abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.05.11 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:11 | Nová verze

    Svobodný elektronický platební systém GNU Taler (Wikipedie, cgit) byl vydán ve verzi 1.0. GNU Taler chrání soukromí plátců a zároveň zajišťuje, aby byl příjem viditelný pro úřady. S vydáním verze 1.0 byl systém spuštěn ve Švýcarsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 00:55 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 209. brněnský sraz, který proběhne tento pátek 16. května od 18:00 ve studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Jelikož se Brno stalo jedním z hlavních míst, kde se vyvíjí open source knihovna OpenSSL, tentokrát se OpenAlt komunita potká s komunitou OpenSSL. V rámci srazu Anton Arapov z OpenSSL

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:22 | Komunita

    GNOME Foundation má nového výkonného ředitele. Po deseti měsících skončil dočasný výkonný ředitel Richard Littauer. Vedení nadace převzal Steven Deobald.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    10.5. 15:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    9.5. 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    9.5. 15:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 590 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    Americký spor o GPL zatím není vyřešen

    Situace okolo porušování GNU GPL firmou Monsoon Multimedia ještě není vyřešená. SFLC se podle všeho nechce spokojit se samotnou nápravou situace - vytvořil by se tak nebezpečný dojem, že firmy porušující GPL budou potrestány maximálně tím, že licenci začnou v případě problémů dodržovat. Čtěte Linux.com.

    25.9.2007 23:42 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    26.9.2007 08:09 koffr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    To je vyborny, firma uzna chybu a sjedna napravu a gpl fasisti se na ni sesypou. Jo hlavne ze dokud ti trotli nevedeli o tom, ze soudni spor nebude, byli posrani az za usima.
    26.9.2007 08:31 Milan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    O cem to tady pistete? Kdyz ukradnete software (treba MS Windows nebo MS Office) a tento software budete nelegalne distribuovat a k tomu jeste prodavat tak pokud Vas dostane BSA a policie tak situace taky neskonci jenom tim ze uznate chybu a do budoucna budete postupovat spravne. Zaplatite tucnou nahradu uslych zisku, pokuty a treba pujdete sedet do vezeni...

    Tak tady prosim nesirte nesmysly o gpl fasistech. Pouze chteji aby byl software vydany za urcitych podminek take podle techto podminek pouzivan a pripadne distribuovan.
    26.9.2007 08:55 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    Myslim, ze ve svete otevreneho software by mela fungovat jista mira tolerance vuci tem, kteri se snazi chybu napravit. Minimalne ze zacatku. To by to taky mohlo dopadnout tak, ze zacneme hromadne davat zaloby na vlastni projekty, ktere nemaji uplne idealne vyresenou licenci. Je ubohe, kdyz nemaj pravnici do ceho pichnout a tak buzerujou nekoho, kdo dal veci do poradku a nikomu zadnou ujmu v podstate nezpusobil.
    26.9.2007 09:19 beecher | skóre: 11 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    Osobne tyhle zabomysi valky o licensich moc nesleduji, ale tohle mi uz prijde bohuzel jako dvoji metr. Porusim-li ja licenci nejakeho komercniho produktu, dostanu flastr, ze se mi protoci panenky. Nekdo jiny porusi FOSS licenci, a nedostane nic, smazeme to pod stul tim, ze udelam to, co je v licenci? Chtel bych videt jakoukoliv komercni firmu, ktera by se spokojila s tim, ze zacnu dodrzovat ty jejich licencni podminky.
    "Sex is like a software, is better when is free." Linus Torvalds
    26.9.2007 10:33 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    Trebas MS. je naprosto bezne mit moznost legalizovat software.
    nescius avatar 26.9.2007 10:55 nescius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    to je pro osoby, na firmy se tahle možnost nevstahuje
    26.9.2007 13:55 beecher | skóre: 11 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    Ja tim samozrejme nemyslel pro me pouziti... ;) Tak jako v pripade MS EULy je zakazano sireni, tak v pripade GPL je "vynucovano sireni"...
    "Sex is like a software, is better when is free." Linus Torvalds
    26.9.2007 14:13 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    Šíření zakazuje hlavně autorský zákon. GPL naopak šíření povoluje, pokud jsou splněny definované podmínky.
    michich avatar 26.9.2007 09:29 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    Monsoon dostali příležitost vyřešit situaci po dobrém. Žaloba byla podána až poté, co neprojevili snahu to řešit.
    26.9.2007 10:34 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    Aha, tak v tom pripade odvolavam, co jsem odvolal a naprosto souhlasim s postupem.
    Zdenek.Z avatar 26.9.2007 09:34 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    O tom, že žádnou újmu nezpůsobil by se daly vést spory. Stejně jako se u komerčního closed source bere jako škoda ušlý zisk, může to být i tady. Kdyby firma svoje změny uvolnila (což jí licence v případě distribuce programu přikazuje), tak je už nějakou dobu mohli vývojáři jiných programů využívat. (A ano, na open cource se i vydělává.)

    Osobně nechápu, co někteří vidí na vynucování GPL tak odlišného od vynucování např. MS EULA. Prostě se jedná o licenci, pod kterou je program distribuovaný. Buď s ní nesouhlasím a program nepoužívám, nebo s ní souhlasím. Pokud ji porušuji, musím počítat s následky. U různých proprietárních licencí to funguje úplně stejně, jen jsou obvykle o něco restriktivnější.
    nescius avatar 26.9.2007 10:57 nescius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    protože nejsme z majkrosoftu, a jeden z hlavních důvodů proč většina z nás používá linux je právě nesnášenlivost ke všemu od týhle firmy?
    26.9.2007 11:09 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    To byste vetsinu doufam urazil. Je sice fakt, ze software od dotycne firmy nemusim, ale to snad neni hlavni duvod pro pouzivani linuxu. Tak jen potvrdite slova Theo de Raadta, ze Linux je pro odpurce MS a BSD pro milovniku UNIXu.
    PS: hardware a hry pry dela celkem kvalitni.
    pavlix avatar 26.9.2007 20:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    Jo... Age of Empires se mi moc líbily.

    Btw, nevím, co si představit pod pojmem "dělá", pochybuju, že sebrali vývojový tým Windowsů a nechali je napsat "vylepšenej klon Warcraftu II" :D.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 26.9.2007 20:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    Cože?

    Proboha proč?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    26.9.2007 11:58 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    ...Zaplatite tucnou nahradu uslych zisku, ...

    to je ten nejvetsi problem, musite to u soudu verohodne dolozit, jake zisky usly
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    26.9.2007 12:05 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    Myslíš tak věrohodně, jako to dělá BSA, RIAA, apod?
    the.max avatar 26.9.2007 09:09 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    no ty ses ale jantar!
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    26.9.2007 10:06 koffr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    Alespon vim a znam! B-]
    26.9.2007 12:14 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    Já bych to viděl jinak. Ačkoliv osobně nemám GPL nijak zvláště rád a raději mám BSD, respektuji přání autora jím zvolenou licenci dodržuji. Pokud ji dodržovat nechci, pak musím najít jiné řešení (dohodnu se s autorem na jiné licenci, nebo najdu náhradu s vhodnější licencí). Přípustným řešením není licenci porušovat.

    A pokud licenci poruším, má autor přeci právo se bránit a má právo na kompenzaci...
    pavlix avatar 26.9.2007 20:20 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    Což člověk za některých okolností může celkem rozumně udělat. Ale dost často to neudělá.

    Nebo jsi nikdy žádnou licenci neporušoval?

    P.S.: Taky se o to snažím, ale v některých případech "vydírání" podlehnu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 26.9.2007 20:32 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    Jj, BSD je taková unixovská :). Slouží jenom jednomu ůčelu... a je krátká a jednoduchá :D.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    26.9.2007 12:42 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    Ty si ale vůl. Firma chybu jen tak neuznala, dostala původně čas na nápravu, ale to zcela ignorovala. Rozhodla se s tím něco dělat až tehdy, když jí hrozil soud, který by pravděpodobně prohrála. Kdyby se proti takovémuhle jednání vývojáři svobodného softwaru aktivně nebránili, tak by GPL za chvilku porušovala každá druhá firma. Je jen a jen dobře, že proti tomu jdou. Takový Microsoft by se u velké firmy taktéž nespokojil jen s nápravou, kdyby ta firma nelegálně distribuovala jejich software.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    26.9.2007 14:10 pcv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    No mne by teda zajimalo jak by si GNUfasouni predstavovali ze ma byt firma potrestana. Takze priklady prosim! Konkretne! At konecne vime o co tu komu jde :)
    26.9.2007 14:19 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    Nevím, co si představují GNU fašouni (žádné takové neznám), ale sankce za porušení autorského zákona jsou dané zákony té které země.
    26.9.2007 15:00 pcv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    Mate pravdu, napr. u nas je to tusim vezeni az do 5 let, penezita pokuta a/nebo propadnuti veci. Postih by mel odpovidat zavaznosti cinu, ostatne proto o nem rozhoduje soud v kazdem konkretnim pripade zvlast. Ceho se tedy firma dopustila tak zavazneho? Pouzila BusyBox, ktery je zdarma dostupny komukoliv, ve svem embedded zarizeni a nenabidla ho se zdrojovymi texty - a tim porusila licenci (pomijim fakt ze v nem neco upravovala, o dulezitosti jejich uprav by se asi dalo s uspechem polemizovat kdybychom vedeli ceho se tykaji). Zpusobila Vam konkretne nejakou ujmu? Nebo mate seznam tisicu osizenych zakazniku kteri si koupili jeji zarizeni a citi se omezeni ve svych pravech na zdrojaky BusyBoxu? Rekl bych ze ne. Chapu moralni ujmu autoru BusyBoxu, ale vzhledem k tomu ze BusyBox neprodavaji ale davaji zadarmo ji budete pretezko ocenovat pred soudem. Jaky postih je tedy podle Vas v teto kauze primereny kdyz po nem volate?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 26.9.2007 15:05 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    Přinejmenším se firma neoprávněně obohacovala - pokud by chtěla pokračovat v dosavadním způsobu distribuce svých produktů, musela by uzavřít nějakou dohodu s vývojáři BusyBoxu (pak by to bylo duální licencování) a za to už by si vývojáři BusyBoxu určitě platit nechali.

    To, že je něco za určitých podmínek zadarmo, nikoho neopravňuje ty podmínky porušovat. Pokud je poruší, musí pykat stejně, jako by to zadarmo nebylo.
    26.9.2007 15:14 pcv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    A na to se porad ptam a odpovedi se mi nedostalo :) Jak vysoka by podle Vas mela byt ta sankce? Jak ji "vypocitate"? Cisla!
    Luboš Doležel (Doli) avatar 26.9.2007 15:17 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    Vymyslel bych si částku za 1 licenci mého produktu a žádal bych takový poplatek za každý dosud prodaný přístroj. Mafiáni (RIAA, ČPU atd.) to počítají stejně.
    26.9.2007 15:27 pcv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    To byste mohl, pokud byste jako autor nabizel BusyBox v dualnim licencovani. Mohl byste u soudu napr. prokazat ze jste prodal tolik a tolik komercnich licenci za tolik a tolik penez, a proto Vam distribuci X kusu zarizeni byla zpusobena takovato skoda. Ale BusyBox zadne dualni licencovani nema, je jen pod GPL a zadarmo. Zkratka soudu byste musel prokazat, ze mate v umyslu na BusyBoxu vydelavat. Kdyz to neprokazete, tezko Vam soud uveri ze Vam vznikla nejaka skoda!
    Luboš Doležel (Doli) avatar 26.9.2007 15:30 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    To je nesmysl.

    Kdyby např. někdo využil v reklamě tvář známého člověka bez povolení a ten člověk neměl zrovna sestavený ceník za podobné věci, nemohl by se domáhat žádných peněz? To asi ne...
    26.9.2007 15:33 pcv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    No rekl bych ze michate dohromady "neopravnene uziti autorskeho dila" s "pravem na ochranu osobnosti". Vubec to spolu nesouvisi.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 26.9.2007 15:39 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    to byl záměrný příklad z jiné oblasti. To, že si někdo nestanovil cenu, neznamená, že k újmě nedošlo.
    26.9.2007 15:53 pcv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    No u autorskeho dila ktere distribuujete dlouha leta zadarmo (BusyBox existuje tusim od roku 1999) a nemate zadny prodany kus za penize Vam tu ujmu zadny soud neuzna. Vase ujma je jen moralni, typu "ta odporna vykoristovatelska firma pouziva muj software a nerespektuje moji licenci!". Ale financni ujmu jste zadnou neutrpel.
    Ilfirin avatar 26.9.2007 15:59 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    Odškodné za morální újmu také existuje.
    26.9.2007 16:17 pcv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    Jiste, a me prave zajimaji nazory na kolik to kdo kostuje :) Mate nejake cislo?
    26.9.2007 16:34 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    Já chápu, kam míříš. Snažíš se naznačit, že vlastně k žádné škodě nedošlo, takže není koho za co trestat. To je ale podobně nesmyslná argumentace, kterou používají warezáci, kteří tvrdí, že žádná škoda nevznikla, protože příslušný program by si stejně nikdy nekopili. Jenže takhle to nefunguje.
    26.9.2007 16:57 pcv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    No tak na kolik to cenite?
    26.9.2007 17:13 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    12 518,37 €
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    26.9.2007 17:15 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    1 000 000 000 USD / den kdy BusyBox nelegálně používali. Stačí? ;-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 26.9.2007 16:18 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    Ale utrpěl. Kdyby ta firma chtěla SW distribuovat jinak než podle GPL a jednala v souladu se zákony, existovala by šance, že se obě strany za úplatu na jiné licenci dohodnou.
    26.9.2007 16:52 pcv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    S tim bych jako soudce souhlasil, pokud byste nasel alespon nejakou zminku o tom, ze pro ty kterym GPL nevyhovuje nabizite licenci jinou. I bez udani ceny, proste jen jako dukaz toho ze za BusyBox bez GPL hodlate inkasovat penize. Pak by prislo na radu urceni ceny takove licence, a to je jina otazka. Ale pokud vim autori BusyBoxu nikdy takovou nabidku za dlouhou dobu co BusyBox distribuuji neudelali, takze jak tu ujmu chcete prokazat? Navic si myslim ze v dane firme jde spis o neznalost licenci a neporadek v organizaci, nez o umysl obohacovat se na ukor autoru BusyBoxu. Nenapada me nic proc by meli zamerne tajit zdrojaky BusyBoxu a proc by pripadne chteli koupit na BusyBox komercni licenci. Vas ano? Mne osobne cely "pripad" pripada jen jako snaha zviditelnit SFLC, cimz se v mych ocich tato organizace zarazuje po bok BSA.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 26.9.2007 16:58 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    To, že nic takového neudělali, přece neznamená, že *by* to neudělali. To pak můžeme GPL opravdu rovnou ignorovat, když se nebudou muset platit náhrady.

    Kdyby BSA férově likvidovala softwarové pirátství, tak proti ní nic nemám, a naopak jí fandím. Pirátství je jedním z důvodů falešného úspěchu Windows.
    26.9.2007 17:08 pcv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    Nahrady za co? Usly zisk neprokazete, zbyva Vam jen moralni ujma, ktera je neoddiskutovatelna. Na kolik ji ocenite v tomto konkretnim prikladu? Mate cislo? Jakou sankci chcete aby firma dostala?
    26.9.2007 17:20 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    A jakou částku požadují Američané po McDonald's za to, že kvůli nim ztloustli? To je úplně stejný případ a americké soudnictví s tím očividně problémy nemá a částky se tam točí jak na kolotoči. Stejně absurdně se odhadují i jiné věci. Tak o co vám sakra jde? Už vám tady několik lidí napsalo, že to je na posouzení soudu. Já soudce nejsem a asi nikdo ze zdejšího osazenstva, takže se těžko můžeme k výši odškodného vyjadřovat. Pokud vy jste odhadce/soudce/právník/... tak nám řekněte váš odhad.
    27.9.2007 09:26 pcv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    No kdyz to shrnu tak co se vlastne stalo: Dotycna firma pouzila BusyBox ve svem embedded zarizeni ktere prodavala a nedala k nemu zdrojaky BusyBoxu. Je potreba si uvedomit, ze dotycne zarizeni je DVR rekorder, BusyBox je zadarmo a neni to klicovy software na kterem by funkce toho zarizeni zavisela, tzn. firma nema nejmensi duvod chtit zamerne tajit zdrojaky BusyBoxu. Nicmene ty zdrojaky nedali a tim porusili GPL licenci (a dle meho nazoru i autorsky zakon, ale v tom uz si nejsem tak 100% jisty). Na vyzvy k naprave nereagovala, na vyhruzku soudem uz ano, a to tak ze hodla vse uvest do souladu s GPL, tzn. poskytovat jeho zdrojaky. Rekl bych ze cile sirit svobodny software v tomto pripade tim bylo dosazeno. Nastupuje ale urazena jesitnost SFLC, typu "my tem hajzlum jeste ukazeme ze budou litovat ze se kdy otreli o GPL". Z nekterych reakci na moje prispevky v teto diskuzi primo vycniva podtext, ze je potreba tu firmu exemplarne potrestat, takova "krveziznivost" :). A pritom se nic moc zavazneho nestalo. Navic je to primo proti ideim hnuti svobodneho softwaru - cilem neni vydelavat penize a sirit strach z poruseni GPL, ale sirit svobodu do nasich pocitacu. Vam to nepripada divne? :) Mne ano. Ja bych jako odpovidajici sankci povazoval uhradu nakladu ktere melo SFLC s pravniky, mozna nejaky sponzorsky dar projektu BusyBox (pocitace na vyvoj atp). Nic ve zlem.
    27.9.2007 09:44 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    Tak já půjdu k tobě domů a kompletně ti vykradu byt. Na a až a jestli mě chytí, tak ti všechny ty věci vrátím (teda jen ty co nestihnu prodat), pak slíbím, že už to nebudu dělat (tebe už příště nevykradu, ale možná vykradu někoho jiného) a předpokládám, že tím to skončí a všechno je v pořádku, ne? Přestal jsem prodávat tvoje věci (od teď už zdrojáky zveřejňuji) a to je vše, co ode mě stát, nebo ty může chtít.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    27.9.2007 09:53 pcv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    A tohle si opravdu myslis? Jestli ano pak je ztrata casu s tebou diskutovat.
    Zdenek.Z avatar 27.9.2007 11:59 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    Navic je to primo proti ideim hnuti svobodneho softwaru
    Není. Pojem "svobodný software" neříká nic o ceně, ale o právech (a povinnostech) uživatele. To je pořád dokola jak u blbých ... Free Software != software zdarma.
    26.9.2007 15:22 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    Mate pravdu, napr. u nas je to tusim vezeni az do 5 let, penezita pokuta a/nebo propadnuti veci. Postih by mel odpovidat zavaznosti cinu, ostatne proto o nem rozhoduje soud v kazdem konkretnim pripade zvlast. Ceho se tedy firma dopustila tak zavazneho? Pouzila BusyBox, ktery je zdarma dostupny komukoliv, ve svem embedded zarizeni a nenabidla ho se zdrojovymi texty
    Pokud to bylo skutečně takhle, ta je zase divné, že se strašně zdráhali ty zdrojáky dát.
    pomijim fakt ze v nem neco upravovala, o dulezitosti jejich uprav by se asi dalo s uspechem polemizovat kdybychom vedeli ceho se tykaji.
    To je právě dost podstatný fakt, který se pominout nedá. Jak už jsem psal jinde, buzerovat někoho za to, že použije v nějakém svém produktu nijak neupravený notoricky známý a všobecně dostupný GPL kód a nezaloží přitom miliontý první mirror zdrojáků tohoto programu, pavažuju za chybu. Na druhou stranu, pokud někdo šíří odvozené dílo, tak se licencí řídit musí jinak ať to nepoužívá.

    Zpusobila Vam konkretne nejakou ujmu? Nebo mate seznam tisicu osizenych zakazniku kteri si koupili jeji zarizeni a citi se omezeni ve svych pravech na zdrojaky BusyBoxu? Rekl bych ze ne.
    Mě osobně nezpůsobuje žádnou újmu ani to, že někdo zkopíruje Windows nebo CDčko čágo bágo šílenci 10. Ale to přece neznamená, že se zákony nemusí dodržovat?
    Luk avatar 26.9.2007 15:11 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen

    U nás například podle § 105b AutZ:

    (1) Právnická nebo podnikající fyzická osoba se dopustí správního deliktu tím, že
    a) neoprávněně užije autorské dílo, umělecký výkon, zvukový či zvukově obrazový záznam, rozhlasové nebo televizní vysílání nebo databázi,
    b) neoprávněně zasahuje do práva autorského způsobem uvedeným v § 43 odst. 1 nebo 2 anebo v § 44 odst. 1, nebo
    c) jako obchodník, který se účastní prodeje originálu díla uměleckého, nesplní oznamovací povinnost podle § 24 odst. 6.
    (2) Za správní delikt podle odstavce 1 písm. a) se uloží pokuta do 150 000 Kč, za správní delikt podle odstavce 1 písm. b) pokuta do 100 000 Kč a za správní delikt podle odstavce 1 písm. c) pokuta do 50 000 Kč.

    Pokud by to bylo navíc posouzeno jako trestný čin (§ 152 TrZ), lze za to viníka poslat (zcela teoreticky) až na dva roky do chládku.

    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    26.9.2007 17:50 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    dekujeme, zejmena za to, ze se v textu nikde nevyskytuje slovni spojeni "usly zisk"
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    pavlix avatar 26.9.2007 20:30 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americký spor o GPL zatím není vyřešen
    lol
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.