Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červen (YouTube).
Libreboot (Wikipedie) – svobodný firmware nahrazující proprietární BIOSy, distribuce Corebootu s pravidly pro proprietární bloby – byl vydán ve verzi 25.06 "Luminous Lemon". Přidána byla podpora desek Acer Q45T-AM a Dell Precision T1700 SFF a MT. Současně byl ve verzi 25.06 "Onerous Olive" vydán také Canoeboot, tj. fork Librebootu s ještě přísnějšími pravidly.
Licence GNU GPLv3 o víkendu oslavila 18 let. Oficiálně vyšla 29. června 2007. Při té příležitosti Richard E. Fontana a Bradley M. Kuhn restartovali, oživili a znovu spustili projekt Copyleft-Next s cílem prodiskutovat a navrhnout novou licenci.
Svobodný nemocniční informační systém GNU Health Hospital Information System (HIS) (Wikipedie) byl vydán ve verzi 5.0 (Mastodon).
Open source mapová a navigační aplikace OsmAnd (OpenStreetMap Automated Navigation Directions, Wikipedie, GitHub) oslavila 15 let.
Vývojář Spytihněv, autor počítačové hry Hrot (Wikipedie, ProtonDB), pracuje na nové hře Brno Transit. Jedná se o příběhový psychologický horor o strojvedoucím v zácviku, uvězněném v nejzatuchlejším metru východně od všeho, na čem záleží. Vydání je plánováno na čtvrté čtvrtletí letošního roku.
V uplynulých dnech byla v depu Českých drah v Brně-Maloměřicích úspěšně dokončena zástavba speciální antény satelitního internetu Starlink od společnosti SpaceX do jednotky InterPanter 660 004 Českých drah. Zástavbu provedla Škoda Group. Cestující se s InterPanterem, vybaveným vysokorychlostním satelitním internetem, setkají například na linkách Svitava Brno – Česká Třebová – Praha nebo Moravan Brno – Břeclav – Přerov – Olomouc.
Byla vydána nová verze 8.7.0 správce sbírky fotografií digiKam (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení (NEWS). Nejnovější digiKam je ke stažení také jako balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.
Před 30 lety, k 1. 7. 1995, byl v ČR liberalizován Internet - tehdejší Eurotel přišel o svou exkluzivitu a mohli začít vznikat první komerční poskytovatelé přístupu k Internetu [𝕏].
Byla vydána (𝕏) nová verze 7.4 open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.
vim ~/.emacs
Jinak kdy vlastne prestali akceptovat evropske ridicaky v US? Nebo to v Penny nikdy neakceptovali?Proč by? České řidičáky tam samozřejmě platí.
Hele jak obchodnik rozlisi debetni od kreditni karty. Podle wikipedie vypadaji uplne stejne (embossovani nezminuji jako znak).
Jediny rozdil je, ze debetni kart strhava penize z uctu primo. (nejdriv plat potom utracej) a kreditni jde rovnou do minusu. (nejdriv utracej a pak srovnej ucet). Jak tohle rozlisi obchodnik? Ten preci nevi, jestli mi to banka strhla z uctu, nebo pripsala dluh.
No ja mam embossovanou visa. Podle te definice na wiki je to karta debetni. Mozna jim tam zavolam aby mi to prozradili.
No a pak me napada otazka, zda-li je pro ne kreditni karta vyhodna proto, ze se to vzdy strhne z "uctu/penez" banky a tudiz zodpovednost je jasne na bance. Zatimco u debetni se to strhava z penez klienta (ktere stejna dava banka)?
s terminem neplatí(vá) bych v americe byl opatrny... napriklad tu jsou schopni si zauctovat za prichozi smsku cenu, ktera se rovna smsce odeslane. ;-]Což má ovšem příjemný vedlejší účinek v celkových cenách za volání. Na český mobil jsem si nejlevněji zavolal právě z USA, tehdy jsem měl na $2 kartu (při 27 Kč/$) k dispozici asi 50 minut.
tady se ve vetsine obchodu ptaji jestli budu platit debit nebo credit card. (a visu k ceskemu debetnimu uctu to bere jako credit card)No právě - a jak jsem zmiňoval výše, ne vždy to projde. Byl jsem tak zvyklý automaticky hlásit "credit", že jsem už ani nekontroloval, jestli to opravdu kreditka je. A kupodivu to občas poznali, když šlo o debetní nebo naopak.
s terminem neplatí(vá) bych v americe byl opatrny... napriklad tu jsou schopni si zauctovat za prichozi smsku cenu, ktera se rovna smsce odeslane. ;-]Esemeskování tam trochu zaspali
Resp. často si (proti pravidlům) obchodníci stanovují minimální výši nákupu a nebo si rovnou natvrdo účtují přirážku (což se také nesmí), ale to je vždy ze strany obchodníka - nikdy ze strany banky (nebo kartové společnosti).A obchodník to nedělá proto, že by chtěl být na zázkazníka zlý, ale proto, že musí platit poplatek kartové společnosti za transakci nebo musí platit telekomunikační poplatek za datové spojení (terminál obsahuje klasický modem, který se vytáčeným spojením připojuje na modemový server kartovní společnosti).
Ano, vím. Ale je to celkem jedno, protože při podpisu smlouvy s kartovou společností se obchodník zavazuje, že žádné minimální částky nebo poplatky stanovovat nebude. A na základě toho mu pak kartová společnost umožní, aby u něj zákazníci mohli jejich kartami platit. Ze strany obchodníka je to prostě porušení smlouvy, protože náklady, které má nést on, přehazuje na zákazníka.Resp. často si (proti pravidlům) obchodníci stanovují minimální výši nákupu a nebo si rovnou natvrdo účtují přirážku (což se také nesmí), ale to je vždy ze strany obchodníka - nikdy ze strany banky (nebo kartové společnosti).A obchodník to nedělá proto, že by chtěl být na zázkazníka zlý, ale proto, že musí platit poplatek kartové společnosti za transakci nebo musí platit telekomunikační poplatek za datové spojení
Hele jak obchodnik rozlisi debetni od kreditni karty. Podle wikipedie vypadaji uplne stejne (embossovani nezminuji jako znak).Nekdy to ani nemusi byt nijak slozite
Některé terminály to zjevně rozlišit nějak umějí, protože už se mi asi třikrát stalo, že jsem na otázku, co je to za kartu (kterou se chystám platit) - debetní nebo kreditní - odpověděl špatně (od té doby si nechávám debetní VISA a kreditní MC, abych si to furt nepletl) a ohlásilo to chybu.Hele jak obchodnik rozlisi debetni od kreditni karty.
teoreticky plati prvnich 6 mesicu.Nepředpokládám, že by tam chtěl na turistické vízum být tak dlouho...
na pujceni auta potrebujes embosovanou kreditku a kterou myslim autor vzhledem k veku nema a nemuze mitPokud skutečně nemá věk na kreditní kartu (což netuším), tak nemá ani věk na půjčení auta. Jestli se nepletu, tak snad jen ve státech New York a Michigan půjčují auta i lidem mladším 21 let. A to za příplatek. A i ti mezi 21 - 25 to mají obyčejně za nechutný příplatek. Jo, některé půjčovny umožňují i složení zálohy v hotovosti bez karty. A při ukázání zpáteční letenky ti většinou umožní i půjčení na obyč. výběrovou kartu.
Tiskni
Sdílej: