abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:33 | Nová verze

    OpenTofu, tj. svobodný a otevřený fork Terraformu vzniknuvší jako reakce na přelicencování Terraformu z MPL na BSL (Business Source License) společností HashiCorp, bylo vydáno ve verzi 1.7.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci. Vypíchnout lze State encryption.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:55 | Humor

    Spouštět webový prohlížeč jenom kvůli nákupu kávy? Nestačí ssh? Stačí: ssh terminal.shop (𝕏).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 18:11 | Nová verze

    Yocto Project byl vydán ve verzi 5.0. Její kódové jméno je Scarthgap. Yocto Project usnadňuje vývoj vestavěných (embedded) linuxových systémů na míru konkrétním zařízením. Cílem projektu je nabídnou vývojářům vše potřebné. Jedná se o projekt Linux Foundation.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:56 | Nová verze

    Operační systém 9front, fork operačního systému Plan 9, byl vydán v nové verzi "do not install" (pdf). Více o 9front v FQA.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:11 | Nová verze

    Svobodná webová platforma pro sdílení a přehrávání videí PeerTube (Wikipedie) byla vydána v nové verzi 6.1. Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení a na GitHubu. Řešeny jsou také 2 bezpečnostní chyby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:33 | Zajímavý software

    Lennart Poettering na Mastodonu představil utilitu run0. Jedná se o alternativu k příkazu sudo založenou na systemd. Bude součástí systemd verze 256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    29.4. 23:22 | Nová verze

    Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    29.4. 21:44 | Komunita

    Ubuntu 24.10 bude Oracular Oriole (věštecká žluva).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    29.4. 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 13:33 | IT novinky

    Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 887 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    12.4.2007 14:30 Lukas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Naprosty souhlas. Kdyz metr, tak stejny a na vsechny!
    12.4.2007 14:45 Petr Beran
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    +1
    Beer: The cause of, and solution to, all of life's problems.
    12.4.2007 15:24 Pitel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    +1
    12.4.2007 14:31 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Problém je v tom, že většinová společnost si utváří nějaká pravidla a principy, které nemohou akceptovat všichni a neumějí v souladu s nimi žít. Je tedy povinností společnosti, aby se o takové lidi postarala sama, neboť ona je skutečně diskriminuje. Je to daň za to, že ten způsob života, který vyznáváme my a který je pro nás výhodný, je ten oficiální způsob a má oporu v zákonech.
    12.4.2007 14:36 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Problem je trosku nekde jinde. Staci se podivat na Muslimy. V tom bordelu Islamskem chalifatu nekde v iranu, afghanistanu nebo pakistani zit nechteji, a tak se stehuji k nam do evropy, aby se meli lip. A tady nam pobiraji socialni davky, vnucuji nam svoje stredoveke zvyky a jeste se ohaneji svobodou vyznani! Muzes mi rict, cim tyto lidi diskriminuje spolecnost? Tim ze je prijala? tim ze je zivi? Tak proc se mlezou, kdyz se tu maji tak spatne! (nejsem rasista)
    12.4.2007 14:46 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Tak to promiň, já jsem tvůj zápisek nepochopil (tvoje vina :-P), myslel jsem, že mluvíš o romech, kteří se tu narodili a kteří tu už dlouho žijí, ne o pákistáncích, kteří se před několika málo lety přistěhovali do Ostravy :-D
    12.4.2007 14:59 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Ne. Tak jednoduche to neni. Spusta tech islamofasistu se taky narodila v Evrope, pote co jejich rodice prisli za lepsim. U Romu je situace podobna. Zamerne nerikam totozna. protoze zaplat panbuh za romy, nez mit vedle v baraku mudzahidy!... Staci se podivat jaky problem maji Izraelci s palestincema!
    unknown_ avatar 12.4.2007 19:32 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    ... Staci se podivat jaky problem maji Izraelci s palestincema!
    Chyba. Stačí se podívat, jaký problém mají muslimové se sionisty
    13.4.2007 10:27 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Staci se podivat jaky problem maji Izraelci s palestincema!
    budiž jim to přáno ...

    já s nimi problém nemám, a kdyby byl mým současným sousedem můj bývalý palestinský spolubydlící z kolejí, vůbec by mi to nevadilo; on sem v jistém smyslu také přišel "za lepším", ale rozhodně bych to nepovažoval za podobné typické situaci s cikány

    jistě, ne všichni jsou stejní, a mít zde nadměrnou menšinu toho palestinského průměrného vzorku bych opravdu nemusel ... nicméně nevím, kde se bere tvé skálopevné přesvědčení "zaplat panbuh za romy" ...?

    p.s. proč Izraelci s velkým I a palestinci s malým p?
    12.4.2007 14:48 Arnošt Málek | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    A neni to spis tak, ze by se mensiny meli prizpusobit (to je prece demokracie)? Nebo se alespon chovat tak, aby svoji neschopnosti se prizpusobit nezpusobovali "problemy"? Je prece normalni, pokud chci zit v nejakem prostredi, tak akceptuju jeho podminky - a pokud toho nejsem schopen, tak du jinam, ale nekricim, ze ti okolo sou ti spatni.
    Je to daň za to, že ten způsob života, který vyznáváme my a který je pro nás výhodný, je ten oficiální způsob a má oporu v zákonech.
    Ano, treba to ze se nema krast? Ze je normlani platit za bydleni? Posilat deti do skoly? Pral bych vam bydlet pul roku spolu s takovou mensinou, kterou mi spatni a zly (vetsinovy) utlacujeme ...
    12.4.2007 15:00 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Ano, z našeho pohledu by se měli přizpůsobit, proč to neudělají, proč chtějí žít ve špíně? Ale oni to neumí nebo nechtějí. Ale tahle země je stejně jejich jako tvoje nebo moje. Tvoje výhoda je, že spadáš do té většiny, ale to ti nedává právo někomu doporučovat, aby odsud odešel pokud se mu tvoje nadvláda nelíbí.

    Proč by mělo být "normální" např. posílání dětí do školy, povinná školní docházka tu přece není odjakživa a předtím lidé také žili. A není kradení až důsledek? Můžeš vyloučit, že pokud by společnost byla tvořena jen těmi dnes nepřizpůsobivými, že by žádné kradení nebylo? Nemůžeš. A placení za bydlení? Jak jako? Tady je volná půda, nikomu nebude vadit, když si tu postavím dům nebo tábořiště.
    karoliner avatar 12.4.2007 15:07 karoliner | skóre: 9 | blog: karoliner | Mosty u Jablunkova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Jo, jedny mentalitou omlouváte a druhý čeká kriminál... tos chtěl říct?
    "Čistý štít!" Kohouti jsou malí páni, to jitřenka řídí kokrhání.
    12.4.2007 15:49 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Ne, to jsem tedy nechtěl. Podívej se na něco jiného - stát vyplácí podporu v nezaměstnanosti, přitom víme, že určitá část lidí nikdy pracovat nebude, přestože by mohla. Mohli bychom jim dávat i bydlení zdarma. Pak by nemohlo dojít k tomu, že budou dlužni na nájemném a neporuší tak žádný zákon. Všimni si, že je to jen velmi malý posun, jako bychom část té podpory automaticky směrovali do bydlení. Prostě lze nastavit (spravedlivě) pravidla tak, abychom nemuseli nic omlouvat. 1KKK se ptá, proč taky nemá zajištěno bydlení, mohl by se ptát proč mu taky nejsou vypláceny peníze. A proč bychom to měli milý KKK1 dělat, když si nesrovnatelně lepší životní úroveň dokážeš zajistit vlastními schopnostmi a pilnou prací, která tě bude i bavit a přínašet ti uspokojení.
    12.4.2007 16:00 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    To je jednoduchy, KKK ma takovou moralku (alespon ve vztahu k ciganum) ze proste kdyz chce bydlet tak jde pracovat si koupi byt. Kdezto cikani budou nadavat, uplacet na pracaku, hrat si na ubozacky a nadavat vsem urednikum aby jim milostive pridelili byt. Kdyz to konecne nekdo udela, tak mu nadavaj zase.

    Nepovazuju se za rasistu, ale s cikana si ve varnsdorfu uzivame svoje, kdo chce slusne zit muze, ale je divny ze jen malokdo z nich opravdu chce.

    Kazdemu doporucim aby s cikanama sdilel jednu ulici a pak at neco vyklada...

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    12.4.2007 16:07 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Ale celý vtip je v tom, že KKKK by si mohl vybrat, že pracovat nebude a pobírat podporu v nezaměstnanosti. Ale neudělá to, protože je to pro něj výhodnější. Pak jsou tu lidé, kteří nepracují a žíjí v podmínkách, které jsou skoro k nežití, proč to sakra dělají?

    To není žádná KKKova morálka, to je prostě chladný kalkul.
    12.4.2007 16:16 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Stejne tak je to od romu chladny kalkul, protoze kdyz chteji, tak i oni muzeou. Ale jim je jasne, ze nemusi, protoze penize na ne vydelaji vsichni ostatni. Od KKKK je chladny kalkul pravdepodobne to, ze mu proste nic jinyho nezbyva. Protoze opravdu neni dostatecne opaleny a tudiz by s nim urednici stejne hned vymetli, kdyby se o neco pokusil.
    karoliner avatar 12.4.2007 17:32 karoliner | skóre: 9 | blog: karoliner | Mosty u Jablunkova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Člověk čí skupina lidí, která není ochotna udělat něco pro společnost si nezaslouží od této společnosti nic dostávat. Jsme sebevražedná společnost, která si na jednu stranu pěstuje a hýčká parazity, pojmy jako povinnost a zodpovědnost někteří musí hledat ve slovníku cizích slov a na druhou stranu jsmě svědky toho, jak poctiví lidé jsou buzerování, okrádáni a peskováni. Úspěšným se člověk stává nikoliv za to co umí, ale především za to, když ví, jak v tom má chodit. Běda většině, které vládne menšina.

    Rovnost rovným!
    "Čistý štít!" Kohouti jsou malí páni, to jitřenka řídí kokrhání.
    12.4.2007 20:18 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    +1
    θηριον ειμι
    Daniel Kvasnička ml. avatar 12.4.2007 18:20 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    1KKK se ptá, proč taky nemá zajištěno bydlení, mohl by se ptát proč mu taky nejsou vypláceny peníze. A proč bychom to měli milý KKK1 dělat, když si nesrovnatelně lepší životní úroveň dokážeš zajistit vlastními schopnostmi a pilnou prací, která tě bude i bavit a přínašet ti uspokojení.
    No tak tohle je suverenne ten nejperverznejsi pohled na obcanskou zodpovednost, co jsem kdy slysel -- a to je co rict, vzhledem k povaze naseho naroda. Mam ja, ktery se zivim vlastni praci, zajistovat zivobyti tem, kteri by se vlastni praci mohli zivit take, kdyby byl system dobre nastaven?

    Nemuzu uverit, ze nekdo timhle zpusobem premysli...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    12.4.2007 18:36 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Mam ja, ktery se zivim vlastni praci, zajistovat zivobyti tem, kteri by se vlastni praci mohli zivit take, kdyby byl system dobre nastaven?
    Ano, pěkná implikace. Háček je v tom, že ten systém nemůže být nikdy alespoň přibližně dobře nastaven. Teď uvedu hloupočký příklad mimo realitu. Pokud se někdo o sebe umí postarat jen tak, že si bude potravu lovit, tak nemá šanci bez pomoci jiných přežít, protože by musel pytlačit a tedy porušovat zákon. Přitom je nesporné, že tímhle způsobem žít lze, jedinou překážkou jsou tak pravidla společnosti.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 13.4.2007 14:04 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Ano, pěkná implikace. Háček je v tom, že ten systém nemůže být nikdy alespoň přibližně dobře nastaven. Teď uvedu hloupočký příklad mimo realitu. Pokud se někdo o sebe umí postarat jen tak, že si bude potravu lovit, tak nemá šanci bez pomoci jiných přežít, protože by musel pytlačit a tedy porušovat zákon. Přitom je nesporné, že tímhle způsobem žít lze, jedinou překážkou jsou tak pravidla společnosti.
    Tuhle hovadinu muze vymyslet jen relativista, ktery se snazi subjektivizovat zakladni pravidla fungovani spolecnosti. Kdo nepracuje, ten neji. Tak to bylo vzdycky, tak to je, a tak to bude. (teoreticky bohuzel...a samozrejme s vyjimkou tech, kterym to zdravotni stav jednoznacne nedovoluje)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    13.4.2007 14:47 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Kdo nepracuje, ten neji. Tak to bylo vzdycky, tak to je, a tak to bude.
    No, uvidíme. Co když za deset let přijde nějaká revoluce v tej tvojej informatice a udělá z tebe nezaměstnaného. Určitě rád půjdeš zametat chodníky nebo přijmeš jinou nekvalifikovanou práci.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 14.4.2007 16:02 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Rad nepujdu, ale pujdu. Nebo snad chces rict, ze kdyz je rekvalifikace tak neprijemna vec, tak ji nebudem delat nechame celej narod totalne zdegenerovat?
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    13.4.2007 07:48 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    A proč bychom to měli milý KKK1 dělat, když si nesrovnatelně lepší životní úroveň dokážeš zajistit vlastními schopnostmi a pilnou prací, která tě bude i bavit a přínašet ti uspokojení.
    A proč bychom to měli milý cigáne dělat, když ti peníze na chlast a cigára dokážeme zajistit vlastními schopnostmi a pilnou prací my a přínášet ti uspokojení.
    12.4.2007 15:15 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Problem je v tom, ze kdyz se nekam pristehuju, neni normalni chtit po lidech, kteri tam ziji po staleti, aby se zmenili k obrazu memu.... Migrace ROMU do Ceskoslovenska je veci po roce 1945. Kdo za to muze je vec druha...
    Bosý v tráve avatar 12.4.2007 23:17 Bosý v tráve | blog: Slave | bezdomovec, inak hore z osady
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Migracia romov do Uhier a na uzemie Ciech a Moravy sa datuje do 13. storocia. V Uhorsku im poskytol azyl Belo III. alebo IV. (teraz presne neviem) po tom, co bol na nich uvaleny papezsky edikt, po ktorom boli stihani, mrzaceni a popravovani....

    Po roku 1945 sa nejednalo o klasicku migraciu romov,ale o tzv. navrat krajanov - islo o romov z Rumunska, hlasiacich sa k ceskoslovenskemu obcianstvu. Tito presidlenci obsadzovali predovsetkym uvolnene usadlosti, ktore zostali po odsunutych nemcoch v Cechach a madaroch na Slovensku.
    O romale Mre churde čhavore Imar avel e patroľa Nane man nane Pro khoča Akor e čhaj barikani
    Prcek avatar 13.4.2007 03:36 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    13.4.2007 07:52 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    NO HAHA, víte vy vůbec něco o dějinách romů?

    Romové tu sice byli už od 13. stol. ale to byli romové usedlí (na moravě a na slovensku), živící se většinou tradičními řemesly. Pouze v čechách byli romové kočovní. A celkově jich bylo pod 10 000.

    Migrace k nám začala po roce 1945 ZE SLOVENSKA, do průmyslových oblastí jako je Ostrava atd. Tudíž ne z Rumunska.
    Bosý v tráve avatar 13.4.2007 14:53 Bosý v tráve | blog: Slave | bezdomovec, inak hore z osady
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Mas to trochu skreslene. Kocovanie ciganov bolo na Slovensku zatrhnute este pred rokom 1939, takze o akej migracii kocovnych ciganov po roku 1945 zo Slovenska to hovoris? Samozrejme, ekonomicka migracia tohoto etnika tu bola aj za komunistov a prebieha aj teraz. To, co si tu pisal nesuvisi s kocovanim, ale s industrializaciou a nabormi pracovnikov do bani na Ostravsku a aj tou pozitivnou diskriminiciou (resocializaciou) spominanou na inom mieste.
    O romale Mre churde čhavore Imar avel e patroľa Nane man nane Pro khoča Akor e čhaj barikani
    Bosý v tráve avatar 13.4.2007 15:03 Bosý v tráve | blog: Slave | bezdomovec, inak hore z osady
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Citacia:

    Do strednej Európy Rómovia postupne prenikali v priebehu 12. a 13. storočia z územia dnešného Grécka. Viacerí cestovatelia už v 15. storočí upozornili na veľké rómske osídlenie, ktoré sa nachádzalo v blízkosti mesta Méthoné na Peloponéze, na území zvanom malý Egypt. ..

    Stredovekí Rómovia postupne prenikali v jednotlivých skupinách z Balkánu cez Rumunsko a Uhorsko. Uzemím južného Slovenska postupovali ďalej do Čiech a odtiaľ cez nemecké kniežatstvá do Francúzska (vo Francúzsku preto dodnes označujú Rómov ako Bohemiens) a odtiaľ na sever a juh západnej Európy.

    Najstaršia zmienka o pobyte Rómov na Slovensku je z roku 1322: spišskonovoveský richtár Ján Kunch pri opise majerov uviedol, že v okolitých lesoch, patriacich rodine Mariássyovcov sa potulujú Cigáni. V rokoch 1377 a 1381 sa spomínajú aj v Zemplínskej župe.

    Jednotlivé kočujúce skupiny si nechávali európskymi feudálmi vystavovať rôzne ochranné listiny, ktorými sa potom preukazovali v iných krajinách. Jednu takúto listinu pre cigánskeho vojvodu Ladislava vystavil v roku 1423 cisár Žigmund Luxemburský na Spišskom hrade.

    Prelomovým rokom pre Rómov bol rok 1427, kedy ich parížsky arcibiskup exkomunikoval z cirkvi za porušovanie kresťanskej morálky: nedodržiavanie pôstov, veštenie, hádanie z ruky, drobné krádeže. Od tohoto obdobia sa začalo v západnej a strednej Európe tvrdé prenasledovanie Rómov: boli postavení mimo zákon, vyháňali ich zo všetkých krajín. Ked ich dolapili, hrozilo im bičovanie, mrzačenie tela (roztrhnutie nozdier), obesenie a upálenie. Vražda cigána sa nepovažovala za zločin. Toto pretrvalo až do 18. storočia.

    V Uhorsku bola situácia pre Rómov priaznivejšia. Zachované archívne dokumenty hovoria o tom, že v 16. storočí dostávali rodiny rómskych kováčov povolenie usídľovať sa v jednotlivých mestách a feudálnych panstvách, kde okrem kováčskej zručnosti využívali aj ich hudobné nadanie.

    Prevažná väčšina Rómov na Slovensku sú starousadlí Rómovia. Žili na pokrajoch dedín a miest, v priamej sociálnej väzbe na majoritné obyvateľstvo, najmä na roľníkov. Živili sa charakteristickými rómskymi zamestnaniami: kováčstvom, výrobou metiel, košov, tehál, dreveného uhlia a príležitostným hudobníctvom. Dôležitou súčasťou obživy celých rodín bolo vykonávanie sezónnych poľnohospodárskych prác podľa potrieb sedliakov, za čo boli odmeňovaní väčšinou v naturáliách – potravinami a obnoseným šatstvom.

    Podľa jazykového prostredia majoritného obyvateľstva, s ktorým sa kontaktovali, ich možno rozdeliť na slovenských Rómov – servike Roma a maďarských Rómov – ungrike Roma. Na čele jednotlivých lokálnych spoločenstiev – cigánskych osád stál človek s prirodzenou autoritou – čibalo – po slovensky vajda, ktorý ručil za poriadok a disciplínu v osade a sprostredkúval styk s úradmi.
    O romale Mre churde čhavore Imar avel e patroľa Nane man nane Pro khoča Akor e čhaj barikani
    12.4.2007 16:12 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.

    Prece neverite pane Ignore, ze neni nutne dodrzovat zakony? To bys se vam taky mohlo stat, ze vam nekdo vrazi kudlu do zad jenom proto, ze se jinak domluvit neumi nebo proste nechce. Nebo by Vas mohl nekdo ukamenovat, protoze je na to tak zvykly.

    Zakony proste museji dodrzovat vsichni a ne jenom ti, co jsou bili. Ja nebudu predstirat, ze mi nevadi, jak mi predevsim hnedocesi (a je to tak. kdo tvrdi, ze ne, tak se s nimi nesetkal) upiraji to, co mi ma zarucit listina zakladnich prav a svobod.

    Za svuj zivot jsem videl u romu predevsim snahu bezohledne devastovat majetek cizich lidi. Nekolikrat jsem zazil, jak mali (10let?) romove zacli rubat maleho belocha, ktery si jich vubec nevsimal. Je naprosto bezne videt u nas v severnich cechach romy, kteri neco kradou a jeste se tim chlubi. Nepral bych Vam bydlet v jejich realne blizkosti, pocitit, jake to je, kdyz vam zdevastuji auto a zbiji dite. Oni takovi jsou.

    Nakonec, znam par romskych rodin, ktere jsou relativne v pohode. Snazi se zit tak, aby ostatnim neotravovali zivot a aby dobre vychovali sve deti. A verte mi, ze ty se nejmin hrnou na demonstrace, nemluvi o tom, jak jsou diskriminovani a sami nejvic a nejostreji dokazi kritizovat sve etnikum. Protoze narozdil od problemovych romu chteji neco se svym zivotem delat a ne se vymlouvat na romskou historii.

    12.4.2007 16:17 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Nikde jsem nepsal o tom, že se nemají dodržovat zákony. Já jsem se ozval proti tomu, že když někdo dostane bydlení, zničí ho a dostane další, že je to jakási "diskriminace většiny".
    Bosý v tráve avatar 12.4.2007 16:29 Bosý v tráve | blog: Slave | bezdomovec, inak hore z osady
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    V U.S.A. tiez existuju hrube studie o kriminalite severoamerickych indianov. Niektore su zalozene na tom, ze ich geny ich predurcuju pachat kriminalitu. Podobne je to aj s cernochmi. Niektore idu ale trochu dalej do minulosti a tam hladaju priciny ;)
    O romale Mre churde čhavore Imar avel e patroľa Nane man nane Pro khoča Akor e čhaj barikani
    12.4.2007 22:48 gorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    toto s genmi je chujovina. nic ta nepredurucuje k tomu ako sa budes alebo nebudes spravat. a rozhodne nie geny. ale nieco ine je ked od malicka vyrastas v prostredi ktore pre majoritu normalne nie, ale pre teba (ako clena minoritnej spolocnosti) je budes sa chciet spravat tak ako si zvyknuty. je este moznost ze je v tebe zakoreneny silny pocit ze to nie je spravne ale ten imho vyplyva iba z toho ze asi si to niekde videl a nechces zit v svinstve. ale zvalovat to na geny je chujovina. jednoducho treba nastavit kazdemu podmienky rovnako. ak sa urcita skupina chova sebadestrukcne tak vymrie. velmi jednoduche. v pripade etnik bude asimilovane. ty ochotnejsi sa prisposobia a ostatny budu sediet vo vazeni. ale osobne si myslim ze sance by mali byt rovnake. a oni maly moznosti uz dost. tak a teraz my moze nejaky ochranca ludskych prav nadavat ze som xenofob, rasista, *.
    vencour avatar 13.4.2007 00:10 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.

    Co to? ... když si tu postavím dům ...

    Ha ha ha ... oni to zvládnou, ta většina? Výjimky asi jsou ... a k tábořišti ... musí nějak trávit volný čas - "dejte nám ještě satelity", tak to dopadne ...

    Dá se to brát tak, že nám mají co závidět, že něco máme, kdyby si někde tábořili a neměli co závidět, neměli by co komu krást = my jsme vinni tím, že něco máme, něco umíme. A máme proto odpovědnost za to, že to máme, takovou, abychom si to ochránili. Něco jsme nabyli a musíme si to udržet.

    Mimochodem - volná půda? Ona nějaká je? Něco je státu, něco obce, platí se z ní daně. A kde na ně vzít?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    elviin avatar 12.4.2007 15:01 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Zajimava myslenka, ale tak to neni. Pomahat by se melo nemohoucim. Jsme spolecnost stojici na demokratickych zakladech. Cikani, resp. dejme tomu hypoteticti prumerni cikani, maji pravo volby, a tak svym dilem ovlivnovat zakony.

    Problem se dlouhodobe neresil, pouze prohluboval. Je treba presunout na cikany radu zodpovednosti, ale zaroven umoznit jim tyto zodpovednosti dodrzovat, a to tim, ze jim zarucime rovne podminky. Nepochybuji o tom, ze tzv. prumerny cikan ma vetsi problem kvalitniho vzdelani a zamestnani nez prumerny bily. Je to dano jiz vychovou v rodine.

    Je to nekoncici kolecko rodina -> vzdelani -> prace a je treba tomu procesu pomoci na vsech stranach.

    Kazdopadne bych neomlouval jejich problemy jinou kulturou, jinymi zvyky atd. Lidska spolecnost ma schopnost konvergovat k zazitym stereotypum, ktere umoznuji jednotlivcum prezivat, jako napriklad platit najem a chodit do prace. Neplatit najem, nedbat o vzdelani deti a nechodit do prace neni ale kultura.
    13.4.2007 10:30 jenicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Názor, že jsem povinen starat se o parazity jsme tedy ještě neslyšel. Doufám, že vaší tasemnici se daří dobře!
    13.4.2007 17:27 Král
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Abych nebyl obviněn z rasizmu, použiji příklad z mé rodiny. Pro výchovu dvou dcer jsem měl dvě hesla. "Makat, makat, makat" a "Dělej si co chceš, ale za svoje". Kdysi se jim to moc nelíbilo, ale dnes to už ocení. V tom bych viděl i řešení pro diskutovanou menšinu.
    12.4.2007 14:36 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Predpokladam ze mas na mysli cikany
    V podstatě nic nevím
    12.4.2007 14:56 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Korektněji řečeno: hnědočechy...
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    12.4.2007 22:45 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    To je dosti nesprávný pojem a jako Čech se jím cítím býti uražen. :-/ To nejsou žádní Češi, to je prostě špína a její barva není podstatná.
    12.4.2007 14:53 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Naprosty souhlas. Tecka.
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    Bosý v tráve avatar 12.4.2007 15:05 Bosý v tráve | blog: Slave | bezdomovec, inak hore z osady
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Nieco ako vacsina a mensina neexistuje. Existuje len individuum a ostatne individua. Identifikovanie sa v ramci skupiny sluzi zamerom individua, ktore chce ovladnut ine individua. Superego je zboznym zelanim kolektivistickych ideologii.
    O romale Mre churde čhavore Imar avel e patroľa Nane man nane Pro khoča Akor e čhaj barikani
    12.4.2007 15:17 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Individuum existuje pouze v pripade, kdyz se odstehujes na severni pol. Vsude jinde jsi "spolecnost" at se ti to libi nebo ne.
    Bosý v tráve avatar 12.4.2007 16:05 Bosý v tráve | blog: Slave | bezdomovec, inak hore z osady
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    spolocnost = homo homini lupus
    O romale Mre churde čhavore Imar avel e patroľa Nane man nane Pro khoča Akor e čhaj barikani
    JiK avatar 12.4.2007 16:12 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    i v kibucu? nebo v nejakych primitivnich krestanskych komunach? :-)
    Bosý v tráve avatar 12.4.2007 16:23 Bosý v tráve | blog: Slave | bezdomovec, inak hore z osady
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Zivot v kibucu alebo v nejakej komune je len docasny, sterilny a zavisly od okoliteho prostredia, je to utopicky pokus o alternativu. Ak sa nejakemu vlkovi tam vonku prestane kibuc alebo komuna pozdavat, prestanu existovat - zaniknu.
    O romale Mre churde čhavore Imar avel e patroľa Nane man nane Pro khoča Akor e čhaj barikani
    12.4.2007 22:51 gorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    suhlas. tiez nemam rad kolektivizmus.
    freshmouse avatar 12.4.2007 17:09 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Je to tak. Nevím, proč se jen "my" (to my berte fakt s rezervou + když začneš dělit na my a oni...) máme máme snažit furt někoho někam integrovat...
    stativ avatar 12.4.2007 17:32 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Nemůžu nesouhlasit.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    otula avatar 12.4.2007 18:52 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    No nevím, nevím. Myslím, že my opravdu romy diskriminujeme. Sám jsem se toho také párkrát dopustil:
    • Jel jsem s kamarádkou na eskalátoru od Tesca (tehdy myslím K-Martu) a najednou se za námi začaly sypat mince. Byly to mince z její peněženky. Stáli za námi opálená a opálený. Já jsem byl tak nevychovaný, že jsem si dovolil toho opáleného požádat o vrácení té peněženky. On mi zcela přirozeně slušně odpověděl: "Co po mně chceš ty hajzle? Si mysliš, že ja kradu, či co? Hajzle jeden!"
    • Potom jsem si v jedno slunečné poledne dovolil na Maliňáku uskočit s batohem, když jsem ucítil, že mi ho někdo otevřel. Za mnou stál velmi milý jinoch snědé pleti a začal mi mile říkat, že on nic, že si jenom spravoval rukávy. Když jsem mu řekl, ať je v klidu a jde si po svém, vytáhnul kudlu, natáhnul s ní ruku proti mně a také milým hlasem říkal: "Co se na mě tak čumiš pi*o, tě zabiju hajzle…". Naproti na chodníku stál policista, ten byl samozřejmě seznámen s pravidly rovnoprávnosti, tak se raději otočil a rychle zmizel…
    • Také jsem byl svědkem toho, jak jednomu takovému milému občanovi nějaká slečna věnovala svou peněženku, ale vzápětí si to asi rozmyslela ;-) tak ji za její drzost spravedlivě potrestal - shodil ji do cesty před jedoucí auta (naštěstí to dobře dopadlo, aspoň pokud jde o zdraví té slečny, peněženku už samozřejmě nedostala)
    • …těch zkušeností mám více, ale myslím, že to postačuje k tomu, abych nabyl životní zkušenost, že tito opálení lidé jsou vlastně velmi milí a přizpůsobiví, a že problém je jen a jen v nás

    :-D

    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    freshmouse avatar 12.4.2007 19:01 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Přesně tak, musíme na sobě pracovat a zdokonalovat se. Stejně jako Francouzi (kapitola Rovnost, volnost, bratrství!).
    Bosý v tráve avatar 12.4.2007 19:03 Bosý v tráve | blog: Slave | bezdomovec, inak hore z osady
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Problemom tohoto prispevku je fakt, ze selektivne popisuje kriminalitu tej casti obyvatelstva, ktora sa niecim odlisuje. Ak ma trikrat zrazi automobil, mozem presne v duchu tohoto prispevku odsudzovat vsetkych invalidnych vozickarov, pretoze pouzivaju kolesa a su teda pre mna potencialnym nebezpecenstvom. Kriminalitu pachaju aj bieli, takisto system zneuzivaju aj bieli, tu by som povedal mozno aj viac ako ktorakolvek mensina. Vacsina prispevkov v tomto blogu je hlboko rasisticka. Je to ten typ bezpecneho a kaviarenskeho rasizmu, ktory praktizuju malomestiaci.
    O romale Mre churde čhavore Imar avel e patroľa Nane man nane Pro khoča Akor e čhaj barikani
    freshmouse avatar 12.4.2007 19:09 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Dobrá, tak tedy trestnou činnost páchali občané či občanky, kteří shodou okolností byli muži snědé pleti. Snad jsem se nedopustil rasismu, xenofobie nebo sexismu...

    Nikdo neřekl, že "bílí" jsou jen príma kucí a holky. Problémem není, že by snědě zbarvení páchali taky trestnou činnost, ale to, že snědí páchají trestnou činnost několika násobně více, než bílí.
    otula avatar 12.4.2007 19:26 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Dobře, bílí určitě také páchají trestnou činnost, ale nějak jsem neměl možnost ji zažít. Pouze jednou, když jsem ještě bydlel v Brně na ubytovně, jednou navečer jsem venku připoutal kolo, a nějak jsem usnul a vzbudil se před půlnocí. Kolo venku ještě stálo. Sednul jsem k počítači, a co čert nechtěl, kolem půl jedné jsem venku zaslechnul šramot. Nějaký blonďáček mi právě přecvakával zámek na kolo. Huknul jsem na něj, tak se rychle ubíral pryč - měl jsem štěstí. Ale rozhodně se nechoval tak vulgárně a neohroženě, jak dotyční občané. Jsou v podstatě nepostižitelní, protože jsou ve velké míře neidentifikovatelní, a i policisté z nich mají strach.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Bosý v tráve avatar 12.4.2007 20:15 Bosý v tráve | blog: Slave | bezdomovec, inak hore z osady
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Z tvojho prispevku som pochopil, ze ti u nich najviac vadi intenzivnejsi verbalny prejav, lebo napr. vulgarizmus je prakticky vsadepritomny a nie je to len "jejich" specificky znak.
    O romale Mre churde čhavore Imar avel e patroľa Nane man nane Pro khoča Akor e čhaj barikani
    otula avatar 12.4.2007 20:32 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.

    Není to jen vulgarismus verbální, ale i fyzický. To mi opravdu u nich vadí nejvíc. Jeho následky totiž pociťuji přímo. Vadí mi také ale v blogu zmiňovaný vulgarismus sociální, kdy dotyční neokrádají konkrétní jedince, ale celou společnost. Mamka třeba říkala, že naproti jejich škole se dává sociální podpora (ani nevím, kteráže instituce to vlastně dělá), tak tam pravidelně přijede Mercedes 500, z něj vystoupí opálená paní a jde si pro podporu. Jen hodnota toho auta je větší, než co jsem si za 15 let vydělal poctivou, relativně dobře placenou, prací. Když byl brácha na podpoře, tak mu řekli: „Máte mobil? Tak ho prodejte…“

    Pokud jde o všudypřítomnost verbálního vulgarismu, k tomu nemám co dodat - je to prostě děs. A nejsem si jistý, zda z toho dnešní mládež vyroste, nebo budou za 10, 15 let mladí tátové od rodin říkat svým dětem „Ty pí*o malá, zase pochcalas ty plíny, vole“

    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    13.4.2007 15:46 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    On je to vulgarismus i smyslovy...

    Kdyz v Plusu pobiha parta mrnavych cikanu jen v trenkach a tilku, pochopitelne silene spinavych a smradlavych (to triko bylo puvodne bile, takze to slo poznat), tak to je velmi silny zazitek...

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    12.4.2007 19:31 tommy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    a prave pre toto vzdy so sebou nosim kudlu!
    otula avatar 12.4.2007 19:35 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Hm, jenže pokud by přišlo na fyzickou konfrontaci, abych bych po vytáhnutí kudly skončil na JIPce, protože já jsem v životě nikdy nepral, ale pro snědou omladinu je to každodení náplň volného času
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Prcek avatar 13.4.2007 03:32 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Tak nuz s sebou taky vsude nosim, ale proti cloveku bych ho tasit nechtel... Za prve se neumim prat (ani bez noze :-)) a za druhe jsem videl velmi pekne obrazky porezanych lidi a pripadnych vyhrezlych vnitrnosti a nebylo to nic prijemneho, takze o tom radsi ani nepremyslet...
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    13.4.2007 22:17 tommy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    ja mam nieco takehoto s 13cm cepelou . Tiez by som ho nerad niekedy pouzil, ale tu v Bratislave (v ba len byvam inak som spod Tatier z asi jedinej obce kde Romovia neziju) uz zapichli par ludi v autobuse alebo elektricke a ja nechcem byt dalsim z nich. Predpokladam ze ak by videli ze aj ja mam noz tak uz by neboli taky sebaisty, a k nicomu by nemuselo dojst.
    otula avatar 13.4.2007 22:50 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    nebo ti tu kudlu pro sichr píchnou raději do zad - to vite sudruh policajt - ten hajzl na nas vytahl kudlu, tak ho Dežo v sebeobraně raděj zapichnul ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    13.4.2007 23:06 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    On na tu kudlu upadl sám! A potom ještě pětkrát. ;-)

    Ty nožíky na obrázcích se mi nazdají dobré na opření do dlaně. Prsty mají jen přidržovat. V setkání s odborníky na boj s chladnými zbraněmi (a to se dá očekávat) je lepší nůž nevytahovat. Teď si nedělám srandu. Každej "bitkár" ví, že vítezí ten, kdo dá první ránu a nečeká. Jiná situace (ze života,byť né mého) "Ale já mám nůž!" "Já pistoli!" (ukazuje). Aha, no tak dobře... Ale ani tohle není moc sichr.
    13.4.2007 15:42 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    To by jsme se jeste mohli zeptat myho strejce jak ho "opaleny" spoluobcan prepadl za bileho dne s pistoli v ruce. Chtel po ni penezenku, on ze teda mu ji da ale at mu vrati doklady. V penezence mel snad 70penez, takze mu ji vratil celou.

    A to bych mohl vypravet dale, treba jak parta opalencu prepadla pani, vzala ji tasku, hodili ji do pripraveneho auta a hotovo. Za okamzik tam byl policajt, pani rikala ze cikan hodil tasku do auta. Jenze cikan nic v ruce nemel, tvrdil ze auto neni jeho, ze si pani vymysli a tak sel... Kdyby ho policajt buzeroval tak jak mu uklada povinnost, parta ciganu by ho vecer zmlatila. To je u nas naprosto bezne.

    A to jeste nic nerikam o bitkach mezi cikanskymi klany. Pred nekolika lety po sobe hazeli i granaty, prijela urna a ulice byla par dni zavrena, bylo to tehdy i v TV.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    13.4.2007 16:16 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    po sobe hazeli i granaty
    Hmm, takže by se měly zavést příspěvky na granáty? ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    12.4.2007 19:17 Vinicius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Vznesene "MultiKulti" idealy jsou systematicky niceny temnotou kazdodenni zkusenosti. V kterych statech nase oblibena "opalena mensina" uspela, krome Spanelska ?
    freshmouse avatar 12.4.2007 19:22 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    V Indii ještě.

    Multi-kulti samo o sobě není špatné. Špatné je ve spojení s pseudoliberalismem, který prezentuje například Džamila Stehlíková a další postiženci (a divte se jí, sama přikočovala odněkud z Kazachstánu...).
    12.4.2007 19:50 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Čemu říkáte uspěla? Někdo může mít životní cíl bydlet v lese a psát básně na listy stromů. Pokud se mu to podaří, tak je to asi úspěch. Pokud jiný chce pořádat hlučné večírky a nechodit do práce s píchačkama a podaří se mu to, tak je to taky úspěch.

    Jinak si úspěch představuje Viktor Kožený, jinak tvůrce virů (ať pro pc nebo lidi)... jinak politik. U všech může mít úspěch neblahé dopady na zbytek lidí,
    12.4.2007 19:43 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Když už bychom hledali nějaké ty sklony podle národa, rasy a přesvědčení.

    Asiaté se snaží integrovat a dosáhnout ve společnosti co nejlepšího postavení, což se jim často daří. Špatná zpráva.

    Islámští se snaží společnost předělat k obrazu svému. Špatná zpráva.

    Rómové se snaží, aby jim společnost nebrala jejich životní styl, který je často nekompatibilní se společností, ale chtějí ze společnosti získávat výhody. Špatná zpráva.

    Fuj, to je obludná generalizace.

    A co s tím? Pokud se tady uzavřeme v "bílých Čechách" tak vymřeme za stálé degenerace a navíc zůstaneme ostrůvkem v Evropě... stejně to nepomůže. Rómy můžeme pozavírat, ale to je taky drahý, taky stěhovat jako kočka koťata z vybydlených domů do mobilních a... Může se jich chytit profesionální humanista a nebo profesionální ochránce národa z té druhé strany, těm jsou dobrý. Ona ta integrace zatím probíhala po mnoho let násilně. Spálit kočovné vozy a nastěhovat do sídlišť -- oni zase spálili sídliště. Příliš se nezkoušela integrace "po dobrým" tedy přes školy, setkání... Jestli to má naději? Vím já?

    S jednotlivci, které poznám blíž, mívám dobré zkušenosti, s většími shluky "etnika" a kolemjdoucími spíš špatné (ve městě). i když jsem prožil, kdysi, úžasný týden v jedné cikánské vesničce na Slovensku (taková ta co už není).
    otula avatar 12.4.2007 20:16 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    úžasný týden v jedné cikánské vesničce na Slovensku (taková ta co už není).

    Jo jo, zajímavý postřeh. Slovenští cikáni jsou hodně jiní, než ti u nás. I když možná je to jen subjektivní názor, protože u nás je znám z Brna, kdežto na Slovensku z malých pohraničních dědinek před Malackama. Tam jsou to dříči, kteří jsou za pár korun ochotni makat od rána do večera. Spousta rysů v chování je podobná (padá mi plot, tak ho přitluču ke stromu apod.), ale jinak je to fakt rozdíl. Otázka je, jak to vypadá třeba v Blavě (žije tam vůbec znatelná část cikánů?), ale to nedokážu posoudit.

    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Bosý v tráve avatar 12.4.2007 20:30 Bosý v tráve | blog: Slave | bezdomovec, inak hore z osady
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Medzi ciganmi samozrejme rozdiely su. Ale nie su sposobene primarne tym, v ktorom state sa nachadzaju. Sami seba vnimaju uplne inak ako majoritne obyvatelstvo. Delia sa na rozne skupiny - dokonca az etnicky (Rumungro, Olah, na vych. Slovensku tzv korytari atd.) Ich spolocnost bola zalozena striktne na rodovej prislusnosti, pokial tieto ich prirodzene vazby, sposoby obzivy (kovaci, vyroba koryt, podkuvanie koni) nepopretrhal byvaly rezim, ktory sa rozhodol na nich aplikovat tzv. pozitivnu diskriminaciu. Dosledkom coho teraz zoziname to, co sme kedysi zasiali...
    O romale Mre churde čhavore Imar avel e patroľa Nane man nane Pro khoča Akor e čhaj barikani
    12.4.2007 20:47 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Tak jsme psali nezávisle vlastně totéž. Jak koukám, když jsem odeslal. :) Ona, myšlenka: My víme co je pro ně dobré, dáme jim byty a práci a oni budou jásat a začnou žít jinak se ukázala jako stupidní. Ona stupidní je. Vnucovat někomu to, co si myslím že je pro něj dobré... to málokdy skončí dobře, jestli vůbec někdy. Tak to tady máme. Ale ono s jinýma bude hůř... A s jiným vnucováním "dobra".

    BTW Šaňo Mach? Ten historický
    Bosý v tráve avatar 12.4.2007 20:58 Bosý v tráve | blog: Slave | bezdomovec, inak hore z osady
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Historicky Sano Mach? Nie, skor take podpichnutie urcene pre fanatikov z ktorejkovek strany.
    O romale Mre churde čhavore Imar avel e patroľa Nane man nane Pro khoča Akor e čhaj barikani
    12.4.2007 21:03 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Tak jsem to pochopil správně. :)
    12.4.2007 20:49 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Tedy ona myšlenka integrace po socialisticku, později další obdobné.
    12.4.2007 20:41 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Vyvozovat něco z jedné zkušenosti, navíc pradávné, by bylo praštěné, to bych si netroufl. No, ale proč si to nezkusit. :)

    Žili po svým. V rodovým zřízení, "necivilizovaně" s vlastními zákony. Určitě občas čórli slepici někde jinde, ale o nějaké kriminalitě se moc mluvit asi nedalo. Uvnitř vesnice si to ohlídali sami. Já jsem se tam stal jakýmsi hostem, tím pádem, jak jsem pochopil, mi od nich nic nehrozilo. Před žandárama by mi asi schovali :) Kdybych tam naběhl bez základní znalosti jazyka a průvodce (kámoše poněkud tmavšího) tak mě možná už nenajdou, "chudev" bych měl někde v bahně Váhu.

    Jenže pak přišlo stěhování do měst. Násilný. Ten kámoš, on byl dost "integrovaný" a znal oba světy, se chytal za hlavu a říkal cosi o prů..ru, který z toho bude. Já s ním souhlasil, ale nenapadlo mi, jak bude velikej.

    P.S. Občas s nějakým, nestandardním cikánem mluvím. Zrovna nedávno jsem se naučil písničku "Jde cikán po ulici, nešíšíbe popelnici..." od jednoho dítka z cikánsko--rómského etnika. :)
    Bosý v tráve avatar 12.4.2007 20:54 Bosý v tráve | blog: Slave | bezdomovec, inak hore z osady
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Corky samozrejme patrili k ich obzive tiez, odvija sa to od rodoveho systemu. Nerobme si iluzie o tom, ze Europa bola v case rodoveho zriadenia a ranneho stredoveku nejaka prechadzka ruzovym sadom a biely europan nepraktizoval aj tento sposob obzivi. Sused musel davat sakra pozor, aby nedostal od 2. suseda z nejakym palcatom po hlave le pre to, ze ten si chcel privlastnit cast jeho pasienku.

    Traduje sa jedna prupovidka - taka upravena verzia biblie na cigansky sposob. Udajne pred pribijanim Krista na kriz niekde zmizli klince, ktorymi ho mali pribit :D
    O romale Mre churde čhavore Imar avel e patroľa Nane man nane Pro khoča Akor e čhaj barikani
    unknown_ avatar 12.4.2007 19:44 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Je zajímavé, že spousta lidí nadává na komunistické praktiky z let před rokem 89, ale tatáž spousta lidí podporuje to, jak byli de-facto komunistickými praktikami vystěhováni romové. A to že jim dali moderní a pěkně vybavené byty? Čunek je neschopnej, nikdo jinej. A pokud jsme u těch sociálních dávek, tak by mě zajímalo, co s tím udělá ta úžasná ods. Teprv se ukáže jestli opravdu chcou udělat něco dobrého nebo je to jen banda zlodějů a tunelářů. Zatím je to jednoznačně druhá možnost. Pokud někdo chce odporovat, tak odporuje historii a to se nikdy nevyplácí. A ještě něco - někdo si neumí nastavit Xka, aby mu psaly ěščřžýáíé ?
    freshmouse avatar 12.4.2007 19:48 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Už si chystej mávátka. Zatím pro tebe není jiná možnost (jednoznačně).
    unknown_ avatar 12.4.2007 20:01 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Hm, kdyby mi ještě před půl hodinou někdo řekl, že jsem nechápavý, hádal bych se s ním. Ale po přečtení Tvého příspěvku zjišťuji, že by zřejmě měl pravdu.
    Bosý v tráve avatar 12.4.2007 20:11 Bosý v tráve | blog: Slave | bezdomovec, inak hore z osady
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    on asi naraza na nim prezite stereotipy a na tebe si ventiluje svoju frustraciu ;)
    O romale Mre churde čhavore Imar avel e patroľa Nane man nane Pro khoča Akor e čhaj barikani
    13.4.2007 10:58 drak89 | skóre: 9 | blog: sluj89
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    A ještě něco - někdo si neumí nastavit Xka, aby mu psaly ěščřžýáíé ?
    anebo nechce,... je to ciste jeho vec, nikdo Te cist prispevky bez diakritiky nenuti.
    12.4.2007 20:27 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Svatá pravda. Ty neustálé kecy o rasismu vůči cigánům mě už nebaví. Myslím, že jsem značně tolerantní člověk, ale cigáni se imho dělí na dvě skupiny. Ty, kteří se přizpůsobili a žijí slušně, a pak na ty, kteří se přizpůsobit nechtějí a aby nemuseli nic dělat tak se ohánějí rasismem.

    Ještě před rokem u nás v Řečkovicích cigáni nebydleli. Teď se tu objevila skupina asi patnácti, ale je jich celá městká část. Když jdou po ulici, dělají bordel, že jsou slyšet na druhém konci sídliště. A nejhorší je potkat se s nimi v autobuse. Obtěžují lidi okolo sebe, jsou sprostí, nepustí sednout ani důchodce o berlích a jedna věčně zfetovaná cigánka vždycky v autobuse obtěžuje lidi svými nesmyslnými kecy a urážkami.

    Nic proti cigánům, ale když chtějí, abychom s nimi zacházeli jako s lidmi, ať se taky jako lidi chovají.
    θηριον ειμι
    JiK avatar 12.4.2007 21:32 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Ještě před rokem u nás v Řečkovicích cigáni nebydleli. Teď se tu objevila skupina asi patnácti, ale je jich celá městká část. Když jdou po ulici, dělají bordel, že jsou slyšet na druhém konci sídliště. A nejhorší je potkat se s nimi v autobuse. Obtěžují lidi okolo sebe, jsou sprostí, nepustí sednout ani důchodce o berlích a jedna věčně zfetovaná cigánka vždycky v autobuse obtěžuje lidi svými nesmyslnými kecy a urážkami.
    Asi jste si v Reckovicich zvolili spatneho serifa, kdyz nechce/neumi ochranit sve obcany. :-)
    12.4.2007 20:53 Cort
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    No, a víte vy všichni co je na tomhle článku nejsmutnější? Že má autor pravdu...
    12.4.2007 22:56 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Flákače, zloděje, vrahouny a příživníky tady nikdo nechce, tak ať táhnou tam, odkud přišli. A potíže dělali vždycky, jen dřív ne tolik jako dnes.
    Co se píše v Riegerově Slovníku naučném o Cikánech? Asi nikoho nepřekvapí, že to nejsou žádné lichotky.
    13.4.2007 07:24 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.

    Flákače, zloděje, vrahouny a příživníky. Myslíte všechny, nebo jenom některý? I ty bělostný? To tady bude dost pusto.

    nikdo nechce Určitě? Nikdo znamená ani jeden.

    tak ať táhnou tam, odkud přišli Máte nějaký plán, jak to realizovat? Která zem se nechá přesvědčit. Pokud všechny přivandrovalce, tak to máme, to máme... cikáni, Němci, Židi, Poláci, Francouzi a Italové, a ty všechny slovanský kmeny. Jak daleko znáte svůj rodokmen? Jste si jistý, že jste z Čech alespoň třista let? Mnozí cikáni jsou tu déle.

    Cikáni by Vám měli být milí. Vždyť bývají hrdí na svůj jazyk a národ.

    P.S. To není obhajoba drancování bytů, jak o něm píše původní článek.

    13.4.2007 18:45 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Bílé zmetky myslím samozřejmě taky. ;-)

    Ti, kteří se přizpůsobit nechtějí, by měli odtáhnout pryč, a sami by měli vědět kam. Když mohli někteří cestovat do Anglie a do Kanady, aby se tam mohli flákat, jasně tak dokázali, že u nás být nechtěji.

    Cikáni že jsou hrdí na svůj jazyk a národ? Na jazyk snad. Ale o národu pochybuji, vždyť se ani neobtěžují svoji národnost přiznat, aspoň podle výsledků posledního sčítání lidu.

    Z Čech třista let asi nebudu, to spíš z Moravy a ze Slovenska. Ale tři staletí jsou už dlouhá doba, to je řádově deset generací a zhruba dva tisíce předků. :-)
    13.4.2007 19:30 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Ty země by je museli přijmout, jinak jedou zpět. Také se vrátili... celé je to známé. Leda, že byste tady nastolil režim, který by skutečně dával lidem, kteří odsud odjedou nárok na statut uprchlíka. To se ale zase nehodí mezistátně--politicky.

    A co když se skutečně prosadí nějaký model multi-kult? Přizpůsobíte se a nebo máte vyhlédnutou nějakou zem pro nepřizpůsobivé? ;-)
    13.4.2007 20:44 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Já si myslím, že docela dost místa je na Sibiři, ale nevím, co by na to řekly ruské úřady. Škoda, že je komunisti neposlali ze Slovenska raději tam – jistě by se jim tam dobře kočovalo. :-)

    Doufám, že se u nás žádného pořádného multikulturního bince nedočkáme. Opravdu si myslím, že Česko by mělo být zemí Čechů, Moravanů a Slezanů.
    freshmouse avatar 13.4.2007 20:49 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Doufám, že se u nás žádného pořádného multikulturního bince nedočkáme. Opravdu si myslím, že Česko by mělo být zemí Čechů, Moravanů a Slezanů.
    Jak jsem řekl o kus výše: Multi-kulti samo o sobě není špatné. Špatné je ve spojení s pseudoliberalismem, který prezentuje například Džamila Stehlíková a další postiženci (a divte se jí, sama přikočovala odněkud z Kazachstánu...).
    13.4.2007 21:15 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Ale ve chvíli, kdy by tady byla vláda, která by tu konečně udělala pořádek a podporovala český národ (a toho se jen tak nedočkáme), multikultura by vypadala spíše jako monokultura jemně okořeněná kulturami jinými. Na co taky. Přicházeli by sem převážně lidé, mající zájem o českou kulturu a nebo lidé, kteří by tu chtěli studovat. Takoví lidé nebezpečí nepředstavují a mohou šířit dobré povědomí o naší zemi ve světě, což je jedině přínosem.
    13.4.2007 21:48 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Četba Vašich slov ve mně vyvolává představu člověka stojícího ve sněhu a volajícího: „Tak, a teď tady bud léto, chci se jít koupat! Od nynějška sem bude přicházet jen teplo!“.

    Česko-Moravsko-Slezský národ vymírá. Nechte planého vzývání možností a dělejte s tím něco #Tome! Pořiďte si deset dětí, čtěte jim Palackého, Němcovou, Bezruče a třebas to okořeňte Goethem. ;-)
    14.4.2007 11:00 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Nic není nemožné, i počasí se může změnit velmi rychle, sníh může ustoupit létu. :-)

    Deset dětí – proč ne, jednou snad. Když to dokážou jiní, proč ne já. :-)
    14.4.2007 09:17 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    S přikočovanci je vůbec potíž.

    Jeden, co byl Čech je trošku, nikdy tady nežil a ani česky neuměl, sem přivandroval, zatahoval sem cizí móresy, roztahoval se, domácí omezoval...

    Později vyhrál anketu a největšího Čecha. Nějakej Karel to byl. ;-)
    13.4.2007 21:08 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Hmmm, to mám špatné vyhlídky. Němec smíchaný s Židem jen lehce doplněný snad Slovany. Fischer, pradědeček přivandroval sem z Němec. tak, tak...

    Nebo spíš vy, Čecho-Moravsko-Slezko čisto... to asi sotva. Ono to nikdy tady nebylo a teď už vůbec nebude. Čecho-Moravo-Slezský národ je v Rakousku (ti Vranicti, Prochazskove, Zakove...) u nás jsou Nemci (Klaus, Gross, Miler, Hoffman...), nepočeštění a počeštění židé (příjmení, Pavel, Michal...). No a Rómové. ;-)

    A přijdou další. Jako příslušník vymírajícího živočišného druhu (lykanthrop) mám pro vás jisté pochopení, byť se názorově rozcházíme, Obrozenci to budou mít těžké, to jim tedy nezávidím. Ale třeba Baráčníci se také udrželi -- nezoufejte. ;-)
    13.4.2007 21:22 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Nějací Němci a Židé se najdou u kdekoho, jistě i u mě, ale až v hlubší minulosti. (Cikáni snad ne – ošklivá to představa. :-))

    A když jsme u toho obrození, někdy mívám pocit, že by trocho nezaškodilo jej trochu oprášit. Když se koukám na jazykovou úroveň českého internetu, novin, televize, nemám zrovna radost. Ale jinde to není o moc lepší.
    13.4.2007 21:35 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Však lépe v mylné naději sníti, před sebou čirou temnotu, než-li minulost odhaliti, strašlivou poznati jistotu.

    To byste se asi divil, kdybyste věděl co máte v rodokmenu. Navíc v tom genetickém, nikoliv oficiálním. ;-)

    Jeden pán, přednášel dějiny a český jazyk, hrdě pravil, že vynález českého jazyka je největší žert v historii lidstva. ;-)
    14.4.2007 10:58 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Možná nedivil, ten oficiální je pro mne takřka nedostupný. Leda že bych se vydal na pouť po matrikách v českých zemích. :-)
    13.4.2007 01:05 xNathanielX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Jasne... zatimco ti co okradaji ostatni o miliardy na vsemoznych statnich zakazkach (packa na notebooky, myto na houby co se za 2 roky bude predelavat, vyberove rizeni site na miru tomu kdo uplatil) jsou v pohode, chodi prece do "prace" a jsou "prospesni" spolecnosti.

    Nejvetsi zlodeji a vrazi tohodle sveta nosi kravaty a ceni usmevy vybelene gumovou bruskou, ale ti co maji v hlave (hnedy nebo rudy) hnuj budou o to vic kricet na par pitomych mensin (a konkretne zde nejak opatrne "zapomenou" na to ze sem byly privleceny nasilim, ze?). Ono je to tak jednodussi... this is the new hate. Krasa! Zkuste se vsichni nepodelat z toho, ze nekam chodite do prace... 99% vsi lidske cinnosti je stejne k hovnu jako chozeni na pracak a pobirani davek.
    freshmouse avatar 13.4.2007 13:04 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Věděl jsem, že tyhle nesmysly tady bude někdo prezentovat.

    Jediná otázka: kdyby Romové byli na místech tebou vysmívaných kravaťáků (dejme tomu, že tam dosud žádní nejsou) s bílými zoubky, kradli by (tedy za toho socialistického předpokladu, že kdo má kravatu a další propriety, musí zákonitě krást)? Ano, kradli.

    Ještě by to chtělo zapět nějakou smutnou píseň o tom, že někdo krade málo, což ale vůbec nevadí, protože někdo jiný krade víc.

    Takže 99% lidské činnosti není k hovnu, ale tvůj příspěvek je k hovnu.
    otula avatar 13.4.2007 13:08 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    +1 :)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    13.4.2007 13:49 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Kdyby... kdo ví. Nejspíš ano.

    Já se s Vámi nehádám, jen se snažím přihodit pohled třeba z jiné strany. Když jsem pomáhal v antikvariátu, hodně s tam kradlo (ono se v antikách krade dost). Ono zmíněné etnikum nepředstavovalo často největší problém. Navalila se grupa a pokud to člověk neohlídal, zmizela vééélikáááá barevná kniha. Bez ceny, takový ty šmejdy ridžsdajdžst. :) Pak přišek "kravaťák" nebo dáma v kožichu a zmizela knížka za pár tisíc. Tiše, kultivovaně, integrovaně, na společenské úrovni to čórli. :)

    Ten případ s těmi ničenými byty je, krom otřesnosti, zajímavý, Většinou to fungovalo tak, že když se nějaký prostor upravil do neblejskana, milovníci naturál--industriál--hardstyle to nezničili, ale šli jinam. Tady asi není kam jít, nebo se jedná o další prohloubení problému... Kdo ví, já ne.
    13.4.2007 16:19 xNathanielX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Aha, az na to, ze se bude vic koukat na ty co kradou min, ale min civilizovane, to bylo jedine co jsem chtel rict. I smutna naivni pisen je lepsi nez kecy co pomohli k moci nejednomu diktatorovi, podobne jako je lepsi se naucit si zametat pred vlastnim prahem.

    Silnou korelaci (jaksi jsem nenapsal, ze tam plati ekvivalence) mezi tim, ze kdo hovno umi, tak o to hezci kravaty a obleky a zarivejsi vyrazivo bude mit ti potvrdi kazdy, kdo uz par let chodil do prace, coz ty jsi jeste nechodil... pletu se snad? Omlouvam se za tenhle osobni vypad a ahoj.
    otula avatar 13.4.2007 16:37 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Jenže ono je to tak správně - zdraví člověka má vyšší cenu, než hromada peněz. Za loupežné přepadení se zbraní v ruce, kdy ukradneš 100.000, dostaneš (snad) vyšší trest, než když ukradneš milion nějakým šikovným nenásilným způsobem. A nemyslím si, že by to mělo být naopak.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 13.4.2007 16:40 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    I když českým paradoxem je, že když přepadneš obchod, vyfásneš třeba 2 roky, ale když si nelegálně nainstaluješ MS Windows a ještě je zkopíruješ pár kamarádům, vyfásneš třeba 5 let. (I když pravda je, že za blbost se trestá, že jo ;-) )
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    freshmouse avatar 13.4.2007 16:57 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Prosímtě, kdo by si kopíroval Windows, když je tolik kvalitních linuxových distribucí zadarmo? :-O

    ;-)
    otula avatar 13.4.2007 20:05 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Však jsem taky na konci dodal, že je to blbost, za kterou se trestá :-D Tak si říkám, že ten náš právní řád je vlastně v tomto ohledu v pořádku. Netrestá totiž asi nějaké hloupé kopírování, ale debilitu těch, co to dělají
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    freshmouse avatar 13.4.2007 16:49 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Já neobhajuju krádež, pokud je provedena "civilizovaně". Pouze napadám názor, že kdo krade méně, je méně nemorální. Krádež je nemorální tak jako tak, pouze různé krádeže jsou trestány jinak. To už je ale věcí práva, ne morálky. Nemorální je ten, kdo ukradne mobilní telefon, i ten, kdo třeba vytuneluje banku.

    Že má někdo kravatu a "blýská se"? No a co? Mohl si na to vydělat. Stejně tak si na to mohl nakrást. Tohle je pozůstatkem socialismu, tohle myšlení: kdo je bohatý, musel to automaticky nakrást. (Váže se na to i jedno hloupé přísloví, něco ve stylu: za každým majetkem se skrývá zločin -- nevím ale, kdo to řekl.)

    A nepleteš se. Na plný úvazek jsem ještě zaměstnán nebyl. To je ovšem v této diskuzi bezpředmětné.
    13.4.2007 18:33 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.

    za každým majetkem se skrývá zločin -- nevím ale, kdo to řekl.

    Pokud si vzpomínám dobře, tak H. de Balzac.
    13.4.2007 15:30 frm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    ja byl na vojne u cikanske roty a mel jsem jich na vycvik v oddile 20. Byli mezi nimi 2 vrazi a polovicka z nich uz byla v kriminale. Predstava, ze je mozne s nimi jednat na 'bile' urovni je zcestna. Existovaly 2 principy. Jeden velmi silny kolega resil problemy tak, ze si toho 'provinilce' vzal stranou a zmlatil ho. Mohu rici, ze to pusobi velmi dobre, nejaky cas byli chovanci hodni. Ja, z duvodu fyzickych jsem na to sel pres psychiku. Slibil jsem oddilu televizi a tesne predtim jsem je svolal a vysvetlil, ze z toho a z toho duvodu se divani na televizi nekona. Nasel jsem i zpusob, ktery bych nazval dnes Guantanamo - ukazal jsem balicky, ktere prisly postou, prednesl jmena, kterym jsou adresovany a vysvetlil adresatum, ze balicek bude poslan zpatky, protoze se soudruzi vojaci nechovali jak maji. Je to zvlastni, ale pusobilo to mnohem silneji nez to mlaceni. Vzdycky rikali , 'sudruh slobodnik, vy jste ta nejvetsija svina ze vsetkych velitelov'.

    Je to smutne, ale tak to bylo. Komuniste rozhodli a musel jsem rok stravit s nimi. Vzpominam na to nerad, ale vim, ze se tehdy znami pohorsovali, jaky jsem sadista a jak je to neeticke, co tam delame. Ja se ale sam sobe nehnusim. To budu delat, az mi nekdo ukaze, jak ten rok zvladne lepe.

    Z toho duvodu beru s rezervou i vsechny ty Cunky a jine. Zastavam nazor, nejdrive si tu praxi osahat a pak teprve hledat reseni. A to bych doporucoval i autorovi.
    13.4.2007 18:19 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskriminace vetsiny.
    Jó, téměř do nostalgična mne to žene. Vzpomínám na ty bitky ve vlaku na Slovensko, při kterých cesta tak pěkně ubíhala. :) Na nůž na mé hrudi, což skončilo vzájemným bratřením (na tento výkon amatérského psychologa-vyjednávače jsem hrdý a ještě jsem si ho mockrát zopakoval, i když né vždy s takovým úspěchem - naštěstí jsem přežil). :)

    Také na cestu za jakéhosi zběsilého vandru, kdy jsme vypadali tak naturálně, že parta Rómů (tehdy ještě Cikánů) k nám nalezla do kupé a dělila se jídlo a kořalku. :)

    Jímá mi ale podezření, že dneska je to nějak tvrdší. Ǔplaty formou dávek, ani stěhování nějak nepomáhá.

    Zajímavá je nedávná zkušenost s několika mladými Rómy, které osud vytrhl ze značně asociálního prostředí. Zatím nejeví nějaké odlišnosti od bílé části populace. Třeba se projeví nějaké zasuté sklony časem (???). Zatím můžu dát každému z nich do úschovy peníze a on mi je vrátí, když jsem jednoho poslal koupit triko za 80 Kč a dal mu stovku, vrátil mi 40, neb bylo levnější. Sám od sebe.

    Pokud se narodím a vyrostu v ghetu, bude ze mne grázl. Což nic nemění na tom, že grázl je grázl a je potřeba s tím počítat.

    S minoritou je také ten problém, že naše bílé množení probíhá výrazně pomaleji, poměr mění, minorita je čím dál větší.

    Také se obávám, jestli vývoj Rómů z folklóru vesnického života (nadsázka) v nebezpečné gangy je až taková specialita. Totéž se děje i se zcela bílými dětmi. Přepadení Rómy v nějakém tom městě je sice častější jev, ale už to můžete schytat i od bílých žáků ZDŠ. Fakt, známá zažila.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.