abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:22 | IT novinky

    Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    2.5. 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 515 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.


    NAVRCHOLU.cz
    Kategorie zápisků
    Aktuální zápisy

    Asi si pořídím "antiradar"

    17.8.2006 00:17 | Přečteno: 2058× | Rouhání největší | poslední úprava: 23.8.2006 21:07

    Mám obrovskou chuť si pořídit detektor policejních radarů. Nikoli proto, abych si mohl bez obav dopřávat rychlost, na kterou u nás mají právo jen vyvolení. Důvod je úplně jiný - aby se představitelé státní moci odnaučili vykládat si zákony po svém.

    UPDATE 23.8.2006 - čtěte na konci textu.

    Zákon 361/2000 Sb., novelizovaný dobře známým zákonem 411/2005 Sb., obsahuje mimo jiné i následující pasáž (§ 3, odst. 4):

    Nikdo nesmí používat technické prostředky a zařízení, které znemožňují nebo ovlivňují funkci technických prostředků používaných policií nebo Vojenskou policií při dohledu na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích (dále jen "antiradar").

    Tento odstavec má dva různé výklady. První, odpovídající selskému rozumu (a až dosud poskytovaný též ministerstvem dopravy), považuje za zakázané používání takových zařízení, která způsobují, že policejní radar (nebo lidar, příp. nějaké jiné zařízení) nemůže provést měření nebo ho provede chybně. Do této kategorie by tedy spadaly různé rušičky (zakázané v podstatě též zákonem 127/2005 o elektronických komunikacích) a případě také úprava karoserie vozidla ve stylu stealth (tj. omezení "viditelnosti" pro radar nebo jiné zařízení).

    Pak tu máme druhý výklad, připomínající dobu před rokem 1989 (prvně prosazovaný ředitelem dopravní policie Zdeňkem Bambasem, nyní vydaný též jako nové stanovisko ministerstva dopravy a rovněž i ministerstva vnitra), který za zakázané považuje i taková zařízení, která pouze informují o nějakém příznaku přítomnosti radaru (typicky přítomnost elektromagnetického pole s určitými parametry - kmitočtem, případně modulací apod.). Výklad se opírá o tvrzení, že je v zákoně myšlena (!) kontrolní funkce radaru, nikoli funkce technická.

    Je jasné, že něco není v pořádku. Vzhledem k tomu, že zákon v žádném případě neříká, jaká že funkce je ve skutečnosti myšlena, není zde absolutně místo pro takové výklady. Platí zásada, že v případě pochybností se vždy rozhoduje ve prospěch obviněného. Je více než trestuhodné, že někdo (tedy policejní ředitel, a následně i náměstkyně ministra dopravy) nabádají k pravému opaku. Dokonce by se to dalo považovat za trestný čin zneužití pravomoci veřejného činitele, protože by to měl být závazný výklad pro všechny policisty (kteří by tak měli postihovat bez zákonné opory). Lze to přirovnat k tomu, kdyby vysoce postavený policejní činitel nabádal zatýkat pro pokus vraždy každého, kdo drží v ruce nůž.

    Právě proto by bylo ideální, aby byl co nejdříve někdo nespravedlivě pokutován a celá věc se dostala až k soudu. Po rozhodnutí ve prospěch nespravedlivě postiženého (o takovém výsledku nepochybuji) by pak bylo záhodno podat i trestní oznámení s podezřením na výše uvedený trestný čin.

    Možná si teď někdo myslí, že chci obhajovat silniční piráty (PrasiŘidiče) a jinou verbež. Není to tak, pouze nechci, aby tu bujely zárodky policejního státu, kde si policie může za pomoci ohýbání zákona dělat co chce. Proto žádám každého, pokud se stane obětí nějaké takové libovůle (přímo zvůle), aby se bránil maximálními dostupnými prostředky. Máme soudy různých stupňů, máme ústavní soud, ombudsmana, evropský soud pro lidská práva. Využívejme jich co nejdůkladněji a nenechme si přerůst přes hlavu ty, kteří by nám měli sloužit.


    UPDATE 23.8.2006: Dnes vyšel v MF DNES článek Oldřicha Kužílka o samé podstatě zmíněného problému. S názorem autora velice souhlasím a článek doporučuji k přečtení.

    Odkazy:

           

    Hodnocení: 92 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    17.8.2006 00:29 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi si pořídím "antiradar"
    Docela by mě zajímalo, jak takový pasivní detektor radaru může policejní kontrola odhalit, mělo by stačit tu krabičku vždycky honem rychle schovat. :-)
    Luk avatar 17.8.2006 00:41 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi si pořídím "antiradar"
    Není ho potřeba schovávat, stačí ho vypnout. Zakázáno je používání, nikoli přítomnost ve vozidle (tím spíš, že u nás prodávané detektory většinou mají homologaci). Dokazovat by museli právě používání.

    Jinak takový detektor samozřejmě odhalit lze, ale běžné policejní hlídky zcela jistě nemají techniku, která to umožňuje.

    Mně ale v tomto případě vůbec nejde o to, jestli to jde nebo nejde odhalit. Jde mi o tu šílenou aroganci moci, která si nedělá z práva těžkou hlavu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Mikos avatar 17.8.2006 01:13 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi si pořídím "antiradar"
    Naprosto souhlasím, nikdo nemá právo mi zakazovat pasivní detektor čehokoliv. Detekovat si můžu co se mi zachce. Pokud by se někdy objevil zákon který by něco takového obsahoval, bylo by to hooodně špatné...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Mikos avatar 17.8.2006 01:16 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi si pořídím "antiradar"
    Navíc to znění zákona je naprosto jasné, ten výklad Bambase je lživý. Tohle by se mělo opravdu dostat k soudu...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    JiK avatar 17.8.2006 07:54 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi si pořídím "antiradar"
    K soudu? Jses opilej nebo na drogach? Nechapu, ze si furt neuvedomujete, ze jste na balkane. Pro vasi vrchnost pravidla neplati, pro benga uz vubec ne. Jo, na prosty lid, na ten musi bejt prisnost. Spadnes na kole a 25.000,- pokuta. V zemi, kde si policajti vysvetluji to slavne 'To protect and serve' tak, ze protect znamena, ze se chrani navzajem pri porusovani zakonu, a 'serve' znamena ze obcane slouzi a plati jim. V zemi, kde novinari nachytaj policejniho prezidenta jak porusuje zakony a on se 'sam potresta' v zemi, kde nejen byl nejen ministr Bublan nepocetnekrat nachytan pri prokazatelne lzi, kde je trest jeho ridice za parkovani na zakazu zastaveni 'utajen', kde se mafiani dovidaj vypovedi svedku proti sobe primo od lidi z kriminalky...a driv nez statni zastupce, kde se kriminalita policie objasnuje jen v pripade nejakych internich valek v jejich gangu.... Policie v CR je jen jeden z mnoha gangu, pusobicich na nasem uzemi. V mych ocich jsou nekde mezi Rusama a Kosovcema. Hamba je, ze jim clovek musi platit dane.
    Heron avatar 17.8.2006 08:00 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi si pořídím "antiradar"
    Po dlouhé době s tebou souhlasím. Policie by potřebovala vystřílet od pochůzkářů po ministra a nahradit někým, kdo tomu rozumí a hlavně na to má určitý mornální kredit.
    17.8.2006 08:29 pzad | skóre: 30 | blog: pzad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi si pořídím "antiradar"
    Normalny clovek k policajtom nepojde (tak ako normalny clovek nepojde do armady), a medzi zvyskom lidi sa nic lepsie ako co je tam teraz nenajde.
    msk avatar 17.8.2006 10:40 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi si pořídím "antiradar"
    Poznam par ludi, ktori u nas na SK v malom meste isli k MP, zvacsa su to super chlapi, ktori akurat nemali pracu. Vacsina z nich sa ale na to po par rokoch vykaslala.
    Heron avatar 17.8.2006 10:54 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi si pořídím "antiradar"

    a medzi zvyskom lidi sa nic lepsie ako co je tam teraz nenajde.

    Nebyl bych zase tak skeptický. Problém je, že spousta lidí šla k policii jen z důvodu relativně vysokého výdělku, bez nutnosti nějakého vyššího vzdělání (zkrátka lidi typu: velké svaly žádný mozek -- policisté dokonce mají kursy na učňáku, kde potom dostanou, a co si budeme nalhávat prakticky zadarmo, maturitu). To lze pozorovat i teď, kdy spousta policajtů odchází z důvodu velkého výslužného (než to další novela zákona změní).

    Luk avatar 17.8.2006 08:48 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi si pořídím "antiradar"
    A doporučuješ co? Emigrovat? I to je řešení, ale ne každý ho preferuje. Pak už moc možností nezbývá - buď sklonit hlavu a držet hubu a krok (jak činí většina lidí), nebo se chopit zbraně a vystřílet to (jenže co potom?), a nebo konečně využít těch nenásilných prostředků, které jsou k dispozici. Tedy hlavně soudy, které - i když někteří soudci mají také velice svérázné metody - pořád představují tu lepší součást státní moci. A když nepomohou naše soudy, je tu ještě soud pro lidská práva, který už není s Českem nijak spjatý.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    JiK avatar 17.8.2006 08:59 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi si pořídím "antiradar"
    Beru tvou poznamku, chapu, ze odejit nekam jinam neni reseni pro kazdeho, stejne jako to, ze pak uz zbyva jen sklonit hlavu a tahnout rudy pluh...asi je to co u nas lide lide chteji.
    NbS avatar 17.8.2006 14:15 NbS | skóre: 26 | blog: Linux jako Linux ... vsude je neco jako /etc | Prague
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi si pořídím "antiradar"
    Promluvil si mi z duse, sam bych to nemohl rici lepe :) nedavno jsem tu taky neco obhajoval a poukazoval (srovnaval) nasi demokracii s tou na "zapade" a rekneme, ze kdybych tu byl fyzicky, tak bych se ted asi zotavoval :))

    ps: znova to opakuji, delame si to sami a bohuzel cesi jsou tak poku*veni rudou erou (i kdyz je vina populace jen castecna) ze si proste podobne manyry fizlu ani nepripousti a nebo se s nimi boji jakkoli bojovat (a ono proc taky, kdyz se ozve pacient se spatne vyoperovanou zdravou ledvinou a po letech tahani se po soudech ziska 100k a omluvu - 100k je vysmech za znicene zdravi ...) tak co lze cekat od dalsich organu ?

    Na uradech sedej stare babky (nic proti nim :) ale urady ktere jsou pro lidi maji navstevni dobu po,st a pa (pokazde do 14:00) a treba takovy z vlastni zkusenosti katastralni urad - nepreji nikomu (nove zamereni do digitalnich map, stalo polovinu rod.dmku na jiznim meste, nemoznost prodat ci jinak zachazet s majetkem) - resi se to, ale je to prilis slozite, nez abych to tu vypisoval cele ...

    Takze delame si to sami pratele ...
    Pan Bily byli bily strop, aby byl bily ... (Opravdu si myslite, ze je to spravne) ?
    Ondrej avatar 20.8.2006 20:22 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi si pořídím "antiradar"
    Souhlasim, ale uprimne...soud pro lidska prava je nam v tomhle pripade ponekud na nic a normalni soudy jsou tak nechutne pomaly....Mozna by stalo za to to vyskouset. Kdo ma chut a znamyho pravnika, tak se nechat s pasivnim radarem chytnout a pak to dat k soudu. Z ty citace jasne vyplyva, ze se nesmej pouzivat veci co znemoznuji nebo znepresnuji. A kdyz te chytnou a jako dukaz pouzijou fotku z radaru tak to je imho dost podstatnej dukaz ze pouziti antiradaru neznemoznilo ani neznepresnilo mereni.
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    Luk avatar 20.8.2006 20:42 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi si pořídím "antiradar"
    soud pro lidska prava je nam v tomhle pripade ponekud na nic
    Není pravda. Pokud by český soudní proces neproběhl podle pravidel, k nimž se ČR zavázala, pak by soud pro lidská práva pomohl. Už se tak stalo mockrát.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    17.8.2006 10:23 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi si pořídím "antiradar"
    Kontrolní funkci dopraváků ovlivňují i úplatky. Znamená to že si do auta nesmím brát žádné peníze?
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    msk avatar 17.8.2006 10:38 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi si pořídím "antiradar"
    Pasivny detektor radarov si kupim, len co trosku upgradnem svoj vozovy park ( rozumej zhnity forman za nieco lepsie ( podla jeho momentalneho stavu to bude tak do roka :o) ) ). Nie pre to, aby som ukazal primitivnej arogantnej moci, ze na to mam, ale aby ma uchranil pred platenim kadejakych nezmyselnych pokut ( 1 pokuta == cena detektoru ) za "vysoku" rychlost. Problemom su ale dnesne laserove radary, stale castejsie sa vyskytujuce v okoli ciest. Tam antiradar nepomoze.

    Pokial by sa niekto pytal, tak priznavam, ano, patrim k tym piratom a vrahom, ktori si dovolia v meste na prazdnej ceste ist 60-70 ( co je vo vacsine statov povolena rychlost ), takmer vobec nedodrzujem rozne nezmyselne zony 20 a 30 ( cela nasa dedina o dlzke 2 km, vyskyt chodcov +-0.01/hod ), 80, pripadne 60 na "dialniciach" a tak podobne. Dalej sa v meste nepriputavam a tym ohrozujem bezpecnost a plynulost premavky a nenavidim svietenie v meste za slnecneho dna ( mimo mesta som to este ochotny akceptovat, ale pri rychlosti 40kmh, ktoru dosahujem na rovine na bicykli s prstom v nose to povazujem za zbytocnost a prasprostu buzeraciu ).

    Bohuzial, v CR vam doteraz vladla pekna banda kokotov a situacia sa za tie roky, co tu zijem, velmi zhorsila a napadne podoba na meciarove obdobie bezpravia v 90-tych rokoch. Zmrd kryje zmrda, robia si co chcu, seru na zakony, na ludi ( menovite Pablbek, MuDr. Potkan, Cross, Vybublan, Bimbas ). Som zvedavy, kam to az zajde ( najma vzhladom na posledne volby ).
    Luk avatar 17.8.2006 12:27 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi si pořídím "antiradar"
    Problemom su ale dnesne laserove radary, stale castejsie sa vyskytujuce v okoli ciest. Tam antiradar nepomoze.
    Tam pomůže právě ona zakázaná rušička :-D

    Jinak o (nejen) laserových měřičích a jejich neduzích je mj. tento článek.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Ondrej avatar 20.8.2006 20:27 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi si pořídím "antiradar"
    Kam to zajde? imho nikam. Ac tu pred ctvrt rokem vyhrala volby ODSka, stale ma realnou moc v rukou paroubek a hned tak o ni neprijde....nebot kdyz si paroubek postavi hlavu, odska vladu neprotlaci a bud tu bude to same na dalsi "docasno" (podle znameho ceskoslovenskeho stupnovani Dlouhy - delsi - nejdelsi - docasny) a nebo budou predcasne volby.
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    Luk avatar 20.8.2006 20:38 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi si pořídím "antiradar"
    podle znameho ceskoslovenskeho stupnovani Dlouhy - delsi - nejdelsi - docasny
    Jednotka dočasnosti = jeden furt (nazváno podle příkladu přítomnosti sovětských vojáků) ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    17.8.2006 12:22 blogsm | skóre: 8 | blog: mozektevidi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi si pořídím "antiradar"
    Jak vypadá taková karoserie auta upravená tak, aby nebyla vidět pro radar? :-?
    S linuxem teprve začínám! (už půl roku) mozektevidi.net
    Luk avatar 17.8.2006 12:32 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi si pořídím "antiradar"
    Stejně, jako jsou upravené letouny stealth. Tedy speciální povrch, který jednak vlnění co nejvíc pohlcuje a co nejmíň odráží, a navíc odráží vždy jiným směrem, než odkud signál přišel (viz popis). Ale to byla jen taková teoretická poznámka, v praxi to asi nikdo dělat nebude :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Ondrej avatar 20.8.2006 20:28 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi si pořídím "antiradar"
    Ale nemuselo by to bejt drahy....vlastne kdyz si vezmeme princip sireni radarovejch vln tak by stacilo auto pokrejt "platama od vajicek" a uz by to dost pomohlo, viz. zvukovy mistnosti
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    Luk avatar 20.8.2006 20:36 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi si pořídím "antiradar"
    No, tak jednoduché to nebude. Hlavně při požadavku, aby to prošlo na STK nebo i při kontrole na silnici. A také aby to fungovalo nejen proti radarům, ale i proti lidarům (laserovým měřičům).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    17.8.2006 13:32 n/a
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi si pořídím "antiradar"
    V tomto není o čem diskutovat, je to dokonce součástí současných testů do autoškoly a jsou naprosto jednoznačné: pasivní antiradar (detekce) ano, aktivní (rušička) ne.
    17.8.2006 14:10 n/a
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi si pořídím "antiradar"
    Tak už si tak jistý nejsem. Podíval jsem se znovu na www.novapravidla.cz a hle, naráz tam stojí: "Přenosné pasivní radarové detektory jsou zakázané také."
    Přitom ještě před nedávnem tam stálo: "Přenosné pasivní radarové detektory jsou povolené, protože nejsou zakázané. Neexistuje totiž žádná norma, která by jejich použití upravovala." -- tahle věta je teď na internetu hodně citována, stačí ji dát do googlu a je jasné, že tam byla.
    Ty otázky bych před půl hodinou odpřísáhnul, ale najednou je nemůžu najít a to co čtu mi na jistotě nepřidává, tak nevím...
    msk avatar 17.8.2006 14:36 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi si pořídím "antiradar"
    Uplne normalny jav komunistickeho rezimu.

    Viem, ze napriklad aj vo fasistickom rakusku su detektory zakazane, ale neviem, ako sa na to pozera ustava/listina prav a slobod/iny nadradeny zakon. Pretoze pokial na detektore nebude napisane Antiradar, tak je to obycajny radioprijimac. A ten mi zakazat nemozu. Za taky rok-dva dam vediet, ako som dopadol na sude ( pretoze problemy po nakupe detektoru ocakavam )
    17.8.2006 23:53 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi si pořídím "antiradar"
    Pokud si dobře pamatuji tak podobná situace už tu jedou byla, jen se zakazovalo detekovat jiné frkvence. Bylo to před rokem 1989 a kolem našich hranic stály rušičky signálu.
    msk avatar 18.8.2006 09:39 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi si pořídím "antiradar"
    +1
    Mikos avatar 18.8.2006 15:58 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi si pořídím "antiradar"
    Tohle je vskutku výstižné :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    19.8.2006 00:09 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi si pořídím "antiradar"
    Tak to prostě cítím. Mimochodem, prodávají se tady radioscannery, které umí zachytit signál od nějakých khz až asi po 3 Ghz možná i více a umí všechy možné modulace. Ty nejsou zakazané nikde na světě (možná jen v Číne) To tady zakážou taky? Co když ho budu mít v autě? Nebo v ruce a projdu kolem policeního auta z radarem a radar se ozve v tom přístroji. Zaplatím pokutu nebo mne zavřou? Nebo musím říct že to není detektor radarů ikdyž je detekuje, ale je to radioscanner? To samé můžu říct i o detektoru radarů že je to radioscanner. Ten zákon vymyslel člověk který snad nemá ani základí vzdělání.
    msk avatar 21.8.2006 09:38 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Asi si pořídím "antiradar"
    Nie. To nariadenie ( resp. vyklad zakona ) podla mna vypustil z ust arogantny ignorant, ktory ( mozno v mene dobreho umyslu ) ignoruje dalsie nadradene zakony / zvyklosti / prava a presviedca obcanov ( aj pouzitim sily ) o svojej jedinej pravde. Kde som to uz len do prdele videl...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.