Proběhla hackerská soutěž Pwn2Own Ireland 2025. Celkově bylo vyplaceno 1 024 750 dolarů za 73 unikátních zranitelností nultého dne (0-day). Vítězný Summoning Team si odnesl 187 500 dolarů. Shrnutí po jednotlivých dnech na blogu Zero Day Initiative (1. den, 2. den a 3. den) a na YouTube.
Byl publikován říjnový přehled dění a novinek z vývoje Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon. Pracuje se na podpoře M3. Zanedlouho vyjde Fedora Asahi Remix 43. Vývojáře lze podpořit na Open Collective a GitHub Sponsors.
Iniciativa Open Device Partnership (ODP) nedávno představila projekt Patina. Jedná se o implementaci UEFI firmwaru v Rustu. Vývoj probíhá na GitHubu. Zdrojové kódy jsou k dispozici pod licencí Apache 2.0. Nejnovější verze Patiny je 13.0.0.
Obrovská poptávka po plynových turbínách zapříčinila, že datová centra začala používat v generátorech dodávajících energii pro provoz AI staré dobré proudové letecké motory, konvertované na plyn. Jejich výhodou je, že jsou menší, lehčí a lépe udržovatelné než jejich průmyslové protějšky. Proto jsou ideální pro dočasné nebo mobilní použití.
Typst byl vydán ve verzi 0.14. Jedná se o rozšiřitelný značkovací jazyk a překladač pro vytváření dokumentů včetně odborných textů s matematickými vzorci, diagramy či bibliografií.
Specialisté společnosti ESET zaznamenali útočnou kampaň, která cílí na uživatele a uživatelky v Česku a na Slovensku. Útočníci po telefonu zmanipulují oběť ke stažení falešné aplikace údajně od České národní banky (ČNB) nebo Národní banky Slovenska (NBS), přiložení platební karty k telefonu a zadání PINu. Malware poté v reálném čase přenese data z karty útočníkovi, který je bezkontaktně zneužije u bankomatu nebo na platebním terminálu.
V Ubuntu 25.10 byl balíček základních nástrojů gnu-coreutils nahrazen balíčkem rust-coreutils se základními nástroji přepsanými do Rustu. Ukázalo se, že nový "date" znefunkčnil automatickou aktualizaci. Pro obnovu je nutno balíček rust-coreutils manuálně aktualizovat.
VST 3 je nově pod licencí MIT. S verzí 3.8.0 proběhlo přelicencování zdrojových kódů z licencí "Proprietary Steinberg VST3 License" a "General Public License (GPL) Version 3". VST (Virtual Studio Technology, Wikipedie) je softwarové rozhraní pro komunikaci mezi hostitelským programem a zásuvnými moduly (pluginy), kde tyto moduly slouží ke generování a úpravě digitálního audio signálu.
Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.10. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
V Londýně probíhá dvoudenní Ubuntu Summit 25.10. Na programu je řada zajímavých přednášek. Zhlédnout je lze také na YouTube (23. 10. a 24. 10.).
Hihi. S nátlakem to nění težké, jen člověk nesmí mít strach, že ho třeba vyrazí, nebo tak.
Musíš to brát tím stylem, že škol je dost.
A pokud si na prestižní škole tak tě na těch ostatních s radostí vezmou, toho s radostí využívám a tak jsem asi největší buřič v historii školy na kterou chodím.
ale ten psychickej nátlak nám poradil jeden týpek v posilce je to prý lepší než fyzický. Bratr měl učitelku a jednou jsem u nich byl rozdělenej a cituju co řekl jeden žák: " Du se vychc..t ty pí.o" Za rok se zhroutila
ale to bylo něco jinýho neměla žádnou autoritu. Mě by spíš zajímala nějaká metoda za kterou tě vyhodit nemůžou ale tu učitelku dostaneš do blázince nebo bude úplně mimo. Napadli mě anonymy ale to mi připadá až moc tvrdý a z toho by mohlo být i vyhrožování.
). Anonymita je z bezpečnostních důvodů nebudu sem psát kdo to je. Jo a s těma Ing tak má jadernou fyziku
Pokud s tím nic třídní nedělá, zkusit ředitele, zástupce ředitele, možná i školního psychologa (pokud máte). Pokud dostanete špatnou známku v pololetí nebo na konci roku, můžete se proti tomu určitě odvolat. Pak budete přezkoušen u komise, kde bude mj. i ředitel a když uspějete, bude všem snad ještě více jasné, že profesor hodnotí nepřiměřeně.
) a nikdo tak látku nechápe a to je důvodem k tomu, že je špatný prospěch? Pak vám nepomůže nic, ředitel ho nevymění, protože většinou nemá za koho a maximálně domluví učiteli ať dává lepší známky, ale "kvalita" výuky bude pořád mizerná.
Třeba na mém osobním webu.
Darmonlor@njs.netlab.cz
Doufám že příjdeš na LMO. Informace o LMO.
. Jsem se přihlásil do pokračovacího kurzu.
Jestli máš jabber tak si mě přidej do rosteru, můj jabber.
...pokud jsi nebyl holka v sukni(!), tak jsi neměl šanci dostat z ústního zkoušení za 1Na to jsi přišel jak? To vám sama řekla?
Taky se jí vymstilo to, že si v naší třídě neuměla zjednat pořádek.No jo, v tom to asi bude. Možná vás měl spíš učit chlap, kterému by nedělalo problém dát pár facek. I když to se asi dneska nesmí... Tak aspoň zařvat tak, že by si slabší nadělali do kalhot
No, třeba části třídy dojde, že dělali něco špatně, až po maturitě z ničeho nic zjistí, že ji proletěli
Vím o pár lidech, které stihnul podobný osud za to, že se neuměli chovat slušně...
Můj názor na věc, netřeba se kvůli němu urážet. Jsem z rodiny učitele, sám jsem tři roky učil v domě dětí a mládeže (i když jsem neučil puberťáky a s žáky jsme byli kamarádi, takže problémy nebyly), čili mám na věc možná jiný názor.
Učitelů/profesorů-hajzlů je určitě dost, ale to není podle mě důvod, chovat se neurvale jako, s prominutím, hovado. Píšu proto, že mi tohle tvoje
No, my jsme jednou na jednu učitelku udělali nátlak takový (samozřejmě psychický), že se rozbrečela a utekla do kabinetu. Stačilo dělat bordel v hodině a totálně ji ignorovat.připomnělo trapné puberťácké chvástání se trápením učitelek, jakých jsem zažil už mnoho. Často, když byly poblíž dámy, na které to mělo snad dokonce udělat dojem.
Osobnost je soubor fyzického a psychického, vrozeného a získaného, typicky pro daného jedince se projevujícího ... [fakt nám to nadiktovala nedokončené]Ale to není nedokončené. Možná je to kráva a možná je tohle kravina (nerozumím tomu, ale zdá se mi to naopak docela výstižné), ale z jazykového hlediska je to vyjádření zcela v pořádku, vzdor degenerované češtině dnešní mládeže. Jestli tomu vážně nerozumíte, strčte si
Přehazování hodin jak se mu to hodíTo si u nás na škole učitelé obvykle nedovolují, protože na takové hodiny skoro nikdo nepřijde. Všichni mají totiž zrovna náhodou mnoho věcí na práci.
chyby jsou hrozný blbosti je to jenom estetickéPokusit se dohodnout s ředitelem. Pokud je to opravdu neúnosné, hodí se, aby se *celá* třída dohodla a na jeho hodiny přestala chodit. S tím už ředitel bude muset něco dělat.
. Myslim že tak půlka maximálně 25 lidí z 30 udělalo ale silně pochybuju počítal bych tak s 15 lidí a to se dá řešit ještě kázeňsky. U nás ve třídě jsou totiž někteří hrozní no narovinu šprti
FUJ :) Toho špatného názoru na alkohol je tedy doporučuju zbavit a to kombinací rum + ananasovej džus. Po třetím loku otupí chuťové pohárky a druhej den je z toho nepředstavitelně blbě... :) :)
Už chápu...
na myslí...??
Hmm. Trefa.
Notebook mám na stole, sedím tak opřený na židli, až skoro ležím, proto si nevidím přes ruce na klávesnici, na které je "i" hned pod "í", a kvůli unaveným očím a slabým brýlím ani pořádně nevidím na obrazovku.
Co ty? Kdyby se to anglicky psalo s měkkým i, tak bych to vzal, ale ono ne
(Mimochodem to s tou dyslexií byl fór, doufám, že ses neurazil, Jirko
)
a ja, stary lenoch, jsem to jen nasel na googlu, kam se bohuzel dostanou i spatne verze
A dokonce to fakt nejde ani ukecat, ze by se to psalo anglicky s i, jak jsi spravne zjistil. Neurazil jsem se, ty snad taky ne.
Co soudis o tom, ze dnes kazdy u svych ratolesti ocekava zazraky a nemozne? Nepripadne ti, ze ten ucitel z blogu nema zadny zajem systematicky sikanovat neboheho zaka, ze je pan autor nejspis dost problemovy a z 99.998% si za cely problem muze svym chovanim sam? Mne ty jeho vety prijdou jako typicke stiznosti rozmazleneho spratka, ktery doma dostaval malo za usi, a ted je mu 'straslive ublizovano'.... je na SS, je tam dobrovolne a nikdo ho tam nedrzi, muze prejit jinam nebo jit do prace, misto toho aby tady vymyslel lumparny a skuhral jak baba.
... Bratr stříkal pepřákem(jednou stříknul v šatně protože blbec myslel že je to nějakej sprej), podle učitelů celá škola byla plná pepřáku. Dostal dvojku z chování kvůli tomu že dostal ředitleskou(maji to ve školnim řádu). Máma na ně zavolala inspekci a bratr dostává kotel ještě větší nejhorší je že je v 9 a zkuste se hlásit na školu s 2 z chování, a to nemá špatný známky( na třech školách na který chtěl je podmínka 1 z chování). Nechápu to podle mě je to blbost já měl takový průsery že by mě museli vyhostit z republiky s porovnáním s pepřákem.Bracha dela bordel, mama, misto aby ho zkrotila 'tresta' skolu, ty se chlubis tim, ze delas opakovane jeste vetsi bordel, je fakt nutne pokracovat? Zamysli se nad sebou, clovece, me muze byt jedno, co s tebou bude, jenze se milovymi kroky chystas posrat si zivot.
Nevim kdo jsi ale typoval bych tě na psychologa. ... A teď ti povim co si myslim o tobě. Myslim si že si člověk který nikdy nedělal žádnej sport...Než začneš věštit z křišťálové koule, mrkni se na Jirkovu stránku, třeba tě vyvede z některých omylů
Spíš bych si myslel, že jeho bratra neměli spolužáci moc v lásce, když prasklo, kdo ten pepřák použil
mozna, ze jsi v puberte vyrustal hlavne sam s matkouTo bych neviděl jako problém. Já jsem tátu nepoznal nikdy (není po čem toužit) a nepředstavuju žádný nevychovaný „problém“ (šíření vlastního zákeřného kódu po školní síti ponechme stranou
). Fyzicky mě taky nikdy nikdo netrestal – připadá mi to idiotské a ponižující; inteligentnímu člověku stačí věc důrazně vysvětlit, on to pochopí a IMO pak nehrozí, že se z něj v reakci na výprasky stane ještě větší rebel.
Ale to jen tak mimochodem, pro srovnání...
Fyzicky jsem trestanej byl částečně jestli se počítaj pohlavky a tak. Dík že si se mě zastal
Můžu si za to sám - inu, kdo s čím zachází, ...
To já jen, že se mi často stává, že si do někoho mírně zaryju a on se pak urazí, tak jsem radši už explicitně (Ježíši, já to slovo fakt použil! Docent Jirovský mě asi nadosmrti ovlivnil.
) dodal, že to tak nebylo myšleno
Co soudis o tom, ze dnes kazdy u svych ratolesti ocekava zazraky a nemozne?V některých případech, kdy to dítě má opravdu dys-nějaké problémy je to smutné, ale takové případy se snad příliš často nedějí. Ale zase si nemyslím, že když člověk blbě píše, tak je hned retardovaný
. Co se týče ještě těch zázraků: ode mě rodiče zázraky neočekávají (už
).
Nepripadne ti, ze ten ucitel z blogu nema zadny zajem systematicky sikanovat neboheho zaka, ze je pan autor nejspis dost problemovy a z 99.998% si za cely problem muze svym chovanim sam?Těžko říct. Ten učitel klidně může být hajzl, vůbec bych se tomu nedivil. Ale taky samozřejmě nemusí. Když si vzpomenu na svá léta v povinné školní docházky, tak jsem taky často považoval toho a toho učitele/profesora za strašný hovado, i když ty potíže byly způsobeny blbostí/ignoranstvím/pubertální arogancí celé třídy. Vymýšlet nějaké psychologické nátlaky nebo jak to bylo nazváno je podle mě ptákovina. Takových blbců ještě potká... osobně bych na toho učitele s*al, radši se učil, abych měl možnost mu ukázat, že na to mám a že debil je tu on.
Alespoň myslím že je JIK v Pensylvánii. A pokud ano tak mi nějak uniká jak může psát "za penize nas ostatnich".
tak nevim kdo tady má co říkat o něčem. Typoval bych dvě možnosti: 1)Neumí přepnout klávesnici nebo 2)Naučil se psát všema deseti ale nenaučil se používat horní řadu
Datum: 25.3.2003 8:29:53 Autor: Ludmila , dvě dospívající děti Mám 15-ti letého syna, který chodí na gymnázium. Do teď si zatím na nic nestěžoval, ale už před pěti lety jsem spozorovala, že píše mnohá písmena "stejně" - jako je l k b, nebo s a z a jeho písmo není úhledné - chtěla jsem se zeptat, zda to má něco společného s disgrafií - dostával špatné známky z diktátů kvůli tomu, že učitelka nepoznala písmenko - já ho poznala, protože jsem na jeho pravopis, dá-li se o pravopisu mluvit - zvyklá, a tak, zda bychom s tím měli zajít? (jeho sestra je disgrafik a dislektik)Je ta matka normalni? Ona ty pismenka poznala, ale hloupa ucitelka, co to dela cely zivot ne? Nebudou ty spatne znamky z diktatu zkratko proto, ze pan syn pise proste blbe a to je podle mne ponekud ostudne, zejmena v 15 letech a na gymnaziu (tedy na elitnim typu stredni skoly) Notabene, je-li blba i sestra, ktera se (podle matky) neumi soustredit, ucit a spravne cist a psat, nebylo by rozumnejsi si u sebe udelat IQ testy, pripadne se kriticky zamyslet, kam to dotahla ona samotna, tedy mama a kam skutecny otec ditete? Udelat test i tomu decku, a podle toho dal neco resit?
Nevim, zda jsem sam, kdo ma pocit, ze to pan autor blogu napsal po uplne frontalni lobotomii? Nebo myslite, ze se takhle uz narodil? Nevim, ja bych se, neumet napsat souvislou vetu a mit projev jako obzvlastne opozdeny zak 4. tridy ZS, spise stydel a snazil se v hanbe zalezt pod stul a prosit rodice, at mi daj penize na doucovani...ne planovat jak sikanovat a zlomit ucitele, ktery za to udajne 'muze'.Úroveň psaného projevu dost závisí na tom, kolik toho autor sám přečetl. Bylo-li toho málo, nelze se divit, že má projev jako obzvlastne opozdeny zak 4. tridy ZS.
Prijde mi, ze by pan autor zaslouzil od rodicu par na kokos a priskrtit kyslik, neni-li uz pozde. Jak v tomto pripade rika klasicka kniha - Radce milujiciho rodice: "Skoda kazde facky, ktera padne vedle!" Pokud se to autorovi nelibi, mozna by se mohl jit venovat pracovnimu procesu a nebude vystavet tomu (pro nej bezpochyby prisernemu) vzdelavani zadarmo (pardon, za penize nas ostatnich).Na facky je v 17 letech (nebo kolik mu to je) opravdu pozdě.
Jinak, z trochu jineho soudku, vsimli jste si-vy starsi, jak se dnes strasne rozmohly ruzne 'disfunkcni poruchy' u dnesnich deti? Vselijake disgrafie, dislexie a jine dis-neco?Ty dysfunkce všeho druhu tady byly vždycky, jenom se zametaly pod koberec (respektive do zvláštních škol). Dnes to ty lidi neomezuje a dospělého dyslexika (dysgrafika) podle psaného projevu vůbec nemusíte poznat - ti lidi se pouze víc nadřou při čtení (psaní) než zbytek.
Prijde mi, ze si dnes uz spousta rodicu nechce (neumi?) priznat ze maji dite, ktere je zkratka blbe, neschopne a jeste navic drze jak opice, takze hledaji tyto 'berlicky', misto aby si to ferove priznali a dite netrapili, ale dali ho na remeslo, nebo vyucit na kucharku ci prodavacku.Tak to asi nepochopíte, jak může být dnes má sestra jedna z nejlepších žákyň na odborné (polygrafické) škole, když byla při zápisu do 1. tříd na hranici nepřijetí do "normální" ZŠ a s dyslexií se potýká doposud. :-P
Nebo si rodice opravdu mysli, ze kdyz bude mit 100% populace maturitu a treba i VS, posune se gausovka zazrakem doprava?Myslím, že tohle je rodičům srdečně jedno.
), ale podľa toho čo s vami robí, by som nevylučoval možnosť, že vás chce pripraviť na reálnu prácu programátora v Bratislave (a predpokladám, že ani inde to nie je iné), kde s tzv. product managermi si užijete všetci tak, že na tohto človeka budete s láskou spomínať.
Absolutní chyba měření bude při daném rozsahu kdekoliv na stupnici stejná, např. 0,05 A. Co se mění, je relativní chyba měření. V uvedeném příkladu při rozsahu 0–10 A bude pro hodnotu 1 A rovna 0,05, pro hodnotu 10 A bude rovna jen 0,005, tedy desetkrát méně. Grafem chyby měření je hyperbolická funkce f(x) = [absolutní chyba] / x. Pokud změníme rozsah na 0–1 A, lze očekávat, že absolutní chyba měření bude 0,005 A.
Chci upozornit, že předchozí odstavec představuje jen SŠ pohled, nic víc.
Tyhle elektro hovadiny jsem vždycky nenáviděl a stále nenávidím. Všechno si idealizují, ale ideální nic není.A proto dělám s číslicovou technikou. Hodnota je mě celkem ukradená, jen když se to nespálí a neleze to přes rozhodovací úroven, když nemá.
). Já vůbec netvrdil, že jsem silák nebo tak něco, ale kdybych to měl vzít s vrstevníkama tak asi jo ale znám spoustu lidí kteří by mě smázli(hrál jsem hokej takže vim co říkám). Teď když nad tim přemejšlim tak asi jo máš pravdu snažil jsem se to zdůraznit
ale nechtěl jsem
Proč musí být před ampérmetrem ochranný odpor?
Záleží na druhu měření a na vlastnostech apmérmetru (vnitřní odpor, maximální zatížení)
Proč u ručičkových přístrojů využíváme poslední třetinu stupnice?
Bývají tam přesnější.
Ale je pravda že jsem už měření nějakej ten pátek neměl....
A tohle je přesně ten druh úvahy, kterou nemám rád
Ale podobný druh úvah si mohou dovolit jenom teologové, nebo filozofové, elektrikáři holt omnipotentní součástky nemají
...takže moc dlouho čekat nebude.Moc dlouho asi ne, ale furt to bude nekonečně dlouho
Celá třída musí držet pohromadě, aby se něco takového podařilo. Když se někdo zlomí můžou z toho mít problémy všichni. Dobrá věc je tzv. elektrárna, to všichni ve třídě začnou dělat "mmmmmm" se zavřenou pusou a učitel jak chodí po třídě tak ti těsně okolo něj mlčí. Nejde zjistit odkud to jde a leze to strašně na nervy.
Šprti to pak neunesou, protože by jim rodiče naplácali a je to.
)
Jestli jo, tak u vás musel někdy minimálně suplovat...
Respektive pokud je tak to stejně nikdo neřeší :)
Ostatně, zkoušeli jste někdy naučit někoho na počítači, kdo o to nemá zájem a navíc ani vlohy? Ve třídě jich může být 0-20 ale i víc.
- budte na nej mili jak to jen jde - udelejte co mu na ocich uvidite - obcas ho pochvalte kdyz se mu neco povede - kdyz bude mit narozeniny tak mu slozte pisen a dejte mu kytku a bombonieru - porat se hlaste a zcela vazne se ptejte na latku - chovejte se velice tise, nezlobte a ucte se - konkretne ty by ses mohl treba naucit delat mezery pred zavorkou // to jen aby jsi nevypadal jako nouma(takovy teror nevydrzi nikdo, ...)
). Pak je tam učitelka, která nedokáže jít po chodbě rovně, ale chodí z leva doprava jako ožralá. Učitel na výpočetku, který když vám ukazuje na projektoru nějakej program z flashky, tak tam má porno
. Ale jsou tam i dobří profesoři všichni tělocvikáři (máme učitele kterému je přes padesát a ukazuje nám skok plavmo a gymnastiku
, celkem frajer).
Tiskni
Sdílej: