abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | Nová verze

    Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 21:44 | Komunita

    Ubuntu 24.10 bude Oracular Oriole (věštecká žluva).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 03:22 | Zajímavý článek

    V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 00:11 | Nová verze

    Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    27.4. 17:44 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 883 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    27.7.2020 00:01 Luk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podáváme daňové přiznání přes web finanční správy
    Vyplním v EPO a podám přes EPO s ověřením totožnosti přes datovou schránku.
    vlk avatar 28.7.2020 08:56 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podáváme daňové přiznání přes web finanční správy
    +1
    You don't exist, Go away !
    27.7.2020 11:02 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podáváme daňové přiznání přes web finanční správy
    Vygeneruji v PROFITu (lpsoft.cz) a nejak dodam - letos postou (podaval jsem ho v normalnim terminu, nebot tem kriplum, co tu vladnou, a rikaji co pet minut neco jineho, jsem neveril, ze pak nebudou prudit, proc jsem nepodal, kdyz jsem mohl apod.). Puvodne jsem si nechal vyrobit eidentitu, protoze to vypadalo, ze tak pujde podat priznani bez dalsich saskaren, ale hovno hovno, zlata rybko. A jelikoz me nasrali a na postu se mi nechtelo, poslal jsem to (vytistene, podepsane a naskenovane) pres postaonline.cz. Zatim je z financaku ticho po pesine, CSSZ a VZP jsou s tim v pohode, zda se.
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    29.7.2020 07:30 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podáváme daňové přiznání přes web finanční správy
    Jo, to s tím pruzením chápu. Možnost podání přes Dopis Online mě vůbec nenapadla, protože imho podpis na naskenovaném papíru neplňuje definici elektronického podpisu, co zle úředně uznat. Ale ty zákony jsem k tomu nějak podrobně nestudoval, tak snad to i vzhledem k pandemii bude v pohodě. Kdyby s tím měli na finančáku nějaký problém, docela by mě zajímalo jaký.
    There is no point in being so cool in a cold world.
    29.7.2020 20:25 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podáváme daňové přiznání přes web finanční správy
    Nevim, taky jsem to nestudoval, uvidime, kdy a s cim na me prijdou :-D Ale kdyz poslu priznani vytisknute primo a podepsane, je to temer to same, protoze stejne nevedi, jestli jsem to podepsal ja, nebo nekdo za me, nebo jsem podepsal cisty papir, na ktery nekdo neco dotisknul (no dobre, to by slo asi casto odhalit, kdyby nekdo chtel). Ve smyslu zakona, ktery to zrovna moc neresi, je to ostatni elektronicky podpis, ktery je (pravdepodobne) uznatelny v soukromopravnim jednani.

    Ale vzhledem k tomu, ze za normalnich okolnosti postou vytistene priznani posilam sice vlastnorucne podepsane a podpis neni overeny, prijde mi to prast jako uhod...
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    29.7.2020 21:37 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podáváme daňové přiznání přes web finanční správy
    Ode mne už si několikrát úředníci FÚ takhle "podepsané" dokumenty sami vyžádali, takže je poměrně velká šance, že to projde. Navíc je to při EPO podání běžné u některých příloh - např. čestné prohlášení druhého z manželů, že neuplatňuje slevu na stejné dítě (což je samo o sobě jedna z velkých absurdit praxe naší daňové správy).
    29.7.2020 21:14 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podáváme daňové přiznání přes web finanční správy
    Naskenovaný podpis vytištěný na papíře není elektronický podpis, natož uznávaný elektronický podpis. Ale vzhledem k tomu, že to Česká pošta s největší pravděpodobností tiskne barevným inkoustem (předpokládám, že to nakonec stejně skončí na lince PostServisu), úředník to nejspíš na první pohled nerozezná od vlastnoručního podpisu – pokud je ten podpis trochu rozumně naskenovaný. Já už léta na všechny dokumenty, které vytvářím já, svůj podpis rovnou tisknu (když je nemůžu rovnou elektronicky podepsat), a nikdo si toho nikdy nevšiml.
    30.7.2020 13:39 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podáváme daňové přiznání přes web finanční správy
    Jasne, ten "ostatni" elektronicky podpis jsem myslel na naskenovany vlastnorucne podepsany dokument.

    Jinak jo, tisknou to barevne.
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    30.7.2020 19:32 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podáváme daňové přiznání přes web finanční správy
    Naskenovaný vlastnoruční podpis vytištěný na papíře není „elektronický podpis“, je to prostý „podpis“.
    27.7.2020 11:36 osel jara
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podáváme daňové přiznání přes web finanční správy
    Pak je třeba do 5 dnů vytisknout, podepsat a na úřad osobně doručit jednostránkové potvrzení o podaní

    Zatím jsem vždy potvrzení posílal (doporučeně) poštou.

    A ještě drobnost, je možné uložit předvyplněnou šablonu. Při novém podání stačí do aplikace nahrát šablonu a doplnit změny (rok, částky).
    29.7.2020 07:41 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podáváme daňové přiznání přes web finanční správy
    Díky za doplnění. Poslat to doporučeně je taky možnost. I když bych se trochu bál, zda to doručí včas (přece jenom, je tam ten termín 5 dnů). Pokud si ale můžu vybrat, např. protože ve městě je jak pošta tak finančák, finančák je jasná volba ...

    To s tím předvyplněním je dobrá poznámka. Zkoušel jsem takto řešit jen osobní údaje, protože jinak jsem měl strach, že bych pak musel zkontrolovat zda ten formulář nějak neupravili.
    There is no point in being so cool in a cold world.
    29.7.2020 10:27 Vantomas | skóre: 32 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podáváme daňové přiznání přes web finanční správy
    Při komunikaci se státní správou je rozhodující datum na razítku/podacím lístku. Dnes už to není tak běžné, ale ještě před lety v Praze na hlavní poště bývaly velké fronty před půlnocí posledního dne termínu daní. :-)
    27.7.2020 11:42 Vantomas | skóre: 32 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podáváme daňové přiznání přes web finanční správy
    Datovkou posílám XML z účetnictví nebo vyexportovaný formulář v XML z EPO. Datovka je snad prakticky jediná rozumná vstupní brána do egovermentu. I ta eidentita.cz se dá pohodlně pořídit hnedka s Datovkou...
    27.7.2020 12:01 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podáváme daňové přiznání přes web finanční správy
    PDF z EPO formulare tisknu dvakrat a pak odevzdam osobne na FU - jeden stejnopis si nechaji, druhy orazitkovany si odnasim. Financak se tim razitkem priznal ze dostal konkretni verzi - nemuze si ex-post vymyslet ze nedostal nic nebo jen prazdny papir, nevyprsi digitalni podpis...
    28.7.2020 11:27 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podáváme daňové přiznání přes web finanční správy
    Presne, navic naklady na archivaci = jedno suple ve skrini = 0. Nemusis resit, kdy ti chcipne disk nebo neco dalsiho.

    Nemluve o takovych krasnych vecech, ze jako az se (mozna) jednou dozijes duchodu, a stat ti bude tvrdit, ze na zadnej nemas narok, protoze si nikdy nepracoval, tak chci videt, jak budou dokladovat ti, kteri budou mit hromady necitelnych jednicek a nul, protoze formaty ve kterych to maji uz davno nebude nikdo znat.

    BTW: Ono uz v tom kilometrovym blogu je krasne videt, oc jednodussi je vzit papir, a cestou se stavit na podatelne a nechat si orazitkovat kopii.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    29.7.2020 08:02 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podáváme daňové přiznání přes web finanční správy
    Pravda.To s dlohodobou archivací je dost dobrá poznámka. Navíc i vzhledem k tomu, že oni k tomu systému ani nemají zdroják. Na druhou stranu, aspoň jde o datový formát používající otevřené standardy, takže by to nemusel být úplně neřešitelný problém.
    There is no point in being so cool in a cold world.
    30.7.2020 22:51 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podáváme daňové přiznání přes web finanční správy
    PDF z EPO formulare tisknu dvakrat a pak odevzdam osobne na FU - jeden stejnopis si nechaji, druhy orazitkovany si odnasim. Financak se tim razitkem priznal ze dostal konkretni verzi - nemuze si ex-post vymyslet ze nedostal nic nebo jen prazdny papir, nevyprsi digitalni podpis...
    Kdyz to podate pres datovku, tak zpatky dostanete podepsany hash zpravy, takze dukaz o podani take mate.
    31.7.2020 09:01 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podáváme daňové přiznání přes web finanční správy
    Financak se tim razitkem priznal ze dostal konkretni verzi
    Nikoli. Přiznává se tím k tomu, že dostal něco, co alespoň vzdáleně připomínalo daňové přiznání. Kdyby měl potvrzovat, že dostal konkrétní verzi, musel by vaši verzi podrobně údaj po údaji porovnat s tím, co si nechává. Tak se ale ověřená kopie samozřejmě nedělá – ověřená kopie se dělá tak, že ten, kdo to ověřuje, si sám udělá kopii a tu pak potvrdí.
    nevyprsi digitalni podpis
    Podpis je považován za pravý, dokud se neprokáže opak. Elektronický podpis i po vypršení platnosti certifikátu bude dost věrohodně potvrzovat, kterou přesně verzi daňového přiznání jste podal. Razítko na vašem originálu to opravdu nepotvrzuje. A mimochodem, elektronické potvrzení o přijetí musí úřad povinně opatřit nejen elektronickou značkou, ale také časovým razítkem.
    Josef Kufner avatar 31.7.2020 10:51 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podáváme daňové přiznání přes web finanční správy
    Ale vůbec ne. Tím, že ti to potvrdí, tak potvrdí, že to je stejné jako to, co přijali. Proto to ta paní na přepážce kontroluje (nebo by alespoň měla).

    Pokud by se na nějakou neshodu přišlo, tak se může řešit, zda tu či onu verzi někdo nějak neupravil. Pokud to ztratí úplně, tak je to jednoduché a tvoje potvrzená kopie je dostačující.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    31.7.2020 11:13 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podáváme daňové přiznání přes web finanční správy

    Co můžu říct ze zkušenosti, tak na podatelně kontrolují nanejvýš tak základní údaje na začátku první strany a pak ještě mrknou na poslední stranu, jestli je formulář podepsaný. Ale jak píšete, to je jejich problém, ne váš nebo můj. Argument, že je přeci jasné, že to nemohli zkontrolovat pořádně, je asi tak na stejné úrovni jako tvrzení, že je přeci jasné, že jsem tu smlouvu nepřečetl celou.

    V případě sporu to asi bude tak, že budou-li k dispozici obě verze, pak je a priori platná ta, kterou má FÚ, a budete-li ji chtít nějak zpochybnit, musel byste nějak prokázat, že váš podpis na ní je falešný (hodně štěstí). Pokud se jejich ztratí a zůstane jen vaše, bude situace opačná.

    31.7.2020 15:25 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podáváme daňové přiznání přes web finanční správy
    Ne, shodu těch dvou originálů na přepážce nikdo nekontroluje. Jak jsem psal, kdyby to měla být kopie, nedělá se to složitě kontrolou (při které je snadné něco přehlédnout), ale tu kopii by vám fyzicky vytvořili. Ověřenou kopii na poště nebo u notáře také dělají tak, že předlohu sami okopírují.

    Mimochodem, kdyby na přepážce skutečně kontrolovali shodu, budete tam s jedním přiznáním čtvrt hodiny. A teprve teď by na vás přišla řada s daňovým přiznáním za rok 2018. V podatelně kontrolují, jestli jsou tam vyplněné základní údaje – aby vám to případně vrátili rovnou a ne až běžnou úřední cestou.

    Pokud by se na nějakou neshodu přišlo, nic by se neřešilo – vy jste podal to, co má úřad. Nějaká vaše soukromá kopie nikoho nezajímá – bez ohledu na to, že je na ní podací razítko FÚ. Jediné, k čemu je ta kopie dobrá, je důkaz, že jste vůbec nějaké daňové přiznání podal.
    27.7.2020 23:53 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podáváme daňové přiznání přes web finanční správy
    Taky posílám přes EPO a nosím potvrzení na úřad.

    Je ovšem dobré říct, že pro jistotu si to potvrzení vytiskněte dvakrát a nechte si ho orazítkovat - ta druhá kopie je pro vás - kdyby zrovna úřad tu noc vyhořel, tak máte doklad, že jste to opravdu podali.
    28.7.2020 00:31 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podáváme daňové přiznání přes web finanční správy
    On nemusí úřad ani vyhořet, někdy stačí, že člověk drze využije svého práva a místo na místně příslušném úřadě, kam spadá, podá to potvrzení na jiném FÚ, který má pár set metrů od práce. Teprve když jsem jim poslal nascanované potvrzení s razítkem, tak se najednou ten neexistující papír zázračně objevil…
    29.7.2020 07:44 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podáváme daňové přiznání přes web finanční správy
    Souhlas, mít jednu kopii pro úřád a druhou pro sebe je základ, ale zapomněl jsem se o tom přímo v blogu zmínit.
    There is no point in being so cool in a cold world.
    29.7.2020 14:16 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podáváme daňové přiznání přes web finanční správy
    Bohužel, pod linuxem , nefunguje jednoduše ověření pomocí elektronického podpisu. Přikládám odpověď z MfCR.
    
    Dobrý den,
     
    jak uvádíte, pro použití kvalifikovaného certifikátu v souboru *.PFX, resp. *.P12 je v aplikacích na Daňovém portále nutné využívat prohlížeč, ve kterém je nainstalovaný applet JAVA. V současné době neznáme pro daný operační systém internetový prohlížeč, resp. jeho aktuální verzi, který applet JAVA podporuje. Využít kvalifikovaný certifikát pro uznávaný elektronický podpis v daném operačním systému tedy nelze. Využít kvalifikovaný certifikát je v současné době možné pouze v systému Windows. V současné době není ze strany technické podpory GFŘ možné určit zda a pokud ano kdy, bude možné opět kvalifikovaný certifikát využít v ostatních operačních systémech.  
     
    Možnosti podepsání/odeslání podání v aplikaci „EPO“ jsou v příslušném operačním systému v současné době následující:
     
    ·         pomocí Ověřené identity podatele způsobem, kterým se hlásí do datové schránky. Návod naleznete zde: http://epodpora.mfcr.cz/cs/seznam-okruhu/elektronicka-podani-epo/jak-podepsat-podani-overenou-identitou-p-4391
     
    ·         pomocí volby Nepodepisovat podání (neopatřené uznávaným elektronickým podpisem). Daňová podání v aplikaci (EPO) lze odeslat také bez digitálního podpisu. Aby se však jednalo o plnohodnotné podání, je nutné následně vytisknout, podepsat a doručit na místně příslušný FÚ, do 5 dnů od odeslání podání, potvrzení o odeslaném podání tzv. E-tiskopis podání. Ten lze uložit ze stránky zobrazené bezprostředně po odeslání podání. Více informací o tom, kde nalézt tzv. E-tiskopis naleznete zde: http://epodpora.mfcr.cz/cs/seznam-okruhu/navody-pro-praci-v-aplikaci-epo/kde-najdu-e-tiskopis-elektronickeho-poda-4487. V případě kontrolního hlášení však upozorňujeme, že tzv. E-tiskopis podání musí být doručen nejpozději 25. den po skončení příslušného období.
     
    Další možností je podepsání podání pomocí uznávaného elektronického podpisu na PC, mimo aplikaci „EPO“ a takto, elektronicky podepsané podání nahrát a následně odeslat již prostřednictvím aplikace „EPO“, tzv. Zrychlené odeslání podání. Podrobné informace najdete zde: http://epodpora.mfcr.cz/cs/seznam-okruhu/elektronicka-podani-epo/zrychlene-odeslani-pisemnosti-nacteni-po-4552.
     
    S pozdravem
     
    Petr Čejka
    Generální finanční ředitelství
    Technická podpora:
    - aplikací Daňového portálu www.daneelektronicky.cz
    - elektronické evidence tržeb www.etrzby.cz
    E-mail: epodpora@fs.mfcr.cz
    -----------------------------------------------------------------------
    Databáze častých dotazů z oblasti aplikací Daňového portálu: http://epodpora.mfcr.cz
    Databáze častých dotazů z oblasti elektronické evidence tržeb: http://www.etrzby.cz
     
    PŘI ODPOVÍDÁNÍ NA TENTO E-MAIL PONECHTE VE ZPRÁVĚ PŮVODNÍ KOMUNIKACI
    Generální finanční ředitelství nevyřizuje anonymní podání, opakovaná podání a jinak nestandardní podání např.
    nesrozumitelného anebo zmatečného obsahu, obsahující vulgární výrazy nebo zaslaná pouze na vědomí.
     
    From: zahour
    Sent: Thursday, April 25, 2019 7:00 PM
    To: ePodpora (GFŘ) 
    Subject: Dotaz z kontaktního formuláře ePodpora
     
    Údaje odeslané z kontaktního formuláře
    
    Jméno a příjmení: Ladislav Žahour
    Email: zahour@zah.cz
    Prohlížeč tazatele: Firefox 65.0
    Operační systém: UNIX (32bit)
    Okruh: Elektronická podání (EPO)
    Článek: Jaké požadavky musí splňovat uznávaný elektronický podpis použitelný v aplikacích Daňového portálu?
    
    Dotaz:
    Počítá se v dohledné době s autorizací podání EPO2 pomocí kvalifikováného certifikátu. Aktuálně je to , na drtivé většině systémů vyloučeno, vzhledem k technologii java appletu. Aktuální verze Javy applet označují minimálně za deprecated. Prakticky všechny prohlížeče ho neumožňují spustit.
    
    
    29.7.2020 21:22 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podáváme daňové přiznání přes web finanční správy

    V kterém aktuálním prohlížeči fungují javové applety? Mám pocit, že už jen v Internet Exploreru, který Microsoft dříve či později zařízne, protože má vlastní přebarvené Chromium.

    Ale jinak podat s digitálním podpisem lze i v Linuxu. Letos jsem tak učinil také. Finta je v tom, podávací HTML formulář pro nahrání vyplněného formuláře přijímá nejen XML, ale i XML s podpisem zabalené v CMS. Webová stránka, když zjistí, že podpis sedí (a je kvalifikovaný a v certifikátu je bezvýznamový identifikátor), tak nabídne podání s již existujícím podpisem. Na webu je to někde (jinde, než by se hodilo) zdokumentované. Čili postup je následovný:

    1. Z webu stáhnout vyplněné XML.
    2. XML soubor digitálně podepsat. CMS s podpisem musí být ve formát DER, musí obsahovat podepsaný dokument a certifikát podepisujícího a musí mít příponu p7s. Příklad:

      $ openssl cms -outform der -sign -binary -nodetach -signer cerifikate.pem -inkey private.key -in DPFDP5_form.xml -out signed.p7s
    3. Otevřít webovou stránku pro podání, vybrat z možností nahrání vyplněného formuláře a nahrát podepsaný dokument (signed.p7s z příkladu výše).
    4. Odpověď webového serveru bude oznámení, že formulář byl digitálně podepsán (včetně údajů o certifikátu) a že může být podán.
    5. Když zvolíte podat, dostanete standardní stránku jako po dokončení podání: digitálně podepsané potvrzení úřadu o přijetí, heslo pro sledování stavu podání, opis formuláře a platební údaje.

    (Postup píšu z paměti, protože webový server finančního úřadu momentálně nefunguje.)

    29.7.2020 21:40 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podáváme daňové přiznání přes web finanční správy

    Jestli dobře vidím, tak to je v podstatě to, co v té odpovědi zmiňují:

    Další možností je podepsání podání pomocí uznávaného elektronického podpisu na PC, mimo aplikaci „EPO“ a takto, elektronicky podepsané podání nahrát a následně odeslat již prostřednictvím aplikace „EPO“, tzv. Zrychlené odeslání podání. Podrobné informace najdete zde: http://epodpora.mfcr.cz/cs/seznam-okruhu/elektronicka-podani-epo/zrychlene-odeslani-pisemnosti-nacteni-po-4552
    30.7.2020 07:31 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podáváme daňové přiznání přes web finanční správy
    Máte pravdu. V těch nekonečných řádcích jsem to přehlédl.
    30.7.2020 09:56 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podáváme daňové přiznání přes web finanční správy
    Každopádně díky, takto jsem si toho všiml taky :)
    There is no point in being so cool in a cold world.
    30.7.2020 08:24 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podáváme daňové přiznání přes web finanční správy
    V kterém aktuálním prohlížeči fungují javové applety? Mám pocit, že už jen v Internet Exploreru, který Microsoft dříve či později zařízne, protože má vlastní přebarvené Chromium.
    Java byla jediný reálný způsob, jak v prohlížeči něco elektronicky podepsat (když může být privátní klíč na čipové kartě nebo USB tokenu). Jenže pak se Oracle nedohodl s výrobci prohlížečů, ti postupně přešli na nový (bezpečnější) model pluginů a Oracle Java plugin nezaktualizoval. Tím pádem podepisování v Javě přestalo být použitelné, protože nefunguje v aktuálních prohlížečích. Takže jsme se vrátili o 15 let zpět, kdy jedinou možností bylo psát binární pluginy pro každý OS zvlášť.

    Chápu, že uživatele to nezajímá, ale provozovatelé webů jsou v téhle situaci také obětí. Hlavní vina je na tvůrcích prohlížečů, kteří efektivně zabili elektronické podepisování v prohlížeči, protože zařízli jedinou reálnou možnost, aniž by nabídli alternativu. Že bude možné podepisovat přímo v prohlížeči se řeší už spoustu let, ale nic reálného se pro to neudělalo. A máslo na hlavě má i Oracle, který na tenhle problém zvysoka kašlal. Ani nebylo nutné zachovávat applety, stačil by Java WebStart.

    Takže na jednu stranu chceme všechno elektronizovat, a na druhou stranu jsme se v oblasti podepisování v prohlížečích vrátili o 15 let zpět.
    30.7.2020 12:19 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podáváme daňové přiznání přes web finanční správy
    Je tu snaha standardizovat podepisování v prohlížečích přes WebCryptoAPI. Ale nevím v jakém stavu je to prakticky. Druhá věc je, že ten standard zdá se nezahrnuje práci s čipovými kartami (mohl jsem se ale přehlídnout).
    There is no point in being so cool in a cold world.
    30.7.2020 13:06 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podáváme daňové přiznání přes web finanční správy
    ten standard zdá se nezahrnuje práci s čipovými kartami (mohl jsem se ale přehlídnout)
    Ah, tak oni tam přímo píšou:
    4.3. Out of scope

    This API, while allowing applications to generate, retrieve, and manipulate keying material, does not specifically address the provisioning of keys in particular types of key storage, such as secure elements or smart cards. This is due to such provisioning operations often being burdened with vendor-specific details that make defining a vendor-agnostic interface an unsuitably unbounded task.
    There is no point in being so cool in a cold world.
    Josef Kufner avatar 30.7.2020 16:11 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podáváme daňové přiznání přes web finanční správy
    Ono to je dobře, že to neřeší. To webové API by mělo mít (a doufám, že má) jen něco jako "podepiš tohle" a prohlížeč už se postará o klíč, certifikát, kartu, token, cokoliv. Je tam příliš mnoho platformě závislých věcí a většinou stačí jen kontaktovat službu, kterou už máš v systému (scdaemon).
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    30.7.2020 19:34 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podáváme daňové přiznání přes web finanční správy
    Že bude možné podepisovat přímo v prohlížeči se řeší už spoustu let, ale nic reálného se pro to neudělalo.
    Tím „řeší, ale nic reálného“ jsem právě myslel nehotový standard, který je jen na papíře.
    29.7.2020 21:31 Mrkva.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podáváme daňové přiznání přes web finanční správy
    DPH/KH poedituju pldle sablony ve vimu a poslu pres datovku. Zalezitost na 15min :)
    21.1.2021 21:11 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podáváme daňové přiznání přes web finanční správy
    Ehm. Ten portál “online finančního úřadu” www.mojedane.cz se od léta neaktualizoval, a ministerstvo z nějakého důvodu novinky prezentuje na nové doméně www.mojedane21.cz. Stručný seznam toho, co by ten systém měl dělat, vypadá zajímavě, ale systém zatím neběží a težko říct, zda se to podaří letos spustit. Ale možná stejně jako minulý rok dojde kvůli epidemii k posunutí termínů ...
    There is no point in being so cool in a cold world.
    25.8.2021 17:51 magic2021
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podáváme daňové přiznání přes web finanční správy
    Podívejte se na odkaz https://adisepo.mfcr.cz/adistc/adis/idpr_epo/epo2/uvod/nacteni_souboru.faces

    Kdo mi to může říct rozdíl mezi Načíst XML soubor s podáním aplikace EPO2 a Načíst podepsaný P7S soubor s podáním aplikace EPO2?

    Děkuji
    26.8.2021 14:17 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podáváme daňové přiznání přes web finanční správy
    Jak píšu v blogu, data vyplňená do formuláře lze kdykoli uložit do XML souboru, který lze později do té webové aplikace opět načíst. Použiješ to v případě, když si uložíš rozpracovaný formulář a chceš se k němu vrátit, nebo pokud si předgeneruješ data nějak jinak (např. vlastním skriptem nebo nějakým jiným nástrojem). Po načtení XML souboru pak můžeš formulář editovat a oficiálně podat.

    Naproti tomu ten p7s soubor získáš až v momentě, kdy formulář prohlásíš za vyplněný a pošleš ho na finančák. A jak píšu v blogu, ten p7s souboru obsahuje jak xml soubor tak další metadata o podání. Když ho znovu načteš do aplikace EPO, uvidíš informace o stavu podání (např. podací číslo nebo timestamp podání) a opět se můžeš dostat do formuláře a podívat se, co jsi tam vlastně vyplnil. Editovat to ale přímo nelze, protože formulář už byl podán. Pokud potřebuješ udělat v podání změny, musíš podat "dodatečné opravné podání" (nebo jak se to jmenuje).
    There is no point in being so cool in a cold world.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.