abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:44 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 16:11 | Nová verze

    Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:55 | Komunita

    Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 21:22 | IT novinky

    Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 16:22 | IT novinky

    Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    včera 15:33 | Upozornění

    Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapyAI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.

    bindiff | Komentářů: 7
    včera 13:33 | Bezpečnostní upozornění

    Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 00:11 | Nová verze

    Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.7. 20:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    15.7. 17:22 | Nová verze

    3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (27%)
     (7%)
     (3%)
     (0%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 409 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    12.3.2012 08:54 Honz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    To vyjádření Debianu o problémech a zadních vrátkách zní dost silně... Opravdu je to tak špatné? A co ti roboti s lasery?
    Heron avatar 12.3.2012 11:01 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    Tak vždy je dobré si nechat zadní vrátka. Když se Linuxu něco stane, tak Debian pojede dál na kFreeBSD. Nebo třeba na Hurdu, až bude ;-).
    12.3.2012 11:07 avzgag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    ty jo, anebo forknout linuxovy kernel.
    12.3.2012 11:14 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    Když se Linuxu něco stane, tak Debian pojede dál na kFreeBSD.
    To by bylo pro uživatele opravdu "terno", viz úžasná "podpora" WiFi, například.
    Heron avatar 12.3.2012 11:18 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    Jasně, taky by tam nebylo KVM (což je důvod proč mám Linux), ale zase by tam bylo ZFS. Tak je to vždy.
    12.3.2012 11:43 avzgag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    ZFS by mohlo bys kFreeBDS, ale ne s GNU/Hurd ;-)
    12.3.2012 12:24 kai.101
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    Co je špatného na zalamování po 80ti znacích?
    Salamek avatar 12.3.2012 12:47 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    Co je dobreho na zalamovani ?
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    12.3.2012 13:09 samo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    Napriklad to, ze kratky riadok je citatelnejsi? Schvalne si skus spocitat pocet znakov na riadku lubovolnej knihy. Vo vacsine pripadov to tych 80 velmi nepresiahne. Clovek lahsie udrzi zrak na kratsom riadku ako na dlhom.
    12.3.2012 13:47 ukos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    Jenže natvrdo zalamovaný kód není čitelnější - je to naopak docela zmatečné. Pokud chci mít zalomený text kvůli čitelnosti, tak si linewrap nastavím v editoru. Odlamovat řádky v kódu je hnus.
    12.3.2012 14:36 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    +1

    Můj preferovaný styl je zalamovat kontextově, nikoliv na 80. sloupci. Třeba parametry v deklaracích a definicích funkcí zalamuju pod sebe, protože je pak snadné se orientovat v tom, jaké a kolik parametrů tam vlastně je. Stejně tak inicializátory proměnných nebo definice dědičností. Jednotlivé příkazy pak nezalamuju staticky, ale jenom pokud je to potřeba kvůli čitelnosti vnořených volání. Na druhou stranu kombinuju tabulátory a mezery (tabulátor určuje blok, mezery zarovnávají v rámci jednoho bloku např. ty parametry pod sebe), protože je mi jasné, že někdo chce tabulátory na osmi znacích, jiný na dvou, a já používám čtyři, takže i když změníte délku tabulátoru, věci zarovnané pod sebou zůstanou pod sebou.
    Salamek avatar 12.3.2012 15:05 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    Presne tak jsem to myslel, od toho je okraj v editoru, zalomene radky v kodu si zaslouzi useknuti obou rukou.
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    12.3.2012 18:05 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    Vite treba o tom, ze u spousty prumyslovych aplikaci se musi kod vytisknout a archivovat? Pokud to nezalamete rucne, tak si vytisknete peknej hnus.
    12.3.2012 20:02 vvv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    A to se vubec neda udelat tesne pred tiskem, ze?
    13.3.2012 07:44 100% Lenin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    Soudruhu, proč?
    12.3.2012 13:52 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    Jo. 80 je ale proste malo (obzvlaste treba v Jave), videl bych to na 120.
    12.3.2012 22:52 ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    Vzhledem k tomu, ze se v minulych JN nekdo zminoval, ze v kernelu je pres 10 promennych jejichz jmeno ma pres 100 znaku tak se to bude dost blbe zalamovat na 80. Preci jenom 20. stoleti uz je par let za nami a dnesni HW o kus dal.
    13.3.2012 09:15 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    Dvě poznámky:

    1) proměnná se jménem přes 100 znaků je hodně podezřelá a při větším nasazení si koleduje o průšvih (jméno musí být hodně dobře strukturováno, protože jinak nemalá část lidí si ho nejen nebude schopna správně zapamatovat, ale i přímo ho nesnášet)

    2) dnešní HW je o kus dál sice, ale lidé jsou stále stejní. A ne nadarmo 80 znaků při obvyklé velikosti znaku je dost výrazně prověřená zlatá střední cesta pro týmovou spolupráci více jedinců na sdíleném kódu.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 13.3.2012 09:30 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    To není zlatá střední cesta, to je spíš takové zoufalé minimum. Je to jako předpokládat v dnešní době rozlišení 640x480.
    13.3.2012 10:08 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    Není to zoufalé minimum. Já mám třeba většinu terminálů nastavených na šířku 80 znaků i na monitoru s rozlišením 1600x1200 a až jednou budu mít 2560x1600, budu je tak mít také (jen asi vedle sebe budou tři místo dvou). Stejně tak kate. Jenom když dělám něco speciálního, na co potřebuji větší šířku, roztáhnu se terminál nebo editor přes celou obrazovku.
    Bilbo avatar 13.3.2012 23:51 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    V závislosti na prostředí, IDE ve kterém pracuju a na velikosti monitoru mám pro práci tak 100 až 180 znaků na řádek.

    Ovšem ve chvíli kdy je potřeba dělat třeba code review a zobrazit něco ve dvou sloupcích vedle sebe (starý a nový kód) tak pak člověk ocení, že existuje nějaký limit (někdy 80, ale někdy 100 nebo 120 dle firmy a programovacího jazyku) na maximální délku řádku.

    Jedna věc je prostor na monitoru (ten se s technickým vývojem zlepšuje), druhá je schopnost člověka soustředit se a pohledem pochopit nějak velký kus kódu. Moc dlouhé řádky je pak už hůře čtou (při čtení je nutno těkat očima pořád zprava doleva) a jelikož je zde omezením lidský mozek, tak tam bych velký vývoj nečekal.
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    14.3.2012 12:46 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    Bingo
    13.3.2012 10:13 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    Sorry, ale to není o rozlišení, ale o schopnosti lidí pohledem bez výrazného šibování s očima, nedejbože s hlavou, obsáhnout viditelnou plochu a vnímat její obsah. A vzhledem k tomu, že valná část programátorů jsou dnes muži, kteří zrovna neoplývají periferním viděním, tak s tím nic bez bioinženýrství nenaděláte.

    Proto jsou dnešní širokoúhlé monitory třeba pro mne totálně nevhodné na práci v terminálu nebo jednoduchých textových editorech.
    13.3.2012 11:04 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    Někdo to řeší otočením na výšku, někdo tím, že má terminálů víc vedle sebe.
    13.3.2012 12:02 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    Souhlas, že otočení na výšku může pomoci (ale nesmí se to přehánět, nebo se člověk ukývá). Případně volný prostor zkonzumují různé toolboxy grafických klikátek. Terminály vedle sebe pro změnu vyřeší jen práci v terminálech.

    Viděl jsem, jak to někdo užívá jako dva monitory v jednom, jenže pak řeší, že www browser má bílé pozadí, kdežto terminál má černý a oči se můžou "zcvoknout". Pak to řeší úpravou toho browseru atd.

    Prostě, workaroundy jsou a každému sedí něco jiného. Ale stále to nic nemění na tom, že to v mnohých případech není ideální konfigurace a rozhodně to není dobrý argument pro dlouhé řádky.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 13.3.2012 15:36 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    Jak už tu někdo psal, nejde jen o to mít tolik obsahu na jednom řádku, ale spíš nemít kvůli whitespace jeden řádek rozdělený na více řádků.

    Tak zblízka, abych potřeboval periferní vidění, do monitoru opravdu nekoukám. Co je to za blábol?

    Ale nejpodstatnější je NENUTIT ostatním těch 80 znaků a řešit to na úrovni zobrazovače, nikoliv na úrovni souboru.
    13.3.2012 20:59 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    Jenže tu nejde o whitespace na jednom řádku, ale o celý kontext zdrojáku na obrazovce. Nevím, jak často procházíš cizí kód a opravuješ ho, já to dělám dost dlouho denně.

    Ano, ty to periférně možná nepotřebuješ, ale třeba já ano. Prostě minimalizovat pohyb při sledování toku kódu.

    A to nenutit - právě naopak. Pokud je to týmová práce na 10 let, tak nutit, nutit do úplně stejné štábní kultury. Protože když si k ní přivykneš, pomáhá to urychlovat právě review. Aspoň tohle mi říká moje osobní zkušenost. A protože každý užívá jiný "zobrazovač", tak nechat volné pole působnosti vede k chaosu (ne každý má to štěstí, že pracuje s kódem v neustále tom samém prostředí té konkrektní pracovní stanice, kterou má vyladěnu).

    Také nadávám, že odsazení v kombinaci s 80 znaky dělá uzounké nudle. Ale v naprosté většině případů to jen poukazuje na naprosto špatně strukturovaný kód.
    Josef Kufner avatar 13.3.2012 22:37 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    Já používám 120 znaků místo 80 a na nudle netrpím. Myslím, že v současné době je už celkem těžké narazit na tak malý displej, který by 120 znaků dlouhý řádek nepojmul. Při tabu na 8 znaků a dvou tabech všude pro odsazení třídy a metody to je tak akorát.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    13.3.2012 22:41 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    Myslím, že v současné době je už celkem těžké narazit na tak malý displej, který by 120 znaků dlouhý řádek nepojmul.

    Ne všichni automaticky roztahují všechna okna na celou šířku obrazovky.

    Josef Kufner avatar 14.3.2012 00:52 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    Hm, mě všechny ty panýlky a toolbárky děsně ruší, takže když něco píšu, tak mám jen editor a nic jinýho. Ale i na malém 14" displeji 1024x768 je 120 znaků zhruba 2/3 šířky, takže na nějaký ten panýlek je ještě místo (12px Terminus, cca 5mm výška řádku).
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    14.3.2012 06:43 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    V konsoli žádné panýlky a toolbary po stranách nemám a i tak se se dvěma 80znakovými terminály tak tak vejdu na monitor s rozlišením 1280x1024 (pokud má být písmo ještě rozumně čitelné). Pro některé činnosti jsou dva terminály vedle sebe de facto nutností (třeba v jednom crash s disassemblovanou funkcí, ve druhém její zdroják (a to by to ještě chtělo mít ve třetím backtrace)).
    12.3.2012 14:21 vencas | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    Zalamování je záležitost editoru a hloupý editor se zalámaným textem neudělá. Zdrojový kód je text a každé otevření na obrazovce odpovídá novému výtisku knihy: je jinak široká, jinak vysoká atd. Text by měl být napsán tak, aby ho editor mohl čitelně zalomit, ne v sobě mít zlomy natvrdo.
    12.3.2012 14:35 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    Pokud by IDE dokazovaly rozumne zalamovat, tak by to nebyl problem. Co jsem zatim videl, tak ti to proste zalomi mezi slovy a vylije na zacatek dalsiho radku. Toto neni citelne.

    Je to sice zvlastni, ale nektere IDE (Eclipse) vubec zalamovat text neumi.
    12.3.2012 18:30 CZTomi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    ?? Nezalamuje Eclipse, ale parametrech v CodeStyle si můžu nastavit svých 130 znaků a postará se o to až profil podle konkrétního jazyka....
    stativ avatar 13.3.2012 09:47 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    Až na to, že to je 80 znaků textu, ne zanořený kód, ve kterém je prvních 48 znaků odsazení.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    13.3.2012 10:09 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    Což je do značné míry problém nešťastného odsazování osmiznakovým tabulátorem.
    Heron avatar 13.3.2012 19:17 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    Někde Linus vysvětloval, že je to tak schválně jako zabránění příliš mnoha vnoření. Tedy není problém v délce řádku, ani v 8 znakovém tab., ale v kódu.
    13.3.2012 20:03 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    No, idea taková asi byla. Ale nemůžu se ubránit dojmu, že se to moc nepovedlo…
    pavlix avatar 13.3.2012 11:44 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    Až na to, že to je 80 znaků textu, ne zanořený kód, ve kterém je prvních 48 znaků odsazení.
    Jo... 48 znaků odsazení naznačuje nešťastně mnoho vnoření, nešťastně zvolenou šířku odsazení, či obojí dohromady. Vždyť je to 6*8, 8*6, 12*4 nebo nedej bože 24*2. Používání osmiznakového tabu na odsazení je zvěrstvo.

    Škoda, že se něco takového kdy začalo používat, 12 a více odsazení už mi taky přijde jako zvěrstvo, pokud nejde o výpočty na hodně hluboko strukturovaných polích, ale tam mi zase přijde rozumnější kašlat na pravidla vymyšlená pro normální kód.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    12.3.2012 22:02 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    Spíš co je špatného na zbytečném zalamování po 80ti znacích :)
    Marián Kyral avatar 12.3.2012 12:36 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    teď můžeme začátečníky odhalit podle toho, že dávají na checkpatch.pl
    Tohle mi nějak nedává smysl. Dle originálu bych řekl, že tam bude něco jako "dávají pozor" nebo že jej vůbec spustí.
    12.3.2012 13:33 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    Co si tak vzpomínám na tu diskusi, šlo spíš o to, že vystrašení začátečníci dodržují požadavky doslova, což pak vede k extrémům typu, že třeba delší podmínka cyklu ve vyšší úrovni vnoření se rozseká na čtyři kraťoučké řádky, což je ve výsledku daleko hůře čitelné, než kdyby se těch 80 znaků prostě překročilo. Jestli používají checkpatch.pl, to už v tom IMHO nehraje moc roli.
    Marián Kyral avatar 12.3.2012 13:54 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    Díky. V každém případě, ta věta potřebuje drobnou opravičku :-D
    12.3.2012 13:55 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    "dat na nekoho/neco" = prijmout jeho rady
    Marián Kyral avatar 12.3.2012 14:39 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    Aha, tak takhle. No já tam na první pohled četl "nadávají" a pak už jsem to nedostal z hlavy.
    12.3.2012 15:44 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    Mně zase chvíli trvalo, než jsem pochopil to "postavení". :-)
    Bedňa avatar 13.3.2012 10:47 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    Kam se hrabe Bittner,to se nedá srovnat ;-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Marián Kyral avatar 13.3.2012 12:44 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    Copak Bittner, ale jmelí. Víte kolik se letos urodilo jmelí?
    Bedňa avatar 13.3.2012 12:52 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    Copak jmelí, lišek se přátelé urodilo tolik, že v tlustých pásek pokrývaly celé stráně a nad obcí Kušlov se jeden takový pás utrhl a zcela zavalil usedlost rolníka Mrázka.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    14.3.2012 08:39 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    Vy všichni, jak ste tady, tomu rozumíte?
    12.3.2012 22:01 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    Také jsem to "dávají" nemohl pochopit (co dávají, kam dávají, nebo nadávají??). Po přečtení originálu se to vyjasnilo.
    Marián Kyral avatar 13.3.2012 12:49 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny – 1. 3. 2012: K čemu jsou řídící skupiny a co s nimi
    Ono asi nejméně matoucí by bylo "dávají na rady checkpatch.pl"

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.