abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:11 | Nová verze

    FreeCAD (Wikipedie), tj. svobodný multiplatformní parametrický 3D CAD, byl vydán ve verzi 1.1 (YouTube). Po roce a čtyřech měsících od předchozí verze 1.0. Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:11 | IT novinky

    Společnost OpenAI oznámila [𝕏], že ukončí aplikaci Sora pro generování krátkých videí pomocí umělé inteligence. Podrobné informace a harmonogram pro aplikaci a API budou brzy zveřejněny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 12:22 | IT novinky

    Evropská směrnice NIS2 přináší nové požadavky v oblasti kybernetické bezpečnosti, které se promítají také do správy doménových jmen. Do českého právního řádu je směrnice implementována prostřednictvím nového zákona o kybernetické bezpečnosti. Jedním z praktických důsledků této legislativní změny je posílení požadavků na dostupnost a správnost kontaktních údajů držitelů domén. Správce registru domény .cz, sdružení CZ.NIC, je v

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    dnes 01:55 | Nová verze

    Jonathan Thomas oznámil vydání nové verze 3.5.0 video editoru OpenShot (Wikipedie). Zdrojové kódy OpenShotu jsou k dispozici na GitHubu. Ke stažení je i balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo na spouštění a spustit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 00:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏, Bluesky) nová verze 2026.1 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem 8 nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | IT novinky

    Vláda jmenovala novým zmocněncem pro digitalizaci a strategickou bezpečnost prvního náměstka ministra vnitra Lukáše Klučku. Ten ve funkci nahradil poslance Roberta Králíčka poté, co Králíček na tento post vládního zmocněnce rezignoval. Klučka chce do roka digitalizovat všechny státní služby tak, aby vyhověly zákonu o právu na digitální služby, přičemž dosavadní plán Fialovy vlády počítal s dokončením digitalizace až někdy v roce

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 11
    včera 13:55 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 149.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Vypíchnout lze bezplatnou vestavěnou VPN s 50 GB přenesených dat měsíčně, zobrazení dvou webových stránek vedle sebe v jednom panelu (split view) nebo možnost přidat poznámky k panelům (Firefox Labs). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 149 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 13:22 | Nová verze

    Byly vydány nové verze 5.3.0 a 6.0.0 svobodného multiplatformního programu pro skicování, malování a úpravu obrázků Krita (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Obě verze vycházejí ze stejného zdrojového kódu – rozdíl je v použitých verzích Qt a KDE Frameworks. Krita 6.0.0 je první vydání postavené na Qt 6 a stále je považovaná za experimentální. Má lepší podporu Waylandu. Přináší podporu protokolu Wayland

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 10.2 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze nové balíčky Immich, Immich Machine Learning, uv a RustDesk Client.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.3. 22:11 | Nová verze

    TypeScript (Wikipedie), tj. JavaScript rozšířený o statické typování a další atributy, byl vydán v nové verzi 6.0. Příští verze 7.0 je kvůli výkonu přepisována do programovacího jazyka Go.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1149 hlasů
     Komentářů: 27, poslední 17.3. 19:26
    Rozcestník

    Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.


    NAVRCHOLU.cz
    Aktuální zápisy

    Nejčtenější za poslední měsíc Nejkomentovanější za poslední měsíc

    O adminech a lidech

    28.3.2005 22:16 | Přečteno: 1979× | Ze života | poslední úprava: 29.3.2005 13:02

    Správci sítí, serverů atd. jsou nuceni opustit kategorii "lidé" a vstoupit do jiné, nacházející se mezi Bohem a Ďáblem. Ne, že by sami chtěli, ale uživatelé ("lidé") je tam implicitně odkazují...

    Správci (administrátoři, "admini") patří do zvláštní kategorie živých organismů. Vzývaní i nenávidění, podle toho, v jakém stavu se uživatelé, jejich stroje a síť právě nacházejí. Měl jsem také to štěstí (opravdu hovořím o štěstí, protože je to zkušenost k nezaplacení) dělat nejakou dobu admina na síti s necelou stovkou počítačů, převážně s Windows 98, sem tam nějaké Win 95 a ME, dva servery - Solaris a Novell (to byly navzdory nepřetržitému provozu ty nejméně problémové počítače). Učinil jsem řadu zkušeností, které se dají shrnout do jediné věty: "Uživatelé nejsou zlí, pouze nedostatečně vnímají slova adminova."

    Mezi uživateli hojně nacházíme řadu fenomenů, mezi které patří především tyto:

    Jak už jsem říkal, uživatelé nejsou zlí, ale chovají se všelijak a to v kombinaci s nevhodným OS znamená zbraň hromadného ničení. Všem adminům tedy přeji co nejméně problémů tohoto typu, ale ještě lépe možnost oprostit se navíc od nekvalitního softwaru, který je živnou půdou pro takové problémy.

           

    Hodnocení: 86 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    28.3.2005 23:19 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Někdy je to prostě debil
    Někdy je uživatel debil, jinak to není možné. Naštěstí jsem se vyhnul práci kde bych měl dělat podporu uživatelům, ale jednoho uživatele mi přihrála náhoda do cesty. I když jsem mu něco řekl,neposlechl. Zkusil jsem mu to napsat, taky neposlechl. Pokusil jsem na to jít přes jeho šéfa, ale to byl ještě větší mamlas. Nakonec to dopadlo tak, že jsem to vzdal, odpojil je od sítě a řekl jim, že si mají zaplatit podporu od Antu.

    Kamarád z Ant mi pak říkal že jim to všchno tak krásně naúčtovali, že jak šéf, tak jeho zaměstnanec odteď všechny rady poctivě poslouchají a dodržují.

    (za firmu Ant si dosaďte cokoliv, je to jen vymyšlenej název, abych tu nedělal "reklamu" :-)
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    29.3.2005 01:26 Michal Kubeček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Někdy je to prostě debil
    Ve firmách jsou často toho názoru, že najmou-li si na něco externího experta, za všechny problémy (bez ohledu na to, jestli se týkají jeho oblasti působnosti nebo ne) je zodpovědný on, dokud neprokáže opak. A to se týká i firem z oboru, kde by měli být schopni sami poznat, že za tenhle problém ten linuxový server určitě nemůže. Trochu mi to připomíná typ filmů, které nazývám americké detektivky. V těch filmech dojde ke zločinu, načež policie chytne a obviní prvního nevinného kolemjdoucího, ten jim musí utéct a najít, usvědčit a pokud možno i chytit skutečného pachatele.
    Ondrej avatar 29.3.2005 00:09 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Je to tak
    Jo, uzivatele jsou fakt obcas zajimavy. Treba minuli tyden jeden uzivatelik pribehl, ze mu nejdou pisnicky. No, prijdu tam, juknu na spusteny procesy - WinAmp spustenej snad 50x. Clovek killne par procesu a hned vsechno funguje. A s tim preinstalovanim - jo. Odvirovani by zabralo hodinu, preimagovani mam za 5 minut i s donastavenim. A to mame i antivir. Ale uzivatel vidi hlasku a okamzite klika na OK ci Ano. Proc? To se nikdy nedovime
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    30.3.2005 09:53 kavol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to tak
    Ale uzivatel vidi hlasku a okamzite klika na OK ci Ano. Proc? To se nikdy nedovime
    ale dozvíme ... stačí zkusit chvíli pracovat ve woknech, tam těch hlášek vyskakuje tolik, že člověka prostě přestane bavit to číst (ještě navíc když má pocit, že tomu stejně nerozumí)
    27.8.2005 22:47 dejf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to tak
    Prusvih je, ze se obcas dozvim: nejde sit!
    Co to znamena?
    No neco mi to tady pise a nepusti me to dal.
    Dal kam?
    treba do webmailu...
    a protoze mi tu prirkli zvdalenou spravu vsech ceskych(kdyby umeli anglicky, tak by to slo, ale japonsky potes hodiny) webu a je slozite jim to vymlouvat beru telefon pravidelne s klidem a "nejde Vam sit!" odignoruju a zacnu toho cloveka poslouchat tak od druhe treti vety.
    29.3.2005 07:32 jm
    Rozbalit Rozbalit vše To chce klid...
    ... a hlavne nevymeknout! :-D
    29.3.2005 09:09 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Wordománie...
    Ještě bych pochopil a překousl, když mi lidi posílají několik řádek textu ve formátu Wordu. Nic jiného neznají, netuší, že to mohou rovnou napsat do těla mailu, co já vím... prostě to u neználků toleruji.

    Ale naprosto mě dohání k šílenství, když někdo pošle megabajtový .doc a do mailu připíše: "posílám ti ten naskenovaný formulář". Obsahem toho wordovského dokumentu pak není nic jiného než 150kB černobílý TIFF...
    29.3.2005 12:41 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wordománie...
    Ještě bych pochopil a překousl, když mi lidi posílají několik řádek textu ve formátu Wordu. Nic jiného neznají, netuší, že to mohou rovnou napsat do těla mailu, co já vím... prostě to u neználků toleruji.
    oni to mozna rovnou pisi v mail klientu (cti outlooku) ... ale mam dojem, ze kdyz mas outlook a word, tak se to defaultne formatuje pomoci neceho? z wordu ... ani o tom nevis ... tohle me dohanelo k silenstvi, kdyz jsem potreboval napsat parser mailu, aby to automaticky cpalo data do databaze
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    29.3.2005 12:14 Peter S.
    Rozbalit Rozbalit vše Ani administrátori nie sú vždy guruovia
    ono ani administrátori nie sú vždy géniovia a guruovia, minule sa mi stalo (veľká firma), že PC nenaštartovalo, proste niekoľko desiatok minút stálo, disk sa zacyklil, a prišiel správca a náhodou sa mu raz podarilo naštartovať PC (W2000) a díval som sa ako to opravoval. Žiadne hľadanie problému, niečo prestavil (neviem čo) a nepomohlo to. To by mi nevadilo, keby som aspoň videl, že niečo konštruktívne robí. Spýtal som sa ho, či sa nepozrie niekam do logov (trochu som ho podpichol), a on ako keby ani nerozumel čo mu hovorím. Na HDD (pravidlené cyklické cvrkanie) povedal, že možno je pokazený a nevie ho prečítať - superdebugging!!! A výsledok bol, že PC išlo na reinštaláciu. Nikdo nikdy nezistil a ani nezistí čo sa stalo, možno to bola triviálna vec, ktorá by sa dala urobiť za pár desiatok minút, aspoň skúsiť to a nie hneď preinštalovávať celý systém (práca na 6 hodín).

    Niekedy sa mi zdá ako keby administrátori mali nacvičených niekoľko základných úkonov, plus prinesú si administratórske heslo; proste zoberieš nezamestnaného z úradu práce bez znalostí IT, deň ho zaučuješ, týždeň na neho davaš pozor čo robí, a potom už je z neho samostatný administrátor.

    Tým nechcem povedať, že administrátori sú neschopný, ale nájdu sa medzi nimi rôzny "odborníci"
    Luk avatar 29.3.2005 13:02 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ani administrátori nie sú vždy guruovia
    Ano, přesně k takovému stavu vede naše "vládní politika zaměstnanosti". Nezaměstnaný absolvuje základní kurs Windows, je tedy "rekvalifikovaný" a má "IT znalosti". Takže se může poslat někam, kde shánějí admina na síť s Windows, nejlépe do některé státní organizace. Tam ho musí přijmout ("má kvalifikaci") a pak to dopadá podle toho.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    30.3.2005 09:27 Lukoko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ani administrátori nie sú vždy guruovia
    Jestli to funguje fakt takle, tak asi emigruju >:-O
    30.3.2005 09:44 kavol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ani administrátori nie sú vždy guruovia
    kam? šel bych taky ...
    30.3.2005 11:20 xbrut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ani administrátori nie sú vždy guruovia
    pockejte, jdu s vama...
    I am communicating to you from my quarters aboard the Asgard ship Biliskner.
    Luk avatar 30.3.2005 13:10 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ani administrátori nie sú vždy guruovia
    A to ještě spousta lidí volá po tom, aby se ještě zvětšila přísnost na zaměstnavatele, aby museli z uchazečů vzít toho, který "nejvíc splňuje ktitéria" (tzn. aby vždycky někoho museli vzít, i když to neumí).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.