Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
network.http.connection-retry-timeout network.http.keep-alive.timeoutDalší, které by mohly mít vliv, ale nezkoušel jsem je (možná ještě nebyly v té verzi Firefoxu, co mám na noťasu):
network.http.pipelining network.http.request.max-start-delay network.prefetch-nextCo rozhodně pomáhá, je zmenšit počet DNS dotazů, protože co dotaz, to minimálně minuta (Firefox je dělá rád při každém načtení). Buď zapsat klíčové servery natvrdo do hosts.conf, nebo nainstalvoat nějakou lokální cache. (Ale ne nscd, ten se v tomto prostředí IMHO zblázní a zatuhne celý poč.) Lokálně kešovat obrázky a statické kusy stránek by taky mohlo pomoci, i když v době Webu 2.0, kdy je všechno generováno skripty, nevím. Ale zase je možno kešovat ty skripty (beztak je to všechno jQuery ), to by mohlo hodně zmenšit datový tok. Ale je to všechno jen velké nic, flikování, zoufalství...
... že musím doporučit pořízení něčeho s lepší anténouAnténa, respektive konektory na externí anténu, jsou docela problém - průmyslové GSM modemy je sice mají běžně, ale ty obyčejné USB obludky za pár stovek je buďto nemají vyvedené nebo je nemají vůbec.
Tiskni Sdílej: