abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | Nová verze

    Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:44 | Komunita

    Ubuntu 24.10 bude Oracular Oriole (věštecká žluva).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 03:22 | Zajímavý článek

    V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 00:11 | Nová verze

    Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    27.4. 17:44 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 882 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Pryč s warezem!

    10.8.2006 22:38

    Nebudu se tajit tím že v minulosti jsem patřil mezi nenasytného konzumenta warezu.A se slovy:Proč si to kupovat,když se to dá ukrást sosal již 10 part raru Worms4:Mayhem.Ale s tím je konec!Delší čas jsem se psychicky připravoval na akci s krycím názvem "Čisté svědomí" a pěkné hry,filmy,hudební kopie vyhazoval po částech do koše.A kdo,co za to (naštěstí) může??LINUX,LINUX a zase LINUX...Dnešní stav se má tak,že doma nemám ani jeden disk,disketu,zip,flash a jakékoliv médium na kterém by byl nelegální obsah.Dokonce jsem před časem zakoupil Dooma 3 včetně datadisku,UT2004,Posla Smrti a Quake IV.A moje rada zní:Kašlete na warez.Takový dobrý pocit při pohledu na stojánek s datovými nosiči jsem dlouho neměl :-)        

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Mikos avatar 10.8.2006 22:47 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    Mít kopírovanou hudbu či film není nic nelegálního, je to plně legální a dle mého názoru i plně morální. Software je však něco jiného...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    10.8.2006 22:51 prd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    vcelku souhlasim.

    ale aspon 90 % veskerych filmu je takovy brak, ze to je nemoralni sirit.
    13.8.2006 16:25 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    Nauč se vybírat...
    10.8.2006 23:03 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    Tak tak a navíc už to má každý předplacené, někde jsem četl že se platí za prázdné media, disky a paměti autorské poplatky. A prý se bude platit i za mobily protože mají vyzváněcí melodie :-)
    10.8.2006 23:09 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    OSA musí vědět, i když na veřejnosti pustíš vlastní písničku. Žijou jenom z toho, že okrádaj lidi místo toho, aby se snažily svoje produkty prodat a všude rozhlašujou jak chrání umělce. Ty poplatky nejsou nějak extra velký, ale jsou tam a ať si říká kdo chce co chce, pro mě to je předplatné na bittorrent.
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    msk avatar 11.8.2006 09:35 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    OSA a slovenska SOZA su organizacie, ktore nemaju ziadny zakonom stanovny status globalneho vyberaca poplatkov. Dost som tuto temu studoval a napisal o tom ( nezverejneny, hold kto neskoro chodi... ) clanok. Su to len obcianske zdruzenia, v ktorych sa mozu jednotlivi autori za urcity poplatok zaregistrovat a toto zdruzenie poveria kolektivnym vyberom autorskych poplatkov k svojim dielam. Dane obcianske zdruzenie nema pravo vyberat poplatky za diela, ktore nemaju v kolektivnej sprave. Ze sa to tak deje a snazia zabalit vsetky diela do roznych "pausalov" za vystupenie, bez ohladu na obsah, je len dosledok toho, ze na nich este ziaden nezastupeny autor, za ktoreho neopravnene vybrali poplatok, nepodal trestne oznamenie. Sam som autor, momentalne trosku muzicirujem a uz sa neviem dockat chivle, ked niekde niekto zahra moje dielo a SOZA vyberie za to poplatok. Okamzite bude nasledovat trestne oznamenie. V pripade zaujmu skusim ten clanok vyhrabat a dat ho do blogu.
    11.8.2006 09:46 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    hledej a zverejnuj, pls!
    msk avatar 11.8.2006 14:03 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    stalo sa
    Luk avatar 11.8.2006 12:48 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    OSA a slovenska SOZA su organizacie, ktore nemaju ziadny zakonom stanovny status globalneho vyberaca poplatkov
    Podle českého práva (slovenské neznám) to bohužel není pravda. § 96 AutZ říká, která díla jsou povinně kolektivně spravována. Podle § 98 pak o udělení oprávnění rozhoduje ministerstvo kultury, a udělí ho tomu, kdo splní zákonné podmínky, a za předpokladu, že pro danou oblast není jiný správce.

    Nejdůležitější je ale § 106, odst. 7 - ten automaticky uděluje oprávnění k výkonu kolektivní správy těm, kdo ho měli podle dřívějších předpisů. Jinými slovy, OSA a další podobné organizace, protože dřív měly oprávnění k této činnosti, ho tímto zákonem získaly znovu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    11.8.2006 16:52 Rootan | skóre: 5 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    Jj, je to dost složité téma. Měl jsem 1 semestr předmětu Práva k nehmotným statkům, a musím říct, že to je maglajz, a ne vše je v zákonech podřízeno logice. ;-)
    11.8.2006 10:18 Chulda | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    Poplatky jsou za to, ze mas pravo udelat si kopii pro svoji potrebu. To bych jeste pochopil, ale za co vse se plati/ma platit a jaxe to rozdeluje, to uz mi nejak unika.

    A v pripravovanem zakone uz nesmis obchazet ochranu proti kopirovani.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 11.8.2006 01:22 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    Tak nějak - premium account RapidShare je pro mě jako průkazka do videopůjčovny :-)
    kotyz avatar 11.8.2006 10:16 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    to ja mam normalni prukazku do pujcovny - dycky kdyz me prebejvaj penize napucuju si par dvd a ty si pak doma zkopiruju abych se na ne moh podivat v klidu az budu mit cas. ale nekdy ty dvd vratim aniz bych je videl nebo kopiroval a to z jednoho prostyho duvodu - lidi sou dobytek a nektery dvd vraci tak poskrabany nebo dokonce nalomeny ze se clovek boji strcit to do mechaniky aby se mu to pri vysokejch otackach nerozstipalo ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    freshmouse avatar 11.8.2006 11:16 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    Nazpívej desku a napiš ten příspěvek znova.

    Já si hudbu kupuji (zásadně AudioCD, žádné MP3), ale nikdy si nepřehrávám originální disky -- vždy si přehrávám kopie.

    Jak moc to je legální, dělat si kopie pro vlastní potřeby, už raději nevím, ale morální to je rozhodně.

    Druhou věcí je procento, které si z koupené muziky nechá OSA...
    11.8.2006 11:33 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    bohuzel nejen z koupene muziky, ale i medii, tiskaren, kopirek, a radi by i penize z disku atd.
    Heron avatar 11.8.2006 11:54 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    Taky tak. Navíc stáhnout kvalitní ogg (o mp3 ani nemluvím), je jako vyhrát v loterii. Lidi to neumí grabovat a už vůbec komprimovat. I když... jedno koupené Audio CD bylo také špatně namastrované, evidentně nepoužili filtraci vysokých kmitočtů (22kHz).
    Daniel Kvasnička ml. avatar 11.8.2006 12:00 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    Nazpívej desku a napiš ten příspěvek znova.
    Asi tak...i kdyz upravil bych to: zkus si svym hudebnim talentem vydelavat na zivobyti a pak napis ten prispevek znova.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    11.8.2006 12:16 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    Tesat do kamene. Cesi sou hrozny socky.
    11.8.2006 13:51 Orrorin | blog: orr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    Podle sebe soudím tebe, že jo? :-)

    Od teď si vás(pl.) budu pamatovat jako Emenemsovi Sockovi.
    11.8.2006 16:55 Rootan | skóre: 5 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    Taky nemám rád takové řeči jako, že "Češi jsou....". Zní to dost hloupě.
    11.8.2006 13:10 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    zkus si svym hudebnim talentem vydelavat na zivobyti
    vydělávat na živobytí si může člověk tím, že

    1) zpívá a hraje na koncertech (= pracuje jako každý jiný)

    2) nahraje, nazpívá konzervu pro nějaké vydavatelství, i když to dá velkou práci, je to jednorázové, viz také "live" nahrávky

    3) podniká coby vydavatel s konzervami (svými a jinými)

    Nelegální kopírování konzerv a vaše výtka se pak týká pouze případu 3). Totiž teoretické možnosti, že díky kopírování nebude zakoupen oficiálně prodávaný nosič zakonzervovaného díla. Tedy měla by znít:

    "zkus si podnikat s kopírovatelnými produkty a pak napiš svůj příspěvek znova"

    Plést do toho "umění" nebo spravedlivou odměnu pro umělce je čirá demagogie. Z dobře prodejného díla, které tím pádem předpokládá buď masovou reklamu nebo módní záležitost (což nelegální spontánní kopírování a šíření podporuje a vzájemně se s popularitou doplňuje), získá nejvíce jeho prodejce, který pak může umělci nabídnout nadstandardní bonus - což pak není odměna za jeho práci, ale podíl na zisku podnikání s různými faktory dobře umístěným produktem na trhu. Tedy ocenění "popularity" umělce a díky tomu bonusové zhodnocení jeho dávno řádně zaplacené "práce".
    10.8.2006 22:57 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    Software mám legální to jo. Od tý doby co mám Linux nechci používat crackovaný věci atd. Něco je Open, něco zaplatím a všichni jsou spokojený. U filmů to je věc jiná. Když chci na něco kouknout tak mám několik možností. Valit do půjčovny a na den si půjčit film. Nevýhoda je, že tam musím chodit a jsem omezen tím dnem. Druhá možnost je si ten film koupit. Krom dobrého pocitu z toho mám kulový. Je pravda, že to je kvalitní obraz i zvuk, ale ten já nepotřebuju. Pro mě je důležitý, aby mě film pobavil. Neberu to jako něco o čem budu měsíc přemýšlet nebo o tom s někým hovořit. Prostě na to kouknu a hodím do kouta. Nehledě na to, že než se dostanu k samotnému filmu, tak musím shlédnout nekončící animovaný menu (za které podle jedné diskuse platí 50 000 kč v průměru) a kupu reklam jak na filmové společnosti, tak na jejich tituly. Chci vidět film, ne menu, ne reklamy. Pro mě je mnohem pohodlnější si ten film stáhnout (DVDRipy jsou k dispozici relativně brzo po premiéře) a kouknout na něj kdy budu chtít a bez otravných reklam. Pokud po mě chtěj peníze, tak ať mi nabídnou také služby. Rozhodně nikdy nezaplatím litra ani pětikilo za film. Pokud budou chtít moc, nedostanou nic. Chci službu, kde si za určitý poplatek (na dobu a ne na počet filmů) budu moci stáhnout filmy a seriály s titulkama a to včetně nejnovějších epizod různých seriálů. A na DRM se jim taky můžu...
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    kotyz avatar 11.8.2006 10:22 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    jediny dvd co obcas koupim sou takovy ty becka co maj v kartonu za 150 na stancich. ty sou ve vetsine pripadu uplne nechraneny a sou na jednovrstvych dvd takze je uplne easy to zkopirovat kdyby na to prislo (kdyz po me nekdo chce neco pujcit radsi mu vypalim kopii nebot se nechci strachovat v jakym stavu nebo jestli vubec mi to nekdy vrati). to byly becka, ale tedka nedavno za cenu jen mirne vyssi v edici lidovejch novin vyslo par kvalitnich filmu - tanec s vlky, statecny srdce, vetrelec 2 obsahujici normalni a prodlouzenou verzi (tu sem shanel dlouho na p2p a marne. ty sceny navic leccos vysvetlujou).

    ale nektery veci sou proste moc drahy a nebo u nas nejsou vubec k dostani (ruzny starsi a nezavislejsi filmy).

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    NbS avatar 10.8.2006 22:57 NbS | skóre: 26 | blog: Linux jako Linux ... vsude je neco jako /etc | Prague
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    OS: mam legalni
    Hry: (ty tri co hraji mam koupene)
    cedegu : starsi verzi ale koupenou
    photoshop 7 : vydrazen pres ebay (ale origoska :)
    a tim to konci :) dale nasleduje archiv 200Gb filmu a hudby :)) uz pochopitelne ehm puvodu :)
    Pan Bily byli bily strop, aby byl bily ... (Opravdu si myslite, ze je to spravne) ?
    10.8.2006 23:06 Lukas | skóre: 24 | blog: onemj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    S filmy to bylo tak:Nějaký jsem stáhnul,14 dní skladoval na disku,pak vypálil na CD aby nezabíral místo a na konec vyhodil,aby nezabíral místo ve stojánku..Na koukání filmů nikdy čas nebyl.. :-D
    NbS avatar 10.8.2006 23:10 NbS | skóre: 26 | blog: Linux jako Linux ... vsude je neco jako /etc | Prague
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    :))
    Pan Bily byli bily strop, aby byl bily ... (Opravdu si myslite, ze je to spravne) ?
    kotyz avatar 11.8.2006 10:30 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    ja to delam stejne. jenom je nevyhazuju ale skladuju. a na vetsinu se i podivam. ale je par na ktery sem si za rok co je mam este cas nenasel (protoze to nejsou zas tak extremne lakavy tituly).

    protoze ikdyz me se ty filmy treba nelibej nekdo jinej by se na ne podival rad a usetrim mu pak stahovani. cas od casu si s nekym vymenit par kousku ze sbirky

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    David Ježek avatar 10.8.2006 23:08 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    z velke casti s tebou musim souhlasit. ja dokonce i vetsinu filmu grabuju z TV a dvdripy uz nedelam. nekolik fuilmu mam v planu jeste letos koupit a takrka cely star trek nastesti davala CT. nova zas krajni meze, mash atd atd.

    a soft? no v praci mame legalni, z her hraju obcas neco free nebo abandon (a mam i par krabicovek nakoupeno). ve svem kompu mam cerstve kubuntu a to mi staci.

    ale stale jeste si dokazi predstavit (vicemene jiz jen hypoteticke) situace, kdy bych proste nemel jineho vychodiska a neodolal bych ...
    10.8.2006 23:18 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    Ještě chybí Enterprise... :-D
    David Ježek avatar 10.8.2006 23:52 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    no ... prej to beha na nejakym kabelu, ale ... znas to: WYSIWYG ;)
    14.2.2007 22:43 M_ira
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    ahoj, chtěl bych si od Tebe stáhnout krajní meze, napiš prosím. icq: 299349440. Díky moc ;-)
    11.8.2006 01:44 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    Nikdy jsem nepochopil, proč nekteří lidé tady mají něco proti warezu. Ale nemám chuť warezování teď nad ránem obhajovat. Ostatně jsem to už tady dělal tolikrát a není problém si to vyhledat. Teď se omezím jen na upřesnění, že nejde o žádnou krádež. ;-)
    stulda avatar 11.8.2006 06:17 stulda | skóre: 18 | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    Take to nepovazuji primo za kradez, ale moralni to moc neni.
    Heron avatar 11.8.2006 09:53 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    ad Krádež / nekrádež:

    Až budeš psát nějaký (komerční) soft dejme tomu dva roky, tj. minimálně za 1 mil kč, a oň ti za něj nikdo nezaplatí (ale bude ho používat), tak to sice není krádež (protože ten soft stále máš), ale nemáš peníze za dva roky práce.
    11.8.2006 10:07 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    Je software a software. Za dobrou aplikaci, ktera funguje presne tak, jak ma, jejiz autori poskytuji rozumnou/rozumne drahou podporu apod., se nebranim zaplatit ani vetsi castky. Ale pokud bych mel platim napr. za Windows, to se mi otvira kudla v kapse... A neni to tim, ze bych nenavidel windows a miloval linux, jde jen a jen o to, ze 1. ten software je zmetek, mozna subjektivni dojem, ale po roce spravy w2003 terminalu je clovek zraly na blazinec 2. podpora? hmmm ani omylem. volate na podporu, vezme to tupa sekretarka ktera nepobere co ji clovek rika a jeste si lakuje nehty.
    Heron avatar 11.8.2006 10:15 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    Ono je problém, že za pojmem "komerční soft" lidi hned vidí Windows, Adobe atd. Prostě "všeobecně známé" produkty obrovských firem. Jenže existuje spousta malých soft. firem, kterým jde o jednotlivé prodané license -- nadruhou stranu, u těchto firem si můžete objednat soft na zakázku a spolupracujete při jeho vývoji, takže víte, za co platíte.
    11.8.2006 10:26 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    ano, spouste malych firem jde o prodane licence. jenze kdyz jim nahlasis chybu, odpalkuji te ze "jejich program je zarucene spravne", a je to jen tvuj PEBKAC. s nekolika takovymi jsem mel tu cest a dokazat jim ze chyba je skutecne v jejich programu zabralo nejaky cas.

    dale, mnoho techto firem v honbe za licencemi pouziva tak otravne registrace, ze to snad zacnu schvalne lamat aby bylo videt jak je to zbytecne, jen to pridelava obtize pri instalaci a upgradu. napriklad, sveho casu jedna firma dodavala software s licenci bud po telefonu nebo mailem. po telefonu samozrejme jen v pracovni dobe a to byla linka permanentne obsazena. tak jsem to zkusil mailem a po chvili me misto automaticke registrace prisla odpoved ze registrace bude vyrizena nasledujici pracovni den v pracovni dobe :-# jak ma pak jeden udelat pres vikend upgrade aby mohli uzivatele v pondeli pracovat???

    takze pro mne "komercni soft" znamena "je to drahe a otravuje to s registraci".
    11.8.2006 11:03 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    Jo jo, presne tak to chodi. Treba ted jsme kupovali pdfFactory Pro, ve firme mame, dle autoru softu, dost netradicni zapojeni (Win2003 - jen jedna licence -> LTSP -> thin-klienti). Byl problem s licencovanim, protoze aplikace nevedela, koho ma vlastne licencovat. Volal jsem na podporu a, na rozdil treba od hotline Microsoftu, lide byli velice ochotni, kdyz nevedeli, ihned se spojili s autory apod. A to jde o software "za par korun". V tomhle pripade si ty penize zaslouzi. Ale nektere produkty jsou smejd a jeste jejich podpora stoji za dve veci. Ty si ty penize nezaslouzi a ja jim platit nebudu. Uz slysim jak nekdo rika "tak proc to pouzivas kdyz je to takovej smejd!". Pravda, kdybych mohl, tak to tu nemame a mame neco funkcniho. Ale vysvetlujte to lidem, kteri u pocitace nepremysli a jsou par let zvykli na tohle...
    kotyz avatar 11.8.2006 10:39 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    i za ty windows bych zaplatil mit zbytecnejch par tisic. ale nemam a wokna bejt musi (rodicove pod linuxem delat nehodlaj, ale dat par litru za vec kterou maj vsichni (skoro) ostatni zadarmo to taky nehodlaj).
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Heron avatar 11.8.2006 11:18 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!

    i za ty windows bych zaplatil mit zbytecnejch par tisic

    Tohle není argument. Nemůžete přece obhajovat "krádež" tím, že si tu věc (kterou navíc nutně nepotřebujete) nemůžete dovolit -- tohle se dá pochopit max. u potravin, pokud ten člověk umírá hlady.

    freshmouse avatar 11.8.2006 11:22 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    Přesně.

    "Mít pár milionů, tak si toho Hummera koupím, takhle ho holt musím ukrást, no."
    kotyz avatar 11.8.2006 13:41 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    to je ale uz neco jinyho. to takle nejde srovnat. vono to neni totiz vsecko tak jednoduchy (cernobily) ale proste trochu slozitejsi (odstiny sedi).

    ze ja to sem psal, akorat na me nekdo bude mektat ze to delam a myslim uplne blbe. clovek se prizna a este by ho div ne kamenovali ...

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    freshmouse avatar 11.8.2006 13:50 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    A v ČEM to je jiné?

    Je to naprosto stejné. Ať už se jedná o kradení triček támhle na rohu v second handu nebo o kradení drahých aut. Stejné.
    kotyz avatar 11.8.2006 16:20 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    je to jiny. protoze ty to nikomu nevmes. jenom si to zkopirujes. takze mu skoda nevznika.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    freshmouse avatar 11.8.2006 16:29 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    OMG. Podobně jako někdo výše, napiš ten komentář znova poté, co vytvoříš nějaký SW...
    Marek Bernát avatar 11.8.2006 19:56 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    A ty si už vytvoril nejaký soft? Až o tom budeš niečo vedieť, tak sa oháňaj frázami.

    Príklad, naša firma produkuje softvér na zakázku a teda prioritou je support. Je nám jedno, či to niekto ukradne, vôbec nás to neohrozuje, zaujímajú nás len zákazníci.

    Zároveň ti odporúčam prečítať si názory FSF. Ja sa s nimi síce plne nestotožňujem, ale je dôležité si uvedomiť, že kopírovanie ≠ krádež. Opäť, nie je to jednoduchá téma, ale to, čo tvrdíš ty, je, že majú vznikať monopoly ako Microsoft a účtovať si tisíce za nepoužiteľný soft. Ale ten soft je potrebný, pretože majú monopol. Takže, až budeš zasa na niekoho reagovať, tak nezovšeobecňuj, to je to najhoršie, čo môžeš spraviť.
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    11.8.2006 14:00 Pinhead
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    No a co když si z toho Hummera uděláš jenom kopii?
    11.8.2006 14:06 Orrorin | blog: orr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    Tyhle debaty jsou naprosto dementní, přesto se setkáváms nimi na internetu na každém kroku.

    Kdo by si asi toho hamra koupil, když by si ho mohl okopírovat? Kdyby si chtěl něco koupit, tak už by spíš vrazil peníze do něčeho, co se okopírovat nedá a co tedy nemůžemí každá Socka malevičová.
    kotyz avatar 11.8.2006 16:22 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    tjn, tahle debata je jak vystrizena z zive.cz ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    11.8.2006 16:25 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    K čemu ti bude "Hummer", když ho neuživíš? Taková potvora určitě strašně moc žere, a náhradní díly...
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    11.8.2006 16:43 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    To se vyřeší analogickou úvahou, ne? :-)
    kotyz avatar 11.8.2006 12:00 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    dela to vetsina lidi a ani se nicim neobhajujou bo jim to prijde normalni. ja se nebudu obhajovat jako jiny tim "ze za ten soft neplatim protoze mi prijde zvraceny dat tolik za takovej smejd a ze by ms mel platit nam za to ze to pouzivame". a to proto ze to neni pravda.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    11.8.2006 12:27 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    Ja nerikam, ze ma MS platit nam. Ale prijde mi, ze muj argument ma smysl (na rozdil od tveho). Ty platis za neco, co ma byt funkcni, a na co ma byt dobra podpora. A platis za to sakra hodne. Pokud to, co sis zaplatil nedostanes, prece nebudes dal. Samozrejme, to take neni omluva pro "kradez", ale jen vysvetleni.
    kotyz avatar 11.8.2006 13:43 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    ja si to neomlouvam. pro me to kradez proste neni. jenom tak nak hazim do placu svoje duvody proc je to tak a ne jinak. kdyby ty windows byly za petikilo mnozi z tech co je maj nacerno by si je asi koupili. ale nektery uz ze zasady ne, ani kdyby byly za dvacku. a to ja nejsem, takovej "zasadovej".
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    jalinh avatar 11.8.2006 17:16 jalinh | skóre: 2 | blog: jalinh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    No - to je podobné, jako kdyby jsi šel po trhu se zeleninou a nějaká babka by tam prodávala červavá jabka. Ty by jsi jí je sebral bez placení a kolemjdoucím bys vysvětlil, že za tu cenu, za kterou to tady prodává by ty jabka neměli bejt červivý a že kdyby tam měla poloviční cenu, tak že bys jí to možná i zaplatil - ale takhle...

    Kdepak, jedinej protest kterej jako kupující můžeš udělat je nekupovat to a nepoužívat to - rozhodně ne určit si sám nulovou cenu a sebrat to! :)
    Bonajn aĵojn mi devas serĉi, malbonaj aĵoj estas ĉie.
    Heron avatar 11.8.2006 13:22 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!

    dela to vetsina lidi a ani se nicim neobhajujou bo jim to prijde normalni.

    1) možná většina lidí ve TVÉM okolí (např. v mém okolí je drtivá většina PC, které mám tu čest nyní spravovat je kompletně legální, většinou MS, nebo i linux s komerčním softem).

    2) To že něco dělá "většina" lidí opět není argument.

    kotyz avatar 11.8.2006 13:50 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    tjn, to bude tim ze v tvym okoli ta vetsina lidi ma novy pc kde uz byly windows v cene. tady nikoliv.

    dokonce sem byl i ve firme kde meli novy pc a na nic stary (a "nelegalni") windows 98 (kvuli nakym specialnim ucetnim a evidencnim programum, ktery jediny meli normalne koupeny) a ve fakture k tem pocum byl napsanej jako OS linux. navic jako bonus bylo na disku este par filmu a mp3 (taky "nelegalni") ktery tam nasoupal ten co jim ty pc dodal a zprovoznil.

    a znam i lidi ktery si koupi novej komp s oem win xp home a prvni co udelaj je ze formatnou disk a fifnou tam xp profesional warez edition ;-)

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 11.8.2006 13:52 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    a to ze to dela vetsina (presny cisla nemam) je fakt. neni to argument proc to delat. ale je to argument proc by nam to melo projit - by jinak museli zavrit nebo dat bestialne vysokou pokudu skoro kazdymu kdo ma doma pocitac.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 11.8.2006 13:52 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    a to neudelaj
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Heron avatar 11.8.2006 16:38 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!

    ale je to argument proc by nam to melo projit - by jinak museli zavrit nebo dat bestialne vysokou pokudu skoro kazdymu kdo ma doma pocitac.

    Fajn, já a lidi v mém okolí se domluvíme, že budeme vraždit. Bude to dělat "většina" (přesná čísla neznám, ale je to fakt!) ale nemůžou nás za to zavřít, protože by nás museli zavřít "všechny". Opravdu zajímavá logika.

    11.8.2006 16:58 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    Tohle je ovšem zajímavý komentář. Je zákon, že se nesmí vraždit, ale pokud by začalo dost lidí (ani zdaleka by nemuselo jít o většinu, řekl bych) vraždit, ten zákon prostě fakticky platit přestane, protože nebude jak ho vynutit. To je ovšem extrémní případ, který by se normálně asi označil pojmem občanská válka, což přeci jenom libovolně masivní porušování autorských práv zřejmě není :-) Nicméně vystihuje to podstatu věci, ohánět se v takové situaci zákony je na dvě věci.
    Copak toho není dost?
    freshmouse avatar 11.8.2006 16:44 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    Když si ostatní uříznou ucho, ty taky?
    11.8.2006 19:08 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    Pokud by k tomu měly dobrý důvod tak pravděpodobně ano...
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    11.8.2006 10:37 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    Počítám, že v takovém případě by šlo spíše o vzájemnou spolupráci ošetřenou dalšími smlouvami, takže by se odběratel programu z placení vyvlíkal jen těžko.
    kotyz avatar 11.8.2006 10:37 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    tjn. ty se sice obohatis o tu vec, ale pritom ji nikomu neseberes. tak jakypa kradeni. at se to nazyva pravym jmenem - kopirovani. to slovo i lip zni ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    11.8.2006 07:30 Dumaru | skóre: 14 | blog: dumaru
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!

    Pripájam sa do debaty o wareze. Čo sa týka warezu a Linuxu, v minulosti som používal platený driver pre modem Linuxant, samozrejme že bez licencie. Dnes mám v booku jednu hru, hudbu a pár divxov, takže som bežný PC User.

    Naopak warez mám rád vo Windowse. Plno programov mám cracknutých, no čo už. Radšej inštalujem na Windows kvalitný aj keď cracknutý soft ako slabý freeware, inak by Windows neprežil. Takže v Linuxe warez nemusím ale vo Windowse áno. Aj keď Windows teraz nepoužívam.

    pol128 avatar 11.8.2006 07:49 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    Jediné, čo mi vadí v mojom počítači, je freeware unrar. Žiadne iné closed source programy nemám. Veď načo aj, keď free softwaru je veľké množstvo a je naozaj z čoho si vybrať.
    11.8.2006 08:25 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    pryc s warezem, software musi byt svobodny!
    kotyz avatar 11.8.2006 12:02 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    nemusi. musi se akorat jednoho dne umrit. vsechno ostatni je ciste dobrovolny ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    11.8.2006 08:43 Tomáš Valůšek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    Kéž by to šlo ... Sháním MIDI sekvencer přístupný pro přisleplého, jehož MIDI fajly by moje klávesy hrály včetně zobrazování lyrics - a to bez zkoušení warezu opravdu nejde, protože demoverze mají bloklé ukládání a bez toho kompatibilitu nevyzkouším. A obecně platí, že u closed source softwaru člověk kupuje zajíce v pytli. No a free software pořád ještě nemá dobře pokryté některé oblasti, například už zmíněné profi zpracování MIDI.
    11.8.2006 10:03 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    Doporučuju stáhnout si pár songů, co lidi posílají do lau konference. Technická kvalita je v některých případech vysoce nad průměrem komerčně vydávaných titulů, přestože jsou použity vesměs samé opensource nástroje a LADSPA pluginy.
    11.8.2006 08:54 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    U me problem pouzivat nejaky warez neni. Nehraju si na zadneho moralistu, kdyz potrebuju pouzivat Win, vim ze to bude jen na par dni (kdyz potrebuju neco otestovat), kupovat si to za ty prachy nebudu (nehlede na to ze je to takovej smejd...), takze co. Tohle dela kazdy, tak proc se kazdy tak brani to priznat. Jediny cemu se branim je pouzivat cokoliv takoveho v praci. Pote co mi kolega vypravel zkusenosti z dob kdy pracoval pro Mironet... Urcite bych nerad, aby me navstivilo par kluku v cepicich s kverem v ruce.
    kotyz avatar 11.8.2006 10:10 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    tjn. ja sice linux mam ale rozhodne se takle "nezblaznim". pod linuxem mam dokonce vic "sosacich" programu nez pod windows ;-) ikdyz nelegalniho softu pouzivam minimum a hry skoro zadny nehraju (krom staryho unreal tournamentu a wormsu) a par jich mam dokonce koupenejch (prilohy gamestaru kdyz sem ho este kupoval a davali tam plny hry). ale bez ty muziky a filmy bych nemoh zit. a taky kdybych nestah aspon 1 operacni system mesicne, tak bych nemoh bejt na svete rad (ale vetsina z toho sou stejne opensource nebo jinej druh free software).
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    11.8.2006 11:08 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    jo, od te doby, co mam lin sem tez vsechno vyhazel B-]
    kotyz avatar 11.8.2006 12:03 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    kdybys to radsi nekomu predal nez to vyhazovat (pokud si teda hazel paleny cdcka do popelnice).
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    stativ avatar 11.8.2006 13:40 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    JJ. Ja takhle predal peknou spoustu palenejch her, kdyz jsem se jich chtel zbavit. Kdy? No prece pri prechodu na Linux ;-) Nechal jsem si jen Baldura, Neverwinter Nights, Morrowind a Half-Life kvuli CS.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    kotyz avatar 11.8.2006 13:55 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    aspon si nekomu udelal radost. a to je plus. kdyz tobe uz to k nicemu nejni tak nekomu jinymu to este muze dobre poslouzit. nemusi se tak stejna vec stahovat a palit 2x. a bude vo par cdcek na skladce min (spatne se rozkladaj a kdyz se pali jedovate smrdi).
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    11.8.2006 18:15 Lukas | skóre: 24 | blog: onemj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pryč s warezem!
    Pokud jsem to výše nikde nepsal tak to uvedu na pravou míru:Hry jsem daroval kamarádovi,ale programy a filmy tak nějak povyhazoval..
    brozkeff avatar 11.8.2006 21:34 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše ehm
    To darování IMHO taky není zrovna moc košer :)
    12.8.2006 00:08 Lukas | skóre: 24 | blog: onemj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ehm
    No to máte pravdu.Není.Ale přece jenom ta desítka nosičů něco stála a kamarádovi udělala radost..Nehledě na to že se tento úplatek může časem hodit ;-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.