abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 02:48 | Nová verze

Po půl roce od vydání verze 9.0 (zprávička) byla vydána verze 10.0 zvukového serveru PulseAudio. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 00:33 | Komunita Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 17:30 | Zajímavý článek

Mozilla.cz informuje, že webový prohlížeč Firefox bude od verze 53 obsahovat integrovaný prohlížeč dat ve formátu JSON. Firefox kromě strukturovaného prohlížení nabídne také možnost filtrace a uložení na disk. Dle plánu by měl Firefox 53 vyjít 18. 4. 2017.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 11:00 | Komunita

Členové a příznivci spolku OpenAlt se pravidelně schází v Praze a Brně. Fotky z pražských srazů za uplynulý rok si můžete prohlédnout na stránkách spolku. Příští sraz se koná už zítra 19. ledna – tentokrát je tématem ergonomie ovládání počítače – tzn. klávesnice, myši a další zařízení. Také budete mít příležitost si prohlédnout pražský hackerspace Brmlab.

xkucf03 | Komentářů: 0
17.1. 21:55 | Komunita

Nadace pro svobodný software (FSF) oznámila aktualizaci seznamu prioritních oblastí (changelog), na které by se měli vývojáři a příznivci svobodného softwaru zaměřit. Jsou to například svobodný operační systém pro chytré telefony, hlasová a video komunikace nebo softwarový inteligentní osobní asistent.

Ladislav Hagara | Komentářů: 15
17.1. 16:44 | Nová verze

Byla vydána verze 2.0.0 knihovny pro vykreslování grafů v programovacím jazyce Python Matplotlib (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek a galerie grafů na stránkách projektu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
17.1. 15:33 | Komunita

V australském Hobartu probíhá tento týden konference linux.conf.au 2017. Na programu je celá řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
17.1. 10:20 | Zajímavý článek

Pavel Tišnovský se v dvoudílném článku na MojeFedora.cz věnuje bitmapovým (rastrovým) grafickým editorům ve Fedoře. V prvním dílu se věnuje editorům MyPaint, MtPaint, Pinta, XPaint, Krita a GIMP. V pokračování pak editorům GNU Paint (gpaint), GrafX2, KolourPaint, KIconEdit a Tux Paint.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
16.1. 17:11 | Komunita

Byl proveden bezpečnostní audit svobodného IMAP a POP3 serveru Dovecot (Wikipedie). Audit byl zaplacen z programu Mozilla Secure Open Source a provedla jej společnost Cure53. Společnost Cure53 byla velice spokojena s kvalitou zdrojových kódu. V závěrečné zprávě (pdf) jsou zmíněny pouze 3 drobné a v upstreamu již opravené bezpečnostní chyby.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
16.1. 15:30 | IT novinky

Nadace Raspberry Pi představila na svém blogu Raspberry Pi Compute Module 3 (CM3 a CM3L), tj. zmenšené Raspberry Pi vhodné nejenom pro průmyslové využití. Jedná se o nástupce Raspberry Pi Compute Module (CM1) představeného v dubnu 2014. Nový CM3 vychází z Raspberry Pi 3 a má tedy dvakrát více paměti a desetkrát větší výkon než CM1. Verze CM3L (Lite) je dodávána bez 4 GB eMMC flash paměti. Uživatel si může připojit svou vlastní. Představena byla

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 2
Jak se stavíte k trendu ztenčování přenosných zařízení (smartphony, notebooky)?
 (10%)
 (3%)
 (74%)
 (3%)
 (10%)
Celkem 317 hlasů
 Komentářů: 24, poslední 17.1. 10:14
    Rozcestník
    Reklama

    Dotaz: XGL: hw nároky

    16.5.2006 20:11 ts
    XGL: hw nároky
    Přečteno: 42×
    Mám PC 1200MHz, 256MB RAM a starou TNT Vanta 16MB. Rozchodím na tom XGL v SuSE 10.1?

    Odpovědi

    16.5.2006 20:21 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL: hw nároky
    Zkontroluj seznam podporovaných grafických karet na gentoo-wiki.com.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    David Watzke avatar 16.5.2006 20:24 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL: hw nároky
    Docela o tom pochybuju... hlavně kvůli grafice.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    andree avatar 16.5.2006 20:37 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL: hw nároky
    nechapem na co treba vykonnu grafiku... kvoli zobrazeniu 10-20 trojuholnikov? je pravda ze su na nich dost bigga textury, ale aby to tnt2 nedala aspon na nejakych 30fps... ked uz da q3a celkom dobre - a to ma ine naroky :)
    David Watzke avatar 16.5.2006 20:39 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL: hw nároky
    16MB TNT2 dá celkem dobře Q3A? Tak to je hodně subjektivní názor...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    16.5.2006 20:50 Peter Golis | skóre: 54 | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL: hw nároky
    kolko ludi, tolko chuti. este mam v zivej pameti ako som hral quake I/II cez software renderer a potom ten priepastny rozdiel na Voodoo (rush) pri 640x480. ale Vanta, by som si uz dovolil pochybovat aj ja. ovladace od vyrobcu boli dobre, ale mesa tiez.
    andree avatar 16.5.2006 22:17 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL: hw nároky
    subjektivny nazor.. ja sa o tom hadat nebudem, je mi to uprimne jedno... ale minimalne poziadavky si myslim splna ta grafika dooost dobre... a nie kazdy potrebuje uchvatnych >180 fps (hlavne ked napr. lcd da 60, ze)... ale o to tu nejde, vsak ;-) ide stale o 20 trojuholnikov...
    16.5.2006 23:13 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL: hw nároky
    Dá. A to i na mnohem horších strojích. I na K6-II 500 MHz s 256 MB RAM z toho jde vytáhnout 25 fps (což je hranice plynulosti).
    17.5.2006 00:09 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL: hw nároky
    A hranice hratelnosti je okolo 10 FPS. Když teď vezmu okno a začnu ho rychle šoupat sem a tam, tak jede CPU na 100 % a stejně to nestíhá. Kdybych měl XGL a grafika to akcelerovala, tak by to bylo pocitově stejně pomalý s tím drobným rozdílem, že CPU by se flákalo a tím pádem mohlo počítat něco důležitějšího. A v tom je/bude IMO největší přínos XGL.
    17.5.2006 00:41 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL: hw nároky
    To určitě jo, možná by to bylo i rychlejší - GPU je na obdobný operace stavěný, CPU je univerzálnější.
    Jan Zahornadsky avatar 17.5.2006 03:33 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL: hw nároky
    Grafika výkonná ani tak být nemusí, je však důležité, aby bylo dost paměti na textury a u tohoto kousku se právě o to bojím. Jedno okno může mít klidně 1MB (nekomprimované), takže to moc světle nevidím :-(

    I když je otázka, jak ta karta umí odswapovat textury (do RAM). Ale žiji v domnění, že to umí až modernější karty a navíc i to jen některé.
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    16.5.2006 20:28 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL: hw nároky
    Max avatar 16.5.2006 23:41 Max | skóre: 64 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XGL: hw nároky
    Osobně jsem zkoušel Xgl na 2600+ Sempron + GF2MX400 64MB a jelo to všechno pěkně plynule, zkoušel jsem spouštět i videa, zprůhledňovat a všechno možný a jelo to. Řekl bych, že výkonově by ta tnt měla stačit, druhou věcí je ovšem podpora samotné karty v xgl. Jak už tady padlo, jukni na wiki, tam je seznam podporovaného HW+použité vreze ovladačů. Nebo rovnou stáhni korooru a vyzkoušej si to ;-)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.