abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:33 | Nová verze

    Svobodný kancelářský balík ONLYOFFICE (Wikipedie) byl vydán ve verzi 9.0. Jak online Docs, tak i offline Desktop Editors. Přehled novinek také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.2.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:55 | Zajímavý software

    XLibre Xserver je fork X.Org Serveru. Enrico Weigelt včera oznámil vydání verze 25.0 se slovy "tento fork je nezbytným, protože je výslovným přáním většiny současné skupiny X.Org (IBM / Red Hat) opustit projekt, nechat ho navždy shnít a blokovat jakékoli podstatné příspěvky, natož nové funkce".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    dnes 00:22 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Bezpečnostní upozornění

    Experti na kybernetickou bezpečnost potvrdili (en) největší dosud zaznamenaný únik dat. Hackeři při něm odkryli skoro 16 miliard přihlašovacích údajů z celého světa včetně účtů společností Google, Apple, Facebook, dalších sociálních sítí nebo některých serverů státní správy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    20.6. 19:55 | IT novinky

    Společnost Meta ve spolupráci se společností Oakley oznámila řadu chytrých brýlí Oakley. První Oakley Meta HSTN si lze předobjednat za 499 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.6. 16:11 | IT novinky

    Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) vyjádřilo podporu předložení projektu AI Gigafactory CZ, který do veřejné konzultace Evropské komise zaslala společnost České Radiokomunikace (CRA) v rámci iniciativy Project AIGF CZ. Jde o významný krok k rozvoji výpočetní infrastruktury pro umělou inteligenci (AI), která je prioritou resortu. Projekt je v souladu s cíli Národní strategie umělé inteligence ČR 2030 a je již součástí návrhu

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    20.6. 13:11 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 154 (pdf). S podtitulem Automatizace domácnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.6. 12:22 | IT novinky

    Americký prezident Donald Trump podepsal exekutivní příkaz, který prodlužuje lhůtu pro prodej amerických aktiv aplikace TikTok vlastněné čínskou společností ByteDance do amerických rukou o dalších 90 dnů. Americký Kongres loni v dubnu kvůli bezpečnostním obavám přijal zákon, podle kterého měl vstoupit v platnost zákaz sítě TikTok v USA v případě, že se prodej neuskuteční do 19. ledna. Trump však v lednu lhůtu pro prodej prodloužil o 75 dnů. V dubnu pak přikročil k prodloužení o dalších 75 dnů, lhůta tak měla vypršet dnešním dnem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    20.6. 12:11 | IT novinky

    Microsoft hodlá zrušit další tisíce pracovních míst, a to především v obchodních odděleních. Předchozí kolo propouštění se uskutečnilo v květnu a dotklo se 6000 zaměstnanců. Vedení firmy již dříve upozornilo, že vzhledem k rozsáhlým investicím do umělé inteligence (AI) se bude snažit omezovat výdaje v jiných oblastech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (57%)
     (29%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 291 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    21.2.2008 00:56 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera: Jon S. von Tetzchner
    Zdá se mi poněkud podivné, že když mám zobrazený český překlad, tak se odkaz na přepnutí na anglický originál zobrazí v češtině a (neaktivní) odkaz na český překlad v angličtině. Nemělo by to být naopak?
    21.2.2008 08:50 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera: Jon S. von Tetzchner
    Ten, kdo čte českou verzi, se česky dozví, co je za odkazem. Ten, kdo čte anglickou, se totéž dozví anglicky.
    xkucf03 avatar 21.2.2008 17:15 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera: Jon S. von Tetzchner
    Mně přijde nejlogičtější, když se názvy verzí zobrazí vždy v daném jazyce - tedy česky a English - ať už se dívám na českou nebo anglickou verzi. Každý si tam najde název svého jazyka, který je mu srozumitelný a může na něj kliknout.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    21.2.2008 21:10 vlasta neubauer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera: Jon S. von Tetzchner
    když zabloudí čech na anglickou nebo angličan na českou verzi, tak by se měl ve svém jazyce dozvědět kudy odtud.

    pokud by byly jazyky tři (nebo víc), tak by bylo jasně vidět, že vaše logika pojmenování verzí je úplně naruby.
    21.2.2008 21:12 vlasta neubauer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera: Jon S. von Tetzchner
    jo a díky vám a jonovi za pěkný rozhovor :)
    21.2.2008 21:17 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera: Jon S. von Tetzchner
    když zabloudí čech na anglickou nebo angličan na českou verzi,
    Proč by se to mělo stát? Anglické zdroje odkazují na anglickou část, české na českou. Návštěvník podle mě nepotřebuje ve svém jazyce vědět, kde zrovna je, ale kam by se dostal, kdyby kliknul na nabízený odkaz. Kdyby bylo jazykových verzí více, tak by IMHO měly být vždy odkazy v jazyce dané verze. Ale naštěstí existuje jednoduchý kompromis - dám tam oba jazyky.
    Hobit avatar 22.2.2008 02:30 Hobit | skóre: 7 | blog: Kdo si hraje, nezlobí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera: Jon S. von Tetzchner
    Neni to o zvyklostech, rodnym jazykem mit napsane, ze za odkazem je to rodnym jazykem? Takhle to spis vypada, ze je autor z jine planety nebo chtel ctenari procisnout sedou kuru mozkovou.

    Mysleni boli. Cvicit lidi odolavat bolesti je chvalihodne, ale velmi nevdecne. ;o)
    21.2.2008 08:32 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera: Jon S. von Tetzchner
    Preco nie je open source? Tak za to jasne hovori uplne posledna veta v jeho odpovedi, na co chodi okolo horucej kase:

    >> a navíc by hrozilo, že se na náš kód někdo podívá a použije ho pro sebe
    21.2.2008 12:50 Vasek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera: Jon S. von Tetzchner
    +1
    xkucf03 avatar 21.2.2008 17:17 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera: Jon S. von Tetzchner
    njn, asi by pak podezřele brzo vyšel IE 8 :-D
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    21.2.2008 08:37 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera: Jon S. von Tetzchner
    To je náhoda. Často se stává, že lidé nahlásí chybu ve Firefoxu i v Opeře zároveň – zvláště bezpečnostní chyby. Když někdo objeví bezpečnostní chybu, tak ji obyčejně vyzkouší ve všech prohlížečích a pak ji nahlásí všude naráz. Kromě toho většinou nic nevydáváme, dokud to neopravil také například Firefox – i když bychom měli opravu připravenou rychleji. Všeobecně se postupuje tak, že se se zveřejněním počká, dokud není problém opraven.
    Zajímavé zejména v souvislosti se zprávičkou Opera: Mozilla zveřejnila popis chyby příliš brzy a související diskuzí. Protože jestli se nepletu, rozhovor je tři týdny starý, takže to určitě není reakce na tuto událost…
    Petr (DotaZ) Jakubec avatar 21.2.2008 09:56 Petr (DotaZ) Jakubec | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera: Jon S. von Tetzchner
    myslim ze opera (minimalne na poli linuxoveho desktopu) ma jeste vice problemu nez jen tento. mozna ne tak fatalni ale urcite dost neprijemne.

    casto (IMHO) je to zpusobeno proste tim ze neni OSS.

    Namatkou je to treba naprosta nesouvislost s desktopem, nedaji se pretahovat linky na plochu.
    nebo volani opery krz shell je utrpeni. s tim myslim ze souvisi i to jak mi opera neustale blazni kvuli zamkum.
    proc mi porad nefunguje vestavena podpora pro video je mi taky zahadou, chvili to fungovalo ted uz zase ne...
    no jako bonus : je stejne lina jako firefox,
    a navic ma neuveritelne pomale GUI - dokonce natolik ze to pri vetsim zatizeni hranici s moznosti ji vubec ovladat.

    myslim ze by se to hodne vylepsilo, kdyby ten kod pripravoval nekdo jiny... s firefoxem takove problemy nikdy nebyly

    (ale taky nikdy nebyl tak inovativni jako opera :-) - jakmile vsak zacne zvetsovat stranku jako celek (.beta3 uz to dela) tak po par upravach a nekolika doplncich jde opera do kytek...uz ji mam plne zuby)
    21.2.2008 10:36 ronny | skóre: 15 | blog: lake bodom | 3nec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera: Jon S. von Tetzchner
    je stejne lina jako firefox,
    a navic ma neuveritelne pomale GUI - dokonce natolik ze to pri vetsim zatizeni hranici s moznosti ji vubec ovladat.
    osobne mam naprosto jinou zkusnost (necham si nacist nejaky script v php, ktery trva dlouho) - firefox lag neda se s nim nic delat.. v opere se lagne jen jedna zalozka ktera to nacita...
    Metal smajdalfe, METAL!
    cezz avatar 21.2.2008 14:41 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera: Jon S. von Tetzchner
    Zvlastne mne sa v podobnej situacii zachova v pohode aj Firefox (ostane visiet len jeden tab) - mozno to chapem nejako inak ako ty..
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    21.2.2008 15:15 ronny | skóre: 15 | blog: lake bodom | 3nec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera: Jon S. von Tetzchner
    ano... muzu ho pouzivat ale operu muzu pouzivat jakoby se nic nedelo.. pricemz firefox je pri tomto nepouzitelny
    Metal smajdalfe, METAL!
    21.2.2008 15:18 srigi | skóre: 10 | blog: sricont
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera: Jon S. von Tetzchner
    Toto si presne trafil. Kvoli tomuto nemozem rychlo po prichode k PC pootvarat taby, tak ze iba vyklikam zalozkovane odkazy pomocou middle-click. FF proste lagne na prvom vytazenom servri. Opera v pohode stiha moje prikazy a este ma dost casu aby zacala rychle servery okamzite renderovat.
    21.2.2008 14:34 Jan Molič
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera: Jon S. von Tetzchner
    S pomalostí GUI nesouhlasím. V tom je u mě opera nejrychlejší, mám běžně otevřeno i 60 záložek a chová se pořád dobře. Pomalost GUI může být dána problémem v ovladači grafické karty - v nějakém článku o QT jsem nedávno četl, že se QT chová velmi pomalu na některých grafických kartách, ale že to není chybou QT, nýbrž právě toho ovladače.
    frEon avatar 21.2.2008 15:03 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera: Jon S. von Tetzchner
    presne, operu pouzivam jiz nekolik let a nikdy jsem nic podobneho s pomalosti nezazil, ikdyz jsem mel otevrenejch 60+ panelu.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    21.2.2008 16:06 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera: Jon S. von Tetzchner
    no jako bonus : je stejne lina jako firefox, a navic ma neuveritelne pomale GUI - dokonce natolik ze to pri vetsim zatizeni hranici s moznosti ji vubec ovladat.
    To neodpovídá mému pozorování.
    Quando omni flunkus moritati
    Petr (DotaZ) Jakubec avatar 22.2.2008 11:16 Petr (DotaZ) Jakubec | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera: Jon S. von Tetzchner
    ze by za timto jevem byly ovladace grafiky se mi nejak nezda... dela mi to na vsech mych osobnich strojich a jsou to i845, ati1250, radeon7000VE, GF6600GT, a sem tam i radeon9200. a navic i na ruznych distrech. od gentoo-like , mandrivu, debian az po ubuntu.

    je ale pravdou, ze QT nepouzivam bezne a cele je to vlastne provozovano obvykle v GTK (gnome, xfce, jwm)

    take bych rekl ze v9,5 se vyrazne zlepsila. alespon prepinani nema to neprijemne zpozdeni. (je to jen okamzik ale uz je proste videt i u 5-8 zalozek)

    myslim ze mi to definitivne vyresi az ff3 ;-)
    21.2.2008 10:25 kain
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera: Jon S. von Tetzchner
    no si sa ukazal. este nam nieco predved. ci uz mama nepusti k prehliadacu?
    21.2.2008 10:26 kain
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera: Jon S. von Tetzchner
    eh to je divne. este ked som to pisal tu bol nejaky skaredy komentar plny invektiv. kde zmizol?
    21.2.2008 10:40 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera: Jon S. von Tetzchner
    Příloha:
    kde zmizol?
    Do /dev/null. Takové věci považujeme za spam. Nějaký zakomplexovaný jedinec občas do diskuzí vkládá příspěvky plné nadávek (viz příloha). To ani nemá cenu cenzurovat, takže to rovnou mažeme. Doporučuji na to neodpovídat - nijak to nepomůže.
    21.2.2008 12:10 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera: Jon S. von Tetzchner
    Jen to jenom k dobru věci.
    22.2.2008 14:47 Brokarna | skóre: 18 | blog: problemy_s_r_o
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera: Jon S. von Tetzchner
    Jsem si vždycky říkal, že tu nikde nevidím spam a podobný ... :-)
    21.2.2008 12:54 fettgesicht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera: Jon S. von Tetzchner
    Když se podíváte do historie, tak zjistíte, že jsme to byli většinou my, kdo jako první přicházel s novými nápady.

    To je myslím docela pravda. Těším se na další novinky.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 21.2.2008 15:12 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše O Opeře Mobile
    Desktopová Opera je fajn, ale ta Mobile (pro Windows Mobile) je docela hrůzná. V 50 % případů korektního ukončení a v 100 % případů nekorektního něco zvorá v adresáři cache4 a příště se nespustí. Musím sestřelit její proces, smazat obsah adresáře a pak jde. A za tohle ještě chtějí platit, tenhle trial mě vážně nepřesvědčil :-(
    21.2.2008 16:00 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera: Jon S. von Tetzchner
    Lidé, mám pocit, že ve Studené Vltavě zas tak moc vody není... by břichem nedřel o kameny. Jo, leda že by hodně pršelo.
    21.2.2008 17:03 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera: Jon S. von Tetzchner
    Ve studené Vltavě je vody dost. A kdyby ta Studená někdy tekla Prahou, tak bude mít vody také dost :-)
    egg avatar 21.2.2008 22:01 egg | skóre: 20 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Otevřené standardy vs. Open source?
    Nechápu, proč von Tetzchner staví otevřený kód proti otevřeným standardům, jakoby to byly dvě alternativy na výběr. Považuji to za pseudoargument. Chápu, že mají důvody své dílo držet pod pokličkou, ale se standardy to přece vůbec nemá co dělat. Nebo mi něco uniklo.
    xkucf03 avatar 21.2.2008 23:08 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otevřené standardy vs. Open source?
    Jo, tohle mě taky zarazilo, nedává to moc smysl. Přijde mi zbytečné to nějak okecávat, prostě nechtějí otevřít zdrojáky, tak nechtějí a nemusí si vymýšlet nějaké pseudodůvody. Otevření by přece nemuselo znamenat, že budou přijímat patche od kde koho, můžou je klidně posílat do /dev/null a vyvíjet si jak byli zvyklí (jen by lidi měli možnost zkontrolovat, co si to na svém počítači vlastně pouští - i to by byl přínos). Jestli se bojí vykrádání kódu, tak ať, napsali si to sami, tak je to jejich rozhodnutí, ale může to říct na rovinu. A jestli tam mají kód ukradený odjinud... to už se tak snadno na rovinu neříká :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Petr (DotaZ) Jakubec avatar 22.2.2008 11:03 Petr (DotaZ) Jakubec | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otevřené standardy vs. Open source?
    naprosto souhlasim, take mi prijde ze nejak zbytecne klickuji... staci rict ze se snazi si svou supr-trupr oper proste chranit. vzhledem k tomu ze jsou obvykle na poli prohlizecu leaderem tak by se to i dalo akceptovat, i kdyz si dovedu predstavit, ze by se mohli chranit i jinak.
    22.2.2008 11:46 werwolf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otevřené standardy vs. Open source?
    Mozna trosku klickuji, ale ma pravdu v tom, ze vyznam open-source je precenovan, prestoze vetsina jeho uzivatelu nejsou programatori a tudiz nejsou schopni se zdrojovym kodem cokoli delat. Z toho pohledu ma Jon pravdu. Zminku o standardech zrejme minil tak, ze by opera klidne mohla vymyslet proprietarni formaty, jako to (v minulosti) delal Microsoft se svym IE.

    Pokud by Opera byla open source, kazdy kdo je toho schopen, by mohl ji mohl upravovat a doplnovat a distribuovat, coz by nemuselo bys spojeno se stejnou urovni kvality, o jakou se Opera snazi a v konecnem dusledku by ji to snad i mohlo ublizit.

    Diskuse je notne poznamenana faktem, ze jeji ucastnici jsou zrejme uzivatele Firefoxu. Opera s necim prijde a nekdo to hned okopiruje a pak "argumentuje", ze Firefox je lepsi. :(
    alblaho avatar 22.2.2008 12:41 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otevřené standardy vs. Open source?
    Jistěže většina lidí nejsou programátoři. Já programátor jsem a prohlížel jsem tak setinu promile kódu, co mi tu běží.

    Ale to nevadí, stačí mi, že to možné je a to snižuje riziko, že mi ten kód někdy uškodí. Pač třeba v RH toho kódu prohlížejí víc a OSS kód málokdy umře, pokud je zájem uživatelů.

    Pokud by Opera byla OSS, používal bych ji raději. Uznávám, že drtivá většina lidí pojem opensource vůbec nepotřebuje. Ale OSS prostě nefunguje na tom, že by všichni museli programovat a všechno prohlížet, ale na tom, že to _je možné_.
    22.2.2008 13:32 werwolf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otevřené standardy vs. Open source?
    Dobre, ale pak je ten argument irelevantni.

    To je jako rici, BMW je lepsi protoze je to BMW a Budvar protoze je to Budvar. Proto ani OSS neni lepsi, protoze je to OSS.

    Pokud prohlidnes nejakou tisicinu procenta kodu nemas sanci potencionalni skodlivost zjistit, ale nejsem programator, mozna se pletu.
    22.2.2008 14:54 I
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otevřené standardy vs. Open source?
    omg, evidentne oba netusite jaka je filozofie Free Software. Vubec nejde o skodlivost / neskodlivost, ale o moznost si kod prostudovat a modifikovat, to closed source nenabizi a vsemi moznymi zpusoby komplikuje / zakazuje.
    xkucf03 avatar 22.2.2008 17:14 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otevřené standardy vs. Open source?
    Jde taky o jistotu do budoucna - když je to opensource, nemusím se program bát používat a stát se na něm částečně závislým, protože vím, že jeho vývoj nikdy neskončí - přinejhorším můžu vývoj převzít já a vyvíjet si program sám.

    (ale u prohlížečů tahle vlastnost není až tak zásadní, jako třeba u middlewaru - tam být závislé na někom třetím a nemít jinou možnost než solit peníze, je peklo)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Sešívaný avatar 23.2.2008 20:24 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otevřené standardy vs. Open source?
    To zní sice pěkně, ale realita je taková, že se přestalo vyvíjet množství open source projektů a nikdo se jich neujal.
    xkucf03 avatar 23.2.2008 20:30 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otevřené standardy vs. Open source?
    Tak to to ne asi nebyl (dostatečný) zájem (program asi nebyl dost užitečný nebo perspektivní - a tak je dobře, že skončil). Protože jinak by se vývoje někdo ujal, nebo by ses ho ujal ty, když ho potřebuješ, nebo by sis zaplatil někoho, kdo ho bude vyvíjet podle tvých potřeb. Aspoň v něčem je ten open source celkem tržní (nekvalitní a neefektivní produkty zmizí a zůstanou ty užitečné).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    24.2.2008 14:39 werwolf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otevřené standardy vs. Open source?
    Moznost vyvijet sam, ci zaplatit nekoho jineho, kdo to umi je moznost ciste teoreticka. Open Source se hodne rozsiril prave proto, ze byl zdarma ne?

    Taky si vsimni, ze MoFu, se vykaslala na Thunderbird, protoze udajne "nebyl tak uspesny jako Firefox. Myslim, ze prave na prikladu Thunderbirdu je videt, ze nemas pravdu a ze Open Source neni zarukou vubec niceho. I kdybych byl programatorem, zreme nebudu mit tolik casu, abych ja sam vyvijel prohlizec dal. Nehlede na to, ze vyvijet prohlizec predpoklada hluboke znalosti nerjruznejsich technologii. Nevim, kdo z vas, by byl schopen implementovat napr. CSS3, nebo SVG, byt jste nekteri.
    24.2.2008 19:19 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otevřené standardy vs. Open source?
    Interpret zvládne napsat snad každý bakalář, který vyleze z české VŠ, kde se učí informatika/informační technologie. Jelikož téměř všechny takové bakalářské obory vyučují jazyky a teorii (součástí je i praxe) překladačů.
    28.2.2008 09:50 marek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera: Jon S. von Tetzchner
    Podla mna by to malo byt: " ... Takže si myslím, že kdybychom otevřeli kód Opery a někteří lidé by se na něj podívali a hned umreli smichy ..." :)
    xkucf03 avatar 28.2.2008 10:24 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opera: Jon S. von Tetzchner
    To by se ti mohlo stát u Firefoxu. Jenže i beztak ho používá víc lidí než Operu :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.