abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:44 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 717 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:00 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.10.38 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:22 | IT novinky

    Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 00:33 | Nová verze

    Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 15:00 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 13:22 | Nová verze

    Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.5. 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 38
    2.5. 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (64%)
     (8%)
     (15%)
     (13%)
    Celkem 112 hlasů
     Komentářů: 8, poslední 4.5. 08:25
    Rozcestník

    Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty

    4.1.2011 11:14 | Přečteno: 1650×

    Zdravím, opět bych vám rád představil další svůj projekt: http://www.plnybus.cz. Narozdíl od toho předchozího už je zcela reálně použitelný. Jedná se o portál spolujízdy. Pokud nevíte co znamená pojem spolujízda, jedná se o to že se více lidí domluví že pojedou stejnou trasu jedním autem a podělí se o náklady.

    PlnýBus.cz není zdaleka jediným projektem svého druhu. Existuje spousta inzertních serverů, kde je možné volná místa v autě nabízet, jenže přihlašování k jízdám neexistuje, je nutné řidiči zavolat nebo napsat a počkat na odpověď jestli má ještě místo. Pak existuje i konkurence v rezervačních systémech jízd (tedy něco podobného jako je PlnýBus). Jenže všechny mají společnou jednu věc. Dokázali nalákat řidiče aby k nim zadávali jízdy. Jenom jim chybí spolucestující kteří by se k jízdám přihlašovali. Proto jsem se při programování zaměřil na automatickou propagaci jízd přes Facebook, a dále pak máme systém rozesílání upozorňovacích emailů lidem kteří už v daném autě jeli. Díky tomu už teď máme největší množství obsazených míst, minimálně relativně, ale v absolutních číslech už je to zřejmě na hraně (nikdo přesná čísla nezveřejňuje navíc jsou každý den jiná). Problém totiž není že by nebyl o tento způsob přepravy zájem. Problém je že o něm drtivá většina lidí neví. A reklamní kampaň chystáme.

    Pokud vás myšlenka spolujízdy zaujala, zkuste se podívat na PlnýBus.cz.

    PS: programovat jsem to programoval já, když mluvím o my tak se jedná ještě o kamaráda který zajišťuje marketing.        

    Hodnocení: 62 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    xkucf03 avatar 4.1.2011 11:34 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    Na jednu stranu musím ocenit snahu… ale: ten web vypadá jako z roku 2000, akorát je tam fejsbůkové tlačítko (což bych ani nepovažoval za plus) a nějak z toho na první pohled nevidím, v čem by měl být lepší než třeba Spolujízda.cz nebo Jízdomat.cz.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    4.1.2011 12:21 Radovan Garabík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    ten web vypadá jako z roku 2000
    Konečne niekto, čo pochopil, že stránky na úrovni roku 2000 bez blbostí typu AJAX&comp a gigantickými obrázkami v pozadí, popredí, CSS a bohviekde sa na modernom HW načítavajú prakticky okamžite, a dôležité je, aby bol obsah dostupný a nebol zatienený formou.

    Vytkol by som len fixnú šírku stránky a trocha plytvanie priestorom.
    4.1.2011 12:48 merlyn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    +1, az me prekvapilo, ze nekdo muze dneska este udelat takovej pohodovej a hlavne pouzitelnej design bez zbytecnych picovin (az na ten fb)
    4.1.2011 13:47 A
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    +1
    vlastne nie
    +2
    stale malo
    + 10000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
    4.1.2011 14:57 Matematik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    Nebylo by jednodussi to zapsat jako 10^412?
    vulgární Nick avatar 4.1.2011 14:46 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    gigantickými obrázkami v pozadí, popredí, CSS a bohviekde sa na modernom HW načítavajú prakticky okamžite, a dôležité je, aby bol obsah dostupný a nebol zatienený formou.
    Skutečně jste kolem roku 2000 viděl nějaké stránky? Právě jste je totiž vesměs právě popsal. Přidejte zvuk na pozadí, občas menu ve Flashi (pro amatérské tvůrce to bylo jednodušší než nějaký JS a CSS) a další sračky.

    Projděte si archivy, stránky v roce 2000 vypadaly úplně stejně jako dnes - většina jich stála za houby, pár průměrných, pár super.
    JSEM PRASE A HOVADO.
    5.1.2011 14:37 Radovan Garabík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    Skutečně jste kolem roku 2000 viděl nějaké stránky?
    Videl.
    Projděte si archivy, stránky v roce 2000 vypadaly úplně stejně jako dnes - většina jich stála za houby, pár průměrných, pár super.
    Nehovorím samozrejme o tých "za houby", ale o tých priemerných. Priemerná stránka z roku 2000 sa na modernom browseri a pripojení natiahne za pár sekúnd. Priemerná stránka z roku 2010 sa naťahuje pol minúty (a to som optimista).

    Zvuk bol grc, ale to boli na konci gausiánu. V strede boli síce s nechutnými animovanými obrázkami, ale tie boli tak 10× menšie ako dnešné. Menu vo flashi bol neuveriteľný humus, ale dnes tomu zodpovedá stránka celá vo flashi (alebo aspoň nepreskočiteľná úvodná animácia, ktorá ale zaberie 15MB). Dnes k tomu pribudla nápoveda v input políčkach, dynamické sťahovanie častí obsahu, obrázky sú 10× väčšie než pred 10 rokmi, každá druhá stránka má v sebe plno iframov z youtube, všelijaké I Like It, twitty a neviemčo, takže aby sa vôbec zobrazilo 10 riadkov textu, natiahne sa 1.5MB dát vo forme 120 objektov, z toho 30 na externých serveroch, z ktorých 5 je momentálne zalagovaných a sťahuje sa tak asi minútu.

    xkucf03 avatar 5.1.2011 14:45 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Humus a AJAX
    Více méně souhlas, některé dnešní stránky jsou opravdu zahumusené. Dost pomáhá použít AdBlock a přidat si další filtry, případně pro některé prohlížeče existuje plugin, který odfiltruje všechno související s Facebookem.

    Jinak se mi ale nelíbí, jak se tu někteří navážejí do AJAXu, jako by to bylo automaticky nějaké zlo. Dobře použitý AJAX naopak pomáhá snížit zátěž jak na serveru, tak na síti i klientovi. Místo aby se překreslovala celá stránka (tzn. vygenerování na serveru, přenos po síti a vykreslení na klientovi), tak se přenese jen malý kousek stránky, který se změnil.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Luk avatar 5.1.2011 15:15 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Humus a AJAX
    Více méně souhlas, některé dnešní stránky jsou opravdu zahumusené. Dost pomáhá použít AdBlock a přidat si další filtry, případně pro některé prohlížeče existuje plugin, který odfiltruje všechno související s Facebookem.
    Mezi největší brzdy patří Flash, Facebook a potom všelijaké ty měřicí kódy (Gemius a spol.). To jsou vesměs věci, které nezávisí na rychlosti připojení.
    Jinak se mi ale nelíbí, jak se tu někteří navážejí do AJAXu, jako by to bylo automaticky nějaké zlo. Dobře použitý AJAX naopak pomáhá snížit zátěž jak na serveru, tak na síti i klientovi. Místo aby se překreslovala celá stránka (tzn. vygenerování na serveru, přenos po síti a vykreslení na klientovi), tak se přenese jen malý kousek stránky, který se změnil.
    AJAX je dobrá věc, když se správně používá. Už jsem tu nejednou psal o odstrašujících a naopak příkladných webech používajících AJAX. Sám jsem dlouho odolával, ale letos na jaře mě okolnosti také donutily AJAX použít, protože to byla výrazně nejefektivnější cesta.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Grunt avatar 5.1.2011 15:16 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    Menu vo flashi bol neuveriteľný humus, ale dnes tomu zodpovedá stránka celá vo flashi (alebo aspoň nepreskočiteľná úvodná animácia, ktorá ale zaberie 15MB).
    Tohle můžu potvrdit, že bylo i v roce 2000 (a ne-li ještě ve větším množství) a existuje to po celou dobu existence (tehdy ještě Macromedia) Flashe. Teda tehda bylo možná ještě víc Šokových vln (BTW: Všimli jste si, že jak u Flashe, tak u Shockwave ten název sedí perfektně – z toho člověku zůstane spadená čelist :-)).
    Dnes k tomu pribudla nápoveda v input políčkach, dynamické sťahovanie častí obsahu, obrázky sú 10× väčšie než pred 10 rokmi, každá druhá stránka má v sebe plno iframov z youtube, všelijaké I Like It, twitty a neviemčo, takže aby sa vôbec zobrazilo 10 riadkov textu, natiahne sa 1.5MB dát vo forme 120 objektov, z toho 30 na externých serveroch, z ktorých 5 je momentálne zalagovaných a sťahuje sa tak asi minútu.
    Po poravdě řečeno pamatuju nějaké stránky tak kolem roku 1998 (knihovna, později ZŠ) a s reklamou to nebylo o nic lepší. Jen to byly většinou animované GIFy, které byly ale stejně ohavné a stejně hnusně blikali. Možná dnes je ta reglama ještě víc agresivnější a ještě vtíravější (problém je v tom, že tu reklamu ve většině případů tvoří nějaké lamy z reglamních agentur a povětšinou to dovedou udělat tak, že se líbí jen jim). Jak bylo řečeno dnes je větší objem kdejakého tweatování a Lajkování a bůhví jakých věci, který ani nevím co znamenají. A je též pravda, že stránky jako tv.nova.cz by v těch dobách někdo otevřel. Ale ono se není co divit. V těch letech to musely dávat nějaké 200-400Mhz pentia. Dnes jak mobil nemá aspoň 1.2Ghz, tak je k browsení neuzpůsobený.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    otasomil avatar 4.1.2011 20:33 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty

    >>> bez blbostí typu AJAX&comp a gigantickými obrázkami v pozadí, popredí, CSS a bohviekde

    1+++

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Grunt avatar 4.1.2011 13:59 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    Tak to zkus načíst Fenou v Touchbooku a nebo Androidem na nějakém mobilu. IMHO perfektní. Min. objem zbytečných kravin (to by se měl asi někdo přiučit).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    xkucf03 avatar 4.1.2011 14:33 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    Jednoduchý design přece není totéž jako „zastarale vypadající“ – jasně, je to můj subjektivní pocit, ale prostě si dovedu představit něco hezčího, modernějšího a přitom nepřeplácaného a bez zbytečných AJAXů a kilobajtů sraček.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Grunt avatar 4.1.2011 14:57 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    z.B.?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    tmr avatar 4.1.2011 15:02 tmr | skóre: 17 | blog: Offtopic | Praha 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    +1 Pozitivni je ze je ten design jednoduchy. Ale jinak vypada osklive a zastarale.
    Josef Kufner avatar 4.1.2011 17:20 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    Přesně tak. Je to přehledné, ale takové ošklivé.
    • Stačilo by přidat lehký stín/gradient na okraje, kde bílá přechází do šedé (bílá, tmavá šedá a plynule do stávající světlé šedé, šířka cca 20px).
    • Pak lehce poladit hlavičku (například přidat nějakou kresbičku, která by to jednak oddělila od zbytku stránky a také rozveselila).
    • A na konec opatrně přidat nenápadné gradienty (titulky cest si o to vyloženě říkají).
    • Taky bych asi přidal cca 50px do šířky (nebude přetékat tlačítko Facebooku).
    Hlavně ale s citem! Ten design je dobrý, jen chce trošku vyleštit a rozveselit.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Josef Kufner avatar 4.1.2011 17:27 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    A ještě nastav napevnou šířky sloupečků těch tabulek s cestama – každá je jiná.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Grunt avatar 4.1.2011 21:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    Přílohy:
    Jen tak pro zajímavost: Jak to vypadá z pohledu mobilního zařízení. Ještě jsem přihodil IDOS.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    4.1.2011 12:00 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    Lidi by měli víc stopovat a tuhle praxi by měl podporovat stát např. budováním zastávek pro stopaře. Osobně beru lidi skoro vždycky, nehrozí-li nebezpečí, a přijde mi škoda, že je stopování na ústupu (ubývá stopařů i těch co berou).
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    tsLnox avatar 4.1.2011 13:22 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    Tak to mi mluvíš z duše :-D Beru taky vždycky když to jde, a prostopuju nejmíň půlku měsíce když je zrovna auto nepojízdný :-D A taky většinou stopuju hrozně dlouho než někdo zastaví...
    5.1.2011 02:07 OFC | skóre: 2 | blog: OFCOFCOFC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    Já teda lidi, který mě vezmou, zásadně znásilňuju.
    4.1.2011 12:27 hajoucha | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    pouze pro ČR nebo i zahraničí?
    4.1.2011 12:34 Franta Gajdůšek | skóre: 15 | blog: co_me_prave_napadne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    ČR+SK ale tam zatim rozlišení jen na úrovni krajů. Zaměřujeme se především na pravidelně (týdně) dojíždějící studenty (protože studenti jsou zaprvé nejčastěji dojíždějící skupina a zadruhé lidé kteří ocení že ušetří nějakou tu korunu). Samozdřejmě nebráníme se nikomu jinému ani nepravidelně dojíždějícím. Ale funkce jsou přizpůsobeny pravidelnému ježdění.
    4.1.2011 13:18 Dormeg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    abcdotted? :-) Asi to chce nějaký lepší server :-)
    4.1.2011 13:29 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    Hehe, koukám na Jízdomat.cz jak psal xkucf03. Způsob, jakým jste jim okopírovali i texty z pravého sloupce či třeba title stránky, to chce hodně drzosti. A automaticky spamovat fb profily či stránky a skupiny chce drzosti ještě víc. Pevně věřím, že s takovým přístupem budete čím dál víc ojedinělí na českém internetu...
    Grunt avatar 4.1.2011 14:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    Na jednu stranu podobné snahy určitě oceňuju (určitě je to při nějaké středně dlouhé cestě do nějakého města a nebo na nějakou akci o hodně pohodlnější) společně s různými aukcemi, no na druhou stranu bych se docela obával o bezpečnost. Já osobně bych asi k někomu úplně cizímu do auta nesednul, stejně jako bych asi někoho úplně cizího nebral. Co komu brání vyplnit si naprosto falešné údaje, párkrát se ještě zaregistrovat jako banda virtuálních spolucestujících, uspořádat virtuální cesty, naklikat si vagón spokojených (virtuálních) zákazníků a udělat tak ze sebe nejdůvěryhodnější osobu na planetě zemi a pak uspořádat nějakou opravdovou cestu (tentokráte už ne virtuální) a místo cíle spolucestující odvézt někam na jihovýchod na otrocké práce? U té aukce je to sice také vždy riziko, ale tam vkládá člověk do banku jen svoje peníze (a většinou ještě ne moc). Já osobně bych teda určitě jel nějakým tím vlakem nebo busem, protože u něj je o hodně větší pravděpodobnost (spíš téměř jistota), že kam si člověk zadá jízdenku, tam většinou i dojede (všimněte si prosím, že se ale vůbec nezmiňuju o časovém rámci) pokud teda zrovna nezaspí. Ale co já vím, třeba jsem jen moc paranoidní.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    4.1.2011 14:39 hajoucha | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    no, co brání někomu vzít pušku a někoho na ulici zastřelit? Nebo alespoň kuchyňský nůž, že :)

    Tím chci poukázat na skutečnost, že pokud má někdo nekalé úmysly, tak rozhodně nebude čekat na nějaký plnýbus.cz. Naopak, jak je možno vyčíst z komentářů, tak stopem jezdí halda lidí a nic se jim nestalo. Včetně mé maličkosti.
    Grunt avatar 4.1.2011 14:54 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    no, co brání někomu vzít pušku a někoho na ulici zastřelit? Nebo alespoň kuchyňský nůž, že
    Možná proto lezu na ulici jen opravdu když musím. Jinak třeba to, že u nás na vesnici se tak nějak všichni známe a cizince by si všichni všimli. Abych pravdu řekl, tak v Brně jsem tuto obavu fakt měl a proto jsem po tamějších ulicích moc nelezl.
    Tím chci poukázat na skutečnost, že pokud má někdo nekalé úmysly, tak rozhodně nebude čekat na nějaký plnýbus.cz.
    Stejně jako nebude čekat na Aukro.cz nebo Ebay a přesto se tam takové případy objevují dnes a denně.
    Naopak, jak je možno vyčíst z komentářů, tak stopem jezdí halda lidí a nic se jim nestalo. Včetně mé maličkosti.
    Tak neříkám, že já ne. Ale není to o tom, že bych vyloženě stopoval. Když stojím na zastávce po odjezdu busu a jede zrovna kolem nějaký známý, tak ani nemusím. Stejně jako když kolem té zastávky jedu já a nějakého známého tam vidím. Stejně jako bych asi neměl vůbec strach svézt se s někým z portálu na nějakou akci (dost pochybuju, že by se tu někdo registroval a učil se pracovat s GNU jen proto aby mě odvezl někam do otroctví nebo něco podobného – i když… :-)), ale o o případech kdy nějaký dobrák vzal nějakého stopujícího a v tom lepším případě přišel jen o auto už jsem slyšel.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 4.1.2011 15:00 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    Když tak nad tím přemýšlím, nebude to spíše problém proč
    Dokázali nalákat řidiče aby k nim zadávali jízdy. Jenom jim chybí spolucestující kteří by se k jízdám přihlašovali
    ? Docela se obávám, že tomu nějaký Facebook moc nepomůže.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    vulgární Nick avatar 4.1.2011 14:49 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    Z Jízdomatu:
    Jízdomat již ušetřil 15 883 Kč a až 4 801 kg CO2.
    :))) To je fakt úlet...
    JSEM PRASE A HOVADO.
    Grunt avatar 4.1.2011 14:56 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    A nebo prostě jen reklama.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 4.1.2011 18:13 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    Tak tak
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 4.1.2011 15:13 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    BTW: Možná bych přidal ještě nějaké odkazy z Wikipedie (Car sharing ani Carpool nejsou určitě pojmy neznámé) a možnost přípojky notebooku.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 4.1.2011 15:15 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    A i ten poster se mi podařil najít.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jakub Lucký avatar 5.1.2011 13:12 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    To už je předělávka, originál opravdu pochází z USA z druhé světové války
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Jakub Lucký avatar 5.1.2011 13:12 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    Aha, ono to v tom odkazu je... sakra...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Josef Kufner avatar 4.1.2011 17:26 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    Nechceš k autům přidat ještě čtvereček s jeho barvou? Po rozkliknutí je sice fotka, ale i tak...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Max avatar 4.1.2011 18:14 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    K čemu ti je prosímtě barva auta?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Josef Kufner avatar 4.1.2011 18:45 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    Asi k témuž jako jeho typ. Vlastně by tam stačilo: Vrak? ano/ne.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Max avatar 5.1.2011 07:25 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    Tak typ je aspoň důležitý z toho hlediska, aby jsi věděl v čem pojedeš a co máš tedy od pohodlí a cesty očekávat. To my smysl dává, i fotografie auta, aby jsi měl komplet představu a aby jsi věděl, jaké auto máš při nabírání vyhlížet. Ale zveřejňovat vyloženě barvu auta? To jsi blondýnka? :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Josef Kufner avatar 5.1.2011 14:24 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    Tak ono tu barvu stejnak budeš chtít znát, abys věděl do čeho nastoupit.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    tmr avatar 4.1.2011 19:39 tmr | skóre: 17 | blog: Offtopic | Praha 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    Bude to pak hezky barevny :-)
    gtz avatar 4.1.2011 18:14 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    Nevím, ale řidič tedy vlastník vozidla musí počítat i s tím, že bere plnou odpovědnost za přepravu těchto osob. Co když bude bourat? atd. atd.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    4.1.2011 18:34 Mortal | skóre: 26 | blog: mortals_log
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    v pripade skody na zdravi jsou odskodneni z povinneho ruceni, a tam kde povinne ruceni nejde uplatit treba pri omotani auta kolem stromu bez zavineni ciziho ridice, tak na to se da poridit "pojisteni sedadel"

    V pekle jsou samé diskety a ďábel je velká disketová mechanika
    4.1.2011 19:23 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    Sice to vypada trosicku stare, ale to mi nevadi. Je to fajn a prehledne. Na druhou stranu spis nechapu tu sluzbu jako takovou. Neumim si predstavit, ze bych si vzal do auto cizi pasazeri a rucil za ne. Nehlede na to, ze rad jezdim sam (nebo s nekym, koho znam a nabidnu mu to).
    4.1.2011 19:51 Ace Rimmer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    Nevim jestli ma cenu se do toho poustet, kdyz uz existuje celkem vyzraly web jizdomat.cz. Celkove je ten jejich web v tuhle chvili lepsi. Tohle je typ sluzby, kde uzitecnost vyrazne zavisi na poctu uzivatelu - to je hlavni duvod, proc bude skoro nemozny vedle jizdomatu uspet. Pokud zacnete nejakym zazrakem prebirat od konkurence uzivatele, jenom zkopiruji veci, kde jsi lepsi.
    Konqui avatar 4.1.2011 19:59 Konqui | skóre: 18 | blog: Konqui | Rožnov pod Radhoštěm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    Web jsem zkoušel ale nepoužívám jej z jednoduchého důvodu: stejně neintuitivní a nepoužitelné jako všechny ostatní. Nemyslím tím design, ale složitost zadávání jízd. Jezdím v neděli a v pátek do Ostravy a zpátky, není tam žádná možnost pravidelného opakování jízd, případně si je opakovat na celý rok a zrušit jen když nejedu, nejde tam kopírovat trasa a podobně.

    Design taky není moc lákavý, ale to vidím jako druhořadou věc. Určitě si myslím že je co zlepšovat, možná to časem začnu využívat, nicméně minimálně formulářové akce přes AJAX by tam být mohly :-)
    Open/save dialogy z GTK+ jsou nejkřiklavější ukázkou toho nejdebilnějšího software, co vůbec může existovat.
    4.1.2011 20:47 Franta Gajdůšek | skóre: 15 | blog: co_me_prave_napadne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    Zdaj dve jizdy a pak klikni na pridat jizdu. Pokud jezdis pravidelne tak pouze kliknes jednou na pridat jizdu, scrolnes dolu a kliknes ulozit. Ale to jsou detaily pro stale ridice.
    4.1.2011 20:54 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    Stopovani je fajn, clovek potka zajimave lidi a pribehy. Kdyz jsme Jeepem jeli s pritelkyni z Pardubic na sraz amerik do Zaclere, tak v te vesnici co se odbocuje na Dvur Kralove jsme vzali stopare s velkym baglem. Rikal ze priletel z Cerne Hory a ze jede za kamosema. Tak jsme mysleli nejdriv jako ze to je vojak z mise v Jugoslavii a on to byl letec s padakem co priletel z Krkonos a potrebuje dovezt zpatky do Janskych Lazni, tak jsme ho tam dovezli. Byla to zajizdka jen par kilometru, ale pekne jsme si popovidali a aspon diky nam vyhral, ze se k autu dostal jako prvni :-)
    5.1.2011 12:44 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Projekt PlnýBus.cz - spolujízda nejen pro studenty
    Vic takovych co se neboji vzit paraglidistu
    never use rm after eight

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.