abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 10:44 | Komunita

Společně s openSUSE Conference 2018 probíhá dnes v Praze na Fakultě informačních technologií ČVUT jednodenní seminář CryptoFest 2018 (Twitter). Přednášky lze sledovat online na YouTube nebo na CCC.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 02:22 | Komunita

Barton George, zakladatel a vedoucí projektu Sputnik, představil na svém blogu čtyři nové mobilní pracovní stanice Dell Precision s předinstalovaným Ubuntu. Jedná se o modely 3530, 5530, 7530 a 7730. Mobilní pracovní stanice budou certifikovány pro RHEL 7.5.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
dnes 01:11 | Nová verze

Vyšla verze 5.12 prohlížeče map a GPS logů GPXSee. Nová verze přidává podporu Garmin JNX map a přináší mírné zlepšení výkonu/UX.

Martin Tůma | Komentářů: 0
včera 12:11 | Komunita

V Praze na Fakultě informačních technologií ČVUT probíhá openSUSE Conference 2018. Přednášky lze sledovat také online. Aktuální dění lze sledovat na Twitteru. Stisknutím zeleného tlačítka bylo dnes dopoledne vydáno openSUSE Leap 15.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
včera 11:44 | Komunita

Na Steamu probíhá do 28. května akce s názvem Spring Cleaning (Jarní úklid). V rámci akce lze hrát hry Don't Starve Together, Cities: Skylines, Tyranny, Borderlands 2, Middle-earth: Shadow of Mordor a Left 4 Dead 2 běžící na Linuxu zdarma [GamingOnLinux].

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
24.5. 23:23 | Humor

Nová služba České pošty nazvaná Bezpečné úložiště nabízí až 100GB kapacitu pro "bezpečnou správu Vašich dat pod patronací důvěryhodného partnera Česká pošta".

… více »
Lol Phirae | Komentářů: 56
24.5. 22:14 | Bezpečnostní upozornění

Nova kritická hrozba VPNfilter bola zistená po dlhšiej spolupráce Talos s verejnými i súkromnými bezpečnostnými agentúrami. VPNfilter ohrozuje približne 500 000 zariadení v približne 54 krajinach. Zasiahnutí výrobcovia sú Linksys, MikroTik, NETGEAR, TP-Link (SOHO), QNAP (NAS). Správanie malwaru je nebezpečnej povahy, čo môže v určitých prípadoch spôsobiť škody veľkého rozsahu. Často tieto zariadenia sú na perimetri sieťe bez ochrany.

ewew | Komentářů: 5
24.5. 21:55 | Pozvánky

CSNOG (Czech and Slovak Network Operators Group), první československé setkání síťových operátorů, se uskuteční 11. a 12. června v Brně. Akce je určena poskytovatelům internetového připojení, síťovým operátorům, provozovatelům registrů, internetovým odborníkům a všem zájemcům o internetové a síťové technologie. Program je zaměřený na odborná, technická témata jako například síťová architektura, bezpečnost sítí, zpracování dat, DNS a další. Nutná je registrace.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
24.5. 21:33 | Komunita

Na Humble Bundle lze získat počítačovou hru, simulátor hackování, Hacknet (Wikipedie, YouTube) běžící také v Linuxu zdarma. Tentokrát je ke stažení také verze bez DRM a navíc soundtrack. Speciální akce končí v sobotu v 19:00.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.5. 20:11 | Zajímavý software

Alexandre Julliard oznámil jménem vývojového týmu Wine vydání první verze 1.0 knihovny vkd3d určené pro překlad volání Direct3D 12 na Vulkan. Zdrojové kódy vkd3d jsou k dispozici pod licencí LGPLv2.1+.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
Používáte pro některé služby inetd?
 (35%)
 (23%)
 (42%)
Celkem 155 hlasů
 Komentářů: 5, poslední 22.5. 16:46
    Rozcestník
    Kategorie zápisků
    Aktuální zápisy

    Jabber I - Desatero

    5.4.2007 13:53 | Přečteno: 3511× | IM | poslední úprava: 24.9.2007 17:19

    Nedávno jsem narazil na jednom blogu na takové desatero proč používat jabber místo ICQ. Snahu sice cením, ale ty důvody se mi moc nezdály, takže jsem se rozhodl sepsat vlastní seznam.

    1. Možnost komunikovat s kýmkoli, bez ohledu na server na jakém je zaregistrovaný
    2. Bezpečnost - šifrovaná komunikace, hesla jsou v bezpečí, jde šifrovat zprávy tak, že je nemůže číst ani provozovatel serveru, ani kdyby chtěl. Open Source je zárukou bezpečnosti (v tom smyslu, že kdokoli může provést audit systému a zkontrolovat, jestli neobsahuje chyby nebo zadní dvířka)
    3. Jabber je budoucnost - nebudu muset mít na počítači několik klientů pro různé sítě, nebudu muset navazovat síťové spojení se servery několika poskytovatelů, nebudu závislý na jedné nebo dvou firmách. Můžu si zřídit vlastní server, přičemž stále platí bod 1. Je to svoboda a moderní technologie
    4. Bezproblémová čeština a další jazyky, všechno jede jen a pouze v UTF-8. Doba, kdy lidé ze strachu psali cesky bez hacku a carek je naštěstí pryč, patří do minulého století.
    5. Doplňkové služby. Jabber.cz je vzornou ukázkou toho, jak se to má dělat, co všechno jabber může poskytovat.

    Důvody jsem řadil podle důležitosti (pro mne). Chybí-li vám tu nějaké, budu rád, když je doplníte v diskusi.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Proč používáte Jabber? (hlasujte pro 2-3 nejdůležitější důvody)
     (51 %)
     (57 %)
     (71 %)
     (39 %)
     (45 %)
     (12 %)
    Celkem 233 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    freshmouse avatar 5.4.2007 14:13 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    ad 1. To je ale i nevýhoda.

    ad 2. Souhlasím, i když většině to je asi jedno.

    ad 3. Můžu říct, že jsi snílek, ale nejsi sám. :-)

    ad 4. Naopak. I když mohou, tak češtinu uživatelé ne a ne používat.

    ad 5. Ano.

    Něco jiného: svoboda.
    5.4.2007 14:29 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    Mně se nelíbí, že jsem v podstatě vázán na server, na který se zaregistruju. U elektronické pošty je to myslím tak, že můžu mít vlatní doménu a DNS záznam, kam se má pošta pro tuhle doménu doručovat. U mobilních čísel taky funguje přenositelnost. Ale u jabberu tohle nijak řešeno není, takže pokud nechci nebo nemůžu provozovat vlastní server a nechci měnit jabber id, musím zůstat na serveru, kam jsem se před třeba i dlouhou dobou zaregistroval, ale dnes mi už jeho služby nevyhovují. Tohle mi přijde jako velké mínus.
    xkucf03 avatar 5.4.2007 14:35 xkucf03 | skóre: 46 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    Ale vždyť je to právě hodně podobné jako elektronická pošta. Když si uděláš e-mail třeba na Seznamu a přestanou ti vyhovovat služby, tak máš taky smůlu a když půjdeš jinam, budeš mít jinou adresu.

    A hlavně bych řekl, že přechod z jednoho jabberového serveru na druhý je mnohem jednodušší než přechod třeba z ICQ na MSN. V případě jabberu jen napíšeš lidem v rosteru a oni si přidají tvůj nový kontakt. V případě MSN/ICQ je budeš muset donutit, aby si nainstalovali nový program.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net
    Karel60 avatar 5.4.2007 14:58 Karel60
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    Ale jenom podobné. Když Ti nebude vyhovovat Seznam, uděláš si poštovní box třeba na Volny a v nastaveních v boxu Seznamu si dáš přeposílání zpráv na box u Volny. Zprávy už budeš odesílat z Volny a také odpovědi budou chodit do nového boxu. Soušasně v každé odpovědi a zprávě můžeš poslat upozornění na změnu domény. To Jabber neumí.
    Luk avatar 5.4.2007 15:29 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    To Jabber neumí.
    Není pravda. Záleží na serveru, jestli to umí nebo neumí. Stejně jako u e-mailu.
    LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
    Luboš Doležel (Doli) avatar 5.4.2007 15:32 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    Možná by se objevil problém s dialback autentizací:

    Zdroj.cz -> StarýServer.cz -> NovýServer.cz

    StarýServer.cz nemůže poslat (přesměrovat) zprávu jménem serveru Zdroj.cz. Možná se ale pletu...
    Luk avatar 5.4.2007 18:21 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    Zatím by se to asi muselo zapouzdřovat a posílat jménem starého serveru. Jinak tady je specifikace pro přesměrování (zatím neoficiální draft).
    LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
    5.4.2007 15:45 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    Tohle je podle mě taky k ničemu. Aby to mělo smysl, tak se celý proces musí vyhnout serveru, ze kterého odcházím.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 5.4.2007 14:36 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    Pro Jabber platí stejná pravidla jako pro doručování e-maily. Já mám web, mail a Jabber každé úplně jinde, doména stále dolezel.info.
    xkucf03 avatar 5.4.2007 14:43 xkucf03 | skóre: 46 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    On se možná ptal na to, jestli když si pořídí doménu JehoDomena.cz a nasměruje ji na IP adresu jabber.cz, jestli mu tam budou chodit zprávy. Jestli z toho ty servery nebudou zmatené, protože jabberový server zná svoji doménu a když s ním bude někdo (jiný server) komunikovat jako by komunikoval s JehoDomena.cz ale přitom komunikuje s jabber.cz

    Tak jestli o tom někdo víte víc, tak pište :-) Kdyby to fungovalo, tak by možná bylo užitečné mít JID jmeno@mojedomena.cz a mít možnost kdykoli změnit jabber server se zachováním JID.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net
    5.4.2007 14:48 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    No přesně na to jsem se ptal a zdá se, že Doli můj nešikovný popis pochopil.
    5.4.2007 14:47 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    Fakt? Tak to jsem teď za hlupáka. Nikde jsem o tom neviděl zmínku a sám jsem nic nenašel. Až teď :-) Tady něco je, ale ta část začíná větou Jabberd 2, in addition to other Jabber clients and servers, is able to use DNS SRV records for hostname resolution. To nevypdá, že by to mělo fungovat vždy a za všech okolností.

    Lze teda mít doménu ignor.cz a zprávy na knize@ignor.cz se mi budou dorucovat na knize@gmail.com? Nebo je k tomu nutná spolupráce i gmailu?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 5.4.2007 14:49 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    Zprávy nejde takto jednoduše přesměrovávat, cílový Jabber server musí o té doméně ignor.cz vědět. Zrovna Gmail takovou spolupráci nabízí skrze Google Apps. GA používám a funguje to.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 5.4.2007 14:51 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    Jen dodám, že u Google Apps se nejedná o žádný redirect. [lubos na dolezel.info] je plnohodnotný Jabber účet, který se nikam nepřesměrovává.
    5.4.2007 15:39 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    Jasně, ten příklad byl příliš naivní, ale bylo by hezké, kdyby to tak šlo :-)

    Co stojí ten GA? A je to běžná služba? Tedy je to opravdu použitelné pro případ, že bych chtěl server změnit? Když není na co změnit, tak je na nic, že to teoreticky jde :-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 5.4.2007 15:43 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    GA nestojí nic, svou doménu můžeš do projektu zaregistrovat zde, dostaneš navíc kalendář, docs&spreadsheets a mailové schránky (jestli si maily nasměruješ k nim je samozřejmě na tobě). K tomu přísluší i webové rozhraní pro Jabber.

    Změnit "poskytovatele" Jabberu můžeš, ale pozor, musíš si přenést contact list.

    Navíc je opravdu mnoho hosterů domén, kteří neumožňují přidávání SRV záznamů k doméně, na to pozor.
    5.4.2007 16:05 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    Dík moc za odpovědi a rady, určitě budou užitečné nejen pro mě.

    Je to vskutku zajímavá možnost a zadarmo je moc pěkná cena :-)
    pavlix avatar 12.5.2007 01:01 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    Mám doménu pavlix.net, jabber ID pavlix(at)pavlix.net, a hostuju to jinde než mail a web.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 12.5.2007 11:06 xkucf03 | skóre: 46 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    Nechceš o tom napsat do blogu? :-) Nebo aspoň hoď odkaz na nějaký návod.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net
    5.4.2007 14:37 Lynn | skóre: 16 | blog: hell | Němčice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    U mě to je légální možnost volby klienta ;-)
    To je síla televize...
    5.4.2007 14:59 filbar | skóre: 36 | blog: Denicek_programatora | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    Zrovna chvilku už Jabber používám a účet mám na jabber.cz a teď odpoledne je nějaký výpadek jabberu.cz, jejich www stránky jsou nedostupné(jabber.cz i jabbim.cz) a ani přes PSI se nejde přihlásit. Co s ním je? :-o
    5.4.2007 15:12 ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    netusim co s tym serverom je...ale mam nato nervy lebo ho pouziwam :'( ...treba pockat asi kym to nabehne
    xkucf03 avatar 5.4.2007 16:11 xkucf03 | skóre: 46 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    Díky Bohu, už to jede :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net
    5.4.2007 20:10 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    Cituji z Jabbim.cz :
    Dnes mezi 14:30 až 16:00 provedl provozovatel hostingového centra, ve kterém jsou umístěny servery Jabbim.cz, neplánovanou údržbu. Bohužel jsme o ní nebyli informováni a nemohli jsme Vás předem upozornit na chystaný výpadek. Protože naše služby jsou dlouhodobě ceněny právě pro svoji stabilitu a podobný výpadek nebyl zaznamenán déle než rok, omlouváme se našim uživatelům. S naším ISP se pokusíme nalézt takové řešení, aby se tato situace už neopakovala.
    Josef Kufner avatar 5.4.2007 20:18 Josef Kufner | skóre: 68
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    Dlouhodobá stabilita? LOL.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    5.4.2007 22:15 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    Taky bych řekl, že v tomhle ohledu trošinku ... ehm... nadhodnocují své služby.
    Quando omni flunkus moritati
    9.4.2007 17:06 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Šanghaj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    Já mám zase jiné zkušenosti - nemám se stabilitou jabber.cz žádné problémy...
    I am Jack's wasted life.
    9.4.2007 21:22 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    Dobré zboží se chválí samo, ale nedá mi to: jabber.cz dostupnost 99.86%, google talk 99.85%, polsky chrome.pl 99.57%, jabber.org 99.20%, jabber.sk 95.35%. Ze stejně velkých serverů má lepší uptime jen jabber.ru, 99.89%, tato měřící služba běží jen pár měsíců, takže nás dost poznamenal čtvrteční výpadek 1.5hod (ne naší vinou nebo vinou software), jinak opravdu bez problémů dodržujeme dostupnost služeb přes 99.9%, což považuji za špičkové číslo. Nezávislé grafy a statistiky: http://uptime.toliman.pl/ .

    Takže můžu jen poradit: zkuste to sami a lépe, konkurence není nikdy dost. Nebo čekejte na zázrak, až to Ivo pustí na seznamu :-)
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    5.4.2007 15:16 Boris Dušek | skóre: 22 | blog: everything
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    něco jiného: otevřený standard
    vim ~/.emacs
    mess avatar 5.4.2007 17:18 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    No, s tou češtinou nevím, nevím. S ICQ transportem mi blbne. Jak mi někdo pošle zprávu s diakrtitikou, tak se mi zobrazí celkem solidní azbuka.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    5.4.2007 17:37 Rootan | skóre: 5 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    To dělá AFAIK jen klient QIP, mají to ode mne (na qip.ru) reportováno někdy od vánoc a pořád nic.
    6.4.2007 23:58 Franta Gajdůšek | skóre: 15 | blog: co_me_prave_napadne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    http://www.jptuning.net/clanky/qip-a-znaky-z-azbuky-v-nekterych-klientech-118.html
    xkucf03 avatar 5.4.2007 20:26 xkucf03 | skóre: 46 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    Takže si to ujasněme: když si píšeš s někým z ICQ můžeš mít problémy s diakritikou. Kdežto když si píšeš s lidmi na jabberu, problémy nikdy nejsou. Je to tak? :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net
    Ilfirin avatar 3.5.2007 07:02 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    Je to tak. Ocenil jsem to v Anglii, když sem seděl u počítače, který o češtině nic nevěděl, ale zprávy z Jabberu chodili jak mají, zato ty z ICQ jsem musel žádat, aby nepoužívali háčky, čárky.
    6.4.2007 14:48 SirWolf | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Nemysli jako IT odborník
    To jsou hezky vyjmenovaný důvody, ale absolutně k ničemu. Dneska jsou všichni mladí v ČR naučení na ICQ a tím, že jim řekneš, že Jabber má takový a takový kódování znaků je fakt určitě přesvědčí přejít.

    Už vidím, jak své čtrnáctileté sestře (a s IM se dnes začíná v mnohem nižším věku) říkám: "Hele, ségra, ...síťové spojení se servery několika poskytovatelů...blablabla...Jabber...blabla...Open Source a záruka bezpečnosti...".

    (PS. Neházejte kamení, že jsem příznivcem ICQ. Páč nejsem. Jabber mi je bližší.)
    Jabber: SirWolf@njs.netlab.cz
    6.4.2007 15:33 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemysli jako IT odborník
    Existuje několik patchů do iptables, kterými můžeš své sestře znepříjemnit život, pokud bude používat ICQ. Například random, fuzzy, nth ... všechny samozřejmě použité tak, aby se zahazovaly pakety s portem odpovídajícím ICQ.

    Ale já nic neřekl. ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 6.4.2007 15:50 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemysli jako IT odborník
    Pokud Seznam opravdu zprovozní Jabber (s tím, že každý bude mít stejný účet jako pro mail, se stejnou adresou atd.), bude zajímavé pozorovat, co to udělá. Většina lidí používá právě poštu na Seznamu, proto to pro ně bude zajímavé (a Seznam jim to navíc bude cpát horem dolem). Pak uvidíme, jestli zůstanou u ICQ nebo začnou masově přecházet na seznamácký Jabber.
    LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
    freshmouse avatar 6.4.2007 15:54 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemysli jako IT odborník
    Když malinký Atlas zprovoznil "svoje" ICQ, byl to boom. Když totéž udělá Seznam, bude to booooom (ve stylu Gooooogle :-D), a to i přesto, že má horší výchozí pozici. Bude to chvilku trvat, ale podle mě se to uchytí. A záleží na klientu, co poskytnou / doporučí.
    6.4.2007 16:29 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemysli jako IT odborník
    A ono je kromě toho zbožného přání (viz odkaz výše) někde psáno že Seznam snad má s jabberem nějaké úmysly ? Kdyby byl odkaz na nějaký relevantní článek, rozhovor, oznámení, tak sem s ním, ale mám obavu, že už by tu informaci zachytily i další média, takže momentálně jde podle mě fakt jenom o zbožné přání :-(
    8.6.2007 06:18 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemysli jako IT odborník
    Bohužel ten můj tebou odkazovaný blogspot je jen spekulace. Seznam by tím nepochybně zabodoval i u mas, ale to neznamená, že to udělá.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    xkucf03 avatar 8.6.2007 08:24 xkucf03 | skóre: 46 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemysli jako IT odborník
    U Jabberu se uživatelům téměř nedá vnutit reklama* takže to na první pohled není moc zajímavé, ale na druhou stranu Seznam stojí před volbou: a) nemít nic (protože ICQ už má Atlas, Skype má Centrum a ostatní IM ani nestojí za řeč)
    b) mít Jabber, který sice přímo nic moc Seznamu nepřinese, ale bude pro něj mít příznivé vedlejší účinky (větší popularita a návštěvnost, oslabení konkurence). Otázkou je, jaké projekty teď v Seznamu probíhají a jestli tam není něco s větší prioritou (což asi je, protože jinak by už Jabber dávno měli). *) leda že by měli vlastního klienta s velkou přidanou hodnotou, službami navíc, a tak by lidi byli ochotní ho používat i s reklamou.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net
    xkucf03 avatar 6.4.2007 15:51 xkucf03 | skóre: 46 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemysli jako IT odborník
    Takoví lidé potřebují pomoct. Prostě jí tam ten Jabber nainstaluj a nediskutuj o tom :-) Dej jí tam ICQ transporty, aby neztratila kontakty a postupně ji uč poznávat výhody jabberu.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net
    freshmouse avatar 6.4.2007 15:55 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemysli jako IT odborník
    To zní rozumněji, než sabotáže.
    6.4.2007 17:09 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemysli jako IT odborník
    Transport? To snad patří pod sabotáže, ne? :-P
    freshmouse avatar 6.4.2007 17:43 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemysli jako IT odborník
    To jo, ale to nesabotuješ uživateli, ale poskytovateli. :-D
    7.4.2007 02:45 HS | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    Hlavni duvod, proc jsem si poridil jabber vyplynulo z potreby mit alternativu ICQ.

    Mam hodne odbornych zajmu a z toho plyne moje naroky na kompatibilitu zdola. Nemuzu si dovolit vzdy resit jak neco rozjet, obzvlaste kdyz mam nejake dulezitou deadline pred sebou. Strucne receno potrebuji takovy komunikacni protokol, ktery bez problemu funkuje na starsich verzi IM klientu. Ovsem asi pred rokem AOL naproosto zmenil komunikacni protokol, samozdrejme v dobe, kdy jsem nemel cas se s tim drbat, cimz me naprosto nastvali, a tudiz jseem se podival necem spolehlivejsim. Samozdejme jsem se podival tady, co zdejsi uzivatele abicka pouzivaji a rozhodl se vyzkouset jabber. Zacatky byly tezke, zkousel jsem delat osvetu mezi mymi kamarady, ale nikdo me nebral vazne. Nakonec se paru kamaradu rozhodlo vyzkouset ten jabber, a muzu rici ze vsichni s nim jsou spokojeni.

    Ad Jabber jako IM budoucnosti - jedine, kdyby kazdy clovek pouzivajici pocitac byl informatik. Beznym uzivatelum nevysvetlis, ze je neco lepsiho ve vsech technickych parametrech nez jejich obllibene ICQ. Pro ne je dulezite, ze se jim libi ikonky, ze to pouziva hodne jejich kamaradu, a hlavne ze jim to bezproblemu jede, jsou radi, ze se naucili to pouzivat a nechtejte po nich, aby se ucili neco noveho. Je to boj s vetrnymi mlyny stejne jako kdyby jsi chtel vytlacit Windows do historickych OS. Strucne receno ocekavam, ze jabber bude pouzivat stale vice lidi a posili sve postaveni mezi IM, ale nejspise nikdy nebude souperem pro ICQ co se tyka poctu uzvatelu.
    xkucf03 avatar 7.4.2007 10:37 xkucf03 | skóre: 46 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    Třeba pomůže tohle: http://xeus-messenger.blogspot.com/ Běžným uživatelům by se to právě mohlo líbit díky lentilkovému vzhledu :-)

    IMHO by stačilo, kdyby se to začalo používat na školách - lidi pak zjistí, že si pomocí téhož klienta můžou psát s uživateli Gmailu, kterých není zrovna málo, a s ostatními na jiných serverech. A kdyby se do toho zapojil Seznam a nabídl to na lidech, tak to by bylo už vůbec ideální.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net
    xkucf03 avatar 7.4.2007 22:31 xkucf03 | skóre: 46 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    P.S. "kdyby se to začalo používat" se týká obecně jabbera, ne XEUSe :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net
    xkucf03 avatar 29.4.2007 21:18 xkucf03 | skóre: 46 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Zlé a ošklivé ICQ
    Můj příspěvek byl laděn spíše pozitivně (proč si pořídit Jabber), ale abyste nebyli ochuzeni ani o negativní (proč se zbavit ICQ), na následujících stránkách si můžete přečíst něco o licenci a vůbec o nevýhodách ICQ:
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net
    Ilfirin avatar 3.5.2007 07:15 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlé a ošklivé ICQ
    Kompletní znění ICQ licence v češtině je právě na icq.xmpp.cz, přesto děkuji za link.
    pavlix avatar 12.5.2007 01:12 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlé a ošklivé ICQ
    díky za odkaz na http://icq.xmpp.cz/, bude se ještě upravovat k lepšímu, tak občas koukni, případně navštiv místnost xmpp@chat.xmpp.cz
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.5.2007 05:19 darkcraft
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    Do te ankety bych doplnil moznost "Protoze jabber je otevreny protokol", tedy, alespon pro me, je to jeden z nejhlavnejsich duvodu, proc Jabber.
    xkucf03 avatar 11.5.2007 21:02 xkucf03 | skóre: 46 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    Možná ano. Ale ta vlastnost, že to je otevřený software, prostupuje více možnostmi, alespoň těmi prvními třemi :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net
    pavlix avatar 12.5.2007 01:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    Jabber není otevřený software. Je to otevřený protokol.

    Na Jabber existuje i uzavřený i otevřený software.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 12.5.2007 11:09 xkucf03 | skóre: 46 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jabber I
    "Otevřený software" je už taková fráze, takže jsem to asi napsal nějak automaticky. :-) Ale máš pravdu, je to protokol.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net
    26.5.2007 13:09 Franta
    Rozbalit Rozbalit vše Článek na itbiz.cz
    Docela hloupý a nekompetentní článek vyšel na ITBIZu: http://itbiz.cz/software-komunikace-firmy

    Jestli máte někdo chuť na "házení perel..." tak jim to tam běžte vysvětlit :-)
    29.5.2007 10:22 Radim Hasalík | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Článek na itbiz.cz
    Hezký den, mrzí mne, že článek považujete za hloupý a nekompetentní. Docela bych uvítal, když mi pošlete na e-mail informaci, proč si to myslíte. Můj e-mail je radim.hasalik(zavináč)itbiz.cz. Předám to autorovi článku. Snad se příště polepší.
    Autor je šéfredaktorem serveru ITBIZ.cz
    xkucf03 avatar 7.6.2007 19:26 xkucf03 | skóre: 46 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Článek na itbiz.cz
    Pro ostatní diskutující: dohodli jsme se přátelsky po e-mailu, takže nebojte, žádná kybernetická válka z toho nebyla :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.