abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:44 | IT novinky

    Federální návrh zákona H.R.8250 'Parents Decide Act', 13. dubna předložený demokratem Joshem Gottheimerem a podpořený republikánkou Elise Stefanik coby spolupředkladatelkou (cosponsor), by v případě svého schválení nařizoval všem výrobcům operačních systémů při nastavování zařízení ověřovat věk uživatelů a při používání poskytovat tento věkový údaj aplikacím třetích stran. Hlavní rozdíl oproti kalifornskému zákonu AB 1043 a kolorádskému SB26-051 je ten, že federální návrh by platil rovnou pro celé USA.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 0
    dnes 12:33 | Nová verze

    Qwen (čínská firma Alibaba Cloud) představila novou verzi svého modelu, Qwen3.6‑35B‑A3B. Jedná se o multimodální MoE model s 35 miliardami parametrů (3B aktivních), nativní kontextovou délkou až 262 144 tokenů, 'silným multimodálním vnímáním a schopností uvažování' a 'výjimečnou schopností agentického kódování, která se může měřit s mnohem rozsáhlejšími modely'. Model a dokumentace jsou volně dostupné na Hugging Face, případně na čínském Modelscope. Návod na spuštění je už i na Unsloth.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 0
    dnes 11:00 | Nová verze

    Sniffnet, tj. multiplatformní (Windows, macOS a Linux) open source grafická aplikace pro sledování internetového provozu, byl vydán ve verzi 1.5. V přehledu novinek je vypíchnuta identifikace aplikací komunikujících po síti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 02:22 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 15.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 01:11 | Pozvánky

    Současně se SUSECON 2026 proběhne příští čtvrtek v Praze také komunitní Open Developer Summit (ODS) zaměřený na open source a openSUSE. Akce se koná ve čtvrtek 23. 4. (poslední den SUSECONu) v Hilton Prague (místnost Berlin 3) a je zcela zdarma, bez nutnosti registrace na SUSECON. Na programu jsou témata jako automatizace (AutoYaST), DevOps, AI v terminálu, bezpečnost, RISC-V nebo image-based systémy. Všichni jste srdečně zváni.

    lkocman | Komentářů: 1
    včera 15:44 | Humor

    Český úřad zeměměřický a katastrální zavedl u anonymního nahlížení do katastru nemovitostí novou CAPTCHA ve formě mapové puzzle: nepřihlášení uživatelé musí nově správně otočit devět dlaždic v 3x3 poli tak, aby dohromady daly souvislý obrázek výseče reálné mapy, přičemž na to mají pouze jeden časově omezený pokus. Test je podle uživatelů i odborníků příliš obtížný a na sociálních sítích pochopitelně schytává zaslouženou kritiku a

    … více »
    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 23
    včera 15:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.95.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Zajímavý software

    Mozilla prostřednictvím své dceřiné společnosti MZLA Technologies Corporation představila open-source AI klienta Thunderbolt. Primárně je určený pro firemní nasazení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | IT novinky

    Firma Cal.com oznámila, že přesouvá svůj produkční kód z otevřeného do uzavřeného repozitáře z důvodu bezpečnostního rizika umělé inteligence, která prý dokáže vyhledávat a zneužívat zranitelnosti rychleji, než by je jejich vývojářský tým stíhal opravovat. Zároveň zveřejnila samostatnou, open-source verzi Cal.diy pod licencí MIT, ovšem bez řady původních funkcí. O tom, zda je toto opatření rozumné, existují pochyby. … více »

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 6
    včera 13:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE na Mastodonu oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 26.04. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1345 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    5.1.2006 23:44 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné rozdíly free-mailů
    na centrum ztraci imap, coz je imho docela podstatna vlastnost
    never use rm after eight
    5.1.2006 23:48 johniez | skóre: 17 | blog: xyz | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné rozdíly free-mailů
    Vim o tom, ale na to musí mít člověk asi 10000 kreditů a je to na půl roku... Takže to nemaj všichni : (
    6.1.2006 00:04 Ondrej Sykora | blog: oblok
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné rozdíly free-mailů
    Krome kreditu jde take obednat pres SMS asi za dvacku. No ja mam za ty roky kreditu ze nevim co s nima, takhle aspon nasly nejake vyuziti :)

    Jinak nevim jak je to na centru s POP3, ale IMAP jede z thunderbirda pres SSL bez problemu.
    6.1.2006 00:24 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné rozdíly free-mailů
    Já jsem promrhal kredity na aktivaci velkých (600 MB?) příloh, o kterých jsem vzápětí zjistil, že jsou na úplný hovno a stejně je za pár týdnů (ne)mohli posílat všichni.
    5.1.2006 23:51 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné rozdíly free-mailů
    Všechny freemaily se můžou jít zahrabat, pokud máč lověk někde venku svůj server.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    alblaho avatar 6.1.2006 01:08 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné rozdíly free-mailů
    No jak se to veme. Pochybuju, že si rozběháš něco víc, než IMAP.

    Pochybuju, že si na tvém serveru rozběháš AJAXové prostředí s kontrolou pravopisu v jakémkoli jazyce, automatickým ukládání. A hlavně pořádným vyhledáváním, antispamem, zobrazováním náhledů příloh.
    6.1.2006 01:45 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné rozdíly free-mailů
    IMAPs,POP3s, SMTP AUTH TLS/SSL je samozřejmostí

    Definuj "pořádné vyhledávání".

    Možná, že nebudu mít tak dobrý antispam, ale určitě to nebude nijak tragické... Spamassassin+clamav

    Rozumné filtrování (jako MDA můžu použít buď procmail nebo maildrop)

    Jako klienta používám mutt (na serveru), thunderbirda nebo webmail. Sice nemám ve webmailu ajax s kontrolou pravopisu, ale to mi vůbec nevadí, protože webmail považuju za nouzové řešení.

    Mám vlastní doménu, to je asi tak 100x lepší než nějaký gmail, taky mám nad poštou větší kontrolu, protože sám spravuju smtp server.

    Takové ty kravinky jako webové archivy emailové konference, statistiky čehokoliv, automatické zpracování emailů pomocí vlastních skriptů, možnost vynadat správci systému (sobě :-)) kdykoliv něco nejede jak má.

    Webové rozhraní beru jako velké mínus, protože je dost neefektivní a pokud máš hodně pošty tak jsi v háji. Účet na gmailu mám docela dlouho, protože ho každý vychvaluje, ale nijak mě to neuchvátilo.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    elviin avatar 6.1.2006 10:00 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné rozdíly free-mailů
    Vyhody nesporne, ale proti nim je jedna velka nevyhoda, coz je v souctu ... nevyhoda: penize x cas.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 6.1.2006 10:04 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné rozdíly free-mailů
    hadat se o tom, jestli je lepsi freemail nebo vlastni server se vsim vsudy, je totalni nesmysl.

    Ten, kdo nema cas a chut delat vlastni server (coz je bez diskuse mnohonasobne casove i financne narocnejsi nez zridit si konto na Gmailu), si bude stat za tim, ze delat server je blbost.

    A dalsi, co ma casu habadej, nebo ho to proste jen tak bavi, nebo nevi co s prachama - tak ten samozrejme povazuje za lepsi delat server. Protoze to pro nej neni ztrata casu, ale zabava - ci jeste lepe soucast zamestnani.

    Pozivam Gmail a Centrum a na vlastni mail server se teda ani nahodou nechystam. A to i za predpokladu, ze by to melo nejake technicke vyhody. Protoze mi to proste za to nestoji a nevidim v tom zadnou zabavu.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    6.1.2006 10:57 next | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné rozdíly free-mailů
    Neviem ako Centrum, ale GMail ma v licencych podmienkach o.i. vetu o tom, ze sluzbu mozu kedykolvek bez nahrady zrusit. Osobne by som take nieco na "primarnom" maili zazit nechcel.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 6.1.2006 11:21 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné rozdíly free-mailů
    a je to tolik pravdepodobne, aby to mohlo slouzit jako argument pro spusteni vlastniho mail serveru i presto, ze me jeho provoz nezajima, nebavi a nemam na nej prachy ani cas? Urcite ne...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    6.1.2006 11:58 next | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné rozdíly free-mailů
    Argument "pro" to je. Nakolko zavazny, to si musi kazdy rozhodnut sam.
    6.1.2006 14:06 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné rozdíly free-mailů
    je pravda, že to začal Zdeněk chlubením se, že má server vlastní, ale proč se toho všichni neustále držíte jako hovno košile a třetí variantu okázale ignorujete? proč by výše uvedené mělo být zrovna argumentem pro spuštění vlastního serveru (ano, je to platným argumentem), když existuje řešení, které nevýhodami freemailu netrpí a nevyžaduje žádný vlastní čas na správu - tedy komerční hosting? (jistě, nevyžaduje čas, ale ty peníze ano, to je zas platným argumentem proti němu, nicméně nejde o žádné horentní sumy a leckde dostane kvalitní mail "zdarma" k webhostingu ...)
    6.1.2006 14:27 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné rozdíly free-mailů
    je pravda, že to začal Zdeněk chlubením se, že má server vlastní

    Ukaž mi, kde to píšu.

    Když budu někomu platit za hosting, tak je to někde mezi freemailem a vlastním serverem. Sice nemám tolik možností jako bych se o mailserver staral sám, ale na druhou stranu je to bez starostí a když se něco podělá, tak můžu vzít smlouvu a omlátit ji firmě o hlavu.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    6.1.2006 23:28 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné rozdíly free-mailů
    je pravda, že to začal Zdeněk chlubením se, že má server vlastní

    Ukaž mi, kde to píšu.
    tady: "Mám vlastní doménu, to je asi tak 100x lepší než nějaký gmail, taky mám nad poštou větší kontrolu, protože sám spravuju smtp server." - a z kontextu vyplývá, že nejde jen o smtp ...

    a potažmo ještě tohle: "Všechny freemaily se můžou jít zahrabat"

    a jestli sis vzal osobně to "chlubení" - stavíš tu na odiv něco, co máš a jak je to dobrý ... tím se fakticky vytahuješ nad ty, co jsou odkázáni na nějakej blbej freemail - ale takový vytahování schvaluju, je to výsledek tvojí práce a presentuješ ho věcně
    Když budu někomu platit za hosting, tak je to někde mezi freemailem a vlastním serverem. Sice nemám tolik možností jako bych se o mailserver staral sám, ale na druhou stranu je to bez starostí a když se něco podělá, tak můžu vzít smlouvu a omlátit ji firmě o hlavu.
    přesně tak ... poněkud mě dostalo, jak se do tebe pustili, jako kdyby to byl černobílej problém a možnosti byly jen freemail vs. vlastní, a ty jim za každou cenu cpal to vlastní ...
    6.1.2006 11:51 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné rozdíly free-mailů
    GMail ma v licencych podmienkach o.i. vetu o tom, ze sluzbu mozu kedykolvek bez nahrady zrusit.
    Stejne jako vam bez nahrady muze kdykoliv kleknout vlastni server, coz bych videl jako pravdepodobnejsi udalost nez ze firma jako Google zrusi neco, co planuje teprve naostro spustit, a nejste-li prave pobliz nebo nemate na opravu/nahradu, tak mate po mailech. Stejne tak chystate-li se prestehovat, na delsi dobu do zahranici... starat se o vlastni server taky neco stoji, prinejmensim vas cas a potrebu byt k dispozici.
    6.1.2006 12:01 next | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné rozdíly free-mailů
    GMail je v bete uz pekne dlho :). Ak mi klakne moj server, mozem nadavat len sebe (ako uz nacrtol Zdenek Burda) a je len na mne, ako rychlo to dam do funkcneho stavu. Za vypadok mensi ako 4 dni sa ziadne maily nestratia (pri default nastaveniach MTA), budu dorucene neskor. Tiez je len na mne, kolko zaloznych MTA si vybavim a nakonfigurujem. Ked GMail vypnu, k mailom sa uz nikdy nedostanem. A ked budem zrovna "delsi dobu" mimo, tak ma nemusi zastihnut ani oznamenie o planovanom vypnuti...

    V skratke moja osobna zodpovednost a zaangazovanost vs. pohodlie a spoliehanie sa na firmu, ktora vam oficialne (lic. podmienky) nedava ziadnu zaruku.

    Je to len otazka priorit.
    6.1.2006 13:45 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné rozdíly free-mailů
    A to abych mel vlastni server tak ho musim delat jen pro sebe?
    6.1.2006 10:06 Lukáš Cirkva | skóre: 10 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné rozdíly free-mailů
    Ještě bych dodal s hostovaným serverem mám také zaručenu konektivitu.

    Mám na IMAPu za ty roky desetitisíce mailů převážně z konferencí. Ne všechny maily mám offline synchronizované. Prohledávání těchto mailů přes IMAP vyžaduje propustnost a také jistý procesorový výkon, který na freemailech často není dostatečný.
    6.1.2006 00:04 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné rozdíly free-mailů
    Na webu seznamu nefunguje podpis (patička).
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    6.1.2006 02:24 Sodalite | skóre: 18 | blog: tucnakov | Břeclav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné rozdíly free-mailů
    Na google mail jsem zatím nezjistil, jak smažu všechny zprávy, co mám ve složce, naráz. Nikde jsem tu volbu nenašel. Nejde to, nebo jsem jenom slepý?
    Absolutní pravda je nepoznatelná. Všechny ostatní jsou jenom soukromé lži.
    Isah avatar 6.1.2006 02:36 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné rozdíly free-mailů

    označíš, hodíš je do koše a tam smažeš. Jiné varianty tam v rychlosti taky nevidím.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    6.1.2006 09:05 gajdusek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné rozdíly free-mailů
    Z tech tri jmenovanych jediny gmail neumi https. Seznam vpohode, taky je to nejlepsi fremail(lepsi nez gmail), centrum mizerne, ikdyz driv nez seznam.
    6.1.2006 09:55 noflame
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné rozdíly free-mailů
    Jasně :D

    btw sirky dětem do ruky nepatří ;)
    6.1.2006 10:06 Christof | skóre: 22 | Havířov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné rozdíly free-mailů
    co ze to neumi? https://mail.google.com/mail/
    6.1.2006 10:23 gajdusek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné rozdíly free-mailů
    Ale po prihlaseni to hodi na nesifrovanou verzi, a pak se volne prenaseji vsechny autentitacni udaje ktere lze odchytit a zneuzit stejne jako heslo. Nehlede na vsechny maily.
    6.1.2006 10:29 gajdusek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné rozdíly free-mailů
    Omlouvam se, nehodi, ale postup je stejne mizerny jako u centrumu.
    6.1.2006 10:41 Libor Tvrdík | skóre: 2 | blog: Linuxová kapsička
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné rozdíly free-mailů
    Centrum.cz SSL . Je to ale trochu problematické a neprofesionální. Certifikát má dávno po své platnosti. Přesměrování na Apach Serveru nutí k dvojímu potvrzení. Každý ze strojů (je jich asi 10) má vlastní self-sing certifikát, nefunguje přesměrování v emailu (aktivní linky), při odhlášení jste přesměrování zpět na nezabezpečenou verzi - zkrátka bastl. HelpDesk se k tomu stavu stavý liknavě. Zkuzte to nahlásit, třeba když nás bude víc, dosáhneme uspokojivého stavu - základ je položen, rootCertifikát je k dispozici: Nápověda, úplně dole. Díky za všechny, co Centrum používají.
    6.1.2006 11:17 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné rozdíly free-mailů
    jo, uz sem se s nima dohadoval o tom ze imap server posila certifikat vydany pro jinou domenu, rekl bych ze se to nezlepsilo, ale uz sem to delsi dobu netestoval
    never use rm after eight
    6.1.2006 13:01 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné rozdíly free-mailů
    Centrum ma pokud vim nejake potize s UTF8. Nekdy si s tim poradi, jindy ne.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    6.1.2006 14:02 petr_p
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné rozdíly free-mailů
    IMAP over SSL ma ssl.atlas.cz
    6.1.2006 14:05 fedor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné rozdíly free-mailů
    a co atlas.cz ? IMAP ma, IMAPS ma, HTTPS taky.
    6.1.2006 14:52 Bones | skóre: 15 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné rozdíly free-mailů
    a co atlas.cz ? IMAP ma, IMAPS ma, HTTPS taky.
    Ano, ale ma jednu obrovskou vadu a to, ze jede na Windows. Z tohoto duvodu pro me jakekoliv pripadne vyhody padaji. Jsem spokojen s Gmailem.
    6.1.2006 14:21 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné rozdíly free-mailů
    bla bla SSL bla bla SSL bla bla ... Proto považuji Gmail za nejlepší free-mail
    no, přijde mi toto kriterium poněkud ubohé ...

    btw, k čemu je SMTP over SSL? copak tam posíláš nějaké svoje login údaje? - pak jde ale spíš o ASMTP, ne?

    btw, přijde mi poněkud pokrytecké vyzdvihovat šifrovaný přenos u služby, které uživatel explicitně povolí čtení svých mailů ... když je někdo tak paranoidní, že si myslí, že na každým routeru sedí někdo dychtiv odchytnout jeho heslo(*), jak vůbec může svěřit svoji poštu freemailu?

    (*) nebavím se o obsahu mailu, ten se po netu toulá v nešifrované podobě mezi servery ...
    6.1.2006 15:09 Libor Tvrdík | skóre: 2 | blog: Linuxová kapsička
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné rozdíly free-mailů
    K Vašemu poslednímu bodu bych měl jednu poznámku. Vše je jen o otázce provozu. IMHO, SSL ve free-emailu určitě význam má. Na každém uzlu možná nesedí útočník, ale na uzlu provozovatele rozhodně sedí - viděl jsem logy (jde o mého provozovatele).

    Když získáte anonymní data není to takový význam, jako když získáte data konkrétního uživatele ve vaší síti. Až do dnešního dne, bych o email pro kavola ani nezavadil, teď si ho ale rád s gustem přečtu :) .

    Navíc SSL není jen ochrana před neoprávněným přístupem k informaci, ale i ochrana před neoprávněnou modifikací (nezaměňovat SSL za obecné šifrování!).

    Hezký den.
    7.1.2006 00:04 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné rozdíly free-mailů
    Když získáte anonymní data není to takový význam, jako když získáte data konkrétního uživatele ve vaší síti.
    mno, pokud ta získaná data jsou e-mail, pak ten uživatel příliš anonymní není ...
    Navíc SSL není jen ochrana před neoprávněným přístupem k informaci, ale i ochrana před neoprávněnou modifikací (nezaměňovat SSL za obecné šifrování!).
    správná poznámka ... leč opět to záleží, kde útočník sedí a jaké má možnosti ...

    jsem přesvědčen, že nepoužití SSL jest pouze usnadněním útoku, nikoliv jeho umožněním ...?
    6.1.2006 15:35 johniez | skóre: 17 | blog: xyz | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné rozdíly free-mailů
    Mám dojem, že maily nečtou.

    Všechny free-maily jsou téměř na stejný úrovni, ale jako hlavní mail nepoužívám žádnej z nich. SSL mi přijde celkem důležitý, proto jsem tohle napsal. Nikomu Gmail nevnucuju, jde o můj názor.
    6.1.2006 23:58 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné rozdíly free-mailů
    Mám dojem, že maily nečtou.
    technicky vzato ... "Google is NOT reading your mail." ... nečte a ani nemůže, Google je společnost, ta sama o sobě nic nemůže, příslušnou činnost musí vykonat nějaký člověk nebo stroj, takže formálně nelžou ...

    ... ovšem o kousek dále se dozvídáme upřesnění, že to nedělají lidé nýbrž stroj: "... using a completely automated process"

    mnohem zajímavější je dokument Gmail Privacy policy, kde se lze dočíst například: "Google's computers process the information in your messages for ... and other purposes relating to offering you Gmail.", tedy česky že si to mohou analyzovat jak chtějí

    dále se tam třeba píše, že "We do not sell, rent or otherwise share your personal information with any third parties except in the limited circumstances described in the Google Privacy Policy" a v GPP lze najít: "We provide such information to our subsidiaries, affiliated companies or other trusted businesses or persons for the purpose of processing personal information on our behalf.", tedy česky že osobní informace ochotně "předají" jakékoliv "spřízněné" firmě ...

    celkově je to tedy napsané tak, aby to vypadalo "my nic neděláme", ale pak se tam na konci textu vždy najde nějaká vyjímka, nějaké "except" nebo "other", pod kterou se vejde všechno

    chápu, že vývoj jde kupředu, že seznam činností napsaný dnes může být zítra nedostačující, leč slušná firma toto řeší vydáním nových Podmínek (pak má uživatel možnost odejít - odstoupit od smlouvy), a ne cpaním zadních vrátek do každé druhé věty :-/
    SSL mi přijde celkem důležitý, proto jsem tohle napsal. Nikomu Gmail nevnucuju, jde o můj názor.
    no, já jsem se v nedávný diskusi ptal na to, co má gmail tak atraktivního, že ho všichni chtějí, a kloudný odpovědi jsem se nedočkal ... že je to zrovna SSL mi přišlo ubohý, jednak poněvadž to nabízí každej, se kterým jsem přišel do styku, a jednak protože to není featura, která pálí většinovýho uživatele ...

    (doufám, že toto vrhne trošku světla na styl mého předchozího příspěvku ;-))

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.