abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Zajímavý software

    Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:33 | Nová verze

    Grafický editor dokumentů LyX, založený na TeXu, byl vydán ve verzi 2.4.0 shrnující změny za šest let vývoje. Novinky zahrnují podporu Unicode jako výchozí, export do ePub či DocBook 5 a velké množství vylepšení uživatelského rozhraní a prvků editoru samotného (např. rovnic, tabulek, citací).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 12:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 7.0 LTS open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:11 | Nová verze

    Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 22 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.6. 17:00 | IT novinky

    Společnost AMD na veletrhu Computex 2024 představila (YouTube) mimo jiné nové série procesorů pro desktopy AMD Ryzen 9000 a notebooky AMD Ryzen AI 300.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.6. 16:22 | Nová verze

    OpenCV (Open Source Computer Vision, Wikipedie), tj. open source multiplatformní knihovna pro zpracování obrazu a počítačové vidění, byla vydána ve verzi 4.10.0 . Přehled novinek v ChangeLogu. Vypíchnout lze Wayland backend pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    20.2.2007 13:58 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    --- verbatim: Ruby --- mám chápat tak, že by to umělo vygenerovat i barevně zvýrazněnou syntaxi ruby?
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    20.2.2007 14:05 botanicus | blog: Botanicusovi povzdechy | Prachatice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Presne tak, jo, zapomnel jsem dodat, diky :)
    ... mam chut na jablicka ;)
    20.2.2007 14:27 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    …a prolinkované přímo do ruby-doc… Ach, ronjím slzu. ^__~
    20.2.2007 13:59 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Hm. Řekl bych, že právě takhle funguje wiki. Teda alespoň na Wikipedii. Podle toho jaké si uděláš šablony ti to pak může generovat výsledný dokument.
    20.2.2007 14:06 botanicus | blog: Botanicusovi povzdechy | Prachatice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    No ... ano a ne. Ze to ma s wiki ledacos spolecneho jsem ostatne zminil :) Tohle ma umet vic, co se programovatelnosti, prizpusobitelnosti tyce, o vystupnich formatech nemluve.
    ... mam chut na jablicka ;)
    20.2.2007 14:05 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Jen technická, jak napíšeš do textu "--- ahoj ---" bez escapování?
    20.2.2007 14:17 botanicus | blog: Botanicusovi povzdechy | Prachatice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    No uplne jednoduse, neescapovat :)

    Regex bude totiz ^-{3}(\w+)-{3}, cili to bude muset byt od zacatku radku, mno a pravdepodobnost, ze budes psat neco takoveho neni moc velka ... a kdyz mermomoci ano, tak bud ve verbatime nebo obdoba ConTeXtoveho prikazu \type (verbatim v radku) asi bych to videl ...
    ... mam chut na jablicka ;)
    20.2.2007 14:19 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Naopak, ta pravděpodobnost je velká. Protože v čem asi hodláš psát dokumentaci ke svému systému s příklady kódu? ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    20.2.2007 14:22 botanicus | blog: Botanicusovi povzdechy | Prachatice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    LOL :D No jo, zas ta rekurze ...
    ... mam chut na jablicka ;)
    20.2.2007 14:34 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Aneb další parser založený na regexpech?
    20.2.2007 14:42 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Celý parser třeba ne, ale jeho lexer by snad mohl, ne? ;-)
    20.2.2007 14:44 botanicus | blog: Botanicusovi povzdechy | Prachatice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Omluv mou neznalost, ale nevim, jaky dalsi takovy napriklad je(?)

    Prijde mi to naprosto logicke, lze prizpusobovovat velmi snadno syntaxi. Uz jednou jsem delal neco podobneho (ale to bylo drobne, omezene, pro ucely jednoho redakcniho systemu) a v ramci toho, k cemu je to urceny to funguje krasne :).
    ... mam chut na jablicka ;)
    20.2.2007 14:50 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Asi záleží na složitosti gramatiky. Triviality by neměly být problém, ale u složitější gramatiky (třeba Ruby ;-)) by se autor regexpového parseru asi brzo zvencnul. :-) Zkus se podívat třeba na RParsec, jestli by Ti nepomohl. Ovšem nevím, jak vhodné by to bylo pro wikioidní syntaxi, pro tu jsem zatím žádný parser nepsal. ;-)
    20.2.2007 14:58 botanicus | blog: Botanicusovi povzdechy | Prachatice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Diky :)

    Se zvyraznovanim Ruby syntaxe radeji moc nestras, uz jsem jednou neco takovyho delal, no byl to zazitek na dlouho :D
    ... mam chut na jablicka ;)
    xsubway avatar 20.2.2007 15:31 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše markdown
    Napad se mi zamlouva. Ale:

    Nebylo by od veci zacit nejdriv syntaxi tela dokumentu? - tedy to nejdulezitejsi.

    A mozna vubec nevynalezat svoji syntaxi a ohlednout se po necem, co uz existuje: markdown, a nebo je notoricky zname (i kdyz to nemusi byt prave to prave orechove;)

    Dnes je to co wiki to jina ves.
    20.2.2007 15:36 botanicus | blog: Botanicusovi povzdechy | Prachatice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: markdown
    Diky za tip :)

    Jak jsem to prohlizel, primo z toho vyjit nelze, ale inspirovat urcite ano.
    ... mam chut na jablicka ;)
    20.2.2007 15:35 Trained.Monkey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Ve skutecnosti si zacal uplne nepotrebny format a budes jen opakovat chyby ostatnich.

    Za chvilku prijde nejaky uzivatel ze v makrech neco chyby a jestli nepridat tohle, tohle a tohle. Za chvilku k tomu budes bundlovat obdobu javy.

    Tvoje predstava tabulek me rozesmala. Co treba kdyz budu chtit dvojitou bunku? Nebo styly u jednotlivych bunek?

    ad XML: XML neni format pro dokumenty. Je to jen format pro ukladani strukturovanych dat. V XML muze byt ulozen vlastni dokument (viz ODF) ale take primo data.

    Muzes tak distribuovat soubor s daty, ktery lze naimportovat treba do databaze a k tomu par XSLT sablon pro prevod do PDF, latexu ci jine opicarny.
    20.2.2007 15:45 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    No to je skvělý. :-) Tys to rozsekl, honem, musíme začít okamžitě vyvíjet wiki s XML syntaxí – konečně jsme ten problém se syntaxí vyřešili! ;-)
    20.2.2007 16:11 botanicus | blog: Botanicusovi povzdechy | Prachatice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    LOL, to mas opravdu tak malou fantazii? Slouceni bunek samozrejme mozne bude. Jakou syntaktickou tentononc na to udelam, to jeste nevim, ale bude, neboj.

    Jinak dekuji za pouceni, ale ja vim, k cemu je XML. No a prakticky se casto pouziva na ukladani dokumentu (pro priklad nemusime chodit daleko, viz XHTML)
    ... mam chut na jablicka ;)
    20.2.2007 17:16 blab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Ale houby, nic nebude. Tvuj projekt skonci ve verzi 0.0.0.2 v okamziku, kdyz te prestane bavit hrat si s pocitacema. XML je samozrejme v pohode, ale nesmis ho vytvaret rucne. Coz je ale bohuzel dnes bezna praxe, a proto ta nenavist k XML formatum. XML zkratka neni pro lidi.
    20.2.2007 17:21 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    My víme, pro lidi je DOC. Binární data se přece čtou lidem lépe. :-))))
    20.2.2007 17:31 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Jasně, XHTML je taky v pohodě, dokud ho člověk nemusí začít psát ručně. :-) Naštěstí nikdo nemusí…nebo jo? :-D Mimochodem, možná sis toho nevšiml, ale on ten formát vyvíjí právě proto, že jemu ekvivalentní potenciální XML ručně psát nechce. ;-)
    20.2.2007 16:15 antarktida
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    hm je to fakt, zlaty *.doc!
    20.2.2007 18:13 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Možná by to už konečně chtělo nějaký kvalitní WYSIWYG-like program pro psaní textu. Myslím si, že XML je ideální formát na ukládání takových dat; jenže je naopak dost ukecané, aby se psalo ručně, tak je nutné vymýšlet podobné úchylárny jako zde právě popsané ;-) (pak se budu obávat napsat tečku na konci věty, aby mi to náhodou nepřehodilo písmo na tučné blikající světle modré).
    20.2.2007 18:38 botanicus | blog: Botanicusovi povzdechy | Prachatice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Mozna ano, mozna ne. Ve WYSIWYG programech pisu jen v sebeobrane a dobrovolne to nikdy delat nebudu, mam prece Vim ;)

    Cili ja chci format, ne program.
    ... mam chut na jablicka ;)
    Petr Tomášek avatar 21.2.2007 08:38 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Spis nes WYSIWYG by bylo potreba neco ve stylu WYSIWYM ;-)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    brozkeff avatar 24.2.2007 16:15 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše WYSIWYM
    Tak třeba LyX je WYSIWYM editor LaTeXu, což je zase monstózní nadstavba TeXu. Sám jsem v tomhle teď dopsal šedesátistránkovou sočku, takže nepochybně to zase tak strašné není, ale fakt je, že celý ten trojlístek LyX-LaTeX-TeX funguje silou vůle, zvlášť při chaosu babelizovaného LaTeXu vs. CSLaTeXu, fontů a jejich nadstavbových systémů (OFS), rozdílům u platforem (Windows) a pak použití všelijakých obskurních \packages... že mě z toho teď lezou korektní PDFka je malý zázrak... a sám už ani nevím, co všechno bych potřeboval a v jakém pořadí nastavit na jiném TeX systému, aby všechno taky fungovalo :] navíc se mě po použití speciálního fontu, který vkládám přes ten OFS už nedají generovat přímo PDFka přes pdflatex, ale pouze přes postscript... no výsledek vypadá pěkně, ale jinak jsem v průběhu práce všude možně dělal nejrůznější nečisté hacky, aby se to prostě vygenerovalo (a o nějaké "čistotě", jak toho dosáhnu jsem se vůbec nestaral).
    marek_s avatar 20.2.2007 18:33 marek_s | skóre: 8 | Loučky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Tak v tom pripade doufam, ze tomu vymyslis i nejakou slusnou syntaxi na matematiku. Na tu nic lepsiho nez \TeX neznam. Backslashu je tam sice jak maku, ale jak to vyresit prijemneji netusim...
    "Consummatum est" -- Iesus Nazarenus
    20.2.2007 18:40 botanicus | blog: Botanicusovi povzdechy | Prachatice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Predbezne pocitam s tim, ze zde se proste pouzije nezmenena TeXovska syntaxe v nejakym --- math ---. Jednak nejsem matematik a moc me blbinky okolo toho nebavi, a druhak na matematiku je TeX proste nedostizny.
    ... mam chut na jablicka ;)
    marek_s avatar 20.2.2007 18:47 marek_s | skóre: 8 | Loučky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    No proc ne, ale hodila by se nejaka moznost, kterak zaridit inline vzorce. Psat inline vzorce stylem --- math --- by mi prislo docela uchylny. Co takhle nejaky --- mathtext ---? Mohl by fungovat stejne jak v TeXu. V dolarech by byl uveznen inline matematicky text...
    "Consummatum est" -- Iesus Nazarenus
    20.2.2007 18:39 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    si si isty, ze vies o com hovoris?
    Ano, docbook tohleto umí, ale pořád je to jen trapné XML
    DocBook nie je XML, SGML je pociatkom vsetkeho...
    20.2.2007 18:45 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Bléééé, v ArborTextu (jestli se nepletu) jsem napsal stovky stránek dokumentace pro IBM. Pěkně děkuju! :-D
    20.2.2007 20:25 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Docbook byl afaik do XML přepsán. Navíc, pokud si mám vybrat mezi SGML nebo XML, je to trochu jako vybírat si mezi amputací ruky a nohy ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    20.2.2007 20:33 botanicus | blog: Botanicusovi povzdechy | Prachatice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    LOL, tak to je presne :D A ano, je to XML, uz se mi na ten prispevek predtim nechtelo moc reagovat, ale kdyz uz ctu tohle ... :)
    ... mam chut na jablicka ;)
    20.2.2007 20:41 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    XML je XML, nie DocBook
    20.2.2007 20:47 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    DocBook is available in both SGML and XML forms, as a DTD. RELAX NG and W3C XML Schema forms of the XML version are available
    wikipedia
    Takže ano, Docbook je (také) XML.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    20.2.2007 20:53 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    to su mi novinky. XML sa spomina aj v mojom linku, uracilo sa aj niekomu kliknut?
    Marek Bernát avatar 20.2.2007 22:58 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    dnes 18:39 disorder

    DocBook nie je XML

    dnes 20:47 Michal Vyskočil

    Takže ano, Docbook je (také) XML.

    dnes 20:53 disorder

    to su mi novinky

    Beautiful. Toto si musím zarámovať :-D
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    20.2.2007 23:19 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    DocBook je DocBook a je zalozeny predovsetkym na SGML. daj mi uz pokoj, uchyl...
    Marek Bernát avatar 21.2.2007 00:02 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Neviem, čím to je, ale vždy je s tebou kopec srandy :-D
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    21.2.2007 04:29 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Disorders are often funny? :-)
    Marek Bernát avatar 20.2.2007 23:01 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    A áno, klikol som na tvoj link, ak ťa to poteší :-)
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    20.2.2007 18:45 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Mno, já jsem se teprve před pár měsíci začal učit LaTeX, takže spíše se ho nejdřív nějak obstojně naučím, než budu mít pomyšlení na nějaká koncepční zlepšení.;)
    20.2.2007 18:59 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    A jak vlastně chceš řešit výstup? Vlastní homegrown sazecí systém? Export do stávájících (TeX, DocBook...)?

    Pakliže plánuješ druhou variantu, přeju hodně štěstí například s „národní typografická pravidla“, případně možnost v makrech reagovat na číslo aktuální stránky.

    Pakliže vlastní homegrown systém, tak hodně stěstí s algoritmy na dělení slov, zalamování odstavců, řazení odstavců na stránku, práce s fotny...

    Jak má být vlastně řešena třeba možnost neescapovaně napsat znaky "[", "]", "<@" nebo třeba již zmíněné --- něco ---?

    Působí to na mě dojmem nepříliš rozmyšleného nápadu, který ve zde prezentované formě nemá příliš smysl. Také systém nejdřív si vymyslím syntaxi těla dokumentu, pak teprv začnu přemýšlet o makrojazyku, který má být mocný, přijde mi to tak nějak špatně.
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    20.2.2007 20:38 botanicus | blog: Botanicusovi povzdechy | Prachatice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Obavam se, ze velkeho maga asi neprekonam, takze primarne bych chtel co nejvic spolupracovat s TeXem ... ovsem je to moje nocni mura, protoze debugovani TeXu, a forteriori TeXovych maker, to je silenost. Do DocBooku bude taky moznost konverze (ta bude mnohem snazsi).

    Ad znaky jak jsem jiz psal, pravdepodobnost, ze nekdo bude psat ---table: xxx --- na samoztatnou radku je docela zanedbatelna, a pro to minimum prikladu se to bude muset bud hodit do verbatimu, type nebo escapovat. <@ taky moc lidi nepise ... nikdy to nemuze byt stoproscentni, ale treba TeXovsky $ pro sazbu matematiky, to ja znak, co se prece jenom pouziva castejc, zvlastne treba v programovani.

    Nepromyslenost ... muze to tak pusobit, ale nemyslim si.
    ... mam chut na jablicka ;)
    21.2.2007 14:35 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Ad znaky jak jsem jiz psal, pravdepodobnost, ze nekdo bude psat ---table: xxx --- na samoztatnou radku je docela zanedbatelna,...
    Zanedbatelná možná, ale každopádně nenulová [*]. Takže buďto skončíte u systému, který některé věci prostě neumí vysázet, anebo časem zavedete speciální hack pro escapování takovýchhle konstrukcí. Welcome in hell.

    Upřímně řečeno: nevěřím tomu, že wiki-like syntaxe, jakou navrhujete, by se dala udělat rozumně rozšiřitelná, a přitom dopředně kompatibilní. Navíc v ní sotva půjdou vyjádřit různé typografické finesy (krásná sazba bez lidského přičinění je zatím spíš bytostí z pohádek – i TeX potřebuje občas trochu popostrčit). Většina sázecích systémů skončí buďto u toho, že z nich padá mizerná sazba, nebo že konvertují do TeXu a kamkoliv můžete manuálně propašovat libovolnou TeXovou konstrukci. Ani jedno není nikterak hezké. Jak na to chcete jít Vy?
    Nepromyslenost ... muze to tak pusobit, ale nemyslim si.
    Pokud si v tomto stadiu návrhu nemyslíte, že je to ještě nepromyšlené, tak Tučnák s Vámi... :-)

    [*]: Vlastně si tím nejsem tak úplně jistý. Sázecí systém, který by byl takhle omezený, možná nebude chtít nikdo používat, takže pak bude technicky vzato pravděpodobnost nulová ;-)
    21.2.2007 14:53 botanicus | blog: Botanicusovi povzdechy | Prachatice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Nenulova ano, ale takto se neda uvazovat, protoze pak je okamzite jednoducha syntaxe v haji ...

    Ano, chci konvertovat (mj.) do TeXu a manualne propasovat jakouknoliv TeXovou konstrukci umoznim, ac to sam nepovazuji za ciste. Teda vyjma matematiky, ktera proste bude TeXova rovnou.
    ... mam chut na jablicka ;)
    21.2.2007 15:05 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Nenulova ano, ale takto se neda uvazovat, protoze pak je okamzite jednoducha syntaxe v haji ...
    Právě že takhle se musí uvažovat, pokud nemá vzniknout dílko pochybné použitelnosti. Dobrá syntaxe by se měla vyznačovat tím, že často používané věci v ní půjdou zapsat jednoduše, ty ostatní složitěji. Nikoliv ostatní vůbec :-)

    Hlavně je potřeba zavést jednoduché axiómy, které budou jasně říkat, kdy mohou mít znaky řídící funkci a kdy nikoliv. Například tak, že mimo jedné–dvou výjimek mají speciální znaky řídící význam pouze na začátku řádku, přičemž pokud nechcete, aby měly, můžete před ně napsat mezeru, která se vždy na začátcích řádku požírá.

    Detaily syntaxe mohou být složité, ale bez jednoduchých pravidel určujících, co je příkaz a co je text, vznikne pouze zmatek.
    21.2.2007 15:24 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    „Dobrá syntaxe by se měla vyznačovat tím, že často používané věci v ní půjdou zapsat jednoduše, ty ostatní složitěji.“
    To je propagace Perlu? :-)
    21.2.2007 16:58 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    To je propagace Perlu? :-)
    :-) Ani ne, spíš obecných lingvistických principů, kterými se řídí jak přirozené jazyky, tak třeba matematická notace a konec konců i rozumné programovací jazyky.
    21.2.2007 18:44 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Takže propagace Perlu. ;-)
    21.2.2007 21:28 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Inu, nejen :-) Třeba Haskell je na tom velmi podobně.
    21.2.2007 16:47 botanicus | blog: Botanicusovi povzdechy | Prachatice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Ja jsem ale prece nerekl, ze to nepujde napsat vubec :)
    ... mam chut na jablicka ;)
    Vašek Lorenc avatar 20.2.2007 20:03 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Nechápu jednu věc -- je-li LaTeX (ve smyslu syntaxe) nestabilní, jak se pak docílí stability u systému, který umožňuje pluginy? To se to jednou zakonzervuje a už se do toho nebude rýpat? Nebo jak se zaručí, že autor pluginu nepřepíše nebo neupraví syntaxi?

    Celkově bych to viděl tak, že je to podivně velkolepý projekt, který asi nedopadne. Wiki je super, TeX je stabilní a poskytuje skvělý výstup..

    Každopádně hodně zdaru, člověk si musí vyzkoušet ledacos :-)
    ...včetně majestátného loosa
    20.2.2007 20:40 botanicus | blog: Botanicusovi povzdechy | Prachatice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Je to rozverzovane, vcetne pluginu, tedy spise bych mel rici "bude".
    ... mam chut na jablicka ;)
    21.2.2007 04:33 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Že bych v tom cítil rubygemy? :-)
    21.2.2007 07:30 botanicus | blog: Botanicusovi povzdechy | Prachatice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Hehe ... mozna ze jo ... no jo no, Ruby programator se ve mne proste zenapre ;)
    ... mam chut na jablicka ;)
    kotyz avatar 20.2.2007 20:25 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    ad nazev, co tomu rikat BotaniXyTeX nebo BotaXyTeX ? jako botanicusuv XML YAML TeX ? ;-)

    zni me to jako botuloxin a kdo si na tom nezauzli jazyk je tezkej king ... :-D

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    20.2.2007 20:41 botanicus | blog: Botanicusovi povzdechy | Prachatice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Hehe, tak to zni fakt drsne :D
    ... mam chut na jablicka ;)
    kotyz avatar 20.2.2007 20:51 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    "Ty ses asi velkej drsnak." "Ten nejvetsi, ver mi, Chucku." ;-)

    sem si vzpomel na nakou starou reklamu na totalgym s Chuckem Norrisem, kterej je este vetsi buh nez RH ... :-D

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 20.2.2007 20:56 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    jinac ta ukazka se me celkem libila. este sem nezacal ani s TeXem (ale neco malo pochytil ze serialu na rootovi) a tohle vypada prehledne, jednoduse. mozna by to bylo na nauceni snazsi, ikdyz - kdo vi ... ?
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Martin Stiborský avatar 20.2.2007 21:11 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Hezký seriál, ten na rootovi že :-) Tedy ten aktuální o Contextu myslím ..
    Kvík ..
    kotyz avatar 20.2.2007 23:08 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    jj, ale byly tam i jiny TeXy. az to budu u sebe rozbihat tak asi dam cslatex a jako editor kile. ale zatim to k nicemu nepotrebuju, staci me plaintext a obcas openoffice s exportem do pdf. a kdyz uz davaj na rootu serialy o TeXu mohli by prihodit i naky zaklady typografie, protoze to je pro me skoro cizi slovo ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    20.2.2007 23:16 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Na typografii viz linuxsoft.cz
    21.2.2007 07:33 botanicus | blog: Botanicusovi povzdechy | Prachatice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Co se tyce staci plainTeX a az budu chtet vic, tak LaTeX --- IMHO je to prave naopak, komu nestaci LaTeX, tak se uchyluje k plainu ci ConTeXtu.

    A jinak s typkografii, pocitam, ze nejake strucne (hodne strucne) zaklady hodim do toho ConTeXtoveho serialu, no uvidime ...
    ... mam chut na jablicka ;)
    20.2.2007 22:16 eh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Use plain TeX, please. Thank you!
    Daniel Kvasnička ml. avatar 20.2.2007 22:44 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Koukam, ze jsem asi jediny, komu XML nepripadne osklive a nemuci ho psat to rucne :-)

    YAML mozna vypada hezky, ale ma co nabidnout webovym vyvojarum, kteri stejne klientovi (v pripade normalnich stranek) musi posilat XHTML? Pro me je uzitecne mit data uz v nejakem dialektu XML ulozena a pak s nima za pomoci XSLT a Xpath pracovat. Navic XSLT je zase XML, takze se muze stat klidne obeti dalsiho XSLT, XPath a ja nevim ceho...moznosti je mnoho. Jakou vyhodu mi jako webarovi prinese ukladani dat na serveru v YAML, cim nahradim XPath a XSLT? Jen skoda, ze se neujal XUpdate...

    Taky moc nechapu tvoje stesky nad absenci programovatelnosti v XML. XML je datova zakladna.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    kotyz avatar 20.2.2007 23:16 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Koukam, ze jsem asi jediny, komu XML nepripadne osklive a nemuci ho psat to rucne

    to me pripomina ze na me dneska z rss ctecky vypadnul nakej WYSIWYG editor na XML ;-)

    Syntext Serna
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 20.2.2007 23:17 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    do ted sem si myslel ze WYSIWYG na XML je cira fantazie a ona to bude kruta realita ... ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 20.2.2007 23:21 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    akorat sem zjistil, ze to je nakej hnusnej shareware :-(
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    21.2.2007 04:40 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Inu, jak stojí v diskusu, „Serna on my language means something like Shit...“ :-D
    Daniel Kvasnička ml. avatar 21.2.2007 07:49 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    V Eclipse ho mas zadarmo a uz nejakej ten patek :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    21.2.2007 07:35 botanicus | blog: Botanicusovi povzdechy | Prachatice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Ja vim, ze je to datova zakladna, a ze jsem ve svem zapisku smichal par brutalne odlisnych veci, ale tady jde o sledovany cil.

    YAML je na konfiguraky, ne na ukladani dat (od toho mame snad mysql a dalsi).
    ... mam chut na jablicka ;)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 21.2.2007 07:51 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    YAML je na konfiguraky, ne na ukladani dat (od toho mame snad mysql a dalsi).
    XML :-) Nebo XML v MySQL :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    21.2.2007 08:04 botanicus | blog: Botanicusovi povzdechy | Prachatice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Proc ne, ale XML se IMHO neda slusne psat rucne, mno a .... o tom to je ;)
    ... mam chut na jablicka ;)
    elviin avatar 21.2.2007 07:38 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Prectl jsem cely prispevek a myslim si, ze jste vubec nepoznal/nepochopil TeX, LaTeX. Snazite se vymyslet kulatejsi kolo.
    21.2.2007 08:09 botanicus | blog: Botanicusovi povzdechy | Prachatice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Ale no tak .... to si snad prece nezaslouzim ;)

    TeX jsem samozrejme pochopil (ostatne zminovany serial o ConTeXtu na rootu pise ... hadejte kdo), vsak ho uz taky naky ten patek pouzivam. V TeXtu bylo par provokaci, ktere jsem nemyslel vazne, no ostatne jsem to pak v zaveru uvedl ....
    ... mam chut na jablicka ;)
    21.2.2007 08:45 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    OT: A kdy už konečne přestaneš s tím rádobyhustým psaním TeXt ve smyslu text? Myslím, že Jirka Kosek to na rootu pod seriálem shrnul dobře...
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    21.2.2007 08:55 botanicus | blog: Botanicusovi povzdechy | Prachatice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Fajne, kdyby jsi cetl dal, vedel bys, ze jsem na to jiz davno odpovedel.
    ... mam chut na jablicka ;)
    21.2.2007 22:16 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Fajne, ale stále to vypadá, že nechápeš rozdíl mezi použitím TeX ve slovu TeXt (zcela nesmyslně) a TeXniac aspol. (přímo se týká používání TeXu a tedy rozumné). ;-)
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    21.2.2007 23:38 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!

    Hmm, a kde je ten rozdíl? Jak řecké τεχνη, tak i anglické (nebo spíš mezinárodní ;-)) text pocházejí z téhož indoevropského slovního základu – *tekth: Spřádat, splétat, tkát. Text je spřádání písmen do vět, textil vzniká spřádáním vláken do látky, τεχνη/technika je umění, jak věci jednoduché spřádat ve složitější – postup nebo celé řemeslo, umění (mezi techniky patří v tomhle smyslu i stavitelé a architekti).

    Durdit se, když někdo žoviálně říká [:teχt:] (po starořecku spíš [:tekʰt:] místo [:tekst:] mi přijde asi stejně hloupé jako rozčilovat se nad „ruksakem“ (převzatým od Němců). Dokonce si troufnu tvrdit, že tahle souvislost je moje oblíbená etymologická perlička, stejně jako souvislost mezi textem a textilem. :-)

    21.2.2007 23:46 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    22.2.2007 09:52 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    S etymologií máš pravdu, ale TeX (psáno takto v ASCII) je konstrukce spíše typografická než jazyková a nemá s řeckou alfabetou nic moc společného, spíš s přepisem sníženého E z páně Knuthova názvu. Takže na teχtu zajisté nic špatného není, kdežto TeXt může asi znamenat jenom text sázený TeXem a o ten tu sotva šlo. :-)
    22.2.2007 11:10 botanicus | blog: Botanicusovi povzdechy | Prachatice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Nemuzu si pomoct, ale myslim, ze se zbytecne resi naproste kraviny ;)
    ... mam chut na jablicka ;)
    22.2.2007 18:08 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Inu, jiní mají pocit, že se zbytečně píší naprosté kraviny ;-)
    22.2.2007 18:20 botanicus | blog: Botanicusovi povzdechy | Prachatice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Nu coz ... prave jsem hodil do redakcniho systemu dalsi dil a uz to tam neni, tak doufam, ze budou vsichni spokojeni :D

    Dal jsem to jen do TeXnickeho psani, coz mi uznali i dotycni kritici, tak snad uz bude klid a mir ;)
    ... mam chut na jablicka ;)
    22.2.2007 07:57 botanicus | blog: Botanicusovi povzdechy | Prachatice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Nejde jen o to. Tyhle hratky se slovey obsahujici retexez "tex" nejsou nijak vyjimecne a neni duvod to omezovat jen na TeXniky a TeXperty.
    ... mam chut na jablicka ;)
    21.2.2007 08:57 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Nechte už ty TeXtle MeXtle. ;-)
    21.2.2007 17:59 PMD
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Možná jsem mírně OT, ale kdo by chtěl programovat dokumenty, měl by vyzkoušet ReportLab (spolu se subsystémem platypus).
    21.2.2007 18:23 botanicus | blog: Botanicusovi povzdechy | Prachatice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML? LaTeX? Zahoďte to proboha!
    Urcite diky za tip :) Kouknu.
    ... mam chut na jablicka ;)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.