abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:11 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:44 | Komunita

    Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2023. Vybráni byli Bruno Haible za dlouhodobé příspěvky a správu knihovny Gnulib, nováček Nick Logozzo za front-end Parabolic pro yt-dlp a tým Mission logiciels libres francouzského státu za nasazování svobodného softwaru do praxe.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    dnes 13:11 | IT novinky

    Před 10 lety Microsoft dokončil akvizici divize mobilních telefonů společnosti Nokia a pod značkou Microsoft Mobile ji zanedlouho pohřbil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:33 | Komunita

    Fedora 40 release party v Praze proběhne v pátek 17. května od 18:30 v prostorách společnosti Etnetera Core na adrese Jankovcova 1037/49, Praha 7. Součástí bude program kratších přednášek o novinkách ve Fedoře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 21:11 | IT novinky

    Stack Overflow se dohodl s OpenAI o zpřístupnění obsahu Stack Overflow pro vylepšení OpenAI AI modelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 17:55 | Nová verze

    AlmaLinux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4 (Mastodon, 𝕏). S kódovým názvem Seafoam Ocelot. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:11 | IT novinky

    Před 50 lety, 5. května 1974 v žurnálu IEEE Transactions on Communications, Vint Cerf a Bob Kahn popsali protokol TCP (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 717 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:00 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.10.38 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 00:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (14%)
     (15%)
    Celkem 131 hlasů
     Komentářů: 8, poslední 4.5. 08:25
    Rozcestník

    Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu

    29.10.2006 23:06 | Přečteno: 4249× | Václavův software | Výběrový blog

    Na webu už visí několik "recenzí" na Fedoru Core 6 od lidí, kteří systém nainstalovali, udělali pět screenshotů, připsali něco jako "můžu doporučit" publikovali recenzi na nějakém serveru, udělali si fajfku v deníčku a jali se instalovat nové Ubuntu, aby udělali to samé. Já bych se na Fedoru chtěl podívat z pohledu někoho, kdo ji běžně používá už pěkných pár let a šestka je pro něj dalším evolučním krokem a ne kratochvílí na jeden večer.

    Instalace

    Instalaci jsem dělal upgradem Fedory Core 5 z DVD (můj oblíbený způsob) a pohoda. Anakonda má v tomto scénáři dohromady asi pět obrazovek (čímž chci říct, že je to není o moc složitější, než poslat SMS do SuperStar) a pak stačí už jenom přibližně hodinku počkat. Nevím, jak se řeší závislosti balíčků z externích repozitářů, protože instalátor se na nic neptá, ale IMHO se prostě buď smažou, nebo se rozbijí a čeká se na "yum update". Každopádně anakonda se neptá, anakonda nekecá, anakonda pracuje a běžný Franta uživatel nemusí nic řešit. Po rebootu jsem spustil "yum update" a repozitář Livna si automaticky vyměnil balíčky fc5 za fc6 a stáhlo se asi 70MB dalších aktualizací z updates a extras. Pak mi zbylo ježe několik i386 balíčků z 32bitových repozitářů, které jsem instaloval ručně (normálně jedu 64bit). Ty jsem odstranil mocným "rpm -e `rpm -qa|grep fc5`", protože už je nepotřebuju a prohlásil jsem upgrade za dokončený.

    Dobré rady po čisté instalaci

    Pokud instalujete Fedoru "na čisto", je potřeba pochopit stav světa a přizpůsobit se tomu, že v některých zemích nelze zahrnout balíčky s některými kodeky do instalace a že šíření (nikoli ovšen používání) binárního ovladače grafické karty je v rozporu s licencí GNU/GPL u jádra. Proto je potřeba udělat po instalaci ještě trochu práce a přidat nějaký repozitář třetí strany do yumu. Já mám nejraději rpm.livna.org, protože balíčky z distribuce nepřepisuje, ale pouze přidává, narozdíl třeba od atrpms. Jak na to? Velmi jednoduše:

    rpm -ivh http://rpm.livna.org/livna-release-6.rpm
    
    To přidá potřebné soubory do konfigurace yumu a aptu (pokud ho někdo chce používat) a importuje PGP klíč, kterým jsou podepsány rpmka, takže všechno je připraveno.

    Teď co dál? kompletní seznam dostupných balíčků je možno najít na webu rpm.livna.org, já osobně bych pro mutimedia ze začátku doporučil asi toto:

    yum install mplayer mencoder kdemultimedia-extras-nonfree\
    gstreamer-plugins-ugly gstreamer-ffmpeg lame xmms-mp3\
    xmms-faad2 audacious-plugins-nonfree* bmp-mp3
    
    Snad jsem na nic nezapomněl.

    Teď jedna lahůdka, a to instalace modulu pro nvidia. Dnes už je to opravdu jedoduché, stačí zadat

    yum install kmod-nvidia
    
    ...restartovat X a je to. :) Odvážnější můžou přidate ještě paramter "--enablerepo=livna-testing", popřípadě odvážnější s nainstalovanou stabilní verzí zadají
    yum update kmod-nvidia --enablerepo=livna-testing
    
    a odměnou jim bude super mega nový blob (aktuálně verze 9626), který umí přímo pracovat s compizem, viz bonusový materiál. Pro Ati je potřeba instalovat kmod-fglrx. Pokud přijde nové jádro, "yum update" automaticky aktualizuje i ovladač grafické karty a běžný Franta se opět nemusí o nic starat.

    Závěrem této sekce bych jenom dodal, že zkušený Fedorista, který instaluje pouze při změně architektury, cirkus popsaný tady v této sekci řeší pouze při nové instalaci, při upgrade verze není třeba provádět větší žádné akce kromě obligátního "yum update".

    Grafika

    Novou Fedoru považuji po grafické stránce nejpěknější distribuci vůbec. Všechno do sebe tak nějak pěkně zapadá a nikde nic nepůsobí rušivě. Nové DNA téma je super a proti (dle mého) místy celkem nepovedené FC5, kde zejména celostránkové bitmapy měly šarm asi jako Paroubkova bradavice, je to pastva pro oči.

    Dále máme přímo v distribuci compiz, na který jsem se aspoň já osobně těšil jako bezdomovec na Okenu. Uvedení do chodu ještě není tak dobře automatizováno, jak by bylo potřeba, ale po zprovoznění to funguje dobře. S compizem přes XGL jsem koketoval už na FC5, ale spousta aplikací nefungovala a pro některé bylo potřeba dělat nepěkné hacky; například tvtime jsem spouštěl v separátním neakcelerovaném X serveru, podobně některé hry. Mplayer zase nechával okraje obrazovky náhodně pokreslené atp. Teď jsem rozjel compiz přímo na nvidia ovladači (bez XGL) a funguje mi zatím všechno stejně dobře, jako bez akcelerace. Navíc lze compiz za chodu bez problému s neakcelerovaným WM střídat, stačí "System - Nastavení - Desktop effects" a vypnout nebo zapnout tlačítko "Enable desktop effects". Za chodu tak bez problému střídám compiz a metacity - linuxoví buddhisté zřejmě vstoupí do nirvány.

    Rychlost

    Můj počítač není žádné ořezávátko (Athlon64/3000+, 1GB RAM), takže problémy s čekáním na nějakou akci zpravdila nemám. Nová Fedora mi přijde o něco rychlejší, než předchozí verze. Boot trvá přibližně stejně dlouho, Gnome startuje rychleji (už nemá ani splash screen) a aplikace se spouští taky o chlup rychleji. U KDE aplikací je to znát asi nejvíc - k3b se spustí v méně než polovičním čase. Každopádně rychlost by měl posuzovat někdo s pomalejší šumkou, optimálně něco jako Duron 700 nebo podobné. Já jsem spokojený, ale to nic neznamená.

    Xorg a další

    Celkem pozitivní změnou je Xorg 7.1 - většina věcí se konfiguruje automaticky a xorg.conf je teď opravdu minimalistický. Nové jádro (2.6.18.1) by mělo mít výkonější implementaci Ext3, ale tato verze byla už (AFAIK) v updates FC5. Pro mě osobně přináší nové jádro jednu velmi pozitivní změnu, a to je, že se mi zatím ještě nezaseklo při inicializaci mé televizní karty (Aver TV Phone, výrobce Křápol Taiwan).

    Jinak nové verze všeho možného, čeho jsem si zatím nevšiml, ale to je klasika.

    Bolístky

    První bolístkou je yum, který ještě nedosáhl na možnosti aptitude. Stále ještě neumí downgradovat balíčky, je pomalejší a pokud dojde ke kolizi, běžnému Frantovi uživateli to jenom sdělí a k celé věci zaujme postoj státního úředníka ve tři hodiny a nepokouší se to nijak řešit. Na aptitude se mi líbí, jak začne v takové situaci nabízet jednotlivé scénáře. Mírně pokročilý uživatel by měl umět dané problémy lehce obejít, ale běžný Franta to asi nezvládne.

    Další tradiční bolískou Fedory a podobných distribucí je shánění dalších repozitářů, tady je prostě Debian nebo třeba Gentoo lepší. Taky chybí něco jako backporty. Pokud ale používám Fedoru na desktopu, tak to zase takový problém není.

    Na co si lze dále stěžovat je absence Firefoxu 2.0. Tady bych to nerad dál rozpitvával, flamů na téma FF 2.0 je tady už teď jako důchodců v MHD, jenom bych dodal, že by bylo fajn, kdyby se objevil aspoň v updates.

    Taky mi celkem chybí gset-compiz. Nevím, jestli je součástí compizu, berylu, nebo něčeho jiného, ale nějak jsem ho nenašel. Compiz je sice možné konfigurovat přes gconf-editor, ale to elegantní asi jako balit víno do krabice.

    Proč Fedoru?

    Fedora je stabilní a vychytaná univerzální distribuce s líbivým vzhledem, která se je vhodná pro desktop, pro server (na čem běží www.linux.cz? :) i klasický domácí serverdesktop. Jednoduše se instaluje, ovládá, má předvídatelný release cyklus a vždy se snaží v nové verzi podchytit všechny nové linuxové trendy. Běžný Franta nemůže prakticky nic víc chtít a pokročilejší uživatel, který chce počítač jednoduše používat, dostane taky vše, co potřebuje. Pro mě, který využívá v praxi i komerční systémy RedHat, je navíc Fedora jakýmsi preview funkčnosti, se kterou se nejspíše v budoucnu setkám, takže si vše můžu dopředu osahat.

    Bonusový materiál - compiz + nVidia howto

    Tady bych svou recenzi zakončil a přidal nějaý ten bonus. Postup pro compiz s nvivdia ovladači: zprovozněte si livna repozitář (viz výše), nainstalujte z livna-testing kmod-nvidia verze 9626 nebo vyšší (viz výše) a obšlehněte co je potřeba z mého xorg.conf. Pokud jste předtím používali starší verzi compizu, smažte si adresář ~/.gconf/apps/compiz/ - to mě stálo pěkných pár hodin bádání. Pak už jenom nainstalujte compiz pomocí "yum install compiz" a zapněte jej přes příkaz "desktop-effects". Je dobré spouštět to do zprovznění z příkazové řádky, protože to tam občas i něco napíše, později se dá jít přes System - Nastavení - Destop Effects. Jo a nevím, jestli náhodou není potřeba ještě navíc libXcomposite.

           

    Hodnocení: 93 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Fedora?
     (38 %)
     (10 %)
     (6 %)
     (4 %)
     (15 %)
     (12 %)
     (5 %)
     (8 %)
     (2 %)
    Celkem 361 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    vencour avatar 29.10.2006 23:10 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu

    Ok, ukecals mne, jdu ji stáhnout ... teda Fedoru ...

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 29.10.2006 23:12 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu

    Jak to, že je k mání jen i386 nebo x64?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 29.10.2006 23:20 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu

    (Pro Cubeeka: zejtra ji snad bud mít... na ftp.linux.cz dělaj drahoty a z tý hiwaye to jede nějak pomalu ... :-(

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    hajma avatar 29.10.2006 23:32 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    jako mandrivistu mě tohle "distro" neoslovilo, škoda lajny
    21 promarněných znaků
    29.10.2006 23:39 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    První bolístkou je yum, který ještě nedosáhl na možnosti aptitude. Stále ještě neumí downgradovat balíčky,...

    všiml jsem si, že je na to zvláštní plugin (balíček yum-allowdowngrade) ale ještě jsem to nezkoušel...
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    xvasek avatar 29.10.2006 23:44 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    Ono je toho prakticky víc - třeba stáhnout zdroják, stáhnout a neinstalovat, dry-run... Ale nic, co by nešlo obejít. Navíc aptitude je tuším i pro Fedoru, ale nikdy jsem neměl takovou nutkavou potřebu, abych to zkoušel.
    30.10.2006 00:04 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    tak to by me zajimalo co je tam po graficke strance krome obycejne vyhlizejici temy pro gensplash/fbsplash a gdm a wallpaperu noveho? Ikony ty samy, metacity tema obycejna clearlooks, gtk widget theme obycejna clearlooks, dokonce i defaultni usporadani panelu v gnome je stejne jako vzdycky predtim, o nastavovani zobrazovani toolbaru, ikon atd. v gtk/gnome aplikacich ani nemluve, to snad delam jenom ja. tak co je tam tedy tak uzasne noveho ze z toho strikas na celej blog?
    xvasek avatar 30.10.2006 00:26 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    Možná sis nevšiml zařazení compizu. Jinak je jiné písmo (DejaVu) a bitmapy, clearlooks taky vypadá jinak. Řekl bych, že víc toho distributor asi těžko změní...
    30.10.2006 01:31 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    compiz neni tema. ano ano DejaVu Sans na me primo vyskocilo, clovek si ho vubec nesplete s Nimbus Sans, Sans, a dokonce ani Bitstream Vera Sans. opravdu zmena jak svina. ano bitmapy jsou jine, dyt jsem napsal, ze je tam novy wallpaper, gdm a fbsplash, jinde tedy opravdu nevidim zadnou ale absolutne zadnou zmenu. ten takzvane novy clearlooks pro widgety a metacity, ktery se lisi od toho stareho jenom odstinem modre, je "novy" clearlooks v Gnome (ja mam 2.16.1). takze zas nic ze strany fedory. a ze distributor toho asi tezko vic zmeni? prominte, ale jste obeznamen se skutecnosti, ze mate k dispozici zdrojaky? treba takovi panove a damy ze SuSE jsou, a udelali si nove menu. ktere od nich zahadne kopiruji dalsi (arch, gentoo), jako to jenom delaji kdyz se neda vic co zmenit? ale nechci se hadat, pokud tam vidite nejake jine obrazce nez jake tam jsou, tak uz to prosim nehulte, opravdu tam nic jineho neni.
    xvasek avatar 30.10.2006 07:06 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    BTW poslední větu tohoto a původního přízpěvku považuji za notně posunutou přes hranici slušného chování. Původně jsem to chtěl prostě přejít s tím, že každý má právo někdy ulítnout, ale tady už téma nijak komentovat nebudu a počkám si, až se naučíte slušně se vyjadřovat.
    30.10.2006 09:02 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    Me u FC6 potesilo ze nedela problem selinux. Jeste bojuju s mplayerem nejak zlobi tak snad se mi ho podari udobrit.Ale jinak zatim sem celkem spokojenej
    V podstatě nic nevím
    Zdenek.Z avatar 30.10.2006 16:33 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    MPlayer i MEncoder z Livna, bez problémů.
    # rpm -q mplayer mencoder
    mplayer-1.0-0.64.pre8.lvn6
    mencoder-1.0-0.64.pre8.lvn6
    
    S čím přesně máte problém?
    30.10.2006 09:35 kajencik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    To spusteni compizu bez akcelerace je ponekud podle me nepresne, jelikoz fc6 uz obsahuje standartne nastavene AIGLX a compiz je v ni upraven prave pro AIGLX.
    xvasek avatar 30.10.2006 10:04 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    Compiz běží pod XGL, AIGLX i nVidia ovladačem, přičemž poslední dvě možnosti by měly být z jeho pohledu totožné, ale z hledika kódu ovlaldače grafické karty jsou různé, XGL je pak něco jiného. AIGLX je zkratkou mezi glx extension a kernelovým DRI. nVidia DRI nepoužívá a nahrazuje je vlastním binárním kódem, proto bych s označením AIGLX trochu váhal. Ale jinak máš pravdu v tom, že compizu je to nakonec prakticky jedno.
    30.10.2006 09:43 kajencik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    A ještě bych přidal zajímavou poznámku, člověk se všude dočte že akcelerovaný desktop každému chodí bez trhání... u mě to bylo ve fc6 trochu jinak: GeForce2 MX 200 32 MB RAM je MALO! kostka se vam bude pri otaceni sekat a a pri vice aplikacich spustenych je to nepouzitelne... (mozna otazka pameti?) zkousel jsem na stejnem stroji jeste nv 6600 a s tou je vse bez problemu, pokud jde o pamet tak 512 staci, a procesor: mam P4 1,8 a pro normalní práci stačí, ale aby šlo přehrávat video na rozhraní dvou ploch a bez záseků videa otáčet krychlí, počítám že by bylo třeba tak něco kolem P4 2,5 nebo video treba v mpeg2 a ne vyssich kodecich.

    Dalsi me poznatky ohledne kompatibility aiglx s HW: ATI rage 128 pro - nefunguje - chyba v ovladacich, jine ATI jsem nezkousel, ale mely by fungovat bez problemu, integrovane intely (i8xx i9xx) funguji s aiglx bez problemu bez sekani s ovladacem i810
    30.10.2006 17:04 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    geforce 2 je dnes už trochu mimo mísu, nemyslíš? Na mé Geforce 5200 FX 128 MB (je to pasiv) mi během rotování kostky běžel i průhledný ppracer (tuxracer) a video taky nedělalo neplechu (při současné rotaci, atd..). A to tahle karta rozhodně není žádný pařmenský výdobytek (co bych dal za 6600).
    Baník pyčo!
    31.10.2006 08:19 creon | skóre: 18 | blog: creonsnotes
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    No ja provozuju fc6 na thinkpadu r50e (i810) a compiz jede krasne.
    .... az jsem se sam divil
    31.10.2006 08:59 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    Jen mě tak napadá. GF2 je podporována současnými NVidia ovladači, které umí AIGLX (resp texture_from_pixmap, AIGLX vlastně NVidia řeší jinak)?
    1.11.2006 22:24 Laoc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    Ano, je.
    „Proč musíme všichni do nekonečna trpět, copak nesmíme znát pravdu?“ „Jakou pravdu?
    30.10.2006 09:46 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    Pěkná recenze, pěkná přirovnání :-)
    Nikola Ciprich avatar 30.10.2006 11:24 Nikola Ciprich | skóre: 23 | blog: NiX_blog | Palkovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    tak tak, souhlas...

    chtel jsem s upgradem chvili pockat, ale uz jsem stejne zas jako na trni, takze asi zas trochu nazhavim linky. jedna z veci na kterou se tesim je yum s predelanym xml parserem (prepsanym do C), takze by mel byt rychlejsi, je to nejak poznat oproti fc5?
    Did you ever touch the starlight ? Dream for a thousand years? Have you ever seen the beauty Of a newborn century?
    xvasek avatar 30.10.2006 13:25 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    Poznat to jde. Když tam jedou ty "#########", tak to profičí výrazně rychleji, ale na druhou stranu když to pak napíše to "2568/2568", tak to IMHO čeká v této nulové fázi déle. Ale možná se mi to jenom zdá a je to fakt celkově rychlejší, nevím.
    Zdenek.Z avatar 30.10.2006 16:39 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    Tak až na ten Compiz. Chtěl jsem ho ze zvědavosti vyzkoušet, ale výsledek byl ten, že v KDE mi nahradil KWin, na appletu s virtuálníma plochama se objevila jen jedna, neobjevily se dekorace oken, a okna nešla posouvat.

    V GNOME to fungovalo s jedním "ale": pravá čtvrtina obrazovky nepřekreslovala -- prostě jakmile okno přešlo přes pravou čvrtinu obrazovky, zanechávalo stopu. Na krychli pak v tom místě byl černý pruh. A mít využitelných o 25 % displeje méně ... to si na notebooku jaksi nemůžu dovolit. :-)

    Nevím, kde byla chyba. U mě ale zatím nepoužitelné. lspci: ATI Radeon R250 [Mobility FireGL 9000]
    xvasek avatar 30.10.2006 16:58 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    Blbé. Zkus se mrknout na fedoraforum, můžeš zkusit buď AIGLX nebo XGL (z externího repozitáře). Každopádně bych se XGL pokud možno vyhnul a zkusil bych nějakou rošádu s různými verzemi ovladačů Ati.
    31.10.2006 13:44 Jiří Lisický | skóre: 31 | blog: JIL_blog | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    Mám ATI Radeon 9600. Bohužel na mém 64bit Athlon na čipsetu NForce2, nedokážu zprovoznit 3D přes fglrx driver od ATI. Všechno se tváří v pořádku, ale glxinfo vypisuje Mesa... :-(

    Co jsem ale chtěl pochválit je opensource ovladač, který je součástí Xorg. Přes něj ten compiz běhá úplně v pohodě.

    2.12.2006 16:51 pepiq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    Mohu jen dodat jednu vec:o) Mam notebook Dell - PIII 1.2GHz, 256MB RAM, 20GB disk. Teda opravdicky delo. Vzdy jsem pouzival linux a muzu rict, ze jsem vyzkousel radu distribuci. Na tomto notebooku jsem mel nainstalovany system AUROX a pak Mandrivu 2006. Ovsem rychlost, komfort a podpora se nedaji srovnavat a docela dost silne pokulhavaji za bezici Fedorou Core 6. Mel jse m ale napad. Po te co jsem nainstaloval Fedoru, zkusil jsem nainstalovat Mandrivu 2007 - totalni propad. Instalator Fedory a Mandrivy maji opravdu spolecne jen jmeno instalator. Mandriva nedokaze rozeznat, ze v mechanice neni CD a pri jake koli chybe cteni okamzite konci restartem. Co se tyka funkcnosti pak mi pripada, ze Mandriva zahrne uzivatele preplacanou grafikou, ale funkcnost opet pokulhava. Pokud srovnam Fedoru a Mandrivu - je to jako Fedora system od profesionalu a Mandriva system splacany zvejkackama. FEDORA CORE 6 mohu vrele doporucit...
    11.1.2007 21:20 nightentity
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora Core 6 - pecka letošního podzimu
    no ja pouzivam ted ubuntu a spokojenost. Zkousim ted fedoru. Uvidime kdo vyhraje (mozna nikdo, pac mam dost mista na to mit oba systemy:D) Ted davam updaty ve fedore, za chvili zapnu Xgl....mno, uvidime uvidime...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.