abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:33 | Zajímavý projekt

    Open Gaming Collective (OGC) si klade za cíl sdružit všechny klíčové projekty v oblasti linuxového hraní počítačových her. Zakládajícími členy jsou Universal Blue a Bazzite, ASUS Linux, ShadowBlip, PikaOS a Fyra Labs. Strategickými partnery a klíčovými přispěvateli ChimeraOS, Nobara, Playtron a další. Cílem je centralizovat úsilí, takže namísto toho, aby každá distribuce udržovala samostatné opravy systému a podporu hardwaru na

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Bezpečnostní upozornění

    V kryptografické knihovně OpenSSL bylo nalezeno 12 zranitelností. Opraveny jsou v upstream verzích OpenSSL 3.6.1, 3.5.5, 3.4.4, 3.3.6 a 3.0.19. Zranitelnosti objevila společnost AISLE pomocí svého autonomního analyzátoru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:11 | Zajímavý software

    Desktopové prostředí Xfce bude mít vlastní kompozitor pro Wayland s názvem xfwl4. V programovacím jazyce Rust s využitím stavebních bloků z projektu Smithay jej napíše Brian Tarricone. Úprava stávajícího xfwm4 tak, aby paralelně podporoval X11 i Wayland, se ukázala jako špatná cesta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 19:11 | Komunita

    Desktopové prostředí KDE Plasma 6.8 poběží už pouze nad Waylandem. Vývojáři, kteří s rozhodnutím nesouhlasí, vytvořili fork KDE Plasma s názvem SonicDE (Sonic Desktop Environment) s cílem zachovat a vylepšovat podporu X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 12:22 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.8 dnes již jedenáctiletého webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 144. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 10:33 | Nová verze

    GNU gettext (Wikipedie), tj. sada nástrojů pro psaní vícejazyčných programů, dospěl do verze 1.0. Po více než 30 letech vývoje. Přehled novinek v souboru NEWS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 05:11 | IT novinky

    Chris Kühl (CEO), Christian Brauner (CTO) a Lennart Poettering (Chief Engineer) představili svou společnost Amutable. Má přinést determinismus a ověřitelnou integritu do linuxových systémů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    28.1. 20:11 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 26.1 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 26.1 je Witty Woodpecker. Přehled novinek v příspěvku na fóru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    28.1. 15:11 | Zajímavý projekt

    Deník TO spustil vlastní zpravodajský webový portál ToHledej.CZ s internetovým vyhledávačem a bezplatnou e-mailovou schránkou. Dle svého tvrzení nabízí 'Zprávy, komentáře, analýzy bez cenzury' a 'Mail bez šmírování a Velkého bratra'. Rozložením a vizuálním stylem se stránky nápadně podobají portálu Seznam.cz a nejspíše je cílem být jeho alternativou. Z podmínek platformy vyplývá, že portál využívá nespecifikovaný internetový vyhledávač třetí strany.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 27
    28.1. 14:11 | Zajímavý projekt

    Computer History Museum (Muzeum historie počítačů) zpřístupnilo své sbírky veřejnosti formou online katalogu. Virtuálně si tak můžeme prohlédnout 'rozsáhlou sbírku archivních materiálů, předmětů a historek a seznámit se s vizionáři, inovacemi a neznámými příběhy, které revolučním způsobem změnily náš digitální svět'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 12
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (17%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (24%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (33%)
    Celkem 671 hlasů
     Komentářů: 22, poslední včera 23:06
    Rozcestník

    Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.


    NAVRCHOLU.cz
    Kategorie zápisků
    Aktuální zápisy

    O adminech a lidech

    28.3.2005 22:16 | Přečteno: 1977× | Ze života | poslední úprava: 29.3.2005 13:02

    Správci sítí, serverů atd. jsou nuceni opustit kategorii "lidé" a vstoupit do jiné, nacházející se mezi Bohem a Ďáblem. Ne, že by sami chtěli, ale uživatelé ("lidé") je tam implicitně odkazují...

    Správci (administrátoři, "admini") patří do zvláštní kategorie živých organismů. Vzývaní i nenávidění, podle toho, v jakém stavu se uživatelé, jejich stroje a síť právě nacházejí. Měl jsem také to štěstí (opravdu hovořím o štěstí, protože je to zkušenost k nezaplacení) dělat nejakou dobu admina na síti s necelou stovkou počítačů, převážně s Windows 98, sem tam nějaké Win 95 a ME, dva servery - Solaris a Novell (to byly navzdory nepřetržitému provozu ty nejméně problémové počítače). Učinil jsem řadu zkušeností, které se dají shrnout do jediné věty: "Uživatelé nejsou zlí, pouze nedostatečně vnímají slova adminova."

    Mezi uživateli hojně nacházíme řadu fenomenů, mezi které patří především tyto:

    Jak už jsem říkal, uživatelé nejsou zlí, ale chovají se všelijak a to v kombinaci s nevhodným OS znamená zbraň hromadného ničení. Všem adminům tedy přeji co nejméně problémů tohoto typu, ale ještě lépe možnost oprostit se navíc od nekvalitního softwaru, který je živnou půdou pro takové problémy.

           

    Hodnocení: 86 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    28.3.2005 23:19 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Někdy je to prostě debil
    Někdy je uživatel debil, jinak to není možné. Naštěstí jsem se vyhnul práci kde bych měl dělat podporu uživatelům, ale jednoho uživatele mi přihrála náhoda do cesty. I když jsem mu něco řekl,neposlechl. Zkusil jsem mu to napsat, taky neposlechl. Pokusil jsem na to jít přes jeho šéfa, ale to byl ještě větší mamlas. Nakonec to dopadlo tak, že jsem to vzdal, odpojil je od sítě a řekl jim, že si mají zaplatit podporu od Antu.

    Kamarád z Ant mi pak říkal že jim to všchno tak krásně naúčtovali, že jak šéf, tak jeho zaměstnanec odteď všechny rady poctivě poslouchají a dodržují.

    (za firmu Ant si dosaďte cokoliv, je to jen vymyšlenej název, abych tu nedělal "reklamu" :-)
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    29.3.2005 01:26 Michal Kubeček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdy je to prostě debil
    Ve firmách jsou často toho názoru, že najmou-li si na něco externího experta, za všechny problémy (bez ohledu na to, jestli se týkají jeho oblasti působnosti nebo ne) je zodpovědný on, dokud neprokáže opak. A to se týká i firem z oboru, kde by měli být schopni sami poznat, že za tenhle problém ten linuxový server určitě nemůže. Trochu mi to připomíná typ filmů, které nazývám americké detektivky. V těch filmech dojde ke zločinu, načež policie chytne a obviní prvního nevinného kolemjdoucího, ten jim musí utéct a najít, usvědčit a pokud možno i chytit skutečného pachatele.
    Ondrej avatar 29.3.2005 00:09 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Je to tak
    Jo, uzivatele jsou fakt obcas zajimavy. Treba minuli tyden jeden uzivatelik pribehl, ze mu nejdou pisnicky. No, prijdu tam, juknu na spusteny procesy - WinAmp spustenej snad 50x. Clovek killne par procesu a hned vsechno funguje. A s tim preinstalovanim - jo. Odvirovani by zabralo hodinu, preimagovani mam za 5 minut i s donastavenim. A to mame i antivir. Ale uzivatel vidi hlasku a okamzite klika na OK ci Ano. Proc? To se nikdy nedovime
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    30.3.2005 09:53 kavol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to tak
    Ale uzivatel vidi hlasku a okamzite klika na OK ci Ano. Proc? To se nikdy nedovime
    ale dozvíme ... stačí zkusit chvíli pracovat ve woknech, tam těch hlášek vyskakuje tolik, že člověka prostě přestane bavit to číst (ještě navíc když má pocit, že tomu stejně nerozumí)
    27.8.2005 22:47 dejf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to tak
    Prusvih je, ze se obcas dozvim: nejde sit!
    Co to znamena?
    No neco mi to tady pise a nepusti me to dal.
    Dal kam?
    treba do webmailu...
    a protoze mi tu prirkli zvdalenou spravu vsech ceskych(kdyby umeli anglicky, tak by to slo, ale japonsky potes hodiny) webu a je slozite jim to vymlouvat beru telefon pravidelne s klidem a "nejde Vam sit!" odignoruju a zacnu toho cloveka poslouchat tak od druhe treti vety.
    29.3.2005 07:32 jm
    Rozbalit Rozbalit vše To chce klid...
    ... a hlavne nevymeknout! :-D
    29.3.2005 09:09 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Wordománie...
    Ještě bych pochopil a překousl, když mi lidi posílají několik řádek textu ve formátu Wordu. Nic jiného neznají, netuší, že to mohou rovnou napsat do těla mailu, co já vím... prostě to u neználků toleruji.

    Ale naprosto mě dohání k šílenství, když někdo pošle megabajtový .doc a do mailu připíše: "posílám ti ten naskenovaný formulář". Obsahem toho wordovského dokumentu pak není nic jiného než 150kB černobílý TIFF...
    29.3.2005 12:41 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wordománie...
    Ještě bych pochopil a překousl, když mi lidi posílají několik řádek textu ve formátu Wordu. Nic jiného neznají, netuší, že to mohou rovnou napsat do těla mailu, co já vím... prostě to u neználků toleruji.
    oni to mozna rovnou pisi v mail klientu (cti outlooku) ... ale mam dojem, ze kdyz mas outlook a word, tak se to defaultne formatuje pomoci neceho? z wordu ... ani o tom nevis ... tohle me dohanelo k silenstvi, kdyz jsem potreboval napsat parser mailu, aby to automaticky cpalo data do databaze
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    29.3.2005 12:14 Peter S.
    Rozbalit Rozbalit vše Ani administrátori nie sú vždy guruovia
    ono ani administrátori nie sú vždy géniovia a guruovia, minule sa mi stalo (veľká firma), že PC nenaštartovalo, proste niekoľko desiatok minút stálo, disk sa zacyklil, a prišiel správca a náhodou sa mu raz podarilo naštartovať PC (W2000) a díval som sa ako to opravoval. Žiadne hľadanie problému, niečo prestavil (neviem čo) a nepomohlo to. To by mi nevadilo, keby som aspoň videl, že niečo konštruktívne robí. Spýtal som sa ho, či sa nepozrie niekam do logov (trochu som ho podpichol), a on ako keby ani nerozumel čo mu hovorím. Na HDD (pravidlené cyklické cvrkanie) povedal, že možno je pokazený a nevie ho prečítať - superdebugging!!! A výsledok bol, že PC išlo na reinštaláciu. Nikdo nikdy nezistil a ani nezistí čo sa stalo, možno to bola triviálna vec, ktorá by sa dala urobiť za pár desiatok minút, aspoň skúsiť to a nie hneď preinštalovávať celý systém (práca na 6 hodín).

    Niekedy sa mi zdá ako keby administrátori mali nacvičených niekoľko základných úkonov, plus prinesú si administratórske heslo; proste zoberieš nezamestnaného z úradu práce bez znalostí IT, deň ho zaučuješ, týždeň na neho davaš pozor čo robí, a potom už je z neho samostatný administrátor.

    Tým nechcem povedať, že administrátori sú neschopný, ale nájdu sa medzi nimi rôzny "odborníci"
    Luk avatar 29.3.2005 13:02 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ani administrátori nie sú vždy guruovia
    Ano, přesně k takovému stavu vede naše "vládní politika zaměstnanosti". Nezaměstnaný absolvuje základní kurs Windows, je tedy "rekvalifikovaný" a má "IT znalosti". Takže se může poslat někam, kde shánějí admina na síť s Windows, nejlépe do některé státní organizace. Tam ho musí přijmout ("má kvalifikaci") a pak to dopadá podle toho.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    30.3.2005 09:27 Lukoko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ani administrátori nie sú vždy guruovia
    Jestli to funguje fakt takle, tak asi emigruju >:-O
    30.3.2005 09:44 kavol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ani administrátori nie sú vždy guruovia
    kam? šel bych taky ...
    30.3.2005 11:20 xbrut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ani administrátori nie sú vždy guruovia
    pockejte, jdu s vama...
    I am communicating to you from my quarters aboard the Asgard ship Biliskner.
    Luk avatar 30.3.2005 13:10 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ani administrátori nie sú vždy guruovia
    A to ještě spousta lidí volá po tom, aby se ještě zvětšila přísnost na zaměstnavatele, aby museli z uchazečů vzít toho, který "nejvíc splňuje ktitéria" (tzn. aby vždycky někoho museli vzít, i když to neumí).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.