abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:33 | Nová verze

    Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.

    Pavel Křivánek | Komentářů: 6
    včera 04:55 | Zajímavý software

    Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 34
    25.4. 17:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    25.4. 14:22 | Komunita

    Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    25.4. 13:22 | Nová verze

    Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.4. 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.4. 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.4. 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.4. 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (74%)
     (8%)
     (2%)
     (16%)
    Celkem 816 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Zpravodaj o Víně - 355

    10. 3. 2009 | Luboš Doležel | Různé | 3822×

    Wine v minulých letech a v roce 2009. Testovací sada prošla. Wine v Ubuntu. O OpenBSD se zajímáme! DXDiag pro Wine. Pokrok DIB enginu. Skutečný pokrok Wine64. Stav náhrady vertex pipeline. Změny v databázi aplikací.

    Obsah

    Wine v minulých letech a v roce 2009

    link

    Rok 2008 byl pro Wine rokem úžasným - došlo k vydání Wine 1.0, Photoshop CS2 začal pod Wine dobře fungovat a vyšlo CrossOver Games a CrossOver Chromium. Je realistické odhadovat, že v tomto roce vyjde Wine 1.2, které bude bez problémů podporovat (toto už není realistické) DirectX 10 a Win64 a bude mít plně funkční DIB engine. (Na podporu Win64 by vlastně dojít mohlo. O stavu DIB enginu se dočtete dále v článku.) Nyní trochu statistik:

    • Počet commitů v roce 2002: 3094
    • Počet commitů v roce 2003: 3283
    • Počet commitů v roce 2004: 3851
    • Počet commitů v roce 2005: 6006
    • Počet commitů v roce 2006: 8404
    • Počet commitů v roce 2007: 9540
    • Počet commitů v roce 2008: 11307
    • Počet autorů v roce 2002: 185
    • Počet autorů v roce 2003: 166
    • Počet autorů v roce 2004: 183
    • Počet autorů v roce 2005: 211
    • Počet autorů v roce 2006: 197
    • Počet autorů v roce 2007: 217
    • Počet autorů v roce 2008: 234

    Testovací sada prošla

    link

    Od začátku tohoto desetiletí (nebo tak nějak, prostě už je to dlouho) komunita Wine udržuje sadu testů pro ověřování funkčnosti Windows API. Jde v podstatě o to, že si vývojář zjistí, jak by určitá funkce měla fungovat, a pak napíše test, který ověřuje, že se funkce chová správně v mnoha různých situacích. Tento test následně může být spouštěn pod Windows (aby se ověřilo, zda test reprezentuje to, jak se funkce chová pod Windows) i pod Wine, aby se zajistilo, že jsou výsledky Wine stejné jako výsledky Windows. Navíc se tak dají odhalit regrese.

    Sada testů Wine se za ty roky naštěstí pořádně rozrostla. Bohužel se mnoho testů pod Wine rozbilo, takže nikomu kromě jediného člověka na světě nefungují. Tím šťastlivcem je Alexandre Julliard. Všichni ostatní vždy měli kupu selhání, což vedlo k regresím v řadě částí Wine. Při přípravách na Wine 1.0 se úsilí hodně soustředilo na to, aby testy fungovaly všem. To spolu s nástrojem Patchwatcher vedlo k zásadnímu nárůstu úspěšnosti. Nyní už existují tři stroje, kde testy prochází (Alexandrům, Stefanův a nyní Alasdairův).

    Podíveje se na úspěšný běh u Alasdaira Sincalira na jeho laptopu s Fedora 10. Z odkazované stránky nemusí být jasné, co úspěšný průchod znamená. Pokud se zahrabete do statistik Wine, uvidíte, že jeden sloupeček má oranžovou hlavičku. Jde o jedinou oranžovou hlavičku, vše ostatní je červené. Oranžová znamená, že žádné testy neselhaly. Hlavička ještě není žlutá nebo zelená, protože některé testy se přeskakují.

    Wine v Ubuntu

    link

    V průběhu prosince se hodně mluvilo o práci, kterou dělal Scott Ritchie - ten měl nápad integrovat Wine do Ubuntu Main. Jeho počáteční návrh je moc dobré čtení. Scott má zjevně vysoké cíle:

    Wine má také velký potenciál stát se platformou pro portování aplikací. Teoreticky nám nic nebrání v tom, abychom používali Wine k balíčkování aplikací z libovolného softwaru, který byl dříve jen pro Windows; Google toto už předvedl u Picasa, my bychom to mohli dotáhnout dále a zbalíčkovat vše od open source eMule až ke komerčnímu daňovému softwaru. S vhodnými balíčky by instalace a používání bylo pod Ubuntu snazší než pod samotnými Windows.

    Reakce na tento nápad jsou smíšené. Většině uživatelů Linuxu/Ubuntu se to líbí, ale jsou to určité obavy ze strany vývojářů a lidí z Ubuntu QA ohledně toho, jak to uživatelům nakonec bude fungovat. Dan Kegel spustil podobné vlákno na Wine-Devel. Diskuse byla plná nadějí a obsahuje různé nápady, jak by se věci měly udělat. Jeden z těch zajímavějších nápadů přednesl Reece Dunn:

    Bylo by užitečně, aby byly winetricks distribuovány v podobě balíčku deb/rpm, aby se to dalo snadno instalovat a mít to aktualizované/spravované správcem balíčků. To by poskytlo základní podporu pro instalaci aplikací spouštěných pod Wine přes deb/rpm balíčky (které by závisely na winetricks a wine).

    Každá aplikace by pak použila winetricks (a libovolné podpůrné skripty, které poskytuje - podobně, jako to dělá PlayOnLinux) a dodala skripty install.sh a uninstall.sh. Tyto skripty by pak mohly být spuštěny přes před/po instalační/odinstalační procedury v deb/rpm balíčcích pro provedení instalace.

    Co se skriptů install.sh a uninstall.sh týče, bylo by užitečné poskytnout mechanismus v AppDB, který by umožňoval jejich vytváření a úpravy správcům/uživatelům aplikací. Bylo by pak nutné zařídit jejich agregaci a správu verzí.

    Navíc, abychom usnadnili vytváření balíčků, by mohl existovat konfigurační soubor, který by generoval data pro deb a rpm a sestavoval výsledný balíček za pomoci příslušných nástrojů. Tato informace (spolu s tím, s jakou verzí Wine aplikace dobře fungovala) by dokonce mohla být extrahována z AppDB samotné, a tudíž by zmizela nutnost mít konfigurační formáty balíčků specifické pro Wine.

    Scott Ritchie strávil hodně času analyzováním, co se musí udělat, aby byla výsledkem kvalitní integrace Wine do Ubuntu. Problémem jsou vždy samotné detaily integrace. Scott má vlastní wiki stránku, která odkazuje na specifikace Lepší integrace Wine a Nejlepší integrace Wine. Navíc existuje Wine Ubuntu tým, ke kterému se můžete připojit, pokud chcete vypomoci.

    O OpenBSD se zajímáme!

    link

    Sem tam se vynoří problematika Wine na jiných platformách než Linux. Jak v tomto zpravodaji, tak na WineConf se zdůraznilo, že komunita vývojářů Wine je ochotna podporovat ostatní platformy a také se o to maximálně snaží. Omezujícím faktorem jsou jednoduše vývojáři, kteří by dělali na takových platformách testování. Výtažek z Wine-Devel:

    Někteří z uživatelů se snaží zařídit, aby se Wine podařilo nainstalovat na OpenBSD. Nejprve je samozřejmě potřeba, aby se to na OpenBSD vůbec zkompilovalo...

    Je možné hlásit chyby na této platformě? Při rychlém prohledání Bugzilly jsem žádné chyby na OpenBSD nenašel.

    Stav věci: zatím se to nezkompiluje čistě a ./configure nerozpozná spoustu knihoven, které jsou ve skutečnosti přítomny.

    (Uvědomuji si, že spouštění Windows na OpenBSD může způsobit explozi hmoty-antihmoty, když se tyto dva bezpečnostní modely setkají... ale má to *hackovací hodnotu*!)

    Odpověděl Austin English, nadšenec do bugů Wine:

    Chyby v kompilaci zadávejte, pokud jste si jisti, že jde o chyby ve Wine a ne v OpenBSD.

    Kai Blin:

    Jde o platné bugy, ale připravte se na hodně práce, pokud to vývojáři nemohou otestovat na vlastních strojích. (Přinejmenším já nemám volný čas na to, abych si hrál s OpenBSD.) V podstatě nejlepším způsobem, jak zařídit podporu nového, neobvyklého POSIXového OS ve Wine je zařídit, aby se někdo, kdo rozumí programování na daném OS, začal věnovat Wine nebo alespoň úzce spolupracoval s vývojáři Wine. To je způsob, jakým se před časem opravilo FreeBSD, aby lépe vyhovovalo potřebám Wine. Pokud si dobře vzpomínám, tak to vyžadovalo několik patchů do jádra FreeBSD, takže pokud jádro OpenBSD postrádá funkce, které Wine potřebuje, budete si asi muset promluvit s lidmi z týmu OpenBSD, aby je doplnili.

    Austin mezitím potvrdil svůj zájem o nalezení chyb OpenBSD a nedávno zaslal řadu různých patchů, které opravují kompilaci na nelinuxových x86 strojích.

    DXDiag pro Wine

    link

    Dan Kegel opět navrhl, že by Wine mohlo mít nástroj podobný DXDiagu a že by implementace takového nástroje mohla být dobrým studentským projektem.

    Ahoj, přijde mi zvláštní, že Wine ještě nemá nástroj jako dxdiag. Lidé si často stěžují, že jim grafika nefunguje, a my jim musíme říkat, aby spustili glxgears jako diagnostický nástroj. Bylo by smysluplné implementovat vlastní program dxdiag? Tohle vypadá jako fajn studentský projekt.

    Několik vývojářů a expertů na D3D pak sdělilo svůj názor. Roderick Colenbrander:

    Na Windows je hlavním úkolem dxdiagu zobrazit nějaké diagnostické informace a spustit nějaké naprosto základní síťové, zvukové a 3d testy. V případě Wine by testování 3D bylo nejdůležitější funkcí, ale nejsem si jist, jestli je to tak užitečné. Pomalost může mít všelijaké důvody např. že nejsou nainstalovány 3d ovladače, že se používá nepřímé renderování, chyby ovladačů (např. fglrx přecházející zpět na nepřímé renderování kvůli problémům s virtuální pamětí ve Wine), používání kompozitního správce oken a ještě více. Většinu těchto informací není možné získat přes Win32 API nebo bychom potřebovali interní API.

    Myslím si, že by bylo lepší napsat skript 'wine3ddiag', který by použil glxinfo, glxgears a který by mohl zjistit, jestli třeba neběží compiz.

    Henri Verbeet:

    Pokud je ten student, o kterém mluvíme, schopný, proč ne. Jak už zmínil Chris, myslím si, že hlavním využitím takové aplikace by bylo vypsání informací jako podporované schopnosti (caps), formáty textur apod. v případě D3D a podporovaná rozšíření, formáty pixelů, různá omezení, řetězce od ovladačů apod. u OpenGL. Asi by bylo užitečné vypsat nějaká nastavení registrů jako například všechno pod HKCU\Software\Wine\Direct3D. Mohli bychom přidat nějaké testy pro detekci, zda funguje základní D3D, ale řekl bych, že to samo o sobě neříká víc než glxinfo a glxgears.

    Dalším krokem je zjistit, která konkrétní volání jsou nutná pro získání těchto informací. Dan Kegel:

    OK. Můžeš sestavit seznam hlavních volání Win32 API, která by měla používat taková aplikace pro získání informací?

    Opět Henri:

    Pro d3d9 by asi šlo o IDirect3D9::CheckDeviceFormat(), IDirect3D9::CheckDeviceMultiSampleType(), IDirect3D9::EnumAdapterModes(), IDirect3D9::GetAdapterIdentifier() a IDirect3D9::GetDeviceCaps(). Ddraw a d3d8 by měla mít podobné metody, nejsem si úplně jist v případě dxgi/d3d10.

    U OpenGL je DescribePixelFormat() a glGetString() s různými konstantami jako GLRENDERER, GL_VENDOR, GL_VERSION a GL_EXTENSIONS. Limity se typicky získávají přes glGetIntegerv() nebo glGetFloatv() pomocí odpovídající konstanty.

    Tato větev konverzace asi umřela (ale snad na ni nějaký student naváže). Stefan Dösinger později diskutoval jiný přístup k těmto nástrojům ve Wine.

    Myslím si, že bychom měli zůstat co nejblíže tomu, jak fungují nástroje pro Windows, a vyhnout se vymýšlením příliš mnoha věcí specifických pro Wine. Takto já rozumím nástrojům pro Windows:

    • dxdiag.exe: Vypíše informace o DLL, má velmi jednoduché testy pro ddraw, d3d, dsound, dmusic a dplay. Testy ukazují jen to, zda lze vytvořit zařízení a jestli se dá vykreslit krychle. Toto by mohlo detekovat, zda chybí knihovny OpenGL, ale nebude možné rozpoznat mezi přímým a nepřímým renderováním (dxdiag to přes Win32 API skutečně nedokáže zjistit).
    • dxcapsviewer.exe: Tato aplikace vypíše všechny příznaky schopností (capability flags), které ddraw, d3d8, dsound apod. indikují. Jde o součást dx sdk, ale nevidím problém v tom, aby se to implementovalo. Dříve či později bychom naklonovali i ostatní nástroje z dx sdk jako vsa.exe, psa.exe a fxc.exe (asemblery a kompilátory shaderů).

    Jiným návrhem funkčnosti je umožnit import exportů příznaků schopností ddraw, d3d8 a d3d9 z dxcapsviewer, aby pak Wine tyto příznaky předstíralo. Toto by mohlo pomoci s laděním problémů s kompatibilitou příznaků.

    • pixwin.exe je rovněž zajímavé. Umožňuje nahrát něco jako +d3d9 trace na Windows a uložit to pro rekapitulaci. Nativní verze v současnosti pod Wine nefunguje, ale myslím si, že je to opravitelné. Podobný nástroj by mohl být užitečný ke (1) zjištění, zda log nahraný na Windows vede ke stejnému výstupu jako ve Wine, a (2) zjištění, zda aplikace pro Windows provádí stejná volání pod Wine jako pod Windows (např. pro detekci problémů se schopnostmi (caps)).

    Pokrok DIB enginu

    link

    Massimo Del Fedele tvrdě pracuje na novém DIB enginu za použití kusů kódu od Jesse Allena a Huwa Daviese. Alexandrovi se zatím Jessova ani Huwova implementace nelíbila. Zatím ještě nevíme, co si Alexandre bude myslet o tomto pokusu. Massimo nahlásil nějaký ten úspěch ve skutečných aplikacích (což je něco, s čím měli ostatní problémy).

    Jak začíná být můj DIB engine postupně použitelný (už jej pro svou práci používám v Autocadu), uvažuji, že bych zveřejnil patche. Protože to zatím ještě není kompletní, přemýšlím nad zařazením způsobu, jak jej zapnout přes registr nebo hodnotu prostředí:

    export WINEDIB=ON pro zapnutí
    export WINEDIB=OFF pro vypnutí

    Pokud neexistuje žádná taková proměnná, zkontroluje se klíč v registru (rád bych slyšel návrh, kam jej umístit). Pokud není žádná proměnná, ani položka v registru, bude engine zakázaný (prozatím), neboť je tu pro testovací účely.

    Jak bych to měl zveřejnit? Jeden obrovský patch, 2 patche, jeden s (malými) změnami v gdi32 a jiný velký se samotným enginem, nebo spoustu malých patchů? Je správné to poslat do wine-patches?

    Skutečný pokrok Wine64

    link

    Pokrok Wine ve schopnosti kompilovat pro 64bit a spouštět nativní aplikace Win64 se v posledná době dostal do titulků mnoha článků. Mnoho velkých překážek bylo odstraněno. Maartenovi funguje řada testovacích aplikací a Dan Kegel má novou wiki stránku s informacemi, jak si zkompilovat Wine64 sám. Na stránce testů Wine je k dispozici i 64bitová verze winetest. Když už jsme u testů, Wine64 prochází velkou částí testovací sady. Dan Kegel:

    Aktualizoval jsem wiki stránku Wine64 s jednoduchými instrukcemi (díky Maartene!), jak sestavit Wine s podporou 64bit a vyzkoušet 64bitového Pacmana (který funguje!).

    A pak jsem spustil "make -k test".

    Překvapivě mi 260 testů podle find . -name '*.ok' | wc prošlo a podle grep ok.*Error test.log | wc -l jich jen 128 selhalo.

    Dámy a pánové, věřím, že je čas přidat 64bitový winetest.exe do denního sestavování a zařídit, aby se data 64bitových testů ukazovala na test.winehq.org. To by nám umožnilo zlikvidovat chyby v testovací sadě na 64 bitech. (Ano, vím, že gcc s wine64 ABI ještě není vydané a jsou tam problémy s ošetřováním výjimek, ale i tak to snad stojí za to...)

    Stav náhrady vertex pipeline

    link

    V posledních zpravodajích se hodně psalo o náhradě vertex pipe line od Stefana Dösingera. Bohužel pro vás máme špatné zprávy: Stefan poslal práci na nové pipeline k ledu. Ukázalo se, že nový design nepřinesl značný nárůst výkonu a v mnoha situacích byl nakonec pomalejší než originál. Stefan:

    Jsem si jist, že můj kód je možné zoptimalizovat (kód u osvětlování je *strašný*), ale určitě to věci zkomplikuje, pokud bych ohledně výkonu od začátku musel být skutečně vybíravý, abych se vyhnul regresím.

    Změny v databázi aplikací

    link

    Změny od správců programů

    link
    ProgramPůvodní stav/verzeNový stav/verzeZměna
    Sid Meier's Civilization III Play The World 1.27f Gold (1.1.0) Silver (1.1.14) -1
    winibw 3.1.6.2 Platinum (0.9.30) Bronze (1.1.10) -3
    Dreamweaver MX 2004 Platinum (1.0.0) Silver (1.1.10) -2
    IL-2 Sturmovik 1946 (4.08m) Silver (1.1.15) Gold (1.1.16) +1
    Supreme Commander SC 1.x.3xxx Bronze (1.1.10) Gold (1.1.15) +2
    Powerslide 1.02 Gold (0.9.2) Garbage (1.1.13) -3
    Sid Meier's Civilization IV : Colonization 1.0 Garbage (1.1.0) Gold (1.1.14) +3
    Dawn of War: Dark Crusade 1.2 Platinum (1.1.10) Silver (1.1.14) -2
    Bejeweled 2 Deluxe 1.0 & 1.1 Platinum (1.1.13) Garbage (1.1.14) -4
    MSN Messenger Service 7.0 Silver (1.1.12) Garbage (1.1.16) -2
    Battleships Forever 0.68 Garbage (1.0.0) Platinum (1.1.12) +4
    Yabause 0.9.4 Bronze (0.9.60) Silver (1.1.14) +1
    Civilization: Call to Power 1.2 Garbage (1.1.1) Bronze (1.1.10) +1
    Lemmings Revolution 1.0.0.1 Bronze (1.0.0) Silver (1.1.14) +1
    Microsoft Flight Simulator '95 (Windows) Garbage (1.1.13) Bronze (1.1.14) +1
    Medal of Honor: Allied Assault 1.1 Gold (1.1.11) Bronze (1.1.14) -2
    openCanvas Plus 4.5 Bronze (0.9.57) Gold (1.1.14) +2
    FL Studio 8.0 Bronze (1.0.0) Garbage (1.1.14) -1
    Family Tree Maker 2006 Bronze (1.1.15) Silver (1.1.16) +1
    UFO: Aftershock 1.2 Bronze (0.9.61) Silver (1.1.14) +1
    SpongeBob SquarePants: The Movie 1.0 Platinum (1.1.1) Gold (1.1.15) -1
    Patrician III: Rise of the Hanse 1.1 Gold (1.1.11) Platinum (1.1.15) +1
    Sun Java SDK 1.4.1 Bronze (0.9.12) Silver (1.1.13) +1
    Dynasty Warriors 4 Hyper 1.0 Garbage (1.1.11) Bronze (1.1.13) +1
    Prison Tycoon 3 3 Garbage (0.9.50) Platinum (1.1.14) +4
    Red Baron 3D 1.0.7.8 Gold (0.9.30) Platinum (1.1.9) +1
    007: Nightfire 1.1 Garbage (0.9.61) Gold (1.1.15) +3
    Guitar Pro 5.x Silver (1.1.13) Garbage (1.1.15) -2
    Quicken 2009 Home & Business Bronze (1.1.13) Gold (1.1.16) +2
    Rise of Nations Thrones and Patriots Demo Gold (1.0.0) Bronze (1.1.16) -2
    Tron 2.0 1.042x Bronze (1.1.1) Garbage (1.1.14) -1
    Final Fantasy XI Online PlayOnline Viewer and Tetr... Garbage (1.1.0) Gold (1.1.14) +3
    Battlefield Vietnam 1.0 Garbage (1.1.12) Gold (1.1.13) +3
    Nostale 20080827 Gold (1.1.14) Garbage (1.1.15) -3
    Tachyon: The Fringe 1.00.00.36r Bronze (1.1.1) Gold (1.1.14) +2
    Crysis Crysis Warhead 1.x Silver (1.1.11) Garbage (1.1.15) -2
    Platypus 1.0 Garbage (1.1.10) Bronze (1.1.15) +1
    RuneScape Client 1.0 Garbage (1.1.0) Gold (1.1.14) +3
    AOLpress 2.0 Garbage (0.9.41) Gold (1.1.15) +3
    Drakensang: Das Schwarze Auge Demo Garbage (1.0.0) Silver (1.1.14) +2
    JCreator 3.50.013 Silver (1.0.1) Platinum (1.1.13) +2
    Descent: Freespace - The Great War GOG Version 1.0... Gold (1.1.12) Platinum (1.1.15) +1
    The Saga of Ryzom FV 1.3.1 Gold (1.1.12) Garbage (1.1.15) -3
    CubeCafe PCEditor 1.2.xx Bronze (1.1.14) Platinum (1.1.15) +3
    Shaiya latest version Bronze (1.1.13) Gold (1.1.9) +2
    Bejeweled Deluxe 1.87 Platinum (1.1.13) Garbage (1.1.14) -4
    Remote Administrator (radmin) 2.2 Gold (0.9.40) Silver (1.1.13) -1
    Europa Universalis Rome Demo Garbage (0.9.60) Gold (1.1.14) +3
    SlingPlayer 1.5 US Gold (0.9.57) Silver (1.1.14) -1
    No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way Mu... Bronze (0.9.42) Silver (1.1.15) +1
    Drakensang: Das Schwarze Auge 1.0 Garbage (1.1.0) Silver (1.1.14) +2
    Cake Mania 1.0 Bronze (0.9.51) Garbage (1.1.15) -1
    Half-Life 2 Retail (32-bit) Garbage (1.1.12) Platinum (1.1.13) +4
    Europa Universalis Rome v1.x Garbage (0.9.60) Gold (1.1.14) +3
    Garry's Mod 11 Silver (1.1.13) Gold (1.1.14) +1
    Age of Mythology Gold Silver (0.9.48) Gold (1.1.14) +1
    Comanche 4 1.0.1.15 Gold (0.9.50) Garbage (1.1.14) -3
    Silent Hill 3 1.X Garbage (1.0.0) Bronze (1.1.14) +1
    Command & Conquer: Red Alert 3 Public Beta: 1.x Garbage (1.1.0) Silver (1.1.14) +2
    Chessmaster 10th Edition 1.x Garbage (1.1.14) Bronze (1.1.15) +1
    MSN Messenger Service 8.1 (Windows Live Messenger) Garbage (1.1.13) Bronze (1.1.16) +1
    Atari Scrabble Online 1.0 Platinum (1.0.0) Garbage (1.1.15) -4
    Zuma Deluxe 1.0 Gold (1.1.12) Garbage (1.1.14) -3
    Family Feud 1.0 Garbage (1.1.10) Gold (1.1.15) +3
    Supreme Commander FA 1.x.3xxx Silver (1.1.14) Gold (1.1.15) +1
    Seven Kingdoms II: The Fryhtan Wars 1.x Bronze (0.9.27) Garbage (1.1.14) -1
    Audiosurf Steam 2009-01-25 Gold (1.1.13) Silver (1.1.14) -1
    GURPS Vehicle Builder 2.02 Bronze (0.9.12) Platinum (1.1.9) +3
    Celková změna +30
           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Jardík avatar 10.3.2009 00:34 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 355
    Tak jsem ten winetest z prdele spustil na Windows a začalo to dělat sračky, jako např. tisk, pokus o instalaci sraček (kterou systém správně zakázal, protože UAC).

    Dále chci rejpnout do composite. Proč je to v Linuxu stále takový problém. Pokud je spuštěné compozite, tak se všechny 3d aplikace (hlavně ne-fullscreen, ale fullscreen také, strašně moc zpomalí. Ve Windows s composite (aero) dojde sice ke zpomalení také, ale naprosto minimálnímu, někdy dokonce k žádnému. A u fullscreen 3d aplikací (hry) se aero dočasně deaktivuje, což je naprosto logické, v Linuxu toto prostě postrádám.
    Věřím v jednoho Boha.
    Kamil Páral avatar 10.3.2009 00:50 Kamil Páral | skóre: 13 | blog: Kamil Páral | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 355

    To je zajímavé, že když jsem na Vistách zkoušel Lightsmark, tak ve fullscreenu je rozdíl mezi standardním nastavením a ručně vypnutým Aerem asi 15%. Tudíž se automaticky nevypíná (jak píšeš), a taky se mi to nezdá jako minimální zpomalení. Je pravda, že Compiz je na tom podobně.

    peYko avatar 10.3.2009 14:52 peYko | skóre: 8 | blog: /dev/null | Žilina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 355

    vypina sa automaticky ked treba, skus si pustit mplayer alebo hocijaku starsiu 3d hru... pri crysise sa nevypina, napriklad.

    ...a je zo mna Liferay koder. | She sells Bourne shells by the sea shore... | Eufory - heavymetal este neumrel :)
    11.3.2009 18:11 Zopper
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 355
    Mám pocit, že to dělá podle kompatibility - jestli systém provádí nějaké testy, nebo má seznam aplikací, kde nemusí vypínat ale nevím.
    10.3.2009 03:54 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 355
    Jardíku, když už cítíš potřebu rejpat, tak aspoň slušně, prosím.
    Milan Lajtoš avatar 10.3.2009 20:15 Milan Lajtoš | skóre: 22 | blog: /blog/babraq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 355
    KWin4 fullscreen aplikácie vyraďuje(?) z kompozitného procesu.

    A kto mi povie ako to vypnúť, tak mu poďakujem. ;)
    “Every great achievement was once considered impossible.”
    10.3.2009 05:29 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 355
    Luboši, v posledních dílech seriálu mi moc chybí tabulky změn od uživatelů. Co se s nimi stalo?
    10.3.2009 08:33 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 355
    Luboš je v tom nevinně: http://bugzilla.abclinuxu.cz/show_bug.cgi?id=1221
    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.3.2009 08:52 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 355
    Svým způsobem za to můžu. Kdybych udělal překlad dřív, nenahromadilo by se tolik změn a vešlo by se to :-)
    pushkin avatar 10.3.2009 07:26 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 355
    Když už jsme u toho DirectX ... docela by mě zajímalo, jestli se něco delá s tímhle bugem. Osobně si myslím, že v tom bude jenom nějaký fígl v registrech, ale i to je nad moje schopnosti a nějaký účinný workaround jsem na to nenašel...
    10.3.2009 15:31 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 355

    Promiňte, chybí mi to tu.

    Běží?

    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.3.2009 15:33 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 355
    Jak to tu může chybět, když se to tady nikdy neprobíralo.
    10.3.2009 23:05 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 355

    Uz `sem to komusi "vycital" pod cedegou nebo cim...  ti lidi nemaji cit.

    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    10.3.2009 20:19 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 355
    kdo kam?

    mozne ze bezi, mozna ze nebezi. Vtip je v tom ze uz to davno neni potreba. Jednak uz existuje linuxovy klon a za druhe ha zupahypa vlna odeznela a uz po tom nestekne ani pes.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    vain avatar 11.3.2009 07:40 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 355
    Vtip je spíš v tom, že nechápu, proč se tak řeší taková s prominutím hovadina. Jo kdyby byl takový hype kolem já nevím Photoshopu (i když ten mám osobně taky zrovna u ři*i, ale dost lidí evidentně ne), tak to pochopím, ale řešit (tak moc) takovou kravinu...
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    11.3.2009 09:35 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 355

    Jedna to nema vybec byt tu, tady je to opravdu OT.

    A druhak ... Vam kuprikladu pocmarane vajca davaji na jare nejak extra smysl? Tradice, no. Ale opravdu ne tu.

    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    11.3.2009 13:23 Mard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně - 355

    Já teda fakt taky ty Bulánky nechápu. Tradice jsou od toho aby se poušovaly.

    Eppur si muove!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.