lupající zvuk, nefunkční síť) celkem běžně a když na to někdo chce nainstalovat linux, tak to většinou znamená laborování s poslendními jádry, nejlépe ještě ani nevydanými RC, aby vůbec něco fungovalo. Díky, ale nechci. Navíc někteří lidi jsou úplně nesoudní a přes včechna varování a vysvětlování si naporoučí neuvěřitelný kombinace typu procesor za 5 tisíc, nadupané RAMky 800, k tomu deska za s nforce 1700,- a skříň za 900,- a když si to jdou převzít, tak z nich ještě vypadne, že to bude server s několika diskama a chtějí na tom debian. Takový máme rádi.
    David Watzke avatar 10.2.2007 12:25 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    Zatímco u jiných čipsetů na to stačí malý čtvereček žebra.
    Ještě nedávno mi stačil taky... než deska odešla, kvůli mému zásahu :-(
    A kolik z nich bylo SATA 300 s podporou NCQ? Dej si schválně do google něco jako "nforce SATA incompatibility".
    Žádnej...

    P.S.: že bych byl klikař, to si ani nemyslím :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    10.2.2007 18:23 vlanav | skóre: 24 | blog: Dlouhý den
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    nForce je katastrofa i pod Windows. Dnes mam Duron+VIA chipset a jsem maximalne spokojeny. A priste to doufam nebude nForce.
    David Watzke avatar 10.2.2007 11:45 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    Ještě k tomu ACPI: ani zde jsem nenarazil na problém.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    10.2.2007 11:50 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    nebudeme chodit nikam daleko, že???

    http://www.abclinuxu.cz/hardware/zakladni-desky/socket-am2/gigabyte-ga-m59sli-s5
    Pinhead avatar 10.2.2007 15:21 Pinhead | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    Tuhle desku mám. Jádro mám distribuční 2.6.19, žádný noapic nikam nepíšu. Funguje zvuk i obě síťovky, z disku WD2500KS 250 GB SATAII300 se mi taky data neztrácí. Z čím že bych měl mít potíže?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.2.2007 13:32 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    Teplota? nForce 570 mi chladí malé žebro.

    Kompatibilita? Nezaznamenal jsem problém, až na jeden, ale ten disk blbnul podobně i na SiS chipsetu.

    Ani mě celkem nezajímá, jak ty ovladače vznikají. Nvnet se už nevyvíjí, nvidia forcedeth začala podporovat.
    10.2.2007 11:47 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    Taky mi to tak připadá, že jenom papouškuje vyčtené bludy, ale ve skutečnosti ví houbeles.
    10.2.2007 18:18 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    To ti řekla sousedka, co?
    Kupodivu to říkají i mnozí kerneloví hackeři na LKML. Obzvláště ti, kteří měli s těmito chipsety něco bližšího do činění :-)
    10.2.2007 20:05 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    Kernel hackeři nejsou pro Davida žádná autorita - právě dokončuje práce na portování emerge na Windows Vista.
    Quando omni flunkus moritati
    eXces avatar 10.2.2007 11:41 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    zapomnělo.
    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
    belisarivs avatar 10.2.2007 12:04 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    Ja mam tohle. Cili chipset ATI a pohoda. Vse mi finguje a nic mi tam nechybi.

    Co by chybelo tobe? Ja jsem pomerne nenarocny, to je pravda, ale tohle vybaveni mi neprijde chude ani drahe.
    IRC is just multiplayer notepad.
    10.2.2007 12:07 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    ANO.... JENŽE....!!!

    s939 už končí, DDR paměti jsou držší než DDR2!!! Navíc deska nemá čipset AMD/ATI ale ATI/Uli a Uli byla koupena nVidií, takž Uli chipsety už nebudou..... Jinak pro s939 bez problémů koupím i VIA! u AMD se asi nevyplatí koupit nic jiného než AM2!....
    belisarivs avatar 10.2.2007 12:27 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    DDR jsou stejne drahe nebo levnejsi nez DDR2. Navic maji nizsi latence, coz je u Athlonu vice znat nez vysoke frekvence, tu vyuzije spis Pentium. Stejne tak procesory pro AM2 jsou drazsi nez pro S939.

    Ja mam Ahtlona 3700+, filmy denne neprevadim a na to ostatni mi staci s prehledem. Az budu za 3-5 let upgradovat, tak bude srot i AM2.

    Navic AM2 bude taky nahrazena jinym chipsetem. Tusim AM3.
    IRC is just multiplayer notepad.
    10.2.2007 12:40 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    ne chipsetem ,ale patici. AM2 je patice (překlep)

    Vtip je v tom, že DDR paměti už nikam nedáte, kdž vám zhoří deska, procák, nemusíte už mít nic, do čeho to zapojíte... Jinak co se tče ceny.... no jo, máte pravdu, teď na to koukám a Kingston 1GB 400MHz CL2 je za 2400,- coz je mnohem levnejsi nez 800MHz CL4!!! Ale co s chipsetem...
    10.2.2007 12:45 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    DDR jsou stejne drahe nebo levnejsi nez DDR2. Navic maji nizsi latence
    Latence se udávají v hodinových cyklech a typická hodnota pro 400MHz DDR (tedy 200MHz skutečných, aby pan Feřtř okamžitě nenadával) je CL3. Typická hodnota pro 800MHz DDR2 je CL5. Když si to spočítáš, má tato DDR2 paměť menší latenci než DDR.
    Navic AM2 bude taky nahrazena jinym chipsetem. Tusim AM3.
    AFAIK mají být kompatibilní.
    Quando omni flunkus moritati
    10.2.2007 12:47 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    překlep, má tam být pan Feřtr, omlouvám se
    Quando omni flunkus moritati
    10.2.2007 22:03 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    Nepamatuju si, že bych komukoliv nadával kvůli tomu, že píše 400MHz DDR (to bych musel především nadávat imbecilům z marketingových oddělení velkých HW firem), tak si laskavě neber moje jméno do pusy.
    11.2.2007 00:40 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    Přeformuluji: aby pan Feřtr neuznal za nutné, že musí někomu vysvětlit, jak to s těmi MHz u pamětí je.

    http://www.abclinuxu.cz/blog/show/149228#22
    Quando omni flunkus moritati
    11.2.2007 12:03 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    Fajn. Příště se nebudu vůbec namáhat vysvětlovat komukoliv cokoliv. Odnesl jsi si z toho alespoň tu základní myšlenku, že "Hz" je nějaká jednoznačně definovaná fyzikální jednotka a výrobci pamětí a s ní zachází jako s naprosto bezrozměrnou zkratkou, která snese cokoliv?
    belisarivs avatar 11.2.2007 09:06 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    Pokud jsem to pochopil dobre, tak moje ne moc drahe 400 MHz CL2 pameti jsou porad rychlejsi.
    IRC is just multiplayer notepad.
    11.2.2007 10:06 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    DDR 400 CL2 mají stejné latence jako DDR2 800 CL4, DDR2/800 má dvojnásobnou rychlost přenosů dat.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 10.2.2007 12:46 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    No musis nam rict, na co tu grafiku chces a pak ti muze nekdo poradit, jestli pro tebe bude X3000 ta prava. Na beznou praci myslim uplne v pohode, a na hry...no nevim, Phoronix vi asi vic: Intel GMA 3000 Q965 Graphics Performance
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    10.2.2007 12:48 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    tenhle clanek uz jsem videl.... ptal jsem se na osobni zkusenosti..
    10.2.2007 13:05 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    A ke všemu ještě drzej jak vopice...
    Jardík avatar 10.2.2007 16:49 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    Nekoupila ATI firma AMD?
    Věřím v jednoho Boha.
    10.2.2007 17:18 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    Prosil bych audio stopu. Pokud má být tohle přízpěvek, tak si bez nahrávky nemohu ten zpěv dostatečně vychutnat. (pravidla.cz) ;-)
    θηριον ειμι
    10.2.2007 18:20 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    Zvláštní (a nepříliš příjemná) zpráva. Odkudpak pochází?
    10.2.2007 19:21 neal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    Na PCTuning? A nebyla to spíš zpráva o tom, že ATI/AMD nedostalo licenci na FSB od Intelu (na rozdíl od VIA, která ji získala)?
    10.2.2007 22:01 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    Hm, on byl vůbec poslední dobou přístup VIA k platformě AMD poněkud rozpačitý, což mne po mnoha spokojených letech s jejich chipsety donutilo porozhlédnout se jinde (a zatím nelituji).
    10.2.2007 22:09 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    Jak to funguje (pod linuxem samozřejmě)? Ne, že bych to chtěl kupovat, současná situace jednoznačně mluví ve prospěch intelu, ale o těhle čispetech je hrozně málo praktických zkušeností a informací.
    10.2.2007 22:21 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    Nemůžu si stěžovat, jen jsem musel jádru dát parametr pci=nomsi (ale kajícně přiznávám, že jsem se ještě nedostal k tomu, abych zjistil, co přesně znamená).
    10.2.2007 23:21 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    Takže všechny onborad věci (zejména SATA, LAN, UDMA, zvuk) běží s běžnými distribučními jádry?
    10.2.2007 23:47 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    S distribučním jádrem OpenSuSE 10.2 (2.6.18.2-34) a tím parametrem pci=nomsi jsem zatím nenarazil na nic, co by nefungovalo. Určitě funguje SATA, Radeon X300 v PCI-E slotu, oba integrované síťové adaptéry, USB, DVD-ROM i CD-RW mechanika na IDE a zvuk. Měl jsem problémy s disketovou jednotkou, ale zjistil jsem, že jsem špatně nasadil konektor a zničil ten na mechanice, a zatím jsem se nedostal k tomu, abych tam dal novou. Nezkoušel jsem IDE disk (nechtělo se mi), sériový a paralelní port (zatím jsem je nepotřeboval) a také firewire (nemám čím). Snad jsem na nic nezapomněl.
    11.2.2007 11:57 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    Díky, to vypadá dobře.
    11.2.2007 19:13 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD? "Mrtva" platforma!
    ani se nedivim pote co via predvadela......

    dobry chipset mela naposled pred dvema lety ..
    USE="-gnome -kde";turris

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.