abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:33 | IT novinky

    Dle plánu certifikační autorita Let's Encrypt nově vydává také certifikáty s šestidenní platností (160 hodin) s možností vystavit je na IP adresu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 14.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:11 | Zajímavý projekt

    Just the Browser je projekt, 'který vám pomůže v internetovém prohlížeči deaktivovat funkce umělé inteligence, telemetrii, sponzorovaný obsah, integraci produktů a další nepříjemnosti' (repozitář na GitHubu). Využívá k tomu skrytá nastavení ve webových prohlížečích, určená původně pro firmy a organizace ('enterprise policies'). Pod linuxem je skriptem pro automatickou úpravu nastavení prozatím podporován pouze prohlížeč Firefox.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    16.1. 16:44 | Nová verze

    Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.18. Díky 174 přispěvatelům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    16.1. 15:11 | IT novinky

    Miliardy korun na digitalizaci služeb státu nestačily. Stát do ní v letech 2020 až 2024 vložil víc než 50 miliard korun, ale původní cíl se nepodařilo splnit. Od loňského února měly být služby státu plně digitalizované a občané měli mít právo komunikovat se státem digitálně. Do tohoto data se povedlo plně digitalizovat 18 procent agendových služeb státu. Dnes to uvedl Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) v souhrnné zprávě o stavu digitalizace v Česku. Zpráva vychází z výsledků víc než 50 kontrol, které NKÚ v posledních pěti letech v tomto oboru uskutečnil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    16.1. 13:55 | IT novinky

    Nadace Wikimedia, která je provozovatelem internetové encyklopedie Wikipedia, oznámila u příležitosti 25. výročí vzniku encyklopedie nové licenční dohody s firmami vyvíjejícími umělou inteligenci (AI). Mezi partnery encyklopedie tak nově patří Microsoft, Amazon a Meta Platforms, ale také start-up Perplexity a francouzská společnost Mistral AI. Wikimedia má podobnou dohodu od roku 2022 také se společností Google ze skupiny

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.1. 02:22 | Nová verze

    D7VK byl vydán ve verzi 1.2. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 5, 6 a 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.1. 02:00 | Nová verze

    Byla vydána verze 12.0.0 knihovny libvirt (Wikipedie) zastřešující různé virtualizační technologie a vytvářející jednotné rozhraní pro správu virtuálních strojů. Současně byl ve verzi 12.0.0 vydán související modul pro Python libvirt-python. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.1. 19:22 | Humor

    CreepyLink.com je nový zkracovač URL adres, 'díky kterému budou vaše odkazy vypadat tak podezřele, jak je to jen možné'. Například odkaz na abclinuxu.cz tento zkracovač převádí do podoby 'https://netflix.web-safe.link/logger_8oIlgs_free_money.php'. Dle prohlášení autora je CreepyLink alternativou ke zkracovači ShadyURL (repozitář na githubu), který dnes již bohužel není v provozu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    15.1. 12:33 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byla představena rozšiřující deska Raspberry Pi AI HAT+ 2 s akcelerátorem Hailo-10 a 8 GB RAM. Na rozdíl od předchozí Raspberry Pi AI HAT+ podporuje generativní AI. Cena desky je 130 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (5%)
     (0%)
     (10%)
     (19%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (11%)
     (41%)
    Celkem 484 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 14.1. 21:12
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Luboš Doležel (Doli) avatar 23.7.2010 16:47 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD chystá „Bulldozer“
    samotné napájení (které utáhne i 100W zařízení!)
    Nedovedu si představit 100W přes takové tenké drátečky :-)
    ZmaTkar avatar 23.7.2010 17:29 ZmaTkar | skóre: 18 | blog: ZmaTkar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD chystá „Bulldozer“
    Ale jo, ono to jde. Záleží na napětí, čím vyšší bude napětí na těch vodičích, tim nižší proud jima bude muset téct aby to dalo těch 100W. A nižší proud = stačí mi tenčí drát.
    Punk's not dead ...
    23.7.2010 17:59 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD chystá „Bulldozer“
    Tak urcite nemuzes jit pres 50V a bez upravy konektoru podle me dost dobre ani ne pres 24V. Jinak souhlasim, ze by to ten kabel (pokud neni zlomenej a blbe nakrimpovanej) mel utahnout, protoze je v nem medi i izolace pomerne hodne.
    23.7.2010 19:31 VSi | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD chystá „Bulldozer“
    POE standard (802.11af a 802.11at), který se běžně používá, pracuje obvykle s napětím 48 V, norma povoluje až 57 V. Není na to potřeba speciální kabeláž ani konektory. Pokud si správně pamatuju, tak proudový limit na 1 pin RJ45 konektoru je 100mA. Napětí už asi moc zvyšovat nelze, záleží hlavně na tom, co povoluje norma u kabelů konektorů.

    Přes 24 V u RJ 45 není problém, napětí na telefonní lince při vyzvánění je podstatně větší, a také se na to používá RJ konektor. Izolační vzdálenost je tam dost velká, a rukou se toho také přímo nedotknete, takže reálných je i přes 100 V. Navíc už i u normy 802.11af se do volného kabelu pouští postatně menší napětí, a až po zapojení si obě strany vyjednají požadavky, a napětí a tím i dotupný výkon se zvýší.

    Vzhledem k tomu, že 802.11at dodá maximální výkon 25.5 W (+ cca 10W je počítáno jako max. ztráta v kabelu, takže zdroj musí dodávat 35 W), dost by mě zajímalo, jak tím chtějí na 100 metrů protáhnout 100 W při dodržení Cat5E specifikace... Viděl bych to, že 100 W bude marketingové číslo pro nějaký speciání případ s uzpůsobenými kabely a konektory.
    the.max avatar 23.7.2010 23:12 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD chystá „Bulldozer“
    prakticky presne tohle jsem se chystal take napsat:-)
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    23.7.2010 23:35 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD chystá „Bulldozer“
    Dik za info.
    29.7.2010 10:31 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD chystá „Bulldozer“
    No když na to připojíte natvrdo 230V, tak by to asi šlo :-) Takový powerline Ethernet :-)
    [:wq]
    23.7.2010 19:46 asdfghj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD chystá „Bulldozer“
    Drby z Fudzilly (která si o důvěryhodnosti DigiTimes může nechat maximálně jen zdát...)...
    Zrovna dneska je na Fudzille velmi trefný článek. Dává za pravdu všem, kteří už roky vyjadřují svůj názor, že celá akvizice ATI v podání AMD byla jen nekonečnou řadou totálně idiotských manažerských rozhodnutí.

    How AMD failed to materialize its ATI dream
    David Ježek avatar 23.7.2010 20:10 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD chystá „Bulldozer“
    na fudzille jsem nebyl už řadu dní, nicméně v AMD se dělala a dělají stupidní rozhodnutí jak na běžícím pásu. vona je to holt prostě korporace. řeknu jedno jméno: hector ruiz.
    23.7.2010 20:19 asdfghj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD chystá „Bulldozer“
    Oni ho ještě nevykopli? Já měl za to že ano. Zlatý pan Sanders.

    Mimochodem. Nechci ani domýšlet, jak by to dopadlo, kdyby se Ruiz s Huangem tehdy dohodli. AMD by získalo velmi schopného a výkoného CEO z nVidie, Ruiz by šel do pozadí mnohem dřív. Fůze by nezatížila AMD obrovským dluhem. Naprostá bomba GTX8800 by byla pro AMD nejen zdroj dalšího kapitálu (samotná nV se stala v následujícím období firmou roku), ale z AMD by se stala oblíbená herní platforma. Místo toho AMD totálně zabilo ATI minimálně na dva roky (zbrzdili vývoj, vysáli finance), vyplýtvalo tolik potřebné peníze které mohly jít na vývoj, přišlo o vlastní výrobní kapacity, rozprodalo potenciálně velmi ziskovou mobilní divizi.
    23.7.2010 23:57 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD chystá „Bulldozer“
    Neni to tak dlouho, ale uz je konecne pryc. Dneska uz celkem spolehlive muzeme rict, ze to byl vul. Sanders dokazal zaridit zazraky jako K7 a K8. Ruiz zkazil fuzi s ATI a nechal se zmasakrovat C2D.
    alblaho avatar 24.7.2010 10:23 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD chystá „Bulldozer“
    Občas jsem fascinován cizími znalostmi. O HW se tak trochu zajímám, ale že bych znal konkrétní lidi z vedení firem a měl nějaké ponětí o jejich manažerských rozhodnutích, to ani náhodou. Smekám.
    24.7.2010 15:35 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD chystá „Bulldozer“
    Ono to neni tak o znalostech lidi jako o podivani se na kalendar.

    V roce 2002 vysla K8 a odesel Sanders = Sanders mel na svedomi K7 a K8, ktery zachranily AMD

    V roce 2002 nastoupil Ruiz = AMD melo vybornou startovaci pozici diky K8ce, ale nedokazalo ji vyuzit.

    Mozna se obvinuje Ruiz nepravem a vazne nemoh udelat vic, ale tak nebo tak za nej AMD nesplnilo svoje predstavy. Proto uz tam taky nesedi.

    24.7.2010 16:09 asdfghj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD chystá „Bulldozer“
    Je veřejným tajemstvím, že Ruiz před zájmy AMD upřednostnil spíše svoje vlastní .
    24.7.2010 14:16 Kill_Bill
    Rozbalit Rozbalit vše Fuze! Fuze!
    Typky jako Huang Vam (nvidiotum) ze srdce preju.
    24.7.2010 15:32 fda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fuze! Fuze!
    dats rajt, nvidia sucks!!!!
    24.7.2010 15:57 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fuze! Fuze!
    Kazdy den se o sobe dozvim neco noveho. Tohle jsem o sobe vazne nevedel. :-D
    AsciiWolf avatar 24.7.2010 17:19 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fuze! Fuze!
    nvidiotum
    Pronesl fanatik. :-)
    29.7.2010 11:01 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše HDBaseT : k čemu to
    HDBaseT mi přijde jako halucinace hned v několika ohledech.

    Po CAT5e běžně chodí se skřípěním zubů na kratší vzdálenost 1Gb Ethernet. Na plných 100m bych to asi nezkoušel. 10Gb po CAT5e na 100m? :-D

    Pro 10Gb Ethernet existuje standard 10GBase-T, který umí chodit tuším po nějakém CAT6a/CAT7. Podmínkou je šířka pásma cca 500 MHz (x4 full-duplexní kanály), tj. asi 5 bitů na symbol ve full duplexu. Nejlepší CAT7 kabely končí tuším někde na 900 MHz, běžná šířka je ale tuším nějakých 300 MHz na vzdálenosti 100m.

    Nabízí se tedy srovnání HDBaseT s 10GBase-T. Budu ignorovat zmínku, že HDBaseT bude umět až 20 Gbps - bavme se o 10 Gbps. Budu ignorovat, že v tom přenosu se bude s nekomprimovaným HD videem (simplex) multiplexovat dokonce i 100Mb (možná až 1Gb) duplexní Ethernet a nějaké další kanály (třeba vícekanálové Audio). Bavme se pro jednoduchost o 10Gb, stejných jako u 10GBase-T.

    10GBase-T potřebuje kabeláž, schopnou 500 MHz. Kolik umí CAT5e? Podle mého nějakých 100-150 MHz. Tzn. pro přenos po CAT5e by byla potřeba cca čtyřnásobná bitová hloubka, tj. nějakých 20 bitů na symbol. To mi přijde jako naprostá utopie. I pokud by se šířka pásma trochu natáhla nějakou ekvalizací, tak si tím zase zesílíte rušení a víc se projeví vlastní šum analogových stupňů v cestě... Takováhle bitová hloubka je sci-fi, a podle mého nikoli daleko za hranicí současné technologie, ale daleko za hranicí fyzikálních zákonů. Na kratší vzdálenosti prosím, na 100m ne.

    Další věc: současné implementace 10GBase-T žerou nějakých 20W na transceiver. Pokud připustíme, že HDBase-T je v podstatě simplexní přenos, tak řekněme 20W na linku. To nevypadá jako technologie do domácnosti.

    Pokud by se to začlo trochu prosazovat, mohlo by to být díky masovému trhu nakonec levnější, než 10GBase-T Ethernet (zejména ten dnešní).

    Zajímavá je možnost HDBase-T repeaterovat/switchovat. Opět to podle mého není věc, která by našla uplatnění v domácnosti - s ohledem na cenu, spotřebu, složitost.

    => nechte na hlavě, podle mého je to vhodné spíš pro průmyslové použití.
    [:wq]
    30.7.2010 12:58 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HDBaseT : k čemu to
    Souhlas, asi před 2 dny jsem si dělal jasno v kabelech na Ethernet a původní specifikace je CAT5 pro 100BASE-TX (100Mhz), CAT6 pro 1000BASE-T (250MHz) a CAT7 pro 10GBASE-T (600MHz). CAT5e je v frekvenčně CAT5 se zlepšeným útlumem a přeslechem a horko těžko, když je kvalitně nakrimplovaný přenese gigabit. CAT6 přenese snad 10G na 15 metrech, CAT6e na 50m (500Mhz) a CAT6a na 100m (625Mhz). Na CAT5e 10Gbit vyloučeno.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.