abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 21:33 | Nová verze

    Desktopové prostředí Budgie bylo vydáno ve verzi 10.10. Dokončena byla migrace z X11 na Wayland. Budgie 10 vstupuje do režimu údržby. Vývoj se přesouvá k Budgie 11. Dlouho se řešilo, v čem bude nové Budgie napsáno. Budgie 10 je postaveno nad GTK 3. Přemýšlelo se také nad přepsáním z GTK do EFL. Budgie 11 bude nakonec postaveno nad Qt 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:00 | Humor

    OpenChaos.dev je 'samovolně se vyvíjející open source projekt' s nedefinovaným cílem. Každý týden mohou lidé hlasovat o návrzích (pull requestech), přičemž vítězný návrh se integruje do kódu projektu (repozitář na GitHubu). Hlasováním je možné změnit téměř vše, včetně tohoto pravidla. Hlasování končí vždy v neděli v 9:00 UTC.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    dnes 03:00 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.3, tj. třetí opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.13, tj. třináctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:00 | Komunita

    Na stránkách Evropské komise, na portálu Podělte se o svůj názor, se lze do 3. února podělit o názor k iniciativě Evropské otevřené digitální ekosystémy řešící přístup EU k otevřenému softwaru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    9.1. 19:44 | Zajímavý software

    Společnost Kagi stojící za stejnojmenným placeným vyhledávačem vydala (𝕏) alfa verzi linuxové verze (flatpak) svého proprietárního webového prohlížeče Orion.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    9.1. 19:11 | IT novinky

    Firma Bose se po tlaku uživatelů rozhodla, že otevře API svých chytrých reproduktorů SoundTouch, což umožní pokračovat v jejich používání i po plánovaném ukončení podpory v letošním roce. Pro ovládání také bude stále možné využívat oficiální aplikaci, ale už pouze lokálně bez cloudových služeb. Dokumentace API dostupná zde (soubor PDF).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    9.1. 14:22 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu rozepsal o open source AdGuard Home jako domácí ochraně nejen před reklamou. Adguard Home není plnohodnotným DNS resolverem, funguje jako DNS forwarder s možností filtrování. To znamená, že když přijme DNS dotaz, sám na něj neodpoví, ale přepošle ho na vybraný DNS server a odpovědi zpracovává a filtruje dle nastavených pravidel a následně posílá zpět klientům. Dá se tedy používat k blokování reklamy a škodlivých stránek a k rodičovské kontrole na úrovni DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    9.1. 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.1. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.1. 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 15
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (7%)
     (4%)
     (0%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (10%)
     (50%)
    Celkem 370 hlasů
     Komentářů: 8, poslední včera 23:18
    Rozcestník

    Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.


    NAVRCHOLU.cz
    Kategorie zápisků
    Aktuální zápisy

    Nejčtenější za poslední měsíc Nejkomentovanější za poslední měsíc

    Smažkocida, aneb další pohled na CzechTek

    1.8.2005 23:45 | Přečteno: 1204× | Ze života

    V rámci událostí ohledně CzechTeku zazněly v televizi výroky různých politiků. Jedním z nich byl i poslanec Pavel Severa, který se vyjádřil ve smyslu: "Zákrok měl být tvrdší.". Kde se bere tolik nenávisti v poslanci za tak mírumilovnou stranu, jakou KDU-ČSL určitě je? Jediný důvod, který mě napadá, je konzumace drog, která je s podobnými akcemi nedílně spjata.

    Poslanec Pavel Severa je znám jako příznivec ostré represe nejen proti výrobcům a distributorům drog, ale i proti jejich konzumentům. Zasadil se mj. o někdejší schválení novely trestního zákona, která zavedla trestnost držení drogy v "množství větším než malém". A ve válečném tažení proti drogám neváhá používat prostředky, za které by se nemuseli stydět ani inkvizitoři.

    Tvrdší zásah ... co si pod tím představit? Již nyní bylo mnoho zraněných. To je tím tvrdším zásahem míněno, že mají být i mrtví? Nu což, mrtvá smažka, dobrá smažka. Anebo ne, pane poslanče?

    Nechci nijak bagatelizovat nebezpečí, která drogy přinášejí. Konzumace všech drog, a to i těch legálních, dokáže člověku když ne zcela zničit život, tak aspoň výrazně zhoršit jeho kvalitu (mnozí kuřáci potvrdí). Že se na podobných akcích, ať už se konají v klubech či pod širým nebem, konzumují zejména tzv. taneční drogy, je obecně známo. Mnozí účastníci dokonce říkají, že tak jednotvárnou hudbu by bez "naspídování" dlouho nevydrželi. To ale neznamená, že každý účastník je vysmažené hovado, které už má mozek dávno sežraný od MDMA.

    A co už to vůbec neznamená, že by právě konzumace drog měla být důvodem k tvrdším represím. Řada lidí by to jistě uvítala - ale nevím, jak by se tvářili, kdyby se nějaké takové akce zúčastnily jejich děti, a skončily buď v nemocnici, anebo rovnou na hřbitově. Toto prostě nemá smysl.

           

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Severa je jasnej. Anti-ganja zakony jsou jeho decka :) uz sem se s tolika lidma tolik bavil na tema CzechTek, ze uz nemam sil dal komentovat ;) ale fajn blog
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    1.8.2005 23:59 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Mírumilovnou?
    Kde se bere tolik nenávisti v poslanci za tak mírumilovnou stranu, jakou KDU-ČSL určitě je?
    Mírumilovnou stranu? To jsi nemyslel vážně. Mluvíš o té KDU-ČSL, která je proti potratů, proti sňatkům homosexuálům, nemluvě o jejich vztahu k drogám a podobně? Podle mě je tato strana plná netolerantních lidí, kteří by nejraději zastřelili každého, kdo nepatří do jejich vidění světa (tj. nechodí v neděli do kostela a k pravidelným zpovědím). Myslím, že původní Kristovo učení bylo o lásce a toleranci k bližním, ale jeho následovníci si evidentně myslí něco úplně jiného.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Luk avatar 2.8.2005 00:02 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mírumilovnou?
    Snad každý pochopil, jak jsem to myslel :-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.8.2005 00:04 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mírumilovnou?
    Aha, evidentně bych měl provést upgrade detektoru ironie :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Luk avatar 2.8.2005 00:13 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mírumilovnou?
    :-)

    Co si myslet o straně, kterou reprezentují takoví, jako je poslanec Karas...
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.8.2005 08:54 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mírumilovnou?
    Hmm, aby se pak clovek stydel i za sve jmeno kvuli takovym politikum... :-/
    Luk avatar 2.8.2005 09:53 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mírumilovnou?
    Moje jméno (včetně křestního) zase nese jeden politolog (a současně bývalý poradce bývalého premiéra Špidly) :-(
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Daniel Kvasnička ml. avatar 2.8.2005 00:09 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mírumilovnou?
    bacha, jak kteri nasledovnici...nejsou jen katolici a Severove :)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    2.8.2005 00:11 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mírumilovnou?
    Ano, jsou i horší ;-)
    Copak toho není dost?
    2.8.2005 00:12 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mírumilovnou?
    Ok, měl jsem napsat někteří následovníci. Znám i tolerantní křesťany, což mě jen utvrzuje v doměnce, že je to všechno o lidech a né o chození do kostela. Bohužel, těch toleratntních je v KDU nějak pomálu :-(.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    2.8.2005 10:29 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mírumilovnou?
    Souhlasim ale musim dodat. Akci proti CzechTeku povazuji za zavrzenihodnou, drogy konzumuji, zakazat potraty je hovadina, homosexualove at si svuj svazek nazvou jak chteji, at jej maji podlozeny zakonem jak chteji, jen at si vyberou jiny nazev nez manzelstvi (registrovane partnerstvi je ok). KDU-CSL mne v mnoha ohledech vytaci, Severa je militant. Ale, mozna je to vzpominka na J. Luxe, mnozi zde se mnou nebudou souhlasit, ze jej pokladam za jednoho nejtolerantnejsich politiku, ktere tato zeme mela, mozna je to tato vzpominka, ktera mne neustale nuti premyslet jestli jim ten hlas mam dat nebo ne. Protoze na jednu stranu mi vadi jejich intolerance ke svobodomyslnosti, na druhou stranu kdyz vidim bezpaternost naseho prezidenta, kdyz vidim to hajzlovstvi a vyderacstvi na strane socdemaku, kdyz vidim vychytralce Zahradila nebo nedejboze Topolanka, ktery pusobi dojmem, ze si jeste dnes neumi zavazat tkanicku a mel by byt novym premierem, tak radeji hodim hlas KDU-CSL (Kalousek pusobi taky jeko pekny vychcanek, ale alespon inteligentni. To se o Standovi ani Mirkovi rici neda. A z Paroubka bude za chvili maly Stalin). Takhle muj hlas nepropadne a alespon zcasti jej nedostanou komuniste. Pokud vite o vhodnejsi alternative, sem s ni, ale CSSD a ODS (o KSCM ani nemluvim) jsou pro mne mrtve strany plne vsehoschopnych oportunistu.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    Luk avatar 2.8.2005 10:44 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mírumilovnou?
    ...kdyz vidim bezpaternost naseho prezidenta...
    Právě KDU-ČSL je typická bezpáteřní strana. Prezident Klaus, jakkoli se jeho názory mohou někomu nelíbit (mně se také některé jeho názory nelíbí), zůstává stále velice konzistentní. Politici KDU mění své názory podle toho, s jakou větší stranou jsou (nebo brzy budou) právě v koalici. Pevný názor mají jen na své ideové stavební kameny, kdežto třeba v ekonomické oblasti jsou velmi ohební.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.8.2005 13:05 Roj | Praha / Dobruška / Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mírumilovnou?
    Prave sis sam sobe dokazal, ze je vlastne jedno, ktere ze stavajicich stran das hlas.

    A pritom sis nedokazal dat jedine logickou a nabizejici se odpoved: ZADNE!!!

    Ty argumenty o tom, ze ten tvuj hlas by jinak propadl, jsou uplne zcestne a jen to zakonservovava stavajici stav. Propadne KOMU? Rovnomerne mezi rovnocenne svine.

    Vol proste JINOU STRANU, Co zeleni? Co Kaslovi ED? Obe tyto strany maji prijatelny program pro free SW a maji realnou sanci se do parlamentu dostat.

    Jen musi byt mene lidi, kteri podlehaji nesmyslnemu strachu "aby hlas nepropadl".
    2.8.2005 14:10 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mírumilovnou?
    Proboha jenom zelené ne! ED vypadají docela dobře.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Luk avatar 2.8.2005 14:38 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mírumilovnou?
    ED jsou druhý fork ODS (prvním byla US), takže se od ní v základních principech neliší. Jen jsou o poznání méně nacionalističtí, více "evropští" (až moc :-)) a více názorově rozkročení.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.8.2005 15:14 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mírumilovnou?
    Ono je to spise o tom, ze nekdo se priklani k silnejsimu a nekdo chce pomoci slabsimu, aby silny nebyl prilis silny. Vlada jedne strany v nasich podminkach by byla katastrofa. Vim, ze v cele nebudou ti, ktere bych tam rad videl (a jedna se spise o jednotlivce nez strany), ale at si alespon ty svine nedelaji co chteji. A to je ona obava z malinkych stran. Budeme mit 4-5 stran po 3%. Co si myslis, ze se stane dal. Jejich hlasy se pomerne rozdeli mezi ty velke a ten nejvetsi muze jit pres 50%.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    2.8.2005 00:01 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše KDU-ČSL
    Co má zrovna na této straně být mírumilovného?
    Copak toho není dost?
    2.8.2005 00:06 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDU-ČSL
    Mají stejný problém s rozpoznáním ironie, jako já, pane Bartoš, viz tady :-).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    2.8.2005 00:10 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDU-ČSL
    Zdá se :-)
    Copak toho není dost?
    2.8.2005 02:44 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Cerna prdel jako ruda hvezda
    Na ruzne "ctihodne" poslance teto strany jsem uz podal za jejich medialni vyroky nekolik trestnich oznameni, doufam, ze jim to aspon trochu zpestrilo jejich nudny poslanecky zivot. Sice to policie pokazde samozrejme odlozila, nicmene sranda musi bejt. Koukam, ze na pana Severu se zrejme dostane jiz podruhe, chlapec je holt snazivy, no. :-)
    2.8.2005 10:30 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cerna prdel jako ruda hvezda
    -noirony- Jak se to dela, pls. Kolik to stoji, pls.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    2.8.2005 11:13 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cerna prdel jako ruda hvezda
    No, dela se to tak, ze sepises oznameni a odneses/zasles ho doporucene na statni zastupitelstvi. Totez dnes udelam i ohledne premiera Paroubka za jeho naprosto skandalni fasisticke a xenofobni vyroky v jeho clanku. :-(
    Luk avatar 2.8.2005 12:29 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cerna prdel jako ruda hvezda
    A já ještě doplním, že za samotné trestní oznámení (i když neúspěšné) nemůže být člověk nijak postižen. Nesmíš ale ve výpovědi zalhat, to už by byla křivá výpověď, což je trestný čin s docela vysokou sazbou.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    2.8.2005 11:16 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cerna prdel jako ruda hvezda
    Jo, a nestoji to vubec nic.
    2.8.2005 13:19 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše dobre jim tak
    howg
    V podstatě nic nevím

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.