abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 719 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    eXces avatar 23.11.2007 10:17 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?

    Zatím si dej stahovat OpenSUSE. Bude asi tak nejlépe splňovat tvé požadavky a v poslední verzi už šla i rychlo nahoru (údajně).

    Ostatní toho napíšou urřitě víc:-)

    64bit - jsou tam problémy s flashem a podobnýma věcma. Není to nepřekonatelný problém, ale pokud se v tom nechceš vrtat, tak si dej 32bit.

    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
    23.11.2007 10:30 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?

    Zatím si dej stahovat OpenSUSE. Bude asi tak nejlépe splňovat tvé požadavky a v poslední verzi už šla i rychlo nahoru (údajně).

    Nebo ještě třeba i Mandriva 2008.
    64bit - jsou tam problémy s flashem a podobnýma věcma.
    Jaké problémy? Mě to fungovalo po standardní instalaci bezproblémů.
    eXces avatar 23.11.2007 13:09 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Jaké problémy? Mě to fungovalo po standardní instalaci bezproblémů.
    Napsal jsem to špatně, myslel jsem obecně. V OpenSUSE by to mělo fungovat, ale empiricky to vyzkoušený nemám.
    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
    23.11.2007 13:40 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Tak to nepište, když o tom nic nevíte. To jsou akorát zavádějící informace a zbytečná nedorozumění z toho.
    eXces avatar 23.11.2007 14:17 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Ale já nepsal, že to tak je v OpenSUSE. Takže jsem to nepsal.
    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
    23.11.2007 14:34 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    No, tak jeste jinak: Ted je to asi uz spravene, ale jeste v bete jsme tam nejake nepekne bugy meli.

    (Ted zrovna sedim u "openSUSE 10.3 (X86-64) Beta2" masiny a flash mi, jak jsem zrovna zjistila rozkliknutim flashblocku, nechodi. Samozrejme se da rozchodit nejak snadno, myslim ze nainstalovanim 32bitoveho libexpatu, ale na to se muze zacatecnik tak leda vykaslat.)

    A prestoze ted samozrejme doufame, ze uz je to spravene vsechno, cert nikdy nespi - takze pocit "jeste pred par tydny to meli rozbite, tak je mozna dobre se tomu jeste chvili vyhybat, pokud nejsem zkuseny uzivatel" je celkem opodstatneny a v linuxovem svete obecne celkem zdravy.

    Za predvedeni zdraveho selskeho rozumu si IMHO autor poznamky urcite nezaslouzi pitome vykriky typu "Tak to nepište, když o tom nic nevíte" - naopak, jeho zodpovedny pristup k potencialnim problemum u zacatecniku je chvalyhodny.
    ^D
    23.11.2007 19:06 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Zásadně nesoulasím. Bavíme se zde o ostrém produktu, o kterém jsem psal článek na Root. A když něco napíšeu, tak si za tím stojím, že je to pravda. Nebo to se takto bde zpochybňovat úplně každá funkce v každém softwaru, která měla problémy v betaverzi? To by se nepsalo snad už o ničem jiným.
    23.11.2007 19:06 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Nebo si vážně myslíte, že si uživatel bude stahovat betaverzi openSUSE 10.3?
    24.11.2007 00:17 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Ono to ani v té final není úplně bez chybiček. Na některých instalacích mi třeba při odhlášení z KDE vyskakuje takové to okno s informacemi o pádu aplikace, ale bohužel tak krátce, že se nestíhám pořádně podívat, co to vlastně bylo. Zatím jsem jen vypátral, že to nejspíš bude nspluginscan z balíčku kdebase3-nsplugin nebo něco podobného, i když mi není moc jasné proč - děje se to i v případě, že jsem nespouštěl konqueror, natož abych si v něm prohlížel flash. Asi nezbyde než tu věc donutit vytvořit core dump.
    24.11.2007 10:47 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Dobrá, ale vlákno diskuse bylo o něčem jiném. A pokud s tím má někdo problémy (v ostré verzi), tak ať napíše jaké, a nebo ať nepíše domněnky a nesmysly.
    24.11.2007 11:34 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    nspluginscan se snad podpory flashe netýká?
    25.11.2007 00:36 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Vlákno bylo o něčem jiném a autor přiznal, že to napsal špatně a nemá to vyzkoušené. Já to vyzkoušené mám na ostré verzi a jde to. Nevím o nikom, komu by to nešlo, a těch uživatelů znám docela dost. Tečka.
    srigi avatar 23.11.2007 10:32 srigi | skóre: 10 | blog: sricont
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Taktiez odporucam openSUSe 10.3 (skor 32b). Len balickovac potrebuje rychlejsie CPU aby bolo prehrabanie cache rychle. YAST pohodlne odreze potrebu hrabat sa v konfigurakoch (napr.)
    Be kind to newbies.
    23.11.2007 10:44 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    To je pravda, ale dá se to. Na druhou stranu správa softwaru se neprovádí neustále ani většinu doby práce s PC, většinou jen během instalace nebo krátce po ní. Potom už jen sem tam pár aktualizací čas od času.
    Black.Bandit avatar 23.11.2007 12:51 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    No já teda aktualizuju téměř denně. Někdy co dva dny, někdy 2x denně. openSUSE updater v 10.3 je velmi povedený a konečně pracuje přesně jak má.
    Nemo propheta in patria sua
    srigi avatar 23.11.2007 18:50 srigi | skóre: 10 | blog: sricont
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Heh odhadujem, ze mate KDE, akou metodou updatujete openSUSE? Cez Yast2, KDE applet alebo cez balickovac?

    Mne sa applet v posledenej dobe rozbil a vracia hlasku Helper program returned invalid XML!
    Be kind to newbies.
    Black.Bandit avatar 23.11.2007 21:21 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    pomocí openSUSE updater. Mám takovou ikonku v system tray a když jsou dostupné aktualizace, tak se ozve, nabídne mi podrobný seznam a zeptá se. Vždycky dám OK, zadám heslo roota, a je to. Nikdy jsem nic lepšího osobně nepoužíval. Kdybych mohl hodnotit, dám 12 bodů z 10 :-D. A Ano, používám KDE. Ono se to nějak liší?
    Nemo propheta in patria sua
    23.11.2007 10:43 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    OpenSuSE 10.3 je asi dobrá volba. A nebo zůstaň u Ubuntu a počkej si, až to doladí. Určitě se to časem zlepší ;-)
    23.11.2007 10:45 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Proč by měl čekat, až/zda to vůbec bude vyladěné, když už může nyní pracovat s něčím, co je vyladěné lépe?
    23.11.2007 10:52 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Myslím, že proto, že je na to zvyklý (psal, že se mu bude měnit distro těžko). A myslím, že Ubuntu není špatná distribuce. Někdy se to prostě trochu nepovede. Ale to se stává i ostatním (viz názory na dřívější verze OpenSuSE i jiných distribucí). Takže se může stát, že dnes přejde a při dalším upgrade bude tam kde byl před tím ;-). Takže polde mne stojí za zvážení i ta varianta zůstat a vydržet (..znám to velmi dobře z Fedory ;-))
    23.11.2007 11:07 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Jistě, že to stojí za zvážení. Já bych se starší verze openSUSE zdráhal s klidným svědomím doporučit (10.2 s aktualizacemi nyní jde a funguje tam už i instalace na jedno kliknutí), ale hlavně 10.1 určitě ne. Jde ale o to, jak s počítačem pracuje. Pokud mu jde o nové možnosti a programy z podzimu 2007, tak ty mu Ubuntu 7.10 v podobě, jaké chce, zjevně nemůže nabídnout. Tak jako třeba mně a dalším lidem. Bohužel, ale je to tak, ještě že je možnost volby...
    23.11.2007 10:45 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Co se stalo nevím, ale považuju za nesmysl měnit distribuci při výskytu prvního problému. Mnohem lepší je zkusit problém najít a eliminovat. Může to být i úplně snadné, byť se to třeba nezdá. Člověk se tím něco naučí a třeba tím pomůže i jiným. V jiném distru se časem určitě objěví jiné problémy. Odchod z Ubuntu k OpenSUSE nebo Mandrivě považuju za úplnou kravinu. První na ráně by měl být Debian, který je s trochou zkušeností z Ubuntu úplně stejně snadný a ve stabilní verzi je mnohem mnohem stabilnější. Beztak doporučuju zůstat u Ubuntu.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    23.11.2007 11:01 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Ano, jenomže Debian ve stabilní verzi má tak staré aplikace, že řada lidí používá na desktop raději testing nebo mix.
    23.11.2007 11:21 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Já vím. Má staré vyladěné aplikace. Je na něj spoleh. Na desktop je použitelný velmi dobře. Mám dual-boot Ubuntu 32-bit vždy v nejnovější verzi, protože mám rád novinky, a vedle toho Debian Stable 64-bit, protože v něm potřebuju některé věci které jsem líný cpát do Ubuntu a abych něco měl záchranu, když se s Ubuntu něco stane (což ne nepravděpodobné), nebo když Mark nedejboha podepíše smlouvu s Balmerem (což je snad ještě nepravděpodobnější).
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    23.11.2007 12:08 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Myslím že bys měl nejmíň 100x opsat větu..

    Stav "stable" u Debianu se týká verzí balíků a nemá nic společného se stabilitou aplikací, na desktop je vhodnější "unstable".
    23.11.2007 12:37 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Navádím k neuposlechnutí, protože to je blbost.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    23.11.2007 12:49 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Abych to upřesnil, není blbost že unstable větev je na desktop lepší (je), ale že stabilní Debian stable "nemá nic společného se stabilitou aplikací", "Stable" je sice primárně ve smyslu "neměnící se", ale zároveň jsou v ní aplikace velmi dobře prozkoušené a stabilní ve smyslu "nepadající". To neznamená že v unstable větvi aplikace padají víc, to vůbec ne. Někdy mohou padat i míň, ale každopádně všechno co je v stable jednou bylo v unstable.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    23.11.2007 14:15 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Za stabilní - alespoň podle toho co vím - je balík považován, pokud po se určité časové období nezmění číslo jeho verze. Testing se od stable liší délkou tohoto období. Nestabilní je distribuce proto, že v ní není zaručeno, že se změní číslo verze, nebo název balíku a tím pádem může dojít i k problému se závislostmi. Testing je právě určený k tomu, aby se právě takové problematické balíky "vychytaly" a opravily.

    Bohužel rychlý vývoj vede k tomu, že řada aplikací vyžaduje ve svých závislostech poslední verze sdílených knihoven. Ty logicky nejsou v distribuci dost dlouhou dobu na to, aby se dostaly do testingu a proto se tím pádem do testingu nemohou dostat ani ty verze aplikací které jsou zkompilované s jejich závislostí.

    Už proto mi tedy přijde na hlavu doporučovat testing, někomu kdo chce používat právě takové aplikace.
    23.11.2007 14:41 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Aby se balík s unstable dostal do testingu, nesmí na něj existovat žádné závažné bugy. Stejně tak do stable se dostane, pouze pokud nemá závažné bugy. Stable větev je pro ty kdo chtějí co nejpředvídatelnější systém s co možná nejmenším počtem závažných bugů a problémů se závislostmi. Stable větev jistě bugy má, ale dobře známé, takže uživateli přinese nejmíň překvapení. Pokud si někdo neví rady s tím když mu nová verze balíku něco rozbije, doporučil bych mu jedině stabilní větev, nanejvýš testing.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    23.11.2007 14:51 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    A to s těmi bugy jste vyčetl kde? Za odkaz budu vděčný..
    23.11.2007 14:56 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Píše se to tu i onde, ale dobrý úvod by mohlo dát toto.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    23.11.2007 15:04 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Ehm a kde berete tu jistotu že se výraz bug vztahuje k aplikaci která je v instalačním balíčku? Bugem je totiž i obyčejná chyba v závislostech, nebo chybějící řádek v buildovacím skriptu atp. Což je zcela jiný typ bugu než chyba ve zdrojovém kódu aplikace, která vede k tomu, že aplikace segfaultuje..
    23.11.2007 15:19 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    To je snad samozřejmé. Jistě že se to týká všech bugů, viďte.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    24.11.2007 10:47 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    > na desktop je vhodnější "unstable".

    Nemyslim. Pokud uzivatel netouzi po poslednich verzich baliku a nechce byt betatesterem Debianu, pak je vhodnejsi Stable. Unstable ma tendenci rozbit se ve chvilich, kdy to je nejmene potreba.
    24.11.2007 10:40 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    > jenomže Debian ve stabilní verzi má tak staré aplikace

    Coz je ale spouste lidi jedno. Kazdy nema potrebu pouzivat posledni verzi aplikace, kdyz 3 roky stara verze plne uspokojuje jeho potreby.
    24.11.2007 10:44 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    A jak je to s jádrem, resp. s ovladačema, SANE atd.?
    24.11.2007 10:56 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Jadro si stejne spousta lidi kompiluje vlastni. Klicove veci je mozne upgradovat z backports.org
    23.11.2007 11:05 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    O to, zda bude disk kontrolován nebo ne, se snad stará konfigurační volba v /etc/fstab Pokud budeš měnit distro jen proto, že takto okrajová volba není defaultně v poloze, jakou si představuješ, nezbude ti jiná cesta než si vytvořit vlastní. Protože na cizím nebudeš spokojen nikdy.

    Ostatní problémy samozřejmě zamrzí. Ale obávám se, že se při nějaké konstalaci HW/SW vyskytnou na libovolné distribuci nebo systému. Takže za rok budeš asi řešit podobný problém na doteď perfektně fungující MDB2008 nebo OpenSuse či MS Windows.

    Od přechodu tě neodrazuji. Ubuntu sice používám, ale nejsem na něj nijak vysazený. Jen mi zkušenosti říkají, že každý přechod stojí energii a přecházet mezi jednotlivými distry lišícími se jen v detailech by mi za to nestálo.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    23.11.2007 11:21 Balvan42 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Doporučím Mandriva 2008.0.

    Mandriva Control Center (MCC) je svižnej nástroj pro nastavení i instalaci softu.

    Při instalaci si člověk může zvolit primární desktop Gnome/KDE.

    Kodeky je potřeba si doinstalovat po přidání zdrojů, wifi mi taky funkuje, hlídání aktualizací pracuje v poho.
    Nefekám nif vod vefovem
    23.11.2007 11:30 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Jestli to čtu dobře, tak nejlepší distribuce je pro tebe Ubuntu 7.04 s vypnutými aktualizacemi :-) Třeba ti někdo poradí, jak vrátit ten včerejší update, co ti rozbil tu šipku. V rpm-distribuci se dá vypsat seznam balíčků v pořadí podle času instalaci příkazem rpm -qa --last, to jen kdybys třeba přešel od Ubuntu jinam a nastaly tam stejné problémy ;-)
    23.11.2007 11:34 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Pripojim se k predchozimu komentari. V kazde distribuci narazis na neco, co se ti nebude libit. Radsi zkus problem vyresit. Ja mam na notebooku Ubuntu 7.04 a jsem spokojeny. Prechod na 7.10 me ani nenapadl, system dela to, co od nej potrebuji a tak pro prechod nemam jediny duvod (nekdo mit muze).
    23.11.2007 11:47 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    mal by si radsej nahlasit tie bugy a zistit, kde moze byt problem (minimalne v akom balicku); bude to stat menej energie a pomozes tym aj dalsim; aktualizacie mozes reverznut naspat.
    ak chces stabilne distro, tak ako bolo uvedene daj si debian; Ubuntu ma stale nove veci, je na spici linuxovych inovacii, takze nejake bugy vzdy budu; vies jak to je: "Release early, release often" a "Given enough eyeballs, all bugs are shallow"
    satanatas avatar 23.11.2007 11:50 satanatas | skóre: 14 | blog: vše co můžete s klidem hodit za hlavu ze světa linuxu i jiných světů | Graveyard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    ha, taktéž řeším přechod, ale nejspíš tam vrazím gentoo. podle toho co píšeš to ale asi nebude pro tebe. tak jdi do debianu, to je imho nejlepší volba. :-}
    pools avatar 23.11.2007 16:07 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    +1

    to jen k tomu gentoo. sry, ale musel sem to napsat ;-)
    Vivre libre ou mourir!
    23.11.2007 12:48 David
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Přehrávače zamrzly.

    Totéž se mi stalo včera. Problém je v libxine1 verze 1.1.8, která se dostala do Gutsy Backports. Buď si vyhoď gutsy-backports z /etc/apt/sources.list (nebo nějakým grafickým udělátkem, nepoužívám) nebo zakaž upgrade téhle knihovny (google "dpkg pinning", nebo třeba http://www.xs4all.nl/~carlo17/howto/debian.html). Pak je třeba se vrátit k předchozí verzi. Připoj si instalační CD, přejdi do něj v terminálu, pak

    cd pool/main/x/xine-lib
    dpkg --force-depends --force-downgrade -i libxine1_1.1.7-1ubuntu1_i386.deb
    
    A hlavně pak bacha na upgrady.
    23.11.2007 17:43 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Ono se to (co se má instalovat s backportů) dá ještě nějak ovlivnit různými prioritami depozitářů, doporušuji tento blogpost: http://raphink.info/using-backports-safely-with-aptpreferences

    Ale pokud má člověk nastavené back-porty, nemá se co divit problémům, to nejsou oficiální update od Ubuntu, neprocházejí takovým testováním a přitom přinášejí mnohem větší změny než stabilní updaty, které většinou jenom záplatují bezpečnostní díry popřípadě opravují jasné regrese oproti minulým vydáním.
    Black.Bandit avatar 23.11.2007 12:49 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Jednoznačně openSUSE 10.3. Můžeš 32bit i 64bit. openSUSE je snad jediné distro co jsem zkoušel, co má v 64bit verzi vyřešeny věci jako flash nebo java automaticky už od instalace. S 64bit. verzní jsem zatím nenarazil na problém. Samozřejmě, pokud nemáš 4GB RAM jako já, 64bit nepotřebuješ.

    Jinak bych řekl, že z posledních verzí distribucí (nazvěme je třeba pro širokou veřejnost nebo BFU friendly) je openSUSE 10.3 zdaleka nejpovedenější, následováno taktéž dobrou Mandrivou 2008.0. Takže moje doporučení zní openSUSE 10.3, a pokud z jakéhokoli důvodu nebude vyhovovat doporučuji jako druhou Mandrivu 2008.0
    Nemo propheta in patria sua
    23.11.2007 13:42 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Přesně tak.
    23.11.2007 13:56 dizz | skóre: 21 | blog: Dizzyho_Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    rady jsou na nic :-) stejnak vyzkousis za zivot vsechny hlavni (Fedora,Mandriva,Ubuntu,Debian,slackware,(Open)SUSE..) :-D
    Chuck Norris dohral GNU/Linux... a dvakrat!
    Black.Bandit avatar 23.11.2007 14:59 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    No. Ja jsem "zkoušel" ale jen ze zvědavosti. jediné u čeho jsem vydržel dlouho byl Debian a openSUSE. Dala by se tam vřadit ještě Mandriva, kterou občas "testuji" déle, než by se dalo testováním nazvat. Všechny ty bubuntu jsem proletěl jenom z rychlíku protože mi vůbec nevyhovují, a taktéž Fedora není pro mě to pravé ořechové. Myslím, že každý bude mít nějaký takový žebříček v různém pořadí. Nicméně "sestavit" jsem si ho mohl jen díky volnému času a ochotě zkoušet 150 distribucí a to nemá každý. Někdo potřebuje nakopnout či poradit. Když člověk rozumně specifikuje svoje požadavky, většinou mu rady ostatních toto "zkoušení" umožní přeskočit.
    Nemo propheta in patria sua
    23.11.2007 17:53 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    No, já Linux používám už dva roky a na vlasntím počítači jsem nic jiného než Ubuntu nikdy neměl a necítím potřebu zkoušet něco jiného. Proč taky ostatně, myslím že je časově úspornější se chybu, co mi vadí pokust obejít/vyřešit (jde to skoro vždy, a myslím že mi systém po jakýchsi hrátkách s oddíly na disku dva dny taky nechtel nabootovat)než přechodem vyřešit chybu jednu a objevit pet jinych.
    Ilfirin avatar 23.11.2007 14:45 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Fedora, Mandriva, OpenSUSE jsou, myslím, nyní to nejlepší, co se mezi Linuxovými desktopy pohybuje. Ani s jedním neprohloupíte. U mě vítězí OpenSUSE, ale kdybych nechtěl ten, určitě čapnu po Fedoře (tam mi vadí JEN jako KDEčkaři přílišný náklon k gnome).
    Black.Bandit avatar 23.11.2007 15:01 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Fedora 8 prý není moc povedená. Tedy podle ohlasů Fedoristů. Výhodou Mandrivy a openSUSE je právě vyrovnanost v podpoře KDE i GNOME.
    Nemo propheta in patria sua
    Ilfirin avatar 23.11.2007 15:34 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Tak já zas slýchám, že je nepodařená Mandriva ;-) a to o dost více, než Fedora ;-)
    23.11.2007 19:09 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Se podívejte, jak je Fedora přebobtnalá v provedení nabídek nebo stále se neprojevuje ani jazyk a rozložení klávesnice vybraný při instalaci. Už po několik verzí. Nechápu, jak takto nedotažený produkt lze doporučovat.
    23.11.2007 19:46 outsider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Protože narozdíl od dokonalého bezchybného frajera (Petra Tomeše) žádná dokonalá bezchybná distribuce neexistuje... Ani Mandriva, ani Fedora, ani Ubuntu, ani ... SUSE :-)
    23.11.2007 22:20 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Neexistuje. Ale jsou lepší a horší.
    Ilfirin avatar 23.11.2007 20:34 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Fedoru 7 jsem používal k plné spokojenosti. Jen mi vadilo že je zaměřené na gnome. Zkontroloval jsi ruce před psaním kritiky?
    23.11.2007 22:20 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Kontroloval jsem různé instalační způsoby Fedory 7 a 8. Přítomnost takové chyby považuji za ostudnou a trapnou. A myslete si, co chcete.
    Ilfirin avatar 23.11.2007 22:24 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Myslím si co chci a myslím si, že nemáš pravdu. Ostudné a trapné je to něco jiného (a ty víš co).
    25.11.2007 00:38 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Vím. Ty s hloupými narážkami o kontrolování ruk, takže si takový řeči laskavě odpusť. Prostě to nebude fungovat nikomu, kdo to zkusí. Tečka.
    23.11.2007 16:27 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Zdravím. Fedoru mám rád, ale vzhledem k uvedeným požadavkům bych ji tazateli rozhodně nedoporučoval. Narazí tam na podobné problémy, které má nyní.. :-))
    michich avatar 23.11.2007 16:33 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Že mu jednoho dne už nenabootuje? To se mi ještě nestalo.
    24.11.2007 10:40 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Mně ano :-D
    Ilfirin avatar 23.11.2007 14:51 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Jinak zmiňované distribuce (Fedora, Mandriva, SUSE) nemají s 32bitovými aplikacemi žádný problém, tak se nebojte použít 64bitové distro. Všechno co jste jmenoval v 64bitu poběží. Jediný 32bitový požadavek máte wmvare. Ale s tím taky nebude problém. Jednoznačné pro ani proti neexistují (pokud nemáte více než 3gb ram). Je jen na vás, zda chcete aby byli využity všechny možnosti hardwaru (když už máte ten 64bitový procesor) nebo ne. Rozhodně to alespoň zkuste. Pak, pokud vás to zklame, alespoň budete mít jasno ;-)
    Black.Bandit avatar 23.11.2007 15:05 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    VMWare nepoužívám takže nevím přesně o čem je řeč, nicméně pochopil jsem to tak, že vmware je jen v 32bit? Pokud ANO doporučoval bych zkusit VirtualBOX. Jsem s ním maximálně spokojen a navíc je k dispozici v GPL a home-free verzích, což je oproti VMWare jistě výhoda.
    Nemo propheta in patria sua
    23.11.2007 15:18 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    VMware už v nové verzi 2 umí nativně 64-bit, navíc VMware server je plně free (a na rozdíl od VirtualBoxu má propracovanější síťování).
    23.11.2007 15:20 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    NEEEEEE!!! Rozhodně není plně free. Je proprietární jako prase.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    23.11.2007 15:33 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Ale jooooo. :-) VMware Server je samozřejmě free. Nepočítejte s tím, že kvůli vám celý svět najednou přestane to slovo používat ve významu, který mělo nejspíš už stovky let před vaším narozením.
    michich avatar 23.11.2007 16:30 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Podložené to nemám, ale myslím si, že původní význam "free" je právě "volný", "svobodný". Význam "zdarma" je až druhotný. Přijde mi, že v příbuzných jazycích podobně znějící slova znamenají "volný" (třeba dánské "fri" se významu "zdarma" použít nedá).
    23.11.2007 16:53 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Co je úplně původní, to je v tuto chvíli celkem jedno. V každém případě už se dávno před naším narozením (a nejspíš už pár set let) výraz free v angličtině používá v obou významech. Takže pokud někdo chce zdůraznit jeden z nich a bojí se nedorozumění, může psát "free as beer" nebo třeba "GNU-free", ale je nesmysl na někoho vyjet, že si dovolil napsat, že je VMware Server free. Protože to je stejný nesmysl, jako kdyby A napsal, že stůl má čtyři nohy, a B na něj vyjel, že "NEEEEEE!!!" (doslovná citace), protože nohy prý má jen člověk (a zvířata).
    michich avatar 23.11.2007 17:13 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Největší nesmysl je hlavně používání slova "free" v jinak českých větách.
    23.11.2007 19:16 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Souhlasím.
    23.11.2007 21:30 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Blá, blá, blá...
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    23.11.2007 22:15 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Vskutku hodnotný příspěvek do diskuse…
    23.11.2007 22:18 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Ani nepředstírám, že je.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    23.11.2007 15:28 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    K ostatním odpovědím bych ještě doplnil, že i pod 32-bitovou verzí VMware Workstation 5.5 nebo Server 1.0 lze spouštět 64-bitové guest systémy, pokud je jednak host systém 64-bitový, jednak procesor splňuje určité náležitosti (všechny kromě nejstarších AMD64/Opteronů je splňují).
    23.11.2007 15:26 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Jediný 32bitový požadavek máte wmvare.

    VMware Workstation 6.0 už je i v 64-bitové verzi (naopak, 32-bitová se vám na 64-bitovém systému odmítne nainstalovat). VMware Server 2.0 bude také - ale ten má zatím k použitelnosti zatraceně daleko.

    Ilfirin avatar 23.11.2007 15:36 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    No dobrá dobrá. Takže ani ten. Pak není důvod mít 32bit (krom flashe, ale kvůli blbým animacím na internetu čék přece nevolí OS)
    23.11.2007 20:29 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Pokud vim, je mozne pouzit 32bitovy prohlizec, ktery si pak muze vesele pouzivat 32bitove pluaginy.
    Ilfirin avatar 23.11.2007 20:32 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Ovšem nemůže použít 64bitové kodeky pro video. To už je lepší nspluginwrapper.
    David Watzke avatar 23.11.2007 21:36 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Nejlepší to má IMHO Konqueror, mám 32-bitový nsplugins pro flash a video přehrává normálně kmplayer part :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Ilfirin avatar 23.11.2007 22:25 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Jj, to je důvod proč taky používám Konqueror (a zapomněl jsi zmínit, že umí javu bez pluginu).
    23.11.2007 22:27 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    No dobrá dobrá. Takže ani ten. Pak není důvod mít 32bit (krom flashe, ale kvůli blbým animacím na internetu čék přece nevolí OS)
    Nevím, proč tu pořád opakuješ pitomosti. Přes Flash jsou řešené třeba služby typu YouTube a různé hry, a ty jsou natolik populární, že shaovat je na úroveň "blbých animací" je buď neznalost nebo hloupost. A Flash například v 64bitovém openSUSE 10.3 funguje bezproblémů v Konqueroru, Firefoxu, snad i v Epiphany...
    Ilfirin avatar 23.11.2007 22:33 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Tak to sis teď panáčku naběhl. :-D Evidentně totiž nevíš, o čem mluvíš.
    24.11.2007 10:48 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Hlavně, že jsi to panáku schopen vysvětlit. Tvůj příspěvek je o ničem.
    Ilfirin avatar 24.11.2007 11:19 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    A to víž jsem schopen. ;-)

    Flash od adobe 64bitový neexistuje. Kdyby ses víc zaměřil na původní otázku v článku, místo trapného pokusu vyvolávání flamu, zjistil by jsi to. Tazatel se mimo jiné ptá, co mu bude na 64bitu nativně chybět. Došlo se nakonec k tomu, že pouze flash.

    A o tom, že flash jde nenativně v 64bitovém prohlížeči spustit jsem psal mnohokráte (a ty to víš). A v tomto vláknu o 2 (pro tebe slovy: DVĚ) hodiny dříve, než si mě napadl. To jen dokazuje, že tys tu diskuzi ani nečetl, zaměřil ses jen na flame.

    Takže až budeš opět kritizovat přínos někoho k diskuzi, zameť si před vlastním prahem. Krom flamu jsi zatím nepřinesl nic.
    25.11.2007 00:41 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Takže až budeš opět kritizovat přínos někoho k diskuzi, zameť si před vlastním prahem.
    Že to píšeš zrovna ty, když jsi tady vypustil tu svou krávovinu: "Zkontroloval jsi ruce před psaním kritiky?"
    Ilfirin avatar 25.11.2007 19:05 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Aa, odběhls od diskuze (abys nemusel uznat, že plácáš). Nu nic (a teď tě zacituji..). Tečka
    24.11.2007 00:10 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Přes Flash jsou řešené třeba služby typu YouTube…

    Gratuluji. Výborná ukázka použití flashe, které nepřináší nic pozitivního, jen problémy.

    …a různé hry

    A to jsou přesně ty "blbé animace". I když, pravda, pořád lepší než zneužívání flashe pro potřeby otravných reklam.

    25.11.2007 00:42 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Přes Flash jsou řešené třeba služby typu YouTube…

    Gratuluji. Výborná ukázka použití flashe, které nepřináší nic pozitivního, jen problémy.

    Mně to nezajímá. Já to chci vidět a hlavně to můžu vidět.
    …a různé hry

    A to jsou přesně ty "blbé animace". I když, pravda, pořád lepší než zneužívání flashe pro potřeby otravných reklam.

    Nevím, proč bych se o to měl připravovat.
    25.11.2007 01:03 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Mně to nezajímá. Já to chci vidět a hlavně to můžu vidět.

    Bez použití flashe by to mohlo vidět mnohem více lidí a kvalita služby by byla podstatně vyšší.

    25.11.2007 22:14 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Bez použití flashe by to mohlo vidět mnohem více lidí
    nejsem si jist, zda množina platforem podporujících web a libovolný konkrétní videoformát, který zvolíte, je větší nežli množina platforem podporujících python(*) a mplayer ;-)

    (*) mluvím o skriptu youtube-dl.py, možná existuje i jiné stahovátko, které python nepotřebuje a množinu platforem by rozšířilo
    a kvalita služby by byla podstatně vyšší.
    ó to bezesporu
    27.11.2007 11:48 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    To je sice hezké, ale v okamžiku, kdy k tomu, abych si mohl pustit video z webu, potřebuji speciální downloader pro ten jeden konkrétní web, už je něco hodně, hodně špatně.
    28.11.2007 11:37 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    s tím souhlasím, jen jsem reagoval na to "mnohem více lidí", že to nemusí být takové, jaké se zdá ...
    24.11.2007 17:45 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou si vybrat distribuci?
    Dobrý den,

    děkuji za názory. Jak počítač dorazí, zkusím nainstalovat openSUSE. S Linuxem už nějaké zkušenosti mám. Začal jsem s Linuxem v roce 2000 na RedHat 7.0 CZ. Za nějaký čas jsem začal používat Mandrake. Po něm jsem přešel na Slackware, protože na novém stroji odmítal bootovat. Z Slackware jsem přešel na Arch, pak na Fedoru, chvilu s openSUSE a teď delší dobu na Ubuntu. Mám rád když systém funguje hned a nemusím se po instalaci rýpat se základními funkcemi. Ještě jednou díky za názory a pěkný večer.

    Petr
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.