abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 18:11 | Nová verze

Byla vydána verze 2.11.0 QEMU (Wikipedie). Přispělo 165 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 000 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 17:44 | Komunita

Canonical oznámil dostupnost kryptografických balíčků s certifikací FIPS 140-2 úrovně 1 pro Ubuntu 16.04 LTS pro předplatitele podpory Ubuntu Advantage Advanced. Certifikace FIPS (Federal Information Processing Standards) jsou vyžadovány (nejenom) vládními institucemi USA.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 16:11 | Zajímavý software

Společnost Avast uvolnila zdrojové kódy svého dekompilátoru RetDec (Retargetable Decompiler) založeného na LLVM. Vyzkoušet lze RetDec jako webovou službu nebo plugin pro interaktivní disassembler IDA. Zdrojové kódy RetDec jsou k dispozici na GitHubu pod open source licencí MIT.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 11:00 | Zajímavý software
Na Good Old Games je v rámci aktuálních zimních slev zdarma k dispozici remasterovaná verze klasické point&click adventury Grim Fandango, a to bez DRM a pro mainstreamové OS včetně GNU/Linuxu. Akce trvá do 14. prosince, 15:00 SEČ.
Fluttershy, yay! | Komentářů: 6
včera 07:22 | Pozvánky

Konference InstallFest 2018 proběhne o víkendu 3. a 4. března 2018 v Praze na Karlově náměstí 13. Spuštěno bylo CFP. Přihlásit přednášku nebo workshop lze do 18. ledna 2018.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
12.12. 20:22 | Nová verze

Před měsícem byla vydána Fedora 27 ve dvou edicích: Workstation pro desktopové a Atomic pro cloudové nasazení. Fedora Server byl "vzhledem k náročnosti přechodu na modularitu" vydán pouze v betaverzi. Finální verze byla naplánována na leden 2018. Plán byl zrušen. Fedora 27 Server byl vydán již dnes. Jedná se ale o "klasický" server. Modularita se odkládá.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
12.12. 10:22 | Zajímavý článek

Lukáš Růžička v článku Kuchařka naší Růži aneb vaříme rychlou polévku z Beameru na MojeFedora.cz ukazuje "jak si rychle vytvořit prezentaci v LaTeXu, aniž bychom se přitom pouštěli do jeho bezedných hlubin".

Ladislav Hagara | Komentářů: 13
12.12. 07:22 | Komunita

Od 26. do 29. října proběhla v Bochumi European Coreboot Conference 2017 (ECC'17). Na programu této konference vývojářů a uživatelů corebootu, tj. svobodné náhrady proprietárních BIOSů, byla řada zajímavých přednášek. Jejich videozáznamy jsou postupně uvolňovány na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
11.12. 19:22 | Nová verze

Ondřej Filip, výkonný ředitel sdružení CZ.NIC, oznámil vydání verze 2.0.0 open source routovacího démona BIRD (Wikipedie). Přehled novinek v diskusním listu a v aktualizované dokumentaci.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
11.12. 09:22 | Pozvánky

V Praze dnes probíhá Konference e-infrastruktury CESNET. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze i online na stránce konference.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (8%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
 (75%)
 (14%)
Celkem 984 hlasů
 Komentářů: 45, poslední 1.12. 19:00
    Rozcestník

    AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády

    Server DSL.sk, odvolávajúc sa na Phoronix, píše: "Procesory Ryzen od AMD majú nepríjemný problém, keď používanie Linuxu na počítačoch s týmto procesorom pri niektorých typoch záťaže vyúsťuje do chýb neoprávneného prístupu do pamäte."

    9.8. 10:33 | rastos | Upozornění


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    9.8. 10:53 BFU
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Treba buildovani OpenEmbedded crashuje Ryzen spolehlive :-) Nekdy prej pomuze RMAovat CPU, nekdy vymenit pameti, nekdy nepomuze ani svecena voda ...
    little.owl avatar 9.8. 12:08 little.owl | skóre: 22 | Brighton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    RMA muze pomoci a revize B2 pry uz problem nema. Vypada to, ze u prvni varky procesoru vyrobni proces jeste neni vyladen a to muze byt problem jak u TMSC, tak u AMD. Hadam, ze zmena testovani jim muze snizit vyteznost.
    You're damned if you do, and you're damned if you don't.
    9.8. 11:23 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    AMD mi vždycky způsobovaly pády... Nesmyslné procesory, co se přehřívají, sekají a mají ho*no a né výkon. Chápu, že si to kupují lidi v číně, nebo indii, ale proboha proč si to koupí našinec, když tady máme plné bazary počítačů s kvalitními intely. To musí být silná víra v imaginárního boha, nebo naopak nenávist k intelu :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Conscript89 avatar 9.8. 11:37 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Spis bych tipoval tu nenavist.
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    9.8. 11:40 BFU
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Protoze konkurence je zdrava ? Intel byl bez konkurence poslednich par iteraci a jak to dopadlo, lezlo z nej porad to same s minimalnim vylepsenim. Po ryzenu z nej najednou vylezla i9 s 18ti jadry (i kdyz jejich base clock je nizky) a nejake dalsi/levnejsi/zajimave procesory.
    9.8. 11:57 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Tak to jo, to jako argument beru... Na nic jineho se to nehodi.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    9.8. 16:32 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Jo no, Intel sam od sebe by byl dost liny inovovat. Diky podpichnuti od AMD ma Intel 64 bitove rozsireni, virtualizaci, QPI, AMD ma dneska navrch tim, ze ty cipy jsou kompletni samostatne SoC a jako prvni vali komercne co ceka postupne vsechny - multi chip packages. Dal ma ted AMD treba sifrovanou pamet primo crypto enginem nalepenym o MMU. Nebo HSA, idea uniformni pameti pro akceleratory sdilene s CPU, ci primo APU. Intel sam prisel v posledni dobe s cim? Vicejadrovymi x86 cipy, turbem a cim jeste, co by stalo za zminku? Dejte, co koho napada, protoze mne toho az tak tolik ne - vyrobni proces se nepocita, protoze v tom mu AMD nekonkuruje. A ze je efektivnejsi a inovativnejsi v dojeni penez od zakazniku oproti AMD, taky v ramci technicky diskuze neni moc relevantni :D
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    9.8. 12:07 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Blbost. Intel sám vypustil do světa spoustu více či méně hardwarově zabugovaných CPU, dost možná i více než AMD. Že první steppingy procesorů postavených na nové architektuře budou problémové není kdovíjaké překvapení. Důležité je, že novější ThreadRippery a Epycy jsou prý OK, na prvních Ryzenech snad pomůže aktualizace mikrokódu. Nejlevnější Intelí osmijádro je pořád o 3000 Kč dražší než Ryzen 7 1800X a to je ještě Intel po uvedení Ryzenů dost zlevnil. Ryzeny navíc podporují ECC paměti takže do nějakých profi pracovních stanic se perfektně hodí.
    9.8. 12:22 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Q: According to Intel, the Pentium conforms to the IEEE standards 754 and 854 for floating point arithmetic. If you fly in aircraft designed using a Pentium, what is the correct pronunciation of "IEEE"?

    A: Aaaaaaaiiiiiiiiieeeeeeeeeeeee!
    Quando omni flunkus moritati
    9.8. 14:44 M.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Tak nějak. Navíc se to aspoň "natvrdo kousne" a netvrdí to, že 2.0/2=1.00001. :-)
    Conscript89 avatar 9.8. 14:51 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Na 2.0/2=1.00001 ve vypocetni technice v soucasnem svete nevidim nic spatneho.
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    ⧠ A = 0 avatar 9.8. 15:21 ⧠ A = 0 | skóre: 8 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    A jaký matroš bereš?
    Nevolte zmrdy.
    Jendа avatar 9.8. 20:58 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Já ve zprávičce teda čtu vyúsťuje do chýb neoprávneného prístupu do pamäte, nikoli natvrdo kousne.
    Why did the multithreaded chicken cross the road? to To other side. get the
    Ovoce avatar 9.8. 19:09 Ovoce | skóre: 9 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Většina CPU má dneska stovku nebo víc známých chyb ("errata"), včetně Skylake a Kaby Lake. Většinou se nechávají být, něco z nich se opraví mikrokódem, část třeba obchází BIOS desky.
    Jendа avatar 9.8. 20:56 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Nejlevnější Intelí osmijádro je pořád o 3000 Kč dražší než Ryzen 7 1800X
    Nebylo by zajímavější řešit, jaký to má výkon, než kolik to má jader?
    Ryzeny navíc podporují ECC paměti
    Možná. Občas.
    Why did the multithreaded chicken cross the road? to To other side. get the
    9.8. 21:18 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Nejlevnější Intelí osmijádro je pořád o 3000 Kč dražší než Ryzen 7 1800X
    Nebylo by zajímavější řešit, jaký to má výkon, než kolik to má jader?
    Počet jader a výkon spolu v době, kdy se vývojáři naučili psát solidně paralelní algoritmy docela koreluje. Dále pak na CPU s více fyzickými jádry můžu spustit více singlethread úloh vedle sebe - zrovna tohle leckdy využívám. Kdyby tě zajímala nějaká tvrdá data, mrkni třeba sem: Intel Core i7 7820X Linux Benchmarks.
    Ryzeny navíc podporují ECC paměti
    Možná. Občas.
    Z té diskuse se zdá, že pokud to výrobce desky umožní zapnout v BIOSu, bude ECC na právě prodávaných Ryzenech fungovat.
    Conscript89 avatar 9.8. 21:29 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    v době, kdy se vývojáři naučili psát solidně paralelní algoritmy
    Tak to me pobavilo, to bylo kdy? :)
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    9.8. 21:54 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Nyní? Herní "vývojáře" dokolečka recyklující deset let starý engine samozřejmě nepočítám.
    Conscript89 avatar 9.8. 22:22 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    No, nemam pocit, ze by se vyvojari (tady je pravda problem v nevyrcenem mnozstvi) naucili nejak psat solidne paralelni algoritmy. Spis bych rekl ze jsou bezneji k dispozici/pouzivane frameworky, ktere umoznuji, nebo primo nuti takovym zpusobem psat kod.
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    Jendа avatar 9.8. 22:21 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Počet jader a výkon spolu v době, kdy se vývojáři naučili psát solidně paralelní algoritmy docela koreluje.
    Ne. Například dvoujádrový Atom vs. i5-4570T nebo osmijádrový AMD FX-8150 vs. i7-5960X.
    Why did the multithreaded chicken cross the road? to To other side. get the
    9.8. 22:26 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Měl jsem dojem, že zde vedeme dostatečně inteligentní diskusi na to, abych mohl podmínku "na procesorech se srovnatelným IPC a stejnou instrukční sadou" považovat za implicitní. Pro Ryzeny a Skylaky to víceméně platí.
    Jendа avatar 9.8. 23:41 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    A velikost a asociativita cache a predikce skoků a detekce smyček a inteligence out-of-order execution a ...
    Why did the multithreaded chicken cross the road? to To other side. get the
    9.8. 23:52 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    A velikost a asociativita cache a predikce skoků a detekce smyček a inteligence out-of-order execution a ...
    A nelze náhodou tohle všechno přijatelně aproximovat hodnotou IPC? Kdybych v tvém směru uvažování pokračoval, došel bych k závěru, že porovnat mezi sebou mohu jen dva technicky identické procesory...
    9.8. 21:09 pc2005 | skóre: 34 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Jo pentia II a III někdy ani nadokázaly nabootovat s originálním firmwarem.
    Chuck Norris řekl babičce, že si dá jen 3 knedlíky. A dostal 3 knedlíky. | 帮帮我,我被锁在中国房
    little.owl avatar 9.8. 12:11 little.owl | skóre: 22 | Brighton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Nenavist a nesouhlas s monopolnimi obchodnimi praktikami jsou dve jine veci.
    You're damned if you do, and you're damned if you don't.
    9.8. 12:18 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    AMD mi vždycky způsobovaly pády... Nesmyslné procesory, co se přehřívají, sekají a mají ho*no a né výkon
    Njn, když s tím neumíte, tak na to nesahejte. Pro nás ostatní, komu stačí stejný výkon bez příplatku za nápis "intel", je AMD zcela vyhovující.
    Quando omni flunkus moritati
    Jendа avatar 9.8. 20:59 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Přemýšlím, jak se procesor může „sekat“ - to prostě třeba půl sekundy spouští pouze nopy?
    Why did the multithreaded chicken cross the road? to To other side. get the
    Petr Tomášek avatar 9.8. 21:07 Petr Tomášek | skóre: 37 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Stačí zastavit (některý z) clock(ů)..

    (Nic proti Clockovi ;-) )
    9.8. 21:15 pc2005 | skóre: 34 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Třeba multicore microblaze se mi rád sekal na atomických operacích. Dva procesy si navzájem z nějakého důvodu invalidovaly linked read/write. Takže se to všechno buď komplet seklo v nekonečné smyčce nebo to na nějakou dobu laglo. Ale byl to experiment a zrovna microblaze není příklad robustně navrženého CPU.
    Chuck Norris řekl babičce, že si dá jen 3 knedlíky. A dostal 3 knedlíky. | 帮帮我,我被锁在中国房
    9.8. 12:34 pet I. | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    AMD mi vždycky způsobovaly pády... Nesmyslné procesory, co se přehřívají, sekají a mají ho*no a né výkon.
    AMD když se přehřeje tak se kousne. Na rozdíl od Intela, který se podivně podtaktuje a běží přerušovaně a tváří se, že se nic neděje, takže to může Intel cpát špatnou pastou a vybavovat poddimenzovanými chladiči. Ještě jsem neviděl Intel v zátěži nepodtaktovaný. Proto mají AMDčka větší chladiče (i výkon).
    9.8. 12:40 Kate | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Můžeš mi navrhnout kvalitní a konkurenceschopný intel o výkonu a ceně stejné jako můj R5 1600? Děkuji :)

    Před rokem bych si nedokázala při stavbě počítače obhájit nákup AMD CPU. Dneska bych si s ohledem na cenu, výkon a možnost budoucího upgrade nemohla obhájit nákup Intelu. Ostatně, to že jim AMD dost zavařili dokazuje i to, jak překotně a na poslední chvíli vydávají nová vícejádra, která zatím vypadají v porovnání s AMD naprosto směšně. Ten mizerný základní takt naznačuje, že to ani nezvládají rozumně chladit.
    9.8. 13:12 BFU
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    +1
    9.8. 14:08 unicode
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Asi tak :)

    Já jsem koupil jen tak secondhand R 1700 na testování a stačili mi 2 dny na rozhodnutí, že půjde do hlavního kompu. Ten CPU má potenciál a na typický dev-workload podle mě nemá konkurenci. Kromě některých AVX+ instrukcí má obecně mnohem nižší latence než Intel, takže za mě spokojenost na 100%.
    9.8. 14:23 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Tak jasně i leckterá vrtačka z baumaxu je často výkonnější, než 2x dražší značková konkurence. Proto chápu, že si to hobíci kupují. Ale pokud profík nemá na pořádné nářadí, je to na zamyšlenou. Alias, když na to nemáš, musíš dělat kompromisy. Jediné, čím může AMD je konkurovat je cena. A to je vždycky známka, že je něco špatně. Kvalitní produkty se prodávají i když jsou drahé.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    9.8. 14:30 Kate | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    A v čem se tedy pozná ta vyšší kvalita u CPU? Tím že při stejném počtu jader nezvládá ani rozumné frekvence jako intel?
    9.8. 14:34 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Rychlost není všechno. Auto si taky vybíráš podle maximální rychlosti v techničáku?
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    9.8. 14:36 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Někdy může být produkt parametricky i horší, než jaký nabízí konkurence, ale přístup firmy a podpora to bohatě vyváží. Divím se, že právě tady, mezi profíky se procesory hodnotí tak úzkou optikou a jediné, na co se tady zaměřujete je rychlost a počet jader. To bych očekával u nějakého BFU, který s tesco letákem v ruce vybírá sestavu pro syna.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Blaazen avatar 9.8. 14:44 Blaazen | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Tak se místo rychlosti a počtu jader můžeme zaměřit třeba na podporu ECC nebo na způsob přenosu tepla mezi křemíkem a heatspreaderem :).
    9.8. 14:46 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    To se pořád bavíme o rychlosti. Profíka zajímá hlavně stabilita. Experimentální AMD, které se nějak dolaďuje po tom, co ho prodají, to je tak pro školáky, co mají hluboko do kapsy a chtějí se předhánět parametry před spolužáky.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    9.8. 14:49 Kate | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Pokud si vzpomínám, Intel měl celkem nedávno také bug co se dodatečně opravoval mikrokódem. Takže tady je to zatím 1:1. Co dál?
    9.8. 14:50 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Který způsoboval pády? Máš nějaký odkaz? Já si vzpomínám, že AMD hořelo a s ním i desky. Bez nějakých podkladů je to jenom JPP.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    9.8. 14:53 Kate | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Viz níže. Velmi podobná chyba při které za určitých podmínek padaly Skylake a Kaby Lake při zapnutém HT. Jenže tady to pokud vím nekončilo segfaultem, ale pádem celého systému.
    9.8. 16:38 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    To bolo naposledy s Athlonom XP v sockete A.
    9.8. 16:46 Kate | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Ještě to umí ultražravé procesory jako AMD FX-9590 když je člověk vrazí do desky s nedostatečně dimenzovanou kaskádou :)
    9.8. 15:16 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Profíka zajímá hlavně stabilita
    A proto ho taky zajímá mimo jiné podpora ECC nebo způsob přenosu tepla z čipu na chladič.
    Quando omni flunkus moritati
    9.8. 15:23 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Ne, to by mělo zajímat toho, co ten pracovní nástroj navrhuje. Mě je u prdele jaký to má chladič, nebo jak dosáhnou toho, aby to fungovalo. To jenom majitel AMD se v tom musí pořád rýpat. Já mám snad patnáctý stroj s intelem v řadě a nikdy se mi počítač sám od sebe nezasekl. AMD jsem měl asi 3ks a padalo to 2x denně.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    9.8. 15:42 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Ne, to by mělo zajímat toho, co ten pracovní nástroj navrhuje
    A to není profík?
    AMD jsem měl asi 3ks a padalo to 2x denně.
    Když s tím neumíte, tak na to nesahejte.
    Quando omni flunkus moritati
    9.8. 15:46 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Aha ono j AMD takové heblo, že je k tomu zapotřebí nějaké speciální zacházení? Díky bohu Intel navrhuje procesory tak, aby fungovaly všem :-D Ale je dobře, že se najde dobrovolník, co ten brak kupuje, protože díky tomu ve finále ušetřím za Intel.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    9.8. 16:29 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Aha ono j AMD takové heblo, že je k tomu zapotřebí nějaké speciální zacházení?
    No právě že není, takže heblo budete spíš vy.
    Quando omni flunkus moritati
    Ovoce avatar 9.8. 19:00 Ovoce | skóre: 9 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    AMD jsem měl asi 3ks a padalo to 2x denně.
    Když s tím neumíte, tak na to nesahejte.
    Hlavně si to nejspíš vymejšlí, IMHO jasnej troll/fanboj.
    9.8. 15:47 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Vida, mně se včera natvrdo zasekl fileserver s Intelím CPU. Naše výpočetní mašina s dvanáctijádrovým Xeonem začala spolehlivě fungovat asi až po pěti updatech BIOSu a serenádě nejrůznějších brikulí. Mám z toho usoudit, že intelí CPU stojí za bačkoru? Když už jsme u těch HW bugů intelích CPU, tady je další: http://www.pcworld.com/article/2464880/intel-finds-specialized-tsx-enterprise-bug-on-haswell-broadwell-cpus.html.

    Mně je popravdě úplně jedno, co si kdo koupí za CPU a proč; nicméně tvoje zdůvodnění, proč má být Intel lepší je fakt úplně mimo, sorry.
    9.8. 15:50 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    To bude tím, že s tím neumíš :-D
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    9.8. 15:54 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Aha, a já myslel, že
    Díky bohu Intel navrhuje procesory tak, aby fungovaly všem :-D
    9.8. 15:52 Kate | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    No vidíš. Já mám za sebou jeden Cyrix, 3 AMD a 3 Intely a nepadal ani jeden. Teď mám Ryzen R5 1600 a taky nepadá (tahle zmíněná chyba se stejně jako ta HT chyba Intelu nijak často neprojevuje, ale samozřejmě doufám že ji brzy opraví)
    Salamek avatar 9.8. 20:04 Salamek | skóre: 21 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Ja mel cely zivot AMD procesory a zadny z nich se jen tak nezaseknul (tedy pokud tam nebezely widle - ale to je chyba OS a ne CPU) Co mam AMD stroje s Linuxem tak jsou rock solid a to vcetne serveru... Jako worksation mam ted Intel a ze bych zaznamenal nejaky rozdil mi moc neprijde... jako dalsi nakupy planuji zase AMD protoze nevidim jediny duvod proc vyhazovat penize za Intel...
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    9.8. 14:47 Kate | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Ale tak konečně napiš v čem je to AMD horší, ať se poučíme :)
    9.8. 14:48 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Tak třeba si stačí zavřít diskusi plnou AMD onanistů a znovu si přečíst tuhle zprávičku
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    9.8. 14:51 Kate | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    U prvních Sandy Bridge časem odcházel SATA řadič kvůli chybě v návrhu CPU, pak tu máme tenhle roztomilý bug u Skylake a Kaby

    Takže znova, v čem že je AMD horší?
    9.8. 15:59 Joelp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    už bych toho trolla nekrmil :). On stejně s ničím konstruktivním nepřijde.
    Boys don't cry
    9.8. 16:01 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    No, zatím co vy jim tady v komentářích tu chybu opravíte, že? :-D
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    9.8. 21:20 pc2005 | skóre: 34 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Jo a nějakýmu intelu se odpálí LPC sběrnice, protože u těch pinů v nové variantě odstranili GPIO mód (nebo tak nějak :-/ )
    Chuck Norris řekl babičce, že si dá jen 3 knedlíky. A dostal 3 knedlíky. | 帮帮我,我被锁在中国房
    9.8. 15:06 Kate | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Víš, zatím tu spíš vypadáš jako Intel onanista ty, vzhledem k tomu že ani neznáš problémy které se Intelu v nedávné minulosti týkaly a považuješ ty procesory za naprosto dokonalé.

    Já narozdíl od tebe nenásleduju slepě jednu značku, ale vybírám lepší řešení. Před rokem bych takhle psala o Intelu, nedávno jsem pomáhala kamarádce stavět ultralevný počítač na hry s Intelem G4560 (protože v takovém lowendu prostě Intel zatím konkurenci nemá)
    9.8. 15:22 ewew | skóre: 36 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády

    Je lepšie obecne nedávať diskusiu na tieto témy. Pretože vždy sa najde osoba ktorá bude skalopevne tvrdiť, že len jeden výrobca je najlepši. Ostatní sú nič a nemajú vôbec existovať.

    Je toto tvoje videnie sveta ?

    sec.linuxpseudosec.sk
    9.8. 17:56 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Tech faktoru je vic. Intel nabizi spoustu modelu ktere se lisi v mnoha parametrech. Casto ale zjistis, ze kombinace parametru ktera by ti vyhovovala bud neexistuje anebo je priserne draha. Napr. drive nebylo uplne samozrejme sehnat desktopovy procesor, desktopovou desku, s podporou virtualizace a dostatecnou velikosti RAM.

    Dalsi problem jsou desky. Napr. zjistis, ze kdyz chces dat do serveru 2 10Gbit sitovky tak musis osadit oba sockety.

    A pak jsou tu kompilatory. icc generuje kod ktery vyuziva ruzne akcelerace (napr. zavolas memcpy, ale interne se vykona __fast_memcpy_A). I kdyby procesor od AMD umel ty same akcelerace (jako ze umi) tak kod vygenerovany pomoci icc, tyto optimalizace na AMD nepouzije.
    10.8. 00:58 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Kdysi jsem četl, že icc do programů přidával detekci procesoru, a když to bylo AMD, tak program občas udělal nicnedělající smyčku.
    Quando omni flunkus moritati
    Ovoce avatar 10.8. 13:00 Ovoce | skóre: 9 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    To si nejsem jistej, ale co dělá, je, že když vygeneruje SIMD optimalizaci třeba s SSE2, tak je nezapne na procesorech s SSE2, ale jenom na procesorech s SSE2, u kterých najde ty bity, že jsou "Genuine Intel". Dá se to opatchovat pryč a nejednou jsou mnohem rychlejší i ty konkurenční CPU.

    Pěknej podvod a zklamalo mě, že jim soud nenařídil to přestat dělat, ale jenom musejí dávat disclaimer že "kód nemusí být optimální pro procesory jiných výrobců."
    Blaazen avatar 9.8. 14:47 Blaazen | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Až bude Škodovka jediná automobilka na trhu, tak ta Fabie bude taky třeba za 1 500 000 Kč.
    9.8. 14:48 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Ale proto přece nemusíme tvrdit, že hyundai je lepší auto, protože má v techničáku o 10km/h vyšší maximálku, ne?
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Blaazen avatar 9.8. 14:50 Blaazen | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Ty jsi napsal: "Jediné, čím může AMD je konkurovat je cena." Já s tím nesouhlasím.
    9.8. 14:53 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Tak to je jediný relevantní argument. To, že má procesor v becnhmarku místo 1 000 000 bodů jenom 990 000 je jaksi nepodstatné a navíc je diskutabilní, jestli je to v reálu vlastně nějakým přínosem. To máš jako se každý žene u foťáků za rozlišením, u televizí za jasem, přitom je to úplně k ho*nu.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    9.8. 14:57 Kate | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    V případě že potřebuješ multithread je ten rozdíl ve výkonu za stejnou cenu hodně odlišný. Pokud by pak šlo o stavbu workstation, nemá Intel prakticky žádnou výkonově rozumnou konkurenci proti Epycu.
    12.8. 13:47 Tomáš Hejda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Z toho vyvozuji, že jezdíš zásadně jen v Mercedesu a něco takového jako je Volkswagen apod. je díky nižší ceně evidentně podezřelé. Hmmm... Asi se budu muset nad sebou zamyslet a přehodnotit všechna svá životní rozhodnutí.
    12.9. 11:14 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Tak co si budeme, VW je pěkný hnůj. A mercedes je jenom navoněná bída, nemůžeš dát vždycky jenom na reklamu a cenu. Musíš se rozhodovat hlavně podle kvality a pak to konzultovat se svou peněženkou. To víš, že si občas koupím i něco méně kvalitního. Ale zrovna kvalitní Intel procesory jsou dostupné všem. I studentům. Stačí nekupovat nejnovější modely. I auta si většina lidí kupuje ojetá. A to se na nich provoz podepíše podstatně více, než na křemíkové destičce, která nás všechny přežije.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    12.9. 11:18 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Mě se líbí, jak si polovina lidí má potřebu kupovat nejnovější procesory, přitom na tom lepí něco ve visual studiu, nebo čumí na youtube. Myslím si, že počítač využívám denně a opravdu pořádně a mám v něm odhadem 5 let starý Intel? A vím, že mi ještě další 3 bude stačit. Takže fakt nechápu tu hysterii kolem ceny intelů. Nový procesor jsem nekupoval asi 15 let. Stačí umět počítat a vybírat, když jsem chudý a né nakupovat druhořadé sračky plné kompromisů, jenom abych se mohl ukazovat, že mám něco nového.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    9.8. 14:00 VM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Třeba našinec nechce HW backdoor?
    9.8. 16:12 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    V AMD je v tomhle ohledu totez co v intelech ...
    Petr Tomášek avatar 9.8. 14:35 Petr Tomášek | skóre: 37 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Zatímco ty žádnou nenávist k AMD nechováš... :-D
    9.8. 14:37 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Ne, AMD je mi u (_!_), já jenom nemám rád jejich nekvalitní produkty. Třeba grafiky od AMD jsou údajně povedené, tam mi AMD vůbec nevadí.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    9.8. 15:26 Kamil
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Nezlobte se, v diskusích zásadně tykám a snažím se nebýt vulgární, ale tady to je něco jiného.

    Vy musíte být opravdu neskutečně zamindrákovaný BLBEC !!! Každý Váš příspěvek, to je perla. Už jste zkusil navštívit nějakého odborníka? Neříkám, že by byla na místě rovnou hospitalizace, ale ambulantní péči by to rozhodně chtělo !

    Kamil.
    9.8. 15:34 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Já většinou tykám, ale tobě budu tedy pro změnu vykat, asi to tak máš rád. Děkuji za rozbor mé osobnosti a třeba mi nějakého odborníka doporučte, Kamile :-D
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    9.8. 15:54 Kamil
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Pro Vás jedině Chocholouška....
    Jesus Jimenez avatar 10.8. 09:14 Jesus Jimenez | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    On je to kokot obecný, nemá cenu na něj reagovat...
    Doaenův zákon průtahů: Čím pomaleji pracuješ, tím méně naděláš chyb. -- Murphy
    Jendа avatar 9.8. 20:57 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    AMD mi vždycky způsobovaly pády...
    Tak to máš něco rozbité.
    Why did the multithreaded chicken cross the road? to To other side. get the
    12.9. 11:20 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    A vím co. Procesor :-) Od té doby, co jedu na Intelech se s ničím takovým nesetkávám.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 10.8. 13:43 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 41
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Co se CPU AMD týče, tak v plechovkových desktopech jej používám od AM386 a to bez sebemenších problémů. Když byl nějaký problém, tak to byl většinou problém základní desky. Nikdy jsem nešel po novinkách, ale až po ustálených vodách. Takže na desktopu bych se jej nebál. Jiný segment jsou servery a notebooky. Avšak možná přišla doba, kdy i v těcho segmentech přijde zlom. Intel pro mne není značkou profesionálů a kvality, ale značkou konzervy, bez inovací, do té doby, než jej k tomu dotlačí konkurence. Mimochodem v roce 2017 znamená značka navýšení ceny, ale nikoliv záruku kvality. Tak to prostě je.
    9.8. 12:02 goldenfish | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Muzu potvrdit ze build LibreOffice v gcc to obcas shodi take. Staci tak 12-15 minut plneho zatizeni. Ale spadne to jen na jednom miste. Detaily jsem neresil.

    Jinak na jine veci to jede stabilne.

    Popravde zatim me to nejak nepali. Pocitam, ze se to nejakou opravou - BIOS, kernel vyresi.

    gf
    Pavel Kysilka - www.linuxsoft.cz
    10.8. 10:54 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Tahle diskuse me moc bavi. Nekomu nevadi, ze mu neco jednou za cas spadne. Me jo. SW ktery pouzivam generuje dle cpu pocet threadu. Vzhledem k vypoctum neni zadny docasny stav, takze kdyz mi stroj padne je cela prace v zadely. Ty vypocty trvaji i nekolik dnu a ze mam vzdy aktualni nej xeon dle mych pozadavku ktery kdy intel ma je z pohledu ceny nepodstatne, z pohledu vykonu a stability je to dulezite. Rozsireni pro databaze a podobne <> v cpu me zajimaji minimalne, ty dulezite veci jsou davno overene. Uvazoval jsem o nej amd cpu co ted amd ma, ale narazim na to, ze zadna deska co jsem kdy videl nepodporuje dostatecne mnozstvi ram a ano, 128gb ram je pro me nedostatecnych. A ECC povazuje za zaklad. Takze i kdyz je amd levnejsi, i kdyz ma momentalne vice cores, vzdy se najde marginalni usecase kde tohle je uplne jedno.
    10.8. 11:10 Kate | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Tak tvoje využití zní spíš jako ukázkový příklad pro Threadripper, kde je limit 1024 GB RAM.
    10.8. 23:52 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Prosim o nejakou desku s podporou 1024gb ram. Rad se na to podivam.
    Ovoce avatar 11.8. 13:29 Ovoce | skóre: 9 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    To vyžaduje 128GB resgistered moduly, dost drahá záležitost a asi ani nijak dobře sehnatelná. Desky mají jen 8 slotů, že jo. Ale podle různých novinářů přímo s kontaktem v AMD prej to podporuje LR-DIMM paměti, i když bych to asi kontroloval i u výrobce desky.
    11.8. 20:13 Kate | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Co jsem tak koukala, prakticky jakákoliv. Oni to tedy často píšou dost blbě a zní to jako support 128 GB RAM na desku, ale ve skutečnosti je to na jeden slot (z celkových osmi)
    10.8. 12:01 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Jestli cenu za HW neresis, tak bych tam vrazil dvousocketovyho EPYCa. S 2x nejvyssim CPU a 512GB RAM to mas za pohodovych pulmega.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    11.8. 11:04 goldenfish | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Nevim, co mi chcete rici.

    Pokud mi rikate, ze na provoz kritickych aplikaci je nutny kvalitni a vyladeny HW, tak s Vami souhlasim.

    Jenomze kriticke aplikace neprovozuji a tak nejak jsem pri nakupu noveho zeleza 2 mesice po uvedeni pocital s nejakymi chybami. U kritickych aplikaci se upgrade za 25kKc nedela.

    Pokud potrebujete dany pozadovany vykon, spolehlivost, tak je zbytecne se bavit o AMD procesorech s danem osazeni pameti, kdyz tu je technologie, ktera je par mesicu stara.

    Vypada to, ze si nekupujete pocitac za sve, ze ano ?

    O nejakem upgrade asi za 100kKc uvazuji, ale dam tomu asi rok cas a bude to i o jinych HW komponentach.

    gf
    Pavel Kysilka - www.linuxsoft.cz
    9.8. 16:17 Marek | skóre: 10 | blog: Markaos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Kde jsou ty doby, kdy Lael Ophir statečně bojoval za čest Microsoftu. Tehdy měl flamewar aspoň nějaký styl, komentáře byly založeny minimálné na překroucených faktech - co si pamatuju tak Lael nikdy nepsal nic zcela vymyšleného, vždycky si realitu akorát přibarvil (ne, že by to zcela neměnilo vyznění těch komentářů).

    A teď je tu petrfm za Intel...
    9.8. 16:18 Kate | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Lael je divný, poslední dobou občas píše k věci.
    9.8. 21:26 pc2005 | skóre: 34 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Tak když dělá microsoft ten inverzní wine, tak to je součást MS portfolia :-D
    Chuck Norris řekl babičce, že si dá jen 3 knedlíky. A dostal 3 knedlíky. | 帮帮我,我被锁在中国房
    Jendа avatar 9.8. 21:06 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    No super, tak to máme corruptnutí registrů u Intelu, blíže nespecifikovaný segfault u AMD... Kdo na to napíše exploit? :-)
    Why did the multithreaded chicken cross the road? to To other side. get the
    9.8. 21:31 pc2005 | skóre: 34 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Já bych radši napsal exploit na ten management procesor :-D. Prej bude i na AMD vega, by bylo vtipný udělat pro něj firmware, kterej bude těžit *coiny.
    Chuck Norris řekl babičce, že si dá jen 3 knedlíky. A dostal 3 knedlíky. | 帮帮我,我被锁在中国房
    9.8. 21:28 pc2005 | skóre: 34 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Mě by zajímalo jak to že se tam vůbec takovýhle chyby dostanou. To ty procesory v AMD a Intelu navrhujou ručně? Člověk by si myslel že dělají nějakou validaci (třeba ten tenkej tranzistor u intelu v SATA by měl zachytit nějakej DRC a to jsem četl že tam ten kus HW byl snad i zbytečný).
    Chuck Norris řekl babičce, že si dá jen 3 knedlíky. A dostal 3 knedlíky. | 帮帮我,我被锁在中国房
    9.8. 22:18 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Ono je zabugovane uplne vsude vsechno, nikde se drasticky nestiha, nejaka test coverage? Kdyz dela clovek state of the art vyvoj, spousta nastroju je vyvijena samodomo na kolene hekticky/jeste hur externe a ze pak nejaky check cosi nezachyti mi neprijde nepredstavitelny; mne prijde vcelku jako malej zazrak, ze to s tak kratkou kadenci jsou schopni tihle vyrobci tak rychle iterovat. Kez by se mi povedlo jednou dostat aspon na tuhle uroven :D
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    9.8. 22:27 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Ono je zabugovane uplne vsude vsechno, nikde se drasticky nestiha, nejaka test coverage?
    Nedavno jsem se videl nejakou prednasku o testovani pri vyvoji procesoru. Hlavni pointa byla v tom, ze pri testech procesoru (vcetne simulaci) narazi na fyzikalni omezeni. Kdyz ti to jede na 4+ GHz, tak verim, ze se to blbe validuje. Resi to tak, ze neustale kopiruji uz jednou otestovane moduly a modli se, ze to bude fungovat.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    9.8. 22:22 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Jinac si myslim, ze budoucnost je v generovani Verilogu/C a podobnych "low level" prekonanin (ktere ale kvuli integrovanosti do toolchain dal potrebujeme) nejakymi funkcionalnimi jazyky. U nas v Bejsu frci Ivory Tower na STM32, u nas uz se Ccko az tolik nepise, jak postupne vsichni prechazi na Ivory Tower; pocitam, ze az se dostaneme k Verilogu, dopadne to podobne. Poradna verifikace by tak mela byt o dost mensi problem.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    Ovoce avatar 9.8. 23:08 Ovoce | skóre: 9 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    Ono se to při té obrovské komplexnosti asi úplně ani ověřit nedá. A taky ti stačí, aby se parametry toho křemíku toršku někde lišily od toho, jak to predikoval simulátor, a jsi v pr....

    Kromě toho je taky tlak na rychlý vývoj. Intel prý třeba ten proces dost zkrátil a osekal prý kvůli tomu, že výrobci ARMů na to serou a flákají to a měli z otho pak výhodu v "time to market".

    https://danluu.com/cpu-bugs/
    Ovoce avatar 9.8. 23:09 Ovoce | skóre: 9 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    12.9. 11:26 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD Ryzeny spôsobujú na Linuxe pády
    To jsou výhody té konkurence. Abychom mohli konkurovat tomu, co stoji za ho*no, zku*víme to, co roky dobře fungovalo a co jsme dělali pořádně. Ach jo, je mi z toho smutno.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.