Byla vydána nová major verze 27.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Byla vydána nová verze 1.8.0 svobodného multiplatformního softwaru pro konverzi video formátů HandBrake (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Microsoft představil nové označení počítačů Copilot+. Dle oznámení se jedná se o počítače poskytující funkce umělé inteligence. Vedle CPU a GPU mají také NPU (Neural Processing Unit). Uvnitř představených Copilot+ notebooků běží ARM čipy Qualcomm Snapdragon X Elite nebo X Plus.
Příspěvek na blogu Codean Labs rozebírá zranitelnost CVE-2024-4367 v PDF.js, tj. mj. prohlížeči PDF souborů ve Firefoxu. Při otevření útočníkem připraveného pdf souboru může být spuštěn libovolný kód v JavaScriptu. Vyřešeno ve Firefoxu 126.
Lazygit byl vydán ve verzi 0.42.0. Jedná se o TUI (Text User Interface) nadstavbu nad gitem.
K open source herní konzole Picopad přibyla (𝕏) vylepšená verze Picopad Pro s větším displejem, lepšími tlačítky a větší baterii. Na YouTube lze zhlédnout přednášku Picopad - open source herní konzole z LinuxDays 2023.
Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.
24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.
Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.
Řidič smrtící tramvaje, která zabíjela na Karlově náměstí v Praze, udělal velkou chybu - jel mnohem rychleji, než směl. Čím se ale liší od většiny ostatních řidičů pražských tramvají? Prostě si jen vytáhl Černého Petra...
V posledních letech sice pražskými tramvajemi nejezdím, ale celkem jsem se najezdil docela dost. Proto vím, jaký je jezdecký styl valné většiny řidičů tramvají. Řidič, který řídil onoho kritického dne tramvaj přes Karlovo náměstí, nebyl žádnou výjimkou. Jeho styl se od mnoha jiných řidičů nelišil.
V tramvajích se setkáváme s mnohými nešvary, kterých se jejich řidiči dopouštějí:
Ať už jsou řidiči tramvají nuceni k podobným kouskům nerealisticky navrženými jízdními řády, bezohlednými řidiči aut nebo něčím jiným, každopádně je to pro cestující i další lidi nepříjemné až nebezpečné.
Vraťme se k nebohému řidiči smrtící tramvaje. On skutečně jezdil tak, jako mnoho jeho kolegů. Bohužel Černý Petr zůstal v ruce jemu - možná byla toho dne tramvaj v nepatrně horším stavu, možná bylo o trochu víc prachu ve žlábku kolejnice, možná že zafoukal boční vítr, možná.... Nechme toho. Nechť je to výstrahou pro ty, kdo se v kabině tramvaje chovají stejně nebezpečně - příště může Černý Petr uvíznout v ruce prozměnu jim.
Tiskni Sdílej:
Intenzivní zvonění na řidiče, který nemůže odjet z kolejiště, i kdyby stokrát chtělPokud řidič nemůže z kolejiště odjet, i kdyby stokrát chtěl, tak tam nemá co dělat (§22, odst.3 zákona č.361/2000 Sb.)
To by musela být nějaká jiná policie, než jakou jsem zatím poznal. PČR zajímá jen rychlost (a to pouze v místech, kde je upravena značkou nejméně 20 km/h pod smysluplnou hodnotu), dálniční známky a povinná výbava (občas ještě alkohol), měšťáky parkování. Tedy věci, za které se dá snadno a efektivně povybírat požadované množství pokut, ostatní jde mimo ně.