abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    29.5. 21:11 | IT novinky

    Společnost Framework Computer představila novou vylepšenou verzi svého modulárního notebooku Framework Laptop 13 s Intel Core Ultra Series 1, displej s lepším rozlišením a novou webovou kameru. Přímo do Česka jej zatím koupit nelze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.5. 15:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.16 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    28.5. 21:22 | Zajímavý software

    TerminalTextEffects (TTE) je engine pro vizuální efekty v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 48
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1028 hlasů
     Komentářů: 17, poslední dnes 15:31
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    kovar.pavel avatar 8.8.2007 18:13 kovar.pavel | skóre: 7 | blog: Kovikuv blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Jooo, vzpomínám taky na své začátky na linuxu. Já si zvolil po vzoru mého známého Mandrivu. Bylo to fajn. Dneska sice mám ještě i widle, ale to jen proto, že nikdo nebyl schopný napsat pořádný DJ nástroj (TraktorDJStudio a Virtual Dj).
    freshmouse avatar 8.8.2007 18:19 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Před těmi dvěmi či třemi lety by byla Mandriva určitě lepší volbou než Fedora. I SuSE by bylo asi pohodlnější. Nicméně, Fedoru jsem zvládl taky.

    Dneska bych nováčkům i zkušeným poradil na desktop jednoznačně Ubuntu. Sám ho mám a jsem velmi spokojený.
    8.8.2007 18:26 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Hm... já bych poradil Fedoru a dal jim odkaz na livnu. To je dneska defacto všechno co člověk ke zvládnutí Fedory potřebuje. Ale těžko říct, je-li nějaká distribuce lepší nebo horší než jiná... Ono je to spíš tak, že každému vyhovuje něco jiného, každá distribuce má své target audience a tam jednoznačně vede... Takže když to vezmu kolem a kolem, tak vzhledem k tomu, že krom Fedory jsem tu čest s moc distribucema neměl a že ne každého člověka, kterému bych radil, znám natolik dokonale abych tipnul kam patří, bych mu asi doporučil ať si stáhne Live CD Fedory, Ubuntu a OpenSUSE a ať si vybere sám... Toť pro nováčka... zkušenému netřeba radit ;-)
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    freshmouse avatar 8.8.2007 18:36 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Já bych poradil Ubuntu, protože: 1. obrovská komunita, 2. hodně SW v repozitářích, 3. půlroční nebo dvouletý (LTS) vývojový cyklus, 4. hodně novinek, které na desktopu lidé prostě chtějí, 5. perspektivní, 6. stabilní. Jednoduchost správy ani nezmiňuji, to je všude skoro stejné.
    8.8.2007 19:22 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    ne že bych snad chtěl vyvolávat nějaký flame... ale nemyslím si, že by Ubuntu bylo jediné které může tohle nabídnout, takže zkusím porovnat s fedorou

    ad 1. komunita sice možná menší než kolem ubuntu, ale imho přívětivější, zatím jsem se nesetkal s problémem, který by mi, nebo někomu jinému, nepomohla vyřešit

    ad 2. ano, tady Ubuntu vede, ač mnohdy netuším, na jakém softwaru to nahání, protože veškerý software který já používám je v repozitářích fedory též a to se chlubíme jen nějakými 8 tis. balíčků :-D

    ad 3. půlroční vývojový cyklus máme taky, delší je doménou redhatu, který je na fedoře založený (a ostatně EPEL spravují lidi z Fedory), sice zatím jenom na serverech, ale připravuje se i desktop, a pokud někomu nevyhovuje, že je to placené, je tu téměř identický CentOS a Whitebox

    ad 4. to se dá o Fedoře říci také, novinek je v každé verzi dost a dost

    ad 5. perspektivní je nejenom Ubuntu či Fedora ale i OpenSUSE a další

    ad 6. dovolil bych si tvrdit, že Fedora je stabilnější ;-)

    7. redhat v pozadí

    8. otevřenost, transparentnost

    9. komunikace a práce s upstreamem

    Jinými slovy, dle mého názoru, je v něčem lepší Ubuntu, v něčem Fedora, v něčem OpenSUSE a každému sedne něco jiného. Slepě každému doporučovat to či ono asi nebude to pravé ořechové ;-)
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    freshmouse avatar 8.8.2007 19:31 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Máš pravdu, je to čistě subjektivní. A já jakožto subjekt volím jednoznačně Ubuntu. :-) Ale Fedora je mi taky sympatická, narozdíl třeba od SuSE.

    ad 1. Přívětivé jsou obě komunity stejně (často radí ti samí lidé). A ani já jsem se nesetkal s neřešitelnou věcí.

    ad 6. Řeknu to takhle: u mě to je stabilní. A neslyšel jsem nic o problémech se stabilitou ani jinde.

    ad 7. Canonical to jistí.

    ad 8. Ubuntu snad není? :-O

    ad 9. Problém české lokalizace není snad všude, ne?
    8.8.2007 19:56 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    ad 8. řekl jsem to snad? některé (nejmenované) distribuce však nejsou ;-)

    ad 9. snad... nevím kolik patchů z Ubuntu se dostane zpátky do Debianu nebo až do upstreamu, ale ve Fedoře to máme vytyčeno jako jeden z cílů a tím z naší práce mají prospěch i ostatní.
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    8.8.2007 22:41 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Ano, hlavně Launchpad je otevřený a transparentní.
    freshmouse avatar 8.8.2007 23:23 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Launchpad? A novell.com/linux je otevřený a transparentní? A ty flashové animace tam jako znamenají co? A jak souvisí Launchpad se samotnou distribucí?

    Co se týče distribuce, ta JE PLNĚ OTEVŘENÁ. Tečka. Nehodlám o tom diskutovat, a s lidmi typu jednou_chci_pracovat_u_novellu už vůbec ne.
    8.8.2007 23:44 Mark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    To akoze Ubuntu neumoznuje pouzivat napr. flash player? BTW, pripominas mi svojimi reakciami Fica, nasho predsedu vlady.
    - Pan premier, vas poslanec ukradol milion.
    - Ako sa opovazujete nieco take povedat, ked Dzurinda ukradol desat milionov a zobral invalidom dochodky?
    juraj-bit avatar 8.8.2007 23:47 juraj-bit | skóre: 14 | blog: X BLOG X | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Ale ako argument a aj matematicky to sedi :D
    freshmouse avatar 8.8.2007 23:54 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Špatně jsi mne pochopil. Já jsem jen chtěl říct, aby si pan Stopka nejdříve zametl před vlastním prahem a aby měřil stejným metrem VŠEM. Flash player sám mám a používám.

    Jestli jsem jen malinko připomněl Fica, tak se velmi omlouvám, muselo to být pro vás hrozné. :-)
    9.8.2007 00:41 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Mno když to chceš brát takhle... tak... jsou všechny nástroje, které se používají k vývoji Ubuntu otevřené a transparentní? Pokud se launchpad při vývoji používá, pak odpověď zní ne a ani Ubuntu tedy není kompletně otevřené a transparentní. Ve Fedoře máme otevřené a transparentní i veškeré nástroje, které se používají k vývoji. Ale to je spíš slovíčkaření... normálnímu uživateli tohle může být asi šumafuk :-D
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    freshmouse avatar 9.8.2007 00:45 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    JÁ to tak nechci brát, to Marek Stopka (podle všeho).
    9.8.2007 00:55 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Ona si totiž většina lidí vybere vždy to, co je nejlepší pro ně a tak se Ubuntisti v otázce svobody a otevřenosti vyhýbají diskusi o otázkách nástrojů, které používají k vývoji. A tvůj argument s novell.com/linux je trošku mimo, vzhledem k tomu, že já nemluvil o tom, že je něktérá distribuce svobodnější, jen jsem řekl, že launchpad není otevřený a transparentní. A navíc, když už bych takové srovnání dělal tak bych dělla to srovnání nejspíše s openSUSE.org, které na stránce novell.com/linux není ani zmíněno, kdyby si tu stránku četl, našel by si tam informace o SLED a SLES. A ano, vývojářské nástroje openSUSE jsou svobodné, otevřené a transparentní. Buildservice si můžeš nainstalovat i na svůj lokální server, podívat na zdrojáky, vylepšít,.. což s Launchpadem neuděláš.
    freshmouse avatar 9.8.2007 10:35 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Ty prostě Ubuntu vyčítáš, že používá LP. LP s Ubuntu NIJAK nesouvisí. Copak každý redakční systém kdejakého blogísku vývojáře SuSE je otevřený? A mají všichni v telefonech (kterými se domlouvají na vývoji) open source OS? Atd.? Já bych řekl, že ne -- a je mi to jedno.
    9.8.2007 10:44 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Bych řek, že tvoje aktivita v tomhle blogu dává slovu stopkovýtrusé nový význam :-P
    9.8.2007 10:17 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Hm... promiň asi jsem tě špatně pochopil... ale víceméně to měla být reakce na otázku jak Launchpad souvisí se samotnou distribucí ;-)
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    freshmouse avatar 8.8.2007 18:43 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Před těmi dvěmi či třemi lety
    Ale fuj.
    AltOS avatar 13.8.2007 12:36 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Nezkousel jsi nahodou Ultramixer2? Java app, vypada zajimave, ale bohuzel me nejde zvuk (asi code: klavesnice - chyba - zidle)... :)
    8.8.2007 18:19 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Hm... ty si jsi přešel ze dne na den? A pamatuješ si kdy to bylo? Štastný to člověk. Já jsem přešel tak nějak postupně... loni... nejprve jsem si nainstaloval Fedora Core 3 (i když už byla čtyřka) a nedlouho poté vyšla pětka, tak jsem dělal novou instalaci. Mno a dneska mám Fedoru 7 a podílím se na vývoji. A to je to teprve něco přes rok, co jsem přešel... Hm... možná už rok a půl? A já chudák díky své paměti a plynulému přechodu nemám co slavit :'(
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    8.8.2007 18:20 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Jo a zapomněl jsem dodat... asi půl roku u mě koexistovaly Windows a Fedora Core a používal jsem obojí...
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    freshmouse avatar 8.8.2007 18:22 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Fakt ze dne na den. Jeden den jsem nainstaloval, druhý den jsem jen přenesl soubory. Do Windows jsem se kvůli něčemu (třeba Nero) vrátil jen jednou týdně, pak měsíčně...

    Mno, jestli jsi přešel plynule, měl bys i slavit plynule. :-)
    8.8.2007 18:30 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Hm... to není špatnej nápad... Půl roku oslav zní lákavě :-D Co se týče toho windows tak u mě to bylo spíš tak, že jsem visel asi na dvou hrách (ty jsem pak oželel) a vyráběl jsem v delphi maturitní projekt. To nějak v linuxu nešlo... udělat program po win. Možná, kdybych trochu zavzpomínal, tak bych mohl slavit dvě výročí... někdy kolem maturity, kdy jsem windows přestal používat a pak, a to bych možná i mohl dohledat podle faktury, koupi notebooka, který windows neviděl ani ve výrobě :-)
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    Jan Drábek avatar 8.8.2007 21:57 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Já jsem byl nucen přejít ze dne na den :D Kvůli logu přihlášení, aby měli rodiče přehled, ale nemuseli mi pokaždé osobně zadávat heslo :D
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    10.8.2007 13:44 MiK | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Hm, já mám taky Fedoru 7, taky jsem přešla zhruba před rokem a něco, ale připadám si pořád stejně blbá :)
    8.8.2007 18:27 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    :-]]] vzpominat na doby, kdy se pouzivala fedora 4....

    je pravda, ze me tucnaci na pocitaci uz malinko vyhnivaji a pelichaji, nicmene doba RH 5/6 ... kdy jsem zacinal fakt byla jeste hodne jalova... a srovnavat takove gnome 1.x a kde 1.x a dnesni beryl... ;-]

    btw. vcera jsem podlouhe dobe kompiloval kernel na miru... kdyz zavzpominam, jaka byla zabava kompilovat 2.2 jadra... kdo ma dneska naladu prochazat vsechny ty volby?!
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    8.8.2007 18:32 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Hehe... se starými Red Haty jsem taky občas přišel do styku... Táta je měl (asi z hecu) nainstalované na domácím počítači. Párkrát mě je i nechal naistalovat samotného... jo to byly časy... tehdy jsem, když jsem výjimečně zavítal do linuxu, používal jedině KDE, dneska je to jedině GNOME :-D a kompilování jádra už mě taky omrzelo...
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    freshmouse avatar 8.8.2007 18:39 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Já taky jádro kompiloval jen v dobách, kdy jsem tomu nerozuměl. :-) Tehdy se hodně psalo o tom, že všichni by si měli kompilovat vlastní jádro kvůli výkonu atd. Tak jsem to taky zkoušel. Nakonec jsem přišel na to, že jen ztrácím čas a rozdíl mezi distribučním a svým jádrem skoro ani nepoznám... :-)
    freshmouse avatar 8.8.2007 18:32 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Pro každého je "tehdy" jiná doba! :-)
    8.8.2007 19:08 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Tj, doby kdy se používala FC4. To mi přijde dost jako včera, však: http://www.abclinuxu.cz/blog/trench/2005/6/21/91705

    Teď koukam, že jsem psal i o prvním Ubuntu. Chm.
    8.8.2007 19:13 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    A Vyskočil už nedělá bloggeří top, pro milión věcí už nikdo ani nevzdechne. Jakoby všechno bylo odjakživa tak jak je. Hnusnej pocit.
    9.8.2007 21:29 hardgoregeek
    Rozbalit Rozbalit vše 2.2.*
    2.2.*??? 2.2.6 rulez!!! co já sem se ho nakompiloval. to byly zlaté časy. tehdá, snad někdy kolem roku 2000 sem sehnal starej noťas siemens (486dx2,16MBRAM,600MBHDD) místo psacího stroje. a že sem byl v prváku na SŠ obor IT tak sem zatoužil po něčem profesionálnějším než byly woknousi. chtěl sem unix. hodně sem o něm slyšel. ale kde ho vzít? pak sem se dozvěděl o linuxu. hned sem zajásal a zásady gnu adoptoval. tenkrát mě spolužák předběhnul a koupil si red hat 7.(něco-ani-nevim). ještě dneska bych ho někde vyhrabal - měl sem ho přepálený. ale spolužákovi to nevyšlo a od té doby je pro něj linux strašná sračka a nic to bohužel nezmění. a protože instalovat něco takového jako linux na výkonný počitadlo který sem sdílel s bráchou bylo nemyslitelný tak sem se rozhodl předělat můj psací stroj značky siemens na linuxovou laboratoř. stáhnul sem si nějakou lehkou distribuci na pár disket odvozenou od slackwaru a nainstalil(jak se to sakra jmenovalo, monkey linux? ten asi ne,asi proberu diskety:-}). dodnes mám zato, že linux může za mou zastydlou pubertu ;-} a co sem se nakompiloval věcí. a jaký s tím byly problémy. a kolik nocí sem probděl jako zombie u malinkatého elcédé noťasu. a pak když sem sehnal nový kompl a nainstaloval onen jmenovaný red hat tak sem se úplně zděsil - no hrůza, oproti slacku tak složitý konfiguráky a já nevím co až mi bylo zle.hned následoval debian u kterého sem dlouho zůstal a nakonec přišlo ono zlořečené (k)ubuntu. ke slacku sem se už pak nikdy nedostal a je to možná škoda. dodnes kdykoliv slyším něco o slacku musím zamáčknout slzu a zavzpomínat na ty zlaté časy nového milénia.
    Dalibor Smolík avatar 8.8.2007 18:45 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Jo, když jsem začínal s Linuxem, bylo ještě minulé století. Byl to RH 6.2. Tenkrát to bylo o něčem úplně jiném, o uživatelské přívětivosti dnešních distribucí se mohlo nechat jenom zdát. Kompilace jádra - toť byl vrchol dovedností :-). Instalace pomocí svaté trojice - samozřejmost . A dneska? Připojím foťák - objeví se mi dialog co s tím chci udělat .. totéž s CD, DVD .. kouzlo unixové příkazové řádky a blikajícího monitoru tytam (teď žertuji :-))
    A kompilace jádra? Prostě nainstaluji balíček a jádro vyměním - ano, občas je to potřeba. Už to prostě není ono ...Jinak jsem však na rozdíl od části zde přispívajících zůstal u KDE, prostě mi sedne a měnit nebudu. I když je to moloch.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    freshmouse avatar 8.8.2007 18:47 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Já si zase naopak myslím, že to teď začíná být ono.
    brk avatar 8.8.2007 18:51 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Jen do té doby, než ti nějaký hyperaktivní skript začne přepisovat konfiguráky, které sis nastavil k obrazu svému.
    USE="-qt -kde"
    freshmouse avatar 8.8.2007 19:15 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Svého času jsem měl asi moc volného času a něco jsem si taky konfiguroval ručně. Protože jsem ale ve své nevědomosti často něco pokazil, zjistil jsem, že by bylo lepší si konfigurace zálohovat.

    Napsal jsem si proto takový malý skriptík, který měl za úkol otevřít konfigurák a zazálohovat ho (resp. původní konfigurák) ke mně do ~.

    Takže jsem napsal něco jako: název_toho_skriptu xorg a, což znamenalo: zazálohuj stávající verzi konfigurace X do ~/konfiguraky/xorg/ a pak ji otevři v Gedit. Umělo to i obnovovat ze záloh.

    Pak mě ruční editace přestala bavit... :-)
    Dalibor Smolík avatar 8.8.2007 22:16 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Hm, Debian je jedna z distribucí, která příliš nepřepisuje konfiguráky, které si člověk udělal ručně. Při aktualizaci se zeptá, zadám vždy volbu "ponechat tak jak je". Jinak si na zálohování konfiguráků dělám jednoduchý skript, který pravidelně zálohuje konfiguráky do jiného adresáře. Takže ztrátu konfiguráků neřeším. A dá se klidně experimentovat - původní konfigurák vždy uložím bezpečně někam, než se pustím do jeho "rozebrání" :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    9.8.2007 00:47 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Mno, Fedora se sice neptá (dle hesla 'instalace/update/odinstalace balíčku musí být neinteraktivní a tak plně automatizovatelná'), ale uživatelem editované konfiguráky taky nepřepisuje. Místo toho zapíše nový konfigurák do souboru s příponou tuším rpmnew (zbytek jména, včetně původní přípony, pokud je nějaká, je stejný) a pokud ten update provádíte v příkazové řádce tak i vypíše warning, že to udělal, jak je to v gui nevím, není nad ruční yum update... A osobně si myslím, že Debian a Fedora nebudou s tímto přístupem zdaleka jediné distribuce. ;-)
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    8.8.2007 20:59 walley walleyovic | skóre: 4 | blog: walley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Ono to prestalo byt s redhatem 7.2, poslednim pouzitelnym, ted uz je to jen kopie widli a povypinat fsechny ty vyskakovaci dialogy da cim dal tim vic prace.
    8.8.2007 20:45 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Jo,tak nejak, akorat jsem RH 6.2 vymenil brzo za suse 7.1, pak mi NT4, co jsem mel v dualbootu implodovaly a ja uz partici s NTFS neobnovoval, ale pouzil ji pro ext2... No, rekl bych, ze dnes uz toho umim zase min nez v te dobe. Proste pocitac pouzivam :-) Pokud mi muj distrodarce nepripravi nejake prekvapeni, jako byla tezce problemova 10.1 (?)...
    OndraZX avatar 8.8.2007 20:20 OndraZX | skóre: 27 | blog: OndraZX | Frydek-Mistek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    8.8.2007 20:41 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Hm... koukám, že nejsem jediný, kdo šel cestou KDE -> GNOME... :-)
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    8.8.2007 20:43 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Pridávam sa :)
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    cezz avatar 8.8.2007 23:21 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Tak to rozhodne nie.. :-) Aj ked KDE sa u mna drzalo len kym som nebol natolko sikovny aby som ho vymenil.. :-D Cesta ku terajsiemu DE bola ale dlha a trnista, cez fvwm, kdejaky *box, xfce, az nakoniec bolo dost ramky aj na GNOME :-) To bolo vlastne jedine, co ma tak dlho drzalo u XFCE, teraz uz sa o tych par megabajtov nema zmysel bit..
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    9.8.2007 08:07 Septyk | skóre: 2 | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    To já šel cestou Gnome>KDE>Gnome :)
    ...
    Honza Balák avatar 9.8.2007 08:36 Honza Balák | skóre: 23 | blog: Jaxův linuxový zápisník | Předklášteří
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Já zase KDE -> Gnome -> KDE :-)
    <null>
    9.8.2007 08:49 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Ja zase GNOME->XFCE->KDE
    9.8.2007 09:51 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Gnome (hodinu) -> WindowMaker (mesic) -> KDE (sesty rok)

    Kdo vi, jak by to dopadlo, kdybych na tom RH mel jako vychozi KDE :-D
    9.8.2007 09:56 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Prdlajs, sedmy nebo osmy... Jujky, toto leti.... Gnome 1.x, KDE 1.x, Netscape 4.x jako prohlizec 8-O
    wake avatar 8.8.2007 22:08 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    ten antialiasing, ten je vypnutej SCHVALNE???
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    cezz avatar 8.8.2007 23:23 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Tiez mi to udrelo do oci.. Asi nejaky zlozvyk z win, tam si na tom zakladaju.. ;-)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    8.8.2007 23:48 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Nemáš jenom jiné pořadí subpixelů? Já si zubatých písem všímám aniž bych chtěl, a na jeho screenshotech jsem je nezaznamenal. ;-)
    9.8.2007 00:48 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Ne, jiným pořadím subpixelů to není. Ten antialiasing je na 100 % buď vypnutý nebo nefunkční. Jinak si kresbu písma pomocí jediné netransparentní barvy nedokážu vysvětlit. Při zapnutém antialiasingu by to bylo alespoň ve stupních šedi, při zapnutém subpixel hintingu barevné... Stačí si ten screenshot v něčem přiblížit, pokud Váš zrak není dostatečně silný (nebo máte monitor/display s hodně velkým DPI) a je hned vidět, že je bez antialiasingu.
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    9.8.2007 13:41 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Schválně jsem otevřel všechny screenshoty v GIMPu a pořádně přiblížil. Na všech je vyhlazování pomocí odstínů šedi.
    9.8.2007 15:12 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Mluvíme oba o tomtéž? Tady zcela jasně žádně vyhlazování není. Dobře je to vidět na horním panelu.
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    9.8.2007 16:12 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Na některých screenshotech jsou sice i aplikace s vyhlazeným písmem (openoffice), ale vždy je tam i něco s písmem nevyhlazeným, z některých obrázků to nelze určit, protože jsou v jpg.
    OndraZX avatar 9.8.2007 17:04 OndraZX | skóre: 27 | blog: OndraZX | Frydek-Mistek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Ne, na tomto obrazku neni, ale na jinych ano - viz cela stranka na http://www.sweb.cz/samba/ubuntu/

    viz vyhlazovane vs. nevyhlazovane

    Na tom notebooku vypadalo vyhlazovane pismo opravdu strasne - ono je to vseobecny fakt, ze zorbrazeni pisma na linuxu je problem, priznavaji to i vyvojari. Ale to neznamena, ze se nenajde "linuxovy guru" ktery bude tvrdit, ze ma vyhlazovane pismo v Linuxu lepsi nez ve Windows.
    9.8.2007 20:33 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Hm... tak na mém notebooku vypadají ty screenshoty s vyhlazeným písmem o hodně lépe (z prvního odkazu; mimochodem, taky mám Acer...)

    co se týče těch druhých obrázků tak to vyhlazované není úplně na sto procent, ale i tak se mi líbí víc. Tam je vypnutý subpixel hinting? Na první pohled mi to tak přijde.

    Za linuxového guru se rozhodně nepovažuji, ale vyhlazované písmo se mi na linuxu líbí (Fedora 7, full subpixel hinting, DejaVu), zvláště pak Japonské znaky (ke kterým mám font, který vyhlazování podporuje) jsou výrazně lepší než znaky čínské (ke kterým mám font bez vyhlazovaní). S windows to porovnat nedokážu, za a) poslední windows, které jsem viděl jsou Win XP a na LCD se zapnutým Clear Typem (či jak se to jejich vyhlazování jmenuje) jsem to viděl jenom párkrát a nikdy se mi to nelíbilo, za b) můj notebook nikdy neviděl nic jiného než linux, a ani neuvidí...

    Stručně shrnuto, mě se vyhlazené písmo v linuxu líbí, ve windows se mi, když jsem ho v minulosti viděl, nelíbilo.
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    13.8.2007 02:00 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Hm, tak to je věc názoru. Mě se nevyhlazované (nebo špatně vyhlazované jako třeba v XP) písmo takřka hnusí i na monitoru se 125 DPI, který by vyhlazování už vlastně neměl potřebovat. ;-)
    ... ono je to vseobecny fakt, ze zorbrazeni pisma na linuxu je problem, priznavaji to i vyvojari.
    "Vevnitř" v knihovně možná problém je, ale navenek zobrazuje libfreetype písma nejlépe ze všeho, co mi kdy přišlo pod ruku. Nedávno jsem porovnával výsledek s dalšími renderery (od Adobe, Apple a MS) a jediný srovnatelný byl ten od Apple v Safari/win, ten od Adobe (v Readeru) je o poznání horší (rozmazává) a ten od MS stojí za ... starou belu.
    8.8.2007 22:44 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Já začínal na RH 7.2 :-)
    juraj-bit avatar 8.8.2007 22:56 juraj-bit | skóre: 14 | blog: X BLOG X | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Síce screenshot zo svojho prvého RH 4.2 už nemám k dispozícii, ale moje prvé Gnome vyzeralo nejako takto.
    freshmouse avatar 8.8.2007 23:26 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Juj.
    cezz avatar 8.8.2007 23:31 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    GTK+ 1 :-) To boli casy..
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    9.8.2007 08:06 myšák | skóre: 26 | blog: EmentuX | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc

    Už jsem si říkal, že jediný "děda", který začínal s RH4.2 jsem já. :-) Jj, to byly časy. Hledal jsem tehdy v knihkupectví něco o UNIXu a našel tam podivnou knihu s týpkem na koni kde se psalo o jakémsi operačním systému á la UNIX, který si můžu zadara nainstalovat doma na PC...

    Je nesmírně těžké být idiotem, konkurence je obrovská...
    9.8.2007 17:27 Seti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Tu knížku pořád mám, bylo k ní přibaleno CD s RedHatem 5 :)
    9.8.2007 22:45 myšák | skóre: 26 | blog: EmentuX | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc

    Jj, já jsem ji tehdy kupoval ještě s RH4.2 (mám to CD dodnes na "čestném místě" ve stojanu. Je fakt, že nedlouho potom jsem instaloval RH5.1.

    Teď koukám do stojanu a mám tady RH4.2->RH5.1.->RH6.2->RH7.0->RH7.2->RH7.3 Pak jsem byl chvíli RedHatu "nevěrný" s Mandrakem 8.1, 9.0 a 10.0, po kterých následovalo období s Fedora Core 3 a 4 a teď je ze mě "uřvaný Ubunťák" :-D

    Je nesmírně těžké být idiotem, konkurence je obrovská...
    juraj-bit avatar 9.8.2007 23:00 juraj-bit | skóre: 14 | blog: X BLOG X | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Len doplním, že net som mal až od RH 6.2, pevná linka od telekomunistov, modem vydával charaktristický zvuk, ktorý bol až príliš návikový, keď onemel, znamenalo to, že spadlo pripojenie. Dátový prenos kolísal od 1 - 5 kB/s :-) Takže na tie staršie verzie RH 4.2 - 5.2 žiadne fóra, abclinuxu, ubuntuforum, otázky a odpovede na nete ale poctivo knižky a howto na 2. CD.
    Dalibor Smolík avatar 10.8.2007 11:01 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    No, já jsem sice z Prahy, ale pracuji v oblasti, kde až do roku 2005 nebyla žádná možnost rychlejšího připojení na net s výjimkou wifi, ale i tak jsem do roku 2003 jel přes modem. Takže tyto problémy znám dobře, všechny znalosti z howto na CD, knížky, ještě mi leží v regále.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    9.8.2007 23:18 Seti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Chicht, to jsme dopadli stejně :D A nejhorší je, že čím "vymakanější" je distribuce, tím jsem línější. Nakonec se ze mě stane klikač ala win-like useři :D Ale na druhou stranu musím přiznat, že instalace a konfigurace nového systému je neporovnatelně rychlejší a komfortnější, než tomu bývávalo. Teď jsem instaloval domácí server s FreeBSD na nějakém P133, nebo co to bylo, a čekat 2 hodiny jenom než se zkompiluje Apache je někdy o nervy :) Ale zase instalace čistého systému i s port kolekcí byla jako blesk.
    9.8.2007 17:24 Seti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Heh, tak můj úplně první linux byl mmnt... už to mám před sebou, 4x CD RedHat Archives, verze 3.0.3 z června 1996 :) jako WM byl FVWM, pokud si dobře vzpomínám... jj, kde jsou ty doby (potají utírám slzičku :))
    9.8.2007 09:25 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc

    .... Úplně jsem prošvihl jedno výročí. Ne, nemyslím jubilejní milionté milování s nějakou mladou&pevnou (to si nechám na doby, až budu magistrem) ...


    To děláš ale chlape velkou chybu, na nic nečekej nebo si to později budeš vyčítat :-)
    9.8.2007 09:49 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    To nejspis neni predsevzeti, ale rejpnuti do toho_jehoz_jmeno_se_nevyslovuje :-)
    9.8.2007 10:25 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Aha, tak to mi fakt nedocvaklo, až tak dobře toho_jehoz_jmeno_se_nevyslovuje neznám a na jeho webu mě nikdo neuvidí :-)
    Jendа avatar 9.8.2007 13:19 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Jó, jó, to byly časy... Mandrake 10.1 jsem poprvé instaloval v únoru 06 a nedokázal jsem ani nainstalovat Firefox - z rpmseek.com jsem stáhl balíček a pak jsem řešil dependency hell. Naštěstí mě to neodradilo a tak jsem se v září přihlásil na kroužek v stv a tam jsme probírali Gentoo. To mě málem odradilo (pro začátečníka Gentoo!), ale naštěstí jsem objevil Ubuntu a spokojenost dodnes. Wokna nemám od konce ledna 2007 - taky půlrok.
    Dalibor Smolík avatar 9.8.2007 21:18 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Jezdíš na tábory do Janských Lázní? :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    10.8.2007 11:13 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva roky s tučňákem, anebo víc
    Tak to ja začínal na Vektor Linuxu:-)
    Absolutně jsem ničemu nechápal ... a nešla myš, klávesnice, Xka.
    Ale i přesto jsem ho měl rád, protože on mi přehrál video, na které mi Win98 řekl:
    némám kodek ;-) A stránky M$ mi řekli že win98 není podporován, ať si nase*u (s prominutím).
    A to nemluvím o tom, že to video přehrál na fullscreen a bez záseku.
    Což Win98 "neuměl" skoro u ničeho....;-)
    A také jsem si mohl pustit FF s hoooodně záložkami a nesekalo se to......
    Pak Fedora, Ret Hat a nějaké pokusy.

    Nyní mám Ubuntu & Gentoo a jsem spokojen.
    (Linux používám dva roky)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.