abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 713 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Luboš Doležel (Doli) avatar 20.1.2007 18:35 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    CPU Intel, čipset Intel, grafika nVidia, mb ASUS.
    20.1.2007 18:42 KaiSVK | blog: kaiov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    +1

    súhlasím, momentálne v tejto chvíli má Intel čo sa procesorov týka navrch, pre Intel je asi divné skúšať iný chipset ako Intel, mno a IMHO nVidia má ešte stále lepšie vyriešené ovládače pre Linux . . .

    P.S. AMD sa tiež nemusíš nejak báť čo sa Linuxu týka, videl som postavené krásne mašiny s AMD@heart . . . akurát fakt pozor na grafiku, mal som ati a na Linuxe to bol "zážitok" :P

    Changing mental contexts from one task to another wastes a lot of time. /Aaron Griffin/
    20.1.2007 18:52 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    No. u AMD bych videl jeden zasadni problem... alespon si myslim... ato Chipsety. Moznosti jsou cca 3:

    nVidia nForce.... pominu-li, ze jsou notoricky zabugovane, podpora nVidie opensource je strasna, a absence opensource ovladacu k motherboardu je dost podstatny problem...

    VIA K8T890/K8T900.... K8T890 je uz velice zastaraly chipset, alepon co se tyce periferii. Jak jsem zjistil, desky s K8T900 se snad ani nevyrabi, protoze nVidia ma nejakou spinavou dohodu s vyrobci. Skoda, K8T900 mohl byt docela zachrana...

    ATI Xpress 3200 (AMD)... Velka neznama, chudsi na periferie a podpora neni dobra... (presne v duchu ATI)

    Takze vyber docela hrozny... v tomhle asi plati: "zlaty intel"... bohuzel...
    20.1.2007 18:57 KaiSVK | blog: kaiov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    No ja viem, že asi porovnávam hrušky s jabĺčkami, ale zaújma ma, a buďem rád, keď niekto odpovie, prečo potom firmy ako napr HP s pokojným svedomím predávajú linuxové servery? A prečo AMD claimuje ako strašne podporujú Linux?
    Changing mental contexts from one task to another wastes a lot of time. /Aaron Griffin/
    Luboš Doležel (Doli) avatar 20.1.2007 18:57 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    podpora nVidie opensource je strasna, a absence opensource ovladacu k motherboardu je dost podstatny problem
    To je LEŽ. Mám nForce 570, jede mi všechen HW a žádný blob tu kvůli základce nepoužívám. A ovladače jedou dobře.
    David Watzke avatar 20.1.2007 18:57 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    +1
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    21.1.2007 21:40 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    No ja mam zatim jedine negativni zkusenost. Komp mel byt staven primarne pro wokna, ale dal jsem i Arch Linux. Je to asi 14 dni stare, takze aktualni soucastky. Cipset nvidia SLI, deska MSI, grafika ATI. Dvema slovy "nikdy vic". Mohl bycvh basnit dlouho, ale naprikald tam vubec nefungovaly sitovky. Byli tam 2, obe s driverem forcedeth, ale prestoze diody svitily, link nebyl a ping uz vubec ne, proste nefungovaly.

    Moje volba je jednoznacne AMD AM2 a nejnovejsi cipset od VIA, jedno jakej vyrobce, grafika nVidia.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    21.1.2007 21:50 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    No ja se taky docela tesil na chipset VIA K8T900, ale jak jsem se kdesi docetl, nVidia podepsala s vyrobci HW smlouvu, ze VIA K8T900 nebodou na AM2 osazovat, co ze je dost spinava dohoda... Nejspise je dotlacila... A fakt je, ze posledni VIA neni snad na zadne desce u nas ani v zahranici....

    Naskyta se tedy otazka, kde sehnat VIA pro AM2??? Nic krome stare K8T890 s "postarsi" vybavou neni k sehnani.... Tohle z meho pohledu tak trochu AMD AM2 pro Linux "umrtvuje".... :o(
    21.1.2007 21:53 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Navíc je tak K8T890 na drtivé většině desek kombinována s 8237, nanejvýš 8237R.
    21.1.2007 21:53 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Oprava: …ta K8T890…
    21.1.2007 22:04 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    No prave. Ten southbridge VIA VT8251 jsem nasel jen na jedne desce od ASUSu pro s939. na AM2 kdenic tu nic... Zacinam mit pocit, ze by si AMD melo udelat na sve platforme poradek a nenechat nVidii, at mu takhle nici reputaci... Opravdu si pripadam bezradne, pokud bych si mel koupit AMD platformu... :o(
    21.1.2007 22:11 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Řekl bych, že s tím u AMD už začali - tím, že koupili ATi…
    21.1.2007 22:20 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    No. To by jeste museli prestat "blbe kecat", a konecne tu bandu donutili podporovat doopravdy Linux... Zatim se omezili na nam vsem znama marketigova prohlaseni: "ze o tom snad do budoucna uvazuji"... Tim me dost zklamali... Dokonce zvazuji, ze radeji koupim opensource Intel GMA X3000
    21.1.2007 22:24 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Přiznávám se, že v minulém příspěvku jsem neměl na mysli grafické karty (jako spokojený uživatel Radeonu 8500 a X300 se standardním open source driverem takové věci přehlížím :-) ), ale spíš chipsety pro základní desky.
    21.1.2007 22:34 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Ja jsem to tak i pochopil. GMA X3000 je soucasti chipsetu G965. Timhle vlastne clovekvyresi problem s chipsetem i grafikou najednou... proto jsem to zminil... Take jsem spokojeny uzivatel Radeonu 9000. Jenze v praci mam treba ATI X1650 Pro, a to uz je docela kovbojka... Problemy ATI zacinaji u vsech karet, co nemaji opensource ovladac v Xorg.
    20.1.2007 19:15 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Jasne. Server "Phoronix.com" velice chvalil Abit KN9 nForce 570 Ultra... Pak jeste testovali ASUS M2N32-SLI nForce 590SLI. Funguji pry velmi dobre. Pomineme-li problemy s nForce obecne na vsech OS, myslel jsem spise to, ze nVidia 100% odmita opensource a nemini ustoupit ani o pid. Takze vsechno pro nVidii vznika reverse engineeringem!

    Viz forcedeath a sata_nv

    Grafika se da skousnout, ostatne nic jineho mi asi nezbude (az na Intel X3000), ale chipset bych nerad krmil closed source ovladaci... Tohle mi prijde jako zakladni vec...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 20.1.2007 19:25 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Vzniká, ale původ už je mi celkem volný. BTW: nVidia přispěla do forcedeth podporou ethernetu 1Gb/s.
    21.1.2007 01:05 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    ATI Xpress 3200 (AMD)... Velka neznama, chudsi na periferie a podpora neni dobra...

    A na to jste přišel jak?

    21.1.2007 10:40 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    No. Jednoduse. SB600 je v porovnani s intelem i nVidii proste na cybavu chudsi.. staci kouknout do specifikaci. A co se tyce podpory, nepodarilo se mi vygooglit vubec nic! NIC! To je divne... A na abclinuxu je zminka jen o jedne desce pro s939 a podpora je "častečna"..... Takze proto... Ale rad se necham vyvest z omylu. Mate - li zkusenosti, sem s nimi....
    21.1.2007 12:23 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware

    S tou chudší výbavou bych to neviděl tak dramaticky, v podstatě je jen rozdíl v počtu SATA disků (4 vs. 6), jinak je to nachlup stejné. Jistě, až budu potřebovat postavit fileserver s pěti disky, bude rozdíl znát, ale otázka je, zda potom nesáhnu po úplně jiném řešení.

    A na abclinuxu je zminka jen o jedne desce pro s939 a podpora je "častečna".....

    Tady jednoznačně nemáte pravdu, sám jsem tam jednu desku pro AM2 dával. Co se týká výrazu částečná podpora, je to spíš otázka svědomitosti, kdo položku zadává. Já jsem ji třeba použil čistě proto, že jsem prostě nemohl vyzkoušet všechno, co na té desce je (např. nemám žádné Firewire zařízení), přestože všechno, co jsem vyzkoušet mohl, mi fungovalo.

    21.1.2007 13:45 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Vtom pripade bych ocenil spise komentar typu "vsechno mi funguje, ale nevyzkousel jsem vse". Ale i tak vam dekuji za Echo. pokud bych kupoval nahodou ATI Xpress, asi bych zvolil ASUS M2R32 MVP...
    21.1.2007 13:49 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    O té jsem také uvažoval, nakonec jsem zvolik MSI K9A Platinum, protože rozdíl v ceně se mi zdál výraznější než rozdíl ve výbavě těch desek.
    20.1.2007 21:04 ..... | skóre: 4 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware

    Přesná strefa do toho, co mám doma, +1. :-)

    multi avatar 20.1.2007 18:59 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    pokud si vyberes CPU intel tak rozhodne i intel cipset

    pokud AMD tak bych sel jedine do VIA kokretne http://www.czechcomputer.cz/product_doc-4A3B1371A2DF7596C12571AF00533EC9.html

    grafika jedine nVidia a nejlepe s DDR3
    20.1.2007 19:49 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Presne tuto dosku mam. Absolutne bez problemov, vsetok hw ma opensource ovladace. Tato doska ma navyse southbridge VT8251 (namiesto beznejsieho 8237), takze ma aj dostatok SATA II portov.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    multi avatar 21.1.2007 09:15 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    presne tak - VT8251 - sata 3GiB/s
    asi vubec nejlepsi cipset
    David Watzke avatar 21.1.2007 09:59 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    3 Gb/s ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    21.1.2007 10:48 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Drivery su samozrejme aj na senzory.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    20.1.2007 19:26 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    CPU: Intel Core 2 Duo (třeba E6400)
    MB: Gigabyte P965-DS4
    RAM: Corsair DDR 2 800 1024MB (nebo dokonce dva)
    Grafika: Nvidia GF 7600 GT Leadtek PCI-E (nebo něco podobného)
    Nevím co víc je třeba znát.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 20.1.2007 19:33 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Ta Gigabytka jede v pohode vcetne SATA a sitovky a s jakym jadrem? Vim ze s 965P-S3 jsou dost problemy a nevim jak moc jsou rozdilne.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    20.1.2007 19:35 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Pokud vim, tak problem byl s radicem JMicron. Ten je na vetsine desek s P965. Od 2.6.18 je to v poradku.
    20.1.2007 19:38 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Od 2.6.18 to jede normálně, asi všechny desky s chipsetem P965 mají Jmicron na PATA.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 20.1.2007 19:44 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    No kamarad dnes zkousel Feisty Fawna Herd 2 (jadro 2.6.19) na 965P-S3 s Core 2 Duo, SATA diskem i SATA mechanikou (Samsung) a ani nenabootoval...

    A pak taky kdyz uz 965P a Intel, je podle me lepsi i Intel deska, treba Lemont DP965LT, ne?
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Daniel Kvasnička ml. avatar 20.1.2007 19:48 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    oprava: ma SATA a 2x ATA disky
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    20.1.2007 19:53 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Jo to je možné, mě v něm (Feisty) například nejelo audio, pokud se nepletu tak to ještě není ani beta, takže se od toho zatím moc očekávat nedá ne? Já mam 2 sata disky a vše mi jede (Gigabyte P965-S3).
    20.1.2007 19:33 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Ano, tohle je 100% presne konfigurace, kterou jsem uvazoval... Ale radeji jsem se poradil s ostatnimi... Vic hlav, vic vi :o)
    20.1.2007 19:57 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Kdyz uz se zde tak bavime - ma nekdo zkusenosti s touto zakldni deskou ? link
    20.1.2007 20:08 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Jo. Ja. Mam na ni vyzkouseno openSUSE 10.2 a Debian Etch (4.0). Funguje bez problemu!

    Podvedlo se mi na ni bez problemu nainstalovat i Fedoru Core 6 a Ubuntu/Kubuntu 6.10 (tyhle distra ale nepouzivam)
    20.1.2007 20:18 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    A co sensory ?
    20.1.2007 20:22 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    priznavam se, ze tohle jsem neresil. takze nevim. Zajimaly me jen zakladni veci: nainstalovat, pouzivat. Mam to v kanclu, takze nic "nadstandartniho" s tim neprovadim...
    20.1.2007 20:37 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Mohl bych poprosit o pripadny test ? Tedy pokud mate cas samozrejme a budete mit chut, Na tom openSUSE balik sensors-2.10.1-5 a pak spustit jako root script sensors-detect atd. - je to popsano nekde na tomto serveru a v SUSE je nastaveni snadne...Pote nabootovat s funkcni sluzbou lm_sensors (nebo sluzbu spustit) a zkusit, zda prikaz sensors vrati neco smysluplneho. Odmenou vam v pripade uspechu bude treba moznost mereni teploty CPU a rychlosti otaceni vetraku pomoci gkrellm, ksensors nebo ksysguard apod...Dekuji.
    20.1.2007 20:43 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    OK. Pokusim se. Pokud se mi to povede, dam vedet. Ale uspech neslibuji.
    20.1.2007 20:51 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Dekuji. Jestli to pro vas znamena ztraceny cas, vykaslete se na to...
    20.1.2007 20:53 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Ne. Spise se zas neco naucim :o)
    20.1.2007 21:05 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    OK. Ta deska ma jako jedna z mala alespon 4 PCI sloty, ackoliv starsi cipset, jde tam provozovat Core2, proto me to tak zajima - pokud tam budou fungovat i sensory, bude to skvele.
    21.1.2007 09:32 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Velmi se omlouvam, ale koukal jsem do faktury ....a....spletl jsem se. V Kancelari mam MSI NEO-F a ne MSI Neo3-F. Vypadaji de-facto uplne stejne, vybava podobna, na prvni pohled vzhled k nerozeznani, ale ta moje ma P965 a ta vase 945P. Moc se vam omlouvam. Jsem popleta. Prominte.
    20.1.2007 20:58 xy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    CPU Intel Core 2, chipset Intel 965G, grafika Intel integrovana, MB Intel
    20.1.2007 21:05 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Intel pry ted dela HW s nejakou formou otevrene podpory.... Otevrena specifikace, opensource ovladace a podobne. Grafika Intel X3000 je pro Desktop dostacujici, a ovladace budou originalni a opensource, ale na pripadne obcasne HRY to asi nebude.... Jinak bez HER bude X3000 (G965) asi nejlepsi volba ze?
    20.1.2007 21:45 xy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Keby som nebol nuteny pouzivat notebook, tak by som si taky HW kupil. Niektore hry by na tom mali fungovat. Na 945GM (250 MHz) v Quake3 mam 50 fps. 965G bezi na 666 MHz. Ovladace sa este vyvijaju, takze vykon este nebude maximalny. Je mozne pouzit externu grafiku, ak by vykon nestacil.
    20.1.2007 23:10 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    mensi oprava : integrovana grafika Intel GMA950, ktera je soucasti cipove sady i945M jede na 400MHz, nikoliv na 250MHz
    20.1.2007 23:46 xy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Chyba tam nie je.
    mobilna 945GM bezi na 250 MHz.
    desktopova 945G bezi na 400 MHz.
    20.1.2007 22:31 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    tady se tezko radi. protoze,

    - chybi cenovy ramec

    - co od toho chcete a co se na tom ma delat

    - jak jste schopen investovat svuj/neci cas na zprovozneni

    takze tu defakto miliony expertu poradili, co si ma uzivatel nejlepsiho koupit, ale napriklad na serfovani na internetu staci nejaka slabsi PIII a vice pameti. a uz vubec nepotrebujete nejake silene 3d karty. cena okolo 1000Kc.

    bye gf
    Luk avatar 20.1.2007 23:11 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Miliony expertů radí, ale jiný expert si ani pořádně nepřečte původní text. Takže znovu:

    Stavím nový počítač a rád bych vás všechny poprosil o radu. Hodlám jej skládat jen z Linux-friendly komponent. ... Nezajímají me otázky výkonu, spíše kvalita podpory v Linuxu.

    Takže i já se přidávám:
    • procesor: Intel (typ podle účelu)
    • chipset: Intel (podle účelu, např. G965 Express Chipset)
    • deska: Intel (např. DG965RYCK Rogers City), případně MSI
    • grafika: buď integrovaná od Intelu (pro nižší nároky, viz výše), příp. nVidia
    Není to tak, že by mě Intel platil za to, že mu dělám reklamu. Ale prostě narozdíl od jiných výrobců je podpora Linuxu na výborné úrovni.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    20.1.2007 23:14 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Nemusi sa nahodou do WiFi sietoviek od Intelu nahravat binarny uzavrety firmware?
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    Luk avatar 20.1.2007 23:53 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Musí. A v čem je problém? Jaký je rozdíl, když je firmware na flash paměti přímo v zařízení nebo když se nahrává při startu?

    Ona totiž spousta zařízení je dnes tvořena v podstatě jen tím firmwarem. Prakticky žádné logické obvody se nekonají, všechno je nahrazeno FPGA a de facto softwarem. Vývojáři HW si to napíší ve VHDL apod. a buď se to dá do natvrdo do ROM (málokdy), do flash paměti anebo se to natahuje do RAM po zapnutí.

    Proto úvahy o "zkaženosti" takových zařízení nejsou na místě. Např. BIOS také bývá obvykle uzavřený a málokoho to trápí.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    xxx avatar 21.1.2007 00:13 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Hehe, to by byla husta uloha. Sestavte WiFi kartu pomoci NANDu. :-)
    Please rise for the Futurama theme song.
    21.1.2007 03:50 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    No když nebdueš chtít analogovou část, tak by to mělo jít. NAND je přece úplný soubor funkcí (nebo jak se tomu nadává) ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 21.1.2007 14:13 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Nejde o to, že by to nešlo. Jde o to, že kdo by to činil, byl by zralý na psychiatra - buď ještě před začátkem (už proto, že ho něco takového napadlo), nebo přinejlepším potom (protože by se z toho musel zákonitě zbláznit). U čehokoliv, co má více než desítky logických členů, je lepší na tuto cestu zapomenout a radši si to napsat v nějakém rozumném jazyce (VHDL, Verilog, případně též Java/JHDL, Ruby/RHDL, Python/MyHDL apod.).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    21.1.2007 15:04 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Nejde o to, že by to nešlo. Jde o to, že kdo by to činil, byl by zralý na psychiatra
    Dyť já vim...
    Quando omni flunkus moritati
    21.1.2007 21:40 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Musí. A v čem je problém? Jaký je rozdíl, když je firmware na flash paměti přímo v zařízení nebo když se nahrává při startu?
    Teoreticky zadny, prakticky veliky. Zvlaste pak v pripade, kdy vyrobce hardware nepovoluje redistribuci firmware. Instalace (Linuxem podporovaneho) zarizeni je pak o rad obtiznejsi - clovek musi shanet firmware na CD nebo webu vyrobce.
    Luk avatar 21.1.2007 22:38 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Ano, tohle je určitý problém. Ale mám pocit, že Intel už brzy nebude klást žádné překážky pro distribuci (ono ani nyní to není - třeba s firmwarem pro ipw2200 - žádný velký problém).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    21.1.2007 22:47 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Ja sice chapu, ze me nemate asi rad. Osobne treba ted jedu na komponentech od intelu a ibm na notasu prave diky te podpore.

    Ale nejaky ten rok do hw delam a masiny stavim. Ale snad neni tak tezky pochopit, ze kazdou masinu na neco budu pouzivat a kolik chci dat. to je jaksi zakladni otazka a je jedno, zda ji rekne goldenfish nebo nekdo jiny.

    Kdyz nekomu doporucuju chipset i965, tak se napriklad podivam, zda se nahodou ted nedoprogramovava podpora v kernelu, jako ze jo a to pokud si dobre pamatuju, tak agp.

    to same MSI, kde jaksi byly problemy s jejich slavnymi prerusenimi - viz vice komentaru v konfere kernelu za posledni asi 2 tydny.

    A nechapu, proc tu lidi musi mit za x-tisic nekolikagigahertzovy stroj, kdyz ani nevi, co chteji delat. sorry, to jsou vyhozene penize. Anebo pouze machrujou, jakej maji super-nabusenej stroj [ps: taky me to par let bralo] a ze maji na to aby sponzorovali CEZ.

    Takze zpet na stromy. On sice goldenfish vypada chvilemi/porad jako totalni asocialni dement, ale obcas mu to nekdy i uvazuje a tu praxi jaksi ma. Par desitek masin mi pod rukama proslo a prvni co delam, kdyz prijdu do prace je ze ctu kernelovou konferu. Takze asi nejaka ta znalost i pres muj pokrocily vek 30 let vuci mladym, talentovanejsim, perspektivnejsim a chytrejsim a odpovidajici miru demence vzhledem k veku tu je.

    bye gf
    21.1.2007 23:12 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    A nechapu, proc tu lidi musi mit za x-tisic nekolikagigahertzovy stroj, kdyz ani nevi, co chteji delat. sorry, to jsou vyhozene penize.
    No jestli stavíš počítače, tak by ti to vadit nemělo tak vadit, ne? ;-)

    A když to vezmu vážně ... ano, je pravda, že většina počítačů, které se dneska prodávají, mají zbytečně velký výkon. Na druhou stranu z jejich prodeje se platí vývoj*, takže ti, kdo mají nutnou potřebu si hned teď koupit nabušenou mašinu, umožňují těm, co si počkají, až ten výkon budou opravdu potřebovat, nakoupit za levnější peníz.

    * A to platí u veškeré "počítačové" elektroniky (ipody, mobily a spol.)
    Quando omni flunkus moritati
    22.1.2007 01:56 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    „A nechapu, proc tu lidi musi mit za x-tisic nekolikagigahertzovy stroj, kdyz ani nevi, co chteji delat.“
    To zní jako přímý argument proti programování v Javě, Lispu a jiných moderních jazycích. :-D
    Luk avatar 22.1.2007 09:08 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Jako kdyby byla Java náročná na procesor :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    22.1.2007 14:40 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Přesně tak, u Javy jde o paměť, paměť a ještě jednou o paměť až na nultém místě.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    22.1.2007 19:44 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Tak to mám problém, mám jen jeden modul – znamená to, že si mám pořídit další dva? :-)
    michich avatar 22.1.2007 09:17 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    to same MSI, kde jaksi byly problemy s jejich slavnymi prerusenimi - viz vice komentaru v konfere kernelu za posledni asi 2 tydny.
    Nepleteš si náhodou MSI (Message Signalled Interrupts) a MSI (Micro-Star International)?
    22.1.2007 09:23 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Hodinky jako holinky, oboje se natahuje… :-)
    21.1.2007 01:03 Ivanhoej | skóre: 26 | blog: ss2_Debian | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Nechapem, preco intel je to uplne jedno, len treba vybrat dosku co ma vybornu podporu Po M2V (nesla dobre eth) som uz presne zistil ze Asus M2N-E. ma podporu v Linuxe vybornu. Tak som ju kupil a musim potvrdit, ze za mesiac ani jedno zamrznutie, slape absolutne vsetko. Hodil som tam AMD X2 + MSI 7600GT a no problem.
    *** Jabber (XMPP): fogo@jabber.cz ***
    21.1.2007 01:11 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Stačí se podívat do historie, hned byste zjistil, že tyhle otázky typu "je lepší X nebo Y" jsou úplně k ničemu, ať jde o hardware nebo software. Každý vám tu do nebe vychválí svůj hardware, protože to byl ten, pro který on dospěl k závěru, že je nejlepší. Jeden vám řekne, že Intel je jasná volba, druhý že pro něj z hlediska výkon/cena jasně vyhrává AMD. Jeden napíše, že grafika jedině nVidia, druhý, že by si ji do počítače nedal ani pod pohrůžkou násilí. Jeden že ATi chipset je hrůza hrůzoucí, druhý že on dospěl k závěru, že to je to nejlepší, co momentálně přichází v úvahu. Příspěvků bude několik desítek a žádný použitelný závěr z toho stejně nevyvodíte, protože cokoli jeden napíše, další tři popřou.
    21.1.2007 04:44 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Příspěvků bude několik desítek a žádný použitelný závěr z toho stejně nevyvodíte, protože cokoli jeden napíše, další tři popřou.
    To není pravda.

    ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    21.1.2007 07:57 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    no vidite. A me to pomohlo. Clovek si sice prohledanim internetu ledasco zjisti sam, ale je dobre, zeptat se i "osobne" nejake skupinky uzivatelu, pokud ma moznost. Myslim ze otazka nebyla polozena az tak spatne, a vetsina diskutujich se jichopila opravdu perfektne, za coz jim dekuji. Ono vybrat "spravny" HW neni zas tak jednoduche. Diskuze tady vesmes kopiruje to, co jsem jiz nasel na internetu:

    Procesor: Je to jedno

    Chipova sada: Intel, VIA.................................................................................................................................. (Bohuzel zbyvajici dve jsou trosku otaznik. nVidia nForce je snad nejkontroverznejsim chipsetem vubec. Ma spousty fanousku i odpurcu (ve vsech OS). Jeji nahodne problemy s pevnymi disky (pripadne jine bugy) a prehrivani jsou notoricky zname. Navic si kladu otazku, proc podporovat firmu, ktera opensource zaryte odmita, kdyz napriklad Intel jej hodne podporuje. ATI je zatim nVidia v bledemodrem..)

    Grafika: Intel..... pokud nebude deska s DVI, v pripade her a take u platformy AMD grafika nVidia (kvalita proprietarnich ovladacu)

    Vyrobce: ASUS, Gigabyte pripadne MSI (MSI jde kvalitou zpracovani HW krapet dolu)

    Tenhle "seznam" by nemel byt typu "co je nevykonejsi" nebo "co je nejlepsi" spis neco jako "rozumny kompromis" s ohledem na co nejvyssi kompatibiitu s Linuxem. Mozna to zni blbe, ale myslim si, ze chceme li vyrobce dotlacit k tomu, aby zacali Linux/BSD ...a dalsi brat vazne, je treba nakupovat od tech, kteri tyto systemy uz ted dobre podporuji....
    21.1.2007 12:27 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Jenže to, co se tu dozvíte, nejsou žádné objektivní informace, ale jen fanouškovské výkřiky. Pokud se hodláte orientovat podle nich, mohl jste si rovnou hodit korunou, měl byste to rychlejší, asi tak stejně spolehlivé a ušetřil byste ABCLinuxu jeden flame…
    21.1.2007 13:44 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    No myslel jsem, ze budete vice tolerantni.....

    Odpoved typu: Intel, intel, nVidia, ASUS ... rozhodne nelze povazovat za flame.

    Samozrejme jsem rad, ze nazory tady jsou v podobnem duchu, jako informace, ktere jsem pracne hledal po internetu. Myslim, ze zadny Flame tady nevznikl, kazdy mi zdelil svuj nazor za coz mu dekuji, a rozhodne se z toho par velmi cennych informaci vytahnout da.
    21.1.2007 03:41 CandySan | skóre: 11 | blog: bonzacek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Presne tak! :-) Ja mam od pradavna nejlepsi zkusenost s AMD a pritom jsem vzdy nadrzoval Intelu (pod widlama si pamatuju, ze v pravekych dobach jsem mel problemy prave jen s amd a s intelem zadne). Vzdy soucasne provozuju povicero pocitacu. ATI pod linuxem jsem povazoval za spatnou volbu (a i nedavno jsem s tim mel - nejen ja - par problemu) a tak bracha pari na nvidii, ale kdyz jsem stavel video server (ci jak nazvat takove to domaci zarizeni co nahrazuje stolni dvd atd...), tak jsem zjistil, ze kolem s-video vystupu je hromada informaci ktere jsem ani netusil a ve finale jsem nejlepsich vysledku dosahnul prave s ati kartou (menil jsem mezi sebou stare nvidie a nakonec jsem vymenil za starou ati - nechtel jsem na tak bezvyznamnou vec jako je dedikovany prehravac filmu davat nejakou nabusenou kartu - treba by to bylo jine).

    Zalezi tedy kus od kusu a v zasade lze rici, ze mi vzdy chodilo vse az na par drobnosti jako je napr. s-video (ne ze by nechodilo vubec, ale ja nechtel mit monitor takze jsem chtel aby s-video slouzilo jako monitor jeste pred zavedenim prislusneho driveru), nebo nektere senzory (viz muj notes, ktery je muj a proto je to ten nejlepsi pocitac na svete ;-) ).
    21.1.2007 08:00 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Jo. ja mam taky starou ATI v domacim PC a chodi bez problemu. Ovsem zkuste si poridit nejnovejsi ATI rady X1000! Stare karty maji ovladac primo v Xorg, nove nikoli. A tady zacina problem...(X1650 mam v praci)

    o nVidii zatim nevim nic, ale nejnovejsi karty "pry" maji lepsi ovladace nez u ATI.... Takze proto asi nVidia
    21.1.2007 09:06 CandySan | skóre: 11 | blog: bonzacek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    ta co je primo v xorg nechodi s tim s-videem a zrejme nepodporuje 3d akceleraci (ale nejsem si v tomto jist), takze jsem musel stahnout cosi od vyrobce. U nvidie se zase stalo to, ze od nejake verze ovladace uz nepodporuji starsi karty, takze je potreba mit ovladac v nejake starsi verzi ackoliv se jmenuje stejne :-(
    21.1.2007 08:21 ABCKiller | skóre: 1 | blog: ABCkiller
    Rozbalit Rozbalit vše A co tahle zakladni deska?
    http://www.czechcomputer.cz/product_doc-63e9315e51245387c12571c4004dd99d.html?lotus=1&ExpandSection=1#_Section1

    Asus P5B-V DH DLX - Intel G965

    Nasel jsem jenom dve, co podporuji DVI. Jedna je od Intelu "mala - kancelarska" a druha je tahle od ASUSu. Nema sice DVI ale ma HDMI vystup, takze DVI lze pripojit pomoci DVI/HDMI redukce...

    Dalsi grafiky lze zapojit do dvou PCIe-16x slotu.
    8.10.2008 11:39 Kružík Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Grafika
    Chci se zeptat mám desku ASUS M2V.Zakoupil jsem grafiku ATI Radeon 3870 a nejde mi s ní spustit počítač.
    2.11.2008 17:05 belek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový Hardware
    Poradí mi někdo pojedou mi linuxy suse na noteboku dell C 400.S konfigurací 1GHZ procák a 256 MB RAM? dík

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.