abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 23:55 | Zajímavý projekt

Byl spuštěn Humble Classics Return Bundle. Za vlastní cenu lze koupit hry Broken Sword 5 - The Serpent's Curse, Shadowrun Returns a Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut. Při nadprůměrné platbě (aktuálně 8,48 $) také Shadowrun: Hong Kong - Extended Edition, Wasteland 2: Director's Cut - Standard Edition, Age of Wonders III a Xenonauts. Při platbě 15 $ a více lze získat navíc Torment: Tides of Numenera a Dreamfall Chapters: The Final Cut Edition.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 00:11 | Bezpečnostní upozornění

Vývojáři linuxové distribuce Mageia na svém blogu upozorňují na narušení bezpečnosti Mageia Identity. Narušitel získal přístup k LDAP databázi a zveřejnil jména uživatelů, jejich emailové adresy a haše hesel. Hesla uživatelů byla resetována.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
20.2. 21:55 | Nová verze

Byla vydána verze 2.0.0 nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). Z novinek je nutno upozornit na nový zpětně nekompatibilní formát záznamu asciicast v2. S novým formátem si poradí nové verze asciinema-playeru a asciinema-serveru [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.2. 05:55 | Zajímavý projekt

Dle příspěvku na blogu zaměstnanců CZ.NIC byl spuštěn ostrý provoz služby Honeypot as a Service (HaaS). Zapojit se může kdokoli. Stačí se zaregistrovat a nainstalovat HaaS proxy, která začne příchozí komunikaci z portu 22 (běžně používaného pro SSH) přeposílat na server HaaS, kde honeypot Cowrie (GitHub) simuluje zařízení a zaznamenává provedené příkazy. Získat lze tak zajímavé informace o provedených útocích. K dispozici jsou globální statistiky.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
20.2. 04:44 | Komunita

Před týdnem společnost Feral Interactive zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux oznámila, že pro macOS a Linux vydají hru Rise of the Tomb Raider. Včera společnost oznámila (YouTube), že pro macOS a Linux vydají také hru Total War Saga: Thrones of Britannia. Verze pro Windows by měla vyjít 19. dubna. Verze pro macOS a Linux krátce na to.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 21:33 | Nová verze

Byla vydána nová major verze 7.10 svobodného systému pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) s názvem SuiteCRM (Wikipedie). Jedná se o fork systému SugarCRM (Wikipedie). Zdrojové kódy SuiteCRM jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 16:44 | Nová verze

Byla vydána nová verze 0.30 display serveru Mir (Wikipedie) a nová verze 2.31 nástrojů snapd pro práci s balíčky ve formátu snap (Wikipedie). Z novinek Miru vývojáři zdůrazňují vylepšenou podporu Waylandu nebo možnost sestavení a spouštění Miru ve Fedoře. Nová verze snapd umí Mir spouštět jako snap.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 14:00 | Komunita

Na Indiegogo běží kampaň na podporu Sway Hackathonu, tj. pracovního setkání klíčových vývojářů s i3 kompatibilního dlaždicového (tiling) správce oken pro Wayland Sway. Cílová částka 1 500 dolarů byla vybrána již za 9 hodin. Nový cíl 2 000 dolarů byl dosažen záhy. Vývojáři přemýšlejí nad dalšími cíli.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
19.2. 11:11 | Nasazení Linuxu

Před dvěma týdny se skupina fail0verflow (Blog, Twitter, GitHub) pochlubila, že se jim podařilo dostat Linux na herní konzoli Nintendo Switch. O víkendu bylo Twitteru zveřejněno další video. Povedlo se jim na Nintendo Switch rozchodit KDE Plasmu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
19.2. 05:55 | Komunita

Byla vydána vývojová verze 3.2 softwaru Wine (Wikipedie), tj. softwaru, který vytváří aplikační rozhraní umožňující chod aplikací pro Microsoft Windows také pod GNU/Linuxem. Z novinek lze zdůraznit například podporu HID gamepadů. Aktuální stabilní verze Wine je 3.0, viz verzování. Nejistá je budoucnost testovací větve Wine Staging s řadou experimentálních vlastností. Současní vývojáři na ni již nemají čas. Alexandre Julliard, vedoucí projektu Wine, otevřel v diskusním listu wine-devel diskusi o její budoucnosti.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
Který webový vyhledávač používáte nejčastěji?
 (2%)
 (28%)
 (62%)
 (2%)
 (3%)
 (0%)
 (1%)
 (1%)
Celkem 417 hlasů
 Komentářů: 35, poslední včera 19:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    Salamek avatar 29.3.2009 22:30 Salamek | skóre: 21 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    pochybuji že na tomto portále jsou nějací znalci widlí
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Max avatar 29.3.2009 22:47 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    Chvíli jsem je testoval, ale na toto jsem se nekoukal. Má to vůbec cenu řešit, když nevyšla ani RC verze?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Michal Fecko avatar 29.3.2009 23:08 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    Provokater amater :-D
    ✭Ⓜ♪☭✯⚑☢ⓦ€☈ avatar 29.3.2009 23:20 ✭Ⓜ♪☭✯⚑☢ⓦ€☈ | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    :-D
    I♥DRX * Děte do píči s poníkama!   -->   www.KERNELULTRAS.org     devonrex@jabber.ccc.de
    29.3.2009 23:22 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    Prokoukls mě. ;-)
    Jan Zahornadsky avatar 29.3.2009 23:24 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    Ne, proč taky, když už odjakživa si umí dopočítat UTC ze systémového lokálního času a nastavené časové zóny?

    Co vím, tak údaj, co znamená to divné hardwarové počítadlo není nikde zapsán, tj. každý si do něj může uložit co libo. Taky neprovokuji a neptám se, proč se v Linuxu preferuje ten nepřirozený obrácený přístup (většina lidí si nenastavuje UTC čas na hodinkách, aby si procvičili sčítání při každém pohledu na ně).
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    29.3.2009 23:31 disorder | blog: weblog | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    to je tym, ze tie hodinky nepouziva aj clovek na druhom konci sveta :)
    29.3.2009 23:33 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    UTC má tu zásadní výhodu, že nezávisí na aktuálním časovém pásmu a (ne)platnosti LČ.
    Luk avatar 29.3.2009 23:42 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    Problém nastává, pokud člověk bootuje na stejném stroji do dvou nebo více systémů. Pokud se bude pracovat s HW časem definovaným jako UTC, při změně na letní čas a zpět si každý systém jen upraví posun vůči UTC a uživatele to nijak netrápí. Pokud je to ale tak, že HW hodiny používají lokální čas, každý systém si hodiny posune a nadělá tím guláš, který pak musí uživatel dávat do pořádku. GNU/Linux umí s UTC v HW hodinách pracovat už mnoho let, kdežto ve Windows to zatím není a možná ani nebude. Tvůrce Windows se i v jiných ohledech chovají tak, jako kdyby jejich systém byl vždy na počítači jediný (tj. při instalaci přefláknou se na nic neptají a přefláknou MBR) - není proto důvod, aby se v tomto konkrétním případě chovali jinak.
    LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
    mkoubik avatar 30.3.2009 00:18 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    Taky neprovokuji a neptám se, proč se v Linuxu preferuje ten nepřirozený obrácený přístup (většina lidí si nenastavuje UTC čas na hodinkách, aby si procvičili sčítání při každém pohledu na ně).
    Přesto ti odpovím, a hned otázkou: Překročil jsi někdy s notebookem ne delší dobu hranici časového pásma?
    Jan Zahornadsky avatar 30.3.2009 00:51 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    Ano. Dokonce jsem měl i mobil a hodinky. Kupodivu se však to letadlo nezřítilo, příliš velký chaos jsem nezaznamenal, rabovat jsem nikoho neviděl, ani kanibalismus se nějak nekonal...
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 30.3.2009 00:26 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    Čas v hardwarových hodinách je informace pro systém, ne pro člověka. Tudíž je zcela logické zde preferovat něco, co má technické přednosti, což je právě čas v UTC.
    30.3.2009 00:41 Marble | skóre: 27 | blog: marble | Švédsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    Mimo problémů s časovými zónami, které tu už byly zmíněny, také proto, že převod z lokálního času na UTC není občas možný (resp. jednoznačný), ale naopak ano. Konkrétně ona druhá nebo třetí ranní hodina při změně z, resp. na letní čas. V prvním případě může hodnota lokálního času během inkriminované hodiny odpovídat dvěma hodnotám UTC (před posunem a po posunu) a není cesty, jak zjistit, která je ta správná. V druhém případě "pouze" lokální čas nelze převést na UTC (on je to defacto neplatný/neexistující lokální čas, ale už samotná existence neplatné hodnoty času je vcelku zbytečný borčus navíc, ne?).
    Jan Zahornadsky avatar 30.3.2009 00:57 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    Konečně, díky za problém, který musím uznat. :-)

    Ale i tak, vždyť přístup soudruhů z Microsoftu přeci docela funguje, pouze udělali předpoklad, že je na počítači jediný systém a to ten jejich. Ale co, nebudeme si lhát, není to vůbec nejhorší základní kámen na kterém (nejen Windows) stojí.

    P.S.: vítěze už máme, tak mi na to přestaňte odpovídat, stejně jde jen o blbou provokaci ;-)
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    30.3.2009 07:20 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    Přečti si ten článek v okazu dole. ;-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 30.3.2009 12:06 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    Obavam se, ze mist, kde neco ve Windows "docela funguje" je hodne. "Docela" ale neni dost dobre.
    Jan Zahornadsky avatar 30.3.2009 13:55 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    KDE 4.2 taky už docela funguje.
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    Salamek avatar 30.3.2009 16:49 Salamek | skóre: 21 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    +1
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    30.3.2009 20:34 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    Ještě to není dost dobře.
    Only Sith deals in absolutes.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 31.3.2009 20:25 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    KDE 4.2 je jedno z mnoha prostředí na Linuxu. Zato Windows je poněkud nahnilý ve všech vrstvách.
    Salamek avatar 1.4.2009 10:21 Salamek | skóre: 21 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    taky dobry konstatování , si musím zapamatovat :-P
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    belisarivs avatar 1.4.2009 13:08 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7

    Abych byl uprimny, rad bych videl konfrontaci tvych nazoru a nazoru Laela Ophira. Jak by kdo obstal a tak.

    IRC is just multiplayer notepad.
    Salamek avatar 1.4.2009 16:27 Salamek | skóre: 21 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    jo s LO jsem se hádal tak dlouho až mě na forech root.cz takticky ignoruje :-D
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    30.3.2009 08:02 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7
    Problém je to, že to hardwarové počítadlo si neumí zapamatovat nic jiného, než datum a čas bez časového pásma. Takže v tom už nejde reprezentovat tak běžná věc, jako zimní/letní čas. Takže každý systém si musí tenhle údaj (zda hardwarové počítadlo běží např. v s SEČ nebo SELČ) musí pamatovat někde sám -- takže jakmile máte na počítači více než jeden systém, máte problém.
    většina lidí si nenastavuje UTC čas na hodinkách, aby si procvičili sčítání při každém pohledu na ně
    Ten hardwarový čas slouží pro operační systém, který jej pak převádí na zobrazení času pro uživatele. Většina lidí taky nemá v hlavě radiový přijímač přesného času, a pro převod tohoto signálu na zobrazení místního času používají hodinky nebo budík.
    29.3.2009 23:43 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na znalce Windows 7

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.