Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.
Pro koho je denním chlebem pracovat na počítači, většinou to zná. Břišní polštář se zvětšuje, obvod bicepsů zmenšuje, záda jsou čím dál tužší a zápěstí bolavější. Ano, chtělo by to fyzickou aktivitu. Jenže pozor - člověk může snadno skončit ještě dřív, než začal.
Intenzivní práce na počítači s sebou přináší problémy. Tedy aspoň pro ty, kdo se pravidelně nevěnují nějaké sportovní činnosti, při které si dostatečně "dají do těla". Téměř každý, kdo se takových problémů dočká, se dříve či později rozhodně s tím něco dělat. Ale tak jednoduché to zase není.
Jde o to, že tělo i mysl jsou už zvyklé na poklidný styl života, takže se každé změně urputně brání. A proto může člověk skončit ještě rychleji, než začal. Nyní přináším přehled několika základních úskalí, na které lze narazit při cestě za lepší tělesnou kondicí.
Většinou to vypadá tak, že si člověk uvědomí (nebo je někým více či méně důrazně uvědoměn), že takhle už to dál nejde. Proto se rozhodne, že začne sportovat. A plán si vytyčí větou: "Zítra začnu!"
Jenže druhý den se objeví nějaká "nepřekonatelná" překážka. Zákazník čeká na dokončení práce, je potřeba nainstalovat nové jádro, imisní monitoring hlásí zvýšenou úroveň smogu nebo astronomický ústav referuje o skvrnách na slunci. Prostě, dnes to nejde. Odložíme to tedy na zítřek.
Je jasné, jak to dopadne. Další den se opět vynoří pádné důvody k odkladu. Výsledkem je, že vše zůstane při starém - maximálně přibudou výčitky svědomí. Co na to říct? No, my Češi přece říkáme: "Morgen, morgen, nur nicht heute, sagen alle faulen Leute."
Kdo se dokázal oprostit od prvního problému, může očekávat jiný. Kdo ve snaze řešit svůj stav hned a rázně opomene reálnou situaci, tvrdě na to doplatí. Nápad sednout na kolo a ujet na jeden zátah 50 km, stejnou kilometrickou porci ujít na horské túře, či uplavat 5 km kraulem, má nevyhnutelně těžké následky.
Během aktivity to člověk nevnímá. Mozek je zfetován endorfiny, proto není cítit bolest. Ovšem krátce po skončení pohybu to začne. Následující noc bývá krutá, v dalších 2-3 dnech člověk při sebemenším pohybu vidí všechny svaté, a ani nemusí být věřící.
Některé následky, hlavně na kloubech a šlachách, mohou přetrvávat i několik týdnů, nebo dokonce vyžadovat lékařskou péči. Každopádně to působí jako spolehlivá pojistka proti dalšímu pokusu uvést své tělo do pohybu.
Na počátku je racionální zdůvodnění dosavadní nečinnosti. Na starém kole se nedá jezdit, koupím si nové, pak to půjde samo. Ale ono nepůjde. Sice může být dobrou motivací využít nové kolo (rotoped, posilovací stroj, činky...), ale to za pár dní přejde.
Z nového kola se stane nový muzejní exponát. Buď trůní na nějakém čestném místě a je smutným pomníkem snahy o sport, nebo putuje do "depozitáře" ke starému kolu a upadne v zapomnění. Každopádně, tudy cesta nevede.
Zde platí buď případ č. 1 (zítra, zítra...), anebo případ č. 2 (krutá zkušenost a následně zavržení). Čím je vzdálenost větší, tím je pravděpodobnost úspěchu menší. Kdo to má víc než 3 km, ať na to rovnou zapomene.
Totéž se týká podobných přesunů kamkoliv. Lenost předem zvítězí, anebo rozhodne nepříjemný zážitek spojený s pokusem o tuto cestu.
Předchozí cesty nikam nevedly. Musí se na to jít jinak. A cest je i tady celá řada. Mohou, ale i nemusí fungovat, je to individuální.
Ať se kdo rozhodne pro kteroukoli variantu (nebo pro nějakou úplně jinou), důležité je, aby opravdu chtěl. Jinak je vše marné a změna k lepšímu se konat nebude.
Tiskni
Sdílej:
Kolo to samý... ale když si to teď nakous tak na něj jdu sednout i když tam je 5°Na průmyslovce jsem jezdil do školy na kole denně. I v lijáku, na sněhu, ve dvacetistupňovém mrazu. Ale to už je bohužel dávno pryč, postupem času aktivit ubývala, např. na kole jsem seděl naposled před necelými 2 roky
Nejhorší pro mě bylo když jsem si šel v prosinci zaběhat a o tři dny později se dostavila angína. To mě od zimního běhání odradilo.
Problém je v tom, že prostě na to nemáš "naběháno". V lese tu angínu ze zimy nedostaneš, tu chytneš jako následek oslabení organismu, který není na takovou zátěž zvyklý někde v MHD. Kdyby si běhal pravidelně (min 3x tejdně celoročně), tak pro tebe běhání v zimě či létě nebude představovat žádnej rozdíl.
Po práci jsem si myslel, že moje výkony nejsou tak špatné, ale další den byl masakr.Jak říkal kamoš, není umění přijít do fitka a zvednout padesát kilo bicepsovým zdvihem (pochopitelně oběma rukama, málokdo je takové hovado, aby zdvihal padesátikilové jednoručky). Umění je takto odjet pět sérií a koncem týdne zase přijít a zvednout to stejné
Každému sdělit (rodině, kamarádům, kolegům), že začínám sportovatNaopak, nikomu to neříkat, zvlášť, pokud oni sami nesportují. Jak jsem zjistil, tak většina lidí ví jaké cviky, kolik opakování na partii, a podobné věci, ovšem vidět to na nich není
Domluvit si individuální cvičení.Je to nezbytnost. Já měl ohromné štěstí, které jsem si uvědomil až v poslední době, že hned ze začátku si nás odchytl trenér Krupa a dal nám pár rad o tom jak a co. Potíž s mnohými trenéry a posilovnami je v tom, že do člověka sypou vrchem spodem různé věci, protože z toho mají peníze. Na to by si člověk měl dát pozor, protože suplementy jsou pro ty zkušenější, co se potřebují dostat víš. Daleko důležitější je správná technika cvičení.
Dohodnout se s kamarády, kteří sportují.Tohle je velice silná zbraň proti vlastní lenosti. Sám sobě si totiž člověk snadno vysvětlí, proč zrovna nemůže. Ale pokud už vím, že jsem s někým domluvený, tak jdu i v případě, že být sám, zůstanu doma.
Budu do práce jezdit na kole (chodit pěšky, běhat, jezdit na bruslích)
Zde platí buď případ č. 1 (zítra, zítra...), anebo případ č. 2 (krutá zkušenost a následně zavržení). Čím je vzdálenost větší, tím je pravděpodobnost úspěchu menší. Kdo to má víc než 3 km, ať na to rovnou zapomene. Totéž se týká podobných přesunů kamkoliv. Lenost předem zvítězí, anebo rozhodne nepříjemný zážitek spojený s pokusem o tuto cestu.
Problém dojíždění do práce/školy není ani tak ve vzdálenosti, jako spíš v podmínkách. Například tady v Berlíně je kolo jako dopravní prostředek (ne jako sportovní náčiní, jako je tomu v drtivé většině v ČR) zcela běžná záležitost a i "obyčejný" lidi jezdí i delší úseky. Jenomže Berlín je na rozdíl od Prahy obrovská placka (Kdo si alespoň jednou "vyšlápl" od Vltavy nahoru na Strahov nebo na druhou stranu na Pankrác, ví o čem mluvím ). Díky vhodnejm podmínkám se tu stala doprava na kolech samozřejmostí (další důvod proč v ČR nejezdit na kole - Jak by se na mě ostatní dívali?) a tomu odpovídá i infrastruktura - cyklostezky jsou opravdu všude.
Čímž se dostáváme k "nepříjemnému zážitku" z cesty. Ono to totiž na kole po magistrále neni žádná sranda... O bruslích ani nemluvě (I když i to se dá, občas sem jezdil z práce ze Žižkova domů na Libuš na bruslích - ale pravda, ve 12 v noci je i Vinohradská celkem prázdná. Dokonce už jsem jel na bruslích i dolů ze Strahova, ale co si budem povídat, nikdy jsem si víc nepřál mít zelenou než na semaforu v Holečkově ).
Ono to totiž na kole po magistrále neni žádná sranda...Po magistrále by jel na kole jenom blázen nebo sebevrah (messengeři zjevně do některé z těchto skupin patří)
Nápad sednout na kolo a ujet na jeden zátah 50 km ... má nevyhnutelně těžké následky.50km na kole IMHO nemusí být moc ani pro netrénovaného člověka. Stačí jet zvolna, žádné zběsilé šlapání na rovinkách, když to do kopce nejede, tak ho vyjít. Z osobní zkušenosti - taky nemám nějaký extra trénink (kolo beru spíš jako dopravní prostředek na kratší vzdálenosti), ale když jsem ujel asi 70km, tak jsem byl akorát utahanej a to do rána přešlo.