abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:22 | IT novinky

    Vědci z univerzity La Sapienza v Římě vyvinuli systém, který dokáže identifikovat jednotlivce pouze na základě toho, jak narušují signály Wi-Fi. Autoři tuto novou technologii nazvali WhoFi. Na rozdíl od tradičních biometrických systémů, jako jsou skenery otisků prstů a rozpoznávání obličeje, nevyžaduje tato metoda přímý fyzický kontakt ani vizuální vstupy. WhoFi může také sledovat jednotlivce na větší ploše než kamera s pevnou polohou; stačí, je-li k dispozici Wi-Fi síť.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    dnes 04:22 | Nová verze

    SuperTux (Wikipedie), tj. klasická 2D plošinovka inspirovaná sérií Super Mario, byl vydán v nové verzi 0.7.0. Videoukázka na YouTube. Hrát lze i ve webovém prohlížeči.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    dnes 03:11 | Zajímavý projekt

    Ageless Linux je linuxová distribuce vytvořená jako politický protest proti kalifornskému zákonu o věkovém ověřování uživatelů na úrovni OS (AB 1043). Kromě běžného instalačního obrazu je k dispozici i konverzní skript, který kompatibilní systém označí za Ageless Linux a levné jednodeskové počítače v ceně 12$ s předinstalovaným Ageless Linuxem, které se chystají autoři projektu dávat dětem. Ageless Linux je registrován jako operační

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    včera 15:33 | Humor

    PimpMyGRC upravuje vzhled toolkitu GNU Radio a přidává alternativní barevná témata. Primárním cílem autora bylo pouze vytvořit tmavé prostředí vhodné pro noční práci, nicméně k dispozici je nakonec celá škála barevných schémat včetně možností různých animací a vizuálních efektů (plameny, matrix, bubliny...), které nepochybně posunou uživatelský zážitek na zcela jinou úroveň. Témata jsou skripty v jazyce Python, které nahrazují

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    včera 14:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:33 | Zajímavý projekt

    FRANK OS je open-source operační systém pro mikrokontrolér RP2350 (s FRANK M2 board) postavený na FreeRTOS, který přetváří tento levný čip na plně funkční počítač s desktopovým uživatelským rozhraním ve stylu Windows 95 se správcem oken, terminálem, prohlížečem souborů a knihovnou aplikací, ovládaný PS/2 myší a klávesnicí, s DVI video výstupem. Otázkou zůstává, zda by 520 KB SRAM stačilo každému 😅.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    14.3. 22:55 | IT novinky

    Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa by měla dostat zhruba deset miliard dolarů (asi 214 miliard Kč) za zprostředkování dohody o převzetí kontroly nad aktivitami sociální sítě TikTok ve Spojených státech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    14.3. 21:33 | Nová verze

    Projekt Debian aktualizoval obrazy stabilní větve „Trixie“ (13.4). Shrnuje opravy za poslední dva měsíce, 111 aktualizovaných balíčků a 67 bezpečnostních hlášení. Opravy se týkají mj. chyb v glibc nebo webovém serveru Apache.

    |🇵🇸 | Komentářů: 2
    14.3. 13:00 | Humor

    Agent umělé inteligence Claude Opus ignoroval uživatelovu odpověď 'ne' na dotaz, zda má implementovat změny kódu, a přesto se pokusil změny provést. Agent si odpověď 'ne' vysvětlil následovně: Uživatel na mou otázku 'Mám to implementovat?' odpověděl 'ne' - ale když se podívám na kontext, myslím, že tím 'ne' odpovídá na to, abych žádal o svolení, tedy myslí 'prostě to udělej, přestaň se ptát'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 16
    14.3. 00:44 | IT novinky

    Po 8. květnu 2026 už na Instagramu nebudou podporované zprávy opatřené koncovým šifrováním. V chatech, kterých se bude změna týkat, se objeví pokyny o tom, jak si média nebo zprávy z nich stáhnout, pokud si je chcete ponechat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1094 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 12.3. 08:56
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Jendа avatar 19.12.2011 00:05 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    Až na to, že se to AFAIK jmenuje Bořiči mýtů.
    GeoRW avatar 19.12.2011 11:41 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    jj, preklady im v tomto komixe tradicne nejdu :-) Ani sa mi nechce verit, ze by Robert Kratky nepoznal Myth Busters z ceskeho prekladu na Discovery.
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    27.12.2011 19:36 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    Ano, omlouvám se. Tu českou verzi jsem párkrát viděl, ale přeložený název jsem si špatně zapamatoval. Bohužel jsem si tím byl jistý (právě proto, že jsem to v češtině viděl), takže jsem si název ani neověřoval. Hloupá chyba.
    Jendа avatar 27.12.2011 20:13 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    Já jsem čekal, že to sem napíšu, všichni si to přečtou jako první komentář a už se pod tím nerozvine to dlouhatánské vlákno, co tam teď je…
    19.12.2011 00:07 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    Koukam na Mythbusters v originale, fakt se tomu cesky rika Krotitele mytu? A pokud ne, nebylo by lepsi to neprekladat?
    19.12.2011 00:43 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    Jasne, podle vzoru Krotitele Duchu.
    Chytrex avatar 19.12.2011 06:59 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    Ne, oficiální český překlad je opravdu Bořiči mýtů. A taky jsem pro opravu resp. nechat to v originále.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    19.12.2011 09:59 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    Ne, oficiální český překlad je opravdu Bořiči mýtů.
    to jako fakt?

    - no fakt, Google to říká

    kterej kretén ...
    A taky jsem pro opravu resp. nechat to v originále.
    jednoznačně ponechat v originále, překlad to snese neb jde o název, a oficiální česká varianta je prostě špatně
    19.12.2011 10:17 mnn | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    Skôr by som povedal, že Google má pravdu - oficiálny preklad je Bořiči mýtů. Kreténom bude človek, ktorý odklepol takýto preklad...
    Nikola Ciprich avatar 23.12.2011 14:59 Nikola Ciprich | skóre: 23 | blog: NiX_blog | Palkovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    jestli kreten nejsi spis ty... preklad mozna neni idealni, ale proc hned nadavat?
    Did you ever touch the starlight ? Dream for a thousand years? Have you ever seen the beauty Of a newborn century?
    Bedňa avatar 23.12.2011 19:23 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    Nadávanie na výtvory druhých je jednoduché, ťažšie je ich porovnať so svojimi.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    23.12.2011 15:25 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    Jak by se to podle vás mělo jmenovat? Vždyť to lépe přeložit nejde. Zatím tu nezazněl jediný rozumný návrh. Krocení mýtů je nesmysl, mýty se nekrotí, a jak jinak byste nazval někoho, kdo třeba ukončí nějaký mýtus? Boření mýtů je pěkně česky, nenapadá mne nic lepšího.
    23.12.2011 16:41 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    Zatím tu nezazněl jediný rozumný návrh.
    hm, nemělo tam být spíše "... jediný návrh, který bych byl ochoten považovat za rozumný."?

    - on totiž rozumný návrh tady už zazněl, resp. dokonce je přímo v komiksu
    Krocení mýtů je nesmysl, mýty se nekrotí, a jak jinak byste nazval někoho, kdo třeba ukončí nějaký mýtus?
    ROFL, jestli se mýty "ukončují", tak pak už tuplem nevím, co vadí na jejich "krocení" ...

    v češtině se dá krotit ledacos, když jsem si to zkusmo vrazil do Googla, tak mi hned na druhým místě vylezlo, že FinExpert krotí rozhodčí doložky
    Boření mýtů je pěkně česky, nenapadá mne nic lepšího.
    no tak třebas v našich krajích bývá zvykem mýty spíše vyvracet ...
    24.12.2011 11:43 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    Zvraceči mýtů - to bude ono :-D
    25.12.2011 11:44 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    Ukončit je na rozdíl od krotit generický termín, který lze v této souvislosti použít pro vyjádření toho, co hledáme, ale ještě jsme nenalezli (kromě boření, a vy říkáte ještě vyvracení, což je ok). Asi nemá smysl pokračovat, když to nevíte. Pokud jde o mne, subjektivně vyvraceči mýtů či jiné podobné formulace s vyvracením jsou horší název, než bořiči mýtů.
    19.12.2011 21:05 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    Proč se vám překlad Bořiči mýtů zdá kretenský? Vždyť je to ustálená fráze. Neříkejte, že vás napadl nějaký lepší :)
    Petr Tomášek avatar 19.12.2011 22:14 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    Krotitele mytu :-) (nebo krotitele pover)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    20.12.2011 05:49 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    Já to tušil, že to bude jak už někdo řekl podle vzoru "Krotitelé duchů".

    Jenomže v českém jazyce můžete krotit jen ty duchy, mýty můžete tak maximálně bořit (nebo tvořit ;)

    Krocení mýtů je nesmysl na kvadrát a jak už tu někdo řekl hodně kretenskej překlad.
    20.12.2011 05:50 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    Ale předpokládám, že to nebylo myšleno vážně :-)
    Chytrex avatar 20.12.2011 07:07 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    +1
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    20.12.2011 10:18 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    v českém jazyce můžete ...
    nejdřív si ten jazyk trošku nastuduj a potom teprv mel něco o tom, co můžem nebo nemůžem, ju?
    Krocení mýtů je ... jak už tu někdo řekl hodně kretenskej překlad.
    hm, vlastně nejprv se vůbec nauč číst, o kreténech tu byla řeč v souvislosti s "bořiči"
    20.12.2011 15:13 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    Já bych udělal hlasování o nejkreténštější překlad "mythbusters" :-)
    Chytrex avatar 21.12.2011 11:28 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    udělej o tom blogpost..:D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    21.12.2011 11:07 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    Ale di ty :D
    23.12.2011 22:05 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    Celkem jedno, kdo je podle vás kretén, ale je skutečně rozumné si vždycky při překládání zjistit, jestli dílo má v češtině už nějaký název, a pak ho použít. Protože jinak vás málokdo pochopí. Obecně je to nedbalost a v případě vědomého cpáchání prostě chybný přístup. Menší chyba by bylo nepřekládat (což je někdy docela obhajitelné).
    27.12.2011 22:05 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    Celkem jedno, kdo je podle vás kretén, ale je skutečně rozumné si vždycky při překládání zjistit, jestli dílo má v češtině už nějaký název, a pak ho použít. Protože jinak vás málokdo pochopí. Obecně je to nedbalost a v případě vědomého cpáchání prostě chybný přístup.
    nějak tak úplně nechápu, proč je tento text pod tímto mým příspěvkem, jak na něj jako má navazovat a nač konkrétně reaguje?

    jinak tedy k výše uvedenému bych poznamenal, že také bývá zvykem chápat, co překládám, a překládat v souladu se širším kontextem (tedy i zjistit si, jak je to s ním v češtině, existenci souvisejících překladů a vazeb) - nikoli chovat se jako hloupý stroj se slovníkem ... kdyby to nemělo tak být, hm, tak by tedy bylo v pořádku například, kdyby někdo vzal název občerstvovny "Hungry Hobbit", rozhlédnul se po českých krajích, zjistil, že to ještě přeloženo nebylo, a vypotil překlad "Hladový skřet"?
    Menší chyba by bylo nepřekládat (což je někdy docela obhajitelné).
    jen bych poznamenal, že k řešení ponechat to zde nepřeložené (když už překladači - nezaslouží si titul překladatelé - seriálu udělali tu výše zmíněnou fatální chybu ignorování kontextu), jsem se již přiklonil zde ...
    Valerius avatar 20.12.2011 17:06 Valerius | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    +1
    [ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf /
    19.12.2011 23:26 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    Proč se vám překlad Bořiči mýtů zdá kretenský?
    who you gonna call?
    20.12.2011 05:53 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    Prosím o odpověď :)
    6.1.2012 13:46 Dejawoo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    ...krotitelé, nebo bořiči ...ste fakt trubky
    19.12.2011 07:28 linux_enthusiast
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    Ahaaaaaa, CREN, že to nebolo napísané rovno. Tuším nejako takto to skúšali spraviť ten veľký tresk, čo sa im vraj aj podarilo. Tomuto ešte rozumien, ale neviem si predstaviť, akým spôsobom sa im podarilo spraviť čiernu dieru. To si musím pozrieť. V jednom slovenskom populárnom časopise som o CERNe čítal, že vraj niekto z budúcnosti sa im pokúšal sabotovat pokusy, ale keď si zoberiem paradox starého otca, neviem celkom, ako si to mám predstaviť. Inak, v tomto článku "Paradox starého otca" je uvedené, že boli snahy tento paradox vyvrátiť tým, že cestovateľ skončí v paralelnom vesmíre a paralelnej časovej línii, zatiaľ čo časová línia, v ktorej sa cestovateľ narodil zostane nezávislá. To sa dá?
    egg avatar 19.12.2011 10:52 egg | skóre: 20 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    Černou díru podle všeho zatím nevyrobili, takže nejde odpovědět na otázku jak. Je to pouze hypotetická možnost podle určitých docela obskurních teorií. Viz např. článek Vladimíra Wagnera na osel.cz: Proč potřebuje naše civilizace urychlovač LHC a hrozí nám od něj nebezpečí? Mohu doporučit všechny články téhož autora na Oslu, jsou velmi spolehlivé a k věci. Naposledy psal o výsledcích LHC za rok 2011, o Higgsově bosonu a souvisejících věcech.

    Ten populární časopis můžeš s klidem zahodit a už nekupovat, ledaže by ten článek o sabotáži z budoucnosti byl v rubrice humor. Zrovna tak cestování časem patří do oblasti sci-fi mnohem víc než do vědy, protože dosud v žádném experimentu k ničemu takovému nedošlo a nedá se čekat, že by se to v dohledné době stalo. Byť třeba jen s jedinou částicí.
    19.12.2011 13:03 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    mirec avatar 19.12.2011 07:36 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    To OPRAVDUzničí je spolu zámerne?
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    19.12.2011 07:37 avzgag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    ted meli mythbusters nejaky pruser, nejaka delova koule jim proletela az do mestecka.
    19.12.2011 14:56 ZiGi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    http://www.wired.com/underwire/2011/12/mythbusters-cannonball/

    paci sa mi toto: ... [cannonball] hit a sidewalk, crashed through the front door of a home, traveled upstairs and went through the bedroom of a sleeping couple.

    to znie ako by ta gula mala vlasne zvratene chutky :-)
    Grunt avatar 19.12.2011 19:18 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    Tak, teď na sebe Robert pěkně pleskl, že nesleduje Discovery. Chyba!
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    belisarivs avatar 19.12.2011 21:21 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    Jsem jediny, komu to pripada rozmazanejsi nez obvykle? Docela z toho boli oci. Alespon mne to nedela dobre.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Petr Tomášek avatar 19.12.2011 22:22 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    Mě bolej oči už od rána, tak to nepoznám...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    19.12.2011 23:20 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    nesmíš nad tím Havlem tolik brečet ...
    Bedňa avatar 20.12.2011 08:46 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    Čakal som že tu bude, niečo ako, zo školy.

    "Cívka je jak dívka. Nejdřív napětí a pak proud."
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    2.4.2018 11:48 Altatter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    Your Edward jones account number called for. Edward Jones Account to utilize and with anytime accessibility is easier compared.
    5.4.2018 11:59 denis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 509: Indukovaný proud
    It is a very popular and also well acknowledged mixed program. iReady Login Currently we need to discuss i-Ready Diagnostic, i all set math and analysis.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.