Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.
Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.
Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
prosíím:)
Zhodnoťte z bezpečnostního hlediska dvě varianty nasazení služeb pro SMB:
a) společnost se vydá cestou veřejného cloudu
b) společnost se rozhodne veškeré služby poskytovat u sebe na vlastním serveru
tak z bezpečnostního hlediska určitě b.To je nesmysl. Takhle obecně se to říci nedá. Záleží na smlouvách, na garancích, na požadavcích na služby… Zkuste si to porovnat třeba na některých problémových situacích. Pokud budete mít třeba jednoho správce, ten odjede na dovolenou a něco se stane, budete čekat 14 dní, než se vrátí. Pokud to budete odebírat jako službu, budete mít ve smlouvě nějakou dostupnost, pravděpodobně řádově nižší než 14 dní. Nebo pokud vás zasáhne nějaká živelní pohroma, budete mít server a zálohy dostatečně geograficky oddělené, aby aspoň jedno zůstalo nepoškozené? Co se týče přístupu k datům, zaplatíte takové odborníky, kteří budou lepší, než ti, kteří pracují pro nějakého poskytovatele služeb?
Zajímalo by mne, zda bězná smlouva s poskytovatelem cloud řešení zahrnuje v definovaném a objedateli přijatelném čase i migraci obsahu/formy clodu jinam(případně kam), například v případě nastalých existečních(obchodních, provozních) problémů provozovatele. Zatímco osoba správce (aktuální, budoucí) lokálního řešení bude služby poskytovat minimálně do doby dokud je placen, u providera cloudu v problémech ochota individuálního zázkazníka zaplatit stačit nemusí.
Od vyexportovaných dat k běžícímu prostředí může být ještě dlouhá cesta.Což platí pro SaaS i in-house řešení úplně stejně, takže podle toho se asi rozhodovat nebude.
Tiskni Sdílej: