Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.
Koncem ledna jsem napsal, jak nevyrobit kostlivce ve skříni. Jenže tak jednoduché to není. Kostlivec se rodí velice snadno a když už je na světě, těžko se likviduje.
Seznam jednoduchých, snadno pochopitelných pravidel je hezká věc. Ale pokud je člověk vnímá stejně, jako kuřák varovný nápis na krabičce cigaret, stejně je všechno marné. A dokonce ani dodržení zmíněných pravidel nic nezaručuje. Snadno se pak stane, že se kostlivci vesele rodí a pochodují do skříně.
Proto je dobré u nápadů, které absolvovaly celou šestibodovou trasu, aktivovat ještě další pojistku. Tou je příslib někomu, že to bude hotové.
Ideální případ samozřejmě je, pokud se nápad podaří nějakým způsobem "prodat", tedy domluvit si za jeho splnění odměnu, ať už to bude řešeno jakkoliv. Ale ani když se to nepodaří, je dobré dokončení realizace slíbit co největšímu počtu lidí. Už jen hrozba nesplnění slibu bude dostatečnou motivací k tomu, aby se z projektu nestal kostlivec.
Možná je to s tím slibem trochu přehnané. Ve státě, kde se spousta lidí chlubí tím, že klidně nedodrží, k čemu se zcela dobrovolně zavázali (např. ve smlouvě s ISP), je asi trochu naivní myslet si, že nějaký slib bude dostatečnou hnací silou. Ale aspoň pro tu čestnější část lidské populace je tento postup aplikovatelný.
Proto mé doporučení zní: když chcete nějaký (už dostatečně prověřený) nápad přetavit v projekt, s lidmi o něm nejen diskutujte, ale ve fázi realizace též slibujte jeho dokončení. Pak už nebude případná kapitulace snadná a riziko vzniku kostlivce se výrazně omezí.
Tiskni
Sdílej: