abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | Nová verze

    Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 21:44 | Komunita

    Ubuntu 24.10 bude Oracular Oriole (věštecká žluva).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 03:22 | Zajímavý článek

    V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 00:11 | Nová verze

    Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    27.4. 17:44 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 884 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    28.8.2006 15:45 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Dvojádra se označují X2. A doporučoval bych jít do AM2 namísto 939 a VIA namísto nforce.
    28.8.2006 16:47 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Do haje z VIA...
    3of5 avatar 28.8.2006 17:13 3of5 | skóre: 8 | blog: ta_technika
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    VIA rulez
    Hul trifidy a i ve 125 budes jeste doomar. ASZ486
    msk avatar 29.8.2006 08:55 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Do haje z VIA...

    Preco ak sa mozem nesmelo opytat?
    xvasek avatar 29.8.2006 10:04 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Protože VIA má pasivní chalzení a funguje dobře. To pak člověk jednak neví, jestli mu jede počítač, a druhak si neužije tu euforii, kdy se mu konečně všechno rozjede. VIA je shit, nForce rulez!
    28.8.2006 15:58 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    na desce mas grafiku 6100 integrovanou, coz je zbytecny jestli budes mit jinaci a skoro stejne pomalou. amd dvoujadro se pozna podle X2. a kdyz uz dvoujadro, tak do slotu AM2 a dve giga pameti.
    28.8.2006 16:16 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    7300 GT neni obdoba 7300 S apod, co jsem cetl, tak to ma byt orezana 7600. Ja cetl, ze to zase tak velky sunt neni, ale houby se v tom vyznam ..

    Asi zkusim vzit spise X2 na AM2, ale jen giga RAM. Prikoupit se da vzdycky.

    Btw u hard discu koukam, ze je take spousta novych technologii. Treba SATA 300. Pojede to pod linuxem, nebo mam radsi vzit ATA 100? Dik
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    28.8.2006 16:21 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Samozřejmě SATA.
    28.8.2006 18:04 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    jeste bych si dal pozor na chipset nForce v kombinaci se SATA diskem Seagate. Byvaji stim obcas problemy(extremne dlouha detekce disku biosem nebo ho vubec nedetekuje) a pak se treba musi flashovat novy bios aby to slo...
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    28.8.2006 20:26 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Co ja cetl, tak tohle se tyka hlavne neceho takoveho jako SATA1 disk v kombinaci se SATA2 radic. A nevsiml jsem si, ze by se to tykalo pouze Seagatu.
    28.8.2006 23:52 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Kdyz budes kupovat novy disk tak SATA-300 (pokud bude problemovy, tak se da prepnout na SATA-150 a je po problemech) a s technologii NCQ!
    msk avatar 29.8.2006 09:00 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Bacha na RAM, na amd sa ramky paruju, takze prikupenie v tomto pripade bude znamenat vymenu. So SATA problemy v linuxe nie su, problemy ma debilny nforce chipset s niektorymi diskami. Ja som vlastnik opterona 144 na s939, chipset nvidia nf4x a uz by som do toho nesiel nikdy viac. Uziapany vetrak na chipsete, pasiv som si kupil, ale nedam ho tam, lebo mi pretrca grafika z pcix slotu, podpora onboard zariadeni az v relativne novych kerneloch, alternativne binarne sracky od nvidie. Uvidime, co sa udeje s ati+amd, ale zatial som pevne rozhodnuty ako buduci chipset zvolit via.
    29.8.2006 09:26 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    U slušných desek pro socket 939 i AM2 jsou čtyři DIMM sloty, takže se dá obsadit jeden pár a druhý použít pro pozdější rozšíření.
    28.8.2006 16:27 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Zdá se mi to, nebo nefungujou vlákna v diskusi?
    28.8.2006 16:30 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    zkus reload, vypada to na zmenu CSS
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    28.8.2006 16:31 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Jo, už to šlape, díky.
    29.8.2006 11:55 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    To byla jen malá změna: odsazení příspěvků ve vláknu teď už není dané napevno, ale může si ho každý určit sám nastavením třídy ds_odsazeni; tj. třeba i zrušit.
    Heron avatar 28.8.2006 16:34 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Taky si vybírám sestavu a podle testů a recenzí to vypadá na Conroe, konktrétně Core 2 Duo E6300. 64b dvoujádro, vypadá to, že po letech na AMD půjdu do Intelu.

    Leoši, mrkni se na Intel ;-)
    28.8.2006 16:44 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    To uz je v prodeji? A jsou ceny rozumne? Na kolik vyjde ten tvuj procak?
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    28.8.2006 16:49 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Ceny desek nejsou rozumné (4k a vyšší), ceny CPU jsou rozumné (5,5k za dualcore 1,83GHz).
    28.8.2006 16:56 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Takze 10 kkc jen za desku a CPU. Radsi zustanu u AMD.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Heron avatar 28.8.2006 17:03 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Mno, za stejnou cenu koupíš máš od Intelu vyšší výkon. Otázkou je, co preferuješ, já plánoval nákup 2 x Opteron (nebo DualCore) a Conroe mě příjemně překvapil (i cenově).
    28.8.2006 19:17 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Mno, za stejnou cenu koupíš máš od Intelu vyšší výkon.
    Sotva - ten procesor + deska stojí 3600Kč. Za ty peníze sotva koupíš něco lepšího od Intelu.
    Quando omni flunkus moritati
    Heron avatar 28.8.2006 19:22 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Co? Který "ten" procesor?

    Mno, podle testů je Conroe výkonější než cenovově stejný ekvivalent od AMD.
    28.8.2006 19:25 pzad | skóre: 30 | blog: pzad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Ale nie v cenovej relacii toho amd.
    Heron avatar 28.8.2006 19:34 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Tak opět (:-D), kterého "toho AMD". A o cenové relaci se tu, pokud vidím, Leoš ani nikdo jiný nezmínil.
    28.8.2006 19:51 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Mno, do haje s Intelem... :-)
    Heron avatar 28.8.2006 20:57 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Souhlasím, ale pro UltraSPARC T1 jsem nenašel žádnou distribuci :-(. A přesedlat na Solaris se mi nechce.
    Mikos avatar 28.8.2006 21:19 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Měla by pro něj jít zkompilovat snad každá source-based distribuce se sparc větví, třeba Gentoo, nebo se pletu? Podpora pro Niagaru přeci už v jádru je, ne?
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    28.8.2006 23:02 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Ubuntu

    Ale prece jen, zlaty Solaris, kdyz uz i ten Debian zase resi "ptakoviny" a ne release.
    28.8.2006 20:07 pzad | skóre: 30 | blog: pzad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Povodneho Athlon64 3200+. Najlacnejsi core 2 duo je minimalne 2 krat drahsi ako athlon64 3200.
    28.8.2006 19:25 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Mno, jedna z mála věcí, která se mi na Hulánovi líbí, je, že blokuje komentáře s "mno".
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    Heron avatar 28.8.2006 19:35 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Mno s tím nesouhlasím ;-).
    28.8.2006 19:30 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    S tím souhlasím, ale pořád je to dvaapůlrkát dražší, než to, co si Leoš původně vybral.
    Quando omni flunkus moritati
    Heron avatar 28.8.2006 19:39 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    No a? :-) Taky má vyšší výkon. O ceně se tu nikdo nezmínil. Chjo, jen jsem se pokusil srovnat cenu a výkon AMD a Intel, tak mě nebijte.
    28.8.2006 19:45 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Bít tě nikdo nebude, vždyť po Internetu to ani nejde ;-)

    Pravda je, že o ceně se nikdo nezmínil, ale Leoš nadhodil svoji sestavu, takže předpokládám, že se v ní odráží, kolik peněz chce do počítače nasypat.
    Quando omni flunkus moritati
    28.8.2006 20:07 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    no videl jsem konec nejakeho filmu a tam (zrejme) hlavni hrdinove objizdeli lidi, kteri se jim na nejakem foru smali a davali jim na budku ;)
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    vencour avatar 28.8.2006 20:22 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu

    Jednalo se o bombastický titul Jay a mlčenlivý Bob vrací úder a byly tam ještě fóry.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    28.8.2006 17:30 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    to mi prijde v pohode, take se chystam na conroe, tak za mesic ... a jsou lide, kteri vrazi 10k kc do grafiky, to bych neudelal ;)
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 29.8.2006 11:49 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Ceny desek nejsou rozumné (4k a vyšší)
    WTF? Pokud vim, tak ten Core Duo je do LGA775 a desky s LGA775 se daji sehnat uz za 1200 s DPH.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    29.8.2006 12:36 ArAnWe | skóre: 1 | Moravská Třebová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    nj. do lga 775 se daj sehnat za par kc desky, ale conroe je uplne nova architektura cpu, takze to se vaze s tim ze potrebujes novej chipset ...v tomto pripade p965 nebo 975x nebo obcas v nove revizi 945 ... ale 945 pro conroe v CR IMHO nesezenes , 975x je drahy jako krava, takze zbyva 965 ... deska MSI p965 neo-f (nebo tak nejak) se da sehnat za 3000 a conroe podporuje
    # 'Dej sem dítě!' midday_witch.echo("Give me the child!")
    29.8.2006 12:55 _radek | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Ne každá LGA775-deska je ovšem s tímto cpu (řeč je předpokládám o Core 2 Duo) schopna pracovat, spolehlivě ta s chipsetem i965 a novější revize desek, které podporují jiný/nový způsob napájení procesoru.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 29.8.2006 12:58 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Tak konkretne u tehle je napsano
    Supports Dual-Core CPU.
    ...tak nevim teda
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    29.8.2006 13:10 _radek | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Dual-Core ovšem zdaleka ekvivalentem pro Core 2 Duo o kterém byla výše řeč. Dual-Core je například Pentium D, který tato deska jistě podporovat bude. U novější architektury Core 2 Duo je kvůli snížení spotřeby použit jiný způsob napájení, který tato deska téměř jistě ovládat nebude.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 29.8.2006 13:40 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    aaaaha, dik za osvetleni.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Heron avatar 28.8.2006 17:00 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu

    Cenu hodnotit nebudu, pro mě je cena 5500kč za CPU přijatelná. Viz Czechcomputer.

    Podle nedávného přehledu desek na PC Tuningu se desky pohybují od 2000kč nahoru, takže cena nijak velká není. Dost záleží na chipsetu. Pro 775x je cena mírně vyšší, např. original Intel za bezmála 6000kč je pro někoho moc (ale imho ta deska za to stojí). Osobně ale vidím největší problém v cenách pamětí. Pro Core 2 jsou to paměti 1066, ale ty jsou za cenu kolem 10 tis (za 1GB), což je kapánek moc. Ceny DDR2 800 už jsou přijatelné (otázkou je, co to udělá s výkonem).

    Daniel Kvasnička ml. avatar 29.8.2006 11:44 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Ty nevis co s prachama, ze kdyz bydlis v Olmiku, sypes prachy Czechcomputeru? ;-) Mel bys prece vedet, ze v Olomouci je T. S. BOHEMIA.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Heron avatar 29.8.2006 13:04 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    :-)

    Samozřejmně vím, že v Olomouci je tsbohemka, a nejem ta (osobně raději optimu), jenže jsou to malé obchůdky a nemají všecho. V CZC objednávám už nějaký ten pátek a vždy kontroluju bohemku a optimu a lecos tam nemají. A čekat na objednávku, to už je lepší si to nechat hromadně poslat z CZC.
    28.8.2006 22:58 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Dve otazky:

    a) jak stabilni jsou nove desky pro Conroe?

    b) videl nekdo testy v 64bitovem prostredi?
    28.8.2006 23:34 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    a) Nám to třeba na Asusech, co dáváme do sestav vůbec nefunguje, přestože ta deska to podle výrobce i dodavatele podporovat má (revize i BIOS je správná). Projevuje se to velmi kuriózním způsobem, fungují jenom 16 bit aplikace :-D Člověk se může rýpat v biosu nebo nabootovat DOS, ale jakýkoliv jiný systém skončí hned jak má dojít k inicializaci jádra.
    28.8.2006 23:41 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    A safra, na tom by nefungovalo ani Ax86 ;-) Ale uz chapu, jak Intel dokazal srazit spotrebu skoro na uroven Opteronu :-)
    2.9.2006 20:36 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    jak je to vlastne s chipsety? koukal jsem, ze je na to chipset i975x , ale ten uz je starsi. A ted je nejaky novejsi i965 ale podle hloupe logiky - "nizsi cislo, horsi (ve smyslu mene "nabuseny") chipset"
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    xxx avatar 28.8.2006 16:48 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu

    Rád bych zkusil Civilizaci 4 a ta už chce GeForce 2 kartu s hardware T&L či pixel & vertex shaders.

    T&L mají dnes snad všechny karty. Bez toho by toho už pár let žádná hra snad ani neběžela. Jinak Civ4 super hra, jenom občas člověk víc kliká než přemýšlí. Na můj vkus je to ale moc barevný všechno se tam hejbe, občas není pořádně vidět kolik je kde jednotek a jak na tom jsou. Zkrátka moc grafiky na strategii, ale celkově to jde.

    Please rise for the Futurama theme song.
    28.8.2006 16:55 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Zacinal jsem na Civ1, pak dlouho paril Civ2, ted uz jsem par let na Civ3, na ktere me ale stve spousta chyb a nesmyslu (treba Korupce pri vetsim poctu mest). Takze me laka i Civ4, i kdyz screenshoty me desi. Uvidime.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    xxx avatar 28.8.2006 17:08 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Nadruhou stranu je na co se dívat, třeba slon mlátící chobotem do lučištníka a podobně. Ta grafika a animace jsou pěkné, blbé je, že to po nějaké době omrzí a akorát začne zdržovat.
    Please rise for the Futurama theme song.
    multi avatar 28.8.2006 18:03 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    David Ježek avatar 28.8.2006 18:43 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    AMD Athlon 64 3200+ Venice / 2,0GHz / 1000MHz / 512KB / 939 ... jo, celkem v poho, s dobrym (mozna i BOXovym) chladicem pokud budes mit zajem, pudejiste o neco nahoru :-)

    MB Winfast 6100K8MA-RS / nForce 410 / DDR / VGA / µATX / 939 ... probuh, tato deska ma integrovanou grafiku a hlavne ... nvidia a jeji cipsety, to nebude leosi nejlepsi volba (tak me tak napada, co ti brani koupit i915 nebo i945 apod a k tomu Pentium D805, 2,66ghz dovujadrove?)

    NEC ND-4571 DVD±RW LabelFlash / bulk ... moc se nepovedla, viz recenze na cdr.cz, ja osobne mam a vsude kudychodim doporucuji Pioneer DVR-111 (opet, viz recenze na cdr)

    2 x 512MB DDR400 V-Data ...bez namitek, noname pameti jsou v poho. imho nemusis zrovna investovat do dvoukanalovych, kup jeden 1GB modul a az "nebudes vedet co s penezi" dokup druhy (heron ti jiste brzy rekne, ze 1GB je malo :-))

    VGA Leadtek PX7300GT / 256MB DD2 / HDTV / PCI-E / 7300GT ... ted zhlavy neznam, estli nema pasiva, vyber neco s pasivnim chlazenim, je to fajn

    Chci ji převážně na vývoj sw a občas hry. Rád bych zkusil Civilizaci 4 .... Civ4 je perfektne hratelna na Radeonu X1300 v 1280x960

    ale měla by stačit na nove hry bez super detailů.... na oblivion rovnou zapomen. to chce aspon 7600(lepe GT) nebo X1600 radu

    Jinak pokud AMD, tak klidne rovnou socket AM2. pouziva DDR2 pameti a ty jsou preci jen dnes o neco levnejsi (doufam ze se to nezmenilo od doby, co sem naposled koukal)
    Mikos avatar 28.8.2006 18:55 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Dal bych si pozor na tu desku, NVidia nForce chipsety nejsou zrovna to pravé ořechové (obzvláště ne pod Linuxem). Radši ber VIA...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    28.8.2006 19:26 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Také bych se nForce chipsetům vyhnul, ale v současné době je u nás nabídka desek s K8T890 dost mizerná a na desku s K8T890 a 8251 jsem ještě nenarazil. Ale docela mne zaujala MSI K9A Platinum, nevíte někdo, jak je na tom ten ATI CrossFire 3200?
    28.8.2006 19:29 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    S K8T890 se mi líbí tohle.
    Quando omni flunkus moritati
    28.8.2006 19:38 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    To je přesně to, co jsem měl na mysli: proč je tam je south bridge 8237 a ne 8251, když se na druhou stranu dává 8251 i do podstatně "slabších" desek?
    28.8.2006 20:29 hub | skóre: 26 | blog: bg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Tato má southbridge VT8251, není to co sháníte?
    28.8.2006 21:06 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Díky, vypadá dobře, jen ještě zkusím zjistit, jestli existuje i verze se socketem AM2 (nebo počkám, zda se do října objeví).
    xvasek avatar 29.8.2006 09:59 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Kurňa, mám Gigabyte KT890-9, myslel jsem, že se nic lepšího nevyrábí. Na tu svou desku si nemůžu stěžovat, ale určitě bych šel radši tady do tohoto kvůli více konektorům rychlejšího SATA. I když zase to má tu nevýhodu, že je to Asus... :P No zvažoval bych.
    29.8.2006 10:03 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Proč by Asus měla být nevýhoda?
    xvasek avatar 29.8.2006 10:07 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Protože mívá kratší poločas rozpadu kondenzátorů a delší dobu do vydání stabilního BIOSu. Ale u nové desky stejně člověk nikdy neví, jak dlouho to vydrží a jestli výrobce pořád bere ty stejné křápy, nebo už tam má něco lepšího a jestli ten lepší náhodou zrovna nestahuje náklady.
    29.8.2006 10:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Co se týká kondenzátorů, s těmi měly svého času problémy desky většiny výrobců a byla to časově omezená záležitost. BIOS mne zase až tak netrápí, Windows používám jen ve VMware.
    28.8.2006 22:35 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Nějak se nemůžu dopátrat, jaký je mezi nimi rozdíl.
    Quando omni flunkus moritati
    28.8.2006 23:01 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    VT8251 má lepší podporu SATA: umožňuje použít až 4 SATA-300 disky, zatímco 8237 jen 2 SATA-150. Podle tabulky na webu výrobce to je jediný podstatnější rozdíl, ale IMHO s ohledem na budoucnost poměrně zásadní.
    28.8.2006 23:26 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Hm, jako vždycky se ptám na něco, co je na jedno kliknutí. Díky za odpověď.
    Quando omni flunkus moritati
    28.8.2006 23:30 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Já nevím, tyhle ohledy na budoucnost… Řekl bych, že většinou dřív než se ta budoucnost vůbec dostane na dohled, tak si člověk pořídí celý nový počítač.
    Copak toho není dost?
    29.8.2006 00:37 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Jenže já mám ty počítače tři (teď zrovna dokonce čtyři) a komponenty se mezi nimi postupně posouvají. Takže ve výsledku pořád ještě používám (ve svém serveru na hostingu) většinu ze stroje, který jsem coby svůj hlavní desktop dával dohromady někdy v roce 1999…
    29.8.2006 00:50 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Ale jo, dělám to taky tak. Jenže někde tomu stejně musí být konec. Třeba to u čeho sedím je z velké části určitě v posledním kole. Už to nebude kam dát.
    Copak toho není dost?
    29.8.2006 00:55 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Jeden nikdy neví, loni v létě jsem u jednoho zákazníka nahrazoval 386 - a nejsem si ani jistý, jestli to byla aspoň DX… A kdyby nepotřebovali web a mail, pár let by jim určitě ještě vydržela…
    28.8.2006 23:54 hub | skóre: 26 | blog: bg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Ale docela mne zaujala MSI K9A Platinum, nevíte někdo, jak je na tom ten ATI CrossFire 3200?
    V sekci Hardware je prozatím alespoň jedna deska s tímto čipsetem.

    No, nedá mi to abych si nepostěžoval, že desek s čipsetem VIA a s novým socketem AM2 je v nabídce extrémně málo. Takže prozatím pevně doufám, že si nikdy nebudu muset koupit desku s jediným řešením ALL-IN-ONE od NVIDIE (jednou se mi to podařilo, ale nasledující den jsem ji šel vrátit).
    29.8.2006 00:51 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    To znám, když procházím katalogy nebo ceníky, vypadá to při prohlížení sekce základních desek asi takto: "en, en, en, en, hele - vé … ale bída, en, en, en, …" :-(
    David Ježek avatar 28.8.2006 19:06 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Leoši, taxem se chvíli nudil, tady máš lehký propočet z czc, nevím, nakolik je to přes tvůj rozpočet: Gigabyte GA-8I945PG - Intel 945P 2 570,00 Kč
    Intel Pentium D 915 2,8GHz 4MB 800MHz 775pin BOX 3 973,00 Kč
    Kingmax DIMM 512MB DDR II 667MHz 1 211,00 Kč
    Kingmax DIMM 512MB DDR II 667MHz 1 211,00 Kč
    GigaByte MAYA GV-NX76G256D-RH 256MB, PCI-E 2 918,00 Kč
    Pioneer DVR-111D OEM - DVD-R/+R, DualLayer (de přeflashovat na vyšší) 1 033,00 Kč
    CELKEM: 12 916,00 Kč
    ale ja osobně bych do tohoto šel, kdybych stavěl to, co asi zhruba chceš
    Mikos avatar 28.8.2006 19:19 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Než Pentium D, to tedy 1000x radši AMD :-P Jediné co od Intelu připadá v úvahu je Core 2 Duo (tedy "Conroe"), jenže to spolu s penězi za desku vyjde stejně o dost dráž než AMD...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    David Ježek avatar 28.8.2006 19:25 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    TDP 95W vs 65W. nerekl bych, ze je to tak fatalni rozdil, ten se da ztrati/dohnat jinde, popr se zaplati nizsi cenou procesoru (Core2Duo zacina o 1500 vyse a nema EM64T a take ma oproti D915 polovicni cache :-)

    vono je to totiz oboji 65nm. jasice vim, ze ve srovnani s core2duo netburst neobstoji, ale to neznamena, ze je vzdy bezvyhradne spatne jej nekupovat. vem si taky, ze pro core2duo potrebujes podstatne drazsi desku, takze imho ty vyssi ucty za elektriku v nadhcazejicich letech zaplatis z tech nekolika tisic Kc co usetris oproti core2duo
    28.8.2006 19:27 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    tohle jsou maximální hodnoty, to celkem nic neřeší
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    David Ježek avatar 28.8.2006 19:29 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    no, copa si to leos kupuje, aby mu to jelo na 1% vykonu? :-) :-)
    David Ježek avatar 28.8.2006 19:45 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    este dodam, ze Pentium D915 patrne nema EIST, prestoze Intel sa tvrdi ze ano. al epokdu by mel, tak bych TDP bral jako smerodatne
    28.8.2006 23:50 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Intel neuvadi maximalni hodnoty tak, jak je chape normalni clovek, ale neco ve forme "maximalni hodnoty pri prumerne zatezi". Nebyt marketingoveho oddeleni, Intel uz je par let na hranici zivota. I kdyz, pravda, marketingova rozhodnuti ho tam privedla.
    29.8.2006 00:42 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    To byste Intelu zase křivdil, Intel jednak nedělá zdaleka jen procesory, jednak co se týká spolehlivosti, má jeho hardware obvykle velmi dobré reference.
    29.8.2006 09:17 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Jasne, o tom zadna, z hlediska stability je nejjednodussi zkombinovat Intel+Intel, u AMD se musi vybirat pecliveji.
    Mikos avatar 28.8.2006 19:29 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    AMD vychází při srovnání s Pentium D jako jasný vítěz ;-) Nehledě na to, že Intel jsem nikdy neměl rád (a až teď s Core 2 Duo si u mě trošku šplhnul). Jo a btw. Core 2 Duo je 64 bitové, né že ne.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    David Ježek avatar 28.8.2006 19:30 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    jj chybka, psal sem fofrem a tohle sem opomel. ma em64t
    28.8.2006 19:21 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    se kókni, co to má za spotřebu, srovnej s nejlevnějším core 2 duo a spočti si, jestli náhodou nemá cenu si přecejen připlatit

    a nevidim tam disk ani grafárnu, jestli někomu stačí integrovaná zvukovka... :-D
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    David Ježek avatar 28.8.2006 19:26 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    ja sem bral v potaz komponenty, na ktere se leos ptal. vsimni si ze o disku tam neni ani slov ... a grafiku tam mam! a div se, vetsine lidi staci integrovana zvukovka
    28.8.2006 19:31 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    jo tu jsem přehlíd, většině lidí stačí windows :-D já bych nemohl žít bez externí zvukovky
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    xxx avatar 28.8.2006 20:31 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    taky jsem si dřív myslel, že lidi co si kupujou drahý zvukovky jsou trochu úchylný. Nedávno jsem ale slyšel zvuk z tohodle zařízení a velmi rychle jsem změnil názor. Rozdíl byl patrný i na obyčejný MP3. Porovnával jsem na stejných sluchátkách a pak na normální hi-fi věži.
    Please rise for the Futurama theme song.
    28.8.2006 19:27 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Grafárna tam je, jsi pidlooký nebo ji ignoruješ ?
    Quando omni flunkus moritati
    28.8.2006 19:32 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    já ji tam teda nevidim
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    28.8.2006 19:30 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    A není tohle grafárna (soudím podle PCI-E a že je tam určená paměť. :-) )
    GigaByte MAYA GV-NX76G256D-RH 256MB, PCI-E 2 918,00 Kč
    Heron avatar 28.8.2006 19:41 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    To zařízení zřejmně nestojí za to, aby jej Kníže označil za grafickou kartu. ;-)
    28.8.2006 19:44 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Věc označená GV-NX76G256D-RH může být zřejmě úplně cokoliv. Přemýšlím, jestli si ze mne někdo nedělá srandu, když taková značení vidím.
    Copak toho není dost?
    David Ježek avatar 28.8.2006 20:10 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    sorry, profesionalni deformace. ja uz z teto hatmatilky dokazi vykodovaat, o jakou grafiku se jedna. ale do zavorku jsem to mohl pripsat co? :-D
    28.8.2006 20:16 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    No, je to záhada. Když vyrobili první tank, jmenoval se prostě Mark I. A to srovnejte tank a grafickou kartu…
    Copak toho není dost?
    Heron avatar 28.8.2006 19:48 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    GS verse grafické karty je odlehčená, raději bych doporučil GT.
    David Ježek avatar 28.8.2006 19:55 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    no ja bych taky nejradsi doporucil dve 7950 GX2 a tekutej dusik, ale leos to ma hlavne na softeni a OBCAS na nejakou hru. proto levna Gs a ne GT ;)
    28.8.2006 20:44 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    O něco výše je doporučená sestava cca za 13000,-. No, když už tady tahle diskuse srší a koukám, že tu bude (doufám) dost odborníků, tak ji zneužiju i pro sebe ;-). Ono to třeba i pomůže Leošovi.

    Můj plán je koupit v nejbližší době něco, na čem budu plnohodnotně a efektivně pracovat (hooodně softu najednou) a sem tam si po dlouhé době zahraju nějaké ty novinky v herním odvětví. Doteď jsem měl(mám) Durona@900, 512MB, GF440MX, atd...

    Na co se prozatím zůžil výběr je:
    Athlon 64 X2 3800+ Manchester
    MSI K8N SLI-FI (nForce4 SLI)
    2x512MB DDR 400MHz CL2.5 KINGMAX ORIGINAL Dual Channel
    MSI Nvidia 7600GS 256MB
    Segeate 320GB 7200.10 (SATA2, 16MB)
    
    Pamět se časem zvětší a její značka není konečná... Co jsem poslední dobou studoval trh, tak tohle by vypovídalo o celkem moderní sestavě za 13000,- s daní. Ale co se týče kompatibility s Tuxem, tak to nic... Až tady koukám...
    28.8.2006 22:50 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Ty chceš stavět na 939? to mi přijde jako blbost. Když chceš mít AMD X2 tak stav na AM2. trochu bych ti to poupravil:
    AMD Athlon 64 X2 3800+ zde
    desku asi nechám na tobě podle čipsetu, vybírej odtud
    Paměti jsou potřeba ddr2 ty jsou trochu drahé ale už by to chtělo nějaké na 800MHz zde doporučuji 2x512
    GK už nechám na tobě a disk taky. Tot muj názor
    Don´t worry, be happy.
    28.8.2006 23:30 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    No co jsem za posledni cca měsíc pátral, tak jsem právě neviděl žádný članek, který by mi opravdu doporučoval AM2. Spiš všichni i v diskusích pořád rozebírají jen 939 a proto jsem si toho moc nevšímal. Možná to je tím, že "prý" zatím nejsou ještě až tak kvalitní desky. Až tady jsem si teď všiml, že to tu snad VŠICHNI doporučují a že je rozdíl (asi jen) v tom DDR2. Jinak mi to je celkem jedno, jelikož rodíl ceny procáku je defakto nulový. Ty paměti bych po další výplatě nejspíš taky skousnul (nečetl jsem tu někde výše, že jsou naopak DDR2 levnější? ;-) ). Jinak u dual channelu se píše o nárustu výkonu cca do 15%. Jak je to s DDR2? A co vůbec kombinace obojeho? ;-)

    Deska by mě právě zajímala. Tahle mi připadá skvělá a všichni kolem mě, co tomu rozumí (celkem profíci, ale Windowsáci) mi ji odsouhlasili, hlavně teda ten nForce4. Na druhou stranu zase tady linuxáci nevim nevim.
    Mikos avatar 28.8.2006 23:40 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Právě že NVidia nForce chipsety rozhodně nebrat, obzvláště ne pod Linuxem ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    29.8.2006 08:50 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Ale pokud budu mit samostatnou grafickou kartu, tak je to jedno, ne?
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Mikos avatar 29.8.2006 15:17 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Nejen integrovaná grafika je problém na nForce chipsetech. Integrovaná zvukovka je také problémová. A hlavně nForce chipsety často nechutně topí a musí být aktivně chlazený (většinou nějakým blbých větráčkem co začne za chvíli nepříjemně chrastit), kdežto VIA chipsety jsou většinou chlazeny jen pasivně. Také nForce chipsety mívali pod Linuxem problémy s ACPI a ještě pár dalších věcí... Prostě chipset od NVidie opravdu důrazně nedoporučuju...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    msk avatar 29.8.2006 09:11 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    No co jsem za posledni cca měsíc pátral, tak jsem právě neviděl žádný članek, který by mi opravdu doporučoval AM2.

    Tak to ja som videl zase presny opak. AMD uz socket 939 odpisalo, uz teraz na neho prestalo dodavat polovicu procakov, myslim ze do roka uz na to nekupis zhola nic. Takze vyhoda am2 nie je ani vo vykone,. ani v ddr2, ani v inych ficurach, ale proste v tom, ze je 939 je mrtva platforma s nulovym potencialom na buduci upgrade. Co sa tyka nf4, dorazne nedoporucujem.
    29.8.2006 18:29 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Ze je 939 mrtvy socket, tak to slysim poprve ;-). Ale coz, ukecali jste me...

    A co ty pameti? Nikdo nevi jak dobre je na tom DDR2 oproti DDR a jeste lepe kdyz je to v DualChannelu?
    Mikos avatar 29.8.2006 18:48 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Stačí si přečíst recenze na různých hardwarových serverech, je jich spousta. Podle všeho ten výkonnostní rozdíl při použití DDR2 není moc velký (snad maximálně okolo 10%?), ale je to prostě budoucnost, na DDR2 už přešly všechny nové platformy a starý DDR čeká stejný osud jako čekal klasickou SDRAM (ne-DDR), zkrátka umře v zapomnění ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    29.8.2006 18:52 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Mrtvý je v tom smyslu, že žádné nové modely pro socket 939 už se pár měsíců neobjevují a i výroba těch stávajících postupně klesá.
    29.8.2006 19:01 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Jj, ted jsem docela dost studoval a po precteni velice zajimaveho srovnani na Svet Hardware mam dosti jiny pohled na vec ;-).

    Velice doporucuji.
    29.8.2006 12:35 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    klidně bych zkusil ten nový chipset od ATI, http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=38881 ale nevim jak je to funkční pod linuxem. A když už chipset nforce tak z řady 5x0 například nForce570
    Don´t worry, be happy.
    29.8.2006 12:55 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    O té MSI K9A Platinum už jsem se zmiňoval, mám ji předběžně vyhlédnutou pro podzimní upgrade. Jen mne trochu znepokojuje, že o tom ATI CrossFire 3200 se prakticky nikde nepíše - ani v dobrém ani ve špatném smyslu.
    xvasek avatar 30.8.2006 11:15 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Na cdr.cz teď vyšla recenze. Ale Linuxu se to nijak moc netýkalo...
    SYSMAN avatar 28.8.2006 21:43 SYSMAN | skóre: 24 | blog: SYSMAN | Veselí nad Moravou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    AMD na vývoj nikdy!!!
    28.8.2006 22:08 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Mohu vedet proc?
    28.8.2006 22:14 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Děkujeme za velmi podnětný příspěvek, ve kterém jsi zvlášť výborně odůvodnil své tvrzení

    !!!
    Quando omni flunkus moritati
    brozkeff avatar 28.8.2006 22:57 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Jsem živoucím důkazem, proč AMD nikdy na vývoj. Já mám AMD a nic nevyvíjím (bezpochyby díky faktu, že mám AMD)! :-D
    David Ježek avatar 28.8.2006 23:09 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    RÓÓÓÓÓFL :-D tak ted si me skutecne rozesmal
    brozkeff avatar 29.8.2006 01:50 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše :-)
    To mě tedy skutečně potěšilo :]
    28.8.2006 22:54 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Trochu by mne zajímalo kolik jsi do toho ochotný investovat a jaké komponenty chceš. Jestli i nějaké chladiče na ztišení, jestli máš požadavky na hluk atd.
    Don´t worry, be happy.
    28.8.2006 23:09 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Celkove nevim, co doporucit, do workstations uz nejaky patek nestiham koukat, ale zaklad je zaklad a ten zde neni volen moc dobre a pritom urci stabilitu a rychlost zasadnim zpusobem. Neni nic v pocitaci podstatnejsiho nez zakladni deska renomovaneho vyrobce. Radsi pomalejsi CPU, ale nesetrit na MB. Osobni preference ohledne vyrobce/desky tady nema asi cenu davat, jak vidim ty debaty nVidia vs. VIA a dalsi a dalsi doporuceni, ale jedna vec je jista, Winfast, uz ten nazev desi ;-)
    28.8.2006 23:20 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    No, oni si možná někteří lidé naivně myslí, že si SATA řadič nebude rozumět s diskem nebo pro některé části základní desky nebudou podporovány jádrem, pak je vám seberenomovanější jméno výrobce k ničemu. WinFast, to je mi povědomé, kdysi dávno jsem měl od nich videokartu, byla to moje první PCI; problémy s ní nebyly, ale základní desku bych od nich asi nekoupil.
    28.8.2006 23:46 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    No, ja mam s nVidii pouze starsi zkusenosti, kdy leta nevynikala stabilitou proto, ze vzdy rychle, rychle vydavala nove chipsety, jeste pred dokoncenim specifikaci a pak se lide strasne divili, kdyz vznikaly nekompatibility, protoze finalni specifikace se mirne lisila od toho, co nVidia naimplementovala. Nevim, zda uz se poucili, ale mozna tam bude zdroj i dnesnich moznych problemu. Snad AMD donuti ATi delat kvalitni stabilni chipsety, neco jako kombinace Intel+Intel.
    29.8.2006 00:48 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    V tom se s vámi hádat nebudu, já bych si do svého počítače nVidii v jakékoli podobě nedal. Částečně je to nepříliš dobrým vztahem té firmy k Linuxu, částečně i tím, že z té značky mám pořád dojem "forbesáckého" hardware. Na druhou stranu jsem dalek toho, abych to rozmlouval někomu druhému.
    29.8.2006 00:01 Pavel Kysilka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    kratce z praxe:

    - velka L2 cache

    - 1.5GB RAM min

    - kvalitni board, lepsi znacka

    - SATA disky

    - 64bit CPU.

    - delas -li vice uloh najednou,tak dvojjadro.

    pak posli nejake benchmarky, jak to bezi s javou. viz start tomcatu, beh java aplikace, prace s velkymi daty a xml. a co se nejvice zlepsilo. pristi rok si chci koupit 2x xeon, tak by semi hodilo nejake porovnani.

    bye gf
    29.8.2006 02:45 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Jak z 1.5GB RAM uděláš dual channel, to by mě teda zajímalo.
    Quando omni flunkus moritati
    jnc avatar 29.8.2006 08:41 jnc | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Predsa 2×768 :)
    29.8.2006 09:28 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    2x512 + 2x256. Ale že bych něco takového považoval za vhodnou konfiguraci do nového stroje, to zrovna moc ne…
    29.8.2006 14:32 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    No jasně, tohle mě napadlo taky. I s tím dodatkem, protože pokud zrovna někdo neprovozuje víc počítačů, mezi kterými komponenty stěhuje, tak se ty dvě paměti musí vyhodit (prodat, darovat), když se bude dělat nějaký upgrade.
    Quando omni flunkus moritati
    29.8.2006 09:02 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše aktualni navrh
    AMD Athlon A64 X2 3800+ / 2.0GHz / 2000MHz / 1MB / AM2
    1024MB DDR2 667MHz CL4 takeMS / 10 let záruka
    HDD Caviar XL / 250GB / WD2500KS / 16MB / SATA300
    LG GSA-H20L DVD±RW LightScribe / bulk / white
    Card Reader-USB2.0 interní 3,5" 24in1 2xSlots+USB,FW, Audio
    Přepěťová ochrana šnůra 5m 5 zásuvek "B"
    MB Winfast 6100M2MA-RS2 / nV6100 / DDR2 / VGA / µATX / AM2 (nelze menit)
    VGA Leadtek PX7300GT / 256MB DD2 / HDTV / PCI-E / 7300GT
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    msk avatar 29.8.2006 09:17 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aktualni navrh
    Mozem vediet, co je to za MB? Winfast je obchodna znacka Leadteku, pokial as nemylim. A vyhadzujes prachy do luftu za integrovanu grafiku. Mozno by bolo lepsie, keby si popisal, preco prave tuto dosku.
    29.8.2006 09:20 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aktualni navrh
    Ony se prodavaji zakladni desky bez integrovanych grafik? Ja myslel, ze uz je zaklad, ze MB maji dnes integrovane vsecko.

    Desku proto, ze v e-shopu ji ma prodejce natvrdo a k ni si mohu vybrat zbytek, jedine MB je ale fixni. Dokonce ji uvidim teprve az po odeslani formulare.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    29.8.2006 09:30 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aktualni navrh
    Samozřejmě se prodávají i desky bez integrované grafické karty. Integrovaná grafická karta bývá spíš v modelech určených do levnějších sestav.
    Marián Kyral avatar 29.8.2006 09:36 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aktualni navrh
    Ony se prodavaji zakladni desky bez integrovanych grafik? Ja myslel, ze uz je zaklad, ze MB maji dnes integrovane vsecko.
    MB bez grafiky se prodávají naprosto běžně.
    Desku proto, ze v e-shopu ji ma prodejce natvrdo a k ni si mohu vybrat zbytek, jedine MB je ale fixni. Dokonce ji uvidim teprve az po odeslani formulare.
    Špatný e-shop, podíval bych se někam jinam. Tohle se mi zdá nějaké podezřelé.
    xvasek avatar 29.8.2006 10:01 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aktualni navrh
    Leoši, nekupuj si nForce... :-) (Je fakt, že na otázku "Co jiného na VIA?" už odpověď nemám...)
    29.8.2006 10:59 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aktualni navrh
    S cim presne muzu mit problemy? Integrovanou grafiku prece nebudu pouzivat.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    29.8.2006 12:46 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aktualni navrh
    Topivost a z toho plynoucí hlučnost, vyšší cena. Žádné objektivní výhody oproti VIA. To jako důvod nestačí?

    Navíc všechny nforce desky, co mi padly do rukou měly nějaké divné acpi a když chtěl člověk bootnout livecd, tak musel půl věcí vypnout, aby to vůbec najelo. Netvrdím, že to musí dělat všechny desky, ale u Intelu nebo VIA jsem se takovými věcmi nikdy zabývat nemusel.
    29.8.2006 13:03 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aktualni navrh
    Nasel jsem na tom eshopu jedinou AM2 desku s VIA: MB ASUS M2V / K8T890 / DDR2 / AM2. I ta cena vypada rozumne. Jinak vse ostatni bylo nVidia nForce. Myslis, ze je z hlediska Linuxu lepsi?
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    29.8.2006 22:10 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aktualni navrh
    Problem je, ze VIA chipset je na AM2 velkou vyjimkou, divam se do dalsiho eshopu a opet skoro zadne nejsou, sama nvidia. Nahoda nebo VIA je na ustupu?
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    29.8.2006 23:03 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aktualni navrh
    Na Anketu v blogu moc lidi neklikne... Co takhle kdybych si tu (za nas vsechny co chceme zrovna ted rozsirovat) takhle vtirave vyzadal anketu na hlavni stranku o tom co maji lidi zrovna v tuto chvili za chipset ;-). Z toho by se dalo odvodit co asi funguje na tucnakach nejlepe. Moznosti by mohli byt vice do podrobnosti jako napr.: nForce4, nForce5, Intel (nevim jak se deli), VIA (taky nejaky starsi a novejsi).
    30.8.2006 00:06 hub | skóre: 26 | blog: bg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aktualni navrh
    Pravda, je vyjímkou a není to náhoda. Prostě není to tolik žádané zboží. NVIDIA se na "Windows" trhu prosadila. Má spoustu různých čipsetů a výrobci jsou spokojení, že mají co výrabět a i nakonec prodávat.

    Rozhodně čipsetu od VIA se neboj. Sám K8T890 používám (s paticí 939) a jsem spokojen. Já, jak už jsem psal, doufám, že se nabídka základních desek s čipsetem VIA (a s paticí AM2) rozšíří.
    Mikos avatar 30.8.2006 00:12 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aktualni navrh
    Jinak dej taky pozor, aby příslušný chipset podporoval SATA 300 (někdy označováno taky jako SATA II). Ty pro AM2 od VIA jsou to snad všechny (doufam), ale jistej si nejsem... byla by škoda koupit si nový počítač, který by neuměl SATA 300.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    30.8.2006 01:04 hub | skóre: 26 | blog: bg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aktualni navrh
    Ty pro AM2 od VIA jsou to snad všechny (doufam), ale jistej si nejsem... byla by škoda koupit si nový počítač, který by neuměl SATA 300.
    SATA II může podporovat pouze pokud je čipset složen ze southbridge VT8251.
    30.8.2006 07:06 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aktualni navrh
    Ja jsem videl zatim dve desky od VIA pro AM2 a ani jedna nemela SATA2 :-( Muzete nejakou doporucit?
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    30.8.2006 10:13 hub | skóre: 26 | blog: bg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aktualni navrh
    Já si myslím, že nemůžem. Všechny tyto požadavky bude plnit až čipset VIA K8T900, který již má běžně south bridge VT8251. Prozatím výrobci vyrábějí desky s čipsetem K8T890 a ten běžně nemá VT8251.
    30.8.2006 07:21 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aktualni navrh
    Tahle vypada rozumne: ASUS M2V/PCIe/R/GL, AM2/2K, K8T890, DDR2, ATX
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    30.8.2006 10:27 hub | skóre: 26 | blog: bg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aktualni navrh
    Tak nakonec nejspíš mystifikuji. Kouknul jsem do specifikace ASUS M2V a tam píšou, že má ještě jeden řadič - Marvell 88SE6121, který podporuje 1x SATA II a 1x SATA On-the-Go , ale jak je to s podporou to vážně netuším.
    xvasek avatar 30.8.2006 11:24 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aktualni navrh
    Tím pádem bych do této desky určitě šel. Jeden SATA II by mi stačil a pro příležitostné připojení něčeho dalšího jsou tam dva 150Mbit. Trochu blbé je umístění toho SATA II, ale to se dá přežít. Vypadá to na šupec desku.
    xvasek avatar 30.8.2006 11:30 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aktualni navrh
    ...tak se dívám, že ten layout je celý nějaký divný. Napájení uprostřed desky, PCIe port skoro nepoužitelný, SATA II kdesi v pytli, divně ohnuté PATA... Mohlo to být i lepší.
    30.8.2006 12:32 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aktualni navrh
    Bohužel nejsou. SATA řadič je součástí south bridge, takže místo na obvyklý north bridge je potřeba si dávat pozor na něj. Konkrétně aby to místo různých variant VT8237 byla VT8251. Bohužel desky s kombinací K8T890 a VT8251 jsou z nějakých záhadných důvodů naprostou vzácností.
    29.8.2006 12:38 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aktualni navrh
    Tohle stojí taky za zmínku.
    Don´t worry, be happy.
    msk avatar 29.8.2006 13:10 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aktualni navrh
    Ozrejmi mi niekto, na co sa pouzivaju ( ale skutocne pouzivaju ) tie dva male sloty, co len zeru miesto pre pci? Vdaka nim mam o dva sloty menej.
    29.8.2006 13:19 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: aktualni navrh
    Jestli myslíte 1x PCI-E sloty, tak do nich můžete dát třeba gigabitovou síťovou kartu. Proti klasické 33 MHz 32-bit PCI by to mělo být docela znát.
    29.8.2006 11:04 rst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Ja jsem spokojeny s touto deskou:

    http://cybex.cz/Produkt.aspx?Type=S&Shortcut=ASU-CAC970730

    http://www.asus.com/products4.aspx?modelmenu=2&model=1003&l1=3&l2=15&l3=260

    Mam Gentoo, vse zcela bez problemu (netestoval jsem ale int. grafiku) s A64 X2 3800+. Bohuzel jeji nastupce pro sc.AM2 ma narozdil od tehle stary jizni mustek.
    Pinhead avatar 29.8.2006 12:46 Pinhead | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dotaz na sestavu
    Nedávno jsem si koupil tohle:
    MB GIGABYTE M59SLI-S5 nF590-SLI AM2, DDR2, SATA2, GLAN, 1394, ATX
    AMD ATHLON 64 3500+ BOX socket AM2 
    CPU CHLADIČ AMD Arctic-Cooling FREEZER 64 PRO
    2 x DDR2 512MB 667 BAR TRANSCEND 
    nVIDIA GEFORCE 7600GS silent GB 256MB DDR2, DVI, TV 
    WD CAVIAR XL WD2500KS 250GB SATAII300 7200 RPM, 16MB cache 
    skříň 5442B LCD 450W 
    zvukovka a síťovka integrovaná 
    DVD LG (Black) 16xDVD 52xCD Bulk
    FDD TEAC 3.5 1.44MB + 7:1 card reader
    
    Tu desku už dal Tomáč Mazanec do sekce hardware.

    Včera večer jsem na to hodil Archlinux 64bit, doinstaloval poslední ovladače od Nvidie a vypadá to, že všechno chodí. Je pravda, že u zvuku jdou jenom ty dvě věci jak píše Tomáš, ale mě to zatim stačí. Je to holt ještě nový. Firewire sem nezkoušel, páč nemám na čem. Celkem to stálo 19 litrů (deska byla drahá).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.