abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 126.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vylepšena byla funkce "Zkopírovat odkaz bez sledovacích prvků". Přidána byla podpora zstd (Zstandard). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 126 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:22 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 11.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.0 linuxové distribuce Manjaro (Wikipedie). Její kódové jméno je Wynsdey. Ke stažení je v edicích GNOME, KDE PLASMA a XFCE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:00 | Nová verze

    Byla představena oficiální rozšiřující deska Raspberry Pi M.2 HAT+ pro připojování M.2 periferii jako jsou NVMe disky a AI akcelerátory k Raspberry Pi 5. Cena je 12 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 12:44 | Pozvánky

    V Praze o víkendu proběhla bastlířská událost roku - výstava Maker Fair v Praze. I strahovští bastlíři nelenili a bastly ostatních prozkoumali. Přijďte si proto i vy na Virtuální Bastlírnu popovídat, co Vás nejvíce zaujalo a jaké projekty jste si přinesli! Samozřejmě, nejen českou bastlířskou scénou je člověk živ - takže co se stalo ve světě a o čem mohou strahováci něco říct? Smutnou zprávou může být to, že provozovatel Sigfoxu jde do

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    dnes 12:33 | Humor

    Kam asi vede IllllIllIIl.llIlI.lI? Zkracovač URL llIlI.lI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:00 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila svůj nejnovější AI model GPT-4o (o jako omni, tj. vše). Nově také "vidí" a "slyší". Videoukázky na 𝕏 nebo YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Zajímavý článek

    Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Společnost BenQ uvádí na trh novou řadu monitorů RD určenou pro programátory. První z nich je RD240Q.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    včera 13:00 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem nadále zůstává Frontier od HPE (Cray) s výkonem 1,206 exaFLOPS. Druhá Aurora má oproti loňsku přibližně dvojnásobný počet jader a dvojnásobný výkon: 1,012 exaFLOPS. Novým počítačem v první desítce je na 6. místě Alps. Novým českým počítačem v TOP500 je na 112. místě C24 ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Ostravská Karolina, GPU

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (72%)
     (6%)
     (11%)
     (12%)
    Celkem 243 hlasů
     Komentářů: 16, poslední dnes 11:05
    Rozcestník

    Změna distra

    27.8.2009 21:28 | poslední úprava: 27.8.2009 22:11

    Uvažuji o změně distra...

    Používám debian unstable, ale už mě nebaví řešit problémy s testing/unstable balíky...

    Například mi nyní nejde k vůly nekompatibilite balíků pustit téměř žádná python aplikace... :-(
    Navíc mi vadí celkem nedostatek softwaru. Jistě debian má spoustu balíčků, ale...
    Například doomsday nebo na linuxexpresu jsem si přečetl článek o kompilátorech php...


    U méně používaných programů musí BFU počkat až bude někdo ochotnej a sesmolí deb/rpm balíček.

    Ale v archlinux/gentoo je tvorba balíčků o hodně jednodušší, oba výše uvedené programy se dají sehnat pro gentoo/archlinux.
    Rozhoduji se mezi sabayon/gentoo(nehodlám trávit všechen čas kompilací... :-) ) a archlinuxem...
    Máte někdo s nimi zkušenosti? Co byste doporučili a proč?        

    Hodnocení: 35 %

            špatnédobré        

    Anketa

     
     (60 %)
     (22 %)
     (9 %)
     (9 %)
    Celkem 101 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    thingie avatar 27.8.2009 21:30 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    Co by jste doporučily, a proč?

    To je perla.
    Růžové lži.
    27.8.2009 21:31 pozortucnak | skóre: 21 | blog: vecny_windowsar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    Díky, opraveno...
    Jsem mimořádně obtížný případ
    thingie avatar 27.8.2009 21:35 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    (To je vtip?)
    Růžové lži.
    Jendа avatar 27.8.2009 21:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    Pro budoucí generace dodám, že teď je tam
    Co by jste doporučily a proč?
    :-D:-D:-D:-D

    BTW jednoznačně Arch.
    27.8.2009 21:54 pozortucnak | skóre: 21 | blog: vecny_windowsar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    Grrr
    Jsem mimořádně obtížný případ
    Jendа avatar 27.8.2009 22:06 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    !!!byste!!!
    27.8.2009 22:14 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    a doporučili. Žen tu máme poskrovnu :-(
    thingie avatar 28.8.2009 08:08 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    A ta čárka tam nutně nevadila.
    Růžové lži.
    kouby avatar 27.8.2009 21:36 kouby | skóre: 27 | blog: init | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra

    Kvůli dvou balíčkům měnit distribuci? Trochu ujeté. Ty kompilátory dostanete i na debian, tak v čem je problém? Balíček se dá vytvořit také jednoduše pomocí dh_build.

    That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
    27.8.2009 21:48 rugged
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra

    Prostridal jsem hodne distribuci, na archu jsem jel docela dlouho. Je super, mas porad aktualni baliky a se systemem si muzes vyhrat. Po urcite dobe me to hrani ale preslo, tak jsem presedlal na debian ... po urcitych porodnich bolestech jsem naprosto spokojeny. Pouzivam ho na nekolika strojich k naproste spokojenosti ... v porovnani s archem  je o dost spolehlivejsi, s archem jsem zazil par pernych chvilek pri uvadeni systemu do funkcniho stavu po updatu baliku(jinak je to super distro :)).. Jestli ti jde o ty dva baliky tak si je zkompiluj a mas klid.

    27.8.2009 21:58 pozortucnak | skóre: 21 | blog: vecny_windowsar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    Ty dva programi, to byl jenom příklad, takových programů ke více... Kopilace je řešení, ale není pro bfu a navíc i když se snažím, tak se mi podaří kompilovat zhruba 50% aplikací...
    Jsem mimořádně obtížný případ
    Jendа avatar 27.8.2009 22:05 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    Nevím, ale osobně si mislím, že Arch má v repozitářích méně balíků než Debian. Takže jich budeš muset kompilovat víc. Ale podívej se (na hlavní stránce mají vihledávání v balících), jestli už je v AURu dost z toho, co potřebuješ.
    27.8.2009 22:07 danman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra

    Jednoznacne Slackware.

    Ma dobrou zakladni vybavu, vsechno funguje, updatovat se da pomoci slackpkg z repozitare, a pokud chces neco jiny tak si to muzes skompilovat a nahodit s checkinstall.

    Neresis problemy s dep. hell , i kdyz slackpkg upgrade-all po zmene hlavniho cisla distribuce je jen pro odvazne, system se chova logicky a podle  prirucek. Baliky jsou proste .tgz

    A taky ma husty logo :D (myslim tucnaka z dymkou, to jsem sem dal na odlehceni)

    28.8.2009 09:37 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra

    baliky uz nebudu tgz :-) to len tak na okraj, lebo vysla 13-ka

    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    28.8.2009 12:03 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    V Archu jsou taky prosté tgz ;-)
    27.8.2009 22:11 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    Určitě Arch.

    Repo sice nemá balíčků nějak extra hodně, ale je tu ještě AUR, tedy Archlinux User Repository, kde lidi dávaj balíčky kde čeho. Ještě se mi nestalo, abych nenašel nějaký SW když ne v repo tak v AURu, nemusel jsem nikdy vytvářet sám balíček, ale i kdyby na to došlo, jde to v dost Archu snadno. Schválně si tam zkus vyhledat nějaký méně používaný programy, který tě zajímaj.

    Další výhody jsou docela pěkná wiki, která ti poradí s instalací a konfigurací kde čeho (ale jako debianista se asi stejně dost vyznáš).

    Gentoo by taky jistě byla dobrá volba. Sabayon jsem zkoušel asi dvakrát, ale moc bych ho nedoporučoval, páč je to dost moloch. Tím, že obsahuje v základu celou škálu balíků+plně nakonfigurovaný systém, ztrácí takovoutu lehkost jakou má Arch a Gentoo.
    27.8.2009 22:16 pozortucnak | skóre: 21 | blog: vecny_windowsar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    Sabayon_Linux_CoreCD_4.2_x86.iso 24-Jul-2009 18:32 373M
    Jsem mimořádně obtížný případ
    27.8.2009 22:27 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    No vida, takže udělali odlehčené cd. To je pokrok, když jsem tohle distro zkoušel, ještě corecd neměli (nebo bylo outdated, už nevim).

    Ale vono to je stejně nanic - prakticky bych dosáhl toho samého jako s Archem, ale delší a krkolomější cestou a asi by to ani nebylo tak dobrý. Proč dělat s kompilovaného distra binární, když binární tu už je.

    Pokud si nějaké části systému chci zkompilovat podle svého přání, použiju v Archu ABS, což je další výhoda Archu, o které jsem se předtím zapomněl zmínit. Abs vám nasyncuje z repo strom pkgbuildů, které při makepkg stahují source a kompilují binárky, ty samé, jako jsou přímo v Repo. ABSkem si je ale můžete stáhnout k sobě a kompilovací proces upravit/opatchovat jak je vám libo.

    Tedy Sabayon (ač je to hezké distro) nepřináší žádnou výhodu - s Archem dosáhnu téhož snadnějc a kvalitnějc.
    Jardík avatar 28.8.2009 01:55 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    Někdo to zvoral: Sabayon_Linux_CoreCD_4.2_x86_64.iso

    O 32bit šmejďárny nikdo nestojí :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    kotyz avatar 28.8.2009 10:33 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    o ty nestojis akorat ty, 64bit fanatiku! :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    28.8.2009 12:02 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    O 64bit šmejďárny taky nikdo nestojí. Blbej software zůstane blbej SW ať už je 32 nebo 64 bit. Dobrej SW může bejt i 32bit a furt je dobrej.. No ale tobě to asi nemá cenu říkat... :-D
    Limoto avatar 27.8.2009 22:17 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra

    Už jak jsem přečetl první řádky, byla odpověď jasná: Arch ;-)

    default avatar 28.8.2009 09:51 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra

    Já, jak jsem dočetl k výrazu

    k vůly

    došel jsem k závěru, že změna distra nepomůže. A po přečtení prvního komentáře jsem nabyl dojmu, že problém bude patrně někde úplně jinde. :-D

    kotyz avatar 27.8.2009 22:19 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    rozhodne arch, to je takovy binarni gentoo. a pkgbuildy jednodussi nez ebuildy.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    27.8.2009 22:31 pozortucnak | skóre: 21 | blog: vecny_windowsar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    https://www.abclinuxu.cz/clanky/rozhovory/minidistro-sabayon-fabio-erculiani
    7. Co plánuješ vylepšit? Na co se můžeme těšit v nové verzi Sabayonu?
    
    Správu balíčků. Tím se budeme zabývat přibližně rok. Už máme v repozitářích 7500 binárních balíčků jak pro architekturu amd64, tak pro i686. Ale nebude to jen o instalaci binárek, chceme dát uživatele do středu dění, přičemž některé nápady jsou importovány z „revoluce“ Web 2.0.
    Jsem mimořádně obtížný případ
    27.8.2009 22:33 Icek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra

    Ubuntu ;-)

    27.8.2009 22:37 pozortucnak | skóre: 21 | blog: vecny_windowsar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    Zabít!! :-)
    Jsem mimořádně obtížný případ
    Jiří P. avatar 28.8.2009 08:05 Jiří P. | skóre: 24 | blog: programování
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra

    +1

    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
    29.8.2009 14:11 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra

    ja si nedavno na radu znameho nainstaloval Mint a to je teprv distro pro total lenochy, po instalaci (cca 15min) jsem jen prehodil kvuli sumeni z pulseaudia na alsu a vse vcetne kodeku jsem tam mel, opravdu nemam cas na to mit ntb tyden nepouzitelny jen kvuli tomu, abych mel nejakou cool distribuci, kterou pouziva 100 lidi na zemekouli... kvuli tomu mam na serverech freebsd/gentoo :-D

    arch jsem zkousel, ale po tom, co temer kazdej vetsi upgrade xsek znamena laborovani s tim jaka verze je stabilni a jaka pada, fakt diky nechci... ale uznavam, ze nekomu se toto muze zdat jako fajn vlastnost, minimalne se tim lidi nauci znat svuj system :-)

    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    27.8.2009 22:36 pozortucnak | skóre: 21 | blog: vecny_windowsar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    Hmm a jak často na archlinuxu po aktualizaci řešíte problémy s pacmanem? Co jsem četl, tak spoustu lidí má každou chvíli s archlinuxem problémy...
    Jsem mimořádně obtížný případ
    Limoto avatar 27.8.2009 22:41 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra

    Tak jednou dvakrát do roka...

    Limoto avatar 27.8.2009 22:41 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra

    Ale to je většinou vinou používání SW z neoficiálních repositářů...

    vlastikroot avatar 27.8.2009 23:53 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    Vetsinou to jsou maximalne trivialni problemy, staci si precist vystup pacmana, vsecko tam byva napsane, casto i na hlavni strance archlinux.org . Je potreba davat si pozor na konfiguraky (udela to konfigurak.pacnew nebo konfigurak.pacsave). Jinak je to naprosto bezproblemove distro, urcite dopocuju archa.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    kotyz avatar 28.8.2009 10:36 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    kdyz ctes arch news a pred aktualizaci pockas a projdes fora jestli na nich nekdo nemekta ze mu tuto a tamto prestalo chodit, tak se tem problemum uspesne vyhnes. a ikdyz aktualizace uspechas tak ty pripadny problemy se vetsinou vyresi do dvou dnu (akorat vyjimka je dodnes rozbity kde 3 z kdemod-legacy, protoze to ma prej jenom 2 maintainery a ty nemaji cas to prekompilovat proti novy libjpeg. ale to je nepodporovanej repozitar treti strany a lidi od archu s tim nemuzou nic delat, takze tak. co je v core a extra to funguje, testing a community je bez zaruky, ale vetsinou taky funguje).
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    lmanik avatar 28.8.2009 11:30 lmanik | skóre: 11 | Vracov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    staci natahnout libjpeg z auru
    A komu to cpes?
    kotyz avatar 28.8.2009 15:37 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    to mam, ale to neni reseni, kdyz pak treba chci zkompilovat nakej prohlizec obrazku pro kde3 (ksquirrel) tak pak segfaultuje, protoze jadro je zkompilovany proti libjpeg7 a gui proti kdelibs a kdebase ktery sou zas proti libjpeg6. a po upgradu nakyho nss-neco mi to pri kazdym prihlaseni vyhodi dialog s bombickou ze naka soucast konqueroru segfaultuje. ale ba dulezity funkce to zatim vliv nema. proste to potrebuje rebuildnout jako sul, ale nikomu se nechce to udelat ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    lmanik avatar 28.8.2009 20:24 lmanik | skóre: 11 | Vracov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    já kdybych vedel jak nato tak to klidne zrebuildnu, nedavno sem natahl cele kdemod-legacy abych ho mohl pouzivat i potom co se nato treba uplne vybodnou :D
    A komu to cpes?
    27.8.2009 23:15 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    Abych řekl pravdu, dlouhodobě používám Debian Unstable, ale půl roku jsem zkoušel Arch. A musím říct, že co se týká množství problémů "pročtosakrapoupdatunefunguje" Arch jednoznačně vede. S Debianem se mi závislosti rozsypaly jednou - když jsem upgradoval ve chvíli, kdy se aktualizovalo zrcadlo. Update o půl hodinky později to vyřešil :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Bluebear avatar 27.8.2009 23:55 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    Možná je to hloupý dotaz, ale uvážil jsi openSUSE? Respektive, pokud jsi ho rovnou zamítl (usuzuju z toho, že stejně jako Ubuntu a Fedora není v možnostech výběru), proč?
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Jardík avatar 28.8.2009 02:00 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    Do opensuse není možné z oficiálních repozitářů nainstalovat nvidia ovladač bez instalace zbytečných 32bit šmejďáren, takže bych to nedoporučoval, stejně tak nejdou nenainstalovat/odinstalovat zbytečné 32bit šmejďárny v základní instalaci.
    Věřím v jednoho Boha.
    28.8.2009 09:48 Piškot | skóre: 7 | blog: Uživatel | Přerov nad labem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    Škodí 32bit zdravý ?
    kotyz avatar 28.8.2009 10:38 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    Jardovo zdravi urcite, protoze mu zveda tlak, zaludek a zveda ho ze zidle. A stres prokazatelne skodi zdravi! :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    29.8.2009 14:18 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra

    ja zatim neprisel na duvod proc na x86 (architektura bez true 64bit logiky) kor na ntb s 2gb ram jet 64bit (prumerny notes), po startu systemu xka zabiraji 2x tolik v ramce a rychlostni rozdil videt neni, mozna tak na 2+ multicore-cpu serveru s 24GB pameti to uz ma smysl, ale obecne (notebook/obyc. stolni pocitac) je to jen zvracenost, ktery se jde snad jen smat...

    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    28.8.2009 12:06 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    Žádná z těhle distribucí afaik nemá možnost rolling updates, ne?
    Fluttershy, yay! avatar 28.8.2009 12:41 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    Ale má.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Jardík avatar 28.8.2009 01:59 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    Doporučím ArchLinux. U gentoo kvůli nutnosti (né tak úplně) kompilace balíčků musíš mít nainstalované i "kompilační závislosti" (cmake, make, autoconf, perl+kýbl modulů, apod.), kdežto u binární distribuce je mít nainstalovány nemusíš, pokud balíček nechceš ručně z/překompilovat.
    Věřím v jednoho Boha.
    Jakub Lucký avatar 28.8.2009 02:11 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    Naučit se ovládat Debian... Can't reproduce your Python bug on Debian Sid...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    28.8.2009 09:15 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    +1
    28.8.2009 06:38 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra

    Arch. Protože:

    1. KISS
    2. Rolling updates. (1)
    3. Používá vanilla verze aplikací. Patch se aplikuje jenom když je to opravdu nutné. (2)
    4. Primárně je binární, ale snadno se kombinuje s vlastními kompilovanými balíčky.
    5. AUR
    6. Velmi jednoduchá tvorba vlastních balíčků.

    (1) - Na desktopu příjemné, na server patří Debian stable a jemu podobní.
    (2) - Nekecá do práce tvůrcům jednotlivých aplikací. Nezanášejí se nové problémy.

    Jan Drábek avatar 28.8.2009 09:12 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra

    Souhlasím , včetně poznámek :-D

    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    Nicky726 avatar 28.8.2009 14:10 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    +1 Přesně tak.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    Limoto avatar 28.8.2009 19:41 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra

    Až na ten server (debian patří jedině do popelnice) souhlas ;-)

    thingie avatar 28.8.2009 08:15 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    Na mne teda Arch působí jako pěkný projev toho, čemu jwz říká Cascade of Attention-Deficit Teenagers model.
    Růžové lži.
    29.8.2009 14:30 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra

    hehe +1, ale to by mohlo byt i ubuntu, ale tam je to aspon opreno o nejake uspechy v anketach oblibenosti :-D (archari me zas sezerou :-)

    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    28.8.2009 09:48 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    Musis pocitat s tim, ze v testing/unstable verzi bude resit problemy. Ale to budes resit i v Archu (to neni stable distribuce) a budes to resit i v Gentoo, kdyz budes pouzivat maskovany nebo unstable baliky (a to zrejme pro nejnovejsi verze jinych programu pouzivat budes).

    Jak nekdo psal, podivej se do DB Archu nebo Gentoo. Zrejme tam najdes program, kterej hledas, ale asi ne v tej verzi, kterou chces. I v Gentoo jsou nektery programy ve starsich verzich nez jsou aktualne vydane. Proste proto, ze (a) spravce balicku jeste neudelal ebuild (nema cas/chce to poradne otestovat/stejne jeste nejsou zavislosti); (b) je to unstable, takze to budes muset explicitne povolit, s tim pravdepodobne spoustu dalsich unstable zavislosti a budes presne tam, kde jsi byl s debian testing/unstable.

    Musis si vybrat. Bud chces stabilni distribuci, protoze jsi BFU a nechces se v tom rejpat. Nebo chces nejnovejsi programy, ikdyz budes muset resit zrejme obcas problemy.

    Pro BFU bych ti doporucil Debian Stable nebo Ubuntu, mozna i nejaky SUSE, ale slysel jsem OpenSUSE neni nejak extra, a netusim, jestli si muzes zadarmo nainstalovat SLED (mozna jo). Nebo jeste Mandrivu.

    Pokud chces mit novejsi veci nez v Debian stable, a nevadi ti obcas nejakej ten problem resit, tak gentoo nebo arch.

    Pokud chces mit uplne to nejnovejsi, tak LFS (Linux From Scratch). Ale budes muset toho umet hodne o linuxu, kompilovat, sam si zajistovat zavislosti. Ale co jsem koukal na navod LFS, tak to vypada, ze by to mohl zvladnout i BFU. Minimalne se instalaci z BFU stane neco vic:)
    stanger avatar 28.8.2009 10:16 stanger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra

    Arch mam 5 let na desktopu a na firemnim notesu (J2EE+DB) uz rok. Na desktopu sem za tu dobu nezaregistroval zadny problem,
    ktery by nevyresilo precteni news a i tech bylo tak do 5 a na notesu stale bez problemu.Pro pokrocileho uzivatele co chce aktualni, cistej a jednoduchej system, muze byt Arch dobra volba.
     

    28.8.2009 12:09 Dundee5 | skóre: 17 | blog: Dundee5 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    Ubuntu, protože tam žádné problémy s balíky nejsou.
    Kdo se vzdá svobody, aby získal jistotu, ztratí nakonec obojí. --Benjamin Franklin
    stanger avatar 28.8.2009 13:16 stanger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra

    Takova distribuce neexistuje, jedina ta bez balíků. :)

    Nicky726 avatar 28.8.2009 14:18 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    Neříkám, že je Ubuntu špatné. Určitě je pro lidi, co jsou spokojení s tím co dostanou / nechtějí se v tom vrtat / nebo chtějí něco běžně-uživatelsky přívětivého. Ale když člověk kvůli něčemu chce novější verzi programu, než je zrovna ve vydání, je to pak celkem na houby, protože Ubuntu není na takové věci připraveno. V Archu je toto mnohem přívětivější.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    Fluttershy, yay! avatar 28.8.2009 14:21 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    Ale když člověk kvůli něčemu chce novější verzi programu, než je zrovna ve vydání, je to pak celkem na houby, protože Ubuntu není na takové věci připraveno.

    Launchpad.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Nicky726 avatar 28.8.2009 14:59 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    Hm, po krátkém hledání jsem tam třeba pidgin 2.6.1 v podobě balíčku nenašel. Uznávám ale, že jsem to příliš nezkoumal.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    5.9.2009 18:01 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra

    http://www.getdeb.net/app/Pidgin

    Tam člověk najde prakticky vše co potřebuje v aktuální verzi a rozhodně je to mnohem pohodlnější než v Archu.

    Limoto avatar 5.9.2009 18:29 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra

    Mě přijde bezstarostná aktualizace na nejnovější verzi pohodlnější, než pravidelný prolízání nějakejch webů...

    Nicky726 avatar 5.9.2009 18:43 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    No nevím... yaourt -Syu --aur je velmi pohodlný. A zmiňovaný pidgin byl dostupný jako ostatně většina aplikací téměř hned po vydání.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    5.9.2009 21:53 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    ...a rozhodně je to mnohem pohodlnější než v Archu.
    jasně :-D :-D
    5.11.2009 21:32 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    Pro normální lidi, co chtějí používat počítač a nehrát si, ano. Počítač jde používat i bez učení se miliardy příkazů v terminálu a bání se, co se zase pokazí aktualizací.
    vlastikroot avatar 28.8.2009 15:01 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    Drbani se cizi levou nohou na svem pravem rameni.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    thingie avatar 28.8.2009 15:10 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    To je podstatně jednodušší, než se tam drbat vlastní levou nohou.
    Růžové lži.
    vlastikroot avatar 28.8.2009 15:12 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    Jak pro koho :-D
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Fluttershy, yay! avatar 28.8.2009 16:23 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    Ale bez kompilace apod.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    tomboytom-deviant avatar 29.8.2009 15:24 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra

     K aktuálnosti programů v ubuntu využívám. : ubuntutweak , umí přidat spousty zdrojů. Getdeb, dobrý portál, zachvíli s z vlastními funkčními repositáři. A nakonec Již zmíněný Launchpad, google a hledání program+PPA. 

    Nemá to v žádným případě na balíčkovácí systém Archlinuxu, ale já nepotřebuji vědět o systému všechno a vše mít pod "kontrolou", mě stačí, že to funguje ;)

     

    28.8.2009 15:15 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    Problémy s baličky jsou vždycky - buď se obětuje čersvost ve prospěch stability a pak je problém, že aplikace/knihovny jsou moc staré, nebo se obětuje stabilita ve prospěch čerstvosti a občas se pak při aktualizace něco rozbije nebo přestane chodit docela. BFU si pak musí vybrat nějakou hodnotu mezi těmito dvěma extrémy (u Ubuntu je to zhruba uprostřed, mezi extrémy tvořenými Debianem Stable a Unstable).

    Jediné řešení, kde se vlk nažere a koza zůstane celá, je používat několik verzí zároveň, ale to není nic pro BFU. Případně, pokud se jedná jen o male množství aplikací, které se zvládnou udržovat ručně, je mít je úplně mimo balíčkovací systém v /usr/local/, přeložená ze zdrojáků, nebo si z nich udělat balíčky vlastní.
    28.8.2009 21:25 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    No anebo to může člověk vyřešit jednoducho tak, že když vidí přicházet velký nebo nějak rizikový update (krenel, xorg, kde,...) tak radši počká, jestli se na fóru/v bugzille nevyrojí podezřelé množství stížností, a pokud ne, může se vesele updatovat. Nebezpečí se tím minimalizuje, i když ne úplně eliminuje.

    Je také dobré číst různé announcements na stránce své distribuce, o rizikových updatech nebo nějakých možných problémech většinou (alespoň co se Archu týče) informují.
    microcz avatar 28.8.2009 17:09 microcz | skóre: 18 | blog: Michalův zápisník | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra

    taky radim arch, ne ze bych byl uplne spokojen, ale kdykoliv zacnu uvazovat o necem jinem zjistim nakonec ze arch je stejne asi nejmensi zlo..

    u archu me stve ze update je temer nenavratnou zmenou: napriklad jsi nestastny majitel intel grafarny, mesic si nedaval yaourt -Syu a potom co ho do konzole napises vyjede ti 500 MB balicku mezi nima i nove jadro, v tom je ale rozesrana podpora pro intel grafarny, dobra tedy vyhrabes nekde starou verzi jadra a rucne ji nainstalis, jenze tim si zazdis celou radu pro nove jadro psanych zalezitosti z onech stazenych a nainstalovanych 500 MB updatu, takze ti treba nenajedou xka

    jinak jsem ale s archem spokojen, k dispozici je mnoho aktualnich balicku i kdyz nejedes na testingu, u vetsiny aplikaci ktere pouzivam se nejaktualnejsi verze v repu objevi do jednoho/dvou dnu maximalne, zadne upgrady jednou za pul roku a zastarale repozitare, pohyboval bych se na tenkem lede kdybych bez patricnych dukazu tvrdil ze se mi zda ze je system o mnoho svyznejsi nez obdobna konfigurace na ubuntu, ale to je jen takovy subjektivni pocit :))

    28.8.2009 18:18 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra

    Sám používám ke své spokojenosti Kubuntu 9.04. Můžu jen doporučit.

    K instalaci balíčků používám zásadně program aptitude.

    Kubuntu je vlastně Ubuntu s prostředím KDE.

    4.9.2009 07:47 John s dlouhou rukou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra

    Jooo.. Ubuntuu...

    To je paradni vec!


    Instalace Win7: vlozim DVD, nainstaluju a za 30 min funguju, BT myska, WiFi, setreni baterky (frekvence CPU, otacky vetraku,...) - vse funguje.

    Instalace Ubuntu: vlozim CD a nainstaluju. Najede system. Sit - nefunguje (v ovladacich mam povolene "nesvobodne" ovladace, system se tvari, ze je vse v poradku) nenajde zadnou wifi sit. BT myska - dela, ze se paruje, jakoze se sparuje, ale nefunguje. Vetrak na procaku se toci jak sileny celou dobu - nejake "figly" (zmena frekvence CPU, rychlost vetraku,...) pro setreni energii, tam linux zrejme jeste nedosel. Ale verim, ze za dalsich 10 let, se o tom zacne psat a par nadsencu neco vymysli a uzivatele notasku pak budou mit po 3 dnech kompilaci, instalaci a metode pokus-omyl o 10 min lepsi vydrz.

    Ale jinak je ten linux fakt paradni.. Na takoveto domaci tukani do OpenOffice skvely (akorat do stare verze, protoze novou si bez netu nestahnete). Nic vic, ale necekejte...

    Nicky726 avatar 4.9.2009 10:57 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    To máš zřejmě hodně exotický hardware nebo jsi použil nějakou starou verzi Ubuntu?
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    4.9.2009 16:05 John s dlouhou rukou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra

    Tak to snad ani neee..

    Mam Compaqa 6715s a Ubuntu bylo 9.04

    mirec avatar 29.8.2009 07:59 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    Ak gentoo potom rozhodne nie kvôli balíkom, ale aby sa človek pri tom niečo naučil.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    29.8.2009 14:07 pozortucnak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    Příloha:

    Ehm mohli byste se mi prosím podívat na Xorg.0.log?

    Nejak mi tuhne xserver...

    Jardík avatar 29.8.2009 16:35 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    4.9.2009 07:32 John s dlouhou rukou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra

    Jake distro?

    ZADNE!!!

    Jedine Windows 7!!!!!

    Fluttershy, yay! avatar 4.9.2009 17:57 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    Nezapomeň to po sobě utřít.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    vlastikroot avatar 4.9.2009 18:12 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    Lidi co se snazi presvedcit linuxaky o kvalite windowsu miluju (az na vyjimky, treba jardik):-D Nerozumi zhola nicemu, neumi nic, cokoliv linuxoveho pod jejich rukami je nepouzitelne...
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    zacatecnik avatar 15.11.2009 00:32 zacatecnik | skóre: 12 | kousek od Teplic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Změna distra
    Cus, jestli si se jeste nerozhodl, tak ti pisnu... (ps: nemam cas procitat tady vsechno, treba uz ses rozhodl...)

    Naprosto vynikajici zkusenost s ArchLinuxem...

    Proc jsem switchnul z Ubuntu: http://www.zacatecnik.wu.cz/?p=168

    jen vyjimecne se neco posere... http://www.zacatecnik.wu.cz/?p=197

    vyborna mi prijde i reakce na nedostatky v baliccich kdyz pisnes do diskuze v AUR-u, vetsinou nejpozdeji do tri dnu je to nekym fixnuto a funguje to. jinak z auru mi jede tak 8/10 programu- zbytek je to brzo opraveny...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.