abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 13:00 | Zajímavý článek Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 22:33 | Nová verze

Po 3 měsících vývoje od vydání verze 14 byla vydána nová stabilní verze 15 open source systému Nextcloud, forku ownCloudu, umožňujícího provoz vlastního cloudového úložiště. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Pro vyzkoušení Nextcloudu je k dispozici demo.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 18:00 | IT novinky

Počítačová hra Doom slaví 25 let. Společností id Software ji vydala 10. prosince 1993. Zahrát si ji lze například na Internet Archive.

Ladislav Hagara | Komentářů: 11
9.12. 23:55 | Zajímavý článek

Nakladatelství Raspberry Pi vydalo 244 stránkového průvodce pro úplné začátečníky s jednodeskovým počítačem Raspberry Pi The Official Raspberry Pi Beginner’s Guide (pdf). Programování ve visuálním programovacím jazyce Scratch je věnována nová příručka Code Club Book of Scratch Volume 1 (pdf). Vydáno bylo také třetí číslo časopisu věnovaného počítačovým hrám Wireframe (pdf).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
9.12. 23:44 | Nová verze

U příležitosti oslav jednoho roku prací na debianím balíčku, vyšlo GPXSee 7.0. Nová verze přináší zejména podporu vektorových map (Mapbox PBF) pomocí nově vzniklého Qt pluginu.

Martin Tůma | Komentářů: 8
7.12. 23:33 | Nová verze

UBports, nadace a komunita kolem Ubuntu pro telefony a tablety Ubuntu Touch (seznam podporovaných zařízení), oznámila vydání nové verze Ubuntu Touch OTA-6. Zdůrazněna jsou například vylepšení webového prohlížeče Morph.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
7.12. 21:33 | Komunita

Richard Hughes na svém blogu informuje, že se společnost AMI (American Megatrends Incorporated), největší dodavatel firmwarů a BIOSů (AMIBIOS, Aptio, ...), zapojila do projektu LVFS (Linux Vendor Firmware Service). Seznam projektem podporovaných zařízení by se měl tedy časem rozšířit.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
7.12. 20:11 | Komunita

Nadace pro svobodný software (FSF) informuje, že seznam doporučených svobodných distribucí GNU/Linuxu byl rozšířen o distribuci Hyperbola GNU/Linux-libre. Hyperbola vychází z Arch Linuxu a na rozdíl od něj splňuje požadovaná kritéria.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
7.12. 19:55 | IT novinky

Společnost Valve oznámila, že počítačová hra Counter-Strike: Global Offensive (Steam) je nově free to play. Hra Company of Heroes 2 (Steam) je do pondělí 10. prosince zdarma.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
7.12. 00:11 | Nová verze

Byla vydána verze 7.3.0 skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Jedná se o první stabilní verzi nejnovější větvě 7.3. Podrobný přehled novinek v seznamu změn.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
Chystáte se přejít na Wayland na „desktopu“?
 (25%)
 (7%)
 (11%)
 (31%)
 (25%)
Celkem 102 hlasů
 Komentářů: 14, poslední včera 12:19
Rozcestník

Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků

1.10.2008 09:03 | Přečteno: 2952× | Normální život

Asi už začínám být se svými „akcemi“ nudný, ale dnes ráno jsem v Tescu opět jednu ukořistil. A to v ideální chvíli.

Jistě už každý z vás zažil, že narazil na zboží v akci, u něhož byla „původní cena“ evidentně nadsazena a cena po slevě byla třeba i vyšší, než za jakou se zboží běžně prodává. Možná, že je nadsazení původní ceny v souladu se všemi zákony (nebo není?), každopádně je to ale podraz na zákazníka, který je tím nalákán a s radostí nakoupí draze.

Když jsem si dnes ráno byl koupit nějakou sváču a zrovna jsem si nakládal do sáčku pár hroznů, objevil se tam jeden mladší pracovník a přímo před očima mi tam nacpal akční ceduli. Chvilku jsem na ni zíral, kroutil hlavou, pak jsem vytáhnul mobil a vyfotil jsem ji. Uvedený mladík totiž zapomněl dát pryč původní cedulku. Na té spodní (téměř nečitelné) cenovce, kde je cena 23,80 Kč, stojí psáno „Hrozno bílé“

Teď by mohl někdo poznamenat, že ta cedulka není „původní“, ale patřila k jinému zboží, případně, pokud bych to neviděl na vastní oči, tak že ji tam dal někdo škodolibý, případně tam omylem zůstala z dob dřívějších… Šel jsem k pokladně a čekal, kolik mi tam napočítají. Měl jsem štěstí, akční cenu tam ještě naprogramovanou neměli… – zároveň to zcela evidentně prokazuje to, co jsem poznamenal v nadpisu.

Štve mne to a nebaví mě to. Na to, že patříme k nejdražším státům v Evropě, si člověk zvykne. Na to, že vzhledem k průměrnému platu patříme k nejdražším státům v celém civilizovaném světě, si člověk zvykne také. Ale na to, že z nás dělají úplné blbce, si asi nezvyknu nikdy.

       

Hodnocení: 93 %

        špatnédobré        

Obrázky

Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků, obrázek 1 Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků, obrázek 2

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

1.10.2008 09:14 hnt
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Yop, nebo super ceny v Bille, az pri blizsim pohledu clovek zjisti ze ta "vyhodna" cena je za odber tri a vice kusu, a uplne v rohu se krci cena za jeden kus, treba i o 10 az 15 korun drazsi. Fujtajxl...
1.10.2008 15:26 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Nebo pouze pro Billa Club nebo pouze na jeden z několika víceméně stejných výrobků (jen pro modré žvýkačky Wrigleys, ale už ne pro červené a zelené - zrovna včera jsem viděl u pokladny jednu rozčilující se dámu). Zkrátka furt ve střehu.
jirkaqwe avatar 2.10.2008 00:15 jirkaqwe | skóre: 11 | blog: blog_jirkaqwe
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
V Bille jsem nedavno koupil sýr Clever, jako syr to ale moc nechutnalo, bylo to nejake mazlave, asi to bylo jen z nejakych rostlinnych oleju, no proste fujtajbl.
1.10.2008 09:16 Jiří Jakeš | skóre: 22 | blog: Linuxovna_JJ | Taipei
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Ono to nemusí být nadsazení. Mám pocit, že zákon nepřikazuje, že původní cena musí být ta těsně předcházející. Stačí, když ta cena někdy taková skutečně byla. Když jsem před pár lety dělal chvíli v Carrefouru v elektru, pohledem do systému jsem zjistil pěkné věci – televize stojí 10 000 Kč, neprodává se, na jeden den se jí cena zvýší na 20 000 Kč (ani nemusí být v tu chvíli vystavena), aby se pak prodávala za 12 000 Kč (s původní cenou 20 000 Kč). Neříkám, že to tak bylo vždy, ale u některých kousků se taková historie nechala najít…
2.10.2008 09:21 Robo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Tak elektroniku si vzdy vyberiem na internete a porovnam ceny vo vsetkych e-obchodoch vratane zahranicnych (EU) a vyberiem, kde to maju najlacnejsie. V dnesnej dobe to nezaberie vela casu, takze na mna taketo finty nefunguju ;)
1.10.2008 09:19 myšák | skóre: 26 | blog: EmentuX | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků

Otázka zní: Nebylo to víno za 23.80Kč už poslední zásoba v regálu a prodavač pouze chystal cenovku na jiné víno (od jiného dodavatele s jinou nákupní a prodejní cenou), které se po doprodání chystal doplnit ze skladu?

Je nesmírně těžké být idiotem, konkurence je obrovská...
otula avatar 1.10.2008 09:46 otula | skóre: 44 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Určitě nebyla. Zboží bylo určitě doplněno (je to vidět i na snímku). Každý den kolem 6.30 začnou doplňovat regály. Dnes jsem trochu nestíhal, takže jsem tam byl chvilku před sedmou - zbytky starého vína už čekaly v bedně poblíž na vyhození. Nebyla to ani nová várka - tohle víno prodávají od minulého týdne.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
1.10.2008 09:28 cthulhu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
jen počkej až přijde Euro..
Luk avatar 1.10.2008 09:43 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
1.10.2008 09:58 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
ten článek je teda pěkná píčovina ... statistiky ohledně € nedovedu posoudit, nicméně to co píše v závěru - srovnávat cenu kancelářského balíku tehdy a dnes je zhruba jako srovnávat cenu barevného televizoru v šedesátých letech minulého století a dnes; pan autor si asi jaksi nezvládl všimnout technického pokroku a sociálních změn (když mě vývoj programu stojí $1M v roce X a koupí si ho N lidí, pak tato složka ceny bude $1M/N, když v roce X+10 stojí $20M ale koupí si ho 100000*N lidí, tak tato složka ceny bude $200/N, mohl jsem si v roce X dovolit prodávat za tuto cenu? (když zanedbáme úvahu o distribuci, tam je další zlevnění))
Luk avatar 1.10.2008 12:37 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
ten článek je teda pěkná píčovina
Ten článek má nesrovnatelně vyšší informační hodnotu, než ten kec, na který jsem oním článkem reagoval. Článek pracuje s údaji ze statistického úřadu a odkazuje na zdroje.
statistiky ohledně € nedovedu posoudit, nicméně to co píše v závěru
Šlo mi právě o ty statistiky. Závěr není z tohoto pohledu až tak podstatný.
LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
2.10.2008 11:19 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Šlo mi právě o ty statistiky. Závěr není z tohoto pohledu až tak podstatný.
hm ... jenže když je zcela evidentní chyba v tom, o čem něco vím, jak mám věřit té části, o které nicmoc nevím? - takže z toho článku jako jediné užitečné zbývají ty odkazy na zdroje, to jsi sem mohl dát rovnou ;-)
1.10.2008 15:35 cthulhu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
mýtus to možná byl (je) v případě Německa, narážím na to, co s tím udělají naši obchodníci..Chce mezi situací v Německu a u nás dělat pan Schwartz snad nějakou analogii (ceteris paribus)? Pochybné machinace s měnovým kursem a úniky informací (schválně kdo se na tom pořádně napakuje) těsně před změnou nás zřejmě čekají taky
1.10.2008 09:45 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Ale na to, že z nás dělají úplné blbce, si asi nezvyknu nikdy.
mno, já bych to pozměnil - že z TEBE dělají blbce, z průměrného zákazníka dělat blbce nemusí, to už blbec je ... což je věc, na kterou si prozměnu nezvyknu já, na neochotu lidí o věcech přemýšlet :-(
otula avatar 1.10.2008 09:58 otula | skóre: 44 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Oh, díky za kompliment. Já stále v hloubi duše doufám, že těch blbců není drtivá většina :-)
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
1.10.2008 12:35 Japhy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Představ si průměrného, ale úplně toho nejprůměrnějšího Čecha. Průměrné IQ, průměrná konzumace piva, průměrná konzumace vepřoknedla, ... A teď si představ že polovina národa je na tom ještě hůř.
1.10.2008 15:16 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
O IQ bych se nezmiňoval, protože to na co poukazuješ není průměr, ale medián. A ta sebejistota, že ty seš nadprůměr je také docela udivující.
Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
2.10.2008 09:46 Japhy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Medián mě učit opravdu nemusíš, jen by mne zajímalo jak zní od slova medián přídavné jméno. Kdybych to věděl, samozřejmě ho použiju místo slova průměrný. A rozhodně jsem se nezmiňoval o tom kam umisťuju na tomhle žebříčku sám sebe. Vyvozuješ něco, co jsem nikdy nenapsal.
Luk avatar 2.10.2008 13:12 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Medián mě učit opravdu nemusíš, jen by mne zajímalo jak zní od slova medián přídavné jméno.
Mediánový ;-)
LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
1.10.2008 18:33 trekker.dk | skóre: 71
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
průměrná konzumace piva, průměrná konzumace vepřoknedla
Nevím, proč je konzumace piva a vepřoknedla používána jako znak něčeho špatného...
Quando omni flunkus moritati
1.10.2008 20:04 finn | skóre: 42 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
  1. Konzumace obého v nadměrném množství je prokazatelně zdraví škodlivá.
  2. Korelace mezi inteligencí člověka a mírou péče o vlastní zdraví by se také určitě dala najít.
Z toho se dá odvodit, že vepřoknedlující pivař s poměrně velkou pravděpodobností nebude patřit k intelektuální elitě národa.
Užívej dne – možná je tvůj poslední.
1.10.2008 20:46 koffr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Těch tejpků co každej den vylemtaj dvacet desítek/knedlíků je mizivý množství. Spíš mi příjde, že ty pivo nepiješ. Takže jsi samozřejmě nadčlověk. Ble.
1.10.2008 21:10 finn | skóre: 42 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Vzhledem k tomu, že tě neznám a nikdy jsem tě neviděl, tak na to, co si o mně myslíš z mého pohledu sere pes.
Užívej dne – možná je tvůj poslední.
1.10.2008 20:48 trekker.dk | skóre: 71
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Konzumace obého v nadměrném množství je prokazatelně zdraví škodlivá.
Ale v tomhle kontextu se většinou (v drtivé většině) nemluví o nadměrné konzumaci, ale konzumaci obecně.
Quando omni flunkus moritati
1.10.2008 21:15 finn | skóre: 42 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
No, na tom něco bude. Ale takových vžitých asociací se najde víc (muslim = islamista potažmo terorista, Cikán = zloděj, …). Lidi prostě rádi zjednodušují, proč, to je asi otázka pro psychology.
Užívej dne – možná je tvůj poslední.
Bluebear avatar 2.10.2008 01:01 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
1. Konzumace obého v nadměrném množství je prokazatelně zdraví škodlivá.

Ano, ale to se dá říci o čemkoliv, včetně chleba, kyslíku a vody.

2. Korelace mezi inteligencí člověka a mírou péče o vlastní zdraví by se také určitě dala najít.

O tom pochybuji. Například většina velkých umělců žila jako prasata, chlastali, děvkařili, případně brali drogy ostošest. Totéž leckterý filozof či ekonom. Nevím, jak je to u fyziků či matematiků - kdo ví, prosím doplňte.
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
2.10.2008 07:26 finn | skóre: 42 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
  1. Máš pravdu, ale třeba na otravu vodou je potřeba jí vypít mnoho litrů během relativně krátké chvíle. Na to, aby se časem projevily následky nevhodného stravování, si stačí dát každý den k obědu obdobu vepřoknedla a k večeři tláču s cíbou a sedm piv.
  2. Opravil bych to na: někteří velcí umělci, kteří jsou často známí obzvlášť kvůli tomu. Takový Beethoven, Goethe, Dvořák, Alighieri, Mucha a další stovky umělců žili celkem normálně. Byl by třeba Elvis teď tak populární, kdyby se v době své největší slávy nepředávkoval prášky?
Užívej dne – možná je tvůj poslední.
otula avatar 2.10.2008 07:51 otula | skóre: 44 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Byl by třeba Elvis teď tak populární, kdyby se v době své největší slávy nepředávkoval prášky?
Myslím si, že ano. Elvis byl výjimečný i bez drog, stejně jako později Beatles.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
2.10.2008 09:49 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Pivo je super, neznam snad nikoho kdo by ho nepil a vepro knedlo zelo, je skvely jidlo, hrozne dobry.

Ale co ti lidi co zerou v MC Donalds - takze hamburgery a cocacola, ti si zijou zdraveji nez pivari?
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
otula avatar 2.10.2008 10:16 otula | skóre: 44 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Pivo je super, neznam snad nikoho kdo by ho nepil
Ty mě ještě neznáš, ale až mne poznáš… ;-)
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
Luboš Doležel (Doli) avatar 2.10.2008 11:20 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Já si pivo dám, pokud není moc hořké. Takže teď v Praze mi chutná Stella Artois :-) Vepřo knedlo je taky OK, ale nemám rád, když je to moc mastné. A do McDonald's chodím taky :-)

Poznámka na závěr: mám téměř podváhu :-D
Mark Stopka avatar 5.10.2008 17:17 Mark Stopka | skóre: 58 | blog: Paranoidní blog | European Economic Area
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
No to si měl říct, že preferuješ Stellu... Jsme mohli zajít do jedné pizzerie, kde mají Stellu kousek od SUSE. Sice tam nemaj 2 za 1 na ISIC, ale ceny tam jsou normální. Zhruba stejné jako v Ově. :-) Příště ;-)
2.10.2008 12:26 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
ad 2. Dovolil bych si vazne pochybovat. Osobne znam radu lidi, kteri maji IQ pres 140 (nevim jak dnes, ale byvala to hranice geniality), kteri na sve zdravi z vysoka ..., a radu ***, kteri travi vetsinu volneho casu ve fiLess centrech.
JiK avatar 2.10.2008 15:30 JiK | skóre: 8 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
kteri na sve zdravi z vysoka ..., a radu ***, kteri travi vetsinu volneho casu ve fiLess centrech.
A pak na sve vypracovane, leskle a solarkove snede svaly sbali krasne, plodne a blodnate slecny s hustymi vlasy, plytkeho intelektu, se kterymi budou mit spousty krasnych a velmi hloupych deti, za to dostanou hafo pridavku, a jejich deticky pak budou za sve socialni davky chodit do solarka a na fitko a cyklus se opakuje. Jak jsme si to nastavili tak to mame.

To je bonus za socialni inzenyrstvi a za socialni sit, ktera je u nas husta spis jako perina. Nemnozi se nejschopnejsi ale nejblbejsi.
Drom avatar 27.1.2009 23:52 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Já stále v hloubi duše doufám, že těch blbců není drtivá většina :-)

A ja se bojim, ze zazijes horke zklamani :(
Delej si co chces, ale hlavne me s tim neotravuj. Ja na SW patenty neverim!
1.10.2008 21:31 Ignor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
na neochotu lidí o věcech přemýšlet
A k čemu tím přemýšlením prosímtě dospěješ? Rád bych slyšel jak nebýt za blbce, ale zároveň v hlavě nedržet takové blbosti jako kolik včera stála někde mrkev. Já jsem svou představu vyblábolil už dřív támhle.
2.10.2008 11:25 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
nemluvím o tom pamatovat si, kolik včera stála někde mrkev - mluvím o tom uvědomit si, že cílem obchodníka je zisk a nikoliv charita, že není nutné něco kupovat (a hnát se za tím přes celé město) jen proto, že je to zrovna "ve slevě", a že pokud už něco opravdu sleví, musí to být vykoupeno jinak (typicky třeba kvalitou) ... atd.
2.10.2008 20:02 Ignor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Tak ta kvalita nemusí být nutně nižší. Smyslem těch akcí je i dostat tam lidi - takže některé slevy budou skutečnými slevami a budou chít zákazníka přesvědčit, aby na koupil v téhle prodejně a ne v jiné. Jenže tenhle zákazník, když už je v tý prodejně, je chycenej, tak nakupuje i jiné zboží než to akční a na tom právě můžou rejžovat. Človíček tak může mít pocit, jak krásně akčně ušetřil, že ten květák za čtrnáct je fakt pěkne, ale už nevidí, že na zbytku nákupu ho sedřeli z kůže, takže vůbec neušetřil.
2.10.2008 21:54 grim
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
>>cílem obchodníka je zisk a nikoliv charita

+

>>Smyslem těch akcí je i dostat tam lidi

Obchodnik by nebyl obchodnikem tim pravym kapitalistou a biznismanem, kdyby snahu dostat lidi do obchodu neskloubil se snahou neprodelat, nebo prinejmensim nevydelat mene (nez kdyby zadna akce/sleva nebyla vypsana/vyhlasena). Nejlip by ale bylo, kdyby na te sleve vydelal vic, nez na bezne cene.

Takze nevidim duvod, proc by nemohla byt sleva na nejakym zpusobem znehodnocene zbozi (napr. konec zarucni lhuty, nizsi kvalita ..). Obchodnik na tom vydela v kazdem pripade. Bud neprodela tolik (za puvodni cenu by zbozi na konci zarucni lhuty, nebo s nizsi kvalitou, nebo .. nikdo nekoupil) nebo na tom vydela (nazene lidi do prodejny) nebo oboje.
3.10.2008 00:29 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
no ale to jen potvrzuješ o čem píšu ...

z okolí znám krásný příklad Kaufland; já jsem se tam onehdy stavoval pro 20 kg cukru po 12 Kč (na tom se snad nemá co zkazit ...) za účelem přeměny na ethanol, měl jsem to po cestě a nic jiného jsem tam nekoupil, ale když jsem viděl ty plné vozíky lidí, co se tam nechali nalákat na slevu, a když už tam byli, tak kupovali i další věci - předražené šmejdy - tak mi jich bylo skoro až líto ...
1.10.2008 09:59 grim
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
podobneho triku si muzete vsimnout primo u nekterych vyrobku/vyrobcu. Konkretne napr u Bohemia chips. Kazdou chvili se v shopu objevi chipsy s obalem hlasajicim "20% navic" nebo "20% zdarma" apod. Pritom kdyz se podivate na gramaz, zustava porad stejna (u velkeho baleni momentalne 165g, driv to byvalo vic, nevim uz kolik). V lepsim pripade zustane stejna i cena, v horsim se, paradoxne, zvedne. Takze kdyz si to z te reklamstiny prelozite, zjistite, ze sleva znamena vlastne jenom to, ze nezdrazili. Welcome into desert of real life...
1.10.2008 13:17 pechinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Proto se zavedly ceny za množství např. za kg. Jen je ta cena tak malým písmem, že není skoro k přečtění. Ale porovnat podle toho dva výrobky se dá velmi dobře.
1.10.2008 18:34 trekker.dk | skóre: 71
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Pritom kdyz se podivate na gramaz, zustava porad stejna (u velkeho baleni momentalne 165g, driv to byvalo vic, nevim uz kolik)
Bývalo to rovných 200g.
Quando omni flunkus moritati
2.10.2008 21:55 grim
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
... za polovicni cenu
2.10.2008 22:47 trekker.dk | skóre: 71
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Kde jsou ty časy ;-)
Quando omni flunkus moritati
1.10.2008 10:09 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Ja na tom nevidim nic spatneho, pokud zakaznik akceptuje pozadovanou cenu a zbozi si koupi tak je to dobre, zakaznik je spokojeny a obchodnik je taky spokojeny. Samozrejme by bylo spatne rict zakaznikovi nizsi cenu nez skutecnou a tim ho oklamat, ale to neni tento pripad.
BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
otula avatar 1.10.2008 10:26 otula | skóre: 44 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Obchodník se snaží mystifikovat zákazníka, že ještě včera stálo to zboží 35 korun, kdežto dnes ho může výhodně koupit za 30. Z mého pohledu to psychologicky není daleko od toho, když ti nějaký dealer vnutí plastovou misku za skvělých akčních 1000 korun a ty si ji nadšeně koupíš, protože zítra už bys tu příležitost mít nemusel. I když průšvih je v tom, jak poznamenal Jirka Jakeš výše (což jsem netušil), že obchodník může původní cenu uvést jakoukoliv dříve použitou, takže by tam klidně mohlo být, že byla původní cena 70 korun, protože tolik ty hrozny stály v únoru. Přestože tedy tohle zákon povoluje, nepovažuji to za slušné jednání obchodníka, ale za špatně napsaný zákon.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
1.10.2008 12:18 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
prece si nebudu kupovat neco jenom proto ze to vcera mozna bylo 2x drazsi, vzdycky je potreba se aspon zamyslet jestli je ta cena realna. Kdyz uvidim v obchode hrozny slevnene z 2000kc/kg na 1000kc/kg tak si to urcite urcite nekoupim. Pokud to nekdo koupi tak si zaslouzi byt okraden;-)
BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
otula avatar 1.10.2008 12:57 otula | skóre: 44 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Ty si to možná z toho důvodu nekoupíš, ale dalších řekněme 80 % lidí ano. Jednoduchý příklad - běžně si kupuji banány; obvykle není problém nějaké koupit (otázka zda zralé, či zelené); někdy ale přijdu a jsou po nich jen prázdné bedny - odpověď visí nad nimi - jsou v akci.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
1.10.2008 13:08 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Vetsina lidi je snadno ovlivnitelna, veri reklamam na zazraky atd. Ale nejak nevidim duvod ani zpusob jak to regulovat, proste se vzdycky nejde nekdo chytrejsi nez ostatni a bude vydelavat na lidske predvidatelnosti:-) (hm,ze bych zacal neco prodavat...:-))
BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
Luboš Doležel (Doli) avatar 1.10.2008 10:30 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Správa příloh
Moc o tom lidi neví, ale nahrané obrázky můžeš přes Správu příloh skrýt, takže se nebudou ukazovat ještě pod zápiskem...
otula avatar 1.10.2008 10:32 otula | skóre: 44 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa příloh
Díky za info.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
1.10.2008 11:11 Michal2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
OMG, rajec pampeliskovy, to snad ne! ;-)
otula avatar 1.10.2008 11:46 otula | skóre: 44 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Dobrota :-) Bublinky nesnáším, a tyhle vody mi velmi chutnají. Předtím jsem si kupoval tu nebublinkatou Aquilu s umělými sladidly, ale z nich mne pálila žáha. Tohle mi chutná :-)
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
xsubway avatar 1.10.2008 12:26 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
Rozbalit Rozbalit vše klasika lidl
... občas se zatoulam do Lídlu - kecám chodím tam denně, protože je to blízko. Tam mají taky stejně propracovanou strategii: přeškrtnutá většina cen (na pokladně samozřejmě zaplatíš tu přeškrtnutou, a pokladní samo-že-ona-nic=ona-muzikant) ... Nedávno jsem slyšel dvě prodavačky při vystavování velkých poutačů na zlevněné potraviny v prodejně:
- Co že to máme dneska zlevněný.
- Nic.
:-D
1.10.2008 12:28 bibri | skóre: 33 | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Ale na to, že z nás dělají úplné blbce, si asi nezvyknu nikdy.

Když si necháš srát na hlavu, je to tvůj problém, ne jejich. Máme tržní hospodářství, takže je třeba chovat se tržně - oni to dávno dělají. Mně tyhle (i jiné) praktiky donutily k předsevzetí, že nebudu chodit do super-hyper marketů a vůbec do těchto obchodů. Dělám to tak od ledna a výsledek? Jsem naprosto spokojen:

* V krámech mne znají, seženou co chci i když to někdy trvá.

* Peníze moc neřeším, protože dostávám zboží, které je k něčemu a které mi chutná. Maso je maso, zelenina zeleninou, šroubovák se neposere po prvním utáhnutí. Onehdá brácha dovezl broskve z Tesca, pozřel jsem půlku a druhou jsem vyhodil. To nebyla broskev, ale odporná vatová sračka bez chuti. A tak bych mohl pokračovat ještě dny a týdny....

* Celkově utrácím daleko méně - nekupuju každou blbost, kterou uvidím (vedu si záznamy).

* Nemusím utrácet za cestu na okraj města a tlačit se mezi lidmi - ušetřím spoustu času.

* Utracené peníze zůstávají v okolí - podporuju prosperitu místních lidí, ne nějaké akcionářské blbečky bůhvíkde.

Takže tak. Problém byl nejdřív ty obchody najít, pak už to šlo. Když něco není, otevřu hubu a oni to dovezou, protože na rozdíl od těch velkých si zákazníků váží. Věci denní potřeby jsou v klidu, ceny jsou mnohdy výhodnější než jinde, což jsem okoukal (za stejné zboží). Co neseženou v krámech, to nakoupím někde v e-shopu.
otula avatar 1.10.2008 13:18 otula | skóre: 44 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků

Tak to máš docela štěstí. Já mám nejbližší "krám" kus cesty od baráku, a to ještě přesně opačným směrem, než chodím. Jana tam dřív občas šla a vždy se vracela děsně naštvaná, že to není obchod, ale děs. Na všem 50% přirážka, pečivo tvrdé, saláty podezřelé, sýry olezlé… Stejným směrem o pořádný kus dál je ještě Lidl, ten raději ani komentovat nebudu. Mám pocit, že by tam měli lidi chodit v plynových maskách a gumových rukavicích. ;-)

Druhý krám mám kousek od práce. Nemají tam nic, přirážku cca 80 % a ještě ti celkem běžně spočítají, že rohlík za 4 + jogurt za 15 dělá dohromady 45,50 Kč.

No a pak jsou 2 supermarkety, kolem kterých (a přes něž) denně chodím do práce. Tesco a Kaufland. Cenově i rozsahem zboží vyjdou zhruba na stejno, jen z nějakého - mně nepochopitelného - důvodu chodí do Kauflandu strašně moc důchodců (asi si myslí, že je levnější). Zato jsem se tam ale nesetkal s různými chytáky na zákazníky, které jsou v Tescu zcela běžnou praxí. BTW tento obchoďák nechal vybudovat Carrefour a dokud jim to ještě patřilo, také jsem nezažil podobné "akce", nepravdivé ceny, narafičené cenovky jiného zboží se stejným názvem…

Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
2.10.2008 22:33 bibri | skóre: 33 | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Musíš chtít - když budeš chtít, půjde všechno, i ty správné obchody najdeš...
otula avatar 2.10.2008 22:39 otula | skóre: 44 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Jo, třeba v Olomouci ;-) I když do svého rodného města to mám o polovinu blíž a také tam jsou lepší obchody, než v Brně :-)
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
Heron avatar 1.10.2008 16:02 Heron | skóre: 51 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Mám radost, že stále existují podobní lidé. Dík Ivane.

Mám rád, když přijdu do krámku či restaurace, kde mi v podstatě tykají, ví co mám rád a jsou schopni mi nabídnout např. skutečnou uzeninu (dnes frčí ty náhražky "uzené" v nějakém roztoku). V restauraci na mě obsluha mává už venku a obslouží mě, i když mají nějakou akci a restaurace je běžným lidem uzavřena - TOMU říkám výhoda a ne nějaká kartička na 5% slevu za každých tisíc nákupů.
Václav 1.10.2008 16:16 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
+1

Někdy se nákupu v supermarketu nevyhnu, ale za ten rok co bydlím v Praze už pár krámků vyhlídnutých mám. Jeden dokonce pár metrů od domova.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
jirkaqwe avatar 2.10.2008 00:52 jirkaqwe | skóre: 11 | blog: blog_jirkaqwe
Rozbalit Rozbalit vše "Pokrok" nezastavis
V normach je u rady masnych vyrobku pouze uvedeny minimalni obsah zivočisneho podilu a proto predevsim diky modernim potravinarskym aditivum se tam muze dat i krev a slachy (to je taky zivicisny podil), driv by to ani poradne nedrzelo pohromade. Alespon je to ekologictejsi, driv by to museli palit v kafilerkach, dnes to zadarmo zlikviduji ceske vnitrnosti a jeste za to potravinarske firmy dostanou zaplaceno. Budte jeste radi pokud budete mit v parcich jen sojovou mouku.

1.10.2008 20:59 Zdenek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Nase mistni "samoska" s 3 regaly, 1 vedoucim/skladnikem a 1 prodavackou ma taky vetsinu bezneho zbozi za nizsi ceny nez supermarkety. A nejlepsi byla vecerka na okraji mesta, teda spis uz ve vedlejsi vesnici, tam prodavali domaci dobroty (zabijacka, buchty, syry, mliko) co nosili lidi z okoli, hygiena by to asi hned zavrela a financak majitelku zavrel, ale ta kvalitka :-)
1.10.2008 14:58 VM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Co kdyby se to přeposlalo na ČOI? Třeba by to šli zkontrolovat a dali nějakou tu pokutu...
JiK avatar 1.10.2008 15:45 JiK | skóre: 8 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
a nejakou poradne vysokou, ze? aby jeji vydelani trvalo retezci aspon 20 sekund prodejni doby. :-) Ne, cesta smesne malych pokut a kontrolnich uredniku z dani placenych fakt neni to prave, proste hlasuj penezenkou a nenech jim vydelat SVOJE penize.
Václav 1.10.2008 16:21 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Hlavně nenech zkrachovat menší krámky s podstatně lepším přístupem k zákazníkům.

Úplně jsem si při čtení blogu a příspěvků vzpoměl na díl South Parku, kdy ve městě postavili Wall-mart

Doporučuji :)
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
jirkaqwe avatar 2.10.2008 00:18 jirkaqwe | skóre: 11 | blog: blog_jirkaqwe
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
To by ale musely byt pokuty udelovane z procenta trzeb a ne jen nejake drobaky.
1.10.2008 16:18 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Tohle samý jsem viděl v Delvitě. U moštu byla náhodou cedulka na "jablečnou šťávu" za asi poloviční cenu. A úplně náhodou tam u ní už ta šťáva nebyla, ale byl tam úplně náhodou ten mošt. Kdo by si mohl myslet, že to k němu patří, když ta cedulka na mošt byla schovaná pod tou cedulkou na šťávu? Tak jsem to podal jako púodnět inspekci, třeba měli štěstí a načapli je při něčem podobným, jestli se tam přišli kouknout. Když jsem to prásknutí podal, tak odpověděli, že si "je zařadili do pořadníku".
1.10.2008 16:22 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Jejda, já neumím číst. Tehdy byl problém v tom, že se chytře snažili přesvědčit zákazníka, že cena je nižší, než mu potom namarkovali. Asi o 15 koňur. Takže u vás se ztrapnili ale až tak nepodváděli, a v tamtom případě ojeli lidi.
otula avatar 1.10.2008 17:02 otula | skóre: 44 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
No zrovna uvedený příklad není v Tescu také nijak výjimečný. On je to (v rámci těch, které navštěvuji) vlastně jediný obchodní řetězec, kde si úplně běžně kontroluji cenu na čtečkách, abych pak nemusel trapasit u pokladny. A začal jsem to dělat právě z důvodu těchto problémů.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
xxxs avatar 1.10.2008 17:37 xxxs | skóre: 18 | blog: vetvicky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
myslim, ze ta neklamali. normalna predajna cena je asi vyssia ako inzerovana. hlavne v ovozel tento omyl vznika takto: niekto narve do obchodu napr. spomenute hrozno. ma jasne urcenu predajnu cenu 50kc. obchod predava, predava a kurva! nestihneme to predat, do konca zaruky. zlacnit, napisat akcia. cena 25kc. zle odhadnute zlacnenie, predava sa rychlejsie, zasoby nevydrzia. dvihnut cenu na 35ck, napisat akcia. a akcia plati, neklamu ta, lebo zlacnuju z 50kc na 35kc.
otula avatar 1.10.2008 18:42 otula | skóre: 44 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Tvá teorie mi moc nesedí. Uvedené hrozny začali prodávat minulý týden ve čtvrtek nebo v pátek. Žádná akce, normální cena - 24 korun (navíc si Tesco drží vyrovnané ceny s vedlejším Kauflandem - tam je mají také za 24 korun). No a najednou se dnes ráno objeví nová cedule, že je zlevňují ze 35 korun na 30. Ta tvoje teorie mi prostě nesedí. Nevíc je tento systém v Tescu zcela obvyklý. Dělají to totiž úplně pravidelně (podle zkušeností bych tipnul, že pokud je ještě za pár dní budou mít, akční cedule zmizí a zůstane cena 30 korun). Tohle je úplně běžná tescopraxe, jen se mi ještě nenaskytla příležitost odchytit ji přesně ve zlomovém okamžiku, jako dnes. Stejným způsobem zdražují prakticky všechno zboží. Úplně stejný postup jsem zaznamenal například u jogurtů Hollandia, nebo jogurtového mléka Olma Revital. U uvedených mléčných výrobků si dovolím tvrdit, že dokonce ani nepoužili jakoukoliv historickou cenu (Když Hollandia zdražovala ze 14 na 18, psali, že ji zlevňují z 20 korun; u Revitalu to bylo obdobné.)
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
xxxs avatar 1.10.2008 19:05 xxxs | skóre: 18 | blog: vetvicky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
nie je to len teoria. robil som na oddeleni, ktore ma za ulohu zabezpecit sulad cien na pokladni s propagacnymi materialmi. neda sa vylucit umysel na danej prevadzke, ale firemna politika to nie je. takisto moze ist o ine hrozno, casto sa predavaju aj dve, tri sorty s inymi cenovymi hladinami. ad jogurty. neviem ako je to v cechach, u nas by to bolo porusenim zakona. tato situacia by urcite nastala. ak by sa obchodnik snazil zakaznika oklamat, dvihol by cenu v case, ked produkt nie je v predaji a z nej by akoze zlacnoval. toto sa da velmi tazko odsledovat. v kazdom pripade odporucam pri kazdom pochybeni dat echo obchodnej inspekcii. jedina sanca na napravu. pripadne nakupovat inde, ale s rizikom, ze klamanie zakaznika zazijes aj tam a zaplatis asi viac.
otula avatar 1.10.2008 19:59 otula | skóre: 44 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Jo, věřím, že to tak funguje. Myslel jsem to tak, že si ale nemyslím, že by to byl i tento konkrétní případ. Pokud jde o obchodní komisi, nevěřím, že by to mělo smysl. Takový obchodní řetězec to má určitě podchyceno.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
xxxs avatar 1.10.2008 20:28 xxxs | skóre: 18 | blog: vetvicky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
si spotrebitel, musis bojovat. ked k nam chodili kontroly, vsetci boli pocukani az strach. samozrejme hned sa ukazovali zlavy, akoze fasa tovar, my sme na vas dobri a vy budte na nas. od pokuty to nikdy nepomohlo. inac, vacsinou sa davaju pokuty politicky. cize vladny cinitel posle kontrolu a aj ked nic nenajdu, tak pokuta pride. potom sa pusti do medii sprava, ze retazcom treba nasekat pokuty vo vyske 50 milionov korun. zatial sa tak nestalo. teda retazce asi naozaj cvakaju. nie kontrolorom, ale politikom a asi mastnejsie.
otula avatar 1.10.2008 20:43 otula | skóre: 44 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Zas tak hyperaktivní bojovník nejsem. Když se někdo dotkne přímo mé osoby, začnu kopat hodně, ale hrdina, který chce spasit svět, to už néééé ;-)
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
Petr Bravenec avatar 2.10.2008 08:12 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Firemní politika podvádět zákazníky to v mnoha případech zcela jistě není. Chodíval jsem se stravenkou (80 Kč - za to je spousta ovoce a zeleniny - pro mě mnohem přijatelnější oběd než cokoli teplého někde v hospodě) do místní Billy. Protože jsem měl přesně omezený rozpočet, u poklady jsem vždy přesně věděl, kolik mám platit. Dvakrát až třikrát do týdne po mě požadovali o pět až deset procent více. Obvykle špatně označená cena, nezapočítaná sleva a podobně. Někdy chyba pokladní (všichni jsme omylní, nemám to těm holkám za zlé). Někdy mi započítali méně, ale to se stávalo vyjímečně. Když si to spočítáte, tak se mě tam každý měsíc snažili obrat o 60 korun - a to jsem tam nedělal žádné velké nákupy, kde by mě mohli obrat ještě mnohem více. Mají v cenách bordel, který zdražuje každý nákup v průměru u cca 3.5%.

Víte, jaký profit z obratu má třeba takové kasino provozující ruletu? Zhruba tolik, co se na mě snažívala trhnout Billa - zhruba těch 3.5% (nevím přesně). Jednou vyhrají, jednou prohrají, ale z těch prťavých tří a půl procent si může kasino postavit ohromný palác.

Takže ne. Firemní politika to není. Je to vedením tolerovaný a systematický bordel nastavený tak, aby z každého milionu obratu měli na úkor zákazníka k dobru 35 tisíc. Kdyby ten bordel nebyl systematický, kdyby byl náhodný, stejně často, jako se mě snažili "omylem" obrat, by se měla vyskytovat situace hrající v můj prospěch. A to se nestávalo.

Už tam nechodím.

Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
xxxs avatar 2.10.2008 11:05 xxxs | skóre: 18 | blog: vetvicky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
ked clovek plati menej, vacsinou si to nevsimne.
Petr Bravenec avatar 2.10.2008 12:05 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Když jdu k pokladně s nachystanými osmdesáti korunami a vím, že mi mají vrátit dvě kačky a místo toho mi vrátí pět korun, myslíš, že si toho nevšimnu? Já totiž obvykle vím na halíř přesně, kolik mám platit. Sčítání mě naučili už na základní škole. A v Bille mě několikrát vytočili takovým způsobem, že jsem to pak nějakou dobu sledoval - ta čísla jsem si nevycucal z prstu, je to výsledek mojí soukromé statistiky.
Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
xxxs avatar 2.10.2008 12:30 xxxs | skóre: 18 | blog: vetvicky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
moze byt. do tvojho subjektivna nevidim. tam, kde som robil, existovalo nieco ako cyklicke overovanie cien na predajnej ploche. objektivne je viac cenoviek v prospech zakaznika, ako v jeho neprospech. je to tym, ze najprv sa roznasaju cenovky produktov, kde sa cena dviha. druhy faktor je zakaznik. ked si vsimne, ze plati viac, ide na reklamacie, vratia mu prachy a cenovka sa vymeni. ked plati menej, reklamovat nejde, vadna cenovka sa nevymeni.
2.10.2008 11:40 wo | skóre: 2 | blog: wo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Koupíte-li si u nás zboží za 400-
dostanete PĚTISTOVKU!!!

Pěknou, reklamní, ručně malovanou
4.10.2008 00:34 darkcraft
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
+1
Pavel Stárek avatar 12.10.2008 15:38 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
Hmm hmm, to je mi ale divná svačina - nikde nevidím potraviny typu salám, klobáska a pod. :-) Neříkám že je špatná, ale po téhle bych nejspíš dostal hlad. :-)
Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
otula avatar 12.10.2008 17:06 otula | skóre: 44 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Další „AKCE“ aneb očividné obelhávání zákazníků
No svačinku typu salám či klobáska jsem si nekoupil nikdy, maximálně jsem je baštil, když mi něco takového nabalila v mládí mamka. Ale od 90. roku minulého století to nejím od mamky, ani nikoho jiného :-p
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.