abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 14:15 | Komunita

Daniel Stenberg, autor nástroje curl, na svém blogu oznámil, že obdržel letošní Polhemovu cenu, kterou uděluje Švédská inženýrská asociace za „technologickou inovaci nebo důvtipné řešení technického problému“.

marbu | Komentářů: 2
dnes 13:40 | Pozvánky

Cílem Social Good Hackathonu, který se uskuteční 21. a 22. října v Brně, je vymyslet a zrealizovat projekty, které pomůžou zlepšit svět kolem nás. Je to unikátní příležitost, jak představit nejrůznější sociální projekty a zrealizovat je, propojit aktivní lidi, zástupce a zástupkyně nevládních organizací a lidi z prostředí IT a designu. Hackathon pořádá brněnská neziskovka Nesehnutí.

… více »
Barbora | Komentářů: 1
dnes 00:44 | Pozvánky

V sobotu 21. října 2017 se na půdě Elektrotechnické fakulty ČVUT v Praze uskuteční RT-Summit – setkání vývojářů linuxového jádra a uživatelů jeho real-time verze označované jako preempt-rt.

… více »
Pavel Píša | Komentářů: 6
včera 23:44 | Bezpečnostní upozornění

V Linuxu byla nalezena bezpečnostní chyba CVE-2017-15265 zneužitelná k lokální eskalaci práv. Jedná se o chybu v části ALSA (Advanced Linux Sound Architecture).

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 22:44 | Komunita

Greg Kroah-Hartman informuje na svém blogu, že do zdrojových kódu linuxového jádra bylo přidáno (commit) prohlášení Linux Kernel Enforcement Statement. Zdrojové kódy Linuxu jsou k dispozici pod licencí GPL-2.0. Prohlášení přidává ustanovení z GPL-3.0. Cílem je chránit Linux před patentovými trolly, viz například problém s bývalým vedoucím týmu Netfilter Patrickem McHardym. Více v často kladených otázkách (FAQ).

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 22:04 | Pozvánky

Rádi bychom vás pozvali na přednášku o frameworku Avocado. Jedná se o testovací framework další generace, inspirovaný Autotestem a moderními vývojovými nástroji, jako je třeba git. Přednáška se bude konat 23. října od 17 hodin na FEL ČVUT (Karlovo náměstí, budova E, auditorium K9 – KN:E 301). Více informací na Facebooku.

… více »
mjedlick | Komentářů: 0
včera 21:44 | Bezpečnostní upozornění

Nový útok na WPA2 se nazývá KRACK a postihuje prakticky všechna Wi-Fi zařízení / operační systémy. Využívá manipulace s úvodním handshake. Chyba by měla být softwarově opravitelná, je nutné nainstalovat záplaty operačních systémů a aktualizovat firmware zařízení (až budou). Mezitím je doporučeno používat HTTPS a VPN jako další stupeň ochrany.

Václav HFechs Švirga | Komentářů: 3
15.10. 00:11 | Zajímavý projekt

Server Hackaday představuje projekt RainMan 2.0, aneb jak naučit Raspberry Pi 3 s kamerovým modulem pomocí Pythonu a knihovny pro rozpoznávání obrazu OpenCV hrát karetní hru Blackjack. Ukázka rozpoznávání karet na YouTube. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.10. 15:11 | IT novinky

Online obchod s počítačovými hrami a elektronickými knihami Humble Bundle byl koupen společností IGN. Dle oficiálních prohlášení by měl Humble Bundle dále fungovat stejně jako dosud.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
14.10. 06:00 | Zajímavý článek

Brendan Gregg již v roce 2008 upozornil (YouTube), že na pevné disky se nemá křičet, že jim to nedělá dobře. Plotny disku se mohou rozkmitat a tím se mohou prodloužit časy odezvy pevného disku. V září letošního roku proběhla v Buenos Aires konference věnovaná počítačové bezpečnosti ekoparty. Alfredo Ortega zde demonstroval (YouTube, pdf), že díky tomu lze pevný disk použít také jako nekvalitní mikrofon. Stačí přesně měřit časy odezvy

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 9
Těžíte nějakou kryptoměnu?
 (6%)
 (2%)
 (15%)
 (76%)
Celkem 720 hlasů
 Komentářů: 24, poslední 27.9. 08:30
    Rozcestník

    TWedit - první nástřel

    3.4. 17:43 | Přečteno: 1009× | varia

    Potřebuji specifický textový editor a tak po té, co jsem promyslel design si to pro účely budoucích patentových sporů tady napíšu ;-). A vzhledem k tomu, že jsme na ábíčku, tak mi asi někdo taky dole v diskuzi napíše, že tohle kolo už existuje ...

    O co jde. Uživatel celý život tvořil literární díla na mechanickém psacím stroji a návrhům na užití elektrického stroje či počítače tvrdohlavě odolával. Jenže slábnoucí zrak už má problém s malými nekontrastními písmeny na papíře. Řešením by mohla být rozumně velká obrazovka s klávesnicí, ale v módu co nejvíce emulujícím psací stroj (typewriter, proto TWedit ...).

    Takže co musí textový editor umět:

    Bylo by fajn, kdyby navíc Žádné ikony, žádné menu, vzhledově něco jako vim ;-).

    Mám představu, že by to běželo na upraveném raspbianu a z hlediska uživatele by se to prostě zaplo do zdi, co nejrychleji nabootovalo a psalo se. Ukládání po wifi a jako záloha lokálně (fleška ? datový oddíl). Ideální by bylo, kdyby se to dalo vypnout prostým vytažením ze zdi, což řeší i možné výpadky proudu atd. Rychlý sync jednoho souboru si dovedu po wifi představit i častěji než za vteřinu. Jen si nejsem jistý, jestli nevyjít z něčeho prefabrikovaného (QT4 ? nějaká pythoní zhůvěřilost ?), grafiku si "řešit sám" anebo to pojmout jako terminálový program ?. Dalo by se to psát i v C/C++ ale pro tento účel je i rpi "dělo", takže bych to klidně spatlal v pythonu.

    Díky za tipy, nápady a připomínky (sorry, asi by to patřilo spíš do poradny než do blogu, ale myslím, že by to tam zapadlo)

           

    Hodnocení: 75 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    3.4. 17:56 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    No, mozna by stacil skoro libovolny textovy editor s automatickym ukladanim a nepotrebne klavesy fyzicky vyrvat z klavesnice (nebo je odbindovat v konfiguraku... dobre, uznavam, to je trochu jednodussi). :)
    3.4. 18:00 Georgius | skóre: 22 | blog: jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    No, právě že ne. Chci abych dopředu řekl šířku viewportu/textu, nechci aby mi nahoře překážela lišta/menu/ikony. HW "tuning" klávesnice je zajímavá myšlenka ;-). Vždy stejná šířka stránky atd ... prostě "libovolný KONZOLOVÝ editor s automatickým ukládáním, který je přes celou stránku a není to vim, emacs, joe, pico, nano ...
    3.4. 18:15 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    V nejakych programech jde layout GUI uzpusobit, tak v nejakem editoru mozna pujdou ty listy skryt. Ve (vhodnem) WM pak muzes skryt i titlebar. Vizualne to tedy asi vyjde stejne (tj. prazdna plocha pro zadavani textu). Pak je to cele o nastaveni (tj. spusteni editoru v Xkach hned po bootu bez prihlaseni apod.). Ty Xka ti musi bezet stejne, abys mohl v terminalu upravit font/velikost pisma (nebo to nejaky konzolovy editor umi nativne pod framebufferem? Nebo to jde nejak "globalne" pro framebuffer jako takovy? Tohle nevim, jak funguje.).
    3.4. 18:27 Georgius | skóre: 22 | blog: jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    start Xek s autologinem mne nezabije ;-). Ale ta diskuze mne ještě inspirovala k cílenému startpagování (kdo najde blbější slovo než vystartpejdžoval jsem ?) a našel jsem, že vim se dá nastartovat v insert módu (akorát se zato platí spodním jedním řádkem), na autosave existuje plugin či co, označení řádku taky není problém, zejména, pokud se použije :set tw=79. No prostě, vim je vim :-D. Akorát přemapovat escape na nějakou obskurní kombinaci kláves, aby se uživatel nedostal mimo insert mód :-D.
    3.4. 17:58 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    Písací stroj umožňuje napr. prepisovať znaky a často obsahuje aj korekčnú pásku (buď pásku bielej farby, alebo v podstate lepiacu pásku, záleží od toho, aká páska bola použitá na písanie).

    Niektoré stroje majú aj dvojfarebnú pásku.

    Nejaké ďalšie vlastnosti sa dajú pozrieť aj na OverType (prvá stránka s virtuálnym písacím strojom, ktorú mi našiel Google :) )
    3.4. 18:16 Georgius | skóre: 22 | blog: jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel

    No jako hračka je to pěkný. Reálně jsem na mechanickém psacím stroji začínal a musím říct, že se nechová zcela stejně. Korekční myši se stále prodávají, stejně tak páska (i když červenočervenou jsem už dlouho nekupoval, tak nevím). Spíš bych později implementoval funkci "přepiš slovo" (na jeden čudlík).

    Fluttershy, yay! avatar 3.4. 18:04 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    Existují editory jako PyRoom – a klávesnici bych řešil hardwarově.
    3.4. 18:16 Georgius | skóre: 22 | blog: jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    Týjo, díky ! V podstatě splňuje vše co jsem psal, jediné co je pitomé je, že není vidět kurzor a nedá se s ním hýbat (když se chci přesunout v textu, tak tam musím kliknout myší a pak nevím kde píšu). Minor chybka je, že umí využít jen 95% plochy monitoru.
    3.4. 20:16 helb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    Krome pyroomu existuji i dalsi, treba focuswriter, koalawriter (ten je tusim v Qt), jdarkroom… Mozna by to slo nejak ohnout.
    3.4. 20:37 Georgius | skóre: 22 | blog: jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    tak v repozitářích mám jenom focuswriter (další případně v dalších krocích), s těma hrana mne to nenapadlo, takže jsem dopadnul jako většina nováčků ve VIMu a srazil jsem to xkillem ... No a teďka mi proces visí a nedá se znova spustit. No nevím ... Zbylé dva dávám do pořadníku.
    4.4. 09:52 luv | skóre: 18 | blog: luv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    tak v pythonu si to upravis sam za hodku
    3.4. 18:56 Aleš Kapica | skóre: 46 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    Píšu hodně a maximálně mi vyhovuje Geany.

    Průběžně pracuji cca tak na 20 textech. Do některých píšu poznámky, v jiných píšu obsah pro jiné věci. Když něco napíšu blbě, tak se velice rychle mohu vracet oběma směry. Když něco hledám, mohu velice rychle projet všechny texty a pak si podle kontextu vybrat ten správný. Písmo si mohu zvolit jaké chci. A ukládání souboru mám namapované na F2

    V textu jinak používám wiki syntaxi, zalamování řádků a zvýrazňování txt2tags. V symbolech se mi tak vytváří osnova. Atd. atd. Do libreoffice a jiných aplikací tohoto typu lezu pouze při finalizaci textu.
    3.4. 19:58 sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    Mně se na Geany líbí, že si můžete nastavit černé pozadí (Nastavení -> Okno editoru -> Zobrazení -> Invertovat barvy pro zvýraznění syntaxe).
    3.4. 21:25 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    Do toho GUI to ale moc nezapada (coz je problem vetsiny GTK aplikaci, jako dalsi priklad lze jmenovat Eclipse).
    3.4. 20:28 Georgius | skóre: 22 | blog: jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    Tak tohle je trochu jiný use case, řekl bych že na daný projet se nehodí :-(
    Bedňa avatar 3.4. 19:31 Bedňa | skóre: 33 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    Textadept sa dá spustiť aj ako ncurces. Pre mňa jediný terminálový editor ktorý sa správa ľudsky na rozdieľ od Vimu a Emacsu :-)
    Pokecajte si s umelou stupiditou na http://www.kernelultras.org/
    Bedňa avatar 3.4. 19:37 Bedňa | skóre: 33 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    A v Lua by nebol asi problém ani spraviť to cinknutí, má to interaktivnu commandline s autodoplňovaním, tak sa s tým môžeš vyhrať :-)
    Pokecajte si s umelou stupiditou na http://www.kernelultras.org/
    3.4. 20:27 Georgius | skóre: 22 | blog: jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    že bych se kvůli tomu naučil LUA ... zajímavá záminka. Na první pohled mi ale přijde, že tenhle editor přeci jen má různá menu, která zabírají místo na obrazovce. Ale postupuje do výběru k otestování ... (Textadept není v debianních repozitářích :-( ).
    Bedňa avatar 4.4. 17:22 Bedňa | skóre: 33 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    Příloha:
    Tie menu sa vyrolujú len keď chceš pozri si môj screenshot v prílohe.
    Textadept není v debianních repozitářích
    Stiahni si binárku.
    Pokecajte si s umelou stupiditou na http://www.kernelultras.org/
    3.4. 20:17 Vantomas | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    Když to nebude mít žádné tlačítka a menu, jak se třeba takový napsaný dokument vytiskne? Nabindovat to na nějakou klávesu? Nebo se stejně zjistí, že nějaké to menu tam bude muset být, právě kvůli tomuhle? Nebo vůbec tisknout nepůjde?
    3.4. 20:25 Georgius | skóre: 22 | blog: jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    Dokument se tisknout vůbec nebude. Primárně se to bude odevzdávat digitálně a k případný tisk se bude řešit mimo tento editor. Prostě bude dělat jednu věc a tu dobře ;-) Ať žije UNIX.
    3.4. 20:48 Vantomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    No dobrá dobrá. Jen bych si jako důchodce, co to vyměnil za psací stroj, představoval, že mi to vyjede na té stoleté jehličkovce, co jsem si v mládí koupil. Tak jak bych to od psacího stroje očekával. :-)
    3.4. 21:15 Georgius | skóre: 22 | blog: jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    Chápu, papírová záloha. No on ten tisk by nebyl špatnej, jenže on tisk v tomto případě znamená vytisknout jen změněné stránky, což znamená to nějak inteligentně kontrolovat proti diffu které stránky .. to už je trochu vyšší level.
    4.4. 20:03 lacik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    Proč? Jako za starých časů - papír, nůžky, sešívačka, lepidlo, fix na škrtání.
    4.4. 02:39 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    Vyrabet tu klavesnici muze byt dost zabava :-D Jak daleko to mas do base48? :-)
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    4.4. 06:30 Georgius | skóre: 22 | blog: jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    ve středu odpoledne dojde k mému blízkému průletu na trase Hlavní nádraží -> Univerzitní kampus MUNI. Nějakých deset minut bych snad vyšetřil, ale to bude asi málo :-( Posílám systémem mail ;-).
    4.4. 08:59 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    Nejsnazsi by IMHO bylo napsat si to jako mod do Emacsu.. :-) Ale pokud chces vynalezat kolo, prosim.
    4.4. 09:58 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    Co treba writeroom-mode?
    5.4. 08:20 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    No vida! Jak vidim, vsechen software je dnes uz vzdalen jen jeden fork na Githubu.
    5.4. 10:26 Georgius | skóre: 22 | blog: jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    jeden operační systém mi v počítači stačí (sorry, patřím do tábora VIMu). A je pravda, jak jsem psal výše, že on i ten vim v podstatě všechno co potřebuju umí (resp. se to dá nakonfit). Takže možná z toho bude nakonec jednořádkový bash skript co spustí vim, konfigurák vimu a custom přemapování klávesnice ...
    5.4. 13:15 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    I kdyz je to uz v blogpostu naznacene, prekvapuje me, ze jsi fanousek Vimu. :-) Z toho co pises mi prijde, ze ti vic vyhoduje bezmodovy nez modalni zpusob prace. (To je jeden duvod proc jsem fanousek Emacsu, druhy vyplynul z meho nadseni pro Lisp.)
    5.4. 14:33 Georgius | skóre: 22 | blog: jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    No, o mne nejde, já na ovládání ve stylu d2wjj4xw nedám dopustit, ale dotyčnému to nemůžu udělat, protože by to z psacího stroje byl moc velký kulturní šok (on to je kulturní šok i pro windowsáky :-D)
    4.4. 09:39 Prohnuta nudle
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    Googli hesla jako "full screen text editor" a vyber si. Editoru na tento zpusob je hodne. Ja jsem zadny nezkousel, takze nemuzu nic doporucit.
    4.4. 20:20 ZAH | skóre: 42 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    Chce to někdo doplnit ??????
    import java.awt.Dimension;
    import java.awt.HeadlessException;
    
    import javax.swing.JFrame;
    import javax.swing.JTextPane;
    
    public class ParodyTextEditor extends JFrame {
    
    	public ParodyTextEditor() throws HeadlessException {
    		JTextPane tp = new JTextPane();
    		setMinimumSize(new Dimension(400, 300));
    		setContentPane(tp);
    	}
    
    	public static void main(String[] args) {
    		ParodyTextEditor te = new ParodyTextEditor();
    		te.pack();
    		te.setVisible(true);
    	}
    }
    
    Aminux avatar 4.4. 21:05 Aminux | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    Chtělo by to možná nastavit

    Frame fr = new Frame(); graphicsDevice.setFullScreenWindow(fr);

    nebo tak nějak se to asi dělá.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    4.4. 22:48 ZAH | skóre: 42 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    if (app.getExtendedState() != Frame.MAXIMIZED_BOTH)
        app.setExtendedState(Frame.MAXIMIZED_BOTH);
    
    5.4. 09:38 ZAH | skóre: 42 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    Příloha:
    import java.awt.Frame;
    import java.awt.HeadlessException;
    import java.awt.event.WindowAdapter;
    import java.awt.event.WindowEvent;
    import java.io.BufferedReader;
    import java.io.BufferedWriter;
    import java.io.FileReader;
    import java.io.FileWriter;
    import java.io.StringReader;
    
    import javax.swing.JFrame;
    import javax.swing.JTextPane;
    
    public class ParodyTextEditor extends JFrame {
    
    	private class WindowAdapterSave extends WindowAdapter {
    
    		@Override
    		public void windowClosing(WindowEvent e) {
    			saveFile();
    		}
    
    	}
    
    	private String fileName;
    	JTextPane tp = new JTextPane();
    
    	public ParodyTextEditor(String fileName) throws HeadlessException {
    		this.fileName = fileName;
    		setContentPane(tp);
    		addWindowListener(new WindowAdapterSave());
    		openFile();
    	}
    
    	public void openFile() {
    		try {
    			BufferedReader fr = new BufferedReader(new FileReader(fileName));
    			String s = null;
    			StringBuilder sb = new StringBuilder();
    			String nr = System.getProperty("line.separator");
    			while ((s = fr.readLine()) != null) {
    				sb.append(s);
    				sb.append(nr);
    			}
    			fr.close();
    			tp.setText(sb.toString());
    		} catch (Exception e) {
    			e.printStackTrace();
    		}
    
    	}
    
    	public void saveFile() {
    		BufferedReader br = new BufferedReader(new StringReader(tp.getText()));
    		try {
    			BufferedWriter bw = new BufferedWriter(new FileWriter(fileName));
    			String s = null;
    			while ((s = br.readLine()) != null) {
    				bw.write(s);
    				bw.newLine();
    			}
    			bw.flush();
    			bw.close();
    		} catch (Exception e) {
    			System.err.println("Do souboru se nepovedlo zapsat.");
    		}
    	}
    
    	public static void main(String[] args) {
    		String fn;
    		if (args.length == 0)
    			fn = System.getProperty("user.home") + System.getProperty("file.separator") + "test.txt";
    		else
    			fn = args[0];
    		ParodyTextEditor te = new ParodyTextEditor(fn);
    		te.pack();
    		if (te.getExtendedState() != Frame.MAXIMIZED_BOTH)
    			te.setExtendedState(Frame.MAXIMIZED_BOTH);
    		te.setResizable(false);
    		te.setVisible(true);
    	}
    }
    
    5.4. 10:17 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    Necinká to!
    5.4. 10:23 Georgius | skóre: 22 | blog: jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    a navíc to není fullscreen (s testovacím malým souborem), font by se musel nastavit někde v konfiguraci Javy (?, nejsem javista) a nedělá to zvýrazňování editovaného řádku. Ale jinak dobrý, využít diskuzi na ábíčku místu gitu by mne nenapadlo :-D
    5.4. 17:20 ZAH | skóre: 42 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    Beru to spíše jako flejm, kerý má pobavit. Jinak to co jsem zveřejnil 5.4.2017 ráno má úžasnou hrubku přímo prokletí javistů, která se ráda objevuje a umí potrápit hlavně správce servrů. Zkuste najít. Jinak, původně to měla být ukázka co nejjednodušího kódu, takže v praxi by to vypadalo asi jinak.

    Jestli to někoho baví zkusme to dodělat podle původního zadání.
    5.4. 17:26 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    e.printStackTrace();
    
    5.4. 17:38 ZAH | skóre: 42 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    Jo to není úplně košer ,ale hrubka je jinde.
    7.4. 11:16 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    Character encoding?

    A celkově to načítání a ukládání je naprosto zbytečně složité, pokud to nepotřebuješ provozovat pod JDK6.
    7.4. 11:50 ZAH | skóre: 42 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    K těm vstupům je to CtrlC CtrlV ze staršího programu asi skutečně 1.6. Kódovaní je implicitní Javy, kde ho nastavovat ?

    Za hrubku považuji zapomenutý
     te.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
    
    Takže s každým spuštěním zůstane po zavření okna aktivní instance Java Virtual Machine.
    7.4. 12:58 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    Kódovaní je implicitní Javy, kde ho nastavovat ?
    No právě, implicitní = závislé na platformě a jazyku/locale. Takže pokud někdo má angličtinu a otevře UTF-8 soubor, tak si užije spoustu zajímavých otazníčků (o tom že by tam byly nějaké bukvy nebo katakana ani nemluvě).

    Máme 21. století, textové soubory mají být v UTF-8!

    Vždy používat Files.newBufferedReader (pro 6 a nižší kombianci FileInputStream + InputStreamReader) s explicitně určeným kódováním. FileReader měl být IMCO Deprecated už v 1.2

    Za hrubku považuji zapomenutý
     te.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
    
    Takže s každým spuštěním zůstane po zavření okna aktivní instance Java Virtual Machine.
    Jo, tohle... to si nejsem jist jak tohle vadí na serverech, tam se většinou GUI nespouští :-)
    7.4. 13:27 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    Jo, tohle... to si nejsem jist jak tohle vadí na serverech, tam se většinou GUI nespouští :-)
    Me to taky zmatlo. Proto jsem zminoval to handlovani vyjimky.
    7.4. 16:33 ZAH | skóre: 42 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    Na servu ne, ale připojené bezdisky s grafickou aplikací podobné kvality jako jsem předvedl, to je přímo žůžo.
    7.4. 16:23 ZAH | skóre: 42 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    FileReader určitě není Deprecated ani v Javě 1.8, tím jsem si jist.

    Implicitní kódování Javy je UTF8, takže by mělo vyhovět. V zadání je v podstatě jednoúčelový psací stroj, takže nepředpokládám nějaké přepínání kódování..
    8.4. 08:43 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    FileReader určitě není Deprecated ani v Javě 1.8, tím jsem si jist.
    Ne, ale měl by. Spousta lidí si totiž myslí toto:
    Implicitní kódování Javy je UTF8, takže by mělo vyhovět.
    A to právě není pravda - implicitní kódování je určeno podle nastavení uživatele (závisí na platformě: locale, user settings, lokalizace OS, atd).

    Ukázka (groovy, aby to byl oneliner):
    augur:~ % (export LC_ALL=cs_CZ ; echo "ďábelský kůň и буквы" | groovy -e 'println new FileReader(new FileDescriptor(0)).readLine()')
    ďábelský kůň и буквы
    augur:~ % (export LC_ALL=C ; echo "ďábelský kůň и буквы" | groovy -e 'println new FileReader(new FileDescriptor(0)).readLine()')
    ????belsk?? k???? ?? ??????????
    
    Jasně, v případě jednoúčelového psacího stroje to problém není, ale u aplikací běžících na serveru (kde se často věci spouští bez jakéhokoliv locale) nebo na růzých mutaích Windows to bývá docela chyták.
    9.4. 16:04 ZAH | skóre: 42 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    JTextPane se zvýraněným řádkem.
     public class JTextPaneWdthHighRow extends JTextPane {
    
    	private static final long serialVersionUID = 802326126658140029L;
    
    	public JTextPaneWdthHighRow() {
    		init();
    	}
    
    	public JTextPaneWdthHighRow(StyledDocument doc) {
    		super(doc);
    		init();
    	}
    	
    	private void init(){
    		setOpaque(false);
    	}
    
        @Override
        protected void paintComponent(Graphics g) {
            g.setColor(getBackground());
            g.fillRect(0, 0, getWidth(), getHeight());
            try {
                Rectangle rect = modelToView(getCaretPosition());
                if (rect != null) {
                    g.setColor(Color.CYAN);
                    g.fillRect(0, rect.y, getWidth(), rect.height);
                }
            } catch (BadLocationException e) {
            }
            super.paintComponent(g);
        }
    
        @Override
        public void repaint(long tm, int x, int y, int width, int height) {
            // This forces repaints to repaint the entire TextPane.
            super.repaint(tm, 0, 0, getWidth(), getHeight());
        }
    }
    
    
    5.4. 17:09 ZAH | skóre: 42 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    Jardíku heslo zní, DocumentFilter dodělej.
    8.4. 22:47 ZAH | skóre: 42 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    Příloha:
    Protože Jardík nepomůže verze s kuňk od mne.
    import java.awt.Frame;
    import java.awt.HeadlessException;
    import java.awt.event.WindowAdapter;
    import java.awt.event.WindowEvent;
    import java.io.BufferedReader;
    import java.io.BufferedWriter;
    import java.io.FileReader;
    import java.io.FileWriter;
    import java.io.StringReader;
    
    import javax.swing.JFrame;
    import javax.swing.JTextPane;
    import javax.swing.text.AbstractDocument;
    import javax.swing.text.AttributeSet;
    import javax.swing.text.BadLocationException;
    import javax.swing.text.DefaultStyledDocument;
    import javax.swing.text.DocumentFilter;
    import javax.swing.text.StyledDocument;
    
    public class ParodyTextEditor extends JFrame {
    
    	private static final String N_L = "\n";
    
    	private class BeepDocListener extends DocumentFilter {
    
    
    		@Override
    		public void replace(FilterBypass fb, int offset, int length, String text, AttributeSet attrs)
    				throws BadLocationException {
    			if (N_L.equals(text)) {
    				java.awt.Toolkit.getDefaultToolkit().beep();
    				//System.out.println("Beep");
    			}
    			super.replace(fb, offset, length, text, attrs);
    		}
    
    		@Override
    		public void insertString(FilterBypass fb, int offset, String string, AttributeSet attr)
    				throws BadLocationException {
    			if (N_L.equals(string)) {
    				java.awt.Toolkit.getDefaultToolkit().beep();
    				//System.out.println("Beep");
    			}
    			super.insertString(fb, offset, string, attr);
    		}
    
    	}
    
    	private static final long serialVersionUID = -8546298818112441622L;
    
    	private class WindowAdapterSave extends WindowAdapter {
    
    		@Override
    		public void windowClosing(WindowEvent e) {
    			saveFile();
    		}
    
    	}
    
    	private String fileName;
    
    	private JTextPane tp;
    
    	private StyledDocument styledDocument;
    
    	public ParodyTextEditor(String fileName) throws HeadlessException {
    		this.fileName = fileName;
    		setContentPane(getTp());
    		addWindowListener(new WindowAdapterSave());
    		openFile();
    	}
    
    	public void openFile() {
    		try {
    			BufferedReader fr = new BufferedReader(new FileReader(fileName));
    			String s = null;
    			StringBuilder sb = new StringBuilder();
    			String nr = System.getProperty("line.separator");
    			while ((s = fr.readLine()) != null) {
    				sb.append(s);
    				sb.append(nr);
    			}
    			fr.close();
    			getTp().setText(sb.toString());
    		} catch (Exception e) {
    			System.err.println("Nepovedlo se nacist soubor.");
    			e.printStackTrace(System.err);
    		}
    
    	}
    
    	public void saveFile() {
    		BufferedReader br = new BufferedReader(new StringReader(getTp().getText()));
    		try {
    			BufferedWriter bw = new BufferedWriter(new FileWriter(fileName));
    			String s = null;
    			while ((s = br.readLine()) != null) {
    				bw.write(s);
    				bw.newLine();
    			}
    			bw.flush();
    			bw.close();
    		} catch (Exception e) {
    			System.err.println("Do souboru se nepovedlo zapsat.");
    			e.printStackTrace(System.err);
    		}
    	}
    
    	public static void main(String[] args) {
    		String fn;
    		if (args.length == 0)
    			fn = System.getProperty("user.home") + System.getProperty("file.separator") + "test.txt";
    		else
    			fn = args[0];
    		ParodyTextEditor te = new ParodyTextEditor(fn);
    		te.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
    		te.pack();
    		if (te.getExtendedState() != Frame.MAXIMIZED_BOTH)
    			te.setExtendedState(Frame.MAXIMIZED_BOTH);
    		te.setResizable(false);
    		te.setVisible(true);
    	}
    
    	protected JTextPane getTp() {
    		if (tp == null) {
    			tp = new JTextPane(getStyledDocument());
    			((AbstractDocument) tp.getDocument()).setDocumentFilter(new BeepDocListener());
    		}
    		return tp;
    	}
    
    	protected StyledDocument getStyledDocument() {
    		if (styledDocument == null) {
    			styledDocument = new DefaultStyledDocument();
    		}
    		return styledDocument;
    	}
    }
    
    
    18.4. 16:26 sarimak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TWedit - první nástřel
    Dalsi konzolovy kandidat: https://github.com/zyedidia/micro (vyhoda: pouziva moderni klavesove zkratky + podporuje zalozky a split-screen). To ze podporuje syntax highlighting je taky moc fajn, ale to pro ucel psani cisteho textu neni relevantni.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.