abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:11 | Zajímavý článek

    Ve funkci koordinátora k bitcoinové kauze skončil bývalý ústavní soudce David Uhlíř. Informaci, kterou zveřejnil Deník N, potvrdila Radiožurnálu ministryně spravedlnosti Eva Decriox (ODS). Uvedla, že odchod byl po vzájemné dohodě. „Jeho mise je ukončená, auditní procesy se už povedlo nastavit,“ řekla. Teď má podle ministryně další kroky podniknout policie a státní zastupitelství. Koordinátorem jmenovala ministryně Uhlíře 19. června.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.07.26 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:11 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.15 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.16. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna a Linux Kernel Newbies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    25.7. 19:55 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Intel propustí 15 procent zaměstnanců (en), do konce roku by jich v podniku mělo pracovat zhruba 75.000. Firma se potýká s výrobními problémy a opouští také miliardový plán na výstavbu továrny v Německu a Polsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 33
    25.7. 17:33 | Komunita

    MDN (Wikipedie), dnes MDN Web Docs, původně Mozilla Developer Network, slaví 20 let. V říjnu 2004 byl ukončen provoz serveru Netscape DevEdge, který byl hlavním zdrojem dokumentace k webovým prohlížečům Netscape a k webovým technologiím obecně. Mozille se po jednáních s AOL povedlo dokumenty z Netscape DevEdge zachránit a 23. července 2005 byl spuštěn MDC (Mozilla Developer Center). Ten byl v roce 2010 přejmenován na MDN.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.7. 14:55 | Nová verze

    Wayback byl vydán ve verzi 0.1. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.7. 13:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.18 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově se lze k síti Tor připojit pomocí mostu WebTunnel. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.5.5. Thunderbird na verzi 128.12.0. Další změny v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.7. 14:33 | IT novinky

    Meta představila prototyp náramku, který snímá elektrickou aktivity svalů (povrchová elektromyografie, EMG) a umožňuje jemnými gesty ruky a prstů ovládat počítač nebo různá zařízení. Získané datové sady emg2qwerty a emg2pose jsou open source.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.7. 14:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 25.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 25.7 je Visionary Viper. Přehled novinek v příspěvku na fóru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.7. 13:33 | IT novinky

    Před 40 lety, 23. července 1985, společnost Commodore představila první počítač Amiga. Jednalo se o počítač "Amiga od Commodore", jenž byl později pojmenován Amiga 1000. Mělo se jednat o přímou konkurenci počítače Apple Macintosh uvedeného na trh v lednu 1984.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (28%)
     (28%)
     (6%)
     (5%)
     (4%)
     (1%)
     (3%)
     (25%)
    Celkem 150 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 26.7. 20:08
    Rozcestník

    Plan 9 - návrat do budúcnosti Unixu

    18.1.2006 22:14 | Přečteno: 2295× | seriózne | poslední úprava: 19.1.2006 12:44

    Time for Unix to retire
    -- Ken Thompson, Dennis Ritchie

    Plan 9 je niečo ako voľné pokračovanie Unixu od samotných tvorcov originálneho Unixu z Bell Laboratories (dnes Lucent Technologies). Plan 9 odstránil problémy starej briliantnej architektúry Unixu a doviedol ju do až do extrémov. Ak by existovala bájna strieborná guľka, ktorá by vyriešila všetky problémy softvéru, Plan 9 by bol striebro z ktorého by bola vyliata.

    Dnes je Plan 9 dostupný pod Slobodnou Licenciou zadarmo, aj so zdrojovými kódmi. Škoda, že som o tom nevedel skôr. Ale teraz, keď už o tom viem, moja cesta za poznaním sa môže začať. A vy ma môžete sledovať.

    Architektúra OS Plan 9

    Ešte som Plan 9 neskúšal, takže o ňom nemôžem veľmi hovoriť, ale zhrniem, čo som čítal.

    Plan 9 má dve pravidlá, ktorými sa jeho architektúra riadi:

    1. Všetko, ale tentokrát _všetko_ je súbor
    2. Neexistuje žiadny rozdiel medzi lokálnými a vzdialenými objektmi

    Plan 9 ako prvý priniesol adresár /proc s procesmi reprezentovanými ako súbory v ňom. Súbory sú samozrejme aj všetky zariadenia, ale aj užívatelia, počítače a kdo vie čo všetko.

    Zdrojom súborov sú súborové servery (file servery). To je niečo ako súborový systém (file system). Každý súbor je odkazovaný podobne ako internetové stránky, takže miznú všetky rodiely medzi lokálnymi a vzdialenými súbormy. Trasnparenciu zabespečuje protokol 9P (a modernejší 9P2000), ktorý pracuje s každým objektom rovnako bez rozdielu a robí z distribuovaného počítania triviálnu záležitosť.

    Každý proces môže mať pripojené vlastné súborové servery do vlastnej adresárovej štruktúry. Užívateľ si môže postaviť vlastný pseudo-počítač. Áno, teraz to vyrará už naozaj zložito, ale vraj to tak nie je.

    Všetko je ukryté v implementácii a užívateľ len pracuje so všetkým rovnako, rovnakými nástrojmi. Eric Steven Raymond v knihe Art of Unix programing (kapitola Plan 9: The Way the Future Was) tvrdí:

    Compared to Plan 9, Unix creaks and clanks and has obvious rust spots, but it gets the job done well enough to hold its position.

    V zrozumiteľnom jazyku, Plan 9 sa neujal len kôly tomu, že Unix jednoducho funguje. Viem, jednoduchosť vôbec nespomína, ale z jeho slov cítiť, že to mohlo byť úplne inak a dnes by som tento zápis nepísal.

    Ako Plan 9 získať

    Navštívte domovské stránky Plan 9, stiahnite si CD a medzi tým si prečítajte nejakú tú dokumentáciu, pozrite screenshoty (no... KDE pod X Windows to nie je, ale ja používam podobné) a stránky komunity.

    Formulárov sa nebojte, chcú od Vás len, aby ste začiarkli nejaké butoniky. Plan 9 je Slobodný softvér, takže nič viac od Vás chcieť nebudú. Bootovaciu disketu Vám pravdepodobne netreba, lebo CD je bootovateľné. CD napáľte a odskúšajte... ja som sa sem ešte nedostal.

    Záver

    Tak... skúsim, čo to má do seba a svoje skúsenosti dám do tohto blogu. Neviem ako Vám, ale mne Plan 9 pripadá naozaj zaujímavý. Ak somnou nesúhlasíte, asi som to zle vysvetlil. Ale ak to chápete, ale aj tak somnou nesúhlasíte, nezúfajte... dnes sú lieky na všetko ;D


    UPDATE: Gramatika a vizuálne úpravy.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Kam by maly slobodné Unixové OS smerovať?
     (39 %)
     (55 %)
     (19 %)
     (15 %)
     (4 %)
     (3 %)
     (8 %)
     (5 %)
     (32 %)
     (5 %)
    Celkem 101 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    18.1.2006 22:25 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Plan 9 - návrat do budúcnosti Unixu
    Nedá mi to, než sem přihodit odkaz na školičku 28.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Yin avatar 18.1.2006 22:31 Yin | skóre: 39 | blog: Yinotopia | Slovesnko, Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Plan 9 - návrat do budúcnosti Unixu
    Z ktorého je to roku? Je to zaujímavé, ale asi staré...
    Nikdy nie je tak zle, aby to jeden poharik nemohol ešte zhorsiť.
    18.1.2006 22:40 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Plan 9 - návrat do budúcnosti Unixu
    Tipuju kolem roku 1996.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Yin avatar 18.1.2006 23:00 Yin | skóre: 39 | blog: Yinotopia | Slovesnko, Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Plan 9 - návrat do budúcnosti Unixu
    No... Plan 9 4th Edition je už úplne slodobný v plnej verzii.
    Nikdy nie je tak zle, aby to jeden poharik nemohol ešte zhorsiť.
    alblaho avatar 19.1.2006 00:17 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Plan 9 - návrat do budúcnosti Unixu

    Ad školička. Tohle mě dostalo, vytrženo z kontextu...

    To ze linker neni linker ale loader ma svuj vyznam. Objekty totiz nejsou objekty.

    18.1.2006 23:18 Clojster | skóre: 4 | blog: clojsterovo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Plan 9 - návrat do budúcnosti Unixu
    Tak honem honem... nainstaluj a popis jak to funguje, prihod screenshoty atd. Jsem zvedavy...
    18.1.2006 23:22 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Plan 9 - návrat do budúcnosti Unixu
    Heh si to nainstaluj do qemu ne?
    18.1.2006 23:22 puco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Plan 9 - návrat do budúcnosti Unixu
    Ak to niekoho zaujima, potom nech si urcite pozrie aj Inferno http://www.vitanuova.com ,nejake info o tom je aj tu http://hysteria.sk/v92/mediawiki/index.php/Hlavn%C3%A1_str%C3%A1nka
    18.1.2006 23:25 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Plan 9 - návrat do budúcnosti Unixu
    Kdo by to dneska chtěl. Hory existujících aplikací pro Linux nikdo obětovat nechce a výhody všech těchto vymyšleností mohu získat přidáním další vrstvy nad Linux. A ztráty v železe jsou zanedbatelné.
    Copak toho není dost?
    18.1.2006 23:31 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Plan 9 - návrat do budúcnosti Unixu
    To je fakt. Vždyť ESR píše o tom, že /proc filesystém je jedna z Plan9 myšlenek, které byly zavedeny do FreeBSD a Linuxu. No a nějaká podpora pro 9P je už v jádře taky a knihovny z Plan9 jsem v Portage také někde zahlédl.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Yin avatar 19.1.2006 01:49 Yin | skóre: 39 | blog: Yinotopia | Slovesnko, Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Plan 9 - návrat do budúcnosti Unixu
    Áno, súhlasím. Tie dobré veci sa dajú do iných, živších projektov prebrať aj nenásilným spôsobom. Ja si to chcem len odskúšať, aby som to mal z prvej ruky. BTW, Linux, *BSD, Solaris a Mac OS X už majú Plan 9 from User Space.
    Nikdy nie je tak zle, aby to jeden poharik nemohol ešte zhorsiť.
    18.1.2006 23:34 puco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Plan 9 - návrat do budúcnosti Unixu
    Kazda architektura ma svoje limity. Prikladom moze byt napr. TCP/IP, kde sa pri navrhu na bezpecnost nepozeralo a tak to aj teraz vyzera, len kopa problemov, ktore sa riesia cez vselijake vrstvy. Alebo IMO dalsim prikladom je Windows, na zaciatku blby navrh a nech teraz robia co len mozu, uz sa z toho nevedia vysekat. Nehovorim ze to v sucastnosti niekto chce, ale bral by som to ako viziu, ktora sa mozno bude niekedy hodit.
    18.1.2006 23:38 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Plan 9 - návrat do budúcnosti Unixu
    No to nemusíme chodit k TCP/IP nebo Windows, takové PC je taky pěkný bastl a stejně se většina problémů a nedostatků nakonec na vyšší úrovni dá řešit. A když to má každý a vyrobí to kdejakej tajwanec za pár korun, proč by kdo chtěl něco jiného.
    Copak toho není dost?
    18.1.2006 23:38 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Plan 9 - návrat do budúcnosti Unixu
    A ztráty v železe jsou zanedbatelné.
    Myslíš tím ztráty výřivými proudy? :-)
    18.1.2006 23:40 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Plan 9 - návrat do budúcnosti Unixu
    Ne, ale koukal jsem nedávno do historického sešitu ze zaečka a zrovna tohle se mi hrozně líbilo :-)
    Copak toho není dost?
    vencour avatar 19.1.2006 08:27 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Plan 9 - návrat do budúcnosti Unixu

    Že by vířiví adventisté sedmého dne?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    19.1.2006 14:15 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Plan 9 - návrat do budúcnosti Unixu
    A ztráty v železe jsou zanedbatelné.
    Myslíš tím ztráty výřivými proudy? :-)
    Jak tam poletují ti výři.
    19.1.2006 15:40 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Plan 9 - návrat do budúcnosti Unixu
    Kdo by to dneska chtěl. Hory existujících aplikací pro Windows nikdo obětovat nechce a výhody všech těchto vymyšleností mohu získat přidáním další vrstvy nad Windows. A ztráty v železe jsou zanedbatelné.
    18.1.2006 23:56 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše hnidopichy
    Inu, několik ledabylých detailů : 1. Vaše anketa je dle mého názoru poměrně nejednoznačně a diskutabilně vystavěna.
    1a) Jaký je rozdíl mezi cestou BSD a cestou UNIXu, když pořád můžeme (všechna!) *BSD klasifikovat jako *nixy, které mají poměrně pevné spojení s historii původního UNIXu?
    1b) QNX má sice stabilní mikrokerdnel, ale tvůrci GNU Hurdu se nejspíše právě obracejí ve svých postelích, neboť jste je vložil do jednoho pytle s "nesvobodným" komerčním projektem. :o) 2. Plan9 ( a jiné malé projekty ) trpí především nedostatkem aplikací, které by z výzkumného projektu udělaly i použitelný projekt (omlouvám se za silná slova). Grafické prostředí je poměrně nepraktické, vizuálně zastaralé. Podle mého názoru by mělo být do základního nastavení přidáno více aplikací známých i z nových *nixů ... X11,mc, apod. Jinak hrozí, že uživatelé (jako já) se odvrátí od testování něčeho, co "nejde rozumně používat", i když to má sebevíc krásný teoretický koncept.

    3. Jak jistě víte (ale stojí to za zmínku), GNU/Linux už delší dobu přebírá myšlenky z Plan9 (např. Linux umí jejich filesystém nebo třeba FUSE, resp. sshfs je poměrně silně plan-nine-ovská myšlenka ).
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    18.1.2006 23:58 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hnidopichy
    ... a říkám nevědomky něco podobného jako ti nade mnou, neb jsem začal psát dříve než oni :o)
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    Yin avatar 19.1.2006 01:56 Yin | skóre: 39 | blog: Yinotopia | Slovesnko, Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hnidopichy
    Súhlasím so všetkými troma bodmi, až na to BSD/Unix, tam súhlasím na 50%.
    Nikdy nie je tak zle, aby to jeden poharik nemohol ešte zhorsiť.
    elviin avatar 19.1.2006 08:28 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hnidopichy
    V ankete je uvedeno QNX jako mikrokernel. To ale tak neni. QNX(v4) samotne neni mikrokernel. To az "QNX(v6) Neutrino" je opravdu mikrokernelem.
    19.1.2006 08:44 kotyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hnidopichy
    nebudem se hadat prece o slovicka ne ? je-litam qnx jako microkernel jiste je tim mysleno neutrino ktere jim opravdu je.historii qnx tak dobre nastudovanou nemam, jinou verzi nez 6ku sem nemel/nevidel/nepouzival.

    hezky den ;)
    19.1.2006 08:41 kotyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hnidopichy
    souhlasim, plan9 me odradil od hlubsiho zkouseni svym ovladanim, qnx s bsd se mi libil mnohem vic. gnu/hurd sem jeste na pc nemel.

    s malyma projektama taky souhlasim - zajimavy myslenky ale k pouziti jinymu nez experimentalnimu to neni - treba visopsys, menuetos(na jednu disketu a cely v assembleru, 32 i 64bit verze), reactos, syllable a plno dalsich. hodne jich kopiruje osvedceny *nixovy postupy (adresarova struktura a podobne) a nektery dou svou vlastni cestou. ale nemyslim si ze z plan9 nebo plno dalsich by neco bylo v tom smyslu ze by se ten system zacal masove pouzivat, spis se dobre veci budou portovat do jiz existujicich systemu ktere jen tak nezahodme kdyz nam fungujou a staci (nekdy).

    nic novyho nepisu nez co uz to bylo receno, ale (jako sberatel a milovnik vsemoznych systemu) jsem neodolal ;)
    19.1.2006 08:59 paskma | skóre: 13 | blog: Paskmův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Plan 9 - návrat do budúcnosti Unixu
    Unix je mrtev. Jako takový už se vyvíjet nebude (už se ani nevyvíjí), protože to, co máme teď je "dostatečně dobré". Pro současnou HW architekturu nemá cenu zavádět něco nového. Jen pomalá evoluce bude fungovat pořád.

    Nějaké nápady z takových projektů se budou dostávat do vyšších vrstev. Příkladem budiž VFS z KDE nebo GNOME.

    Možná uspěje něco jako Singularity/JNode - psané ve vyšších a bezpečnějších jazycích. Rozhodně ne nějaké derivace céčka z Planu9 - to patří do 80. let a nyní je těžce z módy.
    19.1.2006 09:02 White Raven | skóre: 10 | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Pravopis

    Jaj, len keby sa ten pravopis zlepšil ;) "servéry" -> "servery", "súbormy" -> "súbormi" (2x), "zabespečuje" -> "zabezpečuje", "servre" -> "servery", "top" malo byť asi "to", "neboljte" -> "nebojte", "skúsim čo to má do" -> "skúsim, čo to má do", "nesúhlasíme" asi "nesúhlasíte". Nad tým, že nové vety sa začínajú veľkým písmenom a ani nad slangovými výrazmi sa pozastavovať nebudem... ;)

    Na druhú stranu - článok ma extrémne zaujal a idem sťahovať ;)

    Yin avatar 19.1.2006 12:32 Yin | skóre: 39 | blog: Yinotopia | Slovesnko, Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Tri bodky podľa mňa vetu nekončia a v mojom texte slúžia skôr ako silnejšia čiarka. Pokiaľ viem, súbor má tvar dub (o súbore, o dube, o stroji) - takže po update zostanú súbory.
    Nikdy nie je tak zle, aby to jeden poharik nemohol ešte zhorsiť.
    19.1.2006 13:39 White Raven | skóre: 10 | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis

    O troch bodkách a ich vetotvornej úlohe sa nebudem hádať, pravidlá si nepamätám. Myslím však, že môžu spĺňať ako úlohu nedokončenia vety (potom po nich nasleduje veľké písmeno), tak aj vynechania slova (potom ide malé)...

    Slovo "súbori" som ti ani nanútiť nechcel. Išlo o slovo "súbormy" v slovnom spojení "vzdialenými súbormy" - tam asi patrí mäkké i. A nepýtaj sa ma, kde som nabral pocit, že to tam bolo 2x :))

    Yin avatar 19.1.2006 16:19 Yin | skóre: 39 | blog: Yinotopia | Slovesnko, Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopis
    Aha... :|
    Nikdy nie je tak zle, aby to jeden poharik nemohol ešte zhorsiť.
    19.1.2006 12:29 Mr.
    Rozbalit Rozbalit vše Plan 9 - Plan B
    http://lsub.org/ls/planb.html - odvozeno z Plan 9 a off++
    19.1.2006 16:38 washeck | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Plan 9 - návrat do budúcnosti Unixu
    Plan9 mě docela zaujal, shodou okolností jsem na článek "Plan 9: The Way the Future Was" narazil před pár dny. Souhlasím s názorem, že cesta budoucnosti (současnosti) je přejímají dobrých nápadů z Plan9 do Unixu.

    Když už jsme to načali, moc se mi nelíbí otevírání spojení zápisem stringu typu "connect 135.104.9.52!23" do nějakého souboru. Předpokládám, že je v tom nějaký principiální problém, ale proč by to nemohlo být něco na způsob open(/net/connect/tcp/135.104.9.52/23) pro klienta, resp. open(/net/listen/tcp/135.104.9.52/23) pro server? Pochopitelně existují odlišnosti v semantice práce se souborem a síťovým socketem, ale jako správný unixový přístup mi připadá takové řešení, které umožní použití síťových spojení jako standardních vstupů a výstupů.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.