abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:11 | Nová verze

    Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:55 | Komunita

    Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:22 | IT novinky

    Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 16:22 | IT novinky

    Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    včera 15:33 | Upozornění

    Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapyAI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.

    bindiff | Komentářů: 7
    včera 13:33 | Bezpečnostní upozornění

    Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 00:11 | Nová verze

    Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.7. 20:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    15.7. 17:22 | Nová verze

    3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 22:22 | Komunita

    Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (27%)
     (7%)
     (3%)
     (0%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 409 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    1.10.2009 02:48 Zadejte vaše jméno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi

    HW podpora raytracingu i pro mainstream, tj. x86? Pěkně, konečně budou hry vypadat realisticky a nebudou omezeny zaostalým DX 11, na tomto hardware si budou vývojáři moci naprogramovat cokoliv. Nvidia ihned dodá nástroje k tvorbě, na nic se nebude muset čekat.

    1.10.2009 06:44 xxxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi

    raytracing za behu hry, to se nedivim, ze se snazi o co nejvykonnejsi GPU.

    Heron avatar 1.10.2009 10:48 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi

    Intel už představil první demonstrační video herní scény (Quake Wars). Sice to pořád nejede na dedikovaném HW, ale je to počítáno přes hezkou řádku xeonových jader (24), ovšem dalo by se to hrát.

    http://www.youtube.com/watch?v=G-FKBMct21g
    http://n-joy.cz/video/n-joy/xsj7e9jlssj2th5n

    Raytracing je algoritmus jako dělaný na mutlithreading (jestli půjdou GK směrem univerzálních procesorů - zatím jsou dělané hlavně pro rasterizaci - tak se za 4-5 let můžeme dočkat prvních her a o pár let pozdějí i tříáčkových titulů a tradiční výrobci GK to stihnou rychleji než Intel), v podstatě lze každý paprsek trasovat na jednom jádře. Problémem je paměťová propustnost, kterou v návrhu Fermi mají také vyřešenou.

    Grunt avatar 3.10.2009 14:18 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi

    To jako, že už konečně bude ve hrách možno potkávat něco jako toto, ale jen v reálném čase?


    Pozn. pod čarou: rok výroby, léta páně 97-98.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    cezz avatar 3.10.2009 21:36 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi

    No myslim, ze zhruba takto vyzeraju hry momentalne :)

    Computers are not intelligent. They only think they are.
    Heron avatar 3.10.2009 21:46 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi
    Hry již nějaký ten rok vypadají lépe než to video.
    Grunt avatar 3.10.2009 21:52 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi
    Hry
    Jako třeba to demonstrační video z QuakeWars?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Heron avatar 3.10.2009 22:15 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi
    To demonstrační video vypadá (až na ty zrcadlové koule a podobné dodělávky pro zdůraznění použití raytracingu) úplně stejně jako ta dva roky stará hra. Ani tehdy to nebyla grafická špička.

    V tom tvém videu není raytracing potřeba, to se běžně zvládá rasterizací.
    Grunt avatar 3.10.2009 22:22 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi
    Ano, skutečně to nebyla zrovna narážka na komplexnost vykreslování, ale spíš na vše ostatní. Co třeba takové prostředí nebo pohyby kamery? Které z těch dvou více odpovídá realitě? Já se furt nemůžu zbavit pocitu, že už tak posledních 10 let hraju furt nějak obměňovaný Quake 3 Arena.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Heron avatar 3.10.2009 22:40 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi
    Asi hraješ špatné hry, ačkoliv teď jsi tam moc uhnul, že vlastně nevím kam míříš.

    Pohyb kamery - ve in engine video sekvencích to dnes najdeš běžně včetně motion bluru a hrou s bloukou ostrosti. Ale to se opět týká vykreslování. Vedení kamery je, stejně jako v tom tvém videu, na režisérovi.

    Prostředí - mnoho her má komplexnější. Ať již Fallout 3, Far Cry 2, nebo onlinovky typu LOTR nebo třeba vesmírných EVE Online. Vesmír se simuluje snadno, tam nikdo z hráčů nebyl :-). Tam někde bych hledal to tvoje video. Kompletně spálený Far Cry 2 by se tomu hodně blížil zjevem krajiny. :-)

    Koridorové 3D střílečky vypadají pořád jako Quake Arena, protože jsou to prostě koridorové střílečky. Nevím, jakou odpověď očekáváš. Dneska jsem si zahrál Batman Arkham Asylum se softwarovým PhysX. Ano, ta hra vypadá úchvatně, ale bez efektní fyziky je to prostě jen jiný Bioshock nebo UT3. A pokud si to koupím, tak to bude jen k vůli zpracování hlavní postavy, stejně jako STALKER mám jen kvůli Černobylu. Jinak má u mě Batman 60% (tuctovka na starém engine) a STALKER 35% (bugovatost).
    Drom avatar 4.10.2009 00:11 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi
    "stejně jako STALKER mám jen kvůli Černobylu"

    +1
    cezz avatar 4.10.2009 21:40 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi

     

    Já se furt nemůžu zbavit pocitu, že už tak posledních 10 let hraju furt nějak obměňovaný Quake 3 Arena.

    Presne ten isty pocit som mal, nez som kupil PS3.. Ako uz pisal niekto vyssie, uz narazis aj na hry, ktore to tvoje video tromfnu. (Napriklad Mirrors Edge, Motorstorm, Pripadne niektoru z Brothers in Arms serie - teda spon tie som hral/hram)

     

    Computers are not intelligent. They only think they are.
    Bedňa avatar 1.10.2009 07:45 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi

    To už vyzerá tak že k tomu dorobia pár USB konektorov, vlastný zdroj a je tu ďaľšia rodinka počítačov NVIDIA.

    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    1.10.2009 08:28 radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi
    Taky mi to tak pripada... stejne jak nejaka rada notebooku toshiba ma v sobe 4xrisc 1,5GHZ 128bit procesor :) pri prevodu na 1080p video to nevytizi procesor ani na procento... avsak ma to nevyhodu, ze ty aplikace musi byt na to stavene (stejne jak vlaste cuda...), takze tam jde jen prehravat video,vypalovat, neco ve stylu mysi-ze to detekuje pomoci webkamery prst a pak nepouzivate mys, ale vas prst atd atd,...
    Drom avatar 2.10.2009 00:53 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi
    ...stejne jak nejaka rada notebooku toshiba ma v sobe 4xrisc 1,5GHZ 128bit procesor...

    Ktera, sakra, clovece, nenapinejte me!
    2.10.2009 10:17 Suchý čert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi
    S tím převodem na 1080p video je to ale tak trochu podvod, protože součástí toho procesoru je i hardwarový H.264 enkodér. ;-)
    1.10.2009 10:16 vcbhn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi

    Článek dobrej. jen by měl zajímal názor autora jakej že vlastně je pomyslnej strop ve hrách, nějak to nechápu ?

    "Ve hrách už se pomalu blížíme k pomyslnému stropu."

    Bedňa avatar 1.10.2009 12:02 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi

    Tak že hry sa už podobajú realite a realita je strop :-)

    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    1.10.2009 22:30 TomCat1 | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi
    From Futurama:

    Leela: Fry, you're wasting your life sitting in front of that TV. You need to get out and see the world.

    Fry: But this is HDTV. It's got better resolution than the real world.
    Have you tried turning it off and on again?
    Bedňa avatar 2.10.2009 06:38 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi
    :-D
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    6.10.2009 16:23 koudy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi

    Proc me napadlo uplne to same :o))))

    1.10.2009 12:09 juchů
    Rozbalit Rozbalit vše realičnost

    Realičnost her už je fakt dobrá a jsem rád, že se tímto dál zvýší, k reálnosti to má ale pořád propastně daleko ... lámané hrany předmětů, ostré hrany stínů, atd. ... ale odrazy v zrcadlech a ve vodě už hezké ...

    Fluttershy, yay! avatar 1.10.2009 17:09 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: realičnost
    ...a jsem rád, že se tímto dál zvýší...

    Fuj!

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    2.10.2009 12:29 jurda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: realičnost
    proč fuj?
    Fluttershy, yay! avatar 2.10.2009 15:05 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: realičnost
    Představivost dostává na prdel.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    cezz avatar 2.10.2009 16:14 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: realičnost
    No ked som hral Bioshock, tak moja predstavivost sa roztocila na plne obratky, ked zrazu zhasli svetla a ozvali sa ciesi kroky. ;-)

    IMHO to nie je o grafike, skor o pristupe k zabave. Viz napriklad LBP a podobne. Je sice pravda, ze taky MUD vyzaduje predstavivost trosku inej kategorie, ale to uz je trochu ina zalezitost.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    1.10.2009 13:34 jara
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi

    opravte si :-) :

    ISA = Instruction Set Architecture,  http://en.wikipedia.org/wiki/Instruction_set_architecture

    David Ježek avatar 1.10.2009 14:31 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi
    díky, to je tak když jsi línej psát to ručně a tak copy&pastneš zkratku ze začátku vyhledávání na googlu, aniž bys zkontroloval, jestli je to ta správná :-S.
    1.10.2009 14:35 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi
    Fixed.
    GandY avatar 1.10.2009 15:20 GandY | skóre: 3 | blog: Zo života | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi

    a čo spotreba?

    David Ježek avatar 1.10.2009 15:39 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová architektura NVIDIA Fermi
    toto bylo představení architektury, nikoli konkrétní karty. ale abych ti odpověděl, odhadoval bych to někam k 210 až 240W dle typu karty (počet RAM, takty atd).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.