V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
Předpokládám, že jste ve své reakci použil hodně nadsázky, tak vás nebudu chytat za slovíčka. Já jsem přešel od ATi k nvidii, a rozhodně si nestěžuji. Ani když narazím oči na displej, nenajdu nějaké chyby. Vím, že před lety bylo známou skutečností, že karty ATi mají lepší obraz než nvidie. Sám jsem měl (pod Win) kdysi nesrovnatelně lepší obraz s ATi 3D Expression+ TV (moje první grafika) než kamarád s jakousi tehdejší GeForce. Ale doba se mění, a nedávno jsem četl test, kde borec dělal srovnání podle kvality obrazu a kupodivu na celé čáře zvítězila nvidia. (Samozřejmě těžko posuzovat objektivitu někde nějakých testů, ale byl to docela rozsáhlý test s fotografiemi detailů, a aspoň to, co nafotil, bylo dost jednoznačné)
Ještě dotaz na konec: použil jste s tou nvidií nativní rozlišení vašeho displeje??? (možná si teď pomyslíte, že nejste takový debil, abyste používal jiné rozlišení, ale stát se může každému)
Hezký test a krutá pravda, že se tam nvidia moc nevytáhla. Pokud bych se ale vrátil k původnímu tématu (DVI vs. D-SUB), tak i tam mají podobný názor, který jsem výše prezentoval:
Pokud tedy máte nějaký takový obdobný CRT monitor ... zvažte, zda se obou zmiňovaných GeForce raději vyvarovat. Pokud však doma sedíte u nějakého LCD, ideálně pak připojeného přes DVI, pak vás tato otázka nemusí nijak trápit. - tato věta se týkala klasického 2D zobrazení
Tiskni Sdílej: