abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
eParkomat, startup z ČR, postoupil mezi finalisty evropského akcelerátoru ChallengeUp!
Robot na pivo mu otevřel dveře k opravdovému byznysu
Internet věcí: Propojený svět? Už se to blíží...
dnes 05:00 | Nová verze

Byla vydána verze 5.0.0 svobodného integrovaného vývojového prostředí KDevelop. Provedena byla refaktorizace kódu. Vylepšena byla jak podpora programovacích jazyků C/C++ (využíván je Clang), tak i Python, PHP a QML/JS. KDevelop byl naportován na KDE Frameworks 5 a Qt 5. Vyzkoušet lze binární balíček s KDevelopem 5.0.0 vydaným ve formátu AppImage.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 19:00 | Nová verze

V březnu 2014 proběhla úspěšná kampaň (zprávička) na podporu vývoje textového editoru Neovim. Jedním z cílů bylo refaktorovat 20 let starý (C89) zdrojový kód editoru Vim. Vývoj Neovimu úspěšně pokračuje. Oznámeno bylo vydání verze 0.1.5.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 17:00 | Zajímavý software

Jednou z novinek v KDE Aplikacích 16.04.0 vydaných v dubnu letošního roku bylo začlenění nové aplikace pro hudební výchovu s názvem Minuet. Sandro S. Andrade se v příspěvku na svém blogu věnuje novinkám v nejnovější verzi Minuetu. Ten je nově dostupný také na Androidu (Google Play). Portaci provedl Ayush Shash v rámci Google Summer of Code 2016.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 17:00 | Humor

Nils Olav, tučňák patagonský ze zoologické zahrady ve skotském Edinburghu, byl včera povýšen do hodnosti brigádního generála. Záznam ceremoniálu na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
včera 06:00 | Nová verze

Vyšel GitLab 8.11. Nadílka novinek je tentokrát opravdu vydatná: Issue Board (kanban implementovaný pomocí labelů), řešení konfliktů při slučování přímo na webu a mnoho dalšího.

Josef Kufner | Komentářů: 6
22.8. 17:45 | Zajímavý článek

Linux Foundation zveřejnila již 7. zprávu o vývoji Linuxu. Jedná se o aktualizovaný přehled statistik zveřejňovaný od roku 2008. Aktuální zpráva je věnována vývoji Linuxu od verze 3.19 do verze 4.7. Infografika. Předchozí 6. zpráva byla zveřejněna v únoru 2015 (zprávička).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.8. 17:30 | Komunita

V Torontu dnes začala konference LinuxCon North America 2016. Microsoft je diamantovým sponzorem. Jednu z hlavních zítřejších přednášek (keynote) bude mít Wim Coekaerts z Microsoftu. Ten byl ještě v dubnu šéfem Oracle Linuxu (zprávička).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.8. 06:00 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve své příznivce na 131. sraz, který proběhne v Praze ve čtvrtek 25. srpna od 18:00 hodin v Pivovarském klubu na ulici Křižíkova 17.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.8. 16:50 | Nová verze

Po vydání linuxové distribuce Linux Mint 18 Sarah s prostředími MATE, Cinnamon a Xfce se vývojáři dostali také k vydání s prostředím KDE. Oznámeno bylo vydání beta verze. Podrobnosti v poznámkách k vydání a v přehledu novinek s náhledy. Linux Mint 18 je podporován do roku 2021.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.8. 16:15 | Komunita

Do zdrojových kódů správce systému a služeb systemd byl začleněn nový nástroj systemd-mount (commit, #3909). Nový mount by měl být k dispozici v systemd 232 [Phoronix].

Ladislav Hagara | Komentářů: 185
Jaké nejnižší rozlišení videa považujete za uspokojivé?
 (0%)
 (1%)
 (14%)
 (65%)
 (17%)
 (1%)
 (1%)
Celkem 84 hlasů
 Komentářů: 5, poslední 22.8. 21:59
Rozcestník
Reklama
Štítky: není přiřazen žádný štítek

Vložit další komentář
Migilenik avatar 17.4.2012 01:51 Migilenik | skóre: 58 | blog: Mig_Alley
Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
a ani zminka o Yogscastu? No teda.
GIMP 2.8 Cage Transformation - what is it good for? http://www.youtube.com/watch?v=S4whULCb8t0
17.4.2012 02:30 cli0n
Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
imho spis na blog, ale nemel bych moc remcat kdyz sem sam zadnej clanek nenapsal :)
Max avatar 17.4.2012 07:31 Max | skóre: 64 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
Hra není na ramku moc nenasytná (cca 150 uživatelů s 4-6GB). To, co jí dělá zabijáckou je vytížení CPU a hdd. Mám zkušenosti hlavně s bukkit verzí, kdy jsem psal management script v bashi pro jeden game hosting. Vlastně uměl vše, backup,restore,počet připojených klientů,zavádění worldu do ramdisku a zpět na hdd, poladění javy a hafo dalších věcí včetně ošetření milionu výjimek.

Java podporuje více threadů, umí pracovat s více jádry, tahle hra, když jsem psal skript, to neuměla a možná to neumí doteď. Takže jedno jádro na 100% a ostatní se flákají. Jediná možnost, nasadit na server desktopový i7 a ještě ho přetočit. Při 30-40 klientech šel SAS disk s výkonem do řiti. V ramdisku hra nemůže běžet donekonečna, páč world tak narůstá, že ramka je po půl roce plná a musí zákonitě přijít SSD disk.

Další problém byl se stopnutím serveru. Někdy se mi to zdálo jako nemožná věc. Třeba na jednom i7 běžely třeba 4 servery. Když se dal stop jednoho, tak začaly povytuhávat ostatní (asi to začaly zabíjet ještě brutálnější diskové operace př stopnutí). Ale horší je, že servery s celkem dost uživateli (třeba 120-150), někdy i jen s 50 uživateli, nešly stopnout (i když běžely na serveru sami). Standardní postupy na stopnutí nefungovaly. Save all proběhl, ale stop už ne, na tom to mohlo viset třeba 10 minut a nic. Jako dobrá kombinace, kdy člověk nepřijde o data, se ukázal save -> následně stop a po 5-10s kill.

On holý minecraft server by neměl být tak zlý, tyto a jiné problémy mohou způsobovat hlavně pluginy, co tam správci serverů cpou a které někdy docela dost zvyšují hw náročnost.

S tím možná souvisí i stabilita, kdy je server málokdy schopen běžet 24hodin aniž by se neposral (nebyl u něj nutný restart). Ono i těch 24hodin je dost, dost klientů vyžadovalo restart serveru třeba po 4 hodinách. Ovšem za takto krátké intervaly mohly pluginy, za ty delší už těžko říci.

Každopádně, bukkit byl a možná je ještě hodně zabugovaný. Otázkou je, kdo s čím máte zkušenosti a s jakým počtem uživatelů? Rád bych věděl, zda je současný stav lepší, nebo je to stále pro game hostingy pěkně na pikaču.
Zdar Max
PS: bude to už asi rok, možná déle, co jsem si s tím hrál...
Měl jsem sen ... :(
Heron avatar 17.4.2012 08:26 Heron | skóre: 50 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
V ramdisku hra nemůže běžet donekonečna, páč world tak narůstá, že ramka je po půl roce plná a musí zákonitě přijít SSD disk.

To tam musíš mít opravdu velké světy. :-)

Max avatar 17.4.2012 10:01 Max | skóre: 64 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
Data jsou uložena standardně v adresáři "world" (jméno jde samozřejmě změnit), což je příznačné, když si každý team buduje svůj vlastní svět :). A člověk by neřekl, kolik dat stačí nasypat do světa 30 trochu zarytých uživatelů :).
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Heron avatar 17.4.2012 20:11 Heron | skóre: 50 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
Kolik? Na mém soukromém serveru jsem si vygeneroval svět world 10k x 10k a má to cca 2.5GB. Což je tak velké, že to uživatelé asi jen tak nepokryjí. World na druhém serveru má po půl roce 520 MB (jen aktivitou uživatelů).
Max avatar 17.4.2012 21:13 Max | skóre: 64 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
Největší world, co vím, že byl hostován na game hostingu měl kolem 50GiB. Ovšem nevím, kolik hráčů a jak dlouho pařili.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
17.4.2012 12:14 hermitek | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
On holý minecraft server by neměl být tak zlý, tyto a jiné problémy mohou způsobovat hlavně pluginy, co tam správci serverů cpou a které někdy docela dost zvyšují hw náročnost.
Vanilla Minecraft server má problém v tom, že není moc vhodný pro hru více hráčů (více než 4 přibližně) – oproti Bukkitu je náročnější na výkon procesoru a navíc jen minimálně řeší administraci serveru v praxi. Bukkit také (dle mé zkušenosti) býval méně zabugovaný (ale netuším, jak to vypadá teď)… Více jader hra podporuje od verze 1.1 (leden 2012). A i když mám jen malý soukromý server, tak mi přijde nesmyslné hovořit o tom, že je minecraft náročný na hdd. I velmi rozsáhlý svět zabere maximálně pár gigabytů. A pokud se používá nějaký plugin, který omezuje hranice světa, tak ani klient s cihlou na klávese po pohyb vpřed ji nepřekročí.
Max avatar 17.4.2012 12:26 Max | skóre: 64 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
Náročný na hdd jsem myslel ve smyslu IOPS. Velikost světa je v řádu GB. U většiny uživatelů se pohyboval kolem 2-5GiB. Narazil jsem i na extrémy typu 50GiB.
To, že MC zabíjí disk díky velkým požadavkům na IOPS, je podle mně jasná chyba programátorů, že více nevyužívají možnosti cachování a různé další optimalizace, aby nesahaly na disk při každý sebemenší blbosti. Díky tomu jde SAS disk do kolen u 20-40 uživatelů (tzn., log plný errorů o slabém systému a TPS blížící se nule) v závislosti na použitých pluginech. Proto je i na wiki bukkitu, nebo kde jsem to viděl, doporučováno umístění wordu v ramdisku (na to jsem přišel a nasadil ještě než jsem o tom někde četl), což u větších wordů a většího počtu serverů není moc možné, takže jedinou možností je SSD disk a počítat s jeho malinkatou životností...

MC pro 4 uživatele je fakt šolíchátko :D, jak už jsme řekl, přes 100 uživatelů s rozumným TPS jsme se dokázali dostat.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
17.4.2012 12:42 hermitek | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
Šolíchátko :-) – ano, nemám zkušenost s většími servery – a umístění worldu do RAM mi přijde rozumné – ale není to imho žádná extra zátěž navíc.
17.4.2012 22:01 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
V ramdisku hra nemůže běžet donekonečna, páč world tak narůstá, že ramka je po půl roce plná a musí zákonitě přijít SSD disk.
Na to by se perfektně hodilo to, co Gigabyte před lety dělal: PCI SSD i-RAM, kde namísto flash pamětí byly normální sloty na DDR paměti (tudíž žádné omezení počtu přepisů). Dalo se do toho nacpat čtyři gigabytové paměti (klidně i pomalé 266MHz, protože se to chovaklo jako SATA I) a dokonce to mělo na desce zálohovací baterii, takže i při výpadku napájení to udrželo v paměti data.

Bohužel v poslední době jsem nic podobného běžně prodávat neviděl, ale i tak si myslím, že vzhledem k nízké ceně levnějších pamětí a rychlejším rozhraním (SATa 3 má 6Gbit/s) by podobná zařízení měla stále smyls, hlavně v podobných případech, kde je úzkým hrdlem spíše latence a počet I/O operací za sekundu než přenosová rychlost a velikost.

Je pravda, že dnes není problém i do desktopové desky nacpat desítky GB paměti a mít ramdisk v nich, ale pokud data nejsou read-only, kazí to nutnost neustále je zálohovat, což je u "hardwarovéhio ramdisku" realizováno vestavěnou baterií. Mimo toho, vychytrale navržený hardware by dokázal dělat ECC i u normálních pamětí, stejně, jako to dělá disk.
17.4.2012 23:39 Zdenek 'Mst. Spider' Sedlak | skóre: 37 | blog: xMstSpider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
i-RAM jsem mel v ruce, W2K3 bootoval asi za 3 sekundy :-)

Dnesni "pokracovatel" i-RAM je podle me PCIex SSD
24.4.2012 15:42 tenlab
Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
Zelezo co by mohlo delat nastupce PCI SSD i-RAM ci konkurenci PCIe moznosti?

Nebo i daaaleko lepsi vlastnosti?

Acard ANS-9010

Dve tyhle deti v HW RAIDu...
17.4.2012 08:32 Bob
Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
Clanek hodny zakladni skoly s radou preklepu? Que vadis Abicko?
17.4.2012 09:43 loki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
Kdyz uz, tak quo :D
Luboš Doležel (Doli) avatar 17.4.2012 09:52 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
Vyšlo to po dohodě s autorem bez nároku na honorář. Nalezené překlepy rád opravím. A ještě raději uvidím kvalitní články, protože těch se krutě nedostává.
Salamek avatar 17.4.2012 10:05 Salamek | skóre: 20 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
jestli se toto da povazovat za kvalitni clanek tak klidne neco rad sepisu :-D
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
17.4.2012 08:39 shrapnell
Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
Take si myslim ze to sem nepatri, je to spis blog. Navic nabada k pripojeni na warez server. Kdyby to byl server kde hraji hraci se zakoupenym Minecraftem, tak by odstavec s registraci atd. nebyl potreba.
Salamek avatar 17.4.2012 08:47 Salamek | skóre: 20 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
Clovek by cekal ze se jedna o clanek o vlastnim serveru, konfiguraci a jine, treba by me zajimalo to zamykani a omezovani zon (ano mam v provozu "privatni" minecraft server, kdybych mohl zamnkout nasi "laborator" tak bych tma klidne pustil dalsi lidi, treba z toho udelal takovy ABC minecraft srv :-D)
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
tajny_007 avatar 17.4.2012 15:49 tajny_007 | skóre: 8 | /dev/null
Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
"zóny" se dají zamknout třeba s pluginem residence (případně towny, ale ten se spíš podle názvu hodí na městečka/vesnice), který je pro toto výborný a dají se při vytvoření zóny nastavit různé věci, jako třeba to, aby nemohl obyčejný hráč chodit po oné zóně, aby se tam spawnovali mobové atd. Je toho hodně, ale tenhle článek je úplně zbytečný, navíc nabádá na warez servery (bez povolení jedné volby v nastavení server.properties se nemůže cracknutý klient připojit) s příkazem /register.
HP Elitebook 8440p
xvasek avatar 19.4.2012 09:43 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
navíc nabádá na warez servery
Mohl bych poprosit o tipy na nějaké newarez české alternativy? Když dám něco do Google, tak mi vyjede hodně hitů a nevím, které servery stojí za to a které ne. Minecraft mám koupený, tak ať to taky využiju.
24.4.2012 17:26 Plazec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
Podivejte se treba na majncraft.cz
17.4.2012 13:03 Jiří Lisický | skóre: 31 | blog: JIL_blog | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše minetest
Někdo psal pod minulým článkem o projektu minetest - GPL variantě napsané myslím v C. Chvilku jsem si s tím hrál a běhalo to pěkně.
Max avatar 17.4.2012 14:25 Max | skóre: 64 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: minetest
A také jsem pod tím článkem psal, že to je sice super rychlé a parádní, ale minecraft nedělá minecraft, ale jeho pluginy, který jsou všechny v jave. MC bez pluginů nikoho nezajímá. Projekt minetest by tedy musel přepsat i dosti pluginů, aby se stal pro hráče zajímavým :-/.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
17.4.2012 21:45 bručoun
Rozbalit Rozbalit vše Re: minetest
Největší problém minetestu je, že ještě nedosahuje ani úrovně minecraft classic, takže jak na tom bude s rychlostí uvidíme nejdřív tak za 2 roky, až bude implementovaná většina plánované funkčnosti. A na to co dneska umí jsou ty nároky celkem velké (1 jádro C2D jelo pořád naplno a paměť narostla až na 150 MB po cca. 5 minutách, pak jsem to vypnul).
18.4.2012 10:29 Ed
Rozbalit Rozbalit vše Re: minetest
Ja to hral par hodin a na mem postarsim klopytaci to jelo docela hezky. Ale protoze tam aktualne nejsou zadni mobove, tak to je trochu o nicem.
18.4.2012 14:52 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: minetest

http://blog.movingblocks.net/ - Moving Bloks neboli Terasology OSS "clon" Minecraftu ..

USE="-gnome -kde";turris
Salamek avatar 18.4.2012 16:31 Salamek | skóre: 20 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: minetest
to je zas java
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
18.4.2012 08:50 Honz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Minecraft - multiplayer z pohledu hráče a admina
Hlavně jestli taky někdo vymyslí bukkake verzi...

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   Powered by Hosting 90 Server hosting
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.