Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Tiskni Sdílej:
cestování související s pracíSouhlas - pokud necestujete tak, že byste to samé dělal i jako volnočasovou aktivitu, je to práce
studium různých materiálů - tam je to o úvaze nakolik to souvisí s konkrétním úkolem a nakolik se za hodinovku učíte základy PythonuAno, v plném rozsahu. Pokud vám zaměstnavatel zadal úkol, který potřebuje základy Pythonu, a vy Python neumíte, je na zaměstnavateli, aby vás proškolil. Samozřejmě je otázka, jestli by vám takový úkol měl zadávat. (A taky je otázka, jestli ten někdo nelhal u pohovoru, že Python trochu umí.)
firemní a polofiremní obědyTady bych počítal čas navíc, který to zabere oproti normálnímu obědu.
rauty („vánoční večírek“ a tam záleží na firemní politice nakolik je „povinný“)Neměl bych žádný morální problém s tím, že když byl večírek "nepovinný", že si ten čas v práci odflákám tím, že si budu dělat na svém. A tedy počítal účast na večírku jako dobu, kdy pracuju.
vícedenní instalace, kde sice pracujeme přes den a pak jsme nějakou dobu na hotelu/máme „volno“Pokud se bavíme o tom, kolik hodin reálně pracujete, tak tohle volno se tam asi nezapočítá. Počítal bych to jako zabitý čas, pokud si teda s sebou nemůžete vzít svoje digitální záliby. To, že je ten čas zabitý, reflektuje i zákoník práce, měl byste za to dostávat náhrady.
Ted ses prozradil. Identita Mayhama je odhalena
Jinak spousta veci je zadarmo, napriklad majetek ktery dostanou tvi dedici.Myslis, jakoze pro dedice je zadarmo, ze neudelali nic, aby onoho majetku dosahli? Nebo to myslis tak, ze muj majetek nema hodnotu?
Mám plný úvazek, takže pracuji 8 hodin denně (počítáno bez dojíždění).
Při onboardingu letos v létě tam byly nějaké prostoje (čekání na ...) a ten čas kdy "jsem v práci" ale "nemám co dělat" mě teda fakt nebavil...
Pro úplnost, pozice Senior Vývojář v embedded světě.
V předchozí práci to vycházelo tak na 10,5 hodiny denně.
Konstantní přesčasy byl jeden z důvodů proč jsem odešel.
Na konci pozice SW Dev Team Leader.
Pro zajímavost, na jaké pozici jsou ta vaše vytížení? Programátor, Systémák, Support, další...
Co jsme řešili kdysi v práci je, vlastně nikoho nezajímá krátkodobá produktivita. Co chci řešit je dlouhodobá produktivita a plnění deadlines. Takže je ok sem tam den proflákat, nebo půl dne prospat, když to vede na dlouhodobě konzistentní produktivitu (tj za dvoutýdenní sprint dodám co jsem řekl že dodám).Tohle je skvělý!!!
Co chci řešit je dlouhodobá produktivita a plnění deadlines.A funguje to? Nestane se ti, že když deadlines plníš, tak každý další je těsnější?
25 ale musíš si jakoby nastavit budika na vohodinu dřív :D :D ;D ;D
3-9, podle potřeby, chuti a tématu
Ale průměr je tak kolem těch 4hTakze se zde priznavas, ze v zamestnaneckem pomeru pracujes vicemene polovinu pracovni doby?
Pracovní doba a čas strávený skutečnou prací jsou dvě nezávyslé veličiny. Kolik času si myslíš, že skutečně pracují záchranáři na olympiádě?
Ve zkratce, reálně pracuje 5 až 10 hodin týdně a ptá se, jak je to běžné.Jo, proč ne? Taky jsem to zažil, všechno je hotové, všechno funguje, nový projekt čeká na někoho jiného, nohy na stůj a číst články v todo listu (to nepovažuju za práci). Několik měsíců.
Co se týče přesčasů - jednak nechápu, jak někdo může pracovat třeba 10 a víc hodin za den - těžko budete tak dlouho produktivní, takže akorát ten čas zbytečně prosedíte v práci.Nejsou produktivní. A přesčas se proplácí dle zákona. Z hlediska těch zaměstnanců bych to ještě pochopil. Prostě budou hrát, že každý den o pár hodin déle pracují a dostanou za to prachy. OK. Vůbec to nechápu ze strany zaměstnavatelů. Slyšel jsem to x krát - neděláš přesčasy, nedostaneš prémie, evidentně nemáš zájem o firmu. No hele, když to udělám za 2h, tak je to snad lepší, než když to někdo jinej dělá 16h, ne? Ale nic. Prostě českej střední management. Čas strávený v práci je jediná metrika, co jsou schopní měřit.
Pro sebe si to eviduju na sekundy (prostě kliknu začínám/končím, SW tupě zaregistruje a posčítá,smel bych se konkretne zeptat, jake software pouzivas? Neco vlastniho? Jak prirazujes k tem casum tu ktero zakazku, ukol? Tedy vychazim z toho, ze treba delas na nejaky zakazce/podzakazce a pak nekdo zavola (treba si odevzdal nejakou praci a nasli chyby ...v tvem pripade je jiste nerealne ale nic lepsiho mi nenapadlo ) a ty musis treba tu konkretni praci ukoncit a nejakou dobu se venovat nejake jine zakazce? A pote zase pokracujes na te puvodni.
Pěkné. Předpokládám, že takhle sleduješ i neproduktivně strávený čas, např. diskuse na AbcLinuxu1 – jaký vliv mělo zavedení sledování na množství času, který takhle trávíš?
[1] byť některé lze považovat za práci nebo vzdělávání
Výše mzdy je sjednána již s přihlédnutím k případné práci přesčas v rozsahu až 150 hodin práce za kalendářní rokAle třeba ta práce přes čas, zodpovědnost atd. bylo ohodnoceno adekvátními bonusy... Nebo se třeba dá udělat, "teď pojedeš jak křeček v kolečku, abychom tohle odevzdali v čas", no a pak si vezmeš třeba týden "náhradního volna" někde :) Já fakt nemám problém být produktivní 10 hodin za den dlouhodobě, někde nárazově i 14h za den... ale to jsem pak po 3 dnech a odevzdání fakt odpadnul...
To máme ve smlouvě také, stalo se to standardem od nějaké dobyZa mě je takové ustanovení signál, že jde o firmu, kde po vás budou chtít práci v neomezeném rozsahu kdykoliv se to bude hodit firmě.
2-4h denne, 5 dni v týdnu - escalation engineer