Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.
24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.
Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.
Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].
JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.
Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).
V druhém zápisku uvedu moje aktuální stanovisko k problému open/closed-source...
Tento zápisek se týká e-mailu, který jsem dostal od GameZone.
Dal jsem si dohromady klady i zápory - vydat klienta pod GPL nebo na něm pracovat oficiálně ve spolupráci s GameZone?
Klady a zápory vývoje pod licencí GPL
Zápory: Budu se muset snažit co nejvíce napodobovat originálního klienta a průzkum protokolu dá taky nějakou práci. Pokud u někoho používání klienta odhalí, hrozí mu ban.
Bude hrozit určité nebezpečí zneužít klienta. Na druhou stranu doufám, že linuxoví programátoři jsou alespoň trochu soudní a nezačnou ihned pracovat na obcházení nějakého banovacího systému.
Klady: Můžu s vývojem kdykoliv seknout a někdo může v práci pokračovat. Nemám žádnou povinnost tomu nějaký čas věnovat a mám z práce dobrý pocit, že pracuji na svobodném software.
Klady a zápory vývoje přímo pro GameZone
Zápory: S velkou pravděpodobností za vývoj nedostanu nic; admini GZ vždy tvrdili, že se jim linuxový klient nevyplatí a toto vidí IMHO jako snadnou cestu ke zvýšení své popularity, je to pro ně přecejen reklama. Prostě mi poskytnou dokumentaci, já napíšu klienta podle jejich představ a budu si moct napsat zásluhy do dialogu "O aplikaci"... na to samé místo, kde nyní mám "Copyright (C) 2005 ...".
Navíc už mě bude vázat určitá povinnost klienta neustále aktualizovat a to v mém případě zaneprázdněného studenta není pěkný výhled do budoucna...
V klientovi bude pravděpodobně reklama...
Klady: Dostanu dokumentaci, klient bude oficiální a bude uveden na stránkách GameZone.
Ještě jsem se úplně nerozhodl, ale spíš se kloním k variantě první - neoficiální vývoj pod GPL.
Tiskni Sdílej:
# ifconfig ethX hw ether 00:01:02:03:04:05...
I kdyby byl program closed-source, tak není žádný problém si MAC adresu změnit.
Někteří ISP sice určují přístup do netu (povolit ano/ne a jakou rychlostí) pod MAC adresy, což je i moje situace, ale i tak se to dá pod Linuxem vždycky nějak ošulit ...