abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    5.5. 23:22 | Pozvánky

    Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    5.5. 22:33 | IT novinky

    Dle plánu dnes končí služba Skype. Uživatelé mohou pokračovat v Microsoft Teams.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    5.5. 21:44 | IT novinky

    Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    5.5. 12:33 | Zajímavý projekt

    Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    5.5. 12:11 | Pozvánky

    Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 21:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 541 hlasů
     Komentářů: 22, poslední 5.5. 10:06
    Rozcestník

    Akcelerace Linuxu na GPU

    Phoronix informuje o projektu NVIDIE a Utažské university pro akceleraci Linuxu na GPU. Cílem výzkumného projektu KGPU tak je umožnit, aby jádro přistupovalo k GPU (přes CUDA) jako výpočetnímu koprocesoru a převedlo na něj některé náročné funkce a také zvýšilo paralelizaci. Prvním výsledkem je implementace AES.

    8.5.2011 11:02 | Nicky726 | Zajímavý projekt


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    8.5.2011 11:31 ahoj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace Linuxu na GPU
    Dokud k tomu bude potřeba binární blob, bude to polovičaté řešení.
    8.5.2011 13:58 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace Linuxu na GPU
    Polovičaté to bude, dokud budou binární bloby na linuxu občany druhé kategorie.
    Grunt avatar 8.5.2011 14:12 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace Linuxu na GPU
    Občany druhé kategorie zůstanou dokud se budou chovat tak jak se chovají.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    8.5.2011 15:21 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace Linuxu na GPU
    A to je?
    Grunt avatar 8.5.2011 15:34 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace Linuxu na GPU
    Strašně velká množina.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    8.5.2011 16:32 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace Linuxu na GPU
    Pustit si dolezite data cez nejaku binarnu sracku, to je bezpecnost ako sa patri!
    Petr Tomášek avatar 8.5.2011 19:18 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace Linuxu na GPU
    To budou vždycky už z principu. Prostě se binárním blobům nedá důvěřovat. Tečka.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    8.5.2011 19:37 sigma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace Linuxu na GPU
    Důvěřujete binárnímu firmwaru vašeho pevného disku?

    Důvěřujete binárnímu firmwaru vašeho síťového adaptéru?

    Důvěřujete binárnímu mikrokódu vašeho CPU?

    Důvěřujete vašemu binárnímu BIOSu?

    Jde jen o nalezení té hranice. Extrémismus, že binární bloby (btw, krásné slovní spojení) jsou fuj a tečka, téměř nelze v naší realitě konzistentně dodržovat.
    8.5.2011 20:07 A
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace Linuxu na GPU
    Nedoverujem - uz z pricipu ze nemam moznost nahliadnut do zdrojovych kodov...
    Grunt avatar 8.5.2011 20:49 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace Linuxu na GPU
    Ne, proto vše z vyjmenovaného pokud jde hacknout rovnou hackuji.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    D.A.Tiger avatar 8.5.2011 20:53 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace Linuxu na GPU
    No se se týče například BIOSU, tak existuje opensource verze, dělaná přímo pro Linux. Bohužel zatím je podporována jen velmi malá množina základových desek... :(
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    Petr Tomášek avatar 8.5.2011 20:58 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace Linuxu na GPU
    Důvěřujete binárnímu firmwaru vašeho pevného disku?

    Ne, ale co nadělám

    Důvěřujete binárnímu firmwaru vašeho síťového adaptéru

    Ne, ale co nadělám

    Důvěřujete binárnímu mikrokódu vašeho CPU?

    Ne, ale co nadělám

    Důvěřujete vašemu binárnímu BIOSu?

    Ne, ale co nadělám

    Jde jen o nalezení té hranice. Extrémismus, že binární bloby (btw, krásné slovní spojení) jsou fuj a tečka, téměř nelze v naší realitě konzistentně dodržovat.

    Přeci jen bych viděl jeden malý rozdíl. Všechny výše zmíněné bloby člověk ve 1) většině případů nemění (jsou v HW už předinstalovány), 2) velká část z nich běží mimo hostitelský systém (třeba v nějakém koprocesoru). Ano, vím, BIOS a CPU... Ale s něčím se začít musí. Navíc kromě bezpečnosti to má i další rozměr a tím je udržovatelnost, která je u binárních blobů výrazně horší...

    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    9.5.2011 13:08 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace Linuxu na GPU
    Ten maly rozdil je naprosto nezajimavy. Malware se objevil v BIOSu Dell serveru i firmware Broadcom sitovek.
    pavlix avatar 9.5.2011 07:48 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace Linuxu na GPU
    Pokud bych důvěřoval uvedeným, můžu důvěřovat už snad úplně všemu. Je potřeba ctít rozdíl mezi důvěrou a doufáním.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    8.5.2011 20:01 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace Linuxu na GPU
    To budou vždycky už z principu. Prostě se binárním blobům nedá důvěřovat. Tečka.
    Pochybuju, že pročítáte všechny zdrojáky vašeho gentoo, i jen zběžně (a zběžně byste stejně možná backdoor neodhalii...). Samozřejmě, ani neuvažuju o možnosti, že byste věřil distribučním balíčkům ;)
    Petr Tomášek avatar 8.5.2011 21:00 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace Linuxu na GPU
    To jsou zase kecy. Prostě tam, kde jsou zdrojáky, je daleko snadněji verifikovatelné, co se děje. Když mám pochybnosti, podívám se; když mám pochybnosti o distribučních balících, zkompiluji si vlastní.

    S binárním blobem tohle jde mnohem, mnohem hůř (aneb objdump je fuj :-) )
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Tomáš Bžatek avatar 8.5.2011 23:23 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace Linuxu na GPU
    Ne, tady je dulezita jina vec - kdyz ti neco nechodi, mrknes do zdrojaku a opravis to. Takhle se hrabu i v kernelu.
    Koupim litajiciho tucnaka
    Bilbo avatar 8.5.2011 11:31 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace Linuxu na GPU
    Tak to by mně zajímalo, jestli to půjde i na jiných grafikách než od nvidie a případně kombinovat CPU + GPU (což by mohlo na slabších noteboocích o něco urychlit šifrovaný filesystém)
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    8.5.2011 14:11 Peter Fodrek | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace Linuxu na GPU
    Nase riesenie(URPI FEI STU Bratislava) isto pojde- dokonca je tam verzia na openCL, len to studenti nestihaju popri inych predmetoch.

    Realtime scheduling using GPUs- proof of possibility

    abstract: This paper will benchmark possibility of usage of nVidia CUDA and AMD Accelerated Parallel Processing as platform for hard realtime schduling. Our task is to find out which types of tasks are faster on GPGPU than on CPU. We metion computational tasks, memory intensive tasks especialy tasks using low latency GDDR memory modules and disk intensive tasks. This is first part of large task to design most effective scheduler subsystem of Linux kernel that runs on GPGPU and schedules tasks running on GPGPU and CPU as well.

    Paper will describe types of tasks that we benchmarked and results of speed benchmarking for such type of task. Then there may be analysis of curent scheduling algoritms and their parts. Last part may be choosing suitable scheduling algorithm to be procesed as GPGPU scheduled realtime control. It may speed up all hard realtime tasks at level of the maximum latency as well as execution time of the algoritm. This may be possible speedup of the system with factor of 10 for both realtime control as well as soft realtime response of the system.

    Ti amici zacali asi mesiac po nasom zverejneni tejto myslienky (mohli sme byt dalej, kebz sa mi studenti na temu prihlasili v sk. roku 2008/9 a nie az od letneho semestra 2010/2011).

    Odesilatel: < at osadl.org> 22. február 2011 9:33:38 GMT+01:000

    Předmět: RTLWS13 Abstract Submission Confirmation

    Dear Peter Fodrek, you have successfully submitted an abstract for presentation at the 13th Real Time Linux Workshop in Prague, Czech Republic.

    Best regards, The Real Time Linux Foundation Working Group at OSADL

    kolegovci zacali asi mesiac potom, a dodnes maju len benchmark sifrovaneho suboroveho systemu Mar 28, 2011 Project kgpu created by Endy...@gmail.com - Augmenting Linux with The GPU https://code.google.com/p/kgpu/updates/list

    8.5.2011 17:24 A
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace Linuxu na GPU
    A mate uz nejaky kod, ktory sa da skusit, ci zatial iba PDFka navrhu?
    8.5.2011 19:18 Peter Fodrek | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace Linuxu na GPU
    Teraz za mnou studenti neboli dost dlho, takye nemame az taky prehlad.

    Ale ako to vyzera, aj "amici" maju len benchmarky, Ulohou mojich studentov je urobit sadu benchmarkov s vysledkami do 16.5.2011. V USA maju od 5.5.2011 len jeden benchmark aj pravdepodobne vystiznejsi. Tvrdili mi, ze maju 3 ks benchmarkov hotovych a robia ciselne vysledkz asi pred troma tyzdnami.
    8.5.2011 21:45 A
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace Linuxu na GPU
    Kde sa da sledovat progres?
    9.5.2011 10:36 Peter Fodrek | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace Linuxu na GPU
    namaju to povinne, takze zarial nie.

    Povine je progress len a timovych projktoch na Aplikovanej informatike. Ti studenti maju Bc. z Aplikovanej informatiky, ale presli na Kyberentiku (spolu s robotikou "nastupnici" Bc. studia v programe "Priemzselna informtaika"). Tkaze to vedia urobit. aServer budu pocas skuskoveho hotove

    v podstae spolu s iKonw, ktoreho cast mam naproti kancelarii (oproti mojej kancelarii) http://www.iknow.sk/

    sa snazime vybudovat nieco na styl SUT, ale yo starny zamestanncov, A tam budu aj server-e na progress projektov.
    8.5.2011 11:36 qw11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace Linuxu na GPU
    Hmm. To som zvedavy ktora verzia ubuntu bude mat toto ako podmienku na chod grafickeho prostredia. :)
    8.5.2011 12:04 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace Linuxu na GPU
    Wow. To zni zajimave. Jak jsou na tom gpu s vykonem operaci s celymi cisly???
    Grunt avatar 8.5.2011 12:24 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace Linuxu na GPU
    To zní docela spravedlivě, když už se to nějakou dobu používá k lámaní takových klíčů. Zase je potřeba vyrovnat síly, zvětšit délku klíče a doufat, že někdo neimplementuje lámaní do dalšího exponenciálně výkonnějšího systému co přijde v budoucnosti.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    8.5.2011 20:28 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace Linuxu na GPU
    Naštestí pro kryptografy to tak strašné není, obzlášť u symetrických šifer. Pokud nemá algoritmus slabiny (tj. je lámatelný jen hrubou silou), tak stačí jen relativně malé navýšení délky klíče, aby ho Mooreův zákon nedohnal dřív, než to nebude důležité.

    A pokud chce mít člověk jistotu, tak existují fyzikální limity, se kterými by při určité délce klíče neexistovala žádná reálná šance na jeho prolomení hrubou silou, viz Bremermannův limit, který určuje maximální výpočetní výkon, který lze z danného hmotného systému vytáhnout.

    PS: Leda že existuje možnost poslat informaci* zpět v čase, čím by bylo možné lámat šifry víceméně okamžitě. Princip je jednoduchý - prvně čekáme, až dorazí klíč z budoucnosti. Ten použijeme na prolomení šifry a pokud bude v pořádku, pošleme ho zpět časem. Pokud ne, náhodným kvantově-mechanickýmm procesem se vygeneruje nový klíč a pošle se zpět časem.

    Pokud nemá dojít k paradoxu, tak veškeré alternativní časové linie, ve kterých je vygenerován chybný klíč, musí mít nulovou pravděpodobnost, takže z našeho pohledu přístroj uhodne správný klíč hned napoprvé, nebo nebude fungovat vůbec (případně bude zničen celý vesmír ... i když je možné, že se následky omezí jen na naší galaxii :-) ).

    *Informaci, ne hmotu, takže se nemusí řešit nejen rozličné zákony zachování, ale ani žádné dědečkovraždy :-)
    Grunt avatar 8.5.2011 20:49 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace Linuxu na GPU
    Eh…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    9.5.2011 16:32 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace Linuxu na GPU
    Posílání informací zpět v čase je totožné s posíláním hmoty (neboť hmota je energie a energie je informace) a tudíž naráží na totožný problém dědečkovraždy: když pošleme do roku 1923 informaci, jak špatný Hitler byl/bude za druhé světové války, a oni ho za mnichovský puč pověsí, jak budeme vědět (a tedy moct tu informaci vůbec poslat), jaká zvěrstva by páchal, když druhá světová válka nenastane?
    9.5.2011 16:37 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace Linuxu na GPU
    Ještě mě napadá: Proč by v budoucnosti měli lámat šifru, ke které z minulosti znají klíč? A jak by v minulosti znali klíč, když by jej z budoucnosti neposlali?
    9.5.2011 18:21 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace Linuxu na GPU

    Informace není energie. Informace je zobrazení uspořádání hmotného systému do třeba množiny přirozených čísel. To, na co se „spotřebovává“ energie při práci počítače, je tepelná ztráta při změně informace (třetí termodynamický zákon). Rozebrané to je třeba u problému tzv. Maxwellova démona.

    Ale jinak pravda je, že jinak než hmotou informaci přenášet neumíme.

    Petr Tomášek avatar 10.5.2011 09:22 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace Linuxu na GPU
    Navíc je tu další problém a to, že by se v tu chvíli vyrojila tuna „ochránců lidských práv“, kteří by tvrdili, že nemůžete člověka jen tak pověsit za něco, co spáchá v budoucnosti; a vyrojili by se taky zastánci inspiračních teorií, kteří by hlásali, že hilter nikdy neexistoval a že si ho vymyslela CIA :-)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    10.5.2011 10:14 wtfjakovocode
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace Linuxu na GPU
    co CIA, toho si vymyslel mossad, aby se mohli nasrat do palestiny
    Johny z Podoli avatar 8.5.2011 22:01 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace Linuxu na GPU
    Jak je na tom ono využití GPU, například na to AES, na konkurenčních systémech?
    Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
    9.5.2011 08:08 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace Linuxu na GPU
    PhysX se do toho počítá taky? Pokud ano, pak to je nainstalované a používané prakticky na každém novějším herním PC s nvidia (tuším, že od řady GeForce 8xxx) :D
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    9.5.2011 14:46 lukove
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace Linuxu na GPU
    tusim ze CUDA jadra maju len NVIDIE 9xxx a vyssie, alebo sa mylim?
    9.5.2011 15:10 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace Linuxu na GPU
    Koukl jsem a Nvidia pro physX software uvádí podporu už pro řadu 8xxx, CUDA GPUs taky.
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    9.5.2011 15:53 HudsonStan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Akcelerace Linuxu na GPU
    Alespoň co se týká SHA nebo MD5 tak je na tom konkurence velmi dobře (chápejte jako podstatně lépe než nVidia). http://golubev.com/hashgpu.htm

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.