abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 14:00 | Zajímavý článek

David Revoy, autor open source webového komiksu Pepper&Carrot nebo portrétu GNU/Linuxu, zveřejnil na svém blogu recenzi notebooku Librem 13 od společnosti Purism. Používá jej již sedm měsíců a s ním i jako umělec spokojen. Potřebu francouzské AZERTY klávesnice vyřešil přelepkami. Na displej se podíval kalibrační sondou, barvy vyladil pomocí open source softwaru DisplayCAL, v aplikaci Inkscape nastavil zvětšování na 170 % aby 1 cm v Inkscapu byl 1 cm v reálu. Webovou kameru, mikrofon, Wi-Fi a Bluetooth lze na Librem 13 hardwarově vypnout.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
21.4. 23:44 | Komunita

Několik posledních verzí GNOME Shellu obsahuje chybu způsobující memory leak (únik paměti). Viz například videozáznamy verzí 3.26 nebo 3.28. Nalezení chyby #64 a její opravě se věnuje Georges Basile Stavracas Neto v příspěvku na svém blogu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.4. 10:33 | Komunita

V pondělí měl na YouTube online premiéru otevřený krátký 2D film Hero vytvořený v 3D softwaru Blender. Cílem stejnojmenného projektu Hero je vylepšit nástroj Grease Pencil (tužka) v Blenderu 2.8.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
20.4. 23:22 | Nová verze

Byla vydána verze 4.0 kolekce svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku a obrazu FFmpeg (Wikipedie). Přehled novinek v Changelogu (GitHub).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 17:22 | Komunita

Včera vydanou hru Rise of the Tomb Raider pro Linux lze do pondělí 23. dubna koupit na Steamu s 67% slevou. Místo 49,99 € za 16,49 €.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 16:11 | Komunita

Na Humble Bundle lze získat počítačovou hru Satellite Reign (Wikipedie, YouTube) běžící také v Linuxu zdarma. Speciální akce končí v sobotu v 19:00.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
20.4. 15:44 | Zajímavý software

Společnost Apple koupila před třemi lety společnost FoundationDB vyvíjející stejnojmenný NoSQL databázový systém FoundationDB (Wikipedie). Včera byl tento systém uvolněn jako open source pod licencí Apache 2.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 15:00 | Nová verze

Po dva a půl roce od vydání verze 5.7 oznámila společnost Oracle vydání nové major verze 8.0 (8.0.11) databázového systému MySQL (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Zdrojové kódy komunitní verze MySQL jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
19.4. 14:44 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených technologií a otevřeného přístupu na 151. brněnský sraz, který proběhne v pátek 20. 4. od 18:00 hodin v restauraci Benjamin na Drobného 46.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.4. 13:33 | Nová verze

Byla vydána verze 18.04.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Přehled novinek v kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Používáte na serverech port knocking?
 (3%)
 (7%)
 (46%)
 (27%)
 (17%)
Celkem 348 hlasů
 Komentářů: 29, poslední 5.4. 12:25
    Rozcestník

    Dotaz: PHP, Python, C++, .. - ako pristupovat ku korenovej triede?

    22.5.2012 19:22 NitroN2O
    PHP, Python, C++, .. - ako pristupovat ku korenovej triede?
    Přečteno: 531×
    Mam triedu Trieda:
    class Trieda
    {
    	private $premenna;
    	private $kolekcia;
    	
    	function __construct() { $this->kolekcia = new Kolekcia; }
    	
    	function getPremenna() ...
    	function getKolekcia() ...
    	
    	function __get($name)
    	{
    		switch ($name)
    		{
    			case "premenna": return $this->getPremenna();
    			case "kolekcia": return $this->getKolekcia();
    			default: throw new MemberAccessException($name);
    		}
    	}
    }
    ktora obsahuje kolekciu kolekcia:
    class Kolekcia
    {
    	function add(Polozka $item) ...
    	function remove(Polozka $item) ...
    }
    do ktorej sa pridavaju polozky v kazdej polozke by som chcel mat moznost pristupovat k premennej tiredy "Trieda":
    class Polozka
    {
    	function metoda()
    	{
    		echo ...->premenna;
    	}
    }
    Viete mi poradit co najkratsi sposob ako to urobit? Zatial to riesim cez DI, cez konstruktor vkladam vzdy korenovu triedu. To je sice pekne, ale ked bude ta trieda zanorena dajme tomu 10 urovni, tak musim upravovat vsetky "medzi" triedy. Existuje nejaky "krajsi" sposob ako DI?

    Odpovědi

    Josef Kufner avatar 22.5.2012 23:04 Josef Kufner | skóre: 68
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP, Python, C++, .. - ako pristupovat ku korenovej triede?
    A čeho vlastně chceš docílit?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Saljack avatar 22.5.2012 23:12 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP, Python, C++, .. - ako pristupovat ku korenovej triede?
    Navíc co znamená
    PHP, Python, C++, ..
    v javě existuje super, což je právě předek třídy. Spíš by se hodilo přiložit jednoduchý UML diagram, který by znázornil o co se snažíš.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    22.5.2012 23:37 NitroN2O
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP, Python, C++, .. - ako pristupovat ku korenovej triede?
    Nejde o dedicnost, ale o vnaranie objektov.

    Predstavte si nieco podobne ako DOM strom. Objekt obsahuje kolekciu vnorenych objektov a ja chcem pristupovat z vnoreneho objektu(v tej kolekcii) k rodicovskemu objektu(nie v zmysle dedicnosti, ale v ramci hierarchie vnorenych objektov). Poznam jedno riesenie pomocou DI, lenze to je ukecane, a pri kazdej malej zmene musim upravovat hned niekolko tried.

    Ide mi len o design pattern. PHP, Python, C++, .. znamena ze mi to mozete vysvetlit v hociktorom z tychto jazykov.

    Vopred diky.
    Saljack avatar 23.5.2012 00:28 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP, Python, C++, .. - ako pristupovat ku korenovej triede?
    Aha tak to jsem tě blbě pochopil. Nejprve bych se zaměřil na návrh protože jestliže musíš kvůli jedné věci upravovat několik tříd něco je blbě. Já bych to řešil tak, že každý objekt musí dědit od jednoho objektu, který v sobě bude nést ukazatel na předka. A toho předka bych pak nastavoval v právě v metodě add popřípadě odebíral v remove. Jestli to teda správně chápu?
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    23.5.2012 08:37 DK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP, Python, C++, .. - ako pristupovat ku korenovej triede?
    pripadne jeste,co me tak napada, vytvor u vnorenych trid konstruktor s odkazem na vytvorenou tridu (tj pak budes kolekci vytvaret jako $this->kolekce=new Kolekce($this);, kdovi, jestli to bude fungovat, muzes to pekne zacyklit, ale za zkousku nic nedas :)
    rADOn avatar 23.5.2012 17:00 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP, Python, C++, .. - ako pristupovat ku korenovej triede?
    Ide mi len o design pattern. PHP, Python, C++, .. znamena ze mi to mozete vysvetlit v hociktorom z tychto jazykov.
    Když ti to vysvětlím v pajtnu tak to v C++ zaručeně nenaprogramuješ :-)
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    rADOn avatar 28.5.2012 13:24 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP, Python, C++, .. - ako pristupovat ku korenovej triede?
    Jak to tak po sobě čtu tak zní dost plamenně což jsem nechtěl. Vysvětlím – python má (nepříliš známou) vlastnost jménem deskriptory která umožňuje zachytit instanci zevnitř atributu. Takže ukázkový kód v pythonu by toho moc neukázal, jenom nějakou magii uvnitř interpretru.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    23.5.2012 09:38 Mr.S1lent.cz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP, Python, C++, .. - ako pristupovat ku korenovej triede?
    Vzdyt to mas standartni Category -> item model.

    Kategorii vytvoris properties:

    < Category> parent < array: Category> children < array: Item> items

    a pro rychle prochazeni stromem napric nekolika urovnim i pole klicu v kategorii s referencemi, treba:

    < array: (Category + Item)> referencesList

    klice si pak muzes generovat z nazvu kategorii (a subkategorii ) + nazvu daneho itemu, anebo treba mit static id v category + item a incrementovat/decrementovat je pri kazde zmene a navzajem synchronizovat...

    23.5.2012 23:49 l0gik | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP, Python, C++, .. - ako pristupovat ku korenovej triede?
    Úplně tomu nerozumím, zdá se mi, že poněkud mícháš vnořování tříd a dědičnost.

    Obecně, pokud k něčemu přistupuješ, tak bys to tam měl nějak přes DI vložit. Myslím, že žádné jiné řešení prostě nefunguje.

    Akorát můžeš zvážit, zdali má smysl, by Kolekce věděla o třídě (pak to bude posloupnost DI, tzn Položka bude mít metodu getKolekce a kolekce getTrida) nebo ne, v druhém případě pak Kolekci skryješ a vystavíš vlastnosti add a remove přímo v třídě, kde zároveň se správně aktualizuje DI pro vkládanou a odebíranou položku.

    DI je holt ukecaný, ale zpravidla je to i tak ten nejlepší způsob.
    28.5.2012 15:29 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PHP, Python, C++, .. - ako pristupovat ku korenovej triede?
    Kořenová třída není moc šťastný název. Je to spíš nějaký globální stav aplikace, aplikační kontext. Používá se k tomu buď globální proměnná nebo singleton. Obojí jsou návrhové antivzory, tj. jejich použití často svědčí o špatném návrhu. Propagovat to skrze 10 tříd je sice způsob, jak globální objekt nebo singleton zrušit, ale taky to není šťastné řešení. Pátral bych po tom, k čemu vlastně ten kontext v desáté vnořené třídě potřebujete, a zda se to nedá nahradit něčím, co nebude vytvářet takhle dlouhé vazby napříč aplikací a bude lépe odpovídat objektovým principům, že každý objekt má vymezené kompetence. Samozřejmě se může ukázat, že napsat to správně by bylo příliš složité a globální kontext je sice ošklivý, ale napíše se rychle. Problém pak bude s údržbou.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.