Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Zdravím,
to by bylo hodně špatné, kdyby autor nemohl napsat, co si myslí, ne? Pokud bych tu třeba napsal nesmyslné pojednání o vlivu výskytu čápů na porodnost v Nizozemí, utloukli by mě místní čtenáři v diskusi argumenty. Ale to je asi tak všechno, co by se mi mělo stát.
Když odhlédnu od extrémních přípádů, nerad bych se dočkal toho, aby tu bylo zakázáno prezentovat vlastní názor. Byť třeba úplně scestný.
Viděl jsi někdy simulaci zatížení křižovatky při různém uspořádání?Takové simulace jsem viděl, kdysi jsem dokonce něco podobného řešil (tedy jen ve škole, v rámci předmětu Operační výzkum). Ovšem velice pochybuji o tom, že se takové simulace dělaly u naprosté většiny kruhových objezdů u nás.
Jen jezdíš autem a párkrát jsi přejel kruhák?Ano, právě tak. Jen bych to upřesnil - přes ten konkrétní kruhák (o kterém je řeč úplně na začátku) jsem jel cca 500x, a jezdil jsem tamtudy i dlouho před tím, než stál. Podobně i u mnoha jiných kruháků. Proto mohu srovnávat tamní situaci, a mj. i počty nehod, které jsem tam viděl, a jejich následky. Jinak co se týká k.o. Vítězné náměstí, tak se stačí podívat do policejních statistik - patří mezi nejnebezpečnější místa v Praze.
Což je ale není dáno ani tak tím, že je to kruhový objezd, ale hlavně tím, že tam navíc ze tří směrů jezdí tramvaje.
Typický výplod odborníka na všechno.To vaše je zase typický výplod debila.
Je zajímavé že ač linuxáci tak tu plácají všichni o všem....??? myslím, že s kruhovými objezdy se setkávají všichni i "linuxáci". Co se týká jejich problématiky, tak o ní může ledacos vědět i člověk užívající linux neb jej běžně používají i "odborníci" oborů dopravních a stavebních. Takže nechápu co se Ti na tom nezdá ...
On totiž semafor stojí údajně skoro stejně a navíc chce údržbu. Jestli se pletu, tak mě opravte, ale jak jsem koupil, tak prodávám.
* Snížení průchodnosti.Prokazatelna blbost.
* Problém dominantního směru.Opet prokazatelna blbost.
* Malé objezdy jsou špatně průjezdné pro delší vozidla.Takovy objezd tam nema co delat, minimalni rozmery kruhoveho objezdu jsou normovany tak, aby k tomuto nedochazelo.
* Nehoda uvnitř objezdu zablokuje dopravu.No, tohle snad ani nestoji za komentar.
Obojí jsem na několika kruháčích zažil. Měly pár vlastností společných:* Snížení průchodnosti.Prokazatelna blbost.* Problém dominantního směru.Opet prokazatelna blbost.
* Malé objezdy jsou špatně průjezdné pro delší vozidla.Takovy objezd tam nema co delat, minimalni rozmery kruhoveho objezdu jsou normovany tak, aby k tomuto nedochazelo.
Záleží na tvaru a velikosti. Pokud jsou tam 2 a více pruhů nebo je naopak kruháč malý, tak je IMO úplné zablokování dopravy nepravděpodobné.* Nehoda uvnitř objezdu zablokuje dopravu.No, tohle snad ani nestoji za komentar.
Normy (nejen) ve stavebnictví nejsou závaznéTo není tak úplně pravda. Nemalá část stavebních norem závazná je. Kromě toho, na každou stavbu úřad vyžaduje množství posudků od kdekoho, takže i když třeba něco není přímo nařízeno, musí příslušný posudek vyznít kladně.
Dopravní stavby jsou oblast největších kompromisů ve stavebnictví.To je bohužel pravda. A mám také pocit, že se v této oblasti nejvíc projektuje od zeleného stolu, bez dostatečné přítomnosti projektanta na místě samém. Jinak by těžko vznikala zvěrstva typu nebezpečného místa na obchvatu Plzně na D5, nebo teď nově na obchvatu Levína u nájezdu na D11.
Prokazatelna blbost. ... Opet prokazatelna blbost.Jestli je to prokazatelné, tak bych chtěl vidět důkazy. Např. pro tento kruhový objezd (na odbočce k Baumaxu a Intersparu).
Takovy objezd tam nema co delat, minimalni rozmery kruhoveho objezdu jsou normovany tak, aby k tomuto nedochazelo.Jedna věc je teorie, druhá praxe. Pokud bylo vydáno jak stavební povolení, tak kolaudační rozhodnutí, potom:
Tiskni
Sdílej: