Byla vydána nová major verze 27.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Byla vydána nová verze 1.8.0 svobodného multiplatformního softwaru pro konverzi video formátů HandBrake (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Microsoft představil nové označení počítačů Copilot+. Dle oznámení se jedná se o počítače poskytující funkce umělé inteligence. Vedle CPU a GPU mají také NPU (Neural Processing Unit). Uvnitř představených Copilot+ notebooků běží ARM čipy Qualcomm Snapdragon X Elite nebo X Plus.
Příspěvek na blogu Codean Labs rozebírá zranitelnost CVE-2024-4367 v PDF.js, tj. mj. prohlížeči PDF souborů ve Firefoxu. Při otevření útočníkem připraveného pdf souboru může být spuštěn libovolný kód v JavaScriptu. Vyřešeno ve Firefoxu 126.
Lazygit byl vydán ve verzi 0.42.0. Jedná se o TUI (Text User Interface) nadstavbu nad gitem.
K open source herní konzole Picopad přibyla (𝕏) vylepšená verze Picopad Pro s větším displejem, lepšími tlačítky a větší baterii. Na YouTube lze zhlédnout přednášku Picopad - open source herní konzole z LinuxDays 2023.
Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.
24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.
Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Tak jsem byl včera pracovně autem v Praze. Věděl jsem dopředu, že to nemá logiku, ale můj vedoucí trval na svém (je pravdou, že to auto jsme cestou fakt asi potřebovali). První co mě, člověka zvyklého na zelenou Ostravu, praštilo přes nos byl všudypřítomný smrad, prach, a smog. Na každém kroku davy lidí, ženoucí se odnikud nikam. Tohle všechno jsem ale znal z již předchozích návštěv. Co jsem znal ovšem jen z vyprávění, je jízda po Praze autem.
Nebudu to natahovat. Semafor nesemafor, značky neznačky.... Majitel silnějšího, těžšího a rychlejšího auta a pevnějších nervů vyhrává
vypadalo to tak nějak takto:
http://www.youtube.com/watch?v=j7-buE7GX34
http://www.youtube.com/watch?v=8EEU0ZL51hE
Tiskni Sdílej:
IMHO je problem prave v tom, ze se u nas dodrzovani predpisu kontroluje zrejme JEN pomoci radaru. Policajti proste asi predpokladaji, ze za vsechny dopravni nehody muze rychlost a spatne parkovani :).plně souhlasím už jsem za ta léta co řídím potkal dost ošklivých situací, aniž by za ně byl viník potrestán, ale naopak tresty jsem viděl víceméně jen za banální přestupky - převážne rychlost, parkování naposledy jsem si pěkně "vydělal", když mi to na křižovatce borec přede mnou po rozjezdu ze stopky bezdůvodně zadupnul, a jelikož jsem v tu chvíli čuměl vlevo, jestli mi nic nejede, a po otočení hlavy zpět jsem neviděl brzdovky, tak mi chvíli trvalo vyhodnotit, že opravdu stojí, a už jsem to na zbývajících centimetrech z těch rozjezdových 10 km/h nezastavil ... pro policii jsem byl viník samozřejmě já, to, že v křižovatce se neparkuje a že brzdovky by měly být odlišitelné od koncovek, je nezajímalo, přičemž právě takovéto prohřešky proti "očekávanému chování"[*] jsou nejnebezpečnější ... [*] už se těším, jak se tu zas začne ozývat někdo s tím, že mám "čekat to nejhorší" - ale podle tohoto pravidla nelze jezdit ... nemůžu se sunout po silnici krokem neustále připraven strhnout auto do pangejtu jen protože v rámci "čekej to nejhorší" musím počítat s tím, že nějakej kokot bude předjíždět na nepřehledným místě nebo vyletí ze zatáčky a čelně mě sejme ... obdobně když se někdo rozjíždí a široko daleko má volno, tak fakt nečekám, že zastaví na fleku, když mu to zákon zakazuje - i kdyby mu třeba chcípl motor, tak by setrvačností ještě kus jel (stačilo by mi tak 15 cm, abych se ho ani nedotkl - blbá náhoda), když prvních 6-7 m od svého rozjezdu zvládl zrychlovat (což jsem vyhodnotil jakože už teda pojede dál ...)
K tomu není potřeba jezdit do Británie. Stačí přejet hranice do Rakouska nebo Německa. I tam se najde pár dobytků, ale jsou to výjimky. Při jedné cestě do Vídně byly sněhové jazyky, jel jsem v hrozné Agile (takový malý Opel na galuskách), tak jsem měl děs z toho, jak se mi pojede, ale za rakouskými hranicemi pohoda. Všichni jeli v klídku 70, ať už měli auto za 100.000 nebo za 2 miliony. Proč blbnout, když je to na zabití. Ve Vídni není problém, pokud se blbě zařadíte, dostat se přes 3 pruhy do toho správného (i když se u toho cítíte jak debil), ale prostě vás v klidu pustí, nikdo netroubí a nenervuje.
PS: abych nebyl za brzdu: po Brně, když to jde, jezdím 20 km přes limit, na dálnici se snažím něpřekračovat 160 jen kvůli pokutám. Jenže on je velký rozdíl mezi "jezdit rychle" a "jezdit jak dobytek"
Ostrava ... Na uzemi mesta dnes ziji i nektere vzacne druhy, kriticky zavisle na absolutni cistote! Tohle nebyl For!ale jo, taky už jsem potkal pár lidí, co mi tvrdili, že ve Vltavě viděli plavat pstruha (živýho) nebo v nějakým pražským potoku potkali raky ...
Ostraváci se taky často smějou, že v Praze znamená 10 cm sněhu kalamitu.
deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
... Brnak mam to nejvetsi ceske malomesto ...chceš říct "největší vesnici v ČR"
chceš říct "největší vesnici v ČR"Pokud to měla být lichotka, tak to beru. Jinak už ti virtuálně letí ten hrnek, co mám na stole, na hlavu Při leteckém pohledu je vidět, že Brno je docela hodně zelené, takže v tomto směru s tebou souhlasím Jinak ale musím říct, že z velkých měst se mi nejvíce líbí Paříž.