Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.10.38 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.
Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.
Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.
Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.
O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).
Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.
Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
man signal
, Google.
void signal_handler(int signal){ // reakcia na prijatie signalu // man 7 signal, pre popis fprintf(LOG_FILE, "%s INFO: catch signal: \"%s\"\n", time_s(), strsignal(signal)); switch (signal){ case SIGHUP:{ break; } case SIGUSR1:{ break; } case SIGUSR2:{ break; } case SIGPIPE:{ break; } case SIGINT: // Interrupt from keyboard case SIGQUIT: // Quit from keyboard case SIGKILL: // Kill signal case SIGTERM:{ // Termination signal exit(1); } case SIGALRM:{ break; } } } //------------------------------------------------------------------------------------ // zoznam signalov ktore treba po spusteni regnut // pri registracii prechadzam pole cyklom for a ta nula je detekovana ako koniec pola const char SIGNAL[] = { SIGHUP, SIGUSR1, SIGUSR2, SIGINT, SIGQUIT, SIGKILL, SIGTERM, SIGPIPE, SIGALRM, 0}; //------------------------------------------------------------------------------------ // registruj signali a alarm { char i; for(i=0; SIGNAL[i]; i++){ signal(SIGNAL[i], signal_handler); fprintf(LOG_FILE, "%s INFO: Registering signal: %s\n", time_s(),strsignal(SIGNAL[i])); } } // FIXME: tu sa caka na prijatie nejakeho while(1) pause();
fprintf()
v handleru signálu není IMHO příliš šťastný nápad, dokonce i dokumentace k libc se o tom zmiňuje:
This case arises when you do I/O using streams. Suppose that the signal handler prints a message with `fprintf'. Suppose that the program was in the middle of an `fprintf' call using the same stream when the signal was delivered. Both the signal handler's message and the program's data could be corrupted, because both calls operate on the same data structure--the stream itself.
fprintf()
v normálním toku programu a fprintf()
v handleru.
Okrem ineho handler definovany pomocou sigaction moze poskytnut viac informacii. Vid man sigaction
funkcia signal ma nejake nevyhody (ako napr. ze sa musi funkcia zavolat vzdy, pred tym ked chceme signal zachytit - po chyteni teda znovu, ak sa ma znovu chytit)Pokud vím, tak to neplatí všude: /* NOTE some versions of UNIX will reset signal to default after each call. So for portability reset signal each time */
signal
nebrat. Úkol bude kontrolován na Linuxu, FreeBSD a SunOS.
Tiskni Sdílej: